Forum >> 164-166

Grando16-04-2014 13:48:41 // 71479
Az. Na én ezen buktam ki.
A buhera másik kérdés, az már itt lassan megszokottá válik. Persze akár még jó megoldás is születhet, bár ebben azért nem reménykednék feltétlenül.
VKG231!!! (156+75)16-04-2014 13:41:36 // 71478
Melyik a kósza pletyka? A KRESZ? Hmm... :(
Grando16-04-2014 13:18:47 // 71477
Ha már így igazságot tettél, a kevésbé felkészültek kósza pletykákkal történő beparáztatását hogyan magyaráznád? :P
VKG231!!! (156+75)16-04-2014 13:02:05 // 71476
Itt csak lakott területen kívül kötelező.

Idézek: 1/1975 (II.5.) KPM- BM együttes, 44. §, (8) bekezdés: Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

Én fel-le kapcsolgatom, de a H4-et bármikor kicserélem három perc alatt... :) Viszont megértem azt, aki a xenont nem akarja kinyírni. Hogy Te nem, az más kérdés.
Én is sírok, de én inkább azon, hogy folyton mindenki okosabb akar lenni a másiknál.
Grando16-04-2014 12:49:44 // 71475
Na de attól, hogy Olaszországban vagy bárhol kötelező, itt még nem az. Pletyka persze lehet, pilácsokat forgalmazó vállalkozás spamje meg aztán főleg.
Feladom. Szereljetek be, amit akartok, ha lesz ilyen szabály, ha nem. Mindegy. Az emberi hülyeségen meg csak sírok már. :'(
VKG231!!! (156+75)16-04-2014 12:38:19 // 71474
Hmm... Olaszországban pl megállított a hétvégén a rendőr, hogy kapcsoljam fel a tompítottat. Trieszten belül. S előbb-utóbb itt is menni fog a jogharmonizáció.
Ezért említik itt is többen is.

Illetve egyáltalán nem véletlenül találták ki a nappali menetfényt az autóknál...
vologya[kendács mester]16-04-2014 12:14:31 // 71472
Itt Szlovákiában állandóan be kell lenni kapcsolva a tompított fénynek napi 24 órában. De távfény vagy ködlámpa bekapcsolásával automatikusan ki kell kapcsolnia. Ezt büntetik. Sok idióta felszereli szabálytalanul (normalizált pozíciók vannak, min. - max. távolság a fényszórótól, kocsi szélétől, egymástól való min. távolság is adott.) és egyszerre és a tompítottal. A zsaruknak nem kell sokat filózniuk, hogy megállítsák -e. Ja és persze csak 'E' - certifikáttal érvényes (ezt is meglelik :-)). Ha nem tetszik valami a tulajnak, akkor helyben bevonják a forgalmit és mehetsz újra vizsgáztatni a kocsit és utána a büntetés kifizetése után visszakapod. Nem is számoltam anno hány H7 esem szált el a KIA -ban, mire felszereltem a LED -es nappalit.
Grando16-04-2014 11:22:31 // 71471
De miért kell folyamatosan bekapcsolva tartani? Ez már tényleg bohóckodás. :D
Smith16-04-2014 11:12:56 // 71470
Nem is az a lényeg hogy kötelező vagy nem. Másodlagos dolog. Folyamatosan bekapcsolva tartani a xenont, és az meg indítózás közben lekapcsolgat, őrültség. A ki-be kapcsolgatás a halála neki, mindannyian tudjuk. Ezt kéne kiváltani valamivel, függetlenül attól hogy kötelező-e.
Tudom hogy sokaknak szentségtörés, meg nem kell hozzányúlni mert jó az ahogy van, kendácsolás, stb. stb. Ha valamit kultúráltan, műszakilag is megfontoltan, sőt a szabályoknak is megfelelve jobbá tudunk tenni, akkor meg kell tennünk. Mert be kell látni azért eltelt már tizenakárhány év is amióta ezeket a gépcsodákat megalkották. Ennyi idő alatt hihetetlenül sokat fejlődött minden.
Grando16-04-2014 09:13:50 // 71469
Valószínűleg ez lett felduzzasztva az olvasni-értelmezni képtelen vagy csak lusta "hiteles forrásod" által:

"A műszaki előírások után a KRESZ is megnyitja a nappali menetjelző lámpa szabályszerű használatának lehetőségét a motorkerékpárosok előtt. Az 5-6 cm átmérőjű pozíciófény nem vakít, de távolról is jól látható, és csak kismértékben terheli a jármű elektronikai rendszereit."
forrás: kormányponthu

Szóval nyugalom, NEM lesz kötelező a nappali világítás. Pláne régebbi kiadású autókba mindenféle otthon barkácsolt megoldásokat beapplikálni. :)
Mattyancs16-04-2014 09:01:26 // 71468
Ha már itt tartunk, valaki fűzött be ködlámpába mondjuk nappali fényt, vagy a rendes lámpatestbe? Én ezeket látom megoldásnak, semmiképpen nem akarok hűtőrács mőgé, lökös alá meg ilyen megoldásokat.

Ködlámpába másik izzó beépítése úgyis keveset vagy nem is használom, egy kezemen meg tudom számolni hányszor 6 év alatt.
Mattyancs16-04-2014 08:59:29 // 71467
JÓL SZÉTSZABDALTÁTOK EZT A KÉRDÉST, DE VÁLASZT SENKI NEM ADOTT?!

Nem kaptam semmilyen spamt, nem is írtam, hogy kötelező a nappali fény használata, én egy megoldást keresek KÖTELEZŐ TOMPÍTOTT FÉNYSZÓRÓ HASZNÁLATA HELYETT!!!!!!

KÖTELEZŐ AZ ÚJ KRESZ SZERINT ÉJJEL NAPPAL VÁROSBAN ÉS AZON KÍVÜL IS A TOMPÍTOTT FÉNYSZÓRÓ HASZNÁLATA EZT AZ INFÓT KAPTAM, ÉS NEM SPAMBAN!

Mivel xenont nem akarom nyírni, mondjuk 2 km menet közben naponta 100 szor ki és bekapcsolással, ezért keresek akár nappali fény, akár más megoldást, mondjuk nem arra gondoltam, hogy kiveszem a xenont, hiszen az is megoldás.

A legjobban az a válasz tetszett, hogy le se kapcsolod a világítást és ki be kapcsol magától, na ezt nem akarom xenonnal.
Smith15-04-2014 15:28:13 // 71466
Ezzel nem lesz kék, de van fényerő vele bőven!
vologya[kendács mester]15-04-2014 15:23:54 // 71465
Na ez jó. Mért Isten őrizz, hogy nekem is kék fénnyel világítson a fényszóróm. Eddig annyit káromkodtam rájuk, hogy szentségtörés lenne közéjük állni :D
Smith15-04-2014 14:27:48 // 71464
Gyárilag D2S. 35W.

Én ilyen Philipset tettem bele, 85122+ aminek nem tolódik el a színhőmérséklete.
vologya[kendács mester]15-04-2014 13:55:00 // 71463
Hát én Kassán élek már jó ideje, de az állandó lakhelyem még mindíg a terebesi járásban van, így a kocsit is oda kellett bejelentenem.
Coyote15-04-2014 13:29:33 // 71462
szép a vas, gratula hozzá.
most nézem a rendszámot, hogy tőketerebesi :-D a cég akinek dolgozom szintén oda valosi. legalábbis ami a furgon rendszámát illeti. jártam már párszor arra a furgonnal ha legközelebb arra járok beugrom :-)
vologya[kendács mester]15-04-2014 13:29:29 // 71461
Még egy kérdés:

A gyárilag xenon -al szerelt fényszóróba milyen izzó (típus, foglalat, teljesítmény - nem volt még xenon -om egyik kocsin sem) való?
vologya[kendács mester]15-04-2014 13:13:08 // 71460
Úgy lesz, csak szépen sorjában mindent. Most jött meg a finom Selenia olaj, holnapra várom a filtereket és csütörtökön klímatöltéssel együtt megkapja. Pénteken 4 nap kirándulás (kocsival csak 2x 140 km) és utána megyünk tovább.
Grando15-04-2014 12:39:17 // 71459
Ja, igen! Természetesen a lamellák is megfáradnak már ilyen idősen. Szóval van ott már minden. Irány a kuka (vagy mittomén mit csinálnak vele). :)
GTPeti15-04-2014 12:34:36 // 71458
Ez pontosan így van. A 2001-es 156-osok hűtőinek lamellái mostanra már elporladtak. Vacak vékony anyagból vannak. Ilyen idős korban a megbízható működéshez elengedhetetlen a hűtőcsere...
Grando15-04-2014 10:07:02 // 71457
Egy jó tanács eszembe jutott hirtelen:
Mivel hegyi túrára készülsz, és az autó 2001-es évjáratú, ezért a hűtővízre fokozottan figyelj oda. Ilyen korban, HA még a gyári hűtő van benne, már nagy eséllyel nem tökéletes a vízhűtő áteresztése az évek során felgyülemlett szennyeződések miatt.
Ha keményebb körülmények mellett (hegymenet, dugó, extrém hőség) 100 fok körülire melegszik a víz, akkor jó eséllyel lesz majd egy hűtőcseréd. Ha még a gyári van benne, akkor cseréltesd ki. Nem horror összeg, valamivel 100 € fölött van egy új hűtő. Szóval figyelj oda erre, mert ez egy gyakori hibajelenség ebben a korban (minden autónál). ;)
vologya[kendács mester]15-04-2014 09:36:50 // 71456
Na az én is remélem! :-) Ha többet lehajtok vele mint 800 km, akkor már megérte. Hétvégén kirándulás a hegyekbe...meglátjuk szereti -e.
kalo166TB15-04-2014 09:29:36 // 71455
nagyon szép, gratula, remélem ez már örömöt is fog okozni :)
vologya[kendács mester]15-04-2014 08:59:53 // 71454
Most már jó kezekben van. Az új szerelőm precíz és korrekt. 2-3 fázisban megcsinálunk mindent és lehet menni nagyvad találkozóra :-)
Grando15-04-2014 08:53:56 // 71453
Atom! Ha még egy vezérléscserére is elhozod Zéhez, és a jövőben nem hagysz idiótákat belematatni, akkor boldogság... ;)
vologya[kendács mester]15-04-2014 08:41:19 // 71452
Mosás és waxolás után egy 5 méteres kocsi lett (5 méterről jól néz ki) :-)




Kriszo14-04-2014 22:54:31 // 71451
Én fekete wunderbaumot használok:))Meg egy ferrari sál a kalaptartón, más ilyen jellegű upgrade nincs:)
Smith14-04-2014 22:40:23 // 71450
Ha nem xenon lenne engem se izgatna de így sajnálom.
kalo166TB14-04-2014 22:05:02 // 71449
ugyanezt csinálom :)
Coyote14-04-2014 21:09:20 // 71448
jó a sisak nagyon tetszik :-D bár elég furan néznék vele ki a kocsiban. egyik oldalt sör a másikon pálinka :-D
Grando14-04-2014 21:05:10 // 71447
Ezt akkor bevállaltnak tekinthetjük! Az enyém ráadásul megy a kárpithoz is, mert bézs színű. :D
Andy14-04-2014 20:59:50 // 71446
Nekem a dobókocka és a wunder-baum ( szigorúan echtleder-duft ) alapfelszereltség.
Ezek nélkül egy métert sem! :P :)

Viszont bólogatós kutyám nekem is van, AC-re beteszem, ha Te is hozod! ;))))))
Grando14-04-2014 20:19:21 // 71445
Ez is jó. :)
Én egy rendkívül bonyolult megoldást választottam. Ha sötét van, vagy ha elhagyom a település vége táblát, akkor felkapcsolom. Persze sötétben kicsit sötét van, ilyenkor rosszabbul lehet látni a világot (a világ világát - hogy költői legyek), de ezzel én megbékéltem már. A lámpa az viszonylag jó most már, mert a konzol maximális végállásba hozásával végre elértem vele a minimális magasságot (köszönet Tottinak). Na meg olyan is van, hogy úgy hagyom, mint te. Ja, és LED-jeim sincsenek, így halovány derengő lidércfény sincs a kocsiban, és hülye elektronikai ketyeréket sem kellett belekendácsolnom ennek kiküszöbölésére. :D
Viszont qrvajó Wunderbaumot használok, amilyet egyszer nálad láttam. Van piros dobókockám is, amit meg találkozókra szoktam beakasztani (ha éppen nem felejtem el). Egyszer bólogató kutyát is vettem, de azt eddig még találkozón sem mertem bevetni. Mondjuk lassan azt hiszem, levetkőzhetjük ilyetén jellegű skrupulusainkat. A napfényroló jobb oldali kampóján pedig lóg egy Ferraris maci, a bal oldalin meg Palpatine császár, aki szerint az, hogy kinek mi a jó, csak nézőpont kérdése (bár ebben nem feltétlenül van igaza szerintem). :)
Andy14-04-2014 20:01:06 // 71444
2008 áprilisában felkapcsoltam a tompítottat oszt azóta úgy van.
Ha leveszem a gyújtást lekapcsolja magától. Ez nem jürgenvágen... ;))))
atis_166jtd14-04-2014 19:51:58 // 71443
Elárulom, nekem már kivitelezödik a dolog, de ameddig nincs kész nem mondok semmi konkrétat. Majd teszek fel képeket valamikor róla de semmi csúf barkácsolás nem lesz benne igérem.
forrasr14-04-2014 19:37:52 // 71442
Nagyjából a neves gyártóknak van néhány olyan nappali menetfény készlete amely szabályoknak megfelelő, amennyiben az autón az elhelyezés is megfelelően megoldható illetve a bekötése is jó, ám amennyiben minden szabálynak megfelel akkor várhatóan olyan helyen lesz amitől ordenáré lesz a 166.
A többi kínai ledes csoda meg nem nagyon hivatalos, persze lehet ezen vitatkozni, de nekem nem éri meg, hogy a vitát az éber járőrrel vagy a vizsgabiztossal kelljen megvívni.
Ha kötelező lesz valaha, akkor is várhatóan csak felmenő rendszerben az újonnan forgalomba helyezett autóknál, régiekre max a tompitott használatát írják elő
Smith14-04-2014 19:11:47 // 71441
Olyan előírások vannak hogy házibarkáccsal nagyon nehéz szépet, jót, és SZABÁLYOSAT alkotni :)

Pár dolog kiollózva:

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125
55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127
55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

5.2.A jóváhagyási jel összetétele
A jóváhagyási jel a következõ részekbõl áll:
5.2.1.a nemzetközi jóváhagyási jel, amely:
5.2.1.1.olyan kör, amely az "E" betût és utána a jóváhagyó ország számát veszi körül;
5.2.1.2.a jóváhagyási szám,
5.2.1.3."RL" kiegészítõ jel.
5.2.3.A jóváhagyási szám elsõ két számjegye, mely a jóváhagyás kiadása idején hatályos módosítások sorozatszámát jelzi, elhelyezhetõ a fenti kiegészítõ jelek közvetlen közelében.
5.3.2.1.ha megállapítást nyert, hogy a csoportos, egyesített vagy egymással kölcsönösen egybeépített lámpák kielégítik több Elõírás követelményeit, akkor egyetlen egy nemzetközi jóváhagyási jel alkalmazható, amelynek részei: egy "E" betût és utána a jóváhagyást kibocsátó ország megkülönböztetõ számát körülvevõ kör és egy jóváhagyási szám. Ez a jóváhagyási jel bárhol elhelyezhetõ a csoportos, egyesített vagy egymással egybeépített lámpákon olyan feltétellel, hogy
5.3.2.1.1.az jól látható legyen a lámpák beépítése után is;
5.3.2.1.2.a csoportos, egyesített vagy egybeépített lámpák fényáteresztõ felületének egyetlen része se legyen eltávolítható anélkül, hogy ugyanakkor el ne távolítanák a jóváhagyási jelet is.
7.FÉNYERÕ
7.1.Minden egyes lámpából kibocsátott fényerõsség fényessége ne legyen kevesebb 400 cd
-nél a vonatkoztatási tengelyben
8.ÁTLÁTSZÓ FELÜLET
Az átlátszó felület a lámpa vonatkoztatási tengelyének irányában ne legyen kevesebb 25 cm2 és ne legyen több, mint 200 cm2.
Smith14-04-2014 19:05:01 // 71440
Azt én is támogatom. Szerintem még Besenyő T.F.H.T. István is támogatná, azaz Besenyő Tompított Fény Használatát Támogató István. :D

Számomra az is kérdés, hogy a ködfénylámpát miért nem használhatjuk menetfényként, nappal? Egyáltalán nem olyan fényes, vagy zavaró nappali világosságnál. De ha nem, hát nem.

Attól hogy nem lesz kötelező, én még agyalok, hátha eszembe jut valami világmegváltó ötlet :)
vm14-04-2014 18:54:31 // 71439
Nappali menetfény sosem lesz kötelező, mert pontos előírás van az elhelyezkedési geometriájáról, és annak nem minden (régebbi) autó felel meg. A tompított használatát mondjuk támogatnám...
Smith14-04-2014 18:32:56 // 71438
Háááát. Nem szeretnék senkit megbántani. Inkább nem mondok semmit.
Trumpf (NagyVad)14-04-2014 18:26:21 // 71437
egy installáció:
Smith14-04-2014 15:43:23 // 71436
Igen ezt ismerem a blogodból :)

Ez fasza is lenne, csak az FL előtti járgányokra ahogy írod, nem használható.
Trumpf (NagyVad)14-04-2014 15:07:25 // 71435
Üdv!

Az Fl-re van elfogadható megoldás, de a Fl előttire én sme láttam korrekt kivitelezést...
Arno16614-04-2014 14:48:20 // 71434
Van az a túra hátizsák amiből lehet vizet szopizni :)

Vagy ez:


:D
Arno16614-04-2014 14:45:17 // 71433
Nálunk még van dögivel :D

(1. generációs AUX nélküli is akad reklámáron, ha vkinek csak SD kártya+mp3 lehetőség kell)
FRC14-04-2014 14:25:43 // 71432
Szerbiában pár éve kötelező a nappali (tompított) fény 0-24 órában lakott területen belül is.

Kint sokan egy időzítő relét építenek be az autóba, ami indítás után felkapcsolja a fényszórót. gyújtás elvevéskor lekapcsol.
Smith14-04-2014 13:47:07 // 71430
Meg nem is lehetne normális módon odarakni hogy kultúrált is legyen, és szabályos is. Ennek ellenére érdemes rajta agyalni. Vagy valami odőzítő a xenonhoz, hogy legalább ne kapcsolgassa ki-be amikor indítózok.
Mondjuk miután jár a motor 10-15 mp-ig, csak akkor kapcsolódjon fel automatikusan a xenon.

Vagy helyzetjelző izzó helyére betenni valami brutál LED-et. És akkor az elmenne nappali fénynek talán. De ez műszakin nem az igazi. Esetleg még rendőr nem szed ki miatta, de műszaki kényesebb.

Azért ha valakinek van ötlete, nehogy magában tartsa :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.