Forum >> Alfasud-33

pb_04-11-2007 14:09:45 // 35671
Hello! Igen a kmóra 33 betegség, de mond6juk típushibának is. Az én tapasztalatom az, ha jeladó, vagy kmóra vezérlő(SAF 1091) behalt, akkor semmit sem csinál az óra. Én is cseréltem műszer1séget, és jeladót is. A cseredbal jártam úgy, hogy először mutatott normálisan, majd 1x elkezdete játszani, az alább írt játékot. Aztán 2 órából összeraktam 1et, azóta jó.
Biztosat nem tudok mondani a problémádra, de én a vezérlő hibát kizárnám. Még annyit lehetne csinálni, hogy átnézed az érintkezési pontokat, lehet ott van a qtya elásva. Még talán a jeladó lehet hibás, de sztem annak is kicsi a valószínűsége.
Alfa Rosso 3304-11-2007 13:46:46 // 35670
hello pb nincs egy éve hogy cserélve lett a km óra és állitolag 33 betegség panel hibás azt mondták szerinted?
pb_04-11-2007 13:45:46 // 35669
Ha Pesten lennél szívesen felajánlanék 1 próbát.
Bálint04-11-2007 13:40:08 // 35668
A km-órám működik, a fordulatmérőm mutat kevesebbet a valósnál. Kerestük pb-vel a hibát de nem akar normálisan működni, úgyhogy most ott tartok, hogy szerzek valahonnan egy fordulatmérő órát és kipróbálom azzal....
pb_04-11-2007 13:30:58 // 35667
Sztem nálad, az óraszerkezettel lesz gond. Hasonló probléma már nálam is jelentkezett, kevesebbet mutatott az óra, ill, ingadozott. Ahogy nézegettem valami +szorul6ott.
pb_04-11-2007 13:29:10 // 35666
Ez csak úgy fog kiderülni, hogy szerzel 1 másikat.)
Alfa Rosso 3304-11-2007 13:12:34 // 35665
Hello Bálint!!!!!Olvastam a problémádat.Nekem is úgyanez a bajom km. órával.És a tiédel mi van??Ha van valami ötleted akkor jelezzél!!!!!!Előre is köszi!!!!Hello.
Bálint04-11-2007 09:32:28 // 35664
Hát nem lett jó :( Én sokkal többet nem tudok tenni az ügy érdekében, mert műszerem sincs amivel ki tudnám mérni, időm sincs,mert csak 7végén vagyok itthon, türelmem sincs és nem utolsó sorban nem is nagyon értek hozzá. De az nagy poén lesz ha szerzek egy műszert és ugyan úgy keveset fog mutatni mint ez....
pb_04-11-2007 01:48:53 // 35663
Cseréld azokat a tárcsákat. Ha újakat veszel, akkor majd lesz 1 kis trükk.) A fék, amúgy +int az 1ik kedvenc témám.)) A hátsó féknyergek, és a fékerőszab jó nagy szopás, bár, ha már csináltál néhányat, akkor annyira nem.) A fékerőszabot leginkább 1 légtelenítéssel lehet bevizsgálni, ill + kell nézni, hogy a villánál lévő mechanika, a porvédő alatt, nem akadt-e ki. Aknából viszonylag könnyű kiszerelni, de akna nélkül is +old6ó.) Amire nagyon figyelni kell, az a fékerőszab villája, ill a fékcsövek, ha lehet kiszerelésnél 1ik se törjön.
pb_04-11-2007 01:41:22 // 35662
Még néhány, igaz, kicsit másfajta.)

Dex03-11-2007 21:15:33 // 35661
Hát holnap akkor műszerfalbontás. Minden elektromos csatit meg akarok nézni :) A hátsó féktárcsáim nem nagyon akarnak megszabadulni a rozsdától :) Va lami fékbetét még látszik, de fék az nem sok van. A fékerőszabályzó szerintek beszart. Fát azt is kiszenvedem.
pb_03-11-2007 18:46:27 // 35660
Innentől kezdve 1 jó kis játék az egész, végig lehet nézni a forrasztásokat, és amelyik gyengénel tűnik át kell forrasztani, aztán lehet olyat is játszani, hogy 1enként kiveszed az alkatrészeket, és kiméregeted. Persze az IC-eket nem igazán tudod kimérni, esetleg működés közben mérsz a lábain, vagy multiméterrel, vagy szkóppal. A szkóppal több esélyed van rá, hogy mérsz is valami értékelhetőt. Vagy Ilyen IC-ket, tranzisztorokat, és kicseréled őket. Esetleg, ha nagyon felszerelt vagy műszerekkel, akkor 1 négyszögjel generátorral, adsz neki jelet, 1 táppal 12V-ot, és 1 szkóppal szépen elkezded mérni, hogy mi történik, hol veszik L a jel.
Bálint03-11-2007 18:18:03 // 35659
Játszom is vele! Megint szétkaptam, nem bírok nyugodni, nagyon idegesít, most befújtam a műszert, a csatlakozókat, mindent kontakt sprével hátva valami csoda folytán meggyógyul, de már nem tudom elképzelni mi lehet a hiba :(

nem a legjobb képek, de élőben sem látszik hibásnak :)
pb_03-11-2007 17:19:53 // 35658
A generátornál lévő sarukat is tisztísd +.
Ha főtengely baj van, akkor előbb-utóbb minden üzemállapotban szorulni fog.
Gróf03-11-2007 14:13:01 // 35657
Nos
Átnéztem a kábeleket (amik az indítóhoz és a blokkhoz mennek), + megpucolgattam őket(nem voltak vészesek). Most indul szépen. Akksinak fel kellett volna töltenie hazaút alatt, ha meg a generátor lenne akkor kivillant volna a lámpa nemde?
Annyit tudok most hogy használom és figyelem hogy viselkedik. Még annyit a főtengelyről hogy ha esetleg (remélem nem) igy szorulgatna akkro azt már az üzemi hőfok elérése mellett produkálja ez a hibát?
pb_03-11-2007 13:53:12 // 35656
Aha. Nem tudom, én biztos játszanék még vele 1 kicsit, de szereznék 1 bontottat is, hogy, ha kell legyen tariba.
Bálint03-11-2007 13:42:31 // 35655
Igen, ismerős szétszedtem én is, meg izgattam, mozgattam a mutatót, de semmi különös, nem szorul, sőt....
pb_03-11-2007 13:29:00 // 35654
Na itt 1 kép is hozzá, bár nem a legjobb.)

pb_03-11-2007 13:26:08 // 35653
A kattanás elég erőteljes, fémes hangú. Ha folyamatosan kattog, akkor a vezetékkel van gond, hacsak 2 kattanás van, akkor más gond lesz. Amúgy lehet a hátsó ablakfűtés reléjét előbb +találod, talán ahhoz nem kell kibontani a kardánboxot, azzal is lehet próbálkozni.
Kmóra vezetéke 2 helyen szokott betegeskedni. Az 1ik hely az akksi, és a fűtésbox között talál6ó csati, de ez a ritkábbik eset, hogy ott a gond, mert elég masszív az a csatlakozási pont. A másik hely pedig a műszeregység hátulja, menetirány szi bal oldal, 2s csati. Ki kell venni a foglalatból az érintkezőket, és óvatosan + kell hajtni őket, 1 kicsit ívesebbre. Valószínűleg csak 1 ponton érintkezinek, ezért van kontakthiba. Ha nagyon biztosra akarsz menni, akkor a csatlakozót még kitámasztod 1, vezetékdbal, vagy gyufával, vagy valamivel.
pb_03-11-2007 13:16:25 // 35652
Az ígért kép:

Bálint03-11-2007 12:55:52 // 35651
Ok köszi! Megkérdeztem P.Tibit van-e neki műszere és mennyiért most a válaszát várom aztán csere....
pb_03-11-2007 12:54:42 // 35650
Gondolom.)) Akárcsak az én i betúm.))(
Scott03-11-2007 12:50:20 // 35649
Azért az a pont igen költséges volt :( :))
Scott03-11-2007 12:47:55 // 35648
Ha ezeken látható nyomok vannak, akkor valszeg már a főtengely csapágyak is cserések. Utóbbi cseréihez viszont, sajnos ki kell venni a motort és komolyabban megbontani.
Scott03-11-2007 12:46:01 // 35647
A legközelebbi olajcserénél érdemes lenne megkukkantani legalább a hajtókarcsapágyak állapotát, ehhez elég csak levenni az olajteknőt és így hozzá lehet férni a hajtókar csapágy csészékhez.
Scott03-11-2007 12:40:46 // 35646
Azért ennyire ne szaladjunk előre. A list elején kell kezdeni :)
Aksi, önindító, kábelezés az önindítóhoz. Ha ezek jók, akkor lehet továbbmenni. Ezután lehet gondolni rosszabbra, valamilyen mechanikus szorulás melegen: veztengely vagy főtengely. Nagyon szopatós hiba az biztos.
pb_03-11-2007 12:23:16 // 35645
A fordszámmérővel kapcsolatban még annyi, hogy van a skálázásban 1 kis apróság, amiben eltérnek 1mástól.
pb_03-11-2007 12:15:57 // 35644
Először az önindítót vedd szemügyre, és a kábelezését.
pb_03-11-2007 12:14:44 // 35643
Én, is szétszedtem 1et, csak tregnap este már nem volt kedvem lefényképezni.) Szóval esetleg a tengely szurl6ott +, vagy van benne q IC, SN29736P, az adta + magát, vagy valamelyik kondi, stb.
pb_03-11-2007 12:12:17 // 35642
Szinte vadontúj lesz az egész motor.)) Asszem az a pont felhelyezés egészen jól sikerült.)))
Gróf03-11-2007 12:05:32 // 35641
Ciao!
Scott cartárs hozzászólásához kapcsolódóan lenne egy kérdésem.
Előfordult már velem, hogy egy 70 km es út után alig akart beindulni az autó. Először kb 3 percre állítottam le, majd a kútnál 5 re és mindkét alkalommal vagy 4 szer kellett indítani mire rendesen átforgatott és beindult. Már otthon órák mulva hidegen pöccre indult,,
Megszorult volan a főtengelyem? :(((((
Bálint03-11-2007 11:45:40 // 35640
Szédszettem azt is nem láttam semmi gyanúsat vagy szakadást vagy ilyesmit, de mindegy valahonnan próbálok szerezni műszert.
Köszi...
Scott03-11-2007 11:45:11 // 35639
Cseréltük az egyik hengerfejet is, mert úgy tűnt lógott benne az egyik veztengely és az csattogott, nem a htőkék ill. ebben a hf-ben megszorult az egyik vadi új htőke is. Érdekes..Mindegy most ezzel a hf-fel nincs gond. A főtengely köszörülve lett teljesen ( főtengely és hajtókar rész is ) , új csapágyak mindenhol. Bakker, már csak a dugók, hajtókarok és veztengelyek "régiek" :)
Átgondolva az egész szitut a főtengely már "szorulthatott" korábban is, azért nem tudta melegen megforgatni az önindítő, ill. még 8V-s állapotban is volt ilyen. Tehát ez már egy korábban kezdődött betegség volt, én csak feltettem a pontot az i-re :)))
pb_03-11-2007 11:31:40 // 35638
Jöhet a bejáratás?)
Scott03-11-2007 11:30:15 // 35637
Egy szívműtét képe:


ui: szar minőségű
pb_03-11-2007 00:57:14 // 35636
Nem tudom milyen módozatai vannak.) 1et tudok, hogy már az enyém is kezd odalenni, és már elég régóta húzza.
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-11-2007 00:29:21 // 35635
a vízpumpát végül nem cseréltem,mert az új beleért a blokkba és karistolt,ellenben a réginek meg semmi baja nem volt + az is öntvénykerekes. Úgyhogy az újból a tömítést használtam fel csak.
De előtte ment már tönkre vízpumpám,az inkább morgó hangot adott és engedte a vizet.

Generátorcsapágy-tönkremenetelről ,mint jelenségről tudunk valamit?
úgy értem,milyen fázisok vannak a vég előtt?
Vasárnap mennénk Pestre,azt még bírja mán ki! :-)
pb_02-11-2007 23:55:51 // 35634
Az, akkor 35k km, még 1x ennyit elfut6. A generátor ad6 ki hülye hangokat, még ami ott van a közelben, az a vízpumpa. De azt nem olyan régen cserélted, és ha jól emléxem öntvénykerekesre.
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-11-2007 23:48:31 // 35632
hát,lassan esedékes...

a mostani szett "since 197.000 km" és a verdában pont 205.000 van...
egyébként arra is gyanakodtam,majd holnap még1x szemből is meghallgatom,de ma este oldalról befülelve majdnem 100%-ra generátor adja a hangot...
pb_02-11-2007 23:38:11 // 35631
Nem' tom, lehet.))
Szóval ez így elég tág, de elképzelhető, a generátor csapágy, de a görgők csapágyainak zaja sem kizárt. Mikor volt cserélve a vezérlés?
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-11-2007 23:33:48 // 35630
Üdv mindenkinek!

pb!
nemtom,veled beszéltem a múltkor arról,hogy kiadósabb pörgetés után valami "nyíg" (zsünnyög) a motornál?
ma este meghallgattam,és kb.középről jön,kvázi nekem gynús,hogy a generátornak a valamilyének a valamilye lehet az...
csapágya mondjuk,az ad ilyen hangot?
pb_02-11-2007 22:55:30 // 35629
1re nagyobb a gyanúm, hogy a műszer halt be.(
Dex02-11-2007 17:41:32 // 35628
Hát kattanás lehet hogy van, csak nem nagyon hallom, hogy egy kattanás lenne. Olyan amikor agy elektromágnes működik. Szerintem, inkább a vezetékkel vagy a relével lesz a bibi. A relécserét kipróbálom. Valahol a kilométerórám vezetéke is beteg " kontakthiba" mert egy nagyobb döccenőnél nem mutat, majd a másiknál megint mutat :). Szerinted nekem kellene lambda szondának lennie? Nem találom a kipuffon :)
Bálint02-11-2007 16:41:01 // 35627
G99 rendben van! A műszerrel mit tudnék csinálni? Az nem lehet, hogy más típúsé van beépítve? Mondjuk 1.7-es vagy 1.5-ös műszer van benne és máshogy veszi jelet azért csal?
Bálint02-11-2007 16:26:27 // 35626
Kösz! Jól jött ez a kép! Szóval akkor nem a jeladónál lesz a gáz mert akkor más sem működne.... Szóval megvan a fehér kábel, csont tiszta a csati is de akkor most megyek és megkeresem G99-et! Jelenleg szét van kapva a műszerfalom, úgyhogy ha van még valakinek tippje szívesen várom. A hiba még mindíg az, hogy a fordulatmérőm csal. Keveset mutat, 90km/h-nál 1700-körüli értéket mutat és ha helyben van túráztatva a motor akkor sem birja elérni a 3000-es fordulatot, pedig a motor sokkal jobban pörög....
pb_02-11-2007 14:23:26 // 35625
1 szinten van. Én ilyenkor márcsak az árat nézem.)
pb_02-11-2007 14:22:06 // 35624
Jó kérdés. A ködfényszórónak nincs + véletlenül a reléje. Bár ahogy emlékszem neked nincs ködös elől. Még ki lehet próbálni tán az ablakemelő reléjével is, asszem az is ugyanolyan.1ébként a relé nem biztos, hogy halott, mert trükkösen van +oldva az összkerék vezérlése. A kattanást figyeld ki, az a lényeg.)
Ok, köszi!
kesa02-11-2007 13:40:31 // 35623
Nekem a verdán Valeo volt, Valeo tárcsával, aztán rá lett téve egy ilyen AP, hozzávaló tárcsával, de végül csak a tárcsa maradt belőle, a nyomólapot kinyírta az az elbaszott (egyébként vadi új!) kinyomócsapágy...

Szted melyik a jobb, AP vagy Valeo?
Dex02-11-2007 13:40:15 // 35622
Szinkrongyűrűt még nem vettem meg, de granturizmo a fiatalkatresz.atw.hu-t mondta. Ha tudom az árát akkor publikálom :) Indítás nélkül nem villan vissza !!! Indítás utám meg igen. Megpróbáltam kimérni a relét és ha jól csináltam akkor lehet hogy kukás. De akkor miért alszik ki a lámpa ha csak a gyújtást adom rá?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.