Forum >> Alfasud-33
Whiteskull21-09-2006 09:33:13 // 22421
Tök jó! Egyetértünk valamiben. :DDDD
Rumi21-09-2006 09:31:54 // 22420
azám, ne legyél önző hogy csak magadnak tartogatod ezt a vizuális és hang élményt :))))
Whiteskull21-09-2006 09:30:13 // 22419
Akkor most már nyugodtan megnyomhatod a kaposúlaki találkozó "ott a helyem" gombját. :))))
granturismo21-09-2006 09:24:07 // 22418
Köszönöm a gratulációkat. Köszönöm, köszönöm, köszönöm.:-)
granturismo21-09-2006 09:20:46 // 22417
Jaj, de jót autóztam tegnap a boxiaval. 4 hónap után:-)))) És egyre jobb lett ahogy egye többet futott.
Valszeg kiégett rendesen az olaj belőle ami ott is megtalálható volt az összerakás után ahol nem lenne helye (pl kipufogó rendszer). És a menetteljesítmények is javultak azóta.
Első tapasztalatok: Igazi 16 szelepes az alsó fordulatszám tartományban nyomatékszegényebb mint a 8V ezért induláskor egy picit több gázt kell adni. És nem lehet menni vele "papásan" 2000 alatti fordulatszám tartományben, mert onnan nem gyorsít ki kis gázzal ellentétben a 8V-val. Tehát a vezetési stíluson is változtatni kell.
Nagyon óvatosan kell kezelni a gázpedált ha befelé nyomjuk! Könnyen ott marad a lábad! Viszont a gázelvételt az határozottan kell csinálni mert a 8V-s himestojás módszeremmel a gázlengések megbillegtetik a pillangószelepeket és berángat. Ezt a pulzálást a pedálon is érezni. Szinte beszól, hogy öreg kapd össze magadat nem egy talicskában vagy határozottan, keményen, férfiasan!
Szóval egész más na! Itt a szívócső gázlengések részen még lehet változás, mert a szívócső rezonátort még nem tettem fel a helyére. Andriska szerint ezen a 16V változaton nagyon kell. A 8V nél nem éreztem különbséget ha fenn volt vagy le volt véve, de itt állítólag érezni. Meglátjuk.
3000-nél ugyanolyan gyönyörűen énekel mint a 8V, de még erőteljesebb és mélyebb a hangja. Nagyon jó. 3000-től eszméletlen erő jön elő ami a 8V-nél ismeretlen. Innentől jön ki a hatalmas különbség a 16v javára. Innentől elképesztő gázreakció! Ez a hengerenkénti fojtók miatt van.
Ezt a motort ha gyártották volna változó vezérléses verzióban az a kategóriában mindent verne.
4000 fölé még nem pörgettem ugye friss bejáratós. Estére még jobb lett a hangja hiszen igazából, mert kapott rendes olajnyomást.
A tőkék hallgatnak mint a sír! Scott hála a leírásodért.
A termosztát (egy gyári) a donor motorról lett feltéve de sajnos nem jó, úgyhogy azt ki kell cserélnem a johnson termosztátomra.
A Lemförder vezérműszíjat kibontva ugyanaz a Dayco van benne csak Lemförder felirattal. Ráadásul csak 1db van a dobozban! Gates ára horror.
Úgyhogy megvárom a QH-t. Illetve meg is rendeltem. Szept. végén meg fog érkezni.
Most pedig elővezetem, hogy mekkore címeres vezérökör vagyok méghozzá a díjnyertes csordából!
Tudjátok mi okozta a "hibát"? Mármint hogy nem veszi a fordulatot?
A váltó bowdeneknél van egy szinkroncsavar ami a 2 bowden egymáshoz való állását állítja. Na ez a csavar nem volt beállítva. Egyszerűen kimaradt.
Emiatt mikor egyesbe toltam a váltót valójában 3-asban volt! Mikor kettesbe 4-ben. Mikor az udvaron próbáltam ugye csak "egyesben" mentem de a rövid próbaúton (csak az utcánkban mentem vele) sem vettem észre.
Semmi baja a motornak a befecskendező rendszer minden eleme hibátlanul működik. Én voltam egy elképesztően béna tök!:-)
Ráadásul ezzel a hibával tavaly is szembesültem. Csak akkor a váltó csere után egyből ezt a csavart elállítottam próbaút és nem vette az egyest. Rögtön átállítottam a csavart és jó lett. e most a váltót már egy jó hónapja betettem. Eszembe sem jutott hogy ez lehet a gond. Én rögtön valami motorcserével kapcsolatos hibára gyanakodtam. A vicc az, hogy annyira kinnn volt a csavar, hogy a váltórúdra ha ránéztem teljesen úgy állt (jobbra előre felé) mintha tényleg egyesben lenne. Na mindegy ugye ez a gyakorlat hiánya miatt van. Igen ezek azok a dolgok amihez az én könyv illetve dokumentációmoly tevékenységem kevés. Ezt én onnan nem tudom kiolvasni. Most már tudom ezt is.
Azért nem semmi mi?
:-)))
jajj gyerekek annyira örülök. Van egy igazi 16V boxim amit én csináltam meg. Jobb érzés ez mint akármilyen drága új autó. Ahhoz CSAK pénz kell. Ez egészen más.
Tegnap volt grrrrrrrr meg brrrrrrrrr meg hrrrrrrrrr.:-))) Nemcsak garat szinten.:-)
Ja injektoros Sanyi bácsi meglátta a motort, beszaladt a fényképezőgépért, oda kellett állni a motor mellé és le lettünk fényképezve a Boxival. Mondta, hogy hozzá sok agybeteg buherátor jár ellenőrizni, hogy mit csesztek el a motorjukon. A legsúlyosabb esetekről fényképfelvételeket készít egy albumba. Bekerültem:-)
Ferke20-09-2006 22:32:08 // 22416
Gratulaaa!!! Én is pörgettem ám az imamalmot!:)
pb_20-09-2006 22:29:07 // 22415
Mégis csak 6ásos volt az a ráolvasás.))))))))
Rumi20-09-2006 20:03:11 // 22414
gratula. akkor mégis hasznosnak bizonyult a hengerfejem :))
szeretnék audiovizuális élményre jelentkezni
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-09-2006 19:59:22 // 22413
de hát ez nagyszerű! :-)
hogyvót?
mitől nem vette a fordulat?
Whiteskull20-09-2006 19:39:24 // 22412
Nagyszerű! :))
Mégis csak jól tudok imádkozni. :DDDDDD
granturismo20-09-2006 19:37:52 // 22411
Sziasztok.
Boxi készen van. És működik hibamentesen.
Van még egykét probléma, de ez a működést nem befolyásolja.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
ingegnere20-09-2006 17:04:26 // 22410
Nem lesz probléma.;-)
Most fel is megyek kicsit hegeszteni rajta.
Gery8320-09-2006 17:02:58 // 22409
Okés!
Akkor mától ne aludj esténként! :DDD
ingegnere20-09-2006 16:58:17 // 22408
Remélem, nem tudom. Dolgozom rajta, de csak esténként tudok haladni. Ha meglesz, levisszük Újlakra.;-)
Gery8320-09-2006 16:55:59 // 22407
Szépen alakul!
10.21-re kész lesz? :D
ingegnere20-09-2006 14:02:10 // 22406
De az alsó tűzfal dupla!:-)
Amúgy én meg még a tetőablakot is bevágtam.:-D
Gondolkodtam a csíklámpás fűtésboxán én is, de az a baj, hogy a sudnak mások a légbeömlői. Ott van az a nagy csatorna. Szóval azt már kihagytam.
ingegnere20-09-2006 14:00:24 // 22405
Hiszen ez műtét.;-D
Scott20-09-2006 13:25:55 // 22404
Nekem is flexelni kellet, amikor a csíklámpás fűtésboxot raktuk be, de megérte :)
Scott20-09-2006 13:24:37 // 22403
Gumikesztyűben, mint egy műtőben. Hehe :)))))))))))
pb_20-09-2006 13:05:13 // 22402
Na igen, a kasztnit flexelni flexelni sosem jó dolog. Az Alfetta dologról, tán még nagyon régen olvastam az indexen.
A lényeg, hogy a végén működjön rendesen.)
ingegnere20-09-2006 12:41:45 // 22401
:-)
A flexelést jobb lett volna elkerülni, de annyi baj legyen.:-)
Sajnos ugyanezekkel már találkoztam az Alfetta vonalon, így végülis nem ért váratlanul. Magát a kormányoszlopot amúgy nem kellett cserélni, azt rosszul írtam, csak a kormánytengelyt.
pb_20-09-2006 12:24:43 // 22400
Többek közt én is azt mondtam, hogy a kormányoszlopot nem kell cserélni. Nem gondoltam volna, hogy giovanniék mindent átalakítanak. Mondjuk az szmbe jut6ott volna, hogy a szervosnál, az öntvény 1 része is átmegy a tűzfalon.
Az a baj, hogy az ilyen átalakításoknál, mindig akkor szembesül a dolgokkal az ember, mikor már elkezdte. De, ahogy látom sikerül áthidalni a problémákat.)
kando.20-09-2006 12:08:13 // 22399
Igaz, igaz, írtad is, mondtad is, de örülök, hogy azértlassacskán összeáll a kis Sud :-)))
kando.20-09-2006 12:04:54 // 22398
Hopp, lebuktam...
Elnézést a meggyanúsításért ;-))
Whiteskull20-09-2006 11:55:34 // 22397
Most mondanám azt, hogy egy kicsit örülök is, mert olyan mennyiségű tudás halmozódik itt fel, hogy ennek nemigen van párja máshol. :))))
ingegnere20-09-2006 11:50:53 // 22396
Azért leírnék egy kis érdekességet.
Szervós lesz a Sud.
Előtte megkérdeztem itt, szívás-e átpakolni, már nem tudom, ki mondta, de azt a választ kaptam, hogy nem, csak a blokkra kell furatokat fúrni. Ez igaz is, de csak részben. A dolog az alábbi 3 ponton igényel átalakítást:
1. Szervókonzol. A 3 lábú konzol elsőkét pontja ki van alakítva, oda tényleg csak furat és menet kellett, de a hátsó még nincs meg. Ergó fel kellett hegeszteni, lemunkálni és megfúrni. Nem jó mutatvány.:-) De nem is én csináltam.
2. Kormánymű. A nem szervós kormányműnek csak a tengelye megy át a tűzfalon, aminek megfelelően ki is van alakítva ott egy kb 30 mm-es furat. A Szevósnak a komplett öntvénye is átüremkedik egy kb 80x150-es nyíláson, így azt is ki kell vágni flex-szel. Ez sem jó.:-)
3. Kormányoszlop. Természetesen a nem szervós és a szervós kormánymű ricnijei nem azonosak - miért is lennének.:-) Plussz finomság, hogy Sudból volt '80-előtti és '80-utáni (legalábbis a saját példányokból levont konzekvencia alapján) keresztkialakítás. Szerencsére az újabbé analóg a kései 33-aséval, így ha szerencsém van, csak a 33 keresztjét kell összepároztatni a Sudéval és a mű forog. De itt még nem tartok.:-)
Szóval hasonló a helyzet, mint az Alfettánál, csak kicsit nagyobb a szopás.:-D
safranek20-09-2006 11:46:58 // 22395
Meg, szerencsére ott rendben volt minden.
ingegnere20-09-2006 11:39:26 // 22394
Igazából ezt a "Sud-projektet" 2003 májusában kezdtem, akkor vettem az elsőt. 3 évig csak toltam magam előtt, most kezdtem nemrég. Mivel úgy néz ki, pont szülinap tájékán lesz kész, ezért lehet "ajándék" is, de koncepcionálisan nem az volt.
Whiteskull20-09-2006 11:38:01 // 22393
Munka közben én sem. Mindig megállok egy kicsit. :))))
ingegnere20-09-2006 11:37:27 // 22392
Nem tudom még. Ha addig elkészülne jó lenne. Akkor szerintem leruccannánk.
ingegnere20-09-2006 11:36:00 // 22391
A foszforeszkáló Giovanni feliratra gondolsz a 33 farán? :-)
Én munka közben nem iszom,meg amúgy sem....
Whiteskull20-09-2006 11:28:57 // 22390
Csak nyugodtan. Ennek itt a helye. :)))))
tomek_20-09-2006 11:26:55 // 22389
Sziasztok! Légszűrő szívócső rögzítő bilincset keresek! amivel a homlokfalra tudom rögzíteni. 1,5 Ti ALFASUD-hoz. Elvileg jó az első szériás 33é is. Tudom h van adok veszek rovat, de remélem nem baj...
köszi!
pb_20-09-2006 11:15:03 // 22388
Ha külső fékes, akkor nem sok mindent kell hozzá cserélni. A rugókat, és a kereszttartót kell hozzá cserélni. Nem tudom, hogy a mind1ik Sprinten van-e elől stab, azt kell +nézni, ha van, akkor csak a rugót kell cserélni.
kando.20-09-2006 11:12:27 // 22387
Ez lesz az ajándék ? :)))
Szép lesz, tetszik (s az ötlet is jó) ;-)
pb_20-09-2006 11:11:12 // 22386
Szép kis történet. A másik oldalt is +nézték?
Whiteskull20-09-2006 11:08:31 // 22385
Kaposújlakra jöttök?
kando.20-09-2006 11:01:01 // 22384
Látom, azért ott van a Gösseres láda/rekesz is .)
ingegnere20-09-2006 11:00:14 // 22383
Tegnap délután még beapplikáltam a centrált, a fűtést, a zajszigeteléseket, a szőnyeget és a tetőt...aztán 10-kor haza kellett mennem, mert elfáradtam.:-)
Minden nap hegesztek rajta egy kicsit.:-) Legkésőbb a feleségem szülinapjára szeretnék kész lenni vele, ami 1 hónap.
Whiteskull20-09-2006 10:56:50 // 22382
Ez nagyon ott van! :))
Öröm látni, ahogy egyre több régi alfa nyeri vissza régi fényét. :)))))
András bácsi20-09-2006 10:56:49 // 22381
Nem minden Imola gólyaláb 3 csavaros, csak a 94-es utolsó darabok.
ingegnere20-09-2006 10:50:00 // 22380
Üvegtigris20-09-2006 10:45:09 // 22379
És ez a futómű egy az egyben bemenne a Sprint alá?
safranek20-09-2006 10:42:28 // 22378
Most hoytam vissza a kocsimat a Franke testvérektől.
Muszáj leírnom a sztorit, okulásul...
Úgy kezdődött, hogy ugyebár rendetlenkedett az egyik henger, néha ment, néha nem, amikor ment akkor is gyenge volt. Aztán mostanában beindult a henger, viszont elkezdett éktelenül csattogni, ami hidrotőke gyanús volt, most lette egy kis pénzem, gondoltam elviszem megnézetni :)
Motor szétszedve: hát kéremszépen az egyik hidrotőke ki volt lyukadva(!), a vezérműtengely azon a részen pedig rohadtul elkopva...
Szóval vezérműtengely, hidrotőkék azon az oldalon csere...
Emiatt volt, hogy néha villogott, vagy akár világított az olajnyomás jelző lámpa, néha alig volt olajnyomás...azt mondták, utolsó előtti pillanatban érkeztem, még minden rendben... :)
Szóval egy kis csattogás mögött mi húzódhat meg...
Ráadásul, mindennel együtt 40k forintba került, ami szerintem elég reális...
pb_19-09-2006 22:20:19 // 22377
Sport verzió = QV(Quadrifoglio Verde), vagyis 1.7 16v QV, 1.7 16v P4. 1xűen felismerhető, a scudettoban van 1 piros csík. Gyári ültetés + stabilizátor is van az 1. futóműben. Iszonyatosat lehet vele kanyarodni.)
Face19-09-2006 22:13:27 // 22376
Mit értesz sport verziós alatt? Igazából nem vagyok tisztában a 33-ak alverzióval és típusaival :))) Fék rendszerben azt tudom h a legjobb 1,7 16v-k első hütőtt tárcsás rendszere.
pb_19-09-2006 21:54:47 // 22375
Úgy tudom, csak a gólyaláb felső felfüggesztésében tér el. Sztem erről doksit sehol sem fogsz találni. Ha igazán király futóművet szeretnél a Sprint alá, akkor 1 sport verziós példányból kellene kibontani.
Nem lesz nehézség, mert a 33-nál is van olyan típus amelyik a trafóról, és van olyan amelyik a vezérlőről kapja a jelet. A műszer pedig ugyanolyan.
Face19-09-2006 21:37:46 // 22374
Két kérdésem lenne 94-es 33as Imola viszonylatokban :)))
1, ennél már a 3pontos felső rögzítésű első gólyalábak vannak: ez az egész első futómű a 3 csavaros rögzítésen kívül bármiben eltér-e, gondolok itt geometriailag, illetve méretügyileg a korábbi 33-ak első futóművétől? Létezik valami olyan technikai dokumentáció amiben ennek esetleg utána lehet nézni?
2,ebben a gépben IAW befecskendezés van, a kérdés pedig h a vezérlő kompjúter milyen jellegű jelet ad ki magaból vajon a fordulatszámmérő műszer irányába(valszeg ugyanolyan minta többi 33-nál)? Hátha tudja vki h mennyiben lesznek nehézségeink ezt a jelet beadni egy Sud elektronikus fordulatszámmérőnek ami valaha a gyújtótekercs negatív pólúsárol kapta a jelet.. :)))
Előre köszi, ha tud valaki mondani valami okosat!
pb_19-09-2006 21:31:10 // 22373
Az áraik viszont elég tűrhetőek, de csak az.
Face19-09-2006 21:22:14 // 22372
Én az L+K-t már tavaly leírtam..., magasról sz@rnak a fejedre, hülyének néznek ha "régi" autód van.. ráadásul fingjuk sincs semmiről.. annyit se tudtak tavaly(mikor még zöldfülüként :)))) ) ottvoltam h a Sprintbe a boxermotor felső tartóbakja ugyanaz mint a 33-ban... katalógusból meg nemtudták kinézni... mert ott olaszul volt a szöveg... és egyikük se tudott olaszul... ennyit erről... :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
656
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?