Forum >> Alfasud-33
pb_02-11-2007 13:36:22 // 35621
AP Borg & Beck szerkezet, és akkor még 1 Valeo tárcsa volt mögötte. De már sikerült lerúgnom ezt a szerkezetet, bár még rajta van, de terveim szerint nem sokáig.)
pb_02-11-2007 13:34:08 // 35620
Indítás nélkül nem villan vissza, csak indítás után? A kattanást mindenképp + kéne hallgatni, az sokat elárul. Az sem kizárt, hogy az elektromos rendszer van már oda, és azért nem megy. Tehát leszedett váltónál, direkt 12V-ot adva a mágnesnak kattant, ez már félig-meddig jó.
Szinkrongyűrűt mennyiért sikerült szerezni, és honnan?
Szinkrongyűrűt mennyiért sikerült szerezni, és honnan?
kesa02-11-2007 13:31:27 // 35619
Ez milyen kinyomólap?
AP?
AP?
Dex02-11-2007 13:28:00 // 35618
Gyújtás ráadásakor a lámpa felvillan, de 1 mp múlva ki is alszik. Ha beindítom a motort, akkor néhány másodperc múlva kigyullad a lámpa. Az elképzelhető, hogy a relé megpusztult? A kattanásra még nem figyeltem, de amikor lent volt a váltó akkor veszkó alatt kattant és összezárt. Nem kattant újból. A váltó csak fel lett dobva, tehát nem lett hozzányúlva. Ha majd megérkeznem a szinkrongyűrűk meg miegymás akkor majd megint leszed, felújít és összerak. Addig meg finoman rakom a 2.-t. Úgy nem reccsen :)
pb_02-11-2007 12:08:27 // 35617
Az összkerék felélesztése az 1ik kedvenc témám.))
A váltóra visszatérve, gondolom az ismerősöd nem sokat szórakozott az "új" váltóval, "csak" rábiggyesztette a lehajtást, és kész. Én, biztos +csináltam volna full reccsenésmentesre. Azért reccsen, mert a kapcsolókörmök, a kapcsolóhüvely, és a szinkrongyűrű is oda.
A 4x4 visszajelző lámpa, akkor világít, ha hiba van a rendszerben, vagyis nem műxik. A lámpa hibátlan esetben, úgy műxik, hogy gyújtás ráad, lámpa kivillan, majd néhány másodperc múlva elalszik, miközben a mágnes behúz. Pontosan mi is történik nálad? Gyújtás ráadásnál jön középről, a váltókar magasságából 1 kattanó hang, vagy sem? Vagy azt csinálja, hogy kattan, majd kattan még 1et, és a lámpa felvillan?
A váltóra visszatérve, gondolom az ismerősöd nem sokat szórakozott az "új" váltóval, "csak" rábiggyesztette a lehajtást, és kész. Én, biztos +csináltam volna full reccsenésmentesre. Azért reccsen, mert a kapcsolókörmök, a kapcsolóhüvely, és a szinkrongyűrű is oda.
A 4x4 visszajelző lámpa, akkor világít, ha hiba van a rendszerben, vagyis nem műxik. A lámpa hibátlan esetben, úgy műxik, hogy gyújtás ráad, lámpa kivillan, majd néhány másodperc múlva elalszik, miközben a mágnes behúz. Pontosan mi is történik nálad? Gyújtás ráadásnál jön középről, a váltókar magasságából 1 kattanó hang, vagy sem? Vagy azt csinálja, hogy kattan, majd kattan még 1et, és a lámpa felvillan?
pb_02-11-2007 11:47:49 // 35615
Oda nem fog lemenni a fordszámmérő vezetéke, nem onnan kapja a jelet. Az a jeladó a motorvezérlőnek szolgáltatja a jelet, az 1ik legfontosabb jele. A menetirány szi bal oldalon van a hátsó motorfedélen, a lendkerék magasságában.
Ezen a képen jól látszik, hogy hol is helyezkedik L pontosan. (A képen 1 16v, de ez most nem számít.)
Maga a műszer működése 1xű, kap 1 +-t, 1 --t, és a jelet. IAW esetében az S41-es reléről kapja a jelet. Az S41-es relé elhelyezkedését is kiderítettük. Azt kell csinálni, hogy végig kell követni a fehér kábelt, az S41, és a műszer között, közben még van 1 G99a csatlakozó is, és + nézni, hogy minden rendben van-e a kábellel. Csatlakozási pontokat +tisztítani, utána pedig próbálni. Ha még mindig nem jó, akkor a műszerrel lesz valami.
Ezen a képen jól látszik, hogy hol is helyezkedik L pontosan. (A képen 1 16v, de ez most nem számít.)
Maga a műszer működése 1xű, kap 1 +-t, 1 --t, és a jelet. IAW esetében az S41-es reléről kapja a jelet. Az S41-es relé elhelyezkedését is kiderítettük. Azt kell csinálni, hogy végig kell követni a fehér kábelt, az S41, és a műszer között, közben még van 1 G99a csatlakozó is, és + nézni, hogy minden rendben van-e a kábellel. Csatlakozási pontokat +tisztítani, utána pedig próbálni. Ha még mindig nem jó, akkor a műszerrel lesz valami.
pb_02-11-2007 11:31:23 // 35614
Mérd ki a gombát.
0 fok ~5,2 kohm
20 fok 2-3,5 kohm
40 fok 0,9-1,4 kohm
60 fok 470-600 ohm
80 fok 235-300 ohm
100 fok 135-165 ohm
0 fok ~5,2 kohm
20 fok 2-3,5 kohm
40 fok 0,9-1,4 kohm
60 fok 470-600 ohm
80 fok 235-300 ohm
100 fok 135-165 ohm
Bálint01-11-2007 22:49:53 // 35613
Köszi! Holnap meg is csinálom :)
Scott01-11-2007 22:28:40 // 35612
Ez egy Weber IAW rendszer. Ahol karikáztál ott van a műszernek a jele, a másik oldalt meg a befecskendező rendszernek menő hőfok jel ( kék színű csatlakozó ). Meg van még egy a hengerfej oldalán, oda egy szál megy. Az a jeladó pedig a műszerfalon levő piros lámpát vezérli, amikor már 100-120 körül van víz. Mostanában nem egy ilyet ill. Bosch MP3.1-es rendszerű 8V-t bontottam meg :))
Bálint01-11-2007 21:50:55 // 35611
Az alábbi üzenetet szaferi46-nak szántam .)
Bálint01-11-2007 21:49:53 // 35610
P.Tibi tagunknak biztos van. Új és bontott alkatrészekkel foglalkozik, én is vásároltam már tőle párszor, ja és tagoknak kedvezmény is jár :)
Dex01-11-2007 19:17:37 // 35609
Halihó,
Végre hazaértem a világjáró körutamról " 6 ország 4 nap alat" és mi várt itthon :) hát elkészült a P4 váltója :)))))))). A gépsárkány nagyon megy " 2-s reccsen :) " tehát igazi alfa. A 4x4 valami oknál fogva viszont nem működik. Gyújtás ráad, a visszajelző felvillan majd kialszik. Autó beindít és néhány másodperc múlva kigyullad a 4x4 visszajelzője. Az elektromágneses része a váltónak működik, mert feszültség hatására zár. Hol lehet a hiba?
Végre hazaértem a világjáró körutamról " 6 ország 4 nap alat" és mi várt itthon :) hát elkészült a P4 váltója :)))))))). A gépsárkány nagyon megy " 2-s reccsen :) " tehát igazi alfa. A 4x4 valami oknál fogva viszont nem működik. Gyújtás ráad, a visszajelző felvillan majd kialszik. Autó beindít és néhány másodperc múlva kigyullad a 4x4 visszajelzője. Az elektromágneses része a váltónak működik, mert feszültség hatására zár. Hol lehet a hiba?
Alfaferi01-11-2007 18:31:57 // 35608
Ciao Cartársak
Ha van Valakinek 33-ashoz bal első lámpa és irányjelző, kérlek írjatok az üzenőfalamra.
Sűrgős lenne a dolog, mert a jövő héten vizsgázna a vas, de törött búrákkal nem adják meg a műszakit.
Előre is köszönöm.
Üdv. Mindenkinek
Ha van Valakinek 33-ashoz bal első lámpa és irányjelző, kérlek írjatok az üzenőfalamra.
Sűrgős lenne a dolog, mert a jövő héten vizsgázna a vas, de törött búrákkal nem adják meg a műszakit.
Előre is köszönöm.
Üdv. Mindenkinek
Bálint01-11-2007 17:04:30 // 35607
Húha, akkor itt gobanc lesz, nekem az nem megy be a relébe. A motortérből jön át a tűzfalon. :S
Face01-11-2007 16:57:55 // 35606
A feherkabel nem megy sehova le, az a reléből kapja a jelet.
Bálint01-11-2007 16:48:42 // 35605
A motoros ábrádon a 18-as a fordulatérzékelő, de valójában az hol van, mert hiába keresem nem látom a blokkon se meg sehol se, mert elvileg akkor oda megy le a fehér kábel......
Bálint01-11-2007 16:37:53 // 35604
Akkor shoppingolok egy gombát és már klappol is!! :) elvileg
Bálint01-11-2007 16:36:57 // 35603
Régi 33-nak szétszedtem a már az műszerfalát és ennek is mindenképp szétkell holnap, mert a nem világít az óra lap meg a lámpavisszajelzőm és idegesít. De szétszedett f.mérővel nem tok mit csinálni...
Bálint01-11-2007 16:34:15 // 35601
Széthúztam, polír, csillogott mint a tücsökpics..a:)
pb_01-11-2007 16:33:29 // 35600
Aki még először csinálja, annak igen.))
Bálint01-11-2007 16:32:38 // 35599
Face01-11-2007 16:32:05 // 35598
Asszem a klímához menő csati lenne...
Face01-11-2007 16:30:42 // 35597
Még jó hogy össze van dugva..hisz müködik.. széthúztad? nincs oxidálódva belül? ha nem akkor jöhet a multiméter, kimérni a kábelt, meg kiszedni a műszert.. nem olyan vészes művelet... :)))
pb_01-11-2007 16:29:07 // 35596
+ nem mondom így.))
Bálint01-11-2007 16:26:53 // 35595
Van ott egy ugyan olyan dogesz mint a fordulatmérőjé csak kettes, az mi lehet? mert az nincs bekötve, le van dugózva
pb_01-11-2007 16:26:44 // 35594
Lehet magával a műszerrel van ám baj, mert az sem elképzelhetetlen.
Bálint01-11-2007 16:25:44 // 35593
Megvan! Hibátlanul összedugva! Mésem jó. Aztán eltűnik a motortérben egy nagy kábelhalmazba....
pb_01-11-2007 16:25:35 // 35592
Keress ott 1 fehér kábelt, ahogy Face kolléga írja. Persze, az 1ik az IAW reléje, a másik pedig a szivattyúé, ha bármelyiket kiveszed, az autó természetsen nem fog menni.))
pb_01-11-2007 16:22:55 // 35591
A G-t pótold, a többivel nem kell foglalkozni.)
Face01-11-2007 16:22:27 // 35590
Lehet ám hogy nem pont ott lóg ki a nagyobb korbácsból a reléknél, nem emlékszem pontosan, de az tuti hogy egy szimpla egyes szigetelt csati amibe egy feher kábel megy és a relékből indul...
Már lassan egy éve hogy csináltam ingegnere sud-jába az IAW beépítést...
Már lassan egy éve hogy csináltam ingegnere sud-jába az IAW beépítést...
pb_01-11-2007 16:19:57 // 35589
A blokksémán a 13-as jelölt játékos, a vezérlőnek szolgáltatja hőfok jelet. A műszernek pedig az ellentétes oldalon(legalábbis nálam így van) kell lennie. Ha emlékeim nem csalnak, barna kábelen keresztül kapja a jelet. A termosztátházról hülyeséget írnak.
Bálint01-11-2007 16:16:04 // 35588
Van egy a csati azon a környéken, de az le van dugózva.... Akkor fehér kábelt keressek ami megy a relébe és van rajt csati?
Face01-11-2007 16:13:30 // 35587
Kell belőlük lógnia egy fehér szimpla kábelnek szigetelt csatival(fekete vékony csőben persze..) az a fordulatszámmérő jeled. lehet vmi van a kábellel/csatlakozóval/saruval megnő az ellenállás és kevesebb villany jut át a műszerig ami hibás kijelzést eredményez...
Bálint01-11-2007 16:00:33 // 35586
Bálint01-11-2007 15:51:32 // 35585
Itt is vagyok!!! Ködlámpa is kipipálva!! Nincs benn relé, holnap venni kell egyet a kürt reléjével hibátlan!! E, F, G reléim hiányoznak :( mégis működnek a dolgok...
Bálint01-11-2007 15:44:22 // 35584
pb!!! Rögtön jövök kipróbálom a ködlámpát meg csinálok pár képet és elküldöm mert gázok vannak....10 perc és itt vagyok
Bálint01-11-2007 15:40:28 // 35583
Ja és tudod küldtél képet a motortérről, tételszámozva. Szóval nekem annyira nem ott vannak a dolgok mint ahogy a képen. Pl: nem jó a hőfokvisszajelzőm, már régóta keresgetem a gombáját, a rajzon azt írja, hogy a termosztátházon kell lenni, de először is nem nagyon férek oda másodszor meg nincs rajt. :(((
pb_01-11-2007 15:38:34 // 35582
Mondjuk a kürtét.)
Bálint01-11-2007 15:37:51 // 35581
Köszi, szóval, ha a relé rossz, akkor úgy meg tudom nézni, hogy, kiveszem a G-t és teszek be oda egy másik ugyan olyat mert olyanból még van benn 3....
pb_01-11-2007 15:33:52 // 35580
Bálint01-11-2007 14:38:00 // 35579
Köszi! A végén mégsem cseréltem le, nem a kapcsoló volt a baja a tolatólámpának, majd 1-2 hét múlva a motorolajjal együtt cserélem. Tehát a tolatólámpám már üzemel! Mikor a ködlámpáról volt szó én a hátsóra gondoltam, a kapcsoló jó ki lett mérve, kraftot viszont nem kap és az összes biztosíték jó. Reléről megy a hátsó ködlámpa? És holt találom, a biztosíték doboznál van 5 relé, de gogy ki-kivel van azt ne kérdezd. Cserélgettem dugosgattam, de sehogysem villant ki a ködlámpa!
Tudsz segíteni?
Tudsz segíteni?
pb_31-10-2007 23:39:13 // 35578
Ja 3,6-4,0l között, inkább attól függ mennyire szeded szét a motort.
HátvédRomeo31-10-2007 23:32:28 // 35577
Reális a 2,5 liter váltóolaj mennyiség. A könyv 2,4-et ír, 1 deci nem számít.
Motorolaj mennyiség meg 3,5-4,2 között változik hengerürtartalomtól függően.
Motorolaj mennyiség meg 3,5-4,2 között változik hengerürtartalomtól függően.
pb_31-10-2007 22:45:54 // 35576
Jobban +nézve látszik indulásnál a fekete füst.
pb_31-10-2007 22:38:44 // 35575
Egészen.) 3,5 akkor, ha van még 1 difi, vagy lehet a motorolajra emlékszel, mert kb annyi megy bele, talán 1-2 dl-el több.
pb_31-10-2007 22:35:48 // 35574
Jó, sőt nagyon jó!))) A ttiltásról való elindulások kegyetlenek.))) Én nem látom a fekete füstöt, csak a JTD-nél. Az ovál félelmetes volt belülről.))
Bálint31-10-2007 18:38:05 // 35573
Köszi szépen! Biztos ez a 2,5 liter, mert én 3,5-re emlékszem. Mintha annyit raktam volna a régi gépembe....
VinceP4 (Il capitano)31-10-2007 14:06:24 // 35572
Induláskor azért prüszkül egy feketét.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
580
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?