Forum >> 164-166

cZ21-04-2014 22:02:35 // 71529
Hölgyek, Urak!

Szeretném ha segítenétek, adott a 166-os 2.4JTD Alfám amiből a fránya AIRBAG kódot szeretném törölni, hogy ne világítson, de valahogy nem tudom kommunikációra bírni a légzsák elektronikáját (sem FiatEcuScan, sem Multiecuscan nem kommunukált vele és hiába kapcsoltam a VAG kábelt a 3. pozicióba vagy bármelyikbe), olvasgattam tapasztalatokat hogy víz érte a vezérlőegységet, kiment a biztosíték, megnéztem nem vizes, sőt jó poros volt. biztosíték rendben. DTC scan sem ismeri fel, Scan funkció sem... Valakinek van ötlete mi lehet? Hogy tudnám orvosolni?
forrasr21-04-2014 21:18:29 // 71528
Hja de feltehetően ha cseréltek potmétert, előtte diagoltak, és gondolom dobott gázpedál pálya hibát ezért cserélhették. Amikor az enyém hozzám került elég összetett hibák voltak, gázpedál csati hiba, légtömeg mérő hiba,turbó geometria le volt kormolva, tapadva, valamint meleg oldalon a turbó lapát élei olyanok voltak mintha megégtek volna.
Totti (NagyVad)21-04-2014 20:58:03 // 71527
Biztos hogy nem az!
Andy21-04-2014 20:46:34 // 71526
Érdekes hogy csak dombra fel szarakszik. Nem vagyok egy látnok típus, meg tippelgetni sem szoktam, de szerintem ez nem gázpedálpotméter hiba lesz.
Smith21-04-2014 20:44:49 // 71525
Hogy mi??? 760 euro az alkatrész és 500-ért tették bele???????
Reaper6921-04-2014 20:32:36 // 71524
Mindig dombnak felfelé dobja a kódot,és mintha nem akarna jobban menni,plussz kormol.De péntek óta a tempomat kicsit sem működött,hollott a check panelen ott jelzett szép zölden,de nem reagált semmit
mreni21-04-2014 20:24:32 // 71523
csomagtér gumikéder nincs esetleg? :)))
Andy21-04-2014 20:22:30 // 71522
Azon kívül hogy kidobta a motorkontroll lámpát, volt egyéb tünet?
Millió dolog miatt kiteheti, nem csak a gázpedálpotméter miatt. A tempomatot már az is letiltja ha átáll "vészüzemmódra". Ezt nekem a LMM elhalálozásakor is eljátszotta.
Mikor a gázpedálpotméter nem érintkezett rendesen akkor nekem pl nem forgott 2000-nél többet. De az enyém otómata, ami egy külön eset ! ;))
mreni21-04-2014 20:22:17 // 71521
ez durva.. nem kicsit :/
Reaper6921-04-2014 20:18:15 // 71520
Ja,csak ha tudom hogy a csati rossz,nem cseréltetem ki a potit(bár a szervíz javasolta) mert 760€az alkatrész,500ért rakták be :( És nem jó :(
forrasr21-04-2014 20:07:08 // 71519
Igen számít, két pályás a potméter, és csak az egyik pálya érintkezője érintkezik a csatlakozóban tökéletesen, ezért tárol hibajegyet valamelyik gázpedál potméter pályára (1-es vagy 2-esre), ami gyújtja a mil lámpát a műszerfalon,+ gázpedál hiba miatt nem megy a tempomat sem.
Nagy az esély, hogy nálad is ez a probléma, a gázpedál környékén kormány tengely mellett a csatlakozó, javaslom próbáld meg szorosabban összehúzni a két felét, vagy korábban olvastam többen direktbe forrasztották a csatlakozó kiiktatásával a vezetékeket. Nekem megoldotta a csati összehúzatása meg kicsit az érintkezőket összenyomkodtam a biztosabb érintkezés érdekében, azóta kb két éve nem volt vele gondom, addig meg ha zöttyent a kocsi vagy jobban letapostam dobta a hibát, és viszonylag hosszú ideig nem is aludt ki, de ha megszűnik a hiba oka néhány gyújtáslevétel után törölte magától a mil-lámpát és ment a tempomatis
Reaper6921-04-2014 19:58:11 // 71518
Potit már kicserélték,nem volt olcsó mulatság,de nem megy a tempomat sem,ha számít valamit ez az info.
forrasr21-04-2014 19:47:52 // 71517
Általában nem a potméter a rossz, hanem a csatlakozó szarakszik, nekem is dobálta megvétel után a check engine-t, aztán egy vékony gyorskötözővel összehúztam a potméterre menő csatlakozó két felét azóta megszűnt a baj.
Reaper6921-04-2014 17:50:10 // 71516
Sziasztok!A változatosság kedvéért ma ilyet tett a kedves,kb 140nél autópályán,dombnak felfelé.A "vicc" az,hogy pénteken hoztam el a szervízből,kicserélték a gázpedálpotit súlyos €-kat hagyván ott.Vélemények?tippek? Köszönettel,meg minden............
Arno16621-04-2014 10:07:05 // 71515
Boldog nyulat mindenkinek! :)

Hátha valaki olthatatlan vágyat érez birtoklásukra, egy naprakész gyors lista, mibe rugtam bele az elmult napokban a garázsban: :)

(GTV V6TB alkatrész cserék érdekelnek.)

csomagtérajtó,
csomagtér kárpit,
fényszórómosó alkatrészek (sajnos nem teljes, de a java megvan),
vmi ködlámpa,
ECU (2.5V6 Sportronic, chippelt, 200LE+, -1-2liter/100km fogyasztás, EUR2 verzió, immobox-szal, kulcs TAG-ekkel),
2db tetőablak, (fekete is , kék is)
2db hűtőventillátor, (1 nagy lapátos, nem a 2 kicsi)
ABS kocka (ASR nélküli),
AC Pumpa,
2db indítómotor,
3db elektromos pillangószelep,
klímakompresszor,
kulcsok (embléma, gumi, fedlap, elektronika, apróságok jók lehetnek belőle)
első-hátsó ablaküvegek,
ablakemelő mechanikák,
balos visszapillantó, nem behajós
jobbos visszapillantó tükörlap + konzol (ház nélkül), nem behajós
újszerű gyári emelő,
karcmentes váltóbot borító idom, szürke, automata, bőr necc rajta
kilincsek, krómozáshoz donornak jók lehetnek
kardánbox, szürke, flokkoláshoz, bőrözéshez donornak max.
elektromos bizbaszok. belső világítás, ablakemelő vezérlők, tükörkapcsoló, bodycomputer, biztonsági övek, stb.
Reaper6921-04-2014 07:54:46 // 71514
Üdv Nektek!Az a tervem,hogy megtisztítanám az egr-szelepet,már csak az az egy kérdés,merre találom.2.4 JTD motorról lenne szó.Köszönöm
W.20-04-2014 07:25:33 // 71513
Akkor komoly: kérdezd Kapeka cartársat! Ő megcsinálta!
Totti (NagyVad)20-04-2014 07:08:30 // 71512
Igen bele megy és aha középpen is 3 pontos van azt simán ki lehet vágni snicerel ! A kis vezető muanyag már érdekesebb kérdés!
mreni19-04-2014 22:40:55 // 71511
Igen az viszont van az aljan
dpetrenyi19-04-2014 21:36:29 // 71510
Sziasztok kedves cartársak.
Most volt időm vissza olvasgatni a fórumot. 166. 3.0 V6 ha van elég hely és kellő "kifutópálya" akkor bele megy a 250km/h!!! GPS szerint is. Tavaly Horvátországi autópálya 210km keresztül tartósan/folyamatosan 225km/h, 4 személy plusz csomagok. GPS szerint.
A 250 km/h igaz csak két személlyel és csomagok nélkül, a Krika Nemzeti Park felé egy 30 km-es autópálya szakaszon ment és csak pár percig kb 5km-es szakaszon. DE bele ment a 250km/h-ba!!!
Bevallom asszony nagyon le kúrt utána!
Trumpf (NagyVad)19-04-2014 21:15:29 // 71509
Az enyémnek a fara alá már meg nem szereltek burkolatot, kispórolták. Neked van olyan?
Trumpf (NagyVad)19-04-2014 21:00:56 // 71508
Ültünk mi már 6-an is nagyvadban :)
Robi6419-04-2014 20:15:18 // 71507
Cápa, enyém kérdésre írj már egy komolyat, ne kötekedj :)
W.19-04-2014 19:37:37 // 71506
Minek az oda? A 166 nem 5 személyes!
Robi6419-04-2014 19:13:57 // 71505
Na erre már rá kell néznem,nem ültem még hátul,pláne középen :D
mreni19-04-2014 18:53:33 // 71504
érdekes de nem mindegyik fl ben van így,pl nekem is csak 2 pontos :)
Trumpf (NagyVad)19-04-2014 18:49:19 // 71503
Ciao! Szerintem eltérés csak a középső biztonsági öv kibujtatásál lehet. Fl-ben középen is 3 pontos bizt. öv van.
Robi6419-04-2014 17:34:42 // 71502
Uraim,a kalaptartó/rolló csereszabatos a faceliftes és az előtti 166-ban? Köszi!
Mattyancs19-04-2014 16:52:46 // 71501
Nekem Monroek kerültek bele elöl-hátul, bár a szerelők azt mondják sza..ok. Eddig nekem bírják, hátsó több mint 1 éve, elsők kb fél éve vannak benne.
Dzsozy19-04-2014 16:34:38 // 71500
üdv urak. Félúton vagyok a hátsó futómű felújítással. GL szemek, hátsó stab pálcák, megvannak. Lengőkar elülső-hátulsó poliuretán szilentek úton vannak. Hátsó gátlókat kell még, mert a szilentjei oda vannak. Mi a vélemény a Magnetti Marelli gátlókról, csak mert fosé-hugyé árulják, vagy akkor inkább Monroe?
forrasr17-04-2014 21:26:07 // 71499
Az Öregem már 7éve és közel 900.000km óta hajt egy gyári xenonos scaniat, még nem cseréltünk egőt benne és tökéletesen világít. nem kék a fény,trafó mèg bírja, látni vele rendesen. d2s osram egők vannak benne. Én a 166 nál a meleg ujragyújtásokat kerülöm,elvileg az ami nagyon igénybe veszi.
mreni17-04-2014 18:53:43 // 71498
szerintem egy 10éves 166 hátralevő életében max 1 pár vezérlőt és nagyon max 2 pár jó minőségű xenon izzót "eszik" meg,ez bőven kibírható egy ilyen kategóriájú autónál.
Én sem kapcsolgatom fölöslegesen,nappal városon belül csak helyzetjelző,minden más esetben viszont xenon.
atis_166jtd17-04-2014 18:15:24 // 71497
A terelő lemez és a projektor lencse közé elfér. Viszont még kisérlet van mert lehet elég kissebb is az a lényeg hogy szemből lehessen látni hogy fénylik.
Nem kell nagy fényerő, mert hisz a kiégett foncsor sem világít valami fényesen.
Remélem a jövőhéten sikerűl valami próbát bemutatnom. Most egy pár nap pihenés jön ami persze munka nélkül telik.
atis_166jtd17-04-2014 18:11:45 // 71496
Majd amikor veszel egy-két xenon fejet, meg trafót akkor nem ezt mondod. Szerintem.
Trumpf (NagyVad)17-04-2014 14:38:10 // 71495
Üdv! Akkor próbálnék az észre hatni :)

Xenon meghibásodások:
-kiégett izzó (max. 2000 óra)
-megvakult foncsor
-megégett csatlakozó
-kiégett gyujtótrafó (max. 2000 óra)

Amúgy gratulálok az új szerzeményhez, szép darab (5m-ről :) )!
Mattyancs17-04-2014 11:01:24 // 71494
tehát a projektor lencsében világít, vagy a lencse mellett a tükörnél? a helyzetjelző izzó helyett én már tettem be ledeket, elég erőseket, de az semmit nem ér mivel el van dugva, Én már gondoltam arra is, hogy annak a helyére, de az szinte nem is világít,
vologya[kendács mester]17-04-2014 07:00:13 // 71493
Én abszolúte az az ember vagyok, aki általában spórolós, otthon barkácsolós (elvégre gépészmérnök vagyok - illene használni), de ma reggel mikor a szerelőm elhajtott a kocsival és rápillantottak a bájos kis xenonok, elhatároztam... ebben a büdös életben nem lesz semmi LED :-) Van amikor a szív győz az agy logika felett :-)
atis_166jtd16-04-2014 22:07:53 // 71492
Teszek majd fel képeket is amint kész van 100%-osan. Semmi nem látszik és nem csúfítja az autó szépséges elejét sem.
Na most én vagyok a kókányoló, de szerintem ez nem rossz megoldás főleg a xenonosoknak.
atis_166jtd16-04-2014 22:01:51 // 71491
2db power led 20W-os az első lámpákba a projektor mögé. Pont elfér hűtéssel együtt a terelő lemez és a projektor lencse között. Nappal ez világít és úgy néz ki mint ha a tompitott világítana.
vm16-04-2014 20:06:05 // 71490
Ja... Nehezemre esik leírni, de igaza van ;-)
mreni16-04-2014 18:31:27 // 71489
Teljesen igaz,ott a pont.
VKG231!!! (156+75)16-04-2014 16:26:20 // 71488
Ebben is igazad van, nem állítok mást. De, ha nem muszáj kihajítani a pénzt az ablakon arra, hogy feleslegesen perzseled az aszfaltot nappal, akkor minek? :) Tudom, hogy nem úr, aki nem herdál, de akkor is... Én akkor se szeretek feleslegesen szívni, ha van rá időm és pénzem... :)
Mattyancs16-04-2014 16:00:17 // 71487
Nem kiabáltam bocs. Legközelebb tudom.

Én rakattam bele a xenont, így ki is vehetném (ezt a pénztárcára írtam) de nem szeretném. Nekem nem kell nappali fény, elég, ha valami olyasmi világít helyette ezért írtam a ködlámpát.

Lényeg a lényeg, valaki már fabrikált valamit? Én ezt szeretném tudni, nem érdekel a jogszabályi hivatkozás sem, az olyan mint ha nem is lenne ebben az országban, jelenleg ezt a bőrömön tapasztalom persze igazságtalanul, de az állam az állam és nem Én vagyok.
Andy16-04-2014 15:35:32 // 71486
Ördögi egy kör ez és megint Én leszek a szemét ha azt mondom, hogy mindenki a lehetőségeihez mérten vásároljon. Autót, lakást, nyaralást, bármit.
Mert amikor megveszi az ember azt a xenonos autót, akkor is tudni kellene hogy nem óccsó a cseréje.
Szóval akkor és főleg akkor kellene gondolkozni és nem később ötletelni.

De ez is egy lerágott csont itt!
VKG231!!! (156+75)16-04-2014 15:16:17 // 71485
Értem a szemszögedet! (Meg végig is olvastam.)

Azonban azért hozták fel a nappali menetfény-fabrikálást, mert hiába nem kötelező l.t.b. a világítás, ha kint az, akkor, ha kapcsolgatod, kinyiffantod a xenont, mivel annak az hozza el a végzetet mihamarább. Ezt szeretnék elkerülni...

Capisci? :)
Andy16-04-2014 14:53:08 // 71484
Tényleg nem akartam hozzászólni már, de mivel Te valszeg nem mentél végig a sztorin, kénytelen vagyok. :)

A dolog onnan indult, hogy lakott területen belül lesz kötelező a világítás.
Erre Te idézed a KRESZ idávágó részét, a lakott területen kívüli helyzetről. Értjük mi, de nem ez a kérdés.

Aztán Mattyancsnak: Ha nem kiabálsz (interneten a nagybetű használat annak minősül) akkor is értem, hogy nem kaptál spamet. De hallottad valakitől aki meg lehet hogy kapott.

Nem voltam rest kitúrtam a szemetesből.
Már a tárgya is érdekes, hogy aszongya: Brutális bírságot kaphatsz

"Tegnap még csak figyelmeztetett a rendőr, de
néhány héten belül kötelező lesz a nappali menetfény
használata minden autón - én ezen meglepődtem...
De ha már így van, itt egy tipp, hogyan lehet
INGYEN hozzájutni:

http://aronalul.net/

Hogy miért ingyenes? Számolj csak! Most
féláron 10.900 Ft-ért adják, ráadásul mivel
csökkenti az autó áramfelvételét (így a
fogyasztást is) tankolásonként több mint
1000 Ft is megspórolható vele, tehát 10
tankolás alatt megtérül az ára!


http://aronalul.net/

Az USA-ban a népszerűségi listát évek óta
vezető White Light nappali fény használatával
csökken az üzemanyag-fogyasztás, így 10
tankolás után megtérül az ára, tehát
gyakorlatilag nem csak, hogy INGYEN van,
hanem hosszú távon még spórolsz is vele!


Az akció ideje alatt indexes, tehát irányjelzővel
ellátott lámpákat kap felár nélkül!


Üdv,
Horváth Bálint"


És akkor talán értitek már mi a baja Grandonak is amikor csalásról és megtévesztésről ír.

Amíg a KRESZ-ben nem jelenik meg és a Magyar Közlöny le nem hozza, addig ez csak rémhírpufogtatás.

Aztán még az is nyomja a bögyömet, hogy az utólagos (Kínai) menetfény az esetek döntő többségében jobban vakít mint bármi, pláne ha kendácsszakkörben került beépítésre. A ködlámpába pakolttal meg az a bajom, hogy a rendőr szemszögéből világít a ködlámpa!!! És máris lehet magyarázkodni, hogy az nem az, meg nem úgy, meg csak azért mer...


Vágjátok már? :))))
Grando16-04-2014 14:35:31 // 71483
Ez kedves, de megleszek nélküle.
VKG231!!! (156+75)16-04-2014 14:25:56 // 71482
Nagyon szívesen, máskor is.
Grando16-04-2014 14:21:04 // 71481
Nos, akkor nagyon köszönjük az észrevételt. Hasznos volt.
VKG231!!! (156+75)16-04-2014 14:03:46 // 71480
Érdekes. Szerintem kisebb csúsztatás az, hogy ha valaki azt mondja, hogy kötelező a (nevezzük így akkor) lámpa használata, mint ha azt, hogy mit kell ezen pattogni, hagyjuk a fenébe, "bohóckodás".

Persze 10 rődnerből 9 úgysem vesz ki itthon emiatt a forgalomból, de ha van olcsóbb megoldás, mint a helyszíni, akkor...?

Szerinted jobb megoldás folyton izzót cserélgetni az unijós elvárások miatt? Nem az, a 155-ön tényleg három perc (és az izzó is max. 2-3000 ft), de a xenonos FL előtti 166-tal azért van bonyodalom, ahogy tudom.
Mindegy, nem is szólok bele, én tuti nem rakok nappali fényt az enyémbe, Ti pedig lőjétek agyon azt, aki igen a 166-ba :)

Ettől még lakott területen kívül kötelező valamilyen pilács használata, akár hülye az, aki ezt mondja, akár nem. Én szó szerint idéztem, nem igazán hiszem, hogy ebbe bele lehet kötni. És előbb-utóbb azon belül is az lesz, mivel ez a jogalkotási törekvés.

Aztán lehet, hogy az izzógyártók lobbija elveszti az erejét, és akkor éjszaka is lehet lekapcsolt lámpával közlekedni majd. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.