Forum >> Alfasud-33
Bálint3303-06-2007 12:06:30 // 31121
Ezt én is így gondolom. Ezért nem értem a problémát...
Robesz703-06-2007 12:06:27 // 31120
:-)))) Jó... :-))) Figyu: pár hónapja vettünk műszereket (500e Ft, szóval gagyi) és lemértem... 8050 a max fordulat... Ja, kidobom a műszereket... kell valakinek?
pb_03-06-2007 12:06:20 // 31119
De van magyarázat, nem ez volt a baja.)
kando.03-06-2007 12:02:40 // 31118
Fiatalabb ??
Ha ugyanilyen autót akarsz, az nem lesz sokkal fiatalabb.. Egy csík is már 14+ éves..
Ha ugyanilyen autót akarsz, az nem lesz sokkal fiatalabb.. Egy csík is már 14+ éves..
pb_03-06-2007 12:02:19 // 31117
Ha a szinkron nincs + a 2 oldal között, attól még el kell indulnia a motornak, sőt még megy is az autó, az már más kérdés, hogy, hogyan.
Robesz703-06-2007 12:01:56 // 31116
szinte minden auto ilyen...
kando.03-06-2007 12:01:53 // 31115
Stroboszkóppal mérd le akkor a fordulatot, az nem csal (bár becsapható az is..)
Bálint3303-06-2007 12:01:38 // 31114
igen, plusz fiatalabb és jobb...
Bálint3303-06-2007 12:00:48 // 31113
A kasztni hibáit menet közben igenis érezni lehet, mintahogy azt is hogy a futómű ide-oda jár alattam, mert szar az egész.
Az meg szvsz. egy marhaság, hogy mindegyik ilyen...
Ezt a kasztnit rendbehozni egész egyszerűen nincs pénzem, úgyhogy vagy találok egy jobbat, vagy nem 33-assal járok ezután. Nem örülnék neki, de szvsz. nincs értelme olyan autóba lapátolni a pénzt aminek a vezetését nem is élvezem igazán...
Az meg szvsz. egy marhaság, hogy mindegyik ilyen...
Ezt a kasztnit rendbehozni egész egyszerűen nincs pénzem, úgyhogy vagy találok egy jobbat, vagy nem 33-assal járok ezután. Nem örülnék neki, de szvsz. nincs értelme olyan autóba lapátolni a pénzt aminek a vezetését nem is élvezem igazán...
Robesz703-06-2007 12:00:03 // 31112
Ok srácok... akkor Nektek lesz igazatok... Holnap ki is dobom a nyomásmérőt, mert nekem alapjáratról fordulatra emelve növeli a nyomást és akárhogy nézem, függ a fordulattól, és a vákuum vezérli, ami szintén függ a fordulattól.... És kidobom a teljes diagnosztikai rendszert és az eprom programozót, mert mégsem forog a motorom 8000-t, csak valószínű, megbolondult a fordultszámmérőm... érdekes, pedig gyári chip-el csak 6500-at mutat, a módosítottal meg 8000-t. Biztosan érzékeli, hogy nem a gyári eprom van benne és szándékosan többet mutat, hogy örüljek... Azért majd egy kis meglepi lesz, mikor scott cartárs majd élőben is olyan ügyi lesz, mint most és a kis 4 kerék meghajtással, valamint jó 150 kg-mal könnyeb gépével épp hogy csak lemaradva ér be utánam a célba.... bár ott meg lehet rossz lesz az időmérő gép és csak én láttam úgy, hogy elől vagyok.... :-))) Ja, és még annyit, hogy nem azzal volt a bajom, amit írt, hanem azzal, hogy hogyan és az ilyen genyózást megjegyzem... majd egyszer talán élőben is megbeszélhetjük ugyan ilyen stílusban...
kando.03-06-2007 11:55:37 // 31111
Miért, ha kintről hozol, az olcsóbb lenne ??
pb_03-06-2007 11:54:48 // 31110
Nem vagyok értetlen, de akkor sem értem a dolgot.
Ez igaz, az enyém is megy, és mégse jó.) Nyeklik a kasztni, az összes 33-as olyan, ha +emeled az 1. emelőbaknál, akkor az 1. ajtót nem tudod kinyitni. Azt, hogy nyeklik a kasztni menetközben nem érzed, inkább bebeszéled magadnak.
Sztem tetesd rendbe a kasztnit, a futóművet, és lesz 1 normális autód, ha szerzel 1 másikat annak ugyanilyen bajai leszenek, tehát kezdheted előről az egészet.
Ez igaz, az enyém is megy, és mégse jó.) Nyeklik a kasztni, az összes 33-as olyan, ha +emeled az 1. emelőbaknál, akkor az 1. ajtót nem tudod kinyitni. Azt, hogy nyeklik a kasztni menetközben nem érzed, inkább bebeszéled magadnak.
Sztem tetesd rendbe a kasztnit, a futóművet, és lesz 1 normális autód, ha szerzel 1 másikat annak ugyanilyen bajai leszenek, tehát kezdheted előről az egészet.
Bálint3303-06-2007 11:53:51 // 31109
az, úgyhogy hagyjuk is, mert csak ideges leszek (a vizsga is minimum 150-lesz és akkor a kuplunghoz még nem is nyúltunk... )
A Te vasad milyen lett?
A Te vasad milyen lett?
Andorka03-06-2007 11:52:01 // 31108
ez az amire nincs magyarázat. x-akta
Bálint3303-06-2007 11:51:07 // 31107
no de leállítom negyed órára és közben a lecsukott motorháztető alatt úgy elbaszódik a szinkron, hogy utána meg se nyekken????
Bálint3303-06-2007 11:49:55 // 31106
mert nem vagyok hülye.
itthon nagy valószínűséggel csak egy ugyanilyen, vagy még sokkal rosszabb állapotú autót fogok találni.
Plusz az átírások, meg egyebek miatt nem valószínű, hogy anyagilag jobban jönnék ki belőle...
itthon nagy valószínűséggel csak egy ugyanilyen, vagy még sokkal rosszabb állapotú autót fogok találni.
Plusz az átírások, meg egyebek miatt nem valószínű, hogy anyagilag jobban jönnék ki belőle...
Andorka03-06-2007 11:49:37 // 31105
Akkor tényleg benzint nem kapott rendesen a moci.
Bálint3303-06-2007 11:47:23 // 31104
Az autó megy, de szvsz. igazából nem derült ki, hogy mi volt a gond. El volt állítva a karbik közti szinkron, csak azt nem értem, hogyan, hiszen ahoz senki nem nyúlt. Ez a hiba amúgy sem magyarázná ezt a hirtelen meghibásodást.
Asszem ezt is be kell tudni az alfa manóknak (egy kicsit már kezd tele lenni velük a tököm...)
Asszem ezt is be kell tudni az alfa manóknak (egy kicsit már kezd tele lenni velük a tököm...)
kando.03-06-2007 11:46:55 // 31103
Akkor miért nem adod ezt el és veszel inkább egy másikat ?
Andorka03-06-2007 11:42:42 // 31102
Te Bálint, a kocsidról azóta mi hír?
Sikerült diagnosztizálni a hibaforrást?
Sikerült diagnosztizálni a hibaforrást?
Bálint3303-06-2007 11:42:15 // 31101
Csak kíváncsiság képpen. Mi a különbség a motronic és a jetronic rendszerek között?
Scott03-06-2007 11:18:36 // 31100
Köszönöm kizzo, egy a gondolatunk ill. a tudásunk :))
Yoda_14603-06-2007 10:38:20 // 31099
Köszi, megpróbálom valamelyiket.
[k i z z o]03-06-2007 10:27:52 // 31098
Az ingadozas a szivotorkok miatt lesz. AMint irtam, az alapjarati motor nem szabalyoz az ML 4.1 -en, csak ott figyel.
Gyujtas fel 35 szazalek open Inditozaskor 55 szazalek open, ha beindult 25 szazalek open. Utana hozzza sem nyul a motronic.
Alapjarat elogyujt es benzinszab. - al van. Ezt csak akkor tudja, ha erzi a tolouzemet, és a levego nem sok, azaz a pillangoid relative jol be vannak allitva. Ha egyik jobban nyitva van, akkor tépkedi az AFM -et, es a tobbinek tobbletbenzint ad, mivel kozos gyujtocsovon vannak az AFM fele. Mennyire rezeg az AFM alapjaraton?
Gyujtas fel 35 szazalek open Inditozaskor 55 szazalek open, ha beindult 25 szazalek open. Utana hozzza sem nyul a motronic.
Alapjarat elogyujt es benzinszab. - al van. Ezt csak akkor tudja, ha erzi a tolouzemet, és a levego nem sok, azaz a pillangoid relative jol be vannak allitva. Ha egyik jobban nyitva van, akkor tépkedi az AFM -et, es a tobbinek tobbletbenzint ad, mivel kozos gyujtocsovon vannak az AFM fele. Mennyire rezeg az AFM alapjaraton?
[k i z z o]03-06-2007 10:23:20 // 31097
Ja,
nyom. szabalyozo azert van, mert az AC tud vagy 5.5 bart, es ha csak o lenne, akkor tenleg ford. fuggo lenne, igy meg a kozos uanyag csatornaban konstans a nyomas.
nyom. szabalyozo azert van, mert az AC tud vagy 5.5 bart, es ha csak o lenne, akkor tenleg ford. fuggo lenne, igy meg a kozos uanyag csatornaban konstans a nyomas.
[k i z z o]03-06-2007 10:18:51 // 31096
A benzinnyomas nem fordulat hanem depressziofuggo. Elmeletileg es gyakorlatilag is.
Ha neked ford. fuggo akkor az AC-d nem tud eleget szallitani fordulaton.
Azert depressziofuggo, mert ha depresszio van a szivotorokban, akkor lejebb veszik a nyomast, hogy az idoegység alatt befecskendezett menny. uannyi legyen. Ha pl. turbos lenne, akkor 1 bar toltonyomasnal 2.8 helyett 3.5 el nyomnak, + a mennxiseget is novelik.
Pl. motorfék uzemben, ezért van csak kb. 2.2 Bar.
Ha tartja annyira amennyire mondtad, akkor nem lehet gond.
Ha neked ford. fuggo akkor az AC-d nem tud eleget szallitani fordulaton.
Azert depressziofuggo, mert ha depresszio van a szivotorokban, akkor lejebb veszik a nyomast, hogy az idoegység alatt befecskendezett menny. uannyi legyen. Ha pl. turbos lenne, akkor 1 bar toltonyomasnal 2.8 helyett 3.5 el nyomnak, + a mennxiseget is novelik.
Pl. motorfék uzemben, ezért van csak kb. 2.2 Bar.
Ha tartja annyira amennyire mondtad, akkor nem lehet gond.
Bálint3303-06-2007 09:17:01 // 31095
Ne legyé már olyan értetlen! :)
Menni megy az enyém is, de attól még nem biztos, hogy jó... nyeklik össze vissza a kasztni, nem lett rendesen kihuzatva, plusz nem lehet az első futóművet tisztességesen beállítani.
Menni megy az enyém is, de attól még nem biztos, hogy jó... nyeklik össze vissza a kasztni, nem lett rendesen kihuzatva, plusz nem lehet az első futóművet tisztességesen beállítani.
pb_03-06-2007 01:04:59 // 31094
Sajnos a kép nem a legjobb, 2,1 bart mutat a műszer, olyan jó órányi, másfél órányi állás után.
pb_03-06-2007 01:03:28 // 31093
Igen a gyári szabályzón lehúzott vákuumcsőnél a max nyomás van. Emlékeim szerint olyan 3-3,1 bar. A furcsa az volt, hogy ha rajta volt a vákuumcső, akkor sem csökkent a nyomás, akkor is ennyi volt. Viszont, ha kompresszorral adott az ember neki 0,5 bar vakuumot, akkor visszament 2,5-re, de a motor vákuum kevés neki. Az összes vákuumcső cserélve, sűrítési végnyomás 11,5 az 1ik, ill 12 a másik oldalon, üzemanaggőz visszavezető szelep is ok, és mégis 0,2, max 0,3 a vákuum a szabályzónál
(tudom a jogdíjat majd kifizetem)))
Amúgy volt olyan, asszem, hogy 1 7 állás után is még volt vagy 0,5 bar a rendszerben.Az AC nemrég lett cserélve.
Elméletileg az üzemanyagnyomás fordulatszám függő. de a gyakorlat számomra azt mutatta, hogy nem, vagyis kontans(3-3,1) volt mindig. Viszont, ha állandó a nyomás, akkor nem tudom miért van a nyomásszabályzó a rendszerben. Mondjuk 1 ok lenne rá, +könnyíti az indítást. Szóval azt nem tudom, hogy mitől kéne változnia a nyomásnak(ill. tudom, de attól nem változik).
Tiltás:
Az én autóm felettébb érdekes ebből a szempontból. Már régebben tárgyaltuk, de akkor még nem voltál itt a fórumon. Szóval miután +vettem, nemsokkal rá volt 1 brutál indulásom Talán 1 7k, 2 szintén, rá 1 kb 1/2 órára már lazán forgott 8k-t üresben, és terhelésen is. Aztán váltót cseréltünk után 1 ideig 7,3-7,5 között szabályzott. Most legutóbb mikor próbálgattam, néhány 7-e már 7k-nál szabályzott. Fogalmam sincs, hogy mitől változik ez a dolog. Amúgy a piros mező 6,7k-tól kezdődik, és gyárilag olyan 6,9-7k-nál van vége a fordulatnak.
Alapjárat:
Gyetyapucolás után a nagy ingadozás +szűnt, melegen olyan 900 és 1000 között van a fordulat, hidegen, 1 kicsit gyengélkedik, de kibír6ó. Vizes teszt még nem volt, de +ejtjük. Lehet a szívótorkokon is állítani kéne még.
(tudom a jogdíjat majd kifizetem)))
Amúgy volt olyan, asszem, hogy 1 7 állás után is még volt vagy 0,5 bar a rendszerben.Az AC nemrég lett cserélve.
Elméletileg az üzemanyagnyomás fordulatszám függő. de a gyakorlat számomra azt mutatta, hogy nem, vagyis kontans(3-3,1) volt mindig. Viszont, ha állandó a nyomás, akkor nem tudom miért van a nyomásszabályzó a rendszerben. Mondjuk 1 ok lenne rá, +könnyíti az indítást. Szóval azt nem tudom, hogy mitől kéne változnia a nyomásnak(ill. tudom, de attól nem változik).
Tiltás:
Az én autóm felettébb érdekes ebből a szempontból. Már régebben tárgyaltuk, de akkor még nem voltál itt a fórumon. Szóval miután +vettem, nemsokkal rá volt 1 brutál indulásom Talán 1 7k, 2 szintén, rá 1 kb 1/2 órára már lazán forgott 8k-t üresben, és terhelésen is. Aztán váltót cseréltünk után 1 ideig 7,3-7,5 között szabályzott. Most legutóbb mikor próbálgattam, néhány 7-e már 7k-nál szabályzott. Fogalmam sincs, hogy mitől változik ez a dolog. Amúgy a piros mező 6,7k-tól kezdődik, és gyárilag olyan 6,9-7k-nál van vége a fordulatnak.
Alapjárat:
Gyetyapucolás után a nagy ingadozás +szűnt, melegen olyan 900 és 1000 között van a fordulat, hidegen, 1 kicsit gyengélkedik, de kibír6ó. Vizes teszt még nem volt, de +ejtjük. Lehet a szívótorkokon is állítani kéne még.
[k i z z o]03-06-2007 00:15:44 // 31092
Igazad van, de le is áll. Elfelejtettem.
pb_03-06-2007 00:14:36 // 31091
2 fölé, leülhetsz.))))))))
[k i z z o]03-06-2007 00:14:35 // 31090
Hi,
az ML 4.1 fordulatot néz és légtömegárammérő kitérést, azaz, hogy forog es sziv a motor.
Ekkor indul el az AC. Ez azert van, mert ha lefullad a motor - karambol - akkor mondjuk még áram alatt ne fujja a benzint esetleg a motorra.
A gyári Bosch benzinnyomás szabályozón anyomás állandó lehuzott depresszió csövel, ha rajta van nagyobb depresszional lejebb eshet a nyomas pl. 2.4 Bar -ra.
Ha gagyi nyomasszabalyozot raktok fel akkor az elengedi a nyomást - type R stb. - amugy a nyomast az AC -nal engedi el a legtobb, ha a gyari nyomszab. van fenn. De ha jo az AC akkor nem baj ha elengedi 1-2 ora alatt, az AC utan lehet rakni visszacsaposzelepet, segit.
Azaz, amint irtatok, a nyomas nem fordulatszamfuggo, a befecskendezés periodusa koveti a motorfordulatot, a nyitvatartási idök pedig terhelés / hom / fordulatfuggoek, de a leginkabb befolyasolo a terhelés - AFM.
Ha ML 4.1 akkor a gyari boxer ford. limit kb. 6800 ha jol emlekszem, ez a soft limiter es 7000 - nel van a hard limiter. 8000 - et csak szar oraval csinal. De a szemnek jo. Ra kellene merni hiteles merovel, pl. szkop, v. frekvenciamero.
A nagyobb AC nem tudja a benzinnyom. szabalyzot befolyasolni.
A gyertya még ugral? Alapjarat?
Multkor nem olvastam mire jutottatok.
kizzo
az ML 4.1 fordulatot néz és légtömegárammérő kitérést, azaz, hogy forog es sziv a motor.
Ekkor indul el az AC. Ez azert van, mert ha lefullad a motor - karambol - akkor mondjuk még áram alatt ne fujja a benzint esetleg a motorra.
A gyári Bosch benzinnyomás szabályozón anyomás állandó lehuzott depresszió csövel, ha rajta van nagyobb depresszional lejebb eshet a nyomas pl. 2.4 Bar -ra.
Ha gagyi nyomasszabalyozot raktok fel akkor az elengedi a nyomást - type R stb. - amugy a nyomast az AC -nal engedi el a legtobb, ha a gyari nyomszab. van fenn. De ha jo az AC akkor nem baj ha elengedi 1-2 ora alatt, az AC utan lehet rakni visszacsaposzelepet, segit.
Azaz, amint irtatok, a nyomas nem fordulatszamfuggo, a befecskendezés periodusa koveti a motorfordulatot, a nyitvatartási idök pedig terhelés / hom / fordulatfuggoek, de a leginkabb befolyasolo a terhelés - AFM.
Ha ML 4.1 akkor a gyari boxer ford. limit kb. 6800 ha jol emlekszem, ez a soft limiter es 7000 - nel van a hard limiter. 8000 - et csak szar oraval csinal. De a szemnek jo. Ra kellene merni hiteles merovel, pl. szkop, v. frekvenciamero.
A nagyobb AC nem tudja a benzinnyom. szabalyzot befolyasolni.
A gyertya még ugral? Alapjarat?
Multkor nem olvastam mire jutottatok.
kizzo
Scott03-06-2007 00:09:52 // 31089
Vissza mindent ! Mégis igazam van :
" NOTE: The pump must turn for a few seconds even with the only key in the 'MARCIA' running position."
Ami annyit jelennt, hogy ha gyújtásra teszed néhány másodpercre bekapcsol a pumpa ( amíg feltölt ). Tehát mégiscsak igazam volt. Na de ne ragozzuk túl a dolgot :))
" NOTE: The pump must turn for a few seconds even with the only key in the 'MARCIA' running position."
Ami annyit jelennt, hogy ha gyújtásra teszed néhány másodpercre bekapcsol a pumpa ( amíg feltölt ). Tehát mégiscsak igazam volt. Na de ne ragozzuk túl a dolgot :))
pb_02-06-2007 23:41:52 // 31088
Szóval már +int ittasan írogatsz?)))
Qrvaéletbe +int kivégeztem 1 sört, asszem bontanom kell a következőt.))))
Qrvaéletbe +int kivégeztem 1 sört, asszem bontanom kell a következőt.))))
Scott02-06-2007 23:28:37 // 31087
Robesz ! Mea Culpa ! Ezer bocsánat. Igazad van. Utána néztem jobban és a gyári manual szerint is akkor kapcsol be, amikor inditózol. Az ECU ilyenkor nézi a fordszámot és ha elér egy bizonyos szintet, akkor húz be a relé és indul az AC. :))
Fogjuk rá, hogy megártott az üveg bor, amit megittam :))
Fogjuk rá, hogy megártott az üveg bor, amit megittam :))
Scott02-06-2007 21:56:42 // 31086
Aham, ok. KIvettük a tiltást. És ? Jobban megy a gép, mert elhajszolom 8ezerig ? LOL :)
Robesz702-06-2007 21:56:40 // 31085
Ez hülyeség. Kicsit gondold át a dolgot és térjünk vissza erre később :))
Az üzemanyag nyomás fix és nem függ a ford.számtól. Maradjunk ennyiben :)
Én itt nem ezt olvasom.... nem azt írtad, hogy magas fordulaton nem változik, hanem, hogy nem függ töle... 900-as fordulat Neked már nem is fordulat?
Mindegy... Jó éjszakát mindenkinek!
Az üzemanyag nyomás fix és nem függ a ford.számtól. Maradjunk ennyiben :)
Én itt nem ezt olvasom.... nem azt írtad, hogy magas fordulaton nem változik, hanem, hogy nem függ töle... 900-as fordulat Neked már nem is fordulat?
Mindegy... Jó éjszakát mindenkinek!
Scott02-06-2007 21:54:18 // 31083
Nyilvánvaló, hogy a megadott értéken belül kis mértékben változik ( pl. LE3.2-nél 2.8-3.2 ), de én úgy értettem, hogy ha mondjuk 3.2-t eléri tök mindegy, hogy 4ezret vagy 6ezret forog följebb nem fog menni. Erre érttem.
Robesz702-06-2007 21:52:25 // 31082
az ECU-ban van egy programozható eprom, amin egy db adat 16-os számrendszerben tartalmazza a maximális fordulatot..
Robesz702-06-2007 21:50:04 // 31081
épp ezt írtam le lejjeb, csak kicsit fölbosszantottam magam, hogy egy ismeretlen szerint hazudok és hülyeségeket írkálok... mindegy... tudod nem vagyok hirtelen természet... :-))) majd személyesen... :-)))
Scott02-06-2007 21:48:27 // 31080
De őszintén mi értelme van, ha 6500-nál adja le a max nyomatékot. Minek kell tovább hajszolni, ha az égatta világon semmi értelme? De továbbra sem értem, hogy az ECU hogy engedi el addig, amikor tiltania kell ? A karbikhoz való elosztóban meg tudom oldani, hogy kiszedem a rotorból a röpsúlyt, de itt ? :)
Robesz702-06-2007 21:48:21 // 31079
vagyis fordítva..
pb_02-06-2007 21:48:01 // 31078
Pont fordítva vákuummal 2,3-2,7, vákuum nélkül pedig 2,8-3,2, és ez csak alapjáraton igaz.
Robesz702-06-2007 21:44:19 // 31077
akkor a gyári érték is csak vicc, hogy vákuummal 3.2, nélküle pedig 2.7....
pb_02-06-2007 21:42:41 // 31076
Részben igazad van. Függ mégpedig áttételesen, és elméletben, de sajnos a gyakorlat nem mindig igazolja az elméletet, ill csak félig.
Robesz702-06-2007 21:42:16 // 31075
ok, de megcsókolod a se..em a következő találkozón, ahol mindketten ott leszünk, ha valóban forog annyit... :-)))
Scott02-06-2007 21:41:02 // 31074
Igazából abszolút nem érdekel az autód, csak jókat röhögök magamban a sztorikon, csak néha zavaró a sok hülyeség. Főleg ez a 8-8500-as ford szám...
pb_02-06-2007 21:40:39 // 31073
Scott jó gyerek nem kell őt bántani.) Számomra is hihetetlen volt a 220, amíg nem autóztam a közelében, így érthető, hogy neki is az a 8k. Ha én sem láttam volna saját szemmel, én is kétkedve fogadnám.+ kell neki mutatni 1 talin, azt el van sikálva a dolog.))
Robesz702-06-2007 21:40:36 // 31072
bár szkott szerint ilyen nincs... :-)))) akkor csak megálmodtam a változó benzinnyomást... :-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
599
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?