Forum >> Alfasud-33

bb1824-09-2006 08:44:10 // 22471
sud valakinek ? tényleg szét fogom vágni...
Face24-09-2006 08:34:11 // 22470
Nekem úgy rémlik a régin a perem volt alul, viszont úgy képtelenség volt bepréselni a foglalatba.Ezt az egészet amúgy megkérdeztem Németh Misi alfa szerelőtöl amikor egyeztettem a kocsi műszakizását, ő azt mondta tökmindegy melyik irányból préselem bele a tartóba, felülről könnyebb, ott van egy "indítóperem" ha bent van utána ütlegeljem fel így egy csővel.Szerintem ha előbb ütöm fel a karra akkor utána már nem lesz egyszerűen fogás az egészen a formája miatt hogy be lehessen préselni a foglaltba.Viszont ezt szétszedni már csak úgy tudom hogy valami tuti sérülni fog, amikor a régiket szétszedtem jó fél éve akkor is csak a szilent fűrésszel való felnyitása után lehetett leütni a rúdról...
granturismo24-09-2006 08:17:39 // 22469
Dehogynem. Kattintsál a Dati veicolo-ra. Ha megjelenik a panel akkor az első sor jobb oldalára (a 156 megjelenik) ird be a vázszámod utolsó 8 karakterét. Utana mellette van egy kis nagyító ikon, arra.
Ferke24-09-2006 07:32:03 // 22468
Ez a képernyőm, miután kiválasztottam a 2002 előttit. Itt sehol nem tudom beírni az alvszámot!
Lehet, hogy ez egy butított/régi verzió?
Ferke24-09-2006 07:28:28 // 22467
Szerintem sem létezik, hogy ilyen erőőszakosan kellene felmennie, viszont ami érdekes, hogy hugom puntoján cseréltem nemrég hátsó futómű szilentjét, és az utángyártott szilent külső részéből le kellett esztergálnom kb 0,3 mm-t, mert sose ment volna a helyére. A Tied viszont tééleg lehet kúpos is.
granturismo24-09-2006 07:09:15 // 22466
Ott biztosan valami nem stimmel, szerintem ne erőszakold csak kárt teszel benne. Inkább próbáld megtalálni, hogy mi az oka. Mérd meg a persely/szilent átmérőket nem-e kúpos vagy nem-e berágódásos a csap. akkor kicsit el kell dolgozni. A szilentet/csapágyat elvileg nem szabadna kalapálni, mindig sajtolni kell.
127_sud23-09-2006 23:07:24 // 22465
Nem először kellene a váltókarra felütni a szilentet? Mivel a szilent nem szimetrikus, nem mindegy melyik irányba teszed fel. Utána kellene az egészet az alu öntvénybe betennei. Holnap megnézem az egyik váltókaromat hogyan van.
Face23-09-2006 21:25:30 // 22464
Kollégák, van itt valaki aki cserélt már szilentet sud/sprint/korai33 váltókaron? Egyszeruen képetelen vagyok felütni teljesen.. kb a feléig viszonylag könnyen felment(a további szívásokhoz képest)az utolsó 7-8 miliméterből 5 mm felütés 2,5 órámba tellet egy másfél kilós kalapáccsal.. :((( aztán vége, hiányzik jó 3 mm ami az istennek se akar moccani..

A techika lényege: a szilennt fixen bent ül a piros foglaltában, alulról beraktam a váltókart majd befogtam satuba, felülröl ráhúztam egy 14mm-es belső átmérőjű vascsövet (valaha partvisnyél :)))) ) a karra, ez pont akkora, hogy nagyjából felfekszik a szilent belső fémgyűrűjének peremére, aztán szépen elkezdtem keményen ütlegelni a cső felső végét a nagy kalapáccsal...

és idáig jutottam .. a csőből közben "ledolgozodott" felül egy jó cm-ter, és most már akármennyire is ütöm egyszerűen előbb jön ki a satuból az egész cucc minthogy a szilent tovább mozduljon a karon(pedig nem kicsit ütőm...)

Hogyan tovább? Holnap még próbálkozom egy ütlegelési körrel...
Arra gondolok még hogy esetleg egy 2 lábú csapágylehúzóval fel lehetne talán erőszakolni, ha azt alulról illesztem a váltókar végéhez... csakhát ilyet szerezni kéne...
Egyéb öteletek?
granturismo23-09-2006 12:18:05 // 22463
A tiéd nem 2002 utáni jtd. szerintem Nézd a 2002 előttiben. Mi az hogy nem beírós? Válaszd ki a 2002 előtti dieseleket és utána írd be az alvázszám 8 utolsó karakterét.
kando.23-09-2006 12:17:54 // 22462
Valahol be kell tudjad írni, én is kerestem már ki belőle dolgokat. Az igaz, hogy az ePer eléggé béna (G)UI-val rendelkezik, de a másik progi, ami CD_n van, az nekem működött rendben.. (Csak még mindig Robinál van, most nem tudom használni... :( ). Te tényleg informatikus vagyol ? :-PPPP
Ferke23-09-2006 11:51:16 // 22461
Most melyiket mondod?Bár egyikbe sem beírós a szám, csak válasszam ki a rövid motorkódot. ePER-ben nincs is 2002 utáni jtd, de 159-es van! Nem értem én ezt:)
granturismo23-09-2006 11:23:22 // 22460
Hogyhogy nem találsz soha semmit? Alvázszámot beírod? Megtalálja az autót?
Ferke23-09-2006 11:10:28 // 22459
Jah, gt, kicsit bajban vagyok, és tele a hócipőm ezzel az autodata és ePER progikkal is, mert vagy nem jó verzió van nálam, vagy nem is tudom, de semmit nem találok bennük, soha. A turbo-tól feljövő és a motor oldalába felül becsatlakozó nagy bazi csövem megrepedt, szívja a falsot, és ettől füstöl a gép rendesen. Nem tudsz ilyen csövet véletlenül? Ideiglenesen leragasztom ezzel a nagy teherbírású, (asszem vászonos) ragasztószalaggal, mert a turbo megy tele kosszal, így nem járhatok, de ez csak vészemegoldás.
granturismo23-09-2006 11:08:35 // 22458
Ez tényleg zsákbamacska. Gyanús volt mert sehol sem találtam Lemförder szíjkatalógust, pedig az oldalukon mindenféle katalógus fennvan. Megegyeztek a Dayco val hogy gyártanak nekik lemförder felirattal. De rafináltak mert a Dayco 2db szíjat csomagol egy dobozba. Ők csak egyet így dupla áron megy. (Egyébként a gates is ezt csinálja) A QH katalógus külön írja, hogy ez a cikkszám 2db szíjat tartalmaz.
Ferke23-09-2006 10:41:59 // 22457
Ez tééleg vicc, pont, mint ahogy múltkor beszéltük, már meg nem lehet mondani, hogy milyen dobozban milyen márka van, és hogy végülis az a márka az-e, ami rá van írva, vagy sem, megint csak zsákbamacsek...:(
granturismo23-09-2006 10:04:31 // 22456
Ja fölszereletem a szívócső hiányzó részét a rezonátorral és a terhelésváltáskor jelentkező pillangószelep rezonancia elmúlt. Úgyhogy Andriska jól mondta, ezen a motoron nem dísznek van ott.
granturismo23-09-2006 09:59:32 // 22455
Jó reggelt. Pénteken kicseréltem a termosztátot (igazából visszatettem azt ami a 8V-ben volt) A donor motoron volt egy gyári termosztát, azt tettem be elsőre de sajnos hibásnak bizonyult. Ezen kívúl a hűtőventillátorokat tettem helyre meg az egész elejét (lökös, hűtőrács). A Lemförder vezérműszíj dobozában csak 1 db szíj volt ráadásul Dayco szíj van a dobozban csak Lemförder felirattal. De ha a 2 szíjat összehasonlítom (anyagválasztás, szerkezet) észre venni, hogy Dayco. Végülis megrendeltem a QH-t jövő hét végére itt lesz. Akkor kicserélem a szíjat, akkor lehet megint szétborítani az elejét.
Ferke22-09-2006 13:49:25 // 22454
Ez a rázkódás em lehet féltengely szerintem. Ahogy gt is mondta, inkább a felni/gumi, lehet, hogy kipróbálnám a helyedben azt, hogy a motani első kettőt megcserélném a hátsó két kerékkel, és próba. Nem nagy meló, megéri kipróbálni, és pénzbe se kerül.
pb_21-09-2006 21:03:15 // 22453
Na, akkor mégis csak jól tudtam, hogy nem az.)
HGyuri21-09-2006 19:57:54 // 22452
ennyire hülye nem lehetek... NEM tárcsafék, hanem dob. Csak siettem, nem sok időm volt munka mellett, bocs.
pb_21-09-2006 15:22:34 // 22451
Vagyis akkor adott sebességnél csinálja. Végig kell nézni a fékeket, ahogy Paco mondja, a kardánt, esetleg a féltengelyeket. Nem is tudtam, hogy a csík 4x4-es is tárcsás hátul. ABS is van benne?
HGyuri21-09-2006 15:14:28 // 22450
jó másfél éve egyébként Baja után kapott egy nagy ütést dilattációs hiba miatt az enyém is, és az utánam jövő cimbora Peugeot 306 GTI is azonos sebességnél. Neki is hasonló problémái adódtak neki cseréltek féltengelyt ha jól emlékszem, de én nem vettem észre problémát akkor. Csak pályán jött elő (ahol ritkán járok), mert máshol általában betartom a sebesség korlátokat. Egy finom remegés jön elő 100-140 között, talán 1115-120 körül a leg erősebb, ha egy pénzt tennék a kesztyűtartó fölé, akkor szépen lassan letáncolna. Hangja nincs.
Paco21-09-2006 15:12:00 // 22449
Azért írtam kapásból,mert hasonló problémám volt a 155-n és én is téptem a hajam. Aztán kicseréltem a betéteket (még csak nem is a tárcsát) és egyből megszünt. Érdekes jelenség volt, hogy pl fékezésre egyáltalán nem ütött, csak a remegés jött elő 90-110 között.
HGyuri21-09-2006 15:10:08 // 22448
ja, és ha kinyomom a kuplungot, vagy üresbe teszem akkor is csinálja.
HGyuri21-09-2006 15:08:52 // 22447
motorfordulattól teljesen független emlékeim szerint. És hátul tárcsafék van. (33SW 1,7 I.E. 4x4 '90/12) Holnap elmegyek Ervin barátomhoz, azt mondta menjünk vele egy kört, és addig elmesélem, miket írtatok, hátha beugrik neki ez-az. Fékbetétet is ő cserélt rajta utoljára (persze nem emlékszem mikor)
granturismo21-09-2006 15:08:29 // 22446
Én úgy vettem ki, hogy egy adott sebességnél. Ezért nem nagyon lehet kuplung gond. És váltó sem max a difi/féltengely, de annak is kicsi az esélye. Elvileg ez 80% kerék gond.
pb_21-09-2006 15:03:09 // 22445
Na igen, de pl azt is tudni kéne, hogy mindig adott fordulaton jelentkezik-e a rázkódás, sebességtől függetlenül. Az az igazság, hogy élőben kéne látni a dolgot.
Paco21-09-2006 14:48:33 // 22444
Persze hogy lehet egy csomóminden csak a kerék után ez a legvalószínűbb. Illetve talán csapágy nem, mert ha az üt akkor már régen rossz :) Amúgy minél beljebb megyünk annál nagyobb bajnak kell lennie, ahhoz hogy adot fordulaton jöjjön elő a remegés, azt meg már másképp is hallani lehetne.
Paco21-09-2006 14:46:09 // 22443
Úgy hogy a tárcsa is forgó alkatrész és lehet excentritása. A félrekopó fékbetét pedig el tudja tolni oldalirányba a tengelyhez képest és máris üt.
pb_21-09-2006 14:43:11 // 22442
+ a hátsó munkahengerek, már amelyik dobfékes.
granturismo21-09-2006 14:42:17 // 22441
Ennek az olajkörnek a leggyengébb láncszeme a kuplungmunkahenger. Már nekem is volt gondom vele.
HGyuri21-09-2006 14:40:24 // 22440
ahh, köszi, erre nem is gondoltam, pedig logikus.
pb_21-09-2006 14:36:55 // 22439
Sztem még ezenkívül is sok minden lehet, pl.: féltengely, váltó, kerékcsapágy, és akár még a kardán is.
granturismo21-09-2006 14:35:01 // 22438
Persze ennek nem valószínű, hogy köze van a rázkódáshoz.
granturismo21-09-2006 14:33:59 // 22437
A boxikon a kuplung működtetése hidraulikus. A hidraulikus kör a fékrendszer olajkörébe van bekötve.
HGyuri21-09-2006 14:32:18 // 22436
??? kupplungmunkahengert?? :) Látszik, hogy nem értek hozzá, de mi köze ennek a kupplunghoz? Azon kívül, hogy régen volt cserélve ;-)
granturismo21-09-2006 14:27:57 // 22435
Akkor a kuplungmunkahengert ellenőrizd először.
HGyuri21-09-2006 14:24:11 // 22434
... most gondolkodom: az utóbbi 1 évben mintha sűrűbben töltögetnék fékfolyadékot is...
HGyuri21-09-2006 14:22:16 // 22433
Köszi a véleményeket! Mint írtam centírozónál jártam, ki is faggattam, hogy hogyan működik a gép :-D De nem javult semmit a dolog. Ő persze azonnal jött az esetleg láthatatlanul púpos gumival, meg hogy vegyek már új gumit, de a gumi is, és a felni is cserélve lett ( 2 garnitúra aclétárcsám van télre-nyárra) Paco: A fék hogyan szólhat ebbe bele?? :-o
granturismo21-09-2006 13:40:33 // 22432
Szia HGyuri Az ember kapásból centírozás gondra asszociál. Méghozzá ez egy kis nüansz ami csak egy bizonyos sebességnél jön ki. Talán azért mert az ólmot csak egy bizonyos pontra lehet feltenni a lemezfelnin. Ha kf felni akkor más a helyzet . A centirgép megmutatja hogy a kerület melyik pontjára kell tenni a súlyt de lehet hogy a súlyt közelebb kell ragasztani a felni tengelyéhez. (nem tudom érted-e) Nem gondolom, hogy futóműbeállítási gond okozhat ilyet.
Paco21-09-2006 13:34:03 // 22431
Féktárcsa és/vagy betét.
HGyuri21-09-2006 13:27:49 // 22430
Gratulálok én is a géphez! Jó lenne egyben látni egyszer... ************************************************** Kérdés futómű gurukhoz: csak nem múlik a 100-130-as tempó közötti jobb elölről érezhető rázkódás. Olyan, mintha elhagytam volna egy ólmot, de ezt kizárhatjuk, nemrég voltam centíroztatni minden kerekemet. A gumi szálhibát ismét csak kizárhatjuk, téligumi garnitúrával is ezt csinálja. Milyen alkatrész okozhaz ilyet, és milyen szakrendelésre vigyem? Sürgős lenne a dolog, mert 2 hét múlva hazavinném az anyaföldre az autót, és félek, hogy esetleg ott jön elő valami futómű hiba végleg (140-nél...) Rázkódásnál finoman lehet érezni a kormányon, a váltókaron, kesztűtartón, minden remeg. Úttartással nincs gond, nem húz semmilyen irányba. 140-145 fölött meg kisímul, mintha semmi baja nem lenne, de nem szeretek ennyivel járni pályán, ez az autó már nem arra való. Futóműbeállítás? Féltengely? Köszi az ötleteket előre is.
granturismo21-09-2006 11:44:13 // 22429
Felhívtam Rolandot. Megköszöntem neki mindent, meg a türelmét is. Szívemből ajánlom ezt a Rolandot mindenkinek.
granturismo21-09-2006 11:36:58 // 22428
Hidegen csak egy percig tartja emelten, inkább még addig sem. A vízhőmérsékletmérő ennyi idő alatt meg sem moccan még. De ez így biztosan rendben van, mert az 1.6 is ugyanígy csinálta. Szerintem a hidegüzem (amíg a víz és a motorhő jeladó nem jelez meleg motort) alatt dúsabban tartja a keveréket, de viszont az emelt alapjáratot csak addig tartja amíg feltétlenül szükséges. Ideiglenesen cserélem le az injektort, mert akkor mind a 8db 16V injektorom megmérem Sanyi bácsinál. Van ilyen szóráskép vizsgálója. Kiválasztjuk a legjobb 4-et és azt teszem be. Viszont ha a Delco is jó bele akkor marad az. Mert sokkal szimpatikusabb, robosztusabb mint a Bosch. Egyáltalán a Delco-Rochester befecskendező nekem sokkal szimpatikusabb mint ez a Bosch. Még a trafót kéne inkább a Delco-t ha bele tudom applikálni. Persze utólagos fúrés faragás nem jöhet szóba, csak ha egy az egyben stimmel.
pb_21-09-2006 10:25:09 // 22427
A 950 melegen az tényleg jó. Mondjuk nem tudom, hogy hidegen meddig kéne tartania az emelt alapjáratot. Vagy 1 perc alatt már emelkedik a víz hőmérséklete is nálad? Az enyém hidegen kb 1 mutatónyíval van 1k fölött, melegen pedig kb. ugyanennyivel alatta. Kíváncsi vagyokmit produkál az 1.6-os injektoraival.
Songokou21-09-2006 10:22:31 // 22426
Gratula kollega a gephez. Irigyellek am rendesen!
granturismo21-09-2006 10:14:33 // 22425
Alapjárat 950 melegen. A könyv is ennyit ír. Hidegen csak kb 1 percig tartja. akkor ezer fölött van de ezt nem nézetm pontosan. Ki fogom próbálni de csak ha rajta lesz a rezonátor. Ennek hangolt szívórendszere van. (a 33-on nem volt ilyen) Viszont ki fogom próbálni az 1.6 Delco injektorokkal is.
Rumi21-09-2006 10:04:30 // 22424
oohhh, bassszus, ezt elszúrtam, behúztam magam a csőbe :))
pb_21-09-2006 10:01:39 // 22423
Nem egészen, mert én már láttam, és hallottam is.)
pb_21-09-2006 10:00:49 // 22422
Csak 4 hónap, azt fél lábbal is ki lehet bírni.)))) Ugye, hogy milyen király a 16v?)) Azt próbáld ki, hogy mondjuk 5.-ben 2k alá ereszted a fordulatot, olyan 1,6-1,5k-ig. Ha nem rángat, és 1enletesen megy, akkor tényleg jó. Amúgy mennyi a hideg/meleg alapjáratod?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.