Forum >> Alfasud-33
bb1831-08-2005 15:01:11 // 5971
figyelj rá hogy mindig teljesen kilazitva kell tárolni hogy a rugo ne fáredjon. (ezt kevesen tudják tapasztalatom szerint, vagy csak nem tartják be )
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-08-2005 14:58:50 // 5970
Oké!
Amint megvagyok az alvázas témákkal,a következő a saját tükröm lesz!
(mint mondottam,a jobb szét-összerakva,de nem jó :-(
a bal szűz.
terv: bal szétszed figyelmesen , ledokumentál és összerak)
aztán a jobb a bal alapján újra.)
Ha jól haladok az aljával,talán hétvégén meg is játszom a balost...
swan31-08-2005 14:37:23 // 5969
Na nagyon ijedj meg már nincs leszedve. A hétvégén próbálkoztam vele de aztán viszaraktam. Most infókat gyüjtök, mert mégegyszer nekiveselkedek. Én is úgy gondoltam, hogy a keret lepattintható csak nem mertem nagyon feszegetni, mert nagyon fixen áll.
granturismo31-08-2005 14:04:05 // 5968
vivalfa.
mail ment.
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-08-2005 13:12:36 // 5967
pb_
nem baj! úgyis utálom a régi dolgokat! :-)
swan
hú,bakker,gondoltam még nincs leszedve és időt nyerek,míg azt magyarázom...
ha már lent van: úgy emléxem ,a tükörlap (tehát a nézési oldal) felőli műanyag keret kis ügyeskedéssel mintha kiszedhető lenne.
A szabad szélén biztos hogy feljön,csak az ajtó felőli oldalon van beakasztva.
az biztos,hogy az alsó lapka alatt van egy menetes szár vége,anyával lezárva.A menetes szár üreges ,abban megy a 3 bowden.
Az nem ugrik be,hogy a szár felső végét mi is zárja le.
Hát ez így ciki...
Ha kezemben lenne ,5 perc alatt megoldanánk,de így csak találgatok...
vivalfa31-08-2005 12:55:14 // 5966
Hali!
Ismeretek korrekt, lehetőleg mérsékelt áron dolgozó kar. lakatost? Tél előtt van néhány dolog amit szeretnék kijavítani.
thx
swan31-08-2005 11:44:12 // 5965
Kzdjük onnan hogy már a kezemben van, sőt az aljáról a feliratos lapka is lekerült. :)) Azé csak le tok venni egy visszapillantót :))) Csak a folythoz nincs bátorágom :))
pb_31-08-2005 11:30:55 // 5964
1 csavarhúzó segítségével. De sajna a kiszedés után már nem lesz a régi.
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-08-2005 10:17:54 // 5963
Azért én is kérdeznék:
a fékcsöveket a padlólemezhez rögzítő műanyag cuccokat hogy lehet sérülés nélkül ki és betenni.
Úgy néz ki,sikerült a küszöbcserét legalább jövő tavaszig elodázni ,
gondoltam akkor az alsó perem belső oldalát (ami mellett futnak a fékcsövek) leápolnám,csak nem szeretném szétdrótkefézni a vezetékeket...
Köszi előre is
giovanni31-08-2005 10:13:08 // 5962
Itt is GRATULÁLOK Mesterem :))
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-08-2005 10:01:56 // 5961
nna,pont most vagyok rohanásban...
a "monitorra vetem" nem videót jelentett,csak ,hogy írok valami blogfélét róla...
hol kezdjük?
ajtóról leszereléssel kezdjünk,vagy átugorhatjuk ezt?
swan31-08-2005 09:50:32 // 5960
Na most ezt nem vágom. Hátsó dob-közép dob-kat???? Nekem csak egy dobb van fent hátul meg a kat. Vagy ezt a dízelre írtad? Akkor bocsi, hogy itt értetlenkedek. Lehet néha előbb kellene gondolkozni!
swan31-08-2005 09:48:35 // 5959
Nekem középen van kb a két első ülés között: De emberek biztos az, hogy TD 33-ba szereltek gyárilag katalizátort?????
swan31-08-2005 09:47:11 // 5958
Látod az a video jó őtlet lett volna! Legalább ne árultad volna el. :))
Nekem sem műkszik rendesen a tükor mozgatás. Ezért meg azért mert hőmérőt szereltem a kocsiba, akartam szétszedni. Mert a tükörbe szerettem volna beleaplikálni a külső érzékelőt. Így az máshova került, de a tükör lett volna a jó helye ebben biztos vagyok.
Addig is várom a szerelési útmutatót? :))
granturismo31-08-2005 09:30:58 // 5957
Sziasztok
TEGNAP BEINDÍTOTTAM A BOXIT!
3 hónap után.
Hibamentesen sikerült az összeszerelés. Elsőre szépen indult. Igaz kicsit kellett forgatni mire elkapta gondolom a nyitott üzemanyagcsőből kipárolgott a benzin.
nagyon szép a az eddigi zavaró mellékzajoktól mentes a hangja. Megszűnt a huhogás (szijfeszítő görgő, 20ekm-t bírt a QH (valójában Breda) feszítő) és a sustorgás (generátorcsapágy) is. Nagyon szép erőteljes hangja van. Nagyon szépen forog a hidrotőkék jól ellátják feladatukat. Jót tett, hogy a szelepfedélben kipucoltam a két furatot (abban azért volt némi olajsár) és eltávolítottam mindenhonnan az olajos lerakódásokat.
Menni sajnos nem tudtam vele, mert a hűtőt egy kissámli tartja egyenlőre.:-) Szervoszivattyú és klímakompresszor még nincs fennt rajta.
Idáig nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. A beszerelt fulldigit klímavezérlőre rákerültek a szervomotorok, érzélekők, kijelző és a kábelezés. Be is lett köteve a klímavezérlő (egyenlőre provizórikusan mert műszerfal még nincs, szépen működik az autóba szerelve is a vezérlés a műhelyasztal után. Erre a beszerelésre azért volt szükség mivel a fűtéscsapot is az új klímavezérlő működteti és azt meg ki kellett nyitni a rendszer hűtővíz feltöltése miatt. Az első menetpróbák hétvégén. Nagyon kíváncsi vagyok a váltóra meg egyáltalán milyen lett.
Robesz
A chip nekem nem úgy szabadon van mit a Te fényképeden hanem egy spec- foglalatban. van egy a Nyákba forrasztott foglalat. Az eprom egy másik foglaltban van. Bele van forrasztva ebbe a foglalatba, de úgy hogy még a gombostú vastagságú pákával sem lehet odaférni. Valszeg forrólevegő módszerrel forrasztották bele. Namost a 2 foglalat egymástól szétszedhető természetesen. Úgy van megcsinálva, hogy az Nyák foglalatban van egy térbeli WHITE felirat magának a foglatnak az anyagából kiöntve, az Eprom foglalatának alján meg ennek a feliratnak a térbeli negatívja van. ezért a két foglalatot össze lehet illeszteni de természetesen csak egyféle módon, így ki van zárva, hogy fordítva kerül az Eprom a foglalatba. Az eprom tetejéről le lehet venni az ablakor fedelet de típusjelzés nincsen az Epromon csak egy fehér címke DELCO BRBN felirattal.
Erre a BRBN-re emlékeztem ezt mondtam neked telefonon is.
Teljesen egyetértek Pb vel. Kizárt, hogy az üzemanyaggőz elszívó okozta a gondjaidat a 16V-val.
A fojtószelepeknek teljesen szinkronban kell mozogni. A hidrotőke csak egy bizonyos működési fázisban nem engedi kifelé magából az olajat.
"a hidrotőkéken felfekszik és nem a saját csapágyazásában van, ha csak rárakom..... össze kell húzni..."
Ezt elmagyaráznád? Ezt nem értem.
Mondjuk a hidrotőkéket nem szokták mosogatni semmivel sőt nindig ügyelnek arra hogy állandóan olajban legyen. Amit Petike145-nek hoztam új tőkéket azok is olajjal töltött zacskókban voltak csomagolva. Én is mikor kivettem a tőkéket akkor olajjal töltött tégelybe lógattam őket és ott fürödtek amíg vissza nem szereltem.
Kando
Szerintem neked nincs katalizátorod.
Banya
Én Tutela ZC 75 Synth-et használok bele. Most is azt kapott. Az nagyon jó olaj. 75W80-as. API Gl 5-ös.
Előtte 80W90-et használtam a Tutela M-DA-t az megszűnt, de télen amíg nem melegedett be azzal sokkal nehezebben ment a váltás. (még a 16V-nél volt ez.) Na persze ezzel sem tökéletes, de a Boxi váltójának ezt megbocsátom:-)
pb_31-08-2005 09:04:27 // 5956
Akkor lehet mégsem próbálom ki.
pb_31-08-2005 08:58:59 // 5955
Az ajánlás szerint(33-hoz) mind1, hogy GL4 v. GL5. A Tutelat még nem próbáltam, lehet, akkor kpróbálom majd. Egyébként a Tutela W90/M-DA-ra gondolsz?
András bácsi31-08-2005 08:55:29 // 5954
Elég régen Tutela olajat használok a váltóba, de télen, nagy hidegben azzal is akadnak. :-( Ez sem csodaszer sajnos.
Robesz731-08-2005 08:40:03 // 5953
bár hidegben ezzel is kicsit akad a váltó.... állítólag a tutellával egyáltalán nem, bármilyen hideg van....
próbáltam a mol 75-90-et , azzal is nehezebb hidegben...
Robesz731-08-2005 08:38:59 // 5952
abból is az API GL5-ös
pb_31-08-2005 08:23:47 // 5951
Elvileg kijelzi (ha nincs leszakadva a vezeték, vagy szándékosan lehúzva). Én nem hagyatkoznék, csak a műszerre, hiszen ezt szemmel is lehet ellenőrizni semmi perc alatt. Lehet 1 fékolaj csere +oldaná a gondodat. A kuplungodnak valószínű ua. a hibája, mint a fékednek, mert a kuplung hidralikus, és a fékolaj működteti.
pb_31-08-2005 08:19:34 // 5950
Agip Rotra MP SAE 80W-90. Kb. 2,6-2,5l kell bele.
Barni14731-08-2005 08:10:58 // 5949
akkor pontosítok : még a hígabbnál is hígabb volt.
:-)))))
vivalfa31-08-2005 07:47:08 // 5948
Szia petike145!
Az üléshuzat dolgot Érden csináltatom; szitázva csinálják meg és ami a legmeglepőbb: ingyé megcsinálják, mert két db-ra nem tudtak igazán árat mondani, annyit kértek reklámozzam őket, ha vki érdeklődne: www.filmnyomo.hu
Annyi kell nekik, hogy a logót kinyomtatod amekkorára szeretnéd és ők ezt kivágják: ebből lesz a szita-minta illetve viheted Coreldraw formátumban is.
Hú, hirtelen ennyi, kérdezz még ha van vmi.
Ciao
KisP31-08-2005 07:20:39 // 5947
A fék folyadék szint az lehet rendben lesz,hisz azt kijelzi a műszerfalon, ha kevés, nem? Lehet olyan,hogy elhasználodott az olaj és azért nyöszörög?
A kuplungra nem tudtok vmit mondani?
GEORGE31-08-2005 03:42:59 // 5946
A váltó olaj viszonylag "hig" szokott lenni...
Barni14731-08-2005 03:03:41 // 5945
Milyen olajat tegyeka boxim váltójába ? Gyanítom hogy amit az télen raktam bele,ludas a néha előjövő morgásban. Ugyanis most, hogy lehűlt az idő nem morog. Hígallotam is mikor beletöltöttem.
Barni14731-08-2005 03:00:55 // 5944
Jóllátszik a termosztát amit újra cserélhetek az enyémben. :-)))
kando.30-08-2005 23:57:33 // 5943
No, most elment jó pár csatolt fájl, programozók rajza is, majd a sráccal beszéljél, érdeme-e ezeket megépíteni, mi kell hozzá még...
Holnap majd étnézem jobban én is ezeket, most estére kicsit elfáradtam :-)
kando.30-08-2005 23:48:47 // 5942
Oké, pár dolgot már elküldtem :-)
pb_30-08-2005 23:40:31 // 5940
A freemail most bővített 25-re.
Robesz730-08-2005 23:36:20 // 5939
25 Mb megnéztem..:-))
Robesz730-08-2005 23:35:24 // 5938
akkor ürítem folyamatosan..:-))
Robesz730-08-2005 23:35:07 // 5937
:-))) 5 Mb talán
kando.30-08-2005 23:34:21 // 5936
Mekkora a levelesládád mérete ?
Tekinte, hogy freemail, próbálom a dolgokat tömörítve és elaprózva küldeni...
;-))
Robesz730-08-2005 23:25:49 // 5935
már nem lehet sajnos kicsit csináltatni....a nagyot nem tudom.....
pb_30-08-2005 23:25:18 // 5933
Nem rudom. Esetleg matrica rendszám, bár ha jól tudom már nem lehet kicsit csináltatni. Egyébként engem nem szokott zavarni.
pb_30-08-2005 23:23:28 // 5931
Jól néz ki a motortered.
Robesz730-08-2005 23:20:07 // 5930
én sem merek sajnos, csak új keretet kapott és kipróbáltam.....
mit lehetne tenni, hogy ne rontsa az elejét el ennyire a rendszám?
pb_30-08-2005 23:17:42 // 5929
Brutálisan néz ki így. De én nem mernék, így közlekedni vele.
Robesz730-08-2005 23:16:40 // 5928
Robesz730-08-2005 23:13:17 // 5927
pb_30-08-2005 22:55:08 // 5926
+ kéne lesni a szintet mindenképp. De azt is, amit Robesz mond.
KisP30-08-2005 22:54:57 // 5925
ok,holnap meghallgatom a pedált,lesz ami lesz.
te is voltál kispolákos?király,nekem még mindig meg van,csak nincs rajta műszaki:))))
Robesz730-08-2005 22:50:49 // 5924
lehet, nem az, de azt meg lehet hallgatni....viszont, ha az és a fém belerozsdásodott a műanyagba, akkor hiába fújod bármivel (ezt még kispolákos korszakból tudom, ott a gázpedál volt műanyagban és, ha egyszer beállt, akkor hiába fújtam bármivel...)
KisP30-08-2005 22:49:09 // 5923
pb: a fékolajat nem cseréltem amióta nálam van az autó, 1 éve, olaj lehet a hunyó?
robesz: nem tudok róla hogy szorulna a pedál,de a pedálokat fújtam már be wd40-nel,de semmi....
Robesz730-08-2005 22:45:55 // 5922
nem lehet, hogy csak a pedál tengelyével van baj? nem az szorul?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
406
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?