Forum >> Alfasud-33

kando.13-08-2005 23:31:20 // 5371
Hmmm, még a végén felnézek, bár ez a hétvége ügyelet, de ha jövő héten még kitart a cucc, mennék fel... igaz, inkább csüt. környékén... Én meg anno sokat jártam Kelenföldön, nem csak a pályaudvaron :) Tetszett az a kerület, nyugisnak tűnt, mondjuk Óbudához képest...
Marklar15513-08-2005 23:25:41 // 5370
Minden megoldható. Ott lax ahol én születtem! ;) Csak szoszó még a vízpumpan és főfékhengeren kivűl nemtom, h mi a TD é. Jahh 2 felirat. Meg van egy 3 hengeres pakolás is de ez lehet V6 é is ha van egy pösti vllalkozó kedvü "szaki" szét válogattni akkor no problem. Vagy akit érdekel megveheti az egészet olcsobban is... ;) TD vel meg osztrák gázolajjal nem is olyan drága feljönni ;)
kando.13-08-2005 23:10:35 // 5369
Apró bigyók postán esetleg? Amik 33 TDi-be kellhetnek? felirat, műanyag bigyó stb ?? :-)))
Marklar15513-08-2005 23:03:19 // 5368
hy Megvettem egy elfekvőben lévő "raktárkészletet" Itt figyel a 8.on;) Rengeteg 33 as cucc is van benne. Sok bizz bazz apróság is.Meg rengeteg műanyag amihez még pukim sincs. Sajnos nem sikerűlt még mindent beazonosítanom, de ami biztos nagyvonalakban. A ricambi számok megvannak ezt eltudom kűldeni. V. ha valakit érdekel a XI. kerületben lakom azt... Mind új és ALFA gyári csomiban van kivéve ami szétszakadt: stabilizátor (nemtom melyik tip U alaku 4 lyuk van rajta) 2000ft MKII hűtőrács matt feka 5000ft 1db crhom pajzs ehhez .? 1000ft? hűtő radiátor 10 000ft fűtés radiátor 3000ft 13" 14" tojástartós dísztárcsák 2000ft/db 1db 14" mankókeréknek a felnije 2000ft műanyag ami a szélvédő elött van és az ablaktörlő motort takarja Krisz33 szerint MKII é 1000ft (2db) MKI homlokfal lemez 3000ft (2db) zárhíd.? fűtés ventillátor kapcsolók 500.? 5v6db régi GTV J os tükőr elektromos 10 000ft Egy jobbos tükör ami kézzel állítható de ez lehet, h a 75 é 6000ft 240km/h ig kalibrált óra § km es napi számlálós .? TD vízpumpa .? TD főfékhenger .? termosztát Vezérmű szíjfeszítő csapágy vez szíj takaró dekni Koplug tárcsa/szerkezet csapágy is van a mérete alapján lehet a 33 é. Valami régi (talán sud) pajzs Szintén régi zárbetét két lóherés kulcsal (gyújtás?, tanksapka?) Vagy 3 féle rotor, relék, érzékelők, patronok ... hosszúkás tartály talán az ablakmosó.? Ködlámpa helyét eltakaró műanyag. Valami műanyag vackok mintha a kormánymű végére kéne tenni.? 4db "1,4" 1db "TD" 1db "intercooler" felirat ...? A "?" =nemtom a árát, alku tárgya lehet... persze jó sok, mert a 155 is viszi a pénzt... ;-)))
Andorka13-08-2005 20:54:33 // 5367
Nagyon kis faintos lesz az a motor! Ilyenkor mindig büszke vagyok magamra hogy én vagyok a felbújtó:) Többiek is fessenek, meg szereljenek, olajozzanak, csinosítgassanak!
Scott13-08-2005 12:54:15 // 5366
Túrógombóc 299 Ft ??? Az jó ár , milyen újság ez ? Profi , vagy Interspar ? :)))))))))))))))))))))))))))))))
toto13-08-2005 09:41:29 // 5365
Anyám!!!! Gratula!!!Nagyon csini lett!!
granturismo13-08-2005 09:38:18 // 5364
Sziasztok!
Tegnap összeépítettem az egyik hengerfejet, A vezérműtengelyház rosso lett, magát a hengerfejet viszont csak átpucoltam a Dremel-el, de végülis nem fújtam le ezüsttel, mint ahogy a kis szívócsonkokat sem. A tiszta könnyűfém jobban mutat szerintem. A vez. tengelyház hátsó fedele fekete és alatta az "o" gyűrűt cseréltem, mert ott szivárgott az olaj. A vezérmű tengely burkoló lemezt sajnos előre fel kell tenni és csak úgy jöhet rá a vezérműkerék. Emiatt a vezérműkereket csak félig tudtam a satuba fogni a közp. csavar maghúzásához. Rátettem egy régi vezérműszíjat úgy fogtam be, jól ráhúztam a satut és meg tudtam húzni rendesen 80(Nm)a csavart. Így a vez. kerék profil és a festett polírozott részek sérülése nélkül tudtam dolgozni. Mielőtt összeépítettem a hengerfejet egy kis olajat öntöttem a vez tengely házba, hogy indítás után majd egyből kapjon legalább valamennyi kenést.

granturismo12-08-2005 08:45:38 // 5363
Andorka Te mondod? Végülis miattad van ez az egész!:-)))))))))))))))))))))))))) Ezen kívül már nem lesz semmi piros. A blokk fekete lesz, könnyűfém részek csak csiszolva.
Andorka12-08-2005 08:09:47 // 5362
egyre pirosabb lesz az a motortér:) képekkel ne fukarkodjál!
granturismo12-08-2005 08:01:34 // 5361
A múltkori "sikerélmény" után tegnap lefújtam a szelepfedeleket is. (persze Rosso-ra) Az Alfa felirat itt is meg lesz csiszolva. Ha kész lesz nyomok képeket.
bb1811-08-2005 17:31:20 // 5360
ezt igazábol nem szeretném megnézni nehogy rossz értéket mondjak. inkább probálgatsd hogy mennyi a játéka a pedálnak. leszámitva természetesen az esetleges kopást a pedáltemgelyen. probáld ugy beállitani hogy épp kitámaszt és végy vissza belöle egy kicsit. azért persze megnézem :-))
pb_11-08-2005 16:19:52 // 5359
Kösziönöm. Még 1 dolgot + tudnál nézni, a vákuumdobban lévő rüd(állítható hosszúságú, a végén van 1 6lap fejű csavar ami tekerhető, ez megy bele a főfékhenger nyomórúdjába), milyen hosszúságra van beállítva?
bb1811-08-2005 14:33:32 // 5358
megnéztem. kb 2 mm-t mozdul a rud mielött eléri a dugattyut a fékhengerben.
bb1810-08-2005 21:18:17 // 5357
holnap azzal kezdek.
pb_10-08-2005 14:15:10 // 5356
Este beírom, ha gondolod, vagy hívjál fel a priváton. Mennyire akarod szétszedni, mi a baja? Ha visszakeresel a topicban van pár kép róla, amit feltettem. Ha nagyon szét akarod szedni, kell legalább 3 db spec. szerszám, egyébként erre nem nagyon vállalkozik senki. Ha csak a kf nem jó akkor elég csak a dugót szétszedni, az a ludas, ha nem vissza a dugó akkor a nyereg belsejét is le kell bontani. Sztem ha 1x szétszedi az ember célszerű tisztességesen +csinálni. Ja és az 1.-től merőben eltér.
Inner Circle10-08-2005 12:39:17 // 5355
Valaki leírná (tudom, sokadszorra), hogyan kell szétszedni a 33-as féknyergét? (A hátsót kéne, de gondolom ugyanolyan mint az első.)
Barni14710-08-2005 07:28:53 // 5354
Van új katalitikus konverterem a kipuffanórendszerben :-))))))))) Eddig ugyanis hiányzott. :-)))
pb_09-08-2005 23:27:18 // 5353
bb mester! Ha nem felejtenéd el +nézni a főfékhengeres(5290 hsz) dolgot, +köszönném.Jó lenne tudni azt az értéket.
granturismo09-08-2005 21:30:53 // 5352
bb18 Köszi az infokat. 1. valóban utalnak a hűtősapka levételére is. 2. még nem volt leszedve a hengerfej. A csavarok teljesen olyanok mintha újak lennének de a biztonság kedvéért ezt le fogom ellenőrizni. 3. Amit beírtam az a tömítés csomagolásában volt leírva. Egyébként a gyári utasítás is ugyanazeket a dolgokat ugyanilyen sorrendben írja le. Egyébként gyárilag Victor Reinz hengerfejtömítés volt, ez a mostani glaser márkájú, de erős a gyanúm, hogy valójában ez is Reinz. Teljesen ugyanolyan mint a gyári. Előtte néztem Ajusa hf tömítés is az pld. teljesen máshogyan nézett ki mint a gyári.
bb1809-08-2005 20:42:27 // 5351
a féltemgely akkor szol igazán, ha kanyarban tolod neki, egyenesben sokszor meg sem makkan. álló helyben ha ropog az nem szokott féltengely lenni. ha mégis az akkor nagyon nagy gáz.
bb1809-08-2005 20:40:26 // 5350
természetesen egyenként. néhány dolog . 1-azt is irja valszeg, hogy a hütösapeszt vedd le, nehogy nyomás maradjon a rendszerben. 2-ha többször volt már szerelve elötte érdemes megmérni a csavar nem nyult-e meg 3-mindig az adott tömitéshez adott értékeket figyeld, ne másikat, nem biztos hogy ugyanolyan.
Inner Circle09-08-2005 14:48:15 // 5349
Legalább azt tudja valaki, hogy különbözik-e a régi és az új kasznis tolótető mérete / mechanikája? Tudom, jó hülye kérdés :D
HGyuri09-08-2005 12:23:37 // 5348
Köszi Rumi, ha aktuális lesz (2-3 hét és kiderül), akkor jelentkezem!
Inner Circle09-08-2005 09:54:35 // 5347
Nem tud valaki bontásból tolótetős 33-as tetőt? Csak a fém kellene, maga a tető, a tolótető alkatrészei megvannak. Nem bízunk benne, hogy megbízhatóan bele tudjuk kendácsolni egy nem tolótetős 33-as tetejébe.
granturismo09-08-2005 07:57:19 // 5346
BRRRRRR BRRRRRR BRRRRR BRRRRR:-))
granturismo09-08-2005 07:49:03 // 5345
Köszi. Én is úgy fogom.
András bácsi08-08-2005 15:18:44 // 5344
Én egyesével szoktam.
Rumi08-08-2005 14:09:36 // 5343
a kopogäs feltengely is lehet
Rumi08-08-2005 14:00:45 // 5342
szilent is, meg toronycsapagy is
Rumi08-08-2005 14:00:13 // 5341
nekem van
granturismo08-08-2005 13:40:39 // 5340
Sziasztok. Olyat kérdeznék, hogy a hengerfejcsavarokat hogyan szoktátok meghúzni? Addig rendben, hogy 3 (30, 60, 87Nm) lépésben húzom meg őket, azután azt írja, hogy melegítesem be a motort addig, amíg a hűtőventillátor elindul (ez feltételezi, hogy fel kell töltenem folyadékokkal a motort) utána hagyjam kihűlni 4 órát és utána minden csavart tekerjek ki 90 fokot és vissza 87nm-el. Itt kérdezném, hogy most egyenként lazítsam és egyből húzzam meg őket vagy lazítsam mind a 6-ot és utána az előírt sorrendben vissza? Ez utóbbi azért problémásabb, mert ha lelazítom mindet akkor az olaj meg a hűtővíz kicsoroghat.
HGyuri06-08-2005 20:53:06 // 5339
sziasztok!
azé kell piszkálni a toronycsapágyat, mert szar. Alánéztünk az Ervin dokival, és megmutatta, hogy eléggé összeette már a piszok, és egy kicsit rozsdás is, így hát először megpróbálja szétszedni-kipucolni, hátha elindul, ha nem, akkor csere.
Nekem egy kis ropogó hang is hallható, de az inkább a szétkopott kormány fogasléc okozza. Egy nagyon pici olajat ereszt is, de nem vészes, utántölteni nem kell.

Szóval én ha látok valami kis hibát az autón, és van pénzem, azonnal megcsináltatom, Ha nincs pénzem, akkor kicsit később. Jobb a békesség ;-)

Most meg megy valami olasz film a Duna tv-n, amiben a rendőröknek 33 az elfogó vadászuk ;-)

KisP06-08-2005 19:38:44 // 5338
Szerintem biztos,hogy a toronycsapágy beállt,mert nekünk a jumper teherautónkban volt ilyen hasonló kattogás mint Gabi86 nál, a kattogást a rugó csinálja,mert nem tud fordulni rendesen.Szvsz a rugónak semmi baja csak a toronycsapágyat kell cserélni.Nálunk a lengéscsillapító is cserélve volt,az már nagyon tropa volt,elfojt belőle az olaj is.:(
Gabi8606-08-2005 11:43:29 // 5337
HGYuri esetleg le tudnád irni te mi miatt szeretnél toronycsapágyat szerelni? Kopogás zörgés stb. Nekünk is van kattogás amikor a kormányt tekergetem mindkét oldalrol. Az alsó rugótányérnál látni is lehet hogy néha megugrik az egész. Eddig mindenki azt mondta azt kellene lecserélni.
pb_06-08-2005 00:57:18 // 5336
Ha nincs összetörve a műanyagház, és a vaspálya sem sérült, nem érdemes kicserélni + kell próbálni beáztatni benzinbe, áztán hátha szétjön, +tisztítani a gólyókat +zsírozni, és mehet vissza. A legnagyobb baja a toronycsapágynak, hogy a műanyagház nem bírja az igénybevételt, így szinte pár k km után lehetne cserélni. Sztem ha csak kicsit van összetörve nyugodtan vissza lehet rakni, bírni fogja még 1 jó ideig. Sztem a toronyszilentet is már csak, akkor érdemes cserélni, ha körben teljesen át van szakadva.
HGyuri05-08-2005 20:52:50 // 5335
Köszi Azmo, valami ilyesmire számítottam. Ha van valakinek csak szóljon bátran ;-)
Azmo05-08-2005 09:15:25 // 5334
maga a toronycsapágy nem vészes, az olyan 3-4ezer, de a szilent ami akár 10be is kerülhet......basszus, nem is olyan rég cseréltünk mindent és elfelejtettem az árakat:( Ez az öregség?:)
granturismo04-08-2005 22:30:03 // 5333
A váltóbowden is okazhat igen, de előtte meg kell kicsit olajozni hátha úgy jobb lesz.
granturismo04-08-2005 22:27:30 // 5332
Fogalmam sincs hogyan repedt el, de én már ilyen szorulósan vettem, viszont egy fél évig egy germán hölgy volt 2. a tulajdonosa mielőtt behoztam.. Viszont mindig ugyanabba a szervizbe vitték. És Selenia-t kapott kint is. Éppen a minap ajtóról szedegettem le a Selenia matricákat. Most a hengerfej szétbontásakor látható a rendes olaj hatása és hogy nem hanyagolták el a cserét.
KisP04-08-2005 22:15:42 // 5331
Ez érdekes,hogy repedhetett el? Kérdés,hogy a váltóbowden is okozhat ilyen szorulós váltásokat?Mert ha igen,akkor kicserélem.Nálam a bowdeneknek a gumiharangja kiszakadt,biztos e miatt is lehet vmi.
Zoli04-08-2005 20:21:42 // 5330
Egyébként ésszerű határok között a gyárimotor is elbirná....
Zoli04-08-2005 20:20:44 // 5329
Á csak szeretném.... de még minden meglehet... :)
M-GEGE04-08-2005 20:06:23 // 5328
Ez a te kocsid? Mennyibe fáj egy ilyen cucc? Mindenestől! (gondolom ki kell cserélni pár dolgot a motorban is.
Kiri04-08-2005 20:03:37 // 5327
Tényleg nagyon unatkozhatsz:))
Kiri04-08-2005 20:01:37 // 5326
fúúúúú ez tényleg komoly!Egyedül csináltad?
Zoli04-08-2005 19:48:38 // 5325
Unatkozom az esőben gondoltam össze ütök valamit :) :)
Blockhead04-08-2005 18:21:49 // 5324
Ma hazafelé jövet jól megijedtem. 2X is megállt és alig akart restartolni a Vas amíg fel nem melegedett úgy 80 fokra. Gázadásra kb 2 sec mulva reagált, de felmelegedés után semmi gond. Van valami ötletetek, hogy mi lehetett? Eső/pára lehet? vagy inkább menjek egyből Szamosi Mesterhez?
HGyuri04-08-2005 17:49:41 // 5323
Sziasztok! Nincs valakinek elfekvőben egy toronycsapágya? A bal oldali összekorrodálta magát, és már nem hajlandó forogni... mibe szokott ez kerülni?
Azmo04-08-2005 16:05:58 // 5322
nyílván :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.