Forum >> Alfasud-33

granturismo27-09-2006 09:52:33 // 22621
Nem kérdezted:-) Szonda árat írok. 8500
pb_27-09-2006 09:50:04 // 22620
Hogy ezért csörgette-e a szelepeket azt nem tudom, de lehet.



Az, hogy ez melyik(Bosch, vagy Marelli) cikkszáma azt nem tudom. Asszem Scott mesélte, hogy lehet kapni, de horror árban van, lehet, ha bontózol 1et jobban jársz.
kando.27-09-2006 09:44:16 // 22619
Akkor valahonnan bontóznom kéne egy privát példányt.. :) Amúgy van asztali pc is, soros portokkal, szóval beleásom magam a témába.
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-09-2006 09:29:39 // 22618
hát ja! nagyon meglehet! mondjuk ellenőrizhettem vón' én is ,100 x készültem a strobival fordulaton is ellenőrizni :-( valszeg eddig félfasza volt a membrán,és ezért szar előgyújtás-siettetés volt. gondolom ezért csörgette a szelepeket? most meg ha megmakkant,akkor nincs semmilyen siettetés. NAGY KÉRDÉS: ha tényleg ez szart be,kapható külön új kamra BOSCH-hoz? vagy max. szétkapom Scott módszerével! :-)
pb_27-09-2006 09:07:54 // 22617
Erről, nem is meséltél nekem.))
pb_27-09-2006 09:06:26 // 22616
Le 0-ázást.) Előferdülhet, ha rosszul sülnek el a dolgok.)
kando.27-09-2006 09:05:21 // 22615
Ez érdekesen hangzik :))) Most szereztem egy 486-os notebook-ot, direkt azért, hogy ,,régebbi'' meg soros portot igénylő (és esetleg DOS-os) progikkal lehessen kifelé kommunikálni számítógéppel, mikrovezérlőt, plc-t programozni stb. :)
pb_27-09-2006 09:04:09 // 22614
Sztem csak szimplán átszakadt a vákuumdob. gt! Írtam 1 mélt.
granturismo27-09-2006 09:02:58 // 22613
Régebben sikerült szerezni "kölcsön" egy gyári Fiat/Alfa tesztkészüléket egy bizonyos helyről. Le is lett koppintva az áramköre. Aztán visszavittük. Szoftver is van hozzá. 2 soros portot használ. Egy asztali PC-n. Működik is. De most rohadtul nincs időm foglalkozni a témával.
kando.27-09-2006 09:01:44 // 22612
Mit értesz azon, hogy kiütni ?
granturismo27-09-2006 08:58:11 // 22611
Na ezért írtam, hogy szerintem ugyanazt a vákuumot használja, de ezek szerint nem. A vákuum úgy tűnik el, hogy nincs tömítettség valahol. De hogy ez hogyan kapcsolódik a felécseréhez?:-ooooo Nem tudom.
Paco27-09-2006 08:49:37 // 22610
Persze. De nem ütheted ki. Illetve kiütheted, de akkor cash :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-09-2006 08:41:28 // 22609
szia gt! erre én is gondoltam,de nem áll össze... szerintem van szervóm, vontattak már így tudom,milyen ,ha nincs... :-) és hogy tűnhet el a vákuum? a rendszerhez annyit nyúltam,hogy levettem a kiegytartály kupakját,meg leszívtam belőle 2x2 fecskendőnyit a dugattyúvisszatolások előtt. ja,és még valami: nekem az előgyújtásvákum BALos és a karbiról megy. a fékszervó meg jobbos és a szívócsonkról.
kando.27-09-2006 08:40:36 // 22608
S azt majd meg is lehet tekinteni ? :)))
Paco27-09-2006 08:16:05 // 22607
Egy 155 2.0TS 8V-hez való van nekem a szekrényben. Tökéletesen ép.
pb_27-09-2006 08:04:56 // 22606
Az info gyűjtés alatt nem azt értem, hogy rögtön tesztert kell építeni.)
kando.27-09-2006 08:00:34 // 22605
Az úgy nem emgy, Te is tudod jól. Nem tudok tesztert építeni, ha nincs egy hw, amire rádugjam és tudjam, miket lehet kiolvasni belőle. Jó, majd kerítek vasat... :)
pb_27-09-2006 07:59:22 // 22604
Sztem elfekvő db-kat nem nagyon fogsz találni, hacsak nem vassal 1ütt.) Esetleg gyűjtsél infokat a dologról.
granturismo27-09-2006 07:52:09 // 22603
Annyi köze azért van hozzá, hogy a fékrásegítő szerintem ugyanazt a szívócsővákuumot használja mint az előgyújtás szabályzó. Tehát ha a szívócsővákuum eltünik valahol akkor se rásegítés, se előgyújtásszabályzás nincs és a msz. bal henger nem is megy rendesen mert falsot kap. A fékrásegítőd jó?
kando.27-09-2006 07:51:26 // 22602
Tudom aztat én is, Teeee ,) Egyébként ha szerezhetnék egy ilyet, ami ,,elfekvő'' (tehtá nem kukás), én megkísérleném feltérképezni, kiolvasni, most már jó lenne valami mikrovezérlőt programozni :)
pb_27-09-2006 07:49:24 // 22601
Chipek, + ic-k.))) Egyébként, sztem nem sokra menne vele az ember. Inkább 1 kiolvasó kéne, vagy 1 online teszter.
kando.27-09-2006 07:39:12 // 22600
Szép :) Jó lenne tudni, mi van belül.. :-P (fizikálisan, nem csak úgy tömbvázlat szinten)
pb_26-09-2006 23:01:49 // 22599
A vákuumkamra nem szakad6ott át? Van pár korongom, ha érdekel, bár nem teljes a készlet, sajnos.
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-09-2006 22:53:56 // 22598
én is így tudtam, csak gondoltam azért tisztázom veled is :-) reggel elb..sztam az időt a netbankozással ,már belecsúsztam az összeszereléssel a munkanapba, el is felejtettem megforgatni a kereket. (pontosabban: lusta voltam kivenni sebességből :-) de egyrészt: reggel nem csinálta másrészt : egyértelműen dadogott most a motor hirtelen gáznál,tehát nem a fék fogta a kereket, mert akkor gondolom lassan gyorsulna, de dadogás nélkül. az is OK,hogy a szelepcsörgés mivel függ össze,épp lépni is akartam ezügyben... inkább az idegesít,hogy hirtelen mijaszar lett vele??? holnap talán megtudom!
pb_26-09-2006 22:51:42 // 22597
pb_26-09-2006 22:33:18 // 22596
Elméletileg nincs köze hozzá, de a gyakorlat néha mást is mutat6.) Szóval nem lehet köze hozzá. Azért nézd + még 1x a féket, modjuk 1 karika után +emeled, és +nézed, hogy forog-e. A szelepeknél a korongokkal kell játszani, akkor valószínűleg nem fognak szólni. Sztem nézd +, hogy, ha lehúzod a vákuumot, akkor mit lép rá.
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-09-2006 22:11:20 // 22595
sziasztok! kellene egy kis szakértés: van valami köze a vákuumos előgyújtásnak az első fékekhez? Uis ma megcsináltam a jobb oldali betét és tárcsacserét,majd hazamentem (pár100 m, ezalatt nem tűnt fel semmi,mondjuk hideg is volt a moci még) délután mentünk vele és feltűnt,hogy erőtlen a kocsi,nehezen veszi fel a fordulat... mondjuk egyből fékfogásra gondoltam,de nem melegedett jobban az új cserés a balnál (a bal cseréje óta 2 nap telt el,és azalatt semmi gond nem volt teljesítménnyel) nem is húzott félre,stb... szintén feltűnt,hogy elhallgattak a szelepek,pedig már gt-vel épp azon filóztam,hogy lecserélem hidrotőkésre a hfejeket,mert tiszta dízel már... most - család nélkül - mentem egyet a városban és egyértelmű: a vákuum máshogy adja magát fordulatra. annyit láttam,hogy a vákuumcső a helyén,holnap jobban megnézem,esetleg nézek egy előgyújtást ,most az izgat,hogy a fékszerelés közben csinálhattam valamit ,vagy "magától van" a jelenség köszi a segítséget!
Ferke26-09-2006 16:59:23 // 22594
Na helyem az már nincs sajna, Scott és BobbySoprano által mindegyik ki van bérelve:) Még sprintet sem tudom, hová a fenébe rakjam télire!
pb_26-09-2006 16:07:50 // 22593
A szétszedéshez nem kell a tömítés.) Addig is lehetne összeírni mit kell cserélni, csináltatni, stb.
kando.26-09-2006 15:59:11 // 22592
Nincs még meg a tömítés és most keret sincs rá, ha meglenne, szerinted nem álltam volna neki ???!
pb_26-09-2006 15:56:16 // 22591
Már, rég szét kellett volna szedned.
pb_26-09-2006 15:54:13 // 22590
Dehogy is, elet, erő egészség.)))
kando.26-09-2006 15:40:46 // 22589
Na, hogy megtanultad a hp -t :-)) huh, ez a 8-9 liter nem kevés, de így már nem csodálkozom, hogy mikor ,,elfőtt'' a motor, kellett bele vagy 5 liter, hogy a kiegyenlítő tartályban a max közelében legyen a vízszint... Ferke, Nálad nincs valami kis fedett-jellegű hely, ahol majd ki lehetne cserélni a hf tömítést ? :) (ha nincs, sem baj, max az utcán megoldom, á la pb_ :-))) )
Ferke26-09-2006 15:38:37 // 22588
Ja, végülis ha belegondolok: töményen bennem lenne állandó jelleggel 6 liter HP, akkor az talán bennem is okozna kárt!:)))
pb_26-09-2006 15:22:38 // 22587
Tudod az emberi szervezetnek sem árt, majdnem olyan, mint a hp.))))
kando.26-09-2006 15:22:09 // 22586
Vigyázni kell ezekkel a szénhidrogén vegyületekkel.. NEm jó példa és nem is így működik a fagyálló, de pl. a sósav sem fagy meg talán -30 fok kürl csak, de az sem jó fagyállónak.. :)
Ferke26-09-2006 15:19:15 // 22585
Ezt sem gondoltam volna sose! Asszittem az a fagyálló a légynek sem árt, csak cukros víz:)
pb_26-09-2006 15:17:27 // 22584
Tönkre teheti, +támad6ja, kikezdheti a fémet, vagyis bekövetkezhet, hogy belülről szétrohad a motor, hűtő, fémcsövek(bár az AR-ben nincs ilyen), termosztát, stb. Az előző autómon bizony pár dolgot tönkretett a fagyálló, de már láttam olyan blokkot is amit szétrohadt tőle.
kando.26-09-2006 15:16:30 // 22583
Mert eléggé erőteljes a hatása, valószínű a műanag vagy gumis részek nem szeretik hosszú távon (inkább a gumi), esetleg korroziós hatása van... Mi is használtunk a gázmotor erőműben mono-etilénglikolt, az töményen -80 °C-ra volt, de higítani kellett kb -20..25 °C-os oldatra.
Ferke26-09-2006 15:10:29 // 22581
Most néztem, 8,8 L a Tied :(
Ferke26-09-2006 15:09:11 // 22580
Írja is, amit pb_ belinkelt: "ne használjunk tizta koncentrátumot". De vajon ezt miért nem javasolják?Mi baja lenne a vasnak ettől???
granturismo26-09-2006 15:09:10 // 22579
Ja bocs, elírtam az árat: 11=1624Ft/l UP=1655Ft/l
Ferke26-09-2006 15:07:51 // 22578
Most azért örülök, hogy Kando megkérdezte, hogy mi ez, mert így legalább kiderült, hogy hülye vagyok.....tehát csak 3 liter kellene majd!:))))
kando.26-09-2006 15:07:36 // 22577
Ha végre járóképes lesz a szutyok digó rozsdaboglya, lehet, beruházok én is ilyen folyadékra, addigra kiderítem, hány literes a hűtőrendszer... :)) Köszi az infókat!
granturismo26-09-2006 15:03:55 // 22575
Gyári hűtőfolyadék. Tömény. 50%-ban kell desztvízzel higítani. Úgyhogy a szüks. mennyiség felét kell megvenni.
Ferke26-09-2006 15:00:47 // 22573
Hűtő
kando.26-09-2006 14:57:30 // 22572
Nem akarok nagyon tudatlannak tűnni vagy butaságot írni, de ez milyen anyag (folyadék) ? (mire jó?)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.