Forum >> Alfasud-33
norbee18-11-2005 10:44:01 // 8971
"Na ez az, amihez tuti nem nyúlnék, mert tudom, hogy tök felesleges vele szenvedni"
Tudom, tudom, elég ha mások csinálják, akik még erre nem jöttek rá.
norbee18-11-2005 10:41:33 // 8970
"Alig mint XIII. Masina mint autoelektronikai szaküzlet.:-)"
és granturismo, mint megbízott bevásrlóerő :)))
Scott18-11-2005 10:41:04 // 8969
Ez igen ! Na ez az, amihez tuti nem nyúlnék, mert tudom, hogy tök felesleges vele szenvedni. Csak akkor érne valamit, ha a teljes autó kábelezését újra húzod, ami nem lehetetlen ( nincs túl bonyolítva ) , de épeszű, dolgozó ember ilyennek nem áll neki, ugyebár :)))))
norbee18-11-2005 10:40:06 // 8968
Valamelyik éjjel kocsival mentem hazafelé, olyan igazi jó idő volt, fagytak a szélvédők, és láttam egy csókát, aki egy garázs előtt az egyik lakótelep mellett egy Astra kerékcsapágyát akarta lefeszegetni. Nem irigyeltem.
kando.18-11-2005 10:38:29 // 8967
Ezért nem értettem, hogy mit nem értesz :-))
Szerintem is lehet kapni, de szeretnék én is venni, ha tudsu forrást, Pesten, akkor veszek én is, mikorfeljutok :-))
granturismo18-11-2005 10:37:06 // 8966
Alig mint XIII. Masina mint autoelektronikai szaküzlet.:-)
pb_18-11-2005 10:31:06 // 8965
Á ez még enyhe idő, az igazi szerelő idő még csak ezután jön. Egyéként pedig tudod, hogy van a mondás a játékosok áldozatokat hoznak.
norbee18-11-2005 10:30:45 // 8964
Telitalálat. A méret a lényeg. :)
pb_18-11-2005 10:27:42 // 8963
Eddig is értettem a dolog ezen részét, a próbláma a méret, ami kisebb a normálnál, ha jól veszem ki norbee szavaiból.
Egyébként lehet ilyet is kapni, amin van fül.
norbee18-11-2005 10:23:19 // 8962
Nemá, hogy most szedjem szét ebben a cudar időben és fényképezzem... :)))
pb_18-11-2005 10:22:14 // 8961
Volt szerencsém már azt az egészet visszafejteni a 4kerék kábelével 1ütt. Ott ilyen speciális csatik vannak, ami pl a lámpára megy, ezekívül va még olyan, ami kerekalakú, és anyával kell leszorítani.
kando.18-11-2005 10:18:29 // 8960
Olyan kábelsaru, mint a normál sárgaréz saru, amit pl. rá lehet húzni a világító Kontakta hálózati kapcsolóra, vagy a laposelemre, meg amilyeneket az autóban is használna, csak ennél a saru ,,hátán'', ahol lapos, középen van egy egyens szakasz az anyagból kivágva, rugószerűen.
Ebből a hátból végül is ez a lemezke úgy áll kifelé, mint a laposelemből az érintkezők, ezért, hogy azokba a (gagyi... de ez csak az én vélemyénem... :-) ) műanyag csatlakozóházakba ha beledugod, ne tudjon kicsúszni, gőleg, ha ráhúzod a lámpára (izzóraÖ vagy egy másik csatival összedugod..
Na, csak megérthető így ? :-))
norbee18-11-2005 10:16:08 // 8959
A lábamon, alig, alig, alig, mégis... :)
Nem tom, én még csak sima autósboltokban néztem, meg elektronikaiakban, nem tudtak adni. Alig mint XIII?
granturismo18-11-2005 10:10:44 // 8958
Norbikám
Az Alig utcában csak van ilyen.
norbee18-11-2005 10:05:20 // 8957
Fénykép nincs, nem akarom megsérteni a kábelkorbácsaim személyiségi jogait! :)
De otthon ha belenézel mondjuk a bal oldalon, a hátós ülésnél a hátrafelé menő kábelkorbács műanyag stekkerébe, és kipiszkálod belőle egy egyenes csavarhúzóval a kábelt, láthatod, miről beszélek. Nem tudom jobban kifejteni szavakkal. :)
pb_18-11-2005 10:00:09 // 8956
Nem tudom, melyikre gondolsz. Fénykép esetleg?
norbee18-11-2005 09:53:01 // 8955
Akksinál, generátornál. valamint mindenféle pontokon, amikor már nagyon besokalltam :)
norbee18-11-2005 09:52:07 // 8954
Azokra, amik a kábelkorbácsok végén vannak. :) Aprók, és a tetejükön van egy kihajtható pöcök, amivel belekapaszkodnak a műanyag foglalatba.
vivalfa18-11-2005 09:50:28 // 8953
Wow, kimerítő :-)
A feszt hol mérted?
pb_18-11-2005 09:49:54 // 8952
Milyen sarura gondolosz, eddig én csak normállal találkoztam, kivéve a fényszóró és a kmóra jeladó csati. Mondjuk lehet a régebbiekben más fajták vannak, ezt nem tudom.
norbee18-11-2005 09:40:02 // 8951
vivalfa
Ötlet nincs, nekem is ezt csinálja. És ugyanaz a halvány műszerfalvilágítás, hiába cseréltem ki az összes izzót újra, illetve egy komplett műszerfalat szétszedtem, és a bubikat áttettem, stb. Még a nyáron megtakarítotttam, felcsiszoltam az összes testpontot, beleértve a motoron lévőt is, ennek ellenére a műszer szerinti értékek a következőek:
Alapjárat
pilács nélkül: 800-900 RPM, 13,2V
pilácsal 700-800 RPM 12,8V (ha bekapcsol a venti akkor akkor 12 körül, de a műszerfalba épített mutatós műszer ilyenkor már 10,5 V-t mutat, ami több mint idegesítő :))
2000-nél
pilács nélkül: 14,4 V
pilácsal: 13,6 V
A felcsiszolás után a hátsókábelkorbácson az izzóknál 11,6V, előtte 10,2V És a vezetőülés mögötti csatinál még megvan a 12V!!!
Ergo: kábelkötegcsere, de legalábbis vezetékek mindkét végét 2-3 cm-re levágni, blankolni, újrasaruzni. Probléma: nem találok sehol ilyen kicsi sarut, aminek pöcök van a tetején, hogy vissza lehessen pattintani a műanyag csatlakozóba.
Hogy a feszültségesés mennyire hat a gyújtásrendszerre, nálamnál okosabb emberek biztos elmagyarázzák majd itt.
vivalfa18-11-2005 09:32:52 // 8950
Akkor nem parázok :-) Egyébként télen-nyáron indul elsőre, aksi csak egyszer merült le, mert rajta felejtettem a világítást...avagy a töltés megfelelő.
Scott18-11-2005 09:15:27 // 8949
vivalfa ! A jelenség nálam ugyanez, sőt sok ilyen korú 33-ban. Egyrészt öregek a vezetékek, vagy valahol egy átkozott test kábel nem érintkezik rendesen ( érdekes jelenségek lehetnek ilyenkor ) nálam még pluszban ( megmértem ) a generátor sem áll a helyzet magaslatán. Ha bekapcsolok mindent , akkor szinte nem is tölt csak szinten tart.
vivalfa18-11-2005 08:40:36 // 8948
T. Mindenki!
Sajna nekem nem sikerült megszerezzem az Alfa/LFerrari/Maserati DVD-ket. Kölcsön kaphatnám egy másolásra? A költségtérítés részleteit mailban megbeszélnénk...
vivalfa18-11-2005 08:38:40 // 8947
Aha, ezért csodálkoztam, egyben van az egész cumó...
A szondát még lehúzom, aztán meglássuk. Kösz a tippeket.
pb_18-11-2005 08:29:04 // 8946
SD18-11-2005 07:58:12 // 8944
Szasztok!
Köcci a tippeket:) Reméljük a legjobbakat!
Amúgy annyit tudok róla hogy most 110e km (valós) van benne, és gondozták, csak le lett cserélve egy 147-esre, ezért pihen egy éve, régebb óta ismerem az ürgét, úgyhogy elhiszem neki.
Üdv Köcc!
vivalfa18-11-2005 07:52:21 // 8943
norbee!
A vill. fogyasztótól leeső fordulatszám érdekes dolog, nekem akkor csinál ilyet, amikor a hűtőventi bekapcsol. Egyébként sötétben látni a műszerfalon, h a töltés jelző haloványan világít amikor sok fogyasztó be van kapcsolva (fűtőszál+tompított+ventillátor) és egyre erősödik a fénye, amikor vmilyen fogyasztó + bekapcsolok (pl. ablaktörlő).
Ötlet?
vivalfa18-11-2005 07:48:45 // 8942
Szia pb_!
LMM-ről honnan huzzam le a csatit??!! Lszonda ~ 1 éves és utángyártott...
hali
Robesz718-11-2005 01:01:35 // 8941
vettem egy kispolkát 4 ezer forintért...:-)))) és Őt hozom rendbe még mielőtt nagyon hideg lenne..... így az Alfával nem kell havat tolnom és ha a motort cserélem, sem kell sietnem...:-)
kando.18-11-2005 00:43:23 // 8940
Ja, na pont azt felejtettem el, hogy valahogy be kéne ragasztani azt az úszó bigyót esetleg...
Ha nem látni a lyukat rajta, mert olyan pici, akkor bemártani vmi folyékony és könnyű, de jól tapadó ragasztóba, hogy az egész felületét befedje, hátha a lyukacskát is eltömi...
?
kando.18-11-2005 00:38:17 // 8939
Szia!
Akkor valószínűleg az a kis labdacs vagy mi, ami úszik, az valahol lyukas... (bár ezt biztos eddig is tudtad... :-) ).
Kéne esetleg keresni méretileg, súlyilag egy hasonló kis játékot, vackot, helyette vagy lehetne talán bontózni ilyesmit...
Másik lehetőség, hogy meg kéne nézni, hogy néz ki ez a szintérzékelés, és fabrikálni egy másikat helyette, ha van kedved...
Ezek szerint ez az érzékelő valami potot forgat el, vagy csak két fix pontja van, egy min és max jelzésre ?
Vagy beleaplikálni olyant, mint a fékfolyadék-tartályban van (igaz, ezt is másik autóból kéne bontózni...)
A 4K-s árat én is sokallom, főleg Marklárnak nem adnék és ezért a kis ,,kacatért'' 500 Ft-nál többet ;-))
robitcar18-11-2005 00:33:35 // 8938
Azért 4 kFt-ért kicsit húzósnak érzem... :)
robitcar18-11-2005 00:32:50 // 8937
igen-igen, az 1.7-esben van szintérzékelő, és ez úszós, olyasmi, mint ami a fékfolyadék tartályban is lehet, csak azt nem kellett buzerálnom. Nem is akarom.
Mindenesetre miért ne működjön, ha már van. Olyan ötletre "vágyom", amely biztosítaná a felúszását, merthogy mostanság egy idő után megszívja magát és pofátlanul elmerül...
pb_17-11-2005 22:31:36 // 8936
Annyival egészíteném ki bb kollégát, ha te állítottad le, vagy nem nagyon tudsz az előzményekről, akkor kapásból cseréld az olajat vizet. A vezmű szíjat mindenképp + kell nézni az indítás előtt. Aztán ha nem tudsz semmit a múltjáról, akkor cserélni. Utána pedig jöhet a többi dolog, levegőszűrő, váltóolaj, fékfolyadék. A fékre különösen figyelni, mert ha rég volt cserélve a fékfolyadék, az állás alatt a munkahengerek berohadhatnak, a féknél, és a kuplungnál is. Ezenkívül nem árt még +nézni a szervoolajat sem.
bb1817-11-2005 19:31:34 // 8935
megnézed legyen benne olaj viz miegyéb és beinditod.
elözményekröl tudsz ?
esetleg meg lehet nézni a szijakat nehogy elszakadjanak. sokat nem tudsz tenni. ha indul, akkor hagyod járni és figyelsz ha minden oké és melegszik ahogy kell akkor mehetsz vele egy kört és közben figyelni-figyelni-figyelni. ahogy Lenin mondta.
vagy nem ö volt ?
bb1817-11-2005 19:22:52 // 8934
esetleg ha volna szögletes tokozásu vendelgésmérö az kellene 2 db !!!
SD17-11-2005 18:13:50 // 8933
Hi! '93-as 33 1,7 16V -vel kapcsolatban lenne kérdésem:
1 év állás utánni újraélesztés mit jelent ha nem akarok kárt tenni a gépben?
Üdv és köcci! SD
kando.17-11-2005 16:45:23 // 8932
Valóban, elnéztem azt reggel (na jó, délelőtt..) nagyon... :-))
Rosoban milyen jól fest még a 75 is ;-))
No, mi ez a pangás itt? Sose érjük el a 9K-t így.. :-))
kando.17-11-2005 15:29:56 // 8931
Háát..
Kössz..
A munkahengert cseréltetem, aztán ki akarom próbálni, menynire csúszik...
Meg lehet, hgy tényleg szar már, na, akkor meg nem érdemes hazajönnöm vele, ha utána nem tudok Pestre visszamenni, ott javítani/javíttatni. Ha meg itt viszem szervízbe, ugyanaz az anyagár lesz + a szerviz 3K-s óradíja... :-/
pb_17-11-2005 15:06:54 // 8930
Ha a kuplungot fullra ki akarod cserélni, akkor idén nem lesz autód.
pb_17-11-2005 15:05:45 // 8929
Inkább, norbee az illetékes ez ügyben.
kando.17-11-2005 14:29:52 // 8928
! psszt ;-)
Marklar mindenféle bontott cuccokkal üzletel, én meg pólókat és számlapokat rajzolok... :-))
kando.17-11-2005 14:22:08 // 8927
Jött az Artisjuss és lecsukta Bálintot :-)))
Amúgy tényleg nagy a csend.. Még tőlem is akart venni szilenteket pedig...
norbee!
Igaz, ezt meg lehetne oldani, s meg is oldaottam volna, ha ott laknék. Akkor csak felszaladok ripsz-ropsz a hegyre egy munkahengert lobogtatva a kezemben és aláugranék a vasnak, ott az utcán, az újgazdagok között :))) Nem is néznének furcsán ;-)
Na, szóval ez igaz és olcsón megúszhatnám, megpróbálom én ezt a szerelő gyereket rávanni, hogy először cseréljük azt a munkahenger, bár nem az a bajom, hogy a kuplunhot cserélni akarjuk, csak a rá való összeg előteremtése a gáz.. Igaz, ha lenne benne új és jó munkahneger, használhatnám, de már nem tudom, mennyire csúszna, érdemes-e eljönnöm vele ide és később vissza Pestre...
Hmm...
Bár erről Scottal beszéltünk az előbb..
Scott17-11-2005 14:09:29 // 8926
Bálint említette, hogy megvannak a hiányzó oldalak a workshop manualból. Azóta eltűnt :( Ezzel most mi a helyzet ? :)
norbee17-11-2005 13:48:06 // 8925
kando
Te azért hagytad Robinál, mert Neked nem is kell az az autó. Csak ürügy, hogy fórumozhass, és pólót meg számlapot árulj ;PPPPP
Ember, a pb_ által vázolt művelet a töredékösszege annak, amire Te most gyűjtessz, és ha összejön, vigyoroghacc, ha nem, legalább tudod, hogy a teljes kuplungszerkezetcsere után azokkal nem fogsz szívni.
kando.17-11-2005 13:32:47 // 8924
Szerintem is csúszik, csak kérdés mennyire...
Az is tény, hogy néha az 1-esnél is reccsen, ha beveszi..
Igaz, ez lehet váltó gond is, mert van, hogy becsúszik a 3-ba... Bár, most, hogy olajat cseréltem benne, jobb lett a váltó is, amikor még ment a gép..
Ej, a régi szép idők... :-)))
pb_17-11-2005 13:27:36 // 8923
Robi szerint csúszik. Én még mindig azt vallom, hogy a hidraulikát kéne összerakni azt kipróbálni.
Scott17-11-2005 13:14:02 // 8922
A munkahenger az oké, de továbbra sem világos, hogy miért kell az egész kuplung szettet cserélni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
541
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?