Forum >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)23-08-2005 21:01:12 // 5621
hehe,már nekem is perforál az oldalam,mire gondolhat ez az illető? :-) persze lehet,hogy a Dell'Orto ilyen fifikás,mer'én csak a Webert ismerem :-( Mindenesetre átviszem a gépest a garázsba és keresek benne valami "mágneses alapjárati szelepnek" látszó tárgyat :-)
Robesz723-08-2005 19:52:56 // 5620
zárt helyen volt, vagy a szabadban?
Robesz723-08-2005 19:52:30 // 5619
amúgy a motor forog, vagy már beállt?
granturismo23-08-2005 19:47:23 // 5618
bb köszi Ma jön hozzám PEZ kolléga nála megnézem mennyire feszes a szíj. Meg amúgy is van még pár alkatrész amiről fogalmam sincs hová való:-( Legalább azokat is megnézem.
bb1823-08-2005 19:19:45 // 5617
ha tiszta a henger, elvileg be lehet látni az elsö gyürüig, és lehet látni a gyürühézagot. ha ehez hozzáveszed hogy a henger mennyire kopott akkor el lehet dönteni a kérdést. a kompresszio mérés csak hozzávetöleges / összehasonlito érték. az igazi a henger veszteség mérés, de ahoz összaszerelt motor kell beállitott szelepekkel. ott valoban eldönthetö a kérdés, csak megint belezavarhat a henger kopása. ha kopott a henger, akkor ahogy beföüzöd a dugot uj gyürüvel lehet, hogy megint nagy lesz a hézag.
Robesz723-08-2005 18:52:50 // 5616
na, megyek vacsorázni...de még visszajövök....
Robesz723-08-2005 18:37:23 // 5615
figyu csak: szerinted tudok mérni egy kompressziót a motorban, ha a hengerfejet megcsináltam??? vagy hogyan döntsem el, hogy kell e majd gyűrűzni? csak azért, mert elsőre nem akarok sokat költeni (nincs is mit), ha pedig jó lesz, akkor mikor először megadja magát, teljesen rendberakom..... kezdetnek csak amit muszáj....
Robesz723-08-2005 18:35:44 // 5614
:-))) köszi...akkor húzok rajta kicsit... bár úgy sem tekerem ki soha teljesen....de azért jó tudni....
bb1823-08-2005 18:34:32 // 5613
bocsi de rosszul teszed. igy tönkreteszed a szilyat, a szivattyuban meg ugyis van tulnyomás szelep.
bb1823-08-2005 18:33:29 // 5612
nem az alapjárati szelepre gondolsz ? mert ha az akkor nem kell állitani, csak betekerni a helyére.
Robesz723-08-2005 18:33:16 // 5611
Köszi, az nagyon jó lenne, mert nem nagyon találok senkit, akihez befér...amúgy valóban nem vészes, csak pár km... az, meg hogy mikor találkozunk, hogy biztosan ne kelljen várnotok, 30 perccel mielőtt a metronál vagy cora-nál kell lennem megcsörgettek és ott leszek... addig még úgy is beszélünk.....:-))) már tűkön ülök....
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-08-2005 18:32:46 // 5610
Bocs,félreérthető voltam:
a keverékképző részen a non-gyújtás dolgokat értettem! :-)
A keveréket magát természetesen a keverékcsavarral állíthatod, a fojtószelep helyzetét állíthatod az ütközős csavarokkal
De az van mind a két karbin!
A képen egy balos van éppen.
bb1823-08-2005 18:31:10 // 5609
a hoszbordás szily nem nyulik, és a kopastol sem lazul meg ugy mint a hagyományos. alapesetben annyira kell megfesziteni hogy pont jo legyen. félre a tréfát. ugy kell megfesziteni hogy ha finoman megnyomod kb 1 cm-t mozogjon. ha nem automata a feszités akkor nehéz megtalálni a középutat hogy jo legyen se tul feszes se tul laza. nézz meg egy automata feszitésüt és az alapnak jo.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-08-2005 18:27:12 // 5608
mágneses alapjárat szabályozóóóóó??? Nekem 87-es a motor,és azon már vagy még nincs ilyen! Az alapjáratot - mármint a keverékképző részét - a fojtószeleptengely(ek) végé(i)n lévő csavarokkal meg az ütközőkkel állíthatod be.
bb1823-08-2005 18:24:05 // 5607
ebben a kérdésben csatlakozom granturizmo cartárshoz. sztem kezdj a 8v tuninggal, azután ha minden oké, majd gondolkodhatsz tovább. ha másnak nem, hát iskolának mindenképpen jo.
bb1823-08-2005 18:21:04 // 5606
szerintem megoldhato az elvitel. alapesetben a metroban kezdek és a corában végzek ( pest felöl, pest felé ). ha nem én megyek akkor is a haver biztos megteszi. ezt majd lebeszélem vele.
bb1823-08-2005 18:17:58 // 5604
az a ,, bumeráng ,, az összkerekes keresztstabilizátora.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-08-2005 18:13:19 // 5603
Nesze neked,meló! Most kezdhetem magyarázni! :-)
Robesz723-08-2005 18:05:47 // 5602
Hello! Én most cseréltem szíjat és próbáltam lazán hagyni, hogy kíméljem a csapágyakat, de elég feszesre kellett húznom ahhoz, hogy beindításkor ne visítson.... a szervót azt mindíg lazábbra hagyom, hogy , ha véletlenül ütközésig tekerem a kormányt, akkor inkább csússzon meg, ne erőlködjön.
Robesz723-08-2005 18:03:38 // 5601
:-)) én sem tudom..
Wikicica.23-08-2005 14:22:55 // 5600
cső norbee! cak azért írok mert én nem tudom hogyan kell!:)
norbee23-08-2005 14:21:07 // 5599
Hali urak! Kérdés: van valakinek ötlete, hogyan s miként lehet "gyári" állapotra visszaállítani duplakarbis mocinál a mágneses alapjárat szabályzót? Tudjátok, ami a menetirány szerinti jobb oldalon egy csatlakozóban végződik a karbi oldalán, és kezdődik valahol a világűrben... :) Nekem annó generálnál le lett kötve, és most a gázbowden feszessége állítja a pillangószelepeket alapjáraton, de rámjött a hülyeség, és szeretném visszacsinálni.
granturismo23-08-2005 10:14:57 // 5598
bb Az ékszíjakat mennyire feszítsem meg? Hogyan ellenőrizzem, hogy megfelelő a feszítése? A generátor/vízpumpa (1 db hosszbordás) azt jobban meg kell feszíteni? Olvastam olyat is, hogy az új ékszíjat jobban meg kell feszíteni mintha a régi kerül vissza. A generátor és a szervoszíj az teljesen jó (2 évesek) a klímaszíjból viszont újat vettem (Dayco), mert az ami rajta volt az picit szélesebb volt a kelleténél.
granturismo23-08-2005 09:28:06 // 5597
Ádidi Szedhettem volna újra le a váltót meg mindent. Mondjuk abban biztos voltam hogy nem lehet főtengelyszimmering. Viszont arra gondoltam hogy esetleg a hátsó motorborításnak a tömítésével van valami. Mondjuk érdekes fazonú tömítés az, hogy alul nincs tömítés olyan mint egy oldalra borított "C" betű. Hogy ott alul mi tömíthet? Mondjuk az első tömítés meg olyan mint egy felborított "K" betű. Más A hátsó váltókitámasztó rúd végére való nagy kerek szilentem megmaradt. Ha valakit érdekel.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-08-2005 09:07:54 // 5596
Huhh! Minden kedves cartársi olajfoltnak ilyen eredetet kívánok ! :-)
granturismo23-08-2005 08:39:44 // 5595
Jó reggelt! Robesz Akkor jólvan. Már megijedtem, hogy valami történt. Én asszem hanyagolnám a 16V motor dolgot. Ha jól emlékszem a zsernyákokkal is akadtak gondok a motorcsere miatt. Nálam minden OK. Vaklárma volt az egész! Amikor az olajat töltöttem bele kiszivárgott a műanyag betöltőnyílás oldalső vékony csövecskéjén. Ez egyébként a kartergázt vezeti vissza a szívócsőbe, de ez az összekötő cső még nincs felszerelve. Innen lecsöpögött a fűtőradiátorra menő csőre, azon lecsorgott annak a legalsó pontjára onnan rácsöpögött a lendkerék érzékelőjére, onnan lecsorgott a blokk hátsó oldalán és végül alul végigterjedt a blokk és a váltó közötti részen. Kb. egy 10ml olaj csöpögött ki. Huh vazze, de be voltam zizzenve!:-DD
Robesz722-08-2005 21:00:24 // 5594
Szerintetek melyiket hajtsam végre?: 1.7 33 8V motor hengerfej és vezérműtengely tuninggal, ami biztosan sikerülni fog Vagy 1.7 33 16V, ami már egyszer benne volt, csak nagyon sokat fogyasztott és senki nem tudta beállítani, viszont most egy ismerősöm vett ugyan ilyet, amiből kölcsön tudok kérni alaktrészeket próbára. Az egyiket biztosan végrehajtom.... bb18: számolom a napokat jövőhét hétfőig....:-))) Ha találkozunk valahol, akkor onnan el tudjuk vinni hozzánk, vagy gondoskodnom kell szállítóeszközről? (csak városon belül pár km)
GEORGE22-08-2005 20:59:18 // 5593
Sajna főtengely szimering, mint nálam :-(((
Robesz722-08-2005 20:56:38 // 5592
Sziasztok! Nincs semmi gond a 146 motorral, csak, tudod, mint mondtam, emlékszem, hogy kopottas a vezérműtengelyem és erre kerestem megoldást, mikor bb18 kolléga ajánlott egy jobb megoldást és kötöttünk egy üzletet...:-)))
Marklar15522-08-2005 18:53:33 // 5591
Teszek egy ajánlatot: Érdemes lenne összefognotok és akik hosszú távra tervezitek a 33 asozást... Szóval van: Hátsó ablak 2. gen hez. (szegélyekkel, kütyükkel,gumikkal) Vízhűtő 88-90 Fűtőradiátor 88-90 Hátsó Oldalüveg 2. hez Hűtőmaszk 2. hez. (2db) A oszlop talán a J. belső Zárhíd, Homlokfal (2. hoz) Motor térbe kárpit Csomitartóba kárpit B1 ajtókárpit 2. hoz Váltóhoz bizbazok, Még olyan szivacs is a kulissza alá Hátsó futóműbe cuccok. Kitámasztók, meg valami stabilizátor. (olyan, mint egy bumeráng) ;) Fűtés panel (2db) Kapcsolók Vízpumpa TD J oldali 2.gen tükőr Hengerfej pakolások Zárak/ Motorháztető zsanér Oldal díszcsikok 2. gen (pl a 2.gen hez a gyári nagy spolylerre valami zárókupak a végére...) Rotor v 3 féle AC mechanikus 2db szelep Hátsó tengelycsonk Főfékhenger (sud/sprinthez is jó) 2 féle kuplung tárcsa Meg egy csomó apróság... Szóval! Stílusossan. 2x 33 000ft azaz 66000ft egyben. Persze kiárúlhatnám külön is, de ha valakit érdekel így s lát benne fantáziát,akkor...
bb1822-08-2005 16:16:54 // 5590
ez elsö hallásra elég gáz mert fötengely hátso szimeringet feltételez.
bb1822-08-2005 16:15:04 // 5589
meg gyüjteni kell a hozzászolásokat is mi ? :-)))
bb1822-08-2005 16:14:28 // 5588
az enyémben csak hengerfej és kipuf tuning volt, gyári tengelyekkel és ég és föld az eredetihez képest. igaz a nyomaték lent maradt, direkt igy volt jo. ha tengelyt is teszel bele akkor feljebb huzod a mx nyomaték fordulatát és a teljesitményt is.
bb1822-08-2005 16:12:01 // 5587
a motor még járt én állitottam le. lehet hogy csak szelepet kell cserélni, de lehet hogy vezetöt is ez csak szétszedés után derül ki. az hogy a szelepet ki és ujat/másikat be az biztos nem járhato, min ulékmarás és becsiszolás. ezért mondtam, hogy amugy alakitani jo donor mer ezt ugyis meg kellene tenni, max belemegy 1-2 vezető is amit te is ki tudsz cserélni.
pb_22-08-2005 15:28:20 // 5586
Elég érdekes a dolog. Ez a rossz ilyenkor, hogy még 1x kell csinálni, olyat, amit már +csináltál.
granturismo22-08-2005 15:11:04 // 5585
Najó hátazért nálam nem ilyen rossz a helyzet. Ebéd alatt spekuláltam hogy honnan folyhat az olaj. A szerelés előtt 3 gyanusítottam volt. A karterfedél az körben olajos volt. De ettől feljebb is olajnedves volt a blokk. Az olajszintmérő pálcának a csöve ahol belemegy a blokkba ott eléggé olajsaras volt. De az a kis lemez ami alul burkolja a lendkereket az vastagon olajsaras volt. Akkor hátsó főtengelyszimmeringre gondoltam. mewg is vettem a szimmeringet. Mikor lennt volt a váltó direkt emiatt levettem a kuplung részt meg a lendkereket is, de a lendkerék mögött tökéletesen száraz volt a blokk. Az olajpálca csőnél a gumitömítést tömítőpasztával szereltem vissza. Kartertömítést kicseréltem. Ja és a váltó még nincs feltöltve olajjal meg semmi egyéb folyadék sincs benne. Az olajleeresztő csavart megtapogattam ott teljesen száraz. Viszont oldalt a lendkeréknél az az érzékelő az olajbetöltö alatt is olajos. És érdekes fölötte megvan az AC-pumpa egykori helye a blokkon a "kulcslyukkal" együtt mintha még az is olajos lenne.
pb_22-08-2005 14:55:29 // 5584
Itt szépen látható az említett olajfolt, csak akkor a bal hátsó mellett volt, mikor az eset történt. (ystuc kolléga képeiből orozva)

pb_22-08-2005 11:50:46 // 5583
Igen láttam, hívni foglak.
Marklar15522-08-2005 11:42:24 // 5582
Hy Te oldaladra is írtam, még 20. án;)
pb_22-08-2005 11:25:31 // 5581
Köszönöm. Tudom sokan mondták már.
granturismo22-08-2005 11:12:00 // 5580
Hát Te aztán nem vagy egy egyszerű eset:-)) Valamit megnyertél aztán kész. Na mindegy gratula 1000-el:-))))
pb_22-08-2005 10:42:24 // 5579
Kérem szépen én aztat nem tudok... Egyébként a Gyorsulás aug. 20 topic 1383 hsz.
granturismo22-08-2005 10:31:33 // 5578
Pb Mondjál már valami konkrétumot.:-)))
Marklar15522-08-2005 10:28:20 // 5577
Írtam az oldaladra.;)
Marklar15522-08-2005 10:11:35 // 5576
Jajj! 146! Elnéztem;) De sokminden jó azokhoz is;)
Marklar15522-08-2005 10:10:23 // 5575
Még mindig megvan az enyém! Csak egy másik u.ilyet kéne venned utána újban. Én meg féláron odaadnám. Meg van mh tető alá, hangszigetelőm, hátsó oldalüvegem, díszcsík valamelyik oldalra, új hűtőm, fűtés radiátorom, hűtőmaszkom... s mind az ujabb 33hoz. Ezért már megérné feljönni Debrecenből!? ;)
pb_22-08-2005 10:09:06 // 5574
Állig felfegyverkezett emberek őrizték, a kupákat, csak a nyerteseknek adták oda.
granturismo22-08-2005 10:03:44 // 5573
Pb Akkor nyertél vagy mi? Vagy azért vitted el mert nem őrizte senki?:-))
pb_22-08-2005 09:40:23 // 5572
Bejutottam a legjobb 8 közé, aztán a végén szólítottak, hogy vegyek át 1et ezekből:

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.