Forum >> 159

Pietro18-11-2005 15:44:16 // 64
Kíváncsi vagyok, mit fognak reagálni, remélem azt is megosztod velünk.
Pietro18-11-2005 15:40:53 // 63
Kipróbáltam egy 159-est, 1,9mJET motorral. Dízelhez méltón alacsony fordulattól jól húz, autópályán 160-nál, 6.fokozatban alig pörög 2000 felett. (nem emléxem pontosan, mennyi volt a fordulatszám, de nem sok) Városban bőven elég 3. fokozatban közlekedni. A futóműve nagyon jó, nem véletlenül dicsérik mindenhol. Alapvetően nagyon csendes és nagyon "egyben van" az egész autó, a 156-os után kicsit furcsának tűntek a nagy méretű külső visszapillantók, de kívülről nézve arányos, csak belülről látszik akkorának, mint egy IFA-é. A belső visszapillantó viszont kicsi. Lehet, hogy kevésnek tűnhet valakinek az 1,9-es dízel motoros változat, igazából tény, hogy nem egy rakéta, de azért "megyeget". Aki száguldani akar, annak ott a 2,2 JTS... Egy kényes pont: a kormány. Másvalaki írta már, hogy nem tetszik, ez ízlés kérdése, nekem "bejön", viszont a fogása valahogy nem az igazi... Olyan, mintha műanyag lenne... A 156-os kormánya jobb fogású - szerintem. Mentem vele városban is, eléggé megnézték, úgyhogy a külsővel semmi baj, azt hiszem ebben mindenki egyetért. (Steve Wonder kivétel.) Összességében bennem erősödött az az érzés, hogy a 156 után ilyet vegyek majd, a kérdés csak annyi, dízel legyen, vagy benzines??? (összehasonlításképpen jó lenne vezetni egy 1,9JTS-t és egy 2,4mJET dízelt is.)
KKY18-11-2005 15:34:30 // 62
Sziasztok! Egy levelet szeretnék közzétenni itt, amit a mai nap folyamán küldtem el az Autó Magazin szerkesztőségének. Amennyiben olvassátok talán sejtitek , hogy miért. Bocs, ha valakit untatok vele, nagyon ritkán szoktam ilyen hosszan hozzászólni vmilyen témához. Autó Magazin Főszerkesztőség Budapest Hajógyári sziget 307 1033 E-mail:mpb@motorpresse.hu Tisztelt Főszerkesztőség ! Hosszú évek óta rendszeres vásárlója és olvasója vagyok az Önök által kiadott magazinnak. Az összes megvásárolt számot rendszerezve őrzöm. Eddig elégedettséggel olvastam a lapban megjelent cikkeket, függetlenül attól, hogy milyen nemzetiségű, vagy „beállítottságú” újságíró kollegájuk tollából származik az, sőt azt is elmondhatom, hogy az általam havonta megvásárolt kb. 4-5 autós magazin közül mind szakmai, mind esztétikai szempontból az Autó Magazint tartottam a legjobbnak. Ez a nézetem sajnos kezd megváltozni. Miért is? A novemberi számot megvásárolva örömmel láttam, hogy ismét mestertesztet készítettek, most a középkategória került terítékre. A teszt elolvasása után egy kicsit keserű szájízzel összegeztem magamban a leírtakat, de nem ragadtam „tollat” mindaddig, amíg el nem olvastam a decemberi kiadványt. (természetesen a levelezés rovat áttekintése, és az abban leírtak is megerősítettek elhatározásomban) A mestertesztben leírtakkal kapcsolatban a következő észrevételeim vannak: -„ a BMW minden tekintetben ott tudott lenni az élmezőnyben” -én az Önök helyében megvizsgálnám mégegyszer az isolux-diagramokat, legalább három sokkal meggyőzőbbet látok mind a tompított, mind a reflektor tekintetében.(Alfa, Audi, Mercedes) Természetesen itt lehetne beszélgetni arról, hogy a vizsgált 11 tételből mennyi számít az élmezőnynek, de én úgy gondolom, mivel a diagrammok alapján jelentősen elmarad az említett három típustól nem a számszerűség a fontos. A helykínálat tekintetében szintén nem áll az élen.Az ár természetesen egy relatív kategória, de ebben sem szerepel a legkedvezőbbek között. -Abszurdnak tartom azt a megállapítást, hogy egy típust a kimagasló részteljesítmények hiánya miatt az utólsó helyre soroljanak (Saab). -A Mercedes vagy a VW 8,5 literes fogyasztása nem sok, ez csak az Alfánál elviselhetetlen érték. -Még nagyobb problémának érzem azt, hogy a Peugeot két hellyel megelőzte az Alfát, igaz sokkal jobb komfortos utastérben, kulturált motorral meghalni az úton. Önöket idézem: „a kettős sávváltás a 407-essel veszélyes mutatvánnyá fajult”, vagy „elvesztette egyensúlyát és kipürdült a pályáról”. Természetesen nem kell minden autóval versenyezni az úton, de mi van akkor, ha valaki más hibájából kerül veszélyes helyzetbe és a megoldásához esetleg futóműre lenne szükség, vagy megfelelő elektronikára. Természetesen a kényelem is relatív, nem mindenki szereti a süppedős, puha, semmi oldaltartással sem bíró üléseket. -Kíváncsi lennék arra is, hogy az esetek hány százalékában történik olyan fékezés amikor a két kerék alatt lévő felület súrlódási együtthatója jelentősen eltér. (Alfa kontra BMW, melyik is a jobb) Sorolhatnám tovább az észrevételeimet, de egy nagyon fontos kérdést szeretnék feltenni. Miért van az, hogy eltérő hengerűrtartalmú motoroktól ugyan azt várják el a tisztelt tesztelők. Több típus 2200 ccm körüli motorral szerepel, ami ugyebár 15%-kal több, mint az 1900ccm. Nem lenne igazságosabb pl. az Alfa 2,4 l-es motorját megvizsgálni, az csak 9%-kal több mint az előbb említett 2,2l. Kiváncsi lennék a menetteljesítmények összehasonlítására, ha az Alfában 200 Le.-s motor lenne. Ja, és biztosítás regisztrációs adó esetében is 2000ccm a határ –ha jól tudom-, utána pedig 2000-2500-ig. Ezek a gondolatok merültek fel bennem, de meghagytam volna magamnak, ha nem olvasom el a decemberi számban megjelent Alfa 159 tesztet. Ez egyszerűen komikus. A következő sorokat idézném a két megjelent cikkből:(lehet hogy a szerkesztőségben senki sem olvassa el, hogy mit írtak egy hónapja az Önök magazinjában) 2005 november: „Kanyargós útszakaszon rögtön világossá válik, miért: első futóműve elpattogásra hajlamos, kormánya nagyokat lök, 17 colos kerekei hangosan gördülnek,” 2005 december: „A futómű zsenialitásáról csak ódákat zenghetünk:nem pattog el rossz úton, a végletekig semleges és spontán reagál a vezetői parancsokra” AKKOR MOST, HOGY IS VAN EZ? Én nem értem, vagy van egy-két -véletlenül német- típus amivel szemben elfogultak a tisztelt tesztelők, így alakult ki a teszt végeredménye? (egyébként 1998-tól 2003-ig egy 320i típusú BMW-t használtam –ami 1996-os gyártású E36 volt- és meg voltam vele elégedve) Természetesen lehet a korábbi típusok megbízhatóságáról beszélni az egyes márkáknál,(lehet, hogy ebben az esetben a japán típusok megelőznék a németeket) de a teszt nem erről szólt. Miskolc, 2005.11.17. Tisztelettel: Kéméndi Károly Ui: -eredetileg itt magamról ill. autóimról írtam, de titeket nem szeretnélek tovább untatni.
Pietro18-11-2005 15:26:39 // 61
Van egy tesztautójuk. 1,9mJET. Odamész, szólsz, hogy szeretnéd kipróbálni, oszt' gyí!!! Ha ott van az autó, már mehetsz is. De a rádióban úgy hallottam, hogy most hétvégén nyílt nap lesz a 159-es miatt, úgyhogy most tuti.
Poló18-11-2005 08:59:16 // 60
Mikor lesz Győrben tesztvezetés?
Pietro17-11-2005 22:01:17 // 59
Ma láttam a győri Alfa-Fiat szervízvben két 159-est, ami átadás előtti átvizsgáláson volt. Ezek szerint nemsokára az utakon is atlálkozhatunk velük... Naon, de naon tetszettek!!! (holnap ki is próbálok egyet..)
Tomy15616-11-2005 14:22:55 // 58
Enjoy! Alfa 159
mszabika16-11-2005 12:49:33 // 57
Már az Origo-n is rajta van a reklám ;))) 159. Az ALFÁK új nemzedéke.
TarP15-11-2005 16:45:28 // 56
Láttam én is, de nem akartam írni, hogy nézze meg legalább, vagy üljön bele... sőt menjen is vele..áááá...
Gabriel15-11-2005 16:38:14 // 55
LOL, igazad van :-)))))))))))))))))))))))
Pietro15-11-2005 15:41:01 // 54
Valaki ezt írta a hozzászólások rovatba a cikk alján: "Az edigi tapasztalataim szerint nem nyerte el tetszésemet de reméjük hogy javulni fog!!" Kíváncsi lennék, hol szerezte azokat a tapasztalatokat....
TarP15-11-2005 14:58:56 // 53
Akkor a ZIL meg maga a csoda!!! v:)
Gabriel15-11-2005 14:55:29 // 52
csak nekem új ez az oldal vagy nektek is? 159-es cikk: www.autostilus.hu
Mike.15-11-2005 09:51:28 // 51
Nem rossz idea ez sem. :-)))
Inner Circle15-11-2005 09:06:03 // 50
Valami olyan szöveg szólt a Clio mellett, hogy "Látványosan nagyobb, mint kategóriatársai" - hát akkor tényleg nem értem hogy miért nem a Passat nyert, az még nagyobb... és ha a Punto Grande nem kési le a határidőt akkor az is tuti befutó lett volna.
Willy15-11-2005 08:43:27 // 49
Egy újabb cikk, ezúttal az Origótól: Alfa 159 - Origo
TarP15-11-2005 08:42:46 // 48
Meg is lepődtem!!! Szerintem a szépérzékük túlcsordult az autó láttán, ezért elfelejteték, hogy csak kis duduautókát szabad választani. Vagy minden újságíró úgy gondolta, hogy a többiek úgyis egy picike praktikus izére fognak szavazni ÉN meg egyedül a szép limóra:)
Pietro14-11-2005 16:04:12 // 47
"Szoros eredményt hozott az idei Év Autója választás. Kevesebben ítélték oda az első helyet a Cliónak, mint a Passatnak, mégis előbbi kaparintotta meg a címet." az első szót kijavítanám: "Szaros eredményt hozott az idei Év Autója választás....."
Mike.14-11-2005 13:30:03 // 46
" mert az emberek nagy része nem akar szép, egyedi, különleges, erős...autót, hanem csak egy dobozt, amiben van 3 pohártartó, meg elviszi a sofőrt, meg olcsó, meg keveset eszik, meg sok benne a légzsák..." Az álltalad leírtaknak teljesen ellentmond a Pl. a 156-os és azt szintén megvállasztották anno. :-)))
kando.14-11-2005 13:06:09 // 45
Ááááá és még hétfőő is van.... :-((
TarP14-11-2005 12:45:14 // 44
Várjál embör, az Év autója nem arról szól, hogy melyik autó JÓ! Hanem arról, hogy melyik szolgál ki több embert. Ezért ha meggebed egy KOMOLY gyártó, akkor sem nyerhet, mert az emberek nagy része nem akar szép, egyedi, különleges, erős...autót, hanem csak egy dobozt, amiben van 3 pohártartó, meg elviszi a sofőrt, meg olcsó, meg keveset eszik, meg sok benne a légzsák... Szóval JÓ autó mást jelent a két kontextusban.
FRC14-11-2005 12:39:17 // 43
Viktor8514-11-2005 12:26:24 // 42
Az emberek nagy része hülye, és még szépérzékük sincs:)
Gabó14-11-2005 12:22:06 // 41
Sajnos van kihatása, a Yamaha is növelte az eladásait és a piaci részesedését, mióta Rossi náluk van és sorra nyeri a címeket.
Gabó14-11-2005 12:16:31 // 40
Kétszer annyi hülye fiatal menő csávó és plázacica kap majd ilyen vackot apucitól karácsonyra. Eddig is megőrültem a ködlámpás fekete cliós barmoktól, ahogy röpködnek azzal a fostalicskájaikkal. Most verhetik majd a mellük, ez ám az év autója. Azért azt is érdemes megnézni, hogy a két magyar agymosott zsűritag hogy szavazott, Alfa 1 pont, BMW 8 pont. Jürgenék jól tudnak agyat mosni. De a legtöbb év autója díjat a Fiat csoport gyűjtötte be eddig:)
Mike.14-11-2005 11:25:02 // 39
Gondolod az F1- nek van kihatása erre? Hm. Elgondolkodtató. Szerintem a VW, a BMW és a Mazda is jobb ettől a cliótól, az Alfa meg főleg. :-)
csocsi14-11-2005 11:12:23 // 38
Nagyon jól beszélsz, akarom mondani írsz. Ezért szombaton kaphatsz egy gombóc fagyit :-)))))
Don Gombóc14-11-2005 11:04:21 // 37
Az emberek többségének nincs szépérzéke, viszont részt vett agymosáson, ami szóljon germán autóról vagy F1 győzelemről. Jól van az így. Különben meg úgy is megelőzöd nem? :))
Poló14-11-2005 11:02:40 // 36
Vezess.hu ezt írja: "Az idei felhozatalban nem szerepeltek igazán kiemelkedő tudású modellek, ezt bizonyítja az is, hogy az 58 döntnök csak szerényen osztotta ki a maximális 10 pontot. Kiugróan jó autó, vagy olyan, amely megfogta volna a zsűritagokat, nem volt." Renault Clio, 256 VW Passat, 251 Alfa 159, 212 BMW 3-as sorozat, 203 Mazda5, 198 Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, 187 Toyota Yaris, 143 Itt van a cikk róla.
Mike.14-11-2005 10:43:28 // 35
Sikerült egy szart választaniuk. Most olvastam én is. Ettől bármelyik jobb.
Csöri14-11-2005 10:06:54 // 34
A második meg fócvágen. BROÁF
Csöri14-11-2005 10:06:53 // 33
A második meg fócvágen. BROÁF
Szilárd14-11-2005 10:06:41 // 32
Bocs tényleg. A Passat lett a második:((
Willy14-11-2005 10:04:47 // 31
A bronzot.
Csöri14-11-2005 10:04:31 // 30
MOst akartam írni, hogy ne is írd. Már megint egy szutyok francia. Én probáltam, szerintem egy nagy határ sz@r.
kando.14-11-2005 10:04:29 // 29
El s hinnám, ha nem itt olvasnám :-(((( Pont az?
Szilárd14-11-2005 10:03:37 // 28
Renault Clio.
Csöri14-11-2005 10:00:27 // 27
Melyik lett?
Szilárd14-11-2005 09:55:30 // 26
Sajnos nem lett az év autója:((( Csak az ezüstöt sikerült megszereznie.
Adri14-11-2005 09:20:41 // 25
Hölgyek, urak, a mai METRO újságban van egy cikk a 159-esről! Minimális, általános infóval, de elég pozitív, olvassa el, aki tudja! Adri
Csöri12-11-2005 12:23:52 // 24
Szerintem nagyon Alfás. Nézd meg élőben is.
András bácsi11-11-2005 17:51:20 // 23
Ha megköveztek is: nekem valahogy nem igazán tetszik sem a hátulja, sem a műszerfal/kormány a belső térből. Persze, új technika, biztos nem utasítanám vissza.
Halesz11-11-2005 17:14:58 // 22
Erre gondolsz? :)

Balage11-11-2005 11:47:48 // 21
Hát ma de. én is megnéztem. Kétségtelenül még csak tanulom az Alfás létezést, de egyszer kell egy ilyen. Nekem minden nagyon tetszik, a kilincsek egyszerűen meseszépek. Kívül belül tip-top az autó. Egy dolog nem tecc: az árcédula :-( Úgy tűnik, hogy sokáig kell még várnom.
FRC11-11-2005 10:21:41 // 20
:-)))))) Dehodzs nem! :-)))))
Tom1211-11-2005 10:20:38 // 19
Én is...
Nemesis11-11-2005 10:17:48 // 18
Ej,ej kolléga!!! Humorérzék ohne??? :DDDDDD
FRC11-11-2005 10:15:56 // 17
Nem hinném hisz Ő nyitotta!!! :-))))
FRC11-11-2005 10:12:45 // 16
Ahogy nézegettem a 159 képeket a beszámolóban, nekem is kiült a vigyor az arcom szélére mint Haleszéknak a fotókon..... azt hiszem szerelmes vagyok
FRC11-11-2005 10:11:21 // 15
Írtam az oldaladra Alfás cuccok ügyben...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.