Forum >> Alfasud-33
granturismo27-09-2006 09:52:33 // 22621
Nem kérdezted:-)
Szonda árat írok. 8500
pb_27-09-2006 09:50:04 // 22620
kando.27-09-2006 09:44:16 // 22619
Akkor valahonnan bontóznom kéne egy privát példányt.. :)
Amúgy van asztali pc is, soros portokkal, szóval beleásom magam a témába.
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-09-2006 09:29:39 // 22618
hát ja!
nagyon meglehet!
mondjuk ellenőrizhettem vón' én is ,100 x készültem a strobival fordulaton is ellenőrizni :-(
valszeg eddig félfasza volt a membrán,és ezért szar előgyújtás-siettetés volt.
gondolom ezért csörgette a szelepeket?
most meg ha megmakkant,akkor nincs semmilyen siettetés.
NAGY KÉRDÉS:
ha tényleg ez szart be,kapható külön új kamra BOSCH-hoz?
vagy max. szétkapom Scott módszerével! :-)
pb_27-09-2006 09:07:54 // 22617
Erről, nem is meséltél nekem.))
pb_27-09-2006 09:06:26 // 22616
Le 0-ázást.) Előferdülhet, ha rosszul sülnek el a dolgok.)
kando.27-09-2006 09:05:21 // 22615
Ez érdekesen hangzik :)))
Most szereztem egy 486-os notebook-ot, direkt azért, hogy ,,régebbi'' meg soros portot igénylő (és esetleg DOS-os) progikkal lehessen kifelé kommunikálni számítógéppel, mikrovezérlőt, plc-t programozni stb. :)
pb_27-09-2006 09:04:09 // 22614
Sztem csak szimplán átszakadt a vákuumdob.
gt! Írtam 1 mélt.
granturismo27-09-2006 09:02:58 // 22613
Régebben sikerült szerezni "kölcsön" egy gyári Fiat/Alfa tesztkészüléket egy bizonyos helyről. Le is lett koppintva az áramköre. Aztán visszavittük. Szoftver is van hozzá. 2 soros portot használ. Egy asztali PC-n. Működik is. De most rohadtul nincs időm foglalkozni a témával.
kando.27-09-2006 09:01:44 // 22612
Mit értesz azon, hogy kiütni ?
granturismo27-09-2006 08:58:11 // 22611
Na ezért írtam, hogy szerintem ugyanazt a vákuumot használja, de ezek szerint nem. A vákuum úgy tűnik el, hogy nincs tömítettség valahol.
De hogy ez hogyan kapcsolódik a felécseréhez?:-ooooo
Nem tudom.
Paco27-09-2006 08:49:37 // 22610
Persze. De nem ütheted ki. Illetve kiütheted, de akkor cash :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-09-2006 08:41:28 // 22609
szia gt!
erre én is gondoltam,de nem áll össze...
szerintem van szervóm, vontattak már így tudom,milyen ,ha nincs... :-)
és hogy tűnhet el a vákuum?
a rendszerhez annyit nyúltam,hogy levettem a kiegytartály kupakját,meg leszívtam belőle 2x2 fecskendőnyit a dugattyúvisszatolások előtt.
ja,és még valami: nekem az előgyújtásvákum BALos és a karbiról megy.
a fékszervó meg jobbos és a szívócsonkról.
kando.27-09-2006 08:40:36 // 22608
S azt majd meg is lehet tekinteni ? :)))
Paco27-09-2006 08:16:05 // 22607
Egy 155 2.0TS 8V-hez való van nekem a szekrényben. Tökéletesen ép.
pb_27-09-2006 08:04:56 // 22606
Az info gyűjtés alatt nem azt értem, hogy rögtön tesztert kell építeni.)
kando.27-09-2006 08:00:34 // 22605
Az úgy nem emgy, Te is tudod jól.
Nem tudok tesztert építeni, ha nincs egy hw, amire rádugjam és tudjam, miket lehet kiolvasni belőle.
Jó, majd kerítek vasat... :)
pb_27-09-2006 07:59:22 // 22604
Sztem elfekvő db-kat nem nagyon fogsz találni, hacsak nem vassal 1ütt.) Esetleg gyűjtsél infokat a dologról.
granturismo27-09-2006 07:52:09 // 22603
Annyi köze azért van hozzá, hogy a fékrásegítő szerintem ugyanazt a szívócsővákuumot használja mint az előgyújtás szabályzó. Tehát ha a szívócsővákuum eltünik valahol akkor se rásegítés, se előgyújtásszabályzás nincs és a msz. bal henger nem is megy rendesen mert falsot kap. A fékrásegítőd jó?
kando.27-09-2006 07:51:26 // 22602
Tudom aztat én is, Teeee ,)
Egyébként ha szerezhetnék egy ilyet, ami ,,elfekvő'' (tehtá nem kukás), én megkísérleném feltérképezni, kiolvasni, most már jó lenne valami mikrovezérlőt programozni :)
pb_27-09-2006 07:49:24 // 22601
Chipek, + ic-k.))) Egyébként, sztem nem sokra menne vele az ember. Inkább 1 kiolvasó kéne, vagy 1 online teszter.
kando.27-09-2006 07:39:12 // 22600
Szép :)
Jó lenne tudni, mi van belül.. :-P (fizikálisan, nem csak úgy tömbvázlat szinten)
pb_26-09-2006 23:01:49 // 22599
A vákuumkamra nem szakad6ott át?
Van pár korongom, ha érdekel, bár nem teljes a készlet, sajnos.
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-09-2006 22:53:56 // 22598
én is így tudtam, csak gondoltam azért tisztázom veled is :-)
reggel elb..sztam az időt a netbankozással ,már belecsúsztam az összeszereléssel a munkanapba, el is felejtettem megforgatni a kereket.
(pontosabban: lusta voltam kivenni sebességből :-)
de egyrészt: reggel nem csinálta
másrészt : egyértelműen dadogott most a motor hirtelen gáznál,tehát nem a fék fogta a kereket, mert akkor gondolom lassan gyorsulna, de dadogás nélkül.
az is OK,hogy a szelepcsörgés mivel függ össze,épp lépni is akartam ezügyben...
inkább az idegesít,hogy hirtelen mijaszar lett vele???
holnap talán megtudom!
pb_26-09-2006 22:51:42 // 22597
pb_26-09-2006 22:33:18 // 22596
Elméletileg nincs köze hozzá, de a gyakorlat néha mást is mutat6.) Szóval nem lehet köze hozzá. Azért nézd + még 1x a féket, modjuk 1 karika után +emeled, és +nézed, hogy forog-e.
A szelepeknél a korongokkal kell játszani, akkor valószínűleg nem fognak szólni. Sztem nézd +, hogy, ha lehúzod a vákuumot, akkor mit lép rá.
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-09-2006 22:11:20 // 22595
sziasztok!
kellene egy kis szakértés:
van valami köze a vákuumos előgyújtásnak az első fékekhez?
Uis ma megcsináltam a jobb oldali betét és tárcsacserét,majd hazamentem (pár100 m, ezalatt nem tűnt fel semmi,mondjuk hideg is volt a moci még)
délután mentünk vele és feltűnt,hogy erőtlen a kocsi,nehezen veszi fel a fordulat...
mondjuk egyből fékfogásra gondoltam,de nem melegedett jobban az új cserés a balnál (a bal cseréje óta 2 nap telt el,és azalatt semmi gond nem volt teljesítménnyel) nem is húzott félre,stb...
szintén feltűnt,hogy elhallgattak a szelepek,pedig már gt-vel épp azon filóztam,hogy lecserélem hidrotőkésre a hfejeket,mert tiszta dízel már...
most - család nélkül - mentem egyet a városban és egyértelmű: a vákuum máshogy adja magát fordulatra.
annyit láttam,hogy a vákuumcső a helyén,holnap jobban megnézem,esetleg nézek egy előgyújtást ,most az izgat,hogy a fékszerelés közben csinálhattam valamit ,vagy "magától van" a jelenség
köszi a segítséget!
Ferke26-09-2006 16:59:23 // 22594
Na helyem az már nincs sajna, Scott és BobbySoprano által mindegyik ki van bérelve:)
Még sprintet sem tudom, hová a fenébe rakjam télire!
pb_26-09-2006 16:07:50 // 22593
A szétszedéshez nem kell a tömítés.) Addig is lehetne összeírni mit kell cserélni, csináltatni, stb.
kando.26-09-2006 15:59:11 // 22592
Nincs még meg a tömítés és most keret sincs rá, ha meglenne, szerinted nem álltam volna neki ???!
pb_26-09-2006 15:56:16 // 22591
Már, rég szét kellett volna szedned.
pb_26-09-2006 15:54:13 // 22590
Dehogy is, elet, erő egészség.)))
kando.26-09-2006 15:40:46 // 22589
Na, hogy megtanultad a hp -t :-))
huh, ez a 8-9 liter nem kevés, de így már nem csodálkozom, hogy mikor ,,elfőtt'' a motor, kellett bele vagy 5 liter, hogy a kiegyenlítő tartályban a max közelében legyen a vízszint...
Ferke, Nálad nincs valami kis fedett-jellegű hely, ahol majd ki lehetne cserélni a hf tömítést ? :)
(ha nincs, sem baj, max az utcán megoldom, á la pb_ :-))) )
Ferke26-09-2006 15:38:37 // 22588
Ja, végülis ha belegondolok: töményen bennem lenne állandó jelleggel 6 liter HP, akkor az talán bennem is okozna kárt!:)))
pb_26-09-2006 15:22:38 // 22587
Tudod az emberi szervezetnek sem árt, majdnem olyan, mint a hp.))))
kando.26-09-2006 15:22:09 // 22586
Vigyázni kell ezekkel a szénhidrogén vegyületekkel..
NEm jó példa és nem is így működik a fagyálló, de pl. a sósav sem fagy meg talán -30 fok kürl csak, de az sem jó fagyállónak.. :)
Ferke26-09-2006 15:19:15 // 22585
Ezt sem gondoltam volna sose! Asszittem az a fagyálló a légynek sem árt, csak cukros víz:)
pb_26-09-2006 15:17:27 // 22584
Tönkre teheti, +támad6ja, kikezdheti a fémet, vagyis bekövetkezhet, hogy belülről szétrohad a motor, hűtő, fémcsövek(bár az AR-ben nincs ilyen), termosztát, stb. Az előző autómon bizony pár dolgot tönkretett a fagyálló, de már láttam olyan blokkot is amit szétrohadt tőle.
kando.26-09-2006 15:16:30 // 22583
Mert eléggé erőteljes a hatása, valószínű a műanag vagy gumis részek nem szeretik hosszú távon (inkább a gumi), esetleg korroziós hatása van...
Mi is használtunk a gázmotor erőműben mono-etilénglikolt, az töményen -80 °C-ra volt, de higítani kellett kb -20..25 °C-os oldatra.
Ferke26-09-2006 15:10:29 // 22581
Most néztem, 8,8 L a Tied :(
Ferke26-09-2006 15:09:11 // 22580
Írja is, amit pb_ belinkelt: "ne használjunk tizta koncentrátumot". De vajon ezt miért nem javasolják?Mi baja lenne a vasnak ettől???
granturismo26-09-2006 15:09:10 // 22579
Ja bocs, elírtam az árat:
11=1624Ft/l
UP=1655Ft/l
Ferke26-09-2006 15:07:51 // 22578
Most azért örülök, hogy Kando megkérdezte, hogy mi ez, mert így legalább kiderült, hogy hülye vagyok.....tehát csak 3 liter kellene majd!:))))
kando.26-09-2006 15:07:36 // 22577
Ha végre járóképes lesz a szutyok digó rozsdaboglya, lehet, beruházok én is ilyen folyadékra, addigra kiderítem, hány literes a hűtőrendszer... :))
Köszi az infókat!
granturismo26-09-2006 15:03:55 // 22575
Gyári hűtőfolyadék. Tömény. 50%-ban kell desztvízzel higítani. Úgyhogy a szüks. mennyiség felét kell megvenni.
kando.26-09-2006 14:57:30 // 22572
Nem akarok nagyon tudatlannak tűnni vagy butaságot írni, de ez milyen anyag (folyadék) ? (mire jó?)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
521
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?