Forum >> 159

Attis17-03-2023 10:08:17 // 126109
Nekem a 159 futóműve egy álom.
A 147-be 13 év alatt bármilyen lengőkart vettem, legkésőbb az első hidegebb téli napon nekiállt nyikorogni.
Én egy hatalmas fejlődést látok minden téren a 147/156 érához képest. (egy kivétellel: a TS motorhangja a mai napig hiányzik) :)
Liquid17-03-2023 09:51:39 // 126108
Régen minden jobb volt :) Vagy inkább csak egyszerűbb, vagy "butább" attól függ honnan nézzük. Egy komplikált, modern futóműtől ne várd el azt hogy 30 évig hibamentes legyen. Egyrészt nincs annyira túltervezve, másrészt bonyolultabb. Programozottan deformálódik a fém és a "gumi" is, ez nyilván igénybe veszi az anyagot. De gondolom ezt te is érted, hisz nem ülsz háttal a lovon. :)
A 156 vagy egy korabeli hasonló igényességű futóművel összerakott bármilyen autó igényli a törődést. A 159 kor és kategóriatársai közül nem hiszem hogy bármelyik többet bírna, inkább kevesebbet. Általában 150-200e km vagy 10-12 év van a gyárilag összerakott futóműben. Persze kivételek mindig vannak.
WarbiRunner (Gyuri)17-03-2023 09:35:23 // 126107
A 146-ot 24 évesen gyári lengőkarokkal adtam el, nem kopogott teljesen rendben volt. Benne volt a szokásos gyári jel. 9 évet városoztunk vele csak mi. Dehogy volt az alulméretezve. A jtd-ben is a gyári, nem olcsó lengőkarok bírták sokáig, nálam 70e-t mentek el, aztán nem tudom a történetét. Bármi más, ami nem gyári volt, 20-45e km alatt kopogott.Ennyi. A szilentek anyaga ezerszer jobb volt, a TD stab szilentjei 21 évesen kezdtek nyekeregni, soha nem cseréltük. Vártam, hogy aszfalt utunk legyen, addig naponta úgyis kapta amit kapott. A 159 gyári felső szilentjei nálam 6 (!) évesen nyekeregtek. Pedig nagyon vigyáztam rá, ha a földút sáros, pocsolyás volt, elő se vettem az autót. A belerakott TRW felsők 10e km-en belül elkezdték ugyanazt az idegesítő nyekergést. Feladtam, néha csinálta, néha nem, belenyugodtam hogy ez ilyen. A Giulietta most kezdi 90e-nél, 12 évesen. Hozzá nem nyúlok az tuti..
Giuntini17-03-2023 09:08:15 // 126106
Ez így van! Futóműben ez a megállapítás egyértelmű!
droberto17-03-2023 02:01:36 // 126105
Én a Tiponál az ellenkezőjét tapasztaltam.
Szerintem a 159 az első olyan olasz autó aminek nem alulméretezett futóműalkatrészei vannak. Az első tíz évükben több százezret elfutottak kopogás nélkül. Ezt egyik kilencven-kétezres évek olasz verdája se tudta.
Hát az, hogy a gumi szilent elöregszik 15 évesen, szerintem teljesen normális.
Ettől függetlenül nem élhetetlenül kopogós rázós, remegős szar.
Persze aki érzékeny rá, és igényli az újautó mozgást az úgy is kicseréli...
droberto17-03-2023 01:50:00 // 126104
Köszi....
Még csak lefoglalták, de itt van az új gazdája. 😀
berobbantam16-03-2023 19:06:42 // 126103
Szia.
4Max akkut kell venni.A legolcsóbb.Nekem a 156-ba a második van,pedig a lehető leg rosszabb módon használom.Sokat városozok.Van hogy 5 kilóméter 8 megállás 3 héten keresztül.Töltőt sose látott.Kibírt bő 3 évet.Aztán nem indult egyszer.Elmentem vettem egy másikat ennyi.Huszon egynehányezer az 56-ba.Szerintem az 59-be való sincs 30.
Tuschke16-03-2023 16:42:53 // 126102
Az a 12,9-13V kevésnek tűnik. Különösen, ha abból indulok ki, hogy az olasz verdák feszültsége inkább magasabb szokott lenni. Öcsém offjában évekig elvan egy izzó, nekem félévente cserélnem kell.
A min. 14 V járó motornál meg kellene hogy legyen.
Attis16-03-2023 15:18:10 // 126101
Szerintem az akksik elég hitványak tudnak lenni. Excide ide vagy oda. Számomra feltűnő lett, hogy bármit veszek előbb utóbb a negatívnál el kezd kicsapodni valami kékes cucc a sarura. Azon keresztül meg idő kérdése, hogy annyira lerakódjon hogy ne töltsön. Legutoljára inkább utóbb történt ez (gyári akksi volt) de elotte a vartaval eleg hamar. JP akksimál is. Persze simán lehet a generátor a ludas, de a költséges és több ótá meló helyett először az akksinál kezdeném.
pettinke16-03-2023 15:06:41 // 126100
pont ez a baj, hogy a 159 nem jelzi igazán, csak ha már semennyire sem tölt :-(

ezzel együtt az akkut jó lenne tesztelni, ha feltöltve nyugalmi állapotban 12,7 V, akkor örülünk, és indítózás közben sem szabad 11 alá essen. (10-nél meghülyül kb. minden a fedélzeten).
Smith16-03-2023 15:05:03 // 126099
Nem jelez semmit de majd ráolvasok ha hazaérünk. Én csak arra gondolok, hogy tölt de nem eleget. Vagy ilyen opció nincs, csak az a két verzió, hogy vagy tölt vagy nem?
Attis16-03-2023 14:36:22 // 126098
Én első körben másik akksival próbálnám meg. Ha jól emlékszem jelzi a műszerfalon, ha a generátor nem tölt.
Smith16-03-2023 11:41:39 // 126097
Tegnap indultunk volna telepakolt autóval, erre csak tekert egy picit aztán sötétség. Újabb próba, tekerés lassan, nem indult be. Nagy örömömre mindent át kellett pakolnom az offosba, babakocsi, hordozó, kiságy, és a milliónyi egyéb cucc, jól felb*sztam magam korán reggel :D

Ha sokáig állt, mindig rajtahagytam a töltőt, nem szokott gond lenni, és most is elindult 15 perc töltés után, szóval igazából nincs nagy gond úgy érzem. Akku is pár éves exide premium, kicsit több Ah mint az előírt.

Azonban mindig úgy éreztem, hogy hiányzik neki a C-TEK ha nem kapja meg, mintha nem töltene rendesen menet közben. 12.9 - 13.0 V-ot mérek az akkun járó motorral.

Generátor cserés?
Attis16-03-2023 10:25:23 // 126096
elvitték az autót? :) Remélem, nem csak gebasz van megint a hahuval.
sty16-03-2023 09:21:28 // 126095
Ezek szerint ET 33 amivel elvileg 8mm-rel kintebb esik a felni felejtös
WarbiRunner (Gyuri)15-03-2023 21:47:46 // 126094
A 'modern' petpalack szilenteknél, ja :-) A 146 szilentjei sokkal tovább bírták. Pénteken pedig volt szerencsém egy 22 éves IS200-at megnézni alulról. Rozsda az volt a futómű elemeken szépen, a stabilizátor egy rozsda halmaz volt, és a sok rozsdás, soha meg nem bontott izé közt minden gumi alkatrész olyan frissnek nézett ki, mintha új lenne. Esküszöm ilyet még nem láttam. Az autó érzésre is egyben volt, semmi nem lógott, nyekergett. Ha azt valakinek valaha meg kell bontani, őrületeset fog szívni, a csavarok már egy alkatrésszé váltak a környezetükkel. Viszont ránézésre a következő 10 évre pont jó lesz ahogy van :-)
Roll198315-03-2023 21:29:36 // 126093
Köszi!
droberto15-03-2023 20:51:56 // 126092
Első-alsó lengőkar hátsó, támasztó szilent blokk.
Roll198315-03-2023 20:27:32 // 126090
Amikor nagyszilentről beszéltek, akkor mire kell gondolni? Úgy látszik, csak én nem értem. :)
droberto15-03-2023 20:24:29 // 126089
Egy idő után a szövet betét is elenged....
droberto15-03-2023 20:21:44 // 126088
Így van. A Nero nagyszilentje 230+k km-nél jobb állapotban volt mint a Rosso-é 150k-nél.
A gumialkatrészeknél nagyon számít a kor is. Sőt.
WarbiRunner (Gyuri)15-03-2023 15:05:30 // 126087
Nekem a gyári 235/40r19 mérettel is beért néha hátul, ha tele volt az autó. Egyszer ültük rendesen tele, rokonokat vittem a debreceni reptérre. 5 felnőtt plusz az uti csomagjuk.. kegyetlen volt az az 5 km, minden buckán beért XD A szokásos hátul három gyerek plusz nyaralós cucc kombóval csak nagyon ritkán súrolt oda.
WarbiRunner (Gyuri)15-03-2023 15:01:37 // 126086
Kb addig bírhatja, 175e-nél nekem még teljesen jó volt minden. A felső lengőkarokat cseréltem 130-140e körül, de tök fölöslegesen, elég lett volna átszilentezni. Vagy azt sem, fél évesen a TRW felsőlengőkarok szilentjei ugyanúgy elkeztek párás időben nyekeregni. Más bajom 125e és 175e közt semmi nem volt a futóművel.
Giuntini15-03-2023 14:34:00 // 126085
200 ezernél teljesen normális az alsó lengőkar csere.
Liquid15-03-2023 13:06:24 // 126084
245/40R19-et használtam, nem volt vele gond, full terheléssel (4 felnőtt + cucc) beleért néha a hátsó doblemezbe, de azt is csak kerékcserekor vetem észre.
A 245/45R18 gyakorlatilag ugyanaz a méret szóval szerintem nem lesz gond vele. Max akkor ha nagyon más a felni ET-je...
leopop315-03-2023 12:33:29 // 126083
Az első az megnyugtató a második már nem annyira de ez van ez egy ilyen játék 🤣🤣
sty15-03-2023 11:44:23 // 126082
Ti alatt elférnek a 245/45R18-as gurigák? Itt leginkább a gumi szélességére gondolok
Liquid15-03-2023 10:20:34 // 126081
A TI 170e körül kérte a nagyszilentet és 200e után valamivel a lengőkar cserét ekkor volt 11 éves, a Tibor 12 évesen 100e km-nél kérte a nagyszilentet.
leopop315-03-2023 08:15:25 // 126080
Akkor nem csak én hallottam róluk ugyanezt.
Illetve nekem is több szerelő ismerősöm ajánlotta inkább a Meyle HD-t úgy látszik akkor abból kell majd betankoljak.
leopop315-03-2023 08:13:28 // 126079
*céges
Csak telefon állandóan kijavít 😅
leopop315-03-2023 08:12:42 // 126078
Akkor jól gondoltam 😁
Úgy látszik ezekből be kell tankoljak még akkor is ha a km futás nem is kéri ezeket egy jó darabig. Tavaly nyáron AlfaCityre menet meg a 100 ezer km 🍀 Éves szinten lassan a 3500 km sem jön össze főleg hogy lassan érkezik a véges autó is.
leopop315-03-2023 08:10:33 // 126077
Akkor valószínű többen gyártottak igen.
droberto14-03-2023 14:56:08 // 126076
Egyedül felső lengőkaruk a HD.
A többi cucc sima (nem HD).
https://www.meyle.com/service-center/online-katalog/
droberto14-03-2023 14:53:08 // 126075
Álom.
Nincs HD, ha jól látom... :(
Liquid14-03-2023 14:51:03 // 126074
Felső van, meg nagyszilent is, az alsó hiánycikk. A Q4-be rakott Csöri anno TRW-t azzal nem volt gond, igaz sok éve volt. A Tibornál csak nagyszilentet kellett cserélni. A Meile elég valószínű hogy jó lesz.
droberto14-03-2023 14:38:26 // 126073
De ezekből nem nagyon szabad TRW-t (és sajnos Lemfördert) se venni. Hamisítvány gravírozott kaka mind. Tele vannak a csoportok rájuk panasszokkal.

Lehet megkukkantom a Meyle HD-t... Lerendelnék hozzánk 2 nagy szilentet az alsó lk-ba....
Már a Rosso-ba.
Liquid14-03-2023 13:54:05 // 126072
Igen TRW.
Durva, de valóban nem kapható, csak 1-2 utángyártott.
Attis14-03-2023 13:22:43 // 126071
Jó kérdés és egyben passz. Nem lepődnék meg, ha többen is gyártottak volna a gyárnak. Ezt csak onnan gondolom, hogy az AC pumpa ami az autóban volt azt a Siemens gyártotta, amit vettem azt meg a Continental. Mindkettőben ott a gyári jelölés...
leopop314-03-2023 13:16:12 // 126070
Mi a gyári? A TRW?
Attis14-03-2023 09:05:20 // 126069
Gyárit már jó pár hónapja nem kapni. (Alfaalkatreszek.hu/fiatalkatreszek.hu nem is tudja lesz-e még).
Smith14-03-2023 07:02:55 // 126068
Nem lehet lengőkart venni?
droberto13-03-2023 20:33:38 // 126067
Oksa, köszi.
Most egy hónapot még pihen a Rosso projekt...
WarbiRunner (Gyuri)13-03-2023 20:29:41 // 126066
Debrecenben tudok jó fényezőt ha közelebb nagyon nincs.
droberto13-03-2023 20:28:40 // 126065
Már összejött. 😀
Sajnos már a Rossora is már megvettem egy nagy kupac alkatrészt.
Nincs visszaút....
Ha lesz jó fényező a 4 gányolt elemre lesz majd szerelem is....
WarbiRunner (Gyuri)13-03-2023 19:53:18 // 126064
A rossot is el lehet adni Robi 😉 Lehet ez egy jel, hogy nem jön össze a hirdetés.
droberto13-03-2023 18:16:08 // 126063
Köszi!
Ember nem bukott 70k km alatt ennyit 159-en. 😔
Nem szabadott volna a Rossot megvennem. 🥴
Legalábbis így nem.
Ráadásul nincs már hozzá csomó minden... lengőkarok pl.
Liquid13-03-2023 16:46:17 // 126062
nagyon jól fog vele járni valaki
droberto13-03-2023 16:20:58 // 126061
Az új link:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtd_16v_distinctive-19210994#sid=3261263a-562a-49e9-8265-cbbaee018430

A régit nem akarták visszatenni.
Dillettáns banda.

Törölték, elbaszták, megszivattak és még csak azt se mondták bocs.
droberto13-03-2023 11:12:50 // 126060
A km miatt emeltem ki. Egyszerűen nem hiszik el az emberek. :(
Közben visszaírt a hahu.
Az fájt nekik, hogy a Dalma profilja alatt is az én telefonszámom volt megadva az Alfa hirdetésénél.
Csak akkor miért nem egyből jelezték.... nem értem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.