Forum >> Alfasud-33

HGyuri14-11-2005 21:07:46 // 8821
Köszi mindenkinek még egyszer a válaszokat, igyekszem majd visszaolvasni is, bár a gyerek mellett ritkán figyelem a fórumokat ;-)
Scott14-11-2005 20:38:01 // 8820
Ejjha ! Szép ez a rögtönzöt rajz :)))) Vegyük át mégegyszer : az edényes részt nem biztos , hogy jól értem. A vákuumfelvevő pontokra ( a karbikon ) rákötök 4 egyenlő hosszű csövet, aminek a végeit vizes edénybe dugom. Ezután csövenként nézem, hogy mennyi vizet szív fel egy adott ütemben, nézem a víz oszlop magasságát a csőben, vagyis, hogy milyen magasra kúszik fel. Addig állítok a keverék szabályzó csavarokon, hogy egyenlő magasságig menjen fel minden "vízoszlop" mindegyik csőben. Jól gondolom ? :))
Koviubi14-11-2005 17:37:08 // 8819
Ja, légtelenítés közben figyeld a fagyállószintet, és folyamatosan tölts utánna.
Koviubi14-11-2005 17:34:29 // 8818
Biztos, hogy a termosztátod a rossz, cseréld ki! 5-6 ezerért már lehet kapni, de nézz körül, mert van ahol 10-et is elkérnek érte. Szerelőhöz felesleges elvinni, kb. fél óra alatt te is ki tudod cserélni. Csak a vízcsöveket kell lehúzni, egy csavar tartja magát a termosztátot. Az összerakás addja magát. Ha megvan feltöltöd a rendszert fagyállóval, és járatod a motort egy darabig, hogy lelégtelenítse magát.
bb1814-11-2005 17:10:19 // 8817
sajna azért nem megy, mert nekem nincs hozzá müszerem én is másnál csináltam.
amugy nem bonyolult, egyenként kioltod a hengereket ( lehuzod a pipát ) és méred a fordulatszám esést. mindegyiknél legyen ugyanakkora ( nagyjábol )
de ez inkább csak az alapjárathoz kell. ezért kell hengerenként a co mérés és a sziváserösség mérés is. azt a müszercsoportot sem bonyolult összerakni amit berajzoltál. az ugyanezt csinálja csak minden rá van kötve egyszerre. meg lehet csinálni egy depresszio mérövel is, csak macerás mindeg atdugdosni.

tulképp 4 egyforma csövel ( üveg vagy müanyag ) meg lehet oldani a dolgot. az hogy mi az érték azt be lehet kalibrálni egy müszerrel, de az sem érdekes csak az elején hogy legyen mihez menni.



nna. igy hirtelen.

arra kell figyelni hogy a vizoszlop olyan magas legyen nehogy beszivja a vizet a motor ( mert akkor vizbefecskendezös lesz :-)) ) ezért jobb a higany mert kisebb oszlop is elég.
Scott14-11-2005 16:45:06 // 8816
bb ! Akkor nem bonyolítom a dolgot : esetleg nem kérhetlek meg, hogy valamikor, ha van időd a te módszereddel belőjjük a gépet ? :) ( hengerteljesítmény különbség mérés )
bb1814-11-2005 15:58:49 // 8815
éppen most tárgyaltuk ki a termosztát dolgot. olvass vissza 1-2 oldalt.
bb1814-11-2005 15:57:00 // 8814
néhány észrevét : - a tárcsákat nem rozsdamarozzuk és nem drotkorongozzuk !!!! mert a sav nem tesz jot a vasnak sem ami a rozsda alatt van, a korongozás meg viheti kicsit az anyagot, és egyenetlenné válhat ha mindenképpen kell, akkor a felületet kézzel és csiszolovászonnal/papirral megcsiszoljuk. nem kell hogy tökéletesen fémtiszta legyen, majd a betét elrendezi magának. ha kell akkor pedig szabályzás, de az is csak a surlodo felületen és max az agy felé esö felületen egy éppencsak fogásnyit. itt megint figyelni, hogy mindig az agyra felfekvö felület a bázis ! -a fékhatásnál pedig ( fizika ) nem számit a felület nagysága. igy a fékbetét negysága a fékeröben nem számit, viszont abban, hogy az a bizonyos fékerö meddig áll fent abban igenis van szerepe, hiszen a melegedésnél már van jelentösége a felület nagyságának.
pb_14-11-2005 14:10:38 // 8813
Kb. 5,5-6,5k lehet.
HGyuri14-11-2005 14:07:35 // 8812
Ezt kipróbálom még egyszer, de tavaly nem melegedett egyszerre. Lehet, hogy csak kezdi megadni magát. Csak keresek egy rendes szerelőt, aki ki is méri. Köszi. Amúgy mennyibe kerül egy termosztát?
pb_14-11-2005 13:53:10 // 8811
Nekem segített a kartonpapír mikor rossz volt a termosztátom, télen volt az eset, még ablakot is kellett vágni rajta, mert kezdett túl melegedni. Na akkor lehet az a baj, hogy kezdi +adni magát. Nem zár rendesen és nem tud normálisasan bemelegedni. Ha a hűtőn a felső, és alsó cső is közel 1xre melegszik, akkor termosztáttal lesz a baj.
HGyuri14-11-2005 13:43:55 // 8810
tavaly kartonpapírt próbáltam, de sajnos az sem segített sokat: -20 fokban sem ment 60 fok fölé. Az értéket nemtom, de eddig nem volt vele gond, vagy nem vettem észre.
pb_14-11-2005 13:35:52 // 8809
Azt nem tudod milyen az értéke a termosztátnak? Ha nagyon 1xűen akarod +oldani a dolgot, akkor kartonpapír a hűtő 1 része elé.
HGyuri14-11-2005 13:31:49 // 8808
Sorstársak! Nem tudja valaki véletlenül, hogy mi a rákért NEM MELEGSZIK így télvíz idején a vízhőfokom 70-80 fölé soha? Állítólag (sutyerák villamosságszerelő szerint, aki már mexívatott 1x - kicsi hazudós), a termosztát rendben kapcsol, és a hűtés egyébként rendben van. Ja, és kicsit többet is eszik még mindíg, mint szokott. Ha jól tévedek, akkor a jó termosztát akkor nyitja a nagyobb kört, ha már megmelegedett a víz. Na jó, de most álló helyzetben járatva a motort sem melegszik feljebb! Így télen még a fűtésem is igencsak halovány. Vigyem másik szerelőhöz?
pb_14-11-2005 13:11:50 // 8807
Az Evipass az elég jó, csak utána le kell tisztítani a felületet, mert ledobhatja a festéket. De nagyon durva rozsda esetén, én inkább a köszörű, drót korongot, esetleg szoktam előnyben részesíteni.
granturismo14-11-2005 13:01:53 // 8806
Evipass-t használok. Illetve nagyon durva rozsda esetén van egy ilyen cirillbetűs dobozban lévő zselészerű anyag amit még a kivonuló szovjet csapatoktól vásároltam Mátyásföldön. Namost az nagyon durva:-)) majd lefényképezem a dobozát. Viszont azt csak jégkrémes fapálcával tudom felkenni, mert az ecset szőrét az feloldja sajnos....:-)
Face14-11-2005 11:38:34 // 8805
Milyen vegyszert használsz rozsdamarásra?
granturismo14-11-2005 11:34:12 // 8804
Ádidi pénteken nem jutottam el a sráchoz talán ma.
granturismo14-11-2005 11:27:21 // 8803
Sziaszok!
Hétvégén nekikezdtem az első fék upgrade projektnek.
Emlékeztető képpen vettem Fiat Bravo TD-ről származó 257mm-es belső hűtésű féktárcsapárt a hozzá való ATE féknyeregekkel, betétekkel, fékcsövekkel együtt.
A bontós szerint ez a fék teljesen azonos azzal amilyen a TS 146-okon van.
A Fiat kb. fél éve állt darabokban Tatán átvészelte a nyári zivatarokat ezért a tárcsák kissé korrodált állapotban voltak.

A tárcsa szélét finoman megcsiszoltam, már látszott hogy Brembo gyártmányú a "delikvens".:-)

A tárcsákat 3x rozsdamaróval kezeltem és utána drótkeféztem. Szerencsére a rozsda csak a legfelső réteget érte, szépen lejött.
A tárcsa új állapotban 20mm vastag, ez most a csiszolásokat követően 19,7 mm lett. A kopáshatár 18.2mm, úgyhogy egy darabig még jó lesz.

A fékbetétek Marelli gyártmányúak és újszerű állapotúak

Ami igazán meglepett az a mostani Bendix rendszerű és az ATE rendszerű fékbetétek méretbeli különbsége. Ezek után elhiszem, hogy jobban fékez a TS mint a Boxer. Legalább 20%-al nagyobb az ATE rendszerű.
Mr. P14-11-2005 11:04:40 // 8802
Sziasztok! Különböző okok miatt sajnos eladó az autóm! Akit érdekel írjon e-mail-t.
kando.13-11-2005 21:40:17 // 8801
Én is erre gondoltam, í]y értettem, amit írtam :-)) Nekem semmi bajom a berendezéssel... Itthon vannak még Nixie-csöves voltmérőim is... :-)
bb1813-11-2005 21:16:23 // 8800
ez az összeállitás teljesen korrekt, itt már mást nem is lehet mérni.
bb1813-11-2005 21:15:25 // 8799
valahol itt a szerelö vagy pörgös boxer topicban olvass vissza legalább 2 honappal ( vagy többel nem tudom ) sokat értekeztünk rola.
bb1813-11-2005 21:14:04 // 8798
fülre hengerteljesitmény különbség béréssel hengerenkénti co méréssel
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-11-2005 20:57:50 // 8797
jó törekvés ! én is imádom kielemezni,miért is jobb a boxerünk a sok umdorító kommersz sorosnál! :-) végül ha csak azt mondjuk: mer'csak! na, az is rendben van! oszt bekaphassák! :-)
kando.13-11-2005 20:56:15 // 8796
Én ahogy nézem a rajzot, ez egyszerre nézi mindegyik hengert.. Legalábbis az a (vér)nyomásmérő mind a négy vákuumot méri... :-))
KisP13-11-2005 20:35:51 // 8795
Köszi,megnyugtattál.Esetleg tudnál-e adni oldalakat,dokumentumokat a boxer vs. soros témáról?bármilyen info érdekel!:) Csak hajt a kiváncsiság,dióhéjban elmondtad a lényeget az igaz,csak szeretném boncolgatni a témát.:)
Scott13-11-2005 20:05:41 // 8794
Ha jól értem, akkor ezzel egyszerre csak egy hengert lehet mérni :( Egyébként amikor versenyeztél a suddal, hogyan hoztátok szinkronba a hengereket és a két oldalt ? Csak fülre ?
kando.13-11-2005 19:38:19 // 8793
Tudhatott valamit az öreg... :-))
bb1813-11-2005 19:36:12 // 8792
pedg murphy azt mondta : ha egy kisérlet, vagy mérés sikerül, azt ne ismételd meg !!
bb1813-11-2005 19:35:04 // 8791
ettöl ne félj. semmi baja nincs, ha erösödik akkor meg kell nézni és ennyi.
bb1813-11-2005 19:32:11 // 8790
volt már erröl több komoly értekezés is. szerintem nem csak az a lényeg hogy mennyi a nyomaték, hanem az is hogy hol adja le. a boxinak tökéletes a kiegyensulyozása, rövidebb, alacsonyabb a sulypont. a soros elterjedtebb, egyszerübb, kevesebb alkatrészböl van, jobban szerelhetö. igy diohéjban.
kando.13-11-2005 19:27:42 // 8789
A műszer legyen megbízható és a megkívánt pontosságú, nem a kora számít :-)) Ill jó legyen a mérési ismétlés pontossága...
bb1813-11-2005 19:24:34 // 8788
technika történetileg tényleg érdekes, amugy meg mindegy hogy a szivást higanyoszloppal, vagy mano-méterrel méred ( tudod ez az amivel az igen kicsi embereket meg lehet mérni :-)) ) amugy teljesen tiszta az ügy. e szerint meg lehet csinálni minden további nélkül. nekem egy müszerem van. ( sziváserösség és hengerveszteség mérö ELKON )
KisP13-11-2005 17:47:02 // 8787

lemaradt a kép,bocsi
András bácsi13-11-2005 17:42:01 // 8786
Hmmm, ilyet már láttam. Mi több, használtam is.
KisP13-11-2005 17:38:00 // 8785
Ja meg még vmi, indításkor aligalig hallhatóan kopácsolnak a tőkék egykét másodpercig, ez normális? Félek,hogy idő előtt elkopnak a tengelyek, most lett cserélve tavasszal tengelyestül,tőkéstűl:((((
KisP13-11-2005 17:35:28 // 8784
Találtam egy jó kis képet miközben a boxer motorok müködéséről olvasgattam:) Valaki tud egykét mondatot írni a boxer-ek előnyeiről és hátrányairól,az kérem ne tarsa magába:) Nézegettem az autókatalógust és arra a következtetésre jutottam, hogy a hasonló generációs benzinmotorok (az én esetemben 1,4-es), pl. opel asztma 1,4 , golf 3 1,4 nyomatékosabbak mint az én kis boxerem. Viszont lóerőbe fölényesen veri a kor motorjait.Miért van ez? Valaki ha tudna írjon már egy kis műszaki esszét erről a témáról:)))))
kando.13-11-2005 13:00:12 // 8783
Óh, persze, Toricelli-cső :-)) Hiszen az is olasz! ;-))
Vikk7513-11-2005 11:51:10 // 8782
Jó hogy valaki még elégedett velük...
kando.13-11-2005 11:47:43 // 8781
Nem éppen mai műszerek... Az a ,,vérnyomásmérő-féle'' lenne a vákuummérő ? :-))
Scott13-11-2005 10:27:35 // 8780
bb ! Elég tréfás a rajz, de a gyári "műszer" így néz ki ( a 3-as ) :

Viktor8513-11-2005 00:47:16 // 8779
Szereintem nevezd át vmi másra és darabold fel .rar-ral kisebb részekre. Akkor könnyebb letölteni, meg nem feltűnő.
Bálint3313-11-2005 00:45:19 // 8778
Jövő héten felteszem azt is az oldalamra, de csak rövid időre a szerzői jogok miatt... Majd igyekszem kitalálni v.mi módot arra, hogy jelszóval levédjem és akkor csak ti tudjátok megnézni... (Az a baj, hogy eléggé amatőr vagyok a weblapszerkesztésben, a Frontpage-ben elszórakozgatok, de ilyesmit még nem csináltam)
kando.12-11-2005 21:57:08 // 8777
Húú, ennyire kell ? :)))
Rumi12-11-2005 21:55:26 // 8776
nekem is legyszi legyszi
Rumi12-11-2005 21:55:17 // 8775
nekem is legyszi legyszi
Rumi12-11-2005 21:55:16 // 8774
nekem is legyszi legyszi
bb1812-11-2005 20:20:21 // 8773
hogyne érdekelne !!
norbee12-11-2005 20:14:50 // 8772
Actobat = Acrobat :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.