Forum >> Alfasud-33
Gery8326-03-2013 23:07:16 // 78871
Köszi! :)
127_sud26-03-2013 20:55:01 // 78870
Elmondjam hány garnitúra új lámpám van Alfasud-hoz (azokon kívül ami már az autómba be van építve)? Hátsó is nemcsak első, úgyhogy aranyos vagy de nem veszek. Inkább én is eladnék :)
Marek26-03-2013 16:40:42 // 78869
már "csak" a kormány van meg - nomeg isszonyat mennyiségű alkatrész - a szárny elkelt!
Marek26-03-2013 16:39:19 // 78868
Inkább vegyél lámpát az autódhoz! Amíg még van! : P :)
VinceP4 (Il capitano)26-03-2013 16:13:41 // 78867
9 hónap után végre tegnap sikerült hosszabb távon használnom az autót. Nem mondanám, hogy nagy élményautózás volt, mert sötétben, havazásban, gyenge lámpával és nyári gumival tettem meg a Miskolc - Szentes távolságot, a végén már 10 centis hóban 50-nel.
A lényeg, hogy bár az autó nem szebb mint volt, sőt, de legalább autóként viselkedik rendellenes zajok nélkül, a főbb dolgok, meg úgy működnek ahogy kell (kormány, fék, váltó, motor...) Nem kell röhögni, hogy annak örülök, hogy az autóm autóként működik. :-P Igenis komoly dolog ez egy 22 éves, 18 évig elhanyagolt autótól.
A lényeg, hogy bár az autó nem szebb mint volt, sőt, de legalább autóként viselkedik rendellenes zajok nélkül, a főbb dolgok, meg úgy működnek ahogy kell (kormány, fék, váltó, motor...) Nem kell röhögni, hogy annak örülök, hogy az autóm autóként működik. :-P Igenis komoly dolog ez egy 22 éves, 18 évig elhanyagolt autótól.
VinceP4 (Il capitano)26-03-2013 15:58:59 // 78866
Én nagy különbséget nem tapasztaltam. Esetleg a kézifék jobban működhet a dobfékesen.
127_sud26-03-2013 12:27:26 // 78865
A kormány nem sorszámozott, hanem mindegyikbe bele van ütve a cikkszáma (főleg a hátoldalon).
Persze attól még jó a bőr Momo kormány csak kicsit kötekszem :)
Persze attól még jó a bőr Momo kormány csak kicsit kötekszem :)
Marek26-03-2013 11:00:11 // 78864
Marek26-03-2013 10:54:54 // 78863
pb_26-03-2013 00:03:52 // 78862
Neked? Nincs, nem is volt, nem is lex.DDD
ACt kérded?
ACt kérded?
pb_26-03-2013 00:01:18 // 78861
Mind1. 1formák mindenben.
BuBu.24-03-2013 23:44:32 // 78859
a tárcsás féknyereg összerohad és nem fog a dobos meg eleve nem fog:D:D:D
Gery8324-03-2013 21:05:38 // 78858
Sziasztok!
Szerintetek melyik a 33-mon az erősebb illetve a megbízhatóbb fék hátsó hídra?
A dob vagy a tárcsás? Mik a tapasztalt előnyök/hátrányok? Köszi!
Szerintetek melyik a 33-mon az erősebb illetve a megbízhatóbb fék hátsó hídra?
A dob vagy a tárcsás? Mik a tapasztalt előnyök/hátrányok? Köszi!
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-03-2013 01:27:58 // 78857
Szia! :-)
Hát arra, hogy az a biztosítékdoboz, ami ottan a műszerfal alatt lengedez, itt van a kezemben (autóról szépen lekötve, relék-biztik kiszedve) és szeretnék belenézni a belsejébe. Nem pusztán szórakozásból, hanem ahogy említettem, az ablakfűtésbizti aljzatánál meg van égve a műanyag. Így szemre az érintkezők megvannak, de jó lenne látni belül, a nyomtatott áramkört is, , hogy most ez a része használható-e a későbbiekben vagy mire készüljek?
Mert ugye így benzin meg bélés nélkül látok egyedül esélyt (és érzek bátorságot) arra, hogy minden fogyasztó tökéletesen menjen az autóban.
Ez nem is annyira utópisztikus, mert szinte hihetetlen, de a vezetékelést senki nem gányolta össze, az eddigi problémákból az alap (világításközeli) fogyasztóknál gyakorlatilag mindent lehetett izzócserével orvosolni, (a valszeg hót retyós duda és a valszeg a váltóról lekötött tolatólámpa kivételével) a mai második menetben, a kulcsosoknál a hátsó ablaktörlőn kívül már csak ez a fűtés nem jó.
Egész pontosan úgy vagyok vele, addig ki sem próbálom, amíg át nem néztem rendesen. A kapcsolója jónak tűnik, majd azért néhány10x megkapcsolgatom (anno az indexnél és ma az ablaktörlőintervallumnál segített).
Jövő héten a nézésen túllépve faterral műszerrel is át akarom mérni (remélhetőleg már csak a hátsó ablaktörlő lesz még kezelendő akkor) , de annak is csak úgy van értelme , hogy ha előtte a biztosítéktáblát, mint hibaforrást kizárom.
Magyarul ezt addig nem akarom visszatenni, amíg nem tudom róla, hogy mi lett vele pontosan és hogy a jövőben számíthatok-e rá vagy mi van...
Hát arra, hogy az a biztosítékdoboz, ami ottan a műszerfal alatt lengedez, itt van a kezemben (autóról szépen lekötve, relék-biztik kiszedve) és szeretnék belenézni a belsejébe. Nem pusztán szórakozásból, hanem ahogy említettem, az ablakfűtésbizti aljzatánál meg van égve a műanyag. Így szemre az érintkezők megvannak, de jó lenne látni belül, a nyomtatott áramkört is, , hogy most ez a része használható-e a későbbiekben vagy mire készüljek?
Mert ugye így benzin meg bélés nélkül látok egyedül esélyt (és érzek bátorságot) arra, hogy minden fogyasztó tökéletesen menjen az autóban.
Ez nem is annyira utópisztikus, mert szinte hihetetlen, de a vezetékelést senki nem gányolta össze, az eddigi problémákból az alap (világításközeli) fogyasztóknál gyakorlatilag mindent lehetett izzócserével orvosolni, (a valszeg hót retyós duda és a valszeg a váltóról lekötött tolatólámpa kivételével) a mai második menetben, a kulcsosoknál a hátsó ablaktörlőn kívül már csak ez a fűtés nem jó.
Egész pontosan úgy vagyok vele, addig ki sem próbálom, amíg át nem néztem rendesen. A kapcsolója jónak tűnik, majd azért néhány10x megkapcsolgatom (anno az indexnél és ma az ablaktörlőintervallumnál segített).
Jövő héten a nézésen túllépve faterral műszerrel is át akarom mérni (remélhetőleg már csak a hátsó ablaktörlő lesz még kezelendő akkor) , de annak is csak úgy van értelme , hogy ha előtte a biztosítéktáblát, mint hibaforrást kizárom.
Magyarul ezt addig nem akarom visszatenni, amíg nem tudom róla, hogy mi lett vele pontosan és hogy a jövőben számíthatok-e rá vagy mi van...
pb_17-03-2013 00:11:16 // 78856
Mire gondolx?)
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2013 20:18:33 // 78855
Üdv Urak!
Biztosítéktáblát szedte már szét valaki?
Biztosítéktáblát szedte már szét valaki?
pb_11-03-2013 21:37:44 // 78854
Ott van a leírásban mi, mit takar. De amúgy + xart nem érnek ezek az ACk.)
pb_11-03-2013 21:19:27 // 78853
Nem biztos ám,hogy 1 kis padlózástól rögtön be kell állnia motornak.Ez általában olyan lassú halál tünet.)(
Kepasz11-03-2013 15:21:46 // 78852
Köszi az infot. Igen olyan a panel, mint amit feltettél. Jó volna tudni, milyen hibákra utalhat.
127_sud11-03-2013 14:27:08 // 78851
Az olajnyomás lámpa villogása nem jelent túl jót, vagy mérd ki műszerrel esetleg mechanikussal mi a helyzet vagy cseréld ki az olajgombát és akkor látod valóban rossz e az olajnyomás vagy fals az infó.
A két piros visszajelző világítása több problémát jelent, meg kell nézni pontosan mikkel van gond. Beszúrtam képeket, ilyen check paneled van?
Alkatrészt lehet azért venni az autóhoz bár ez egyre nehezebb. Ha megveszed az autót valószínű sok mindenben tudok segíteni (alkatrészben).
A két piros visszajelző világítása több problémát jelent, meg kell nézni pontosan mikkel van gond. Beszúrtam képeket, ilyen check paneled van?
Alkatrészt lehet azért venni az autóhoz bár ez egyre nehezebb. Ha megveszed az autót valószínű sok mindenben tudok segíteni (alkatrészben).
Kepasz11-03-2013 13:06:49 // 78850
Sziasztok! Egy ismerősöm megválna apósától (mint szamáron a fül) rajta maradt 33-as 1.5 Ti-jétől. Meg is venném, de előtte nyomoznék még egy kicsit. A középkonzolon van a drága jó Alfa control, aminek az alsó sorában a két szélső visszajelző pirosan világít. Az ikonok teljesen le vannak kopva és fogalmunk sincs, mi lehet ez a kettő. Másik kérdés.: Az olajnyomás visszajelző folyamatosan világít... azaz csak villog össze-vissza minden fordulaton. Betegség lehet ennél a típusnál? Ugyanis amennyire én meghajkurásztam minap, már régen be kellett volna állnia a motornak. Kicsit bosszant a dolog, mert elvileg a nyomás rendben kell hogy legyen, de ki tudja? Hátha valaki tud olyan információval szolgálni, ami okot adhat mégis a visszajelző figyelembevételére. Igazság szerint az autó műszakilag ott van a szeren, viszont esztétikailag egy trágyadomb... nem rohad, de minden iszonyatosan karcos, kopott benne. Az érdekelne ezzel kapcsolatban, hogy hozzá tudok e majd jutni szép belsőhöz, ha netán mégis megvenném? Na meg úgy egyáltalán... ha alkatrészekre lenne szükségem, hozzá lehet még jutni ehhez a típuséhoz? Előre is kösz a segítséget.
pb_09-03-2013 00:19:50 // 78849
Ne kérdezz, én nemérteksemihez és semisetok.DDD
BuBu.09-03-2013 00:17:08 // 78848
hjaaajjj és nagyon szépen köszönöm a választ :)
BuBu.09-03-2013 00:16:11 // 78847
a többi nem érdekel:)))
de majd még lesz kérdésem:)
bár veled nehéz zöld ágra vergődni:)))
de majd még lesz kérdésem:)
bár veled nehéz zöld ágra vergődni:)))
pb_09-03-2013 00:14:08 // 78846
A többinek mennyi. De ezt fel se tedd, me nemtom.DDD
pb_09-03-2013 00:11:05 // 78844
Ilyet itt nem lehet ám kérdezni, csak éxt lehet oxtani.DD
1385 látom már a többi kérdést is.)))
1385 látom már a többi kérdést is.)))
pb_09-03-2013 00:00:39 // 78843
75 hátas, 81es krómos lökös, kicsit érdekes.))
BuBu.08-03-2013 23:53:28 // 78842
üdvölet!
mondana nekem valaki (pb_) esetleg egy olyat hogy mekkora a p4 vagy q4 nek a hátsó nyomtávja?
köszönöm.
mondana nekem valaki (pb_) esetleg egy olyat hogy mekkora a p4 vagy q4 nek a hátsó nyomtávja?
köszönöm.
Gery8308-03-2013 23:00:33 // 78841
Bendzsi3305-03-2013 21:31:24 // 78839
Most nézem ez 5 lyukas :O :)
Bendzsi3305-03-2013 21:30:28 // 78838
Zabbancs04-03-2013 22:22:25 // 78837
Hétvégén próbálkozok :) Köszi!
pb_04-03-2013 21:49:54 // 78836
Nézd át a kapcs ábra xerint, ill ahogy TDI kolléga úr írta, a csatlakozásokról vakard le a az oxidációt.
pb_04-03-2013 21:48:19 // 78835
Nem, ha xar, akkor cs.) Akaxd le a bowdeneket, és lökdösd + a verdát. Ha nem megy manuálisan, akkor fogd munkára a motort, és úgy próbáld.)
TDI7504-03-2013 10:58:31 // 78834
Szia! A hátsó ablakfűtésed biztije körül azért olvadt szét a műanyag, mert sajna az érintkezők a biztitáblában bizony oxidálódnak. Mivel ez az említett fogyasztó igen nagy áramot képes felvenni, (szerintem simán lehet 15-20 amper is) ezért a nem megfelelő kontaktusokon (oxidált piszkos érintkezők) ez az áram egyre nagyobb feszültséget fog ejteni, és mint egy fűtőbetétként fog viselkedni. Az itt "pocsékba, veszteségbe" elfűtött teljesítményt kiszámolhatod az Ohm törvénye alapján, miszerint P mint villamos teljesítmény = a kontakton eső feszültség és a rajta átfolyó áram szorzatával.
Inkább pucolj meg minden kontaktot.
Inkább pucolj meg minden kontaktot.
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-03-2013 20:16:08 // 78833
Ciao, boxeristi! :-)
Mivel nincs külön autóvillamossági-szaktopik, feltettem a "szerműhelybe" meg ide is, hátha valaki tudja...
Szóval: .hátsó ablakfűtés biztosítékhelye szétolvadva az "vajommi"?
Elhatároztam, hogy mivel szinte teljesen szét van borítva a bele, (illetve garantáltan csont száraz a tank ) addig nem folytatom a szerelést , amíg minden villany nem OK. Összes testpont ellenőrizve, rendbetéve. Elkezdtem a fogyasztókat ellenőrizgetni, aztán egy figyelmetlenségből ellőtt bizti miatt a tábla is sorra került. Mondanom sem kell, hogy össze-vissza voltak keverve (én mindig ugyanolyat tettem vissza, csak a gyárilag helyes értéknek nem néztem utána)
Szóval az ablakfűtés biztihelyénél rendesen ki van olvadva a műanyag. A biztosíték is félig olvadt- egyébként értéke megfelelő.
Addig tiszta, hogy valamiért túláramot kapott, de valami tipp, hogy merre keresgéljek a jelenség és a fogyasztófajta alapján?
Anno vagy 10 éve biztosan működött, utána pár év múlva már garázs, nem nagyon használtam és nem emlékszem, mikor lőtte ki magát. A vezetéke a tető alatt és az "A" oszlopban megy - szinte a legvédettebb helyen. A tetőkárpit a lakatolás alatt le se jött, 2008-ban volt szélvédőcsere - de mintha már előtte megadta volna magát...Kapcsoló-műszerfal környéke?
Köszi előre is minden hasznos infót!
Mivel nincs külön autóvillamossági-szaktopik, feltettem a "szerműhelybe" meg ide is, hátha valaki tudja...
Szóval: .hátsó ablakfűtés biztosítékhelye szétolvadva az "vajommi"?
Elhatároztam, hogy mivel szinte teljesen szét van borítva a bele, (illetve garantáltan csont száraz a tank ) addig nem folytatom a szerelést , amíg minden villany nem OK. Összes testpont ellenőrizve, rendbetéve. Elkezdtem a fogyasztókat ellenőrizgetni, aztán egy figyelmetlenségből ellőtt bizti miatt a tábla is sorra került. Mondanom sem kell, hogy össze-vissza voltak keverve (én mindig ugyanolyat tettem vissza, csak a gyárilag helyes értéknek nem néztem utána)
Szóval az ablakfűtés biztihelyénél rendesen ki van olvadva a műanyag. A biztosíték is félig olvadt- egyébként értéke megfelelő.
Addig tiszta, hogy valamiért túláramot kapott, de valami tipp, hogy merre keresgéljek a jelenség és a fogyasztófajta alapján?
Anno vagy 10 éve biztosan működött, utána pár év múlva már garázs, nem nagyon használtam és nem emlékszem, mikor lőtte ki magát. A vezetéke a tető alatt és az "A" oszlopban megy - szinte a legvédettebb helyen. A tetőkárpit a lakatolás alatt le se jött, 2008-ban volt szélvédőcsere - de mintha már előtte megadta volna magát...Kapcsoló-műszerfal környéke?
Köszi előre is minden hasznos infót!
Zabbancs03-03-2013 13:22:22 // 78832
Nem érdemes akkor a hengerekkel szarakodni? Te mit javasolsz akkor, hogy mozdítsam meg az autót? :) Köszi!
pb_02-03-2013 18:05:26 // 78831
A tárcsafékes ettől 1 hangyányit bonyolultabb, főleg amelyiken van kf is.) De a kollégának dobfékese van.
pb_02-03-2013 18:03:38 // 78830
Felesleges a munkahengerekkel baxkódni, soha nem lex tökéletes dobféknél. Cs aztán hali. De valóxínűleg a bowdennel lex a baj.
Zabbancs02-03-2013 17:59:45 // 78829
Köszi szépen az instrukciókat! Reménykedtem benne, hogy lesz valami egyszerűbb megoldás is, de hát ez van. Ezt elcsesztem... Kell amúgy valami spec szerszám ehez? :)
Köszi!
Köszi!
Atttis02-03-2013 17:40:51 // 78828
Tárcsa féknél is hasonló a szituáció. Csak mielőtt kinyomatod a dugattyút érdemes a gumi porvédőt levenni előtte, hogy ne szabja szét, A féknyerget előtte le kell szerelni, mert a tárcsától nem tudnak annyira kimenni a dugattyúk, hogy kiessenek . Valamint összerakás után illő a gumiporvédő és a dugattyú közé egy kis olajat bejuttatni, így nem fog újra berohadni, persze ha jó a porvédő. Valamint érdemes megolajozni a kéziféknek a karját a féknyergen. Ha nem jó a povédő, akkor célszerű venni hozzá felújító készletet. A dugattyú végét nem szabad hatalmas erővel feszegetni illetve ütögetni, mert deformálódik , törik!
Atttis02-03-2013 17:25:29 // 78827
Meg kell emelni a hátulját, levenni a fékdobot, (ha dobfékes) kiasztani a kézifék kötelet, kiakasztani a fékpofákat, majd nyomkodni a féket addig amíg kinem löki az egyik, vagy mindkét dugattyút. A dugattyút és a helyét finom csiszolópapírral meg kell csiszolgatni, meg a munkahengert is, megpucolni, beolajozni, vagy esetleg kenni rá kis zsírt, visszakell rakni a helyére, összenyomni, egy pillanatszorítóval, vagy fogóval megkell fogni a már megtisztított dugattút, hogy az ne tudjon kijönni, és a féket nyomkodni, ameddig ki nem köpi a másik dugattyút, ua meg kell csinálni vele mint az elsővel. Utána összerakni és jöhet a másikoldal. Jó ha van közben kéznél egy patent fogó, hogy mikor kijött a dugattyú a helyéről el lehessen szorítani a gumi fékcsövet, így nem folyik el sok fékolaj.
Ha már szétvan szedve, akkor célszerű megcsiszolni a betét felületét és a dob belsejét csiszolópapírral.
Vagy veszel új fékmunkahaengereket és kicseréled a régieket, hamarabb megvan, de drágább.
Ha már szétvan szedve, akkor célszerű megcsiszolni a betét felületét és a dob belsejét csiszolópapírral.
Vagy veszel új fékmunkahaengereket és kicseréled a régieket, hamarabb megvan, de drágább.
Zabbancs02-03-2013 15:35:34 // 78826
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni... :)
Van egy kis 33-as alfám amit télen téli álomra küldtem. Ma fel akartam kelteni és 3 hónap állás után pic-röf...stbstb Viszont meg sem moccan az autó... Elkövettem azt az amatőr hibát, hogy behúzva hagytam a kéziféket és az szépen berohadt... mivel úgy parkoltam le, hogy előttem egy fa van, így csak a tolatás a járható út, de meg sem mozdul az autó... Van esetleg tippetek mit lehetne kezdeni vele? Köszi! Üdv.: Szabi
Van egy kis 33-as alfám amit télen téli álomra küldtem. Ma fel akartam kelteni és 3 hónap állás után pic-röf...stbstb Viszont meg sem moccan az autó... Elkövettem azt az amatőr hibát, hogy behúzva hagytam a kéziféket és az szépen berohadt... mivel úgy parkoltam le, hogy előttem egy fa van, így csak a tolatás a járható út, de meg sem mozdul az autó... Van esetleg tippetek mit lehetne kezdeni vele? Köszi! Üdv.: Szabi
pb_01-03-2013 23:56:24 // 78825
Én csak teyet és vizet ixom.D
Zolika15501-03-2013 23:47:37 // 78824
Megint beiszol és imitálod majd, látom..
pb_01-03-2013 23:30:09 // 78822
Rá kell hebrákolni a yeladót az 1/2tengelyre, a vevőnek pedig kell 1 konzol.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
413
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?