Forum >> Alfasud-33

LoneWolf3321-05-2011 11:54:56 // 76521
Akkor ne kímélj minket:
Eme semmitmondó tőmondat helyett írhatnál esetleg valami konkrétabbat is.
pb_21-05-2011 11:39:32 // 76520
Nem a termosztáttal, + a hűtőventivel lesz ott a baj.
LoneWolf3321-05-2011 11:30:45 // 76519
A 110 fok bőven kívül esik az elfogadható tartományon, az ilyen fokú túlmemegedés
már veszélyes a motorra. A termosztát illetve a hűtőventilátor megfelelő működését mindenképp célszerű ellenőrizni.

Az üveggyapottal bélelt kipuf. dobok az amerikai izomautókon népszerűek,
bár ott nem magát a csövet tömik tele ezzel, hanem a dobban lévő rezonáns
teret, így a hatásos zajcsillapítás kisebb fizikai méretű dobbal is elérhető.
mazsi.8721-05-2011 10:46:03 // 76518
köszi a választ az a baj hogy az enyém elpörög 110-ig most indulok kipuffancs hegestésre mert a kedves kereskedő betömette üveggyapottal vagy a lamellák közt kijöhetett és nem tud rendesen távozni a gáz ami ugye magában is gáz
LoneWolf3321-05-2011 09:09:00 // 76517
Üdv !

A hűtőrendszer 84 és 87 fok (+- 2 fok szórás mindkét irányba) között igyekszik
tartani a hűtöközeg hőmérsékletét.
mazsi.8721-05-2011 08:49:35 // 76516
sziasztok új tag vagyok és csak kérdezni szeretném hogy egy 145-ös 1.6 boxerem van nem tudja valaki hogy hány fok az ideális hőmérséklete ??
Gábor3321-05-2011 08:30:58 // 76515
Hali! Elsö futomüben:1-1DB also gömbfej,szilentekböl két féle kell:1-1DB( kisebb méretü) lengökar belsö szilent(kaszni oldalán),2-2DB nagyobb méretü a lengökar elsö részébe és a hossztartoba. Unix programban látod a kétfajta szilent közti méret különbséget. Érdemes müanyagházas szilentet venni,mert nálam a fémházas(Moog) kimozdult a lengökarokbol. Présen kinyomod a régit és érdemes kicsit kitörni a lengökar és hossztarto furatát az egyik oldalon,igy könyebben "beletalál" a szilent. Szilent egyik oldala is le van kicsit törve. Müanyagházas szilent kb2 mm-es tulfedéssel készül ezért fontos,hogy merölegesen préseld,mert könnyen félrekap és szétfaragja a szilent müanyag házát. Kicsit meg is lehet kenni mondjuk WD40-el,ez segit,hogy simán be tud préselni. Hátso futomüben pedig 10DB szilent van,itt is különbözö a méret és szintén müanyag házas. Árban nem olyan vészes,olyan 2.500/DB,mondjuk ha minden szilentet egyszerre cserélsz,akkor kicsit huzos lehet.
alfaromeo3320-05-2011 19:08:28 // 76514
Valaki meg tudná mondani, hogy egy 33-as alfán, 1986-os, ZAR30586 kódú kocsin hány gömbfej és hány szilent van? a futóműre értem természetesen.....
pb_20-05-2011 13:29:33 // 76513
Nah, akkor már mindent tudsz.)))
Hakuna20-05-2011 13:25:08 // 76512
Ja, már megtaláltam guglin, és tényleg arány.
Hakuna20-05-2011 13:21:15 // 76511
Már csak egy kérdés. A peres szám tényleg nem miliméter, hanem valami arányszám/százalék?
pb_20-05-2011 13:18:33 // 76510
185/60 R14. Nem mind1ikre került 13as
Hakuna20-05-2011 12:35:32 // 76509
Az elmegy. Ha luiginak sikerült, hátha nekem is.
Tényleg ekkora a gyári? De akkó mé kerültek rájuk a 13-asok?
pb_20-05-2011 11:54:49 // 76508
Nyugodtan. Van tapasztalat, pl a gyárival.))
Hakuna20-05-2011 11:07:13 // 76507
Üdvözletem az Uraknak!
Valaki próbált már R14, 165/65 téligumit felerőltetni 33-asra?
Van egy maradék garnitúrám, és nem tudom, hogy egyáltalán nekimenjek -e.
Beférhet? Van valakinek ilyen (vagy ennél nagyobb méretű) tapasztalata?
Gábor3317-05-2011 15:56:17 // 76506
Üdv! Persze,de még csak most tudom kezdeni a motor témát. Az elképzelés már megvan,hogy mit is szeretnék,csak hát az anyagiak függvénye minden. Lényeg,hogy mostantol csak a motor van hátra. Illetve még nem érkeztek meg az elsö féktárcsák és betétek. Remélem ez is hamarosan meg lesz és akkor tényleg a motor megy ezerrel. Sajnos tuning alkatrészeket már nem igen találni és ami van az is nagyon huzos anyagilag. remélem jol fog sikerülni a motor. Aztán jön a beltér alakitása:karbon ajtokárpitok,plusz müszerek,áramtalanito,elektromos ac,plusz lámpák,kapcsolos gyujtás,gombos inditás,polikarbonát ablakok stb. Tervben van a teljes kábelköteg ujboli legyártása,ezt majd a bukocsövezés közben ejtjük meg. Szeretnék télre mindent megoldani,hogy a bukocsövezés és teljes fényezés után már "csak" össze kelljen rakni.
Gábor3317-05-2011 15:47:33 // 76505
Hali! Nem szeretném egyenlöre nagyobbra furni,mert a 84,6mm-es dugok ujak. Van polcon 87,00mm-es 8V dugo hajtokarral,de az bontott és szerintem már sokat futott. Tuning motorba ez szerintem megbizhatobb,mint a bontott. Bár igazábol a kovácsolt dugok lennének a legjobbak,csak hát nem kicsit drágák. Szoval egyenlöre lesz 1,6 és majd meglátjuk milyen is lesz vele a motor. Azért kap uj gyürüt,mert ha már szétfüztem,akkor illik ujal összerakni. Még sokminden kell hozzá,de már alakulgat.
pb_16-05-2011 23:50:28 // 76504
Vegyél inkább 1 tisztességes motorral szerelt verdát.)))
G-Burt16-05-2011 23:40:21 // 76503
nem csak azon a témán :D
pb_16-05-2011 23:35:10 // 76502
Csak az önmagában, azért kevés.)
G-Burt16-05-2011 22:02:32 // 76501
rajta vagyok a témán:)
pb_16-05-2011 12:56:11 // 76500
Lófaxot az.))
pb_16-05-2011 12:55:47 // 76499
Tudsz Ladót?)))
Ferke16-05-2011 11:30:14 // 76498
Na, ez már az élvezetes része:))
G-Burt15-05-2011 22:35:32 // 76497
16v dugó hozzá?:D
pb_15-05-2011 20:50:24 // 76496
87es kell bele.)))
Gábor3315-05-2011 14:50:24 // 76495
Üdv mindenkinek! Héten megérkezett az alapméretes 1,7 fötengely. Rendeltem alapméretes csapágyakat is(hajtocsapágy:Glyco,nyugvocsapágy:AE,támcsapágy:AE). Igy megtartva a 84,6mm-es dugattyukat 1,6-ra lesz átfüzve a motor. Ezzel a fötengellyel szinig járnak a dugok,igy kicsit emel a kompresszio viszonyon. Bár még sokminden kell a motorhoz,de végre elindult a motorépités. Remélem teljesitménye is jo lesz. Pár kép:
Poisontattoo13-05-2011 15:00:42 // 76494
Köszi szépen sikerült lerndelni hnapra meg is lessz......:)
LoneWolf3313-05-2011 08:19:46 // 76493
Üdv !

A Unix-nál 102141/1 cikkszámon van olasz tápszivattyú (BCD),
de a BárdiAutónak is van BFP2141/5 cikkszám alatt ugyanez.
Poisontattoo12-05-2011 23:46:06 // 76492
Sziasztok!
1,3-as 33-asomhoz keresek ac-pumpát mert a lada ac nem vált be..... Ha vki tudna segíteni nagyon megköszönném!
Mester12-05-2011 22:06:52 // 76491
Holnap jön hozzánk NATO barátom és elhozná nekem,ki is fizetné!
Mester12-05-2011 22:00:26 // 76490
Sziasztok! Sürgősen szükségem lenne egy 33-as boxer vízpumpa ékszíjtárcsára!! Ha valaki tud nekem segíteni hívjatok,mondom a címet! Előre is köszi!
TDI7510-05-2011 22:30:33 // 76489
Sziasztok Bubu kollégánknak kéne 1.7 16v -hez főtengely, valamint ehez a motorhoz hajtókarok. Számszerint az 1-es és a 4-es kéne. A lényeg hogy ne kelljen még köszörülni őket. Valamint kéne neki egy 16v pók is.
A kérés hogy ezen a telefonon keressétek ha van esetleg valami.
Bubu: 06/30-579-79-99
Fema10-05-2011 12:45:08 // 76488
Sziasztok a képen megjelölt díszlécet keresek (mind kettőt), nagyon fontos volna, bárhol az országban érdekel. Köszi előre is.
pb_08-05-2011 00:42:02 // 76487
Inkább azonosítót írj, mert így nehéz rájönni melyik cuccról van szó.
pb_08-05-2011 00:40:59 // 76486
Még1 karbi kéne rá inkább.)))
SD07-05-2011 20:43:29 // 76485
Van egy 33, 164 V6 Lambda Szondám, eladó, ha valakit érdekel keressen.

Új, Bosch, csatlakozós nem forrasztós vacak. Úgy tudtam hogy az én autómhoz való, de mint kiderült szám alapján nem, így eladó. Természetesen új és nem volt még beszerelve.
alfaromeo3307-05-2011 13:24:03 // 76484
bele tudom tenni a centrálzárat a 33-asomba? mert azért ezen még ilyen kis háromszög alakú-előre-hátra tolható kis kallantyú van belül a zárához.
1986-os, morokód: Ar 30586, 1.3 boxer, benzin 55 kW
TDI7502-05-2011 12:33:58 // 76483
Köszönöm majd megsasolom hogy egyáltalán mozog e az a kis lemez benne.
LoneWolf3301-05-2011 15:36:06 // 76482
A szelep a "hidegüzem" végén feszültséget kap, ekkor komótosan
(35-60 másodperc) lezár, majd úgy is marad a motor leallításáig
(illetve még egy kicsit utána is). Az elforduló torlaszt egy bimetál mozhatja.

Az ellenőrzése kiszerelve, majd 12V feszültséget ráadva a legszerencsésebb,
mert a helyén a hengerfejtől is vesz fel némi hőt, ami a zárás felé segíti,
ha a motor elég hosszú ideig üzemel, feszültség nélkül is lezárhat.

Időnként előfordul, hogy a csatlakozójába víz jut és az egyik érintkező az
oxidáció miatt lemállik, letörik.
Tiszi01-05-2011 15:07:34 // 76481
Valami ilyesmi ... én simán ráraktam +12V-ot . Persze kivettem a helyéről és szemmel ellenőriztem a működést .

TDI7501-05-2011 14:25:19 // 76480
Aha, Tehát akkor ennek a szelepnek villanyos fűtése van és azálltal lehet vezérelni a nyitottságát, hogy mennyire van felfűtve a szelep?
Hogy tudnám kipróbálni hogy műkodik e?
LoneWolf3301-05-2011 13:17:17 // 76479
Ez a Jetronic-os befecskendezésre igaz.
LoneWolf3301-05-2011 13:15:59 // 76478
Üdv!

Alaphelyzetben nyitott. A szelep elektromos fűtése nagyjából
40 fokos hűtőközeghőmérsékletnél indul.
TDI7501-05-2011 06:42:40 // 76477
Sziasztok! A kérdésem a következő:
33 1.7 ie 8v

A pótlevegő szelepnek pontosan hogyan is kéne működnie?
Alapból nyitott vagy tárt.
Gábor3330-04-2011 08:53:53 // 76476
Hali! Persze,de nem most. A bukocsövezésnél ugy is utban lesz,mert az A oszlop csöve ki lesz hozva a toronyhoz. Terv az,hogy teljesen át lesz kábelezve és a biztositékok,relék mind a kaszniba lesznek jol hozzáférhetö helyen. Én a kesztyütarto feletti részre gondoltam,ott van hely böven. Oda kap egy méretre szabott karbon lemezt és oda lesz megoldva. Persze vadi uj bizti táblát is kap. Sajnos ezt csak majd jövöre a csövezés után tudom finanszirozni. Elvileg hétfön jön az 1.7 fötengelyem és indul a motor része a dolognak. Szoval halad lassacskán a dolog. Azt hiszem csinálok egy metszetet egy kukás hengerfejröl,hogy lehessen látni,hogy merre-mennyit lehet böviteni. Szerintem ez segit majd a Tominak is,mert látja a csatornák formáját,falvastagságokat,lehetöségeket. Mert azért szeretném ha rendesen ki lenne bövitve de azért nem szeretnék "papir vékony" anyag vastagságot a viztér felé. Meg azért valamennyire tartosság is szempont,bát tuning motornál ez nem olyan fontos szempont,de nem szeretném minden szezon után teljesen szétszedni a motort. Szoval egy jo középutat kellene találni kis kompromisszummal.
pb_29-04-2011 21:17:49 // 76475
Nem gondolkodtál arról, hogy a biztitáblát átalakítod, ill áthelyezed?
Gábor3329-04-2011 17:15:20 // 76474
Üdv mindenkinek! Héten kicsit megint tudtam haladni,visszakerült a komplett fütés doboz,kábelköteg(fütés doboz alatt) leszigetelve,összes "kobor" vezeték kiszedve,komplett fékrendszer összerakva,középkonzol kicserélve,ajtokba a kábelek visszahuzva. Pár kép:
Ferke29-04-2011 11:14:00 // 76473
Kb annyi, hogy így nincs a helyén. Előbb az elosztó szára menjen a helyére leszedett benzinpumpa leszerelt állapotában, ha az a helyén van, akkor mehet a pumpa pálcája a helyére, aztán vissza a pumpa.
Vikking 31128-04-2011 22:51:55 // 76472
Jahh, ez a heje sírássson is láccik...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.