Forum >> Alfasud-33

pb_19-09-2006 11:50:04 // 22371
Sejtettem.( A kereskedők, iparosok, szakemberek nagy többsége nem szeret tisztességesen dolgozni, 1 dolog lebeg a szemük előtt, talicskával told be a pénzed, lehetőleg úgy, hogy nekik 1 mozdulatot se kelljen csinálni érte. Asszem az L+K-val én is végzek 1 időre, ha lemegy a patent mizéria. Pedig kezdetben sokszor jártam oda, aztán rájöttem, hogy qrva messze van az nekem, és elég sokszor össze-vissza beszél a gyerek. A múltkor is a bakeliteket, és a váltó cuccokat, vagy 3x kellett +rendelnem, mire 1x +jött. Ugye a bakelit pont kicentizve, amit meséltem is neked. Jó, akkor véletlenül szóltak, de akkor is, na mind1.( Én nem hívtam volna őket, a 10.9-es csavarokat olyan simán beraktam volna. Aztán b@sszák + az 5k-s tőcsavarjaikat, adják el másnak, ha tudják. Mind1, azért jó, azok a csavarok jól jöhetnek még.) Remélem ma estére, már ez a tőcsavaros, szíjas rész szerencsésen véget ér.) Aztán lehet foglalkozni a másik dologgal.
granturismo19-09-2006 11:15:42 // 22370
De nem is szólok érte. Minek? Úgy néznek rám, hogy komolyan úgy érzem, hogy bennem van a hiba. Fizetek majdnem öt rongyot 5 nyavajás tőcsavarért és még én balhézok? Látnám a szemükön, az őszinte, teljes ledöbbenést, hogy milyen hülye emberek vannak... Egyszerűen már a vérében van, nem lehet már kinevelni, megfordítani, tehetetlen az ember, majd a következő generáció(k) talán.... Á nem is hergelem magamat. Elmegyek szépen elhozom és beépítem őket. Inkább a boxira fordítom azt az energiát. Sokkalta hasznosabb és még örömömet is lelem benne.
granturismo19-09-2006 11:08:20 // 22369
ÁÁÁÁ nem.... hát azért még nem olyan jó a helyzet, hogy ők hívjanak. Én hívtam őket (bár a számom megadtam). De az illető szerint ott vannak a csavarjaim az asztalon. Tegnap du, érkezett meg. Ez azért érdekes, mert tegnap elmentem a Faboryba és vettem 10.9-es csavart, de akkor az ugye nem kell feleslegesen költöttem. Akkor nem vettem volna ha tegnap felhívnak ahogy megbeszéltük. Dehát ennek is örüljünk! Ez egy ilyen ország. Mindenki sír jajgat, hogy nem megy a bolt, éhenhal stb... de az eszébe sem jut, hogy a munkáját tisztességesen végezze el. Pedig ez pld. szerintem annyira egyszerű dolog nem? Most ha ez lemegy frappánsan ahogy kell szólva udvariasan minden akkor máskor is odamegyek. De így van egy olyan érzésem, hogy jaj hálaistennek, hogy ezen is túl vagyok, nem lett nagyobb baj... Téboly na....
pb_19-09-2006 10:45:39 // 22368
Hívtak az L+K-től? Legalább, akkor nem kell gyártani.) Bár én kapásból azzal kezdtem volna, nem vártam volna senkire, de ezt át is beszéltük szombaton. Asszem nekem is fel kellene hívnom őket, hogy a patentokkal mi a helyzet.
pb_19-09-2006 10:42:44 // 22367
Tippem szerint vízelvezető lenne. Csak azt nem értem, hogy giovanniék miért nem gumival dugózták le. Más autón láttam már ilyen gyári +oldást.
granturismo19-09-2006 10:40:03 // 22366
pb Képzeld! Pontosan a határidőre megérkezett a tőcsavar garnitúra! Soha jobbkor. Ma jön meg a vezérműszíj is.
granturismo19-09-2006 10:02:28 // 22365
Sima villáskulccsal leveszed a 3 db anyát és a tenyeredbe esik. Alatta a vez. tengely végét lehet látni. Ki kell venni belőle az o gyűrűt mintának. Ha benne van egyáltalán. Ha nem akkor másik oldalon megnézni. Amit nem tudok hogyha leveszed mennyire folyik ott az olaj. Nagy rés nincsen úgyhogy szerintem annyira gázosan nem. A cikkszáma 14459980
swan19-09-2006 09:37:01 // 22364
Jó megnézem! De tényleg az a dugó miért van benne? Nem azért hogy ott kifollyon avíz? CSak mert nálam egyik sem úgy tűnik h kifolyna. Ráadásul már át lett fújva alvázvédővel!!
swan19-09-2006 09:35:01 // 22363
Na akkor marad a csere! Majd veszek hozzá valahol! Nem tom ki csinta szetem még az előző tulajnál lett így megcsinálva. lemez lecsavaroz, paszta lekapar, tömítés behelyez és utána lemez visszacsavar? Ennyi! Semmi spec szerszám semmi buhera h leveszem a lemezt és szétugrik valami?
pb_19-09-2006 09:23:01 // 22362
1et értek gt-vel, azt ott normálisan + kellene csinálni. Azért nézd + a padlólemezt a belülről, lehet mégis átfolyik rajta valahol a víz.
granturismo19-09-2006 08:59:10 // 22361
Az ovális háromszög lemez alá O gyűrű való. Ez a pasztás tömítés ami ott van nem jó. Le kéne vanni, a pasztamaradványokat leszedni és egy rendes O gyűrűt betenni. Persze mindkét oldalon. Van ilyen O gyűrűm, de csak gyári ami drága.
swan19-09-2006 08:53:36 // 22360
Huuu vazze!!! Ilyen korán van még??????????!!!!!!!!!! :-)Pedig már 7 óta dogzok:-) NA akkor most ellenőrizhetem le az eddigi munkámat is:-)

Bocs itten van a kép:-)

kando.19-09-2006 08:50:49 // 22359
Hol van a kép ??? :)
swan19-09-2006 08:41:55 // 22358
Nem ázott ,meg tegnap! Nálam az a lyuk most be van csinálva mert már szétrohadt az alja és a jobb oldali teljessen be van hegesztve!!
swan19-09-2006 08:40:27 // 22357
Nem a legjobb kép de most ez van! Itten csöppen el az olaj! egyről beszélünk! Ez alatt a háromszögletű éap alatt mi van? Kicsavaroma csavarokat levszema tömítést és utána vissza? Ennyi v azért ennél bonyolultabb?? Hát én is a kipuffra gondoltam előszor mert ott van egy illesztés de az elvileg nem fúj ki! De majd megnézem!
pb_19-09-2006 08:08:56 // 22356
Nem ázott el az autód tegnap? Lehet beázik a JH ajtónál, a padlólemezben lévő dugó vagy szétrohadt, vagy esetleg mellette szivárog ki a víz.
pb_19-09-2006 08:06:08 // 22355
Tudod van 1 jó kis gyógymód az ilyen allűrökre.)) A vezműház hátuljánál, a veztengely szimmering lesz a ludas. A kipuff megy a jobb hátulja felé, lehet csak kondenz víz volt, az a folt. Nem fúj ki a kipuff? A fékcsövek a bal oldalon mennek.
kando.19-09-2006 08:03:53 // 22354
Nézd meg, milyen folt az.. Ha olaj, milyen lehet.. majd pb_ mágus kianalizálja, mi lehet, de ha ott a folt, biztos nem víz és benzin...
swan19-09-2006 08:01:18 // 22353
TÖK NYÜGODT VOK!!!!!!!!!!!!!!!:-)Mé nem úgy néz ki???? Engem csak az zavar h mindig újabb helyeken ja és ha alámászol kell kis idő mig kiderül h honnan is jön. V a legjobb esetben nem is látod!!!! De aza ma reggeli hogy ajobb hátsó ülésnél!!! NA ezzel nem tok mit kezdeni:-)
kando.19-09-2006 07:57:08 // 22352
Nyugiii... :) Nekem is van alatta valami olajfolt mindig..
swan19-09-2006 07:51:02 // 22351
Kezd elegem lenni!!!!!!!!!!!!!!! Szinte minden héten találok valami foltot az autó alatt reggel. Először a fagydugónál csöpöfgött! Kicserélve! Aztán a szervó olaj folyott lelazult egy csavar. Meghúzva! Valahol a vezérműház hátuljánál is csöpög az olaj. Aztán megint a hűtővíz de most a vízpumpánál valahol. És most reggel kb a jobb hátsó ülés magaságában volt egy folt. Na ott mi folyhat?????????!!!!!!!!!!?????????? Max az üzemanyag de az nem fogyott mert tegnap tele tankkal tettem le a garázsba!!!!!!!!!!! Nem tom a fékcső hol megy melyik oldalon de fékolaj is ott van ahol volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pb_18-09-2006 22:02:47 // 22350
Én gtnek is +mondtam nem értek hozzá, viszont a ráolvasásban profi vagyok. Hogy 6ásos legyen a dolog, kell 1 fenyítőeszköz is, most épp a 36-os csillag volt kéznél.)))))))
kando.18-09-2006 15:45:54 // 22349
Mintha magadat látnád, nem ?? :-)))))
Whiteskull18-09-2006 15:41:49 // 22348
Nem tudom, de úgy látszik azt hiszi, hogy egy csillagkulcs elég szakmai hozzértés látszatához. :)))))))
Scott18-09-2006 15:38:58 // 22347
Ki ez a rossz arcú melós a képen ?? :))
pb_18-09-2006 13:43:39 // 22346
Helyes.) Kíváncsi vagyok a diagnózisra. Tegnap este hívott haverom, hogy +ázott a piros, és teljesen használ6atlanná vált, állítólag annyi erő nem volt benne, mint 1 kordéban. 1ből ki is adta az ukázt, hogy szombaton addig kell majd csinálni, amíg jó nem lesz, mondom akkor 1 pár évre beköltözhetünk a garázsba.))
granturismo18-09-2006 13:21:27 // 22345
Megrendeltem a Lemfördert. Szerda reggel megyek Sanyi bácsihoz. Mondtam, hogy ízzítsa az összes műszerét ami létezik.:-)
András bácsi18-09-2006 12:53:09 // 22344
Vannak furcsaságok a jó nevű cuccokkal is. Én a hétvégén egy 10e km-t sem futott görgőt dobtam ki a JTD-ből. SKF. :(
pb_18-09-2006 12:45:52 // 22343
A kép címe az lehetne, hogy A kerékkötő.))) Tulképpen csak ráolvastam, elmagyaráztam neki, hogy ne akarjon úgy járni, mint az utcán álló haverja. Természetesen ezt nyomatékosítani kellett azzal, hogy a kezembe vettem a 36-os csillagot.)))))))) Amúgy elszomorító, hogy a vadiúj szíj ilyeneket produkál. A csere után, az injektort leszámítva nagyon szép hangja lett. De, ahogy írod, az is cserélve lett, akkor a hang már 100%-osan rendben van. A torpanás, az + lehet nehéz ügy lesz. A csövet, + a gumi tömítést köszi még 1x, sztem még jó ideig rajta maradt volna a jó öreg borászati cső.
pb_18-09-2006 12:34:09 // 22342
A vákuumdobba nem mennek fékcsövek.) Oda csak a 4-es hengertől, 1 szelepen keresztül a vákuum megy. A fékcsövek a főfékhengerbe csatlakoznak. Mint írtam fékcsövet, és hollandikat lehet szerezni, az legkisebb probléma sztem. Inkább nagyobb probléma működésre bírni a hátsó nyergeket, fékerőszabályzót, ABS-t, stb.
Gyári verzió szerint az ABS nélküli példányokon 3 cső megy a főfékhengerhez, az ABS-es példányokon pedig 2. De igazából ez sem gond.
Leírást nem fogsz találni sehol, max ez a fórum ad6 választ a kérdéseidre.)

kando.18-09-2006 12:14:19 // 22341
Scott kollégának akkor már nem lesz mit nézegetnie, hogy kikerült a borászati cső pb_ gépéből :-))) Amit a ,,mágusról'' mondhatok, azért a tapasztalti tényezők és a manuálok gyakori olvasgatása mégiscsak hagyott nem kevés nyomot benne, többet ér bármelyik csili-vili szervíznél :)))
granturismo18-09-2006 12:02:31 // 22340
Sziasztok.
A hét végén tovább gyógyult a Boxi.
Kiderült, hogy a maradék 10% rendellenes zaj oka a vadiúj Dayco vezérműszíj:-((
Teljesen lepadlóztam (illetve tunk) ezen.
Pb kolléga soha el nem évülő érdemeket szerzett nálam.

Pb autóját meghallgattam, mert már nem emlékeztem a 16V hangjára (kicsit régen volt 1999). Hát igen az övé az egy tiszta erőteljes boxerhang. Az enyém hangja viszont szerinte sem volt jó úgyhogy jó volt a megérzésem helytállónak bizonyult. Úgyhogy levettük az ékszíjakat, a ventillátorokat, a szíjburkolatokat. Egyre inkább a vezérműszíjakra terelődött a gyanú. Először próbáltuk a feszítést lejjebb venni de igazán nem javult a helyzet. Úgyhogy nekifogtunk lecserélni a szíjakat. Hát igen, ketten azért haladósabb a vezérműszíj cseréje. Amit irtam, hogy 4 kéz kell a szíj feltételekor az most rendelkezésre állt:-)
Szóval visszatettük a donor motoron eredetileg fenntlévő gyári Alfa szíjpárt és ezzel már egészséges a hangja. Namost ezt a szíjpárt azért hosszabb távon nem érdemes rajta tartani miután szegények túléltek pld. egy hajtókar leszakadást is.
Pb-nek QH szíjak vannak fönn.
Na QH szíj az per pillanat nincs a Bárdinál.-( Úgyhogy bepróbálkozok egy Lemförder szíjpárral.
Az injektort is kicseréltem.
A torpanással nem tudtam mit kezdeni.
Egy fotó a 'mágusról' aki saját bevallása szerint nem ért ezekhez az autókhoz.:-)

Ez pedig a motor a jelenlegi állapotában.


Miután az én boximmal végeztünk még bevégeztük a P4-en a "borászati cső" dicsetelen pályafutását. Kapott egy odavaló csövet.
Songokou18-09-2006 11:48:33 // 22339
"amik a szervodobtol jonnek elore el" => ertsd: a szervodobtol mennek hatra...
Songokou18-09-2006 11:36:40 // 22338
Koszi a tanacsokat pb_! Elmeletileg megvan mineden amit irtal, h kell. Az egyetlen problema, hogy a fem fekcsovek, amik a szervodobtol jonnek elore el vannak rohadva, de csunyan. meg lehet 1-2 db el is van veszve... :( Szal valahonna kene szereznem leirast, vagy egy epp peldanyt amirol le lehet masoltatni a dolgot. Van 5leted? :)
kando.18-09-2006 07:48:39 // 22337
Amit pb_ írt az jó megoldás, én még annyit írnék, hogy használhatsz szerintem ide is, grafitos hőálló zsírt is, pl. amilyenekkel a gyertyákat szokták picit megkenni, ez kapható spray formában is, meg ,,zsír'' formában is (tégelyben). De ha van otthon lítuimos nagy hőállóságú zsír, akkor ez is jó, felesleges lenne másikat venni. Viszont ha az a zsír nagyon jó hőállóságú, azt mondanám, hogy a gyertyákat is finoman kend be vele, mármint a menetüket és úgy csavard a blokkba őket, így cserénél könnyebb lesz kiszedni őket.
pb_18-09-2006 00:28:13 // 22336
A 33-om, nem is a fékrendszeréről híres.) Sztem 1.re a jelenlegi rendszert kellene átnézni. Pl ilyeneket, pedált mennyire lehet benyomni, nem levegős-e a rendszer(nem nyomja ki valahol az olajat), fékerőszabályzó működik-e. Ha minden rendben van, és még mindig nem vagy elégedett a dologgal, akkor jöhet 1 kis fejlesztés. Ha nem hűtött tárcsa van elől, akkor arra nyerélni a tárcsát, a nyerget, és a bakot is. Aztán, ha nagyon elvetemúlt vagy, akkor lehet cserélni, hátul a dobot, tárcsára. Agyat kell hozzá cserélni, sztem fékerászabályzót is. Ha fém fékcsövek nicsenek + az még nem olyan nagy baj, mert hollandikat, és csövet lehet szerezni, és méretre gyártatni, aztán formára hajtod a helyén. Sok buktatója lehet a cserének, pl féknyergek, fékerőszabályzó, stb. Utána, ha még nagyobb elvetemült vagy jöhet az ABS. Ebbe csak akkor kezdje bele, ha mind a 4 jeladót ki tudtad szedni a pirosból, épen, és működő képesen. Szükségeltetik az ABS kábele hozzá, a műszeregység, féltengelyek, csonkállvány, ill hátra a jelképző(most így kapásból ezek jutottak szmbe, de lehet még kihagytam valamit). De gondolom ezek +vannak.
Songokou17-09-2006 21:48:37 // 22335
Help me! Az a nagyhelyzet, h anem vagyok megelegedve a fekrencer hatekonysgaval. Jelenleg elol tarcsa hatul dob felallas van. Van egy komplett rendszerem (fekcsovek nelkul) elol-hatul tarcsa, + abs + szervo, stb.. A kerdesem a kov: - megeri atszerelni? (jjobb lesza fekhatas?) - gondolom fekcsoveket is le kene cserelni, vagy meg lehet uszni nelkule is?(ahogy neztem eleg mashogy vannak vezetve...) - servot is csereljem? Asszem ennyi. Bar ha szerintetek valamit nem kerdeztem meg es erdemes lenne tudnom rola akkor azt is "vagjatok" a fejemhez pls! Koszi elore is!
pb_17-09-2006 20:35:58 // 22334
Le kell szedni a nyerget, a betéteket a helyükön hagyni, és +nézni, hogy nem szorulnak-e.
KisP17-09-2006 19:17:08 // 22333
Nem tudok róla, hogy ellenőrízzem?
pb_17-09-2006 12:39:44 // 22332
A betétek nem szorulnak a bakban?
pb_17-09-2006 12:38:10 // 22331
"Ádidi (újabb) hangos képrejtvénye!!!" Hello Ádi! Nézd + a leömlő hátsó csatlakozását, az kb. a középkonzol alatt van. Lehet ott kifuj, akkor szokott ilyen tücskös hangja lenni. üdv pb_ ))))
pb_17-09-2006 12:34:10 // 22330
Én nem cifráztam a dolgot, közönséges lítiumbázisű zsírt tettem oda.
KisP16-09-2006 22:50:01 // 22329
GT! Ide írok, itt biztos olvasod:) Pár hónapja fütyül a fékem, nem mindig, úgy hébe-hóba, figyeltem, hogy hőmérsékletfüggő-e,de azt se tudom megállapítani. A tárcsa Brembo a betét Textar, Töled vettem még anno:) Mi lehet a bibi? Vagy ne is foglalkozzak vele? Más is válaszolhat, ha tudd vmit mondani
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-09-2006 17:02:58 // 22328
Ja, és a borítékra ne felejtsétek el ráírni: "Ádidi (újabb) hangos képrejtvénye!!!" :-DDDDD
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-09-2006 17:01:06 // 22327
sziasztok! volt már valakinek tapasztalapa szabályos tücsökciripeléssel a motor felől? :-) de komolyan: Barcikán elkezdte, útközben (sebességnél) leállítottam a motort, hátha valami futómű vagy kasztnidolog,de ahogy beröffent, megint kezdte. kissé megnövekszik a hang fordulatra, de nem lineáris a változás. már beérve Miskolcra weekend-telkek felől jöttem, ott nem lehetett hallani- mivel az útszéli bokrokban tényleg tücskök ciripeltek! :-D hazaérve meghallgattam,és az az érdekes,hogy a motortér felől, felnyitott tetővel nem hallatszik,de ha behajolok az utastérbe,ott kábé középkonzol alól jön. Úgyhogy nemtommi! :-( (a váltókar félrehúzással próbálkoztam,de nem múlt el,mint anno a zéger-csilingelés)
Face16-09-2006 16:02:11 // 22326
Gt, te biztos tudsz nekem okosat mondani, most rakom őssze a Sprint első belső fékeit, itt egy faramuci mechanika nyomja oda a dugattyut a kézifék meghúzására a féktárcsához a féknyergeken beül.Szerinted ide milyen zsírt tegyek belülre a fogaskerekeihez, csúszó alkatrészeihez? A gumi tömítéseit a mechanikának megküldtem szilkonzsírral, belülre meg egy nagy hőállóságú lítiumos zsírra gondoltam, van egy ilyen kerékcsapágyzsírom ( merthát azért az a nyereg gondolom nem picit melegszik fel, ha rendesen fékez az ember.. :))) szerinted így jó lesz?Köszi!
kando.16-09-2006 15:42:54 // 22325
Én is kerestem ma, mindekttő telót nem veszi fel... Tuti, hogy elment vhova és otthon hagyta őket :) :((
granturismo16-09-2006 15:41:28 // 22324
pb Nem tudlak elérni:-(
granturismo16-09-2006 15:40:35 // 22323
Sziasztok. Fejlemények: A vinnyogás huhogás a klímaszíj levétele után 90%-ban megszűnt. A maradék 10% a szervo és a klímaszíj levétele után sem szünt meg. Viszont ha jól emlékszem a 16V-nél valamennyire mindegyiknek van egy ilyen hangja a bonyolult girbegurba vezérlés miatt. Tehát olyan halk sosem lesz mint a 8V. Ezért is nem lehetett behozni az országba használtan hiába volt Euro2 de a "zaj" direktívának nem felelt meg. Most már csak egyetlen hiba van: Nem veszi a fordulatot. Levettem a nyomásszabályozóról a vákuumcsövet és úgy is próbáltam gázt adni a helyzet teljesen ugyanaz. Gyanús, hogy a szabályzó vákuumos része esetleg nem működik. Van egy másik szabályozóm a munkahelyemen, de az kissé elgyötört állapotban van:-( Most el kell különíteni hogy egyszerűen túlfeszítettem a klímaszíjat vagy a kompresszor csapágya megfeküdt.
Whiteskull16-09-2006 15:03:04 // 22322
Szia! :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.