Forum >> Alfasud-33

pb_06-03-2011 22:07:26 // 76221
Akkor úgy mindig rosszul indul, nincs olyan, hogy 1x így, 1x úgy. Leginkább a hordós henger okozza.
pb_06-03-2011 22:05:42 // 76220
A kolléga closed loop.
Nem okoz ilyen problémát, tapaszatalat.
LoneWolf3306-03-2011 21:44:30 // 76219
Ha szegénykeverékkel próbáljuk a hideg motort indítani (eltekert CO vagy megvariált légmennyiségmérő), akkor az általában hosszas próbálkozások alatt elégetlen üzemanyag kerül a motorolajba, ami a motor beindulása után kartergázként távozik, ez magyarázhatja a füstölést.
LoneWolf3306-03-2011 21:39:16 // 76218
Igen, a CO csavar általában a vezérlőegység "open-loop" üzemmodjában szabályoz, kb 42 fokos fokos vízhőfok alatt, illetve nagy fordulaton padlógáznál. Így hideg motornál szerintem előállhat szegénykeverékes üzem.

Ha a torokszinkronok szét vannak tekerve az is tud "háromhengerezést" eredményezni.
pb_06-03-2011 21:32:34 // 76217
Ezektől 1iktől sem fog kékes füstöt Regetni, vagy 3 hengerezni.
pb_06-03-2011 21:31:43 // 76216
Gyanítom, hogy a motorod már nincs a topon.
pb_06-03-2011 21:30:09 // 76215
A CO csavar, csak 1 bizonyos üzemmódban érdekes. A szinkrontól, pedig nem lesz olyan baja, hogy 1x indul, 1x nem, vagy épp 3 hengerezik, stb.
LoneWolf3306-03-2011 21:03:08 // 76214
Sőt, ha esetleg megbontották a légmennyiségmérő tetejét, akkor a torlólap rugóelőfeszítését, illetve a potméter csuszkáját is meg lehet babrálni.
Totya3306-03-2011 21:01:46 // 76213
Lehet mondjuk bár nem hinném! Most kivettem a gyertyákat megtakarítottam be indult de nem egészen jól olyan mint ha egy henger nem indulna el és alapjárat sincs! Aztán ha be indul akkor egy kicsit rá lépek a gázra felpörgetem és van alapjárat csak olyan 1500 ös majd melegszik és vissza megy olyan 900-1000 közé.De ha melegen indítom semmi baja! Ja és mikor hidegen nehezen vagy rosszul indul kékes a füst utána megszűnik és csak egy kicsit gőzöl. Szóval nem tudom ,hogy mi baja lehet ezért is akarom megnézetni valami egészen hozzáértő emberrel!
LoneWolf3306-03-2011 20:59:25 // 76212
A légmennyiségmérő CO csavarját, illetve a fojtószelepeket megkerülő levegő csavarjait lehet hogy megpiszkálták?
pb_06-03-2011 20:02:30 // 76211
Nagyon nem lehet mit Lállítani rajta. Régebben Mleegettél motor bajokat, nem lehet, hogy inkább ezzel van összefügésben a dolog, ill generálódott tovább?
Totya3306-03-2011 15:18:35 // 76210
Hát a rotor és az elosztófedél ki lőve mert abból vettem újat. A benzinszűrő pedig 2 éves!
De felkeresem Zé-t aztán majd megtudjuk de valószínűleg el vannak rajta állítva a dolgok! De köszönöm a segítséget mindenkinek!
pb_05-03-2011 13:31:49 // 76209
Nézd, majd a kolléga Ldönti, hogy mit szeretne.)
Ferke05-03-2011 13:29:54 // 76208
Akkor kár volt megtennem, mert ilyet csak 1x javaslunk, nem kötelező a disznótor:)))
pb_05-03-2011 13:27:11 // 76207
Jogos az észrevételezés! Utána néztem, a gyáriban van, az utángyártottakból szokták néha kispórolni.
Ha már annyira haldoklik, akkor már L sem fog indulni. Olyan + nincs, hogy 1x Lfogad6ó vele a verda, 1x + be sem indul, rángat, + Nnek különböző variáció, permutációi.))
Jaja, ez írtam, hogy általában ez a jelenség.
pb_05-03-2011 13:21:59 // 76206
Persze, + lehet, és sokkal jobb, mint az utca, ez nem is kérdés.) Kicsit inkább Mágusunknak ment az üzenet.)))
Gábor3305-03-2011 10:30:10 // 76205
Üdv! köszönöm szépen! Még lesz vele sok melo,mire elkészül. Már rendesen hiányzik a Boxer feeling! Azért látom a Sprinten is van mit lakatolni. Hiába az idö "vasfoga" mindegyikkel végez elöbb vagy utobb. Azért jo érzés egy ilyen idös autot "feltámasztani",mert már annyira kevés van belölük. És ezek még tudtak valamit,amit a mostani "csodák" már nem:élmény velük kocsikázni! Sprintet máshol is meg kellett bontani? Vagy most csak a hátso rész volt elfáradva?
LoneWolf3305-03-2011 09:47:21 // 76204
Upsz, teljesítménymodul valóban nincs, mert a Motronic egység végzi a trafó primeráramának megszakítását.

Szerintem a rotor közepe és az éle között mérhető egy kb 1kOhm-os ellenállás.

Egy halódó tápszivattú, ami időnként már elakad, szerintem lehet oka a
nehezen induló, vagy csak néha egyet-egyet pöffenő motornak.

Nálam a tápszivattyú gyengélkedése (két autóban is) már 2000-es fordulattól érezhető volt közepes gyorsítás közben is.
Whiteskull05-03-2011 09:35:04 // 76203
Gratulálok! Szépen alakul a vas! :)))
Gábor3305-03-2011 07:40:56 // 76202
Üdv! Mindent meg lehet oldani egy sima garázsban is. Csak max szivatosabban megy minden. Eddig én sokszor a parkoloban szereltem,annál meg ezerszer jobb a garázs. Hengerfej cserét is a ház mögött csináltam még anno a jo kis esös idöben. Persze jo ha van sok hely meg minden kéznél van. Azért én is igyekszem minden fontos szerszámot megvenni,ami kellhet. Már egész jol állok ilyen téren,sokminden van polcon.
G-Burt05-03-2011 00:01:48 // 76201
ajánlottam üzenőfalon:) (kerékcsavart sikerült megnézni?)
pb_04-03-2011 23:57:50 // 76200
Asszem 1x már javasoltam a kollégának.
pb_04-03-2011 23:56:48 // 76199
A benzinyomás inkább fordulaton okoz problémákat. Nem a rotoron van a zavarxűrő, ill nincs teljesítménymodul.
pb_04-03-2011 23:53:10 // 76198
Rendes gyertyát tettél bele? Állítgatni, pedig nem igazán lehet.
pb_04-03-2011 23:50:35 // 76197
Úgy Mléxem már régebben is írtad, hogy van baja.
pb_04-03-2011 23:49:34 // 76196
Mágusunk könnyen beszél, hisz családi ház, 3 beállós garázs, ill minden földi jóval fel van Vrtezve.DDD
Ferke04-03-2011 23:26:06 // 76195
Mekkora mázlista vagy, hogy eleve nem vagy messze Zé-től...más 10x ekkora távolságot is leautózik, hogy odamenjen:)))
LoneWolf3304-03-2011 18:39:44 // 76194
Üdv !

A 16 szelepes 33-as érzékeny a fals levegő bejutására, ilyenkor nehezen, vagy egyáltalán nem indul (pl: repedt gumicsövek). Ha elindul, akkor a teljes fordulatszámtartományban erőtlen.
Ha a légmennyiségmérő CO beállítócsavarját is lehet olyan állásba tekerni, hogy
a motor nagyon nehezen induljon.
Ha az üzemanyagszivattyú már fáradt, akkor a lecsökkent, vagy időnként teljesen megszűnő benzinnyomás is okozhat indítási és menet közbeni probémákat (a gyári üzemanyagszivattyúk általában 16-19 év után már nem az igaziak). Meg kell még említeni az üzemanyagszűrő elhasználódását is, ami esetlleg a fáradt üzemanyagszivattyúval együtt különösen rossz párosítás.
A gyújtórendszernek e leggyengébb pontjai a nagyfeszültségű kábelek, de gondot okozhat az elosztófedélen vagy a rotoron keletkezett hajszálrepedés, vagy a rotor zavarszűró ellenállásának tönkremenetele. Teljes szikrakimaradás forrása lehet még a gyújtótrafó, vagy annak teljesítménymodulja, esetleg a főtengelypozíció bizonytalanná vált jeladója.

Ha az autóban van valamilyen utólagos indításgátló, akkor annak a rendellenes működése is gondot okozhat.
G-Burt04-03-2011 18:35:43 // 76193
Az elosztófedelet+rotort nézted. Ha kormos a gyertya, akkor túl dús a keverék, esetleg gyenge a gyújtási feszültség. Túl dús lehet pl attól is, ha el van tömődve a levegőszűrő. (ugyanannyi üzemanyaghoz, kevesebb levegő keveredik)
Totya3304-03-2011 17:47:24 // 76192
Hát gyertyát cseréltem benne majd egy olyan fél hónap múlva mentem vele és azt vettem észre hogy fordulaton vissza durrogot majd utána mentem vele hosszabban nem csinálta majd nem indult egyszer csak tekerte meg "puffantot" néha aztán kivettem a gyertyákat megtakarítottam és beindult tankoltam bele 100 ast ment aztán tankoltam most nem rég 95 öt aztán ment egy 2-3 napot majd most egyik reggel be se indult most kivettem a gyertyákat és kormosak. Lehet hogy valami gyújtás probléma és alapjárat is valamikor van vagy nincs de már csináltam olyat is hogy levettem az aksi sarut mert mondtak olyat is h ha van valami kisebb hiba a computerbe akkor azt kitörli volt mikor utána "jó volt" de nem egészen! De szerintem ilyen keverék képzés be állítási problémák lehetnek vele mert már "hozzáértők tekergették". Hát ilyen problémák vannak. Most már jó lenne ha hozzá nyúlna olyan ember aki ért hozzá. Én voltam a hülye hogy már az elején mért nem olyan emberhez vittem aki ért is hozzá!
G-Burt04-03-2011 17:22:21 // 76191
Röviden mi a baja?
Totya3304-03-2011 17:05:04 // 76190
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne ,hogy kihez fordulhatok 33 as problémával a baj nem kicsi leírni hosszú! Akihez eltudnám vinni megnézetni vagy ha valaki tud telefonszámot azt megköszönném! Előre is köszönöm a segítséget!
Gábor3304-03-2011 15:00:59 // 76189
Nem,eddig jol müködik,csak lassu a technologia. Sajnos kénytelen vagyok ecsettel festeni,mert "kivégeznének" a garázs felett lakok ha a kompresszer berregne orákig. Azért igyekszem temposan mozogni,de nem kapkodom el a dolgot.
Gábor3304-03-2011 14:58:19 // 76188
Üdv! Hát rendesen kivégezték szegényt. most ugye meg fillérekböl szeretné javittatni. Az volt az elsö kérdés:nem lehet beragasztani-hegeszteni a blokkot? Mondtuk,hogy biztosan elvállalja valaki,de mi nem csinálunk ilyent. Ma jött egy Ford transit 2,4 motor,abbol meg leszakadt egy szelep. Hétfön lesz kép mert érdemes megnézni a dugot,amibe szo szorosan beépült a szeleptányér. Sajnos addig hajtják szerencsétleneket,amig mennek,utánna meg old meg olcson és persze garanciával.
pb_03-03-2011 20:51:12 // 76187
Nem végzett 1/2munkát.D
pb_03-03-2011 20:50:38 // 76186
Egész jó!))
Ferke03-03-2011 20:19:34 // 76185
Szép munka...nyitott ajtónál nem dermed a festék a hidegtől?
Ferke03-03-2011 20:18:04 // 76184
Hűűű appám, adott neki rendesen:))
Gábor3303-03-2011 17:34:29 // 76183
Egy kis elrettentés! Igaz nem Olasz,de jo példa. Eddig ez a heti "gyöngyszem". Egy vw polo motort hoztak,hogy még javithato-e? Tulaj szerint kicsit kopogott,de mivel még ment hajtotta. Aztán mint a képeken látszik elö is készitette egy motorcserére. Ezzel meg már semmit nem lehet kezdeni:
Gábor3303-03-2011 16:49:07 // 76182
Üdv! Elkezdödött a festés. Sajnos az idöjárás miatt kicsit lassabban megy a dolog,mert csak nyitott ajtonál tudom csinálni,aztán meg zárt ajto mögött szárad. Minden hegesztés mellett kihuztam kasznitömitö pasztával és felkerült az alapozo is. Pár kép:
pb_03-03-2011 16:05:12 // 76181
Nem ott, az 1 SW Q4ről szólt.
LoneWolf3303-03-2011 15:28:03 // 76180
Ha az alfaowner-es forumra gondolsz, azt én nyitottam.
(engem meggyőztek...)

A fűtésbox-ok eléggé eltérnek: pl az enyémen egy terelőlap kivételével mindent szervómotorok mozgatnak, még a fűtéscsapot is (ez a standard fűtésboxban nincs), a másik fajta fűtésboxban minden bowdenes, a fűtéscsapot is ideértve, a termosztátja viszont egy sokkal kifinomultabb fokozatmentes. A harmadik variációban az elpárologtató nem a fűtésboxban van, hanem a kesztyűtartó mögött.

A villamos bekötésben is vannak eltérések: a fokozatmentes termosztátos cucc a kondenzátorok ventilátorait nem egyszerre indítja.

A rendszer többi eleme viszont megegyezik.
pb_03-03-2011 15:15:07 // 76179
Külföldi fórumon értekeztek róla, hogy gyári vagy sem a cucc.)
1 biztos, hogy nem az, de a másik 2ben suzem vannak azonos cuccok.
pb_03-03-2011 15:08:34 // 76178
Tom, de forgatni kell hozzá a fejem.)))
LoneWolf3303-03-2011 14:36:25 // 76177
De ha már középkonzol, íme egy igen ritka, digitális vezérlésű darab, amely
a 155-ös, illetve a Fiat Tempra-ban szolgáló klímakezelő panel alapjául szolgált
később:



(Csak érekességként: a csíklámpás 33-asokban háromféle fűtésbox elrendezést használtak, melyek nem csereszabatosak egymással...)
LoneWolf3303-03-2011 13:55:39 // 76176
A blogomban van róla.
pb_03-03-2011 13:21:27 // 76175
Ok, értem. Végre valaki, akit nem kell továbbklpzésre küldeni.)))
A klímás közékonzoljáról dob6nál még fel néhány képet.)
LoneWolf3303-03-2011 12:50:19 // 76174
Ja.. a lambda szondát is cserélni illett volna 3-ról 4 vezetékesre,
de mivel a szonda hibátlanul működött, inkább átvezetékeztem.
Ha majd bedöglik, és ezt az autó is megéri, akkor majd kap
egy 4 vezetékeset.
LoneWolf3303-03-2011 12:39:11 // 76173
Nem, mindkét gép teljesen üzemkész.
Sikerült szereznem egy-többé kevésbé hiánytalan Motronic alkatrészhalmazt.
Cserélve lett:
Lendkerék, hátsó motorfedél, kábelezés,
injektor főrelé (tranziens szupresszordiódásra),
üzemanyagpumpa relé (zajfogó ellenállásosra),
gyújtótrafó és a teljesítménymodulja, gyertyakábelek
szívósor, benzingőz visszaforgató szelep.
pb_03-03-2011 12:05:14 // 76172
A 2ből csináltál 1et?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.