Forum >> Alfasud-33
giovanni20-08-2005 20:07:50 // 5521
Szerintem meg igazán könnyű cserélni főleg boxeren :))
Barni14720-08-2005 20:04:24 // 5520
KOmplett házas, és eddig kivállóan működött. A tipusát már elfelejtettem.
Barni14720-08-2005 20:03:31 // 5519
És azért kapcsol később mert a hűtő még nem annyira meleg a ventit viszont az a gomba kapcsolja. A mutató és a vészjelző viszont a motorról veszi a jelet. Igaz?
granturismo20-08-2005 20:03:02 // 5518
Nekem mondod?
Tegnap tettem vissza.
Jó mondjuk engem semmi nem akadályozott, de még úgy sem egyszerű. Ráadásul vigyáznom kellett a szépen festett alkatrészekre is:-)
Milyen termosztátot tettél bele?
Anno a Bárdinál figyelmeztettek, hogy nem mindegyik termosztát jó bele.
Mindjárt előkotrom a jegyzeteimet.....
Neked milyen fajta van, komplett házas mint az enyémben?
Barni14720-08-2005 20:01:33 // 5517
Visszagondolva, nekem is 80 felett egy fél milliméterrel szokott állni és ha hegymenet volt akkor olyan 100 alá fel kúszott.
Tényleg mostanság nagyon hamar eléri 80 fokot. 1-2 km.
bb1820-08-2005 19:58:14 // 5516
nekem is inkább a termosztát gyanus.
kivenni, be egy bögre vizbe melegiteni és mérni a höfokot.
Barni14720-08-2005 19:56:40 // 5515
A termosztát kb fél éves. Lehet hogy nem nyit ki rendesen? Nem egy leányálom cserélni. Gondolkoztam hogy beállok nőgyógyásznak, amikor csináltam : - )
granturismo20-08-2005 19:55:23 // 5514
Országúton nekem olyan 80 fok van mint a cövek.
Barni14720-08-2005 19:55:18 // 5513
Ja és végig nem morgott a csapágyam, vagy váltó vagy kerék. CSak amikor hazaértünk. Lehet hogy a Mátrai levegő a ludas?
A héten Mezőberényben voltam, Olyan a levegő hogy átlagon felüli a felületi rozsda a gépeinken.
granturismo20-08-2005 19:53:57 // 5512
Hát szerintem az nem (vagy nem csak) hőgomba akkor. Országúton nem is kéne eljutni odáig hogy bekapcsoljon a ventillátor. Termosztát milyen állapotban van?
Barni14720-08-2005 19:51:09 // 5511
Országút 2+2 gyerek 100-120km/h akkor olyan 100 fok alatt egy picivel. Pacskerolás cc 140-150 ig akkor volt hogy 110 fokig felment, de nem gyulladt ki a lámpa. Odafelé is azt csináltam hogy kitettem üresbe néha.
GEORGE20-08-2005 19:45:57 // 5510
Igen én is 92 fokot mértem az első fok. bekapcsolásának!!!
Viszont ha az elmarad akkor a 2. fok nem mindig birkozik meg a hűtéssel!! olyankor le kell lassítanii :-)
granturismo20-08-2005 19:44:23 // 5509
Igen ez gyanús. Elvileg 92 foknál kéne indulni az első fokozatnak és 97-nél a másodiknak. +- 2fok eltérés lehet, tehát az a kb. 100 fok az erősan gyanús, hogy a második fokozat lesz.
GEORGE20-08-2005 19:43:25 // 5508
Valószínűleg a ventilátorod első fokozata nem indul el!!
Nekem is ezt csinálta a Tempra S.W.-m, csere!! vagy mérjed meg nincs-e kábelszakadás! :-)
GEORGE20-08-2005 19:39:19 // 5507
Valószinüleg a ventilátorad első fokozata nem induk el!! Nekem is ezt csinálta a Tempra S.W.-m:-((( csre! vagy mérjed meg nincs-e kábelszakadás! :-)
granturismo20-08-2005 19:36:35 // 5506
De mikor ment fel ennyire a hőfok? Rendesen mentél az országúton és akkor?
Barni14720-08-2005 19:33:37 // 5505
Széjjelb@sz az ideg.
Elvittem a familyt Egerbe strandolni. Gyönyörűen fel van újítva. Igaz voltam 10 éve utoljára. Mindenkinek ajánlom.
Odafelé megint pircsi lámpa felvillanás volt. 105-110 fok környékén bevillant majd 84 körül elaludt. Direkt bekapcsoltam a klímát, hogy had forogjanak a ventik.
Visszafelé néztem 85-105 fokig mászkált a mutató. Szinte a gázpedál állásának függvényében. Még az is eszembe jutott nem -e bennmaradt a télire bepakolt takaró papír.
Hazaérve lekaptam az első maszkot. Azt megfigyeltem hogy olyan 100 foknál kapcsol első fokozatot, szerintem ezt eddig hamarabb csinálta.
Lehet hogy a gomba a ludas. Elfáradt vagy, szmötyi van előtte.
Azt nem értem eleve, hogy előlről honnan szívja a friss levegőt. Ott a maszk a klímahűtő. Persze azért kell a két barom ventillatore.
Az is lehet hogy a víz szivattú repül majd a kukába.
Azt hiszem csinálok egy direkt ventillátor kapcsolót.
bb1820-08-2005 18:14:56 // 5504
igazábol ha nem furtad/köszörülted nincs minek bejáratni.
max arra figyelj mit csinál mert ha alakitottad akkor máshogy viselkedhet és mivel frissen van összerakva csinálhat aprobb marhaságokat. viz, beállitások, erönövekedés, stb.
granturismo20-08-2005 17:52:28 // 5503
Tényleg, nálam is amíg manuálklíma valt ilyen többkivezetéses ellenállással volt megcsinálva a fokozatkapcsoló. Most viszont egy hűtőbordás szerkentyű került a helyére. És termisztorok érzékelik a hőmérsékletet. (Amelyek szintén negatív hőfoktényezőjűek egyébként.)
A konstantán nem egy különlegesség réz és nikkel ötvözete ha jól emlékszem.
Más téma.
Most eléggé szét volt kapva a motor meg a hengerfej. Kell ilyenkor "bejáratási" időszak vagy ne foglalkozzak vele?
bb1820-08-2005 17:07:04 // 5502
a konstantánrol még nem hallottam, de nem lepödtem meg hisz csoda lenne ha nem találták volna ki. valamire biztosan pont az kell. autoban viszont pont semmi értelme, max termisztort használnak néhány helyen. amugy sok darabnál a fütés ventillátor megoldása is ilyen és nem többtekercses a motor mert igy joval olcsobb.
az ember mindig tanul valamit. köszi. :-))
granturismo20-08-2005 13:14:23 // 5501
Sziasztok.
Teljes gőzzel készül a gép. Már a motortér egész szépen egyben van már.
bb Köszi a hengerfejcsavar meghúzásos tanácsokat.
Úgy csináltam ahogy írtad.
Úgy várom már az első próbautat. Különösen a váltó izgat, hogy milyen lesz.
Látom tovább gyűrűzött a hűtés téma.
"a fémeknek ha nö a hömérséklete akkor nö az ellenállása is"
Ez azért így általánosságban nem feltétlenül igaz. Ott van például a konstantán amelynek negatív a hőmérsékleti együtthatója és pont előszeretettel használják huzalellenállások anyagaként.
Ettől függetlenül valószínűleg igazad van mégpedig azért, mert ennek az egésznek nem igazán lenne semmi értelme szerintem jogos amit írtál. "mert a motorhőt a vizzel szabályozza és nem közvetlenül a ventillátor"
Megnéztem a banya kolléga által belinkeltrajzot.
Hát az olaszok rendesen elbonyolították ezt az egész hűtés-dolgot.
Teljesen nem úgy működik az egész ahogy gondoltam.
A két ventillátor együtt jár, tehát a II-es is foroghat az 1-es hűtési fokozaton is.
Az a különbség, az I-es saját önálló biztosítékkal van ellátva (biztipanel F14) a II-es a klímarendszer biztosítékáról (Q39) kapja a villanyt.
Viszont hogy forogjanak ahhoz testet is kell kapni az meg eléggé kalandos úton jár-kel:-)
Ha nincs bekapcsolva a klíma és a vízhőfok megnő akkor az L33 érzékelő A-B pontja záródik rövidre ez testeli I99a relét az húz és testet küld az ominózus Q22 ellenállásra annak a másik lábáról bejut a test a Q41 klímapanel B1 lábára kijön a B2-n és így jut el a két párhuzamosan kapcsolt ventillátorra. Mivel az áram az ellenálláson keresztül folyik ezért forognak lassabban a ventillátorok.
Teljes gőzzel készül a gép. Már a motortér egész szépen egyben van már.
bb Köszi a hengerfejcsavar meghúzásos tanácsokat.
Úgy csináltam ahogy írtad.
Úgy várom már az első próbautat. Különösen a váltó izgat, hogy milyen lesz.
Látom tovább gyűrűzött a hűtés téma.
"a fémeknek ha nö a hömérséklete akkor nö az ellenállása is"
Ez azért így általánosságban nem feltétlenül igaz. Ott van például a konstantán amelynek negatív a hőmérsékleti együtthatója és pont előszeretettel használják huzalellenállások anyagaként.
Ettől függetlenül valószínűleg igazad van mégpedig azért, mert ennek az egésznek nem igazán lenne semmi értelme szerintem jogos amit írtál. "mert a motorhőt a vizzel szabályozza és nem közvetlenül a ventillátor"
Megnéztem a banya kolléga által belinkeltrajzot.
Hát az olaszok rendesen elbonyolították ezt az egész hűtés-dolgot.
Teljesen nem úgy működik az egész ahogy gondoltam.
A két ventillátor együtt jár, tehát a II-es is foroghat az 1-es hűtési fokozaton is.
Az a különbség, az I-es saját önálló biztosítékkal van ellátva (biztipanel F14) a II-es a klímarendszer biztosítékáról (Q39) kapja a villanyt.
Viszont hogy forogjanak ahhoz testet is kell kapni az meg eléggé kalandos úton jár-kel:-)
Ha nincs bekapcsolva a klíma és a vízhőfok megnő akkor az L33 érzékelő A-B pontja záródik rövidre ez testeli I99a relét az húz és testet küld az ominózus Q22 ellenállásra annak a másik lábáról bejut a test a Q41 klímapanel B1 lábára kijön a B2-n és így jut el a két párhuzamosan kapcsolt ventillátorra. Mivel az áram az ellenálláson keresztül folyik ezért forognak lassabban a ventillátorok.
Barni14720-08-2005 10:29:14 // 5500
A jobb felső sarok környékén van a tekercs. Additional engine fan resistance. Kiegészítő motor ventilátor ellenállás.
Magyarán ez az 1. es fokozat előtét ellenállása. A relék kapcsolgatják a test merre menjen. Érdekes megoldás.
Kiiktatom , oszt hali. :-)
Eddig nekem nem volt ilyen fokozatbeli különbség. De amikor megbontottam kitakarítottam ezt a részt. Valószínű annyi szmötyi volt ott hogy egyszerűen rövídzárban volt az egész.
bb1819-08-2005 20:56:32 // 5499
ebböl sokat nem látok. melyik mit csinál ? most akkor kinek van igaza ?
Barni14719-08-2005 16:29:18 // 5498
Robesz718-08-2005 21:46:19 // 5496
Igazából az a gond, hogy nincs rá lóvém, de legszívesebben az egészet megvenném. Nekem 146-om van, de a motor a hengerfejekkel együtt jó lenne nekem tartaléknak. A vezérműtengelyek mindenképpen kellenének házzal, mindennel, a többi az pedig csak pénzhiány miatt nem tudom.... mondj rá légyszi valami árat az egészre és külön külön is és meglátom, mit tudok tenni.....:-))) Valami autohifis cucc nem érdekel cserébe esetleg? :-))
bb1818-08-2005 19:25:45 // 5495
ha értelmes hengerfej van raj az nem érdekel ? vagy valami más ? esetleg az egész ?
komolyan !
Robesz718-08-2005 18:01:15 // 5494
Ok....remélem nem fog esni..:-))) Ha megnézted, nyugodtan hívhatsz bármikor és ha minden ok és megegyeztünk, akkor hétfőn jöhetne is...
Addig már nem gyorsulok senkivel....:-)))
bb1818-08-2005 17:52:45 // 5493
még nem jutottam hozzá, hétvégére tereveztem ha nem esik nagyon.
Robesz718-08-2005 17:51:52 // 5492
Sziasztok!
bb_18 megnézted nekem az alkatrészeket?
bb1818-08-2005 17:02:38 // 5491
nem lehet belöle gond.
a mellékhatások tekintetében kérdezze meg orvosát, gyogyszerészét. :-)))
Barni14718-08-2005 16:36:49 // 5490
A lényeg a lényeg : Ezt az előtét ellenállást kihagyhatom, és akkor fullon fog forogni a ventilatore? Nem lesz belőle károsodás?
bb1818-08-2005 16:09:15 // 5489
ja és mégegy ami sántit.
a tekercsen közvetlenül átfolyik az áram. ha ugy van ahogy te mondod, akkor minél melegebb annál nagyobb áramot enged át ( feszültséget ), és itt van hogy ugy mondjam a kutya elásva ( ne ijedjen meg, nem igazibol ). ugyanis a fémeknek ha nö a hömérséklete akkor nö az ellenállása is, és pont az ellenkezöjét éri el mint ami kellene.
bb1818-08-2005 16:05:30 // 5488
bocsi de hagy vitatkozzam.
a ,, tekercs ,, egy elötétellenállás a kis sebességhez, és azért van a hütön, hogy a levegö hütse . ez nem érzékelö. mivel nagy energiát melegit el, szétégne ha nem lenne hütése.
ha érzékelö lenne nem lehetne néhány tipusnál a homlokfalra tenni.
fordulatszabályzos ventillátort még nem láttam autoban, sztem nem is volna értelme. mert a motorhőt a vizzel szabályozza és nem közvetlenül a ventillátor.
ha rosszul mondom szoljatok rám.
bb1818-08-2005 16:00:13 // 5487
két féle van
1. elötétellenállás a hütön, vagy homlokfalon
2. háromvezetékes motor és igy két sebességes.
az érzékelönél huzd szét a csatit és kötsd össze, hogy az érzékelö hibát kizárd., vagy a motort probáld le akkurol.
Barni14718-08-2005 15:57:01 // 5486
Akkor holnap hűtőmosás, biztos teli van bogárneméletével a lamellahálózat.
granturismo18-08-2005 15:54:26 // 5485
Az úgy van hogy a 2-es fokozatot csinálja a klíma (tehát 2 es fokozat csak bekapcsolt klímával van. Az 1-es fokozatban van beiktatva az a szabályozó ellenállás (amit Te tekercsnek hívsz) az az átáramló levegő mennyisége és hőmérséklete alapján szabályozza a ventillátor fordulatszámát.
Barni14718-08-2005 15:45:21 // 5484
Azért köszi, hogy ránéztél!
Barni14718-08-2005 15:43:45 // 5483
Help!
Hegyen dolgozom, és ma beakadt elém egy busz.Kettesben tötyörögtem utána. A vízhőfok jelző viszont bejelzett. Eddig ilyet sosem csinált.
A ventillátorok ugyebár elméletileg két fokozatban működneki, 95-és 110 fok, de nekem csak fél gázzal menek. Viszont ha a klíma üzemel, akkor turbóra kapcsolnak.
A hűtőn van valami tekercs, ha ezt kihagyom akkor rendesen fognak muzsikálni?
Van valakinek rajza róla?
granturismo18-08-2005 15:37:45 // 5482
banya
Sajnos nem lehet látni milyen számú a csapágy:-(
bb1818-08-2005 14:54:44 // 5481
én ritmot tettem bele csak az a baj, hogy igy a fényszoro lesz kivül és a tompitott belül, ami ugye szabálytalan.
M-GEGE18-08-2005 13:50:43 // 5479
kösz srácok a győrs választ!
granturismo18-08-2005 13:42:25 // 5477
Vilcomp
2 féle gumiátvezető van.
Az 1-es 500Ft, a 2-es 300.
Andorka18-08-2005 13:15:16 // 5476
Nagy tartálynál (5 literes) a tartály alatt elől van a kis motor(ok). Kövesd a spriccni csövét a fúvókától vissza a tartályig és megtalálod:)
Tom18-08-2005 13:08:00 // 5475
Átvezetőt adtak a központihoz csak egy picit kicsi az át mérője a gumi darab amit adtak az kb olyan 10-15 mm átmérőjű lehet de a gyáro az meg kocka alakú sac/kb: úgy 20*25-30mm lehet. ezért keresek gyárit.
De ameddig nem kapok addig persze beteszem amit adtak.
pb_18-08-2005 12:54:05 // 5474
Hol található ez a Vilcomp nevű cég?
pb_18-08-2005 12:52:29 // 5473
A tartály belső oldalán. A tartályt kell lecsavarozni. A motortérben is van csavarja.
M-GEGE18-08-2005 12:46:14 // 5472
Help! 33ason hol a faxban van a ablak-, és fényszórómosó szivattyúja? A tartályt hány csavar fogja? alul van egy az ok.
Kibontottam alulról a doblemezt, de nem látom. Sárvédőt kellene leszedni? Nem akarom. Be akarom kötni a fényszórómosót, már meg is találtam a tartály alatt a csövét, de nincs bekötve sehova sem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
441
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?