"legalább 2 hónapja nem ültem benne"
Akkor én mit szóljak? Ősszel lesz 2 éve! :-p
(na jó, tavaly nyáron beindítottam 1x, meg megfordultam a lakatoláshoz..)
Forum >> Alfasud-33
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-08-2011 21:54:51 // 76971
Rau3328-08-2011 21:24:08 // 76970
jaj de jó,,már csak pár nap és gyönyörködhetek az új színben,,nagyon várom legalább 2 hónapja nem ültem benne::(( de király lesz::)))
Rau3328-08-2011 21:22:07 // 76969
igen már injektoros,,nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget,,ezt meg fogom nézetni,,remélem jó lesz,,rendesek vagytok,végre valakik akik nem nézik semmibe a paripámat::))))köszönöm:)
Ferke28-08-2011 15:35:41 // 76967
Csak mert boxermotor, azért nem tudnak állítani rajta? Komolyan elképesztő, mekkora idióták vannak.:P
Gábor3328-08-2011 13:57:59 // 76966
Hali! Kérdés,hogy melyik befecskendezö rendszerrel szerelték. Ha bosch LH 3 jetronic,akkor a poklábon van egy állitási lehetöség. A potlevegö szelep gumicsöve ahol a poklábra csatlakozik az egy réz csöre amin van egy anya. Ezt fel lazitva lehet állitani az alapjáraton. Ha jol emlékszem,mert már régota volt injektor a 33-ban. Motronic vezérlönél meg ha jol tudom,akkor nem állithato. Ott a motorvezérlö fix 900-950 fordulatot ad. Remélem tudtam segiteni.
Rau3328-08-2011 12:19:36 // 76964
Sziasztok Alfások,volna egy kis gondom,,nincs baj a géppel de nagyon idegesít!télen minden oké,de jóidőbe az alapjáratom max 600-650,ha pedig bemelegszik a motor épp hogy nem áll le,de van néha hogy kigyullad a töltésjelzőm annyira alacsony,ha a bovdenen fejjebb teszek akkor meg legalább 1500 pörög,volt már sok szerelőnél de nem tudták megcsinálni meg nem is foglalkoztak vele mert boxer motor::(((ez nagyon szomorú szerintem,de nagyon imádom,előre is köszi a segítséget,,üdv mindenkinek Alfások.
Ferke26-08-2011 09:36:33 // 76962
Vagy téényleg megint zének lesz igaza, és benne maradt 1 liter híg fosh abból a mosóizéből...
pb_25-08-2011 20:32:48 // 76961
Nem javít ki.)) Gebasz az már van, nem kicsi.
pb_25-08-2011 20:28:37 // 76960
Ha Xtrém mód nem nyúltál mellé az olaj választásnál, akkor ahogy Ferke kolléga is mondja, a többi csak önámítás. Sajnos L kell fogadni, hogy valószínűleg 1 nagyobb javítás Lé nézel.
kando.25-08-2011 19:19:53 // 76959
Nem jó dolog az, ha nincs megfelelő kenés.
S ezen még az sem segít, ha látszólag szinten van az olaj (ugyanakkor ez a figyelmeztető jel be-bejelez)
S ezen még az sem segít, ha látszólag szinten van az olaj (ugyanakkor ez a figyelmeztető jel be-bejelez)
Ferke25-08-2011 16:35:12 // 76958
Egyébként ezen okfejtés alapján egész dél-olaszországban villogniuk kéne a kannácskáknak...azon a környéken általában egész nyáron extrém meleg van:)))
Ferke25-08-2011 16:33:06 // 76957
Lehet révedezni ilyen magától történő olaj felhígulásos dolgokról, meg nyugtatgathatod magad, de ha 1 bar olajnyomás már tönkrevágja a motort, akkor gondolhatod, hogy a kannácska villogásakor (ami cca 0,3barnál szól, de pb_ majd kijavít, ha nem) milyet kap a motorod!
Ha az a kanna villog, akkor gebasz van, és csak rajtad múlik, hogy mekkora gebasz lesz belőle.
Te tudod, de én így egy métert nem mennék vele, vagy ha igen, akkor elkezdenék félrerakni egy fűzött blokkra:)
Ha az a kanna villog, akkor gebasz van, és csak rajtad múlik, hogy mekkora gebasz lesz belőle.
Te tudod, de én így egy métert nem mennék vele, vagy ha igen, akkor elkezdenék félrerakni egy fűzött blokkra:)
springfield (Ɨ|ѯ)25-08-2011 16:00:02 // 76956
215 000
VinceP4 (Il capitano)25-08-2011 15:10:19 // 76955
Először én is mindig féltem, még volt, hogy a fűtést is rátekertem, aztán rájöttem, hogy mindegy, ha nincs baj a 100-at tartja. Sok autó alapból annyin üzemel. Pl. valamelyik Opel motorban 98 fokon nyitó termosztát van.
Amúgy szintén egy elmélet, hogy az Otto motor elméleti hatásfoka az üzemi hőfok növekedésével növekszik. (Sajnos az Astrának még így is nagyon szar :-) )
Amúgy szintén egy elmélet, hogy az Otto motor elméleti hatásfoka az üzemi hőfok növekedésével növekszik. (Sajnos az Astrának még így is nagyon szar :-) )
pb_25-08-2011 14:57:34 // 76954
Mikor volt ez, Te?) Olyan rémlik, mkor az autód Llen mentem, de nem Te vezetted.))
Persze ilyenkor nálam is 90+, de nem ilyen Setekre gondoltam.
Persze ilyenkor nálam is 90+, de nem ilyen Setekre gondoltam.
pb_25-08-2011 14:54:53 // 76953
Hány k km van az autóban?
VinceP4 (Il capitano)25-08-2011 14:53:43 // 76952
Egy kis elmélkedés, és kérem javítsatok ki, ha tévedek.
Tegyük fel rendben van az olajnyomás jeladód, az olajszivattyúd és minden a környéken. Az olaj hígulása valóban okozhatja, mert csökken a súrlódása, növekszik a sebessége és ez kisebb nyomásban mutatkozik meg. Azért írtam, hogyha megfelelő viszkozitású az olajad, akkor nem kell félni, mert nem a nyomás, hanem a sebesség ken, tehát rendbe van minden. Ha azon a hőfokon már nem teljesít jól az olajad, akkor van cumi. Mint a legtöbb Alfa motor, a tapasztalataim alapján a boxer is nagyon olajminőség érzékeny, így érdemes 50-es vagy 60-as végű olajat tenni bele nyáron.
Aki másképpen gondolja, az jelezze, hagy tanuljak, ne haljak meg hülyén.
Tegyük fel rendben van az olajnyomás jeladód, az olajszivattyúd és minden a környéken. Az olaj hígulása valóban okozhatja, mert csökken a súrlódása, növekszik a sebessége és ez kisebb nyomásban mutatkozik meg. Azért írtam, hogyha megfelelő viszkozitású az olajad, akkor nem kell félni, mert nem a nyomás, hanem a sebesség ken, tehát rendbe van minden. Ha azon a hőfokon már nem teljesít jól az olajad, akkor van cumi. Mint a legtöbb Alfa motor, a tapasztalataim alapján a boxer is nagyon olajminőség érzékeny, így érdemes 50-es vagy 60-as végű olajat tenni bele nyáron.
Aki másképpen gondolja, az jelezze, hagy tanuljak, ne haljak meg hülyén.
VinceP4 (Il capitano)25-08-2011 14:33:50 // 76951
Nekem meg amikor elkentem a szádat, akkor is 100+ volt. :-D (komolyan)
Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni. :-)
Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni. :-)
springfield (Ɨ|ѯ)25-08-2011 14:21:06 // 76950
..elméletileg nem szabadna bent maradnia.. már sokadjára használtam, de ha netalán mégis akkor megyek és szétcsapok az STP-sek között!!!
..beszéltem egy szerelő ismerősömmel, és azt mondta, hogy nem vagyok egyedül a problémával, mert a 7-en többen felkeresték ugyanezzel a hibajelenséggel..
Azt mondta, hogy "extrém meleg van, (főleg amikor városban tötyög az ember) és felhígul az olaj.. ezért villódzik az olajnyomás lámpa alapjáraton..
Oda kell rá figyeli, mert ha hidegebb időben is produkálja és pici gázadásra sem alszik ki, akkor van gond!"
..pont tegnap történt amikor beszélgetett egy permetező repülőgép (!) pilótával aki szintén kénytelen volt abbahagyni a munkát, mert felhígult az olaj és kivillant az olajnyomás jelzője a forróság miatt...
Az is lehet hogy nagyon alacsony az alapjáratom.. alig üti szerintem a 800-at ,de csak
akkor amikor városban nagyon felmelegszik.. lehet hogy csak ezen kellene feljebb állítani vagy 50-et ha egyáltalán lehet.. vagy az alapjárati motor is lehet gond?
..beszéltem egy szerelő ismerősömmel, és azt mondta, hogy nem vagyok egyedül a problémával, mert a 7-en többen felkeresték ugyanezzel a hibajelenséggel..
Azt mondta, hogy "extrém meleg van, (főleg amikor városban tötyög az ember) és felhígul az olaj.. ezért villódzik az olajnyomás lámpa alapjáraton..
Oda kell rá figyeli, mert ha hidegebb időben is produkálja és pici gázadásra sem alszik ki, akkor van gond!"
..pont tegnap történt amikor beszélgetett egy permetező repülőgép (!) pilótával aki szintén kénytelen volt abbahagyni a munkát, mert felhígult az olaj és kivillant az olajnyomás jelzője a forróság miatt...
Az is lehet hogy nagyon alacsony az alapjáratom.. alig üti szerintem a 800-at ,de csak
akkor amikor városban nagyon felmelegszik.. lehet hogy csak ezen kellene feljebb állítani vagy 50-et ha egyáltalán lehet.. vagy az alapjárati motor is lehet gond?
pb_25-08-2011 13:37:42 // 76949
Nálam soha nem ingadozott, amikor Lkezdett ingadozni már sejtettem, hogy van baj. Aztán a sejtésem be is igazolódott.)))
pb_25-08-2011 13:35:43 // 76948
Tod, melegen a rozi lakmároz.DD
Ferke25-08-2011 12:43:07 // 76947
Jéé, tényleg, ezt most olvasom csak...motoröblítés. Hát igen, ilyen ez a popszakma:))
VinceP4 (Il capitano)24-08-2011 19:57:51 // 76946
Autószerelő nem vagyok, de egy pár éve használok 33-ast.
1. vízhőfok: dugóban nyugodtam mehet picivel 100 felé is, és az előttem szólónál a pont, mert amelyik autóban nem ingadozik, annak szándékosan csal, hogy a gondos sofőr, mint pl. Te, nem idegeskedjen. (amúgy igaz, hogy más autó simán 5, max 10 fok ingadozáson belül tud maradni, nekünk meg 20 fokot mászkál, ez érdekes)
2. olajlámpa: nekem is csinálta néha, nem feltétlenül jelent rosszat, de ezt mindenképp meg kell szakértővel nézetni, mert kukázhatod a motorodat.
3. zörgés: nyelestengely csapágy; szerintem bőven ráér akkor foglalkoznod vele, amikor egyébként is meg kell bontani a környéket más okból kifolyólag. (kérdezz meg egy nálam okosabbat, de szerintem több ezret elmehetsz még gond nélkül vele)
1. vízhőfok: dugóban nyugodtam mehet picivel 100 felé is, és az előttem szólónál a pont, mert amelyik autóban nem ingadozik, annak szándékosan csal, hogy a gondos sofőr, mint pl. Te, nem idegeskedjen. (amúgy igaz, hogy más autó simán 5, max 10 fok ingadozáson belül tud maradni, nekünk meg 20 fokot mászkál, ez érdekes)
2. olajlámpa: nekem is csinálta néha, nem feltétlenül jelent rosszat, de ezt mindenképp meg kell szakértővel nézetni, mert kukázhatod a motorodat.
3. zörgés: nyelestengely csapágy; szerintem bőven ráér akkor foglalkoznod vele, amikor egyébként is meg kell bontani a környéket más okból kifolyólag. (kérdezz meg egy nálam okosabbat, de szerintem több ezret elmehetsz még gond nélkül vele)
Zé.24-08-2011 17:06:07 // 76945
Miből gondolod hogy minden honnan kifojt a motor mosó és nem higult fel az olajod ?
springfield (Ɨ|ѯ)24-08-2011 16:47:13 // 76944
Mik is azok a "szokásos problémák" pontosan???
Zé.24-08-2011 16:46:58 // 76943
Mi ez ? meleg vonal mik lesznek egy kis zörgésböl .:D
pb_24-08-2011 16:30:06 // 76941
Azonnali továbbképzés.DDD
Dekka24-08-2011 16:07:23 // 76939
hát nekem a kuplung kinyomasara elmulo zorgo hang elsokorben kinyomocsapagynak tunik... de persze lehet kismillio mas dolog is, mondjuk akar le is irhattad volna egylevegovel h te mire tippelsz :)
pb_24-08-2011 16:03:33 // 76937
Csak a szokásos problémák, nem biztos, hogy olcsó lesz a javítás.
Dekka24-08-2011 15:53:04 // 76936
hello, zörgő hang kuplung kinyomás előtt, valoszinuleg kinyomócsapágy
a hőfoknak gondolom a te autodban is ingaznia kell fel-le ahogy nyit a termosztát,mukodik a venti, csak az uj autokban van odacsalva kozepre a mutato :)
a hőfoknak gondolom a te autodban is ingaznia kell fel-le ahogy nyit a termosztát,mukodik a venti, csak az uj autokban van odacsalva kozepre a mutato :)
springfield (Ɨ|ѯ)24-08-2011 15:18:20 // 76935
Kedves Cartársaim segítsetek!
A hibajelenség a következő:
Ha városban járkálok akkor a vízhőfok felkúszik egészen a 80 fokos jelzés fölötti jelzésig (nem tudom hogy ez normális-e,de amióta megvettem az autót így működik)
A hőfoknak nem igazán kellene ingadozni ugye? Vagy későn kapcsol a venti? Passz...
.. ez eddig nem is zavart, de most cseréltünk olajat és szűrőt is és STP-s motor öblítővel is megjárattuk olajleeresztés előtt..
Ha az előbb említett módon felmelegszik a motor akkor az olajnyomás jelző alapjáraton villog. (!) gázfröccsre elalszik de ha visszaáll alapjáratra, akkor ismét villogás.. haladás közben nem produkálja a villogást.. amint kiérek a városból, visszább hűl (80 fokos jelző fölött lesz a mutató kicsivel) megállok és akkor nincs villogás alapjáraton...
Másik gond: zörgő hang hallatszik szintén alapjáraton, ami a kuplung kinyomásával elhallgat.. (ez is megvolt már amikor vettem az autót)
Összefügghet ez a két dolog, vagy az olajcsere befolyásolhatta?? Mindkét dolog nagyon idegesít (főként az olajnyomás), mert csak nem kellene kenetlenül járatni a kis gépet.. :-( vagy lehetséges, hogy valami jeladó a rossz??
A hibajelenség a következő:
Ha városban járkálok akkor a vízhőfok felkúszik egészen a 80 fokos jelzés fölötti jelzésig (nem tudom hogy ez normális-e,de amióta megvettem az autót így működik)
A hőfoknak nem igazán kellene ingadozni ugye? Vagy későn kapcsol a venti? Passz...
.. ez eddig nem is zavart, de most cseréltünk olajat és szűrőt is és STP-s motor öblítővel is megjárattuk olajleeresztés előtt..
Ha az előbb említett módon felmelegszik a motor akkor az olajnyomás jelző alapjáraton villog. (!) gázfröccsre elalszik de ha visszaáll alapjáratra, akkor ismét villogás.. haladás közben nem produkálja a villogást.. amint kiérek a városból, visszább hűl (80 fokos jelző fölött lesz a mutató kicsivel) megállok és akkor nincs villogás alapjáraton...
Másik gond: zörgő hang hallatszik szintén alapjáraton, ami a kuplung kinyomásával elhallgat.. (ez is megvolt már amikor vettem az autót)
Összefügghet ez a két dolog, vagy az olajcsere befolyásolhatta?? Mindkét dolog nagyon idegesít (főként az olajnyomás), mert csak nem kellene kenetlenül járatni a kis gépet.. :-( vagy lehetséges, hogy valami jeladó a rossz??
pb_22-08-2011 14:49:05 // 76934
Tod, nevelni kell.DD
BuBu.22-08-2011 14:14:41 // 76933
tanulj:D:D:D legyen mit mondani legközelebb ha megyek és meglátom szegény alfádat:D
pb_19-08-2011 22:35:31 // 76932
Ez jó duma, tecccik.DDDD
VinceP4 (Il capitano)19-08-2011 19:54:16 // 76931
Én úgy fogalmaznék, hogy arra és úgy használtam amire a tervezői megalkották. :-)
Gábor3319-08-2011 15:42:29 // 76930
Akkor nézek jövöre valami 175/50 13-t. Persze egy garniturát és ujat,mert nem csak egy szezonra gondoltam. Ennek tényleg merev az oldalfala,mert alacsony . Szlalomra meg gyorsulásra pont jo. Hoszabb távra meg ott a 15 garnitura.
pb_19-08-2011 13:31:24 // 76929
Me annyira hajszoltad a xerencsétlent, hogy még a felni is Lkopott, vatte.))))
VinceP4 (Il capitano)19-08-2011 13:17:51 // 76928
Amúgy szerintem az a legjobb méret a 33-asokra. Elterjedt, olcsó (a felni is) és ilyen kicsi autón nagyot fog és jól is néz ki. Én is azzal járok, 155 Q4 felnivel, ami még ráadásul hasonlít is nagyon a sajátjára.
Nem is rugózok tovább a gumi témán, mert mindenki van elég autóbuzi ahhoz, hogy tudja mi a dörgés. Egyedül még annyit fűznék hozzá, hogy bár én nem vagyok nagy pilóta, szlalomokra se jártam, csak egyszer mentem el, és a 185/60R14 pont az oldalfal feléig kenődött fel az aszfaltra. Azért az nem túl jó dolog, mert az oldalfalának nem túl jó a tapadása. ;-)
Nem is rugózok tovább a gumi témán, mert mindenki van elég autóbuzi ahhoz, hogy tudja mi a dörgés. Egyedül még annyit fűznék hozzá, hogy bár én nem vagyok nagy pilóta, szlalomokra se jártam, csak egyszer mentem el, és a 185/60R14 pont az oldalfal feléig kenődött fel az aszfaltra. Azért az nem túl jó dolog, mert az oldalfalának nem túl jó a tapadása. ;-)
Gábor3319-08-2011 11:27:32 // 76927
Most egyenlöre járatni jo lesz a 195/50 15,aztán télre meg van 165/70 13. Tavaszra meg veszek játszos gumikat valamilyen kis méretben.
VinceP4 (Il capitano)19-08-2011 09:49:32 // 76926
Hagy pörögjön, ha nem utcára kell. A motor bírja és szereti. Én autópályán 5000-5500 környékén közlekedtem órákon és éveken keresztül.
Gábor3319-08-2011 09:09:15 // 76925
Hali! Köszi az észrevételeket! Eddig nem mertem betonon használni az összkereket,mert én is a kardán töréstöl tartottam. Hátsokerekesre átalakitáson már komolyan gondolkoztam,de arrol meg azért beszéltek le,mert a hátso diffi nem birja tartosan és eltörik. Peddig milyent lehetne kereszbe autozni vele!!! Esetleg egy komplett hátsokerekes hidat alátenni egy vastagabb kardánnal. Én is néztem a 175/50 13 gumikat,de azzal csak az a bajom,hogy annyira kis átméröjü lesz a kerék,hogy szétforgatom a motort. Most a 195/50 15 kerékkel is 5-ben 90-nél olyan 3.200 forog. Mondjuk gyorsulásra meg pont a kis kerék jo. Elsö körben kiprobálom a 185/60 13 gumit,mert azt tudok ujban olyan 11.000ft/db venni. Persze elöször menjen a kocsi és akkor késöbb még ráérek ezen agyalni. Elöször a beltér a fontosabb,ülések,övek,müszerek,áramtalanito,akksi hátratevése védett helyre stb. Találtam a neten verseny tankot a csomagtartoba,ezen is komolyan gondolkozok. Persze csak a bukocsövezés után jöhet szoba,ha már átpapiroztattam a kocsit versenyautonak. Szoval vannak még ötletek a fejlesztésre,de csak szépen sorjában.
pb_19-08-2011 01:13:19 // 76924
Vannak sejtéseim.DD
pb_19-08-2011 01:12:27 // 76923
Azért 1 zsiga hajtás komolyabb, mint a miénk.)(
pb_19-08-2011 01:11:33 // 76922
Azért az sem a könnyen beszerezhető kat. Újat, + sztem felesleges venni, ha játszósnak akarja az Mber.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
424
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?