Forum >> Alfasud-33
Robesz728-08-2005 09:10:26 // 5771
csak a hengerfej csavarokat el ne felejtsd az elsőben küldeni
bb1828-08-2005 08:08:00 // 5769
megnyugtatni bármikor tudlak lefennebb nem lesz igaz. :-))
minden attol függ hány raklapot visz a haver és felfér-e hozzá.
még az is lehet hogy több kanyarban megy le dobozokban. ugy is jó ?
hétfön biztosan mennek a hengerfejek, meg aproságok.
csak az a gond, hogy a blokk nagy, de max két forduloval minden lemegy még ha fullra van pakolva az auto akkor is.
Robesz727-08-2005 14:25:42 // 5768
Na halo!
Ma szombat van, ma délután is ráérek...
bb18: meg tudsz már nyugtatni?....:-)))) izgulok.....:-)))
kando.27-08-2005 07:36:45 // 5767
Huh, ez nem egyszerű... :-))
MEg lettek keverve a dolgok rendesen, de kezdem érteni.
Remélem, ezekben az epromokban tényleg csak a motor adatai vannak, a beállítások, és pl. az eddig megtett km-eket, dátumot, időket máshol tárolja a rendszer. Mert egyébként sose lenne két egyforma memória tartalom..
Ezek 147-es vasak ?
Mert akkor még talán rávehetném külföldi barátomat, hogy nézze már meg, mi van neki bent, meg a Hella-nál csak ki tudják olvasni annak a tartalmát is... (mondom én Neki, regeljen már be ide, de hát eddig fotózta vasát, mert hát koszosan mégse lehet akárhova kitenni képeket róla.. ;-) )
Találtam nálam autochiptuning dolgokat, de ezek mind offos vasaké, bár nem tudom, mondd-e Neked vmit az a ,,név'', hogy kennfelder...
A fejleményekre kíváncsi vagyok, meg ha vki épít ilyen olvasó-író kütyüt :-))
Tehát szó nincs itt a chip tartalom módosításáról csak sima írás/olvasás van!
Azért oda nagyobb ismeret kell.
Ezt most nem értem :-) Tehát a gyári chipet senki nem akarja átírni, hanem egy üresbe írjátok egy gyáriból kiolvasott adatokat ? Jó, így világos a mondat ;-)
granturismo27-08-2005 07:13:35 // 5766
Tapasztaltak vagyunk a b%d%s francokat!:-) Nem tudunk mi sem semmit!
Röviden:-)
Robesz autójában jelenleg egy valamilyen tuning chip van. Az eredeti gyári chip az sajnos nincs meg az autójához.
Ezért kért meg, hogy segítsek azzal, hogy mivel az én autóm nem tuningolt másoltassuk le az én chipemet valahogy, mert szeretné kipróbálni az autóját az eredeti gyári cippel. (fogysztás, menettulajdonságok stb.)
Ekkor ajánlotta fel, hogy esetleg cserébe Ő átadná a tuning chipjének az adatait nekem. Én nem szeretném tuningolni az autómat, de azért jó érzés ha van a vitrinben egy ilyen tuning chip.
Nekem van egy kontaktom aki vállal chip tartalom kiolvasást égerést törlést sőt chipet is tud szerezni. A V6TB topicnak a chip beszállítója:-)
Robesz mint a debreceni autóhifi-császár:-) szintén van egy kontaktja aki esetleg építene egy kiolvasó/égetőt amivel az eprom tartalmát ki lehetne olvasni. Ennek a végterméke valamilyen kiterjesztésű file lenne akár egy TXT amelyben hexák sorakoznak. Ezt utána akár e-mailban is el lehetne küldeni. Illetve utána a tartalmat (konvertálás) után visszaírni egy üres chipbe.
Azt tudtam, hogy a GTV V6TB chipje ami 87C... kezdetű (BMW használja nagy szeretettel) az elég drága 2-4-eft darabja. Aztán mikor megtudtam, hogy nekünk 27C512 chip kell, kicsit körülnéztem és ez a chip párszáz ft-ért beszerezhető.
Tehát szó nincs itt a chip tartalom módosításáról csak sima írás/olvasás van!
Azért oda nagyobb ismeret kell.
Itt jöhet a képbe Banya kolléga, mert Ő meg nem tudja chipes-e az autója vagy sem. Ha igen akkor esetleg össze lehetne hasonlítani a Robesz chipjével, mert lehet hogy egy másik tuningcég chipje és eltérő a tartalom, akkor azt is ki lehetne próbálni, de ha Banyáé gyári akkor meg engem érdekelne, mert a gyári chip programját is módosították a gyártás folyamán többször, lehet, hogy az övé is más mint az enyém.
kando.26-08-2005 23:31:07 // 5765
A biztos a biztos... Ők tapasztaltak talán :-)) (gondolom..)
pb_26-08-2005 23:29:44 // 5764
Igaz DC-n is körül lehetne nézni. De asszem marad a várakozás.
kando.26-08-2005 23:25:48 // 5763
Anno dc++ ról leszedtem egy pár autochiptuning fájlt, miegyebet, beleturkálok, hátha lesz benne hasznos is, nem csak vacak off-os vasak cuccai :-))
De majd informálódunk GT-éktől... ha máshogy nem boldogulunk :-)
/pedig gondoltam, ide beír más is.../
pb_26-08-2005 23:23:53 // 5762
Ja engem is érdeklne a dolog. Asszem kénytelenek leszünk +várni GTjéket.
kando.26-08-2005 23:19:17 // 5761
Persze, ott több adat van...
Mondom, én ilyet (autósat) még nem csináltam, ez csak amolyan tájékoztató jelleggű dolog volt, bár érdekelne, milyen programmal csinálják, meg hol van forrás... :-))
pb_26-08-2005 23:17:46 // 5760
Na igen, de azért, az autóknál ez 1 kicsit más. Nem árt tudni melyik jelleggörbét, hogy írod át.
kando.26-08-2005 23:10:34 // 5759
Hát a off tv, video on eepromokból ilyet olvas ki a program.
Persze nem kell átírni feltételnül, hanem ha valami hexa fájlban el van mentve a ,,chippelt'' (tuningos) program, azt betölteni ebbe a szoftverbe és akkor azt lehet is már beleírni (égetni) az epromba.
A fenti cuccokhoz van nekem gyári opciózott eprom tartalom, javítottam már így meg tv-t :-)) Főleg, ha a tulaj elállít rajta mindent, hogy se kép, se hang :-))
pb_26-08-2005 23:07:59 // 5758
Tehát ezek szerint 1 hexa kódot ad vissza, amit valahogy még "emberi" nyelvre kéne áttenni. Gondolom akkor ezek után lehetne átírogatni dolgokat.
kando.26-08-2005 22:59:56 // 5757
Hát elvileg azt tudni kell, hogy mi az az szám, amit át kell írni, mire kell átírni és hol van az a szám :-)))
Általában ez a programozó egy számhalmazt mutat be, kettesével csoportosítva a számokat (igaz, hexában...), mondjuk látsz egy ilyet:
7A 01 00 00 21 F1 DC 00 00 41 21 20 34 AA satöbbi, s tudni kell pl., hogy az F1-et át kell írni CF-re...
De ez példa, lehet, hogy a tuning-chip programok már komfortosabbak és nem ilyen ,,fapados'' :-)
/bocs, ha kicsit off lett.../
pb_26-08-2005 22:54:03 // 5756
Olvasgatom itt ezt a chipes dolgot. Ha jól értem maga a chip szinte fillérekbe kerül. Gondolom a kiolvasó/programozó sem lehet horror, ha valaki tudja, hogy milyen alkatrészek kellenek hozzá, és maga építi az egészet. Az ok, hogy kiolvassátok, mondjuk nem tudom, hogy mi 1 kiolvasás végterméke, számomra csak az nem világos, hogy mondjuk milyen programot írtok vissza. Gondolom nem csakúgy találomra változtatgattok a dolgokon. Mindezt, azért írom, mert engem is nagyon érdekelne a téma.
bb1826-08-2005 21:44:06 // 5755
ha a fütéshez teszed akkor a visszatéröbe kell tenni akkor a motort ffüti. persze ha keringeted. de arra van gyári vw szivattyu pl. a pego fütés azért van, hogy nagy hidegben rásegit az utastérfütésre, mert alapjáraton kevés lehet a meleg. be lehet tenni az also vizcsöbe is ( én is tettem már oda ) egy t idommal. a mugy a gumicsöves toldás nem tetszik mert a jo ha közvetlenül a vizáramba log bele a cekász.
granturismo26-08-2005 21:31:04 // 5754
Hát a blokkba nem lehet. Azt már megnéztem, pedig tényleg az lenne a legjobb. A fűtéscső az szerintem akkor jó ha valaki az utasteret akarja hamar felfűteni. Nekem nem az a célom. Én a motort szeretném fűteni. A motoron a felső csővel csak az a bajom, hogy az tényleg legfelül van. Márpedig ha valahová a hűtő alsó csőbeközésének a közelébe építeném be a fűtőbetétet akkor ki lehetne használni, hogy meleg víz felfelé törekszik így "kvázi keringetéssel" lehet hogy úgy át tudná melegíteni a rendszert hogy akár a termosztát is kinyitna. Ezt nem tudom.
Egy ilyen nagyobb Peu boxer vagy Merci vitonak hány literes a hűtőrendszere? A Boxié 7l. Végülis próbálgatással ki lehet deríteni, hogy mennyi idő alatt tudja átmelegíteni az összes vizet a betét. Lehet hogy mégis a hűtőhöz kéne tennem, nem a motorra?
bb1826-08-2005 21:19:08 // 5753
elöször megnézném van e esetleg lehetöség arra hogy közvetlen a blokkba tegyem. utána a fütéscsö a következö. esetleg lehetne konzultálni olyannal aki állofütéssel foglalkozik ami a vizet füti. ott lehet választani hogy a motort vagy az utasteret fütse inkább. ez asszem világos.
megaztán a kerinegtöt is meg kellene gondolni.
granturismo26-08-2005 21:14:22 // 5752
A hűtőbe szokták tenni? De akkor hogyan melegíti fel a blokkban a vizet?Hiszen a termosztát olyankor még zárt. Nem értem.
Egyébként a hűtőbe biztosan nem tudom beszerelni, mert a fűtőbetét átmérője nagyobb mint a hűtő vastagsága. Mondjuk az igaz, hogy ez a fűtőbetét is ilyen becsavarós fajta, de én a menetes rész (egy részét) leesztergáltam róla mert így rá tudtam dugni egy rövid gumicsövet Awab-bilinccsel. És vettem egy nagy vörösréz T elosztót, olyat amilyet a fűtésszerelők is használnak. Ebbe bekötöttem a fűtőbetétet a gumicsővel és ezt így már be tudnám iktatni valahová a csövezésbe.
bb1826-08-2005 20:59:35 // 5751
alapbol a hütöbe szokják tenni a högomba helyére ( van két gombás hütö is ). a fütés csö elkerüli a termosztátot. lehet tenni bele keringetö szivattyut is ( pl volks wagen passat). van fütöbetét amit csöbe lehet tenni ( pl: peugeot boxer 2003 tol ) szoval ötlet van, csak szolj mi kell. :-))
Robesz726-08-2005 20:57:14 // 5750
:-)) ok....ha egy mód van rá, küld el légyszi.....így is már 5 évet öregedtem...:-)))))) na most mennem kell, mert gyorsulás lesz...később jövök...sziasztok
bb1826-08-2005 20:54:48 // 5749
nem én megyek, még a hétvégén meg kell dumálni felfér-e az autora ( remélem igen ) és egy cimborám ( mellesleg a szomszédom is ) megy arra. majd felhivlak, vagy irok hogy hogy áll a dolog és megadom mindenkinek a másik számát.
addig meg csak izgulj !
granturismo26-08-2005 20:46:34 // 5748
Ezaz hogy én sem. De most hogy mondod ha szembe állunk az autóval akkor minden szíjtárcsa jobbra forog. A blokkban a vízpumpa bal felén van egy nyílás és felül a másik.... A francba így nem lehet kitalálni. Azt kéne tudni, hogy hogyan álltak a lamellák a vízpumpán. Persze erre már nem emlékszem a másik vízpumpát meg kidobtam.
Elmondom miért érdekel.
Akarok csinálni egy ilyen külső fűtő rendszert. Úgy terveztem, hogy van egy 230V-os fűtőbetét amit beiktatok a hűtőrendszerbe valahová. Lesz a motortérben egy lakókocsi 230V-os csatlakozó (ollyan mint egy otthoni konnektor csak pont a fordítottja az aljazatból áll ki a két érintkező és a dugóban van a 3 lyuk. Namost van egy programozható 230V-os időzítőm. A lakókocsi konnektort összekötöm a garázsban a konnektorral, abba beledugom az időzítőt. Ha valahová menni szeretnék akkor beállítom az időzítőt negyed vagy fél órával előbbi időpontra. Ennyi idő elég, hogy felmelegítse a fűtőbetét a hűtővizet. Nem kell forróra, annyi elég, hogy a víz langyos legyen. Mivel a motorkopás java a hidegindítés utáni pár fordulat alatt következik be, ezzel nagyon lehetne kímélni a boxit, hogy még sokáig szolgáljon. Mivel ha ez a Boxi befuccsol már sajnos Subarut kell majd vennem.:-( (Egyébként tudjátok hogy aki a 145/146-ot tervezte a Zapatinas most a Subaru vezető formatervezője?)
Na szóval. A motorkopás csökkenése mellet a kenőolajat is kíméli ez az előfűtés. Kisebb az üzemanygfogyasztás és nagyon fontos, hogy a károsanyag kibocsátás is kevesebb. Csupa előny. És ezt cserébe pár kw áramért!
A szükséges dolgokat már megvásároltam. Most hétvégén építem össze a fűtőrendszert a boxin, akkor kellene beiktatnom ezt a most divatos szóval "okosságot" is.:-). Egy Mercedes teherautóba való új fűtőbetétet vettem.
Csak az a kérdés, hogy hová tegyem be? Legegyszerűbb a motortól a hűtő felé vezető gumicsőbe iktatás lenne. Ezzel csak az a baj, hogy itt csak akkor áramlik a víz ha a termosztát már kinyitott. Nekem olyan hely kéne ami a termosztát másik belső körében van. van egy cső ami ezt a bizonyos vízelosztót köti össze a termosztáttal. Ez egy elég vékony cső, de asszem az az egyetlen hely ahová be lehet tenni a fűtőbetétet. Van még a menetir. sz. bal hengerfej és a termosztát közötti gumicső (a jobb az csak pár cm hosszú oda fizikai képtelenség) az vastagabb, oda könnyebb lenne feltenni, de akkor csak a bal hengerfej melegedne az meg nem jó, mert az egyenlőtlen kopás a két oldal között a Boxi korai halálát jelentené.
Robesz726-08-2005 20:21:51 // 5747
Hello!
Akkor hétfőn reggel jössz??? Hogy legyen, beszéljünk telefonon, vagy megcsörgetsz, mikor fél óra múlva leszel valamelyik bevásárlóközpontnál???
bb1826-08-2005 20:19:48 // 5746
tulképp ilyen már van. :-)
diagnosztikai táskának hivják injektoros autokhoz, és az a lényeg, hogy az autora kötve minden jelet lehet manipulálni ezzel kiszürhetök / elöhozhatok a hibák. lehet tesztelni vele az egész rendszert üzem közben.
Robesz726-08-2005 20:10:33 // 5745
Jaaaa...bocs...kicsit beindúltam......
A motor forgásából következtess szerintem.... ha a lyuk a lapátoknak balra esik, akkor felfelé, ha jobbra, akkor lefelé...már nem emlékszem rá
Robesz726-08-2005 20:08:46 // 5744
granturismo26-08-2005 20:08:36 // 5743
Na ez nagy igazság. Én is ha nagyritkán megyek egy kört valamelyik Velorexszel kicsődül az egész utca. A Boxit meg észre sem veszik. Csak én imádom...:-)
granturismo26-08-2005 20:06:08 // 5742
Ne térjünk el a témától, mert a többiek a fejünkre koppintanak:-)))
Azon spekulálok, hogy hogyan áramlik a víz a boxiban. Van a vízpumpa, afölött van egy alkatrész ami szétosztja a vizet a két hengerfej felé. Most abba fölfelé áramlik a víz a vízpumpából, vagy pont ezen keresztűl szívja lefelé a vizet a pumpa?
Robesz726-08-2005 20:04:29 // 5741
legalább 4 éve..... ahogy Te is emlékszel még mindíg rá, így általában mások is így vannak vele...... jobban megnézték, mint most a hondánkat..
granturismo26-08-2005 20:00:54 // 5740
Megmondom őszintén annyira nem emlékszem rá csak általában a bemutatóautók mindig drágább, komoly alanyra vannak felépítve. De ez megmaradt, mert elég muris volt, hogy egy kisPolákba az értékének sokszorosa volt belepakolva hifiben és ráadásul Demo.:-) De volt ez már egy pár éve.
kando.26-08-2005 20:00:11 // 5739
Valahol itt ezt az autót láttam.. de nem tudom, már hol, de tetszett :-))
/sztem írtam is akkor vmi dicsérő dolgot róla.../
Robesz726-08-2005 19:55:14 // 5738
ez már nem az a kocsi, de ha még emlékszel rá, a kerekek ugyan ezek voltak azon is...... viszont csak 2 db kenwood db+ hangszóró volt benne... előtte pedig 6 db alpine dddrive
Robesz726-08-2005 19:53:57 // 5737
:-))) az a mienk volt..... egy kék....:-)))) az az üzlet unokatesómé volt és mellette a pannon is...:-))))
granturismo26-08-2005 19:47:55 // 5736
Na azért attól hogy veszek még megnézheted. Az a tervem, hogy egy chip raktárat létesítek:-)
granturismo26-08-2005 19:46:39 // 5735
A Polák?
Nem semmi. Ilyen tömegpusztító-fegyver kinézete van:-)))
Régen volt egy ilyesmi Polák a itt Pesten a Camponában is.
kando.26-08-2005 19:45:34 // 5734
Érdemes gyűjteni, mert kihalófélben levő IC ez már...
Most a ,,divat'' a kis 8 lábú EEPROM-ok (24C sorozat)
:-))
granturismo26-08-2005 19:44:39 // 5733
A vaterán találtam 300Ftért is. Már nyomtam is egy licitet. Nehogy ráajánljatok!:-))
kando.26-08-2005 19:40:53 // 5732
Húú de húúú :-))
Mindegy, már csakazértis körbenézek, itt a hétvége ;-)
De ha nem lesz, mégse vág földhöz a project...
granturismo26-08-2005 19:34:55 // 5731
úgy néz ki 400 ft az új M27C512 darabja. Úgyhogy bele fogok rokkanni a projektbe anyagilag.:-)
Robesz726-08-2005 19:19:09 // 5730
OK...én jövőhéten kisírom magamnak az olvasót.....(a szerelőnk csinálja, aki a hifis cuccainkat javítja..)
Láttad a kispolkát, amit felraktam?
granturismo26-08-2005 19:16:44 // 5729
Jövő héten valszeg nem fogok ráérni elmenni az illetőhöz mert először be akarom fejezni a boximat.
A hét végén beindítom a gépet végre.
De még van egy csomó egyéb munka vele.
Meg várom még kando válaszát, hogy van-e neki felesleges 27C512 es Eprom-ja?:-)
granturismo26-08-2005 19:14:09 // 5728
Háááát. Ez az állandó buherálás:-))))
Robesz726-08-2005 19:13:47 // 5727
Várjuk meg, lesz e hamar programozóm?
Robesz726-08-2005 19:13:21 // 5726
Melyik megoldást bonyolítsuk le?
granturismo26-08-2005 19:12:35 // 5725
Robesz.
OK akkor ezt megbeszéltük.
A chip-et azért szeretném hogy meglegyen az is hozzá, de nem szándékozom beszerelni az autóba.
Robesz726-08-2005 19:10:13 // 5724
Még annyit, hogy mindezt két áramkörrel, hogy az utastérből állítható legyen a gyári lambda szabályozásra, vagy az általak kívánt értékre....kíváncsi leszek, működik e....ja és az ellenkezőjére is, hogy, ha azt jelzem neki, hogy dús a keverék, elszegényíti e, rosszabbul fog e menni, szaggat e és esetleg kevesebbet fogyaszt.... (szerintem elképzelhető)...
Robesz726-08-2005 19:07:32 // 5723
Ja, most azt találtam ki, hogy készítek egy olyan elektronikát, ami feszültségtől függetlenül (PL: 10-11-12-13-14 Volt) 0.1 és 0.9 Volt közti feszültséget ad ki, amit potméterrel állítani tudok.... ezzel becsapom a computert és olyan lambda jelet küldök neki, hogy szegény a keverék...had dúsítson, ha már levegő lesz.....:-)))
Robesz726-08-2005 19:00:19 // 5722
Sziasztok...
Természetets, hogy megoldható, sőőőt ez nagyok korrekt, így nekem lóvémba sem kerül, neked pedig lesz egy chiptuningod...:-))))) Küldheted bármikor, ha itt van, küldöm én is....bár pont ma beszéltem a sráccal és lehet egyszerűbben is menni fog..... csinál nekem hozzá egy programozót, amivel kiolvasom a progit, elküldöm neked, Te elviszed az emberkéhez, kiolvastatod a tied, elküldöd nekem és felrakatod,amit én küldtem....:-)) meglátjuk, melyik az egyszerűbb, de mindeképpen megoldható...
Ja, egy kis segítség..: én már szétszedtem....:-) M27C512 van benne:-))
A 16V indítómotorja biztosan nagyobb teljesítményű, mert van benne egy áttétel.... nekem a 8V-é beindította hidegen a 16V-t, de melegen már meg sem fordította a motort, ezér felújítottam a 16V-ét és ráraktam...hibátlan lett....aztán valaki közülünk meg is vette...remélem azóta is jó...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
392
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?