Forum >> Alfasud-33
norbee17-11-2005 09:55:39 // 8871
Scott
"Ott egy ilyen problémánál egyszerűen karbi egész pontosan fúvókák tisztításával megoldódik a probléma feltételezve, hogy a gyújtás rendszer megfelelő :))) " Khmm, mesélhetnék... :)))
norbee17-11-2005 09:54:31 // 8870
Jajmá, pedig olyan gizda dolog volt az akkoriban. Mint ma a kékledes ablaksprcini... :D
pb_17-11-2005 09:53:46 // 8869
Igen azoknál volt. Tudod ezért nem kell nekünk AC.
pb_17-11-2005 09:52:46 // 8868
Na igen, de ott + kell szenvedni a beállításokkal, + egyebekkel is. Ja és többet is fogyaszt.
pb_17-11-2005 09:51:15 // 8867
Ahogy nézem ez igaz, de ettől eltekintve nem szokott úszó lenni a túlfolyóban.
Az AC pedig ismered a véleményem.
kando.17-11-2005 09:50:15 // 8866
Még vannak cuccok 33-hoz ?
Hát nem vittem el mindent? :-DDD
S ez tényelg a hűtővíz-kiegyenlítő tartályba való?
Scott17-11-2005 09:49:53 // 8865
Na most már kiváncsi lettem. Otthon utána nézek, hogy az alfa control egységgel szerelt verzióban valóban volt-e ilyen.
Marklar, ne haragudj nem akarom rontani az üzletet, de 4 rugót azért, hogy tudjam mikor alacsony a hűtővíz a kiegyenlítő tartályban ? :)))
Marklar15517-11-2005 09:42:38 // 8864
Nekem van egy ilyen úszom vadi új.
60536874 a száma.
Ha jó a te gépedbe akkor 4000ft
Scott17-11-2005 09:42:07 // 8863
Ilyenkor örülök, hogy karbis autóm van. Ott egy ilyen problémánál egyszerűen karbi egész pontosan fúvókák tisztításával megoldódik a probléma feltételezve, hogy a gyújtás rendszer megfelelő :)))
norbee17-11-2005 09:31:00 // 8862
pb_
Alfa Controlnak a hűtővízben is van érzékelője, ha jól emléxem.
Fordulatszám:
A hideg beálltával a frissen belőtt motor alapjárata leesett hidegen-melegen 600-ra. Negyedfordulatnyit beljebb tekertem a gázkart állító csavart mindkét oldalon, azóta hidegen 700, melegen 900, dugóban tötymörgésnél a kettő között valahol. Nekem inkább elektromos problémának tűnik a dolog, főleg mivel felkapcsolt vellanynál szokott alacsonyabb lenni.
pb_16-11-2005 23:26:06 // 8860
LMM-ről húzd le a csatit, ha nem változik ott lehet a hiba. De lehet, hogy belül az érzékelőnél lesz a hiba. Még 1 ötletem lenne a Lszonda, mikor volt cserélve, ha volt milyen került bele, stb.
pb_16-11-2005 23:23:01 // 8859
Na jó félre téve a tréfát. Meddig megy vissza a ford.számmérőd? Elvileg olyan 500 körülig kéne visszamennie kikapcsolt motornál(nézd + az oldalamon lévő képet). Az alapjáratnak 1000 alatt kb. 850-900 körül kell lennie, és a motornak egyenletesen kell járnia. A tíltásnak 6500 és 7000 között. Ezeket nézd + és írbe mi a helyzet.
pb_16-11-2005 23:09:48 // 8858
Nálam akkor 500-as a fordszám amikor beülök és semmit nem csinálok. Aztán előfordul télen/nyáron, hogy felmegy 7000 fölé is, mondjuk akkor se sokat csinálok, csak használom a jobb lábamat. De előfordult már, hogy 7000 fölé is ment, szóval nálam 500 és 7000 között változik.
Robesz716-11-2005 22:03:25 // 8857
Sziasztok!
Mostanában sajnos csak ritkán tudok itt lenni, de lassan készül a motorom, csak egy kis fennakadás történt, mert épp Kispolkázom...:-)))
vivalfa16-11-2005 21:55:35 // 8856
Hali!
Nekem 500-1200 között ingadozik kedve szerint az alapjárat és nem tudok rájönni mi a gondja. Kimértem már a ECU hőfokjeladóját is hidegen-meleg, értékek rendben. Cseréltem mindenféle vacuum csöveket, változás emmi....
Amikor elindulok vele, bemelegszik, akkor 1000 körül járkál. Leállítom rövid időre és később indítok, akkor már csak 700-t forog. 1 szó mint 100 nem vagyok egyedül a gonddal. Még a solenoid szelep csöveit akarom megnézni, de diagnosztizálást a leírás alapján csőelszorítással kellene kipróbáljam, de azok meg olyan ridegek, h tuti elsőre eltörnének. Én is várom az építő jellegű hozzászólásokat:-)
Scott! Milyen jó kedved van, ami nem baj, sőt.... :-D (télleg mókás volt a hozzászólás: mint vakufény az éjszakában, rám így hatott)
hali
Mr.Lóerő16-11-2005 21:11:46 // 8855
Csak azért mert mikor megvettem akkor nekem1000 fölött volt és utána elvittem szerelőhöz ö meg szerintem hozzányúlt és mondták egy páran hogy az 500-zas fsz. az nagyon kevés.:(((((((
kando.16-11-2005 20:31:32 // 8854
Az én mocijaim meg télen-nyáron 1500-t pörögnek :-))
NA, ez most jó ? ;-))
Scott16-11-2005 20:25:27 // 8853
Szóval kando ötlete alapján megpróbáljuk ezt a módszert. Kando jóvoltából úgy tűnik még csak pénzbe sem kerül a "műszer" megépítése :)
Scott16-11-2005 20:23:33 // 8852
Télen-Nyáron 500-as fordulatszám : mi ez valami egy hengeres chopper motor ? :)))
Scott16-11-2005 20:22:16 // 8851
"..hűtővíz kiegyenlítő tartályban levő úszó.." :))
Ez is tréfásan hangzik :))
Scott16-11-2005 20:21:23 // 8850
Gyerekek ! Ezen nagyon jót kacarásztam :
Mr. Lóerő : "..Sziasztok!!!!!! nektek mekkora a fordulat számotok? .."
erre pb : "...Mikor?.."
:)))))
Amikor padlóig nyomom a gázt vagy amikor nem ? :))))
Ez qva jó :)))
Sorry, de ez jól jött ki :)
bb1816-11-2005 20:19:07 // 8849
semmi baj a lényeg érthetö.
Mr.Lóerő16-11-2005 19:50:50 // 8848
Nekem 500-as a fordulatszámom Télen-Nyáron szerintem az nagyon karcsú nem?
Koviubi16-11-2005 19:25:03 // 8847
Ja , meg egy egy irányárat! :-)
Koviubi16-11-2005 19:23:16 // 8846
Szakács!
Légyszi írj részleteket a verdáról: állapot, hibák, mekkora a motor, stb!
pb_16-11-2005 18:31:03 // 8845
"A hűtővíz kiegyenlítő tartályban levő úszó" ezalatt pontosan mit értesz?
Nem a fékfolyadék tartályra gondolsz?
robitcar16-11-2005 18:20:41 // 8844
Sziasztok! A hűtővíz kiegyenlítő tartályban levő úszó, lássatok csodát, rendre elmerül. Már annyi mindennel próbálkoztam, eredménytelenül... nincs véletlenül használaton kívűl eféle úszótok? (33 1.7 ie) Vagy tippetek (még vannak libák...:))))
Gáborszakács(CSoki Nyuszi V)16-11-2005 18:14:11 // 8843
Sziasztok az autom eladó alkatrésznek vagy valaki ha akarja felujitja sajna nemm biromm fentartani mert most nincs melóm és nem akarom hogy az udvaromon essen szét az idő vas foga alatt. szeptemberben lejárt a müszaki de mükszik. nagyon ocson adom. ha érdekel valakit keressen
kando.16-11-2005 18:02:44 // 8842
Húú, látom ez nagyon elvont lett... :-))
[a ,,ponot'' az _pontos_ akart elnni ;-)]
kando.16-11-2005 17:05:21 // 8841
Van 1 db C719.04 nyomsákülönbség távadónk, 0-60 mbar-ra, ez már jónak tűnik, majd csak a rácsatlakozást kell valahogy megoldani. Mármint a nyomás oldali rácsatlakozást :-))
Ezt már 12V-ról össze lehet kötni egy multiméterrel és mérni a körben folyó áramot, ami lineáris a mért nyomással (vákuummal).
Ja, a távadó pontossági osztálya 0,25 :-)) Csak elég lesz ide ;-)
[PS: de még jobb egy nagyon ponot ellenállást sorbakötni és az ellenálláson eső feszültséget mérni]
Whiteskull16-11-2005 15:55:06 // 8839
Ma éppen nem tudok pörögni.
Mr.Lóerő16-11-2005 15:40:26 // 8837
Sziasztok!!!!!! nektek mekkora a fordulat számotok?
pb_16-11-2005 15:15:36 // 8836
pb_16-11-2005 13:08:17 // 8835
Elég szűkszavú az informálás, még 1 kép sincs hozzá, így sztem elég nehéz lesz eladni.
Whiteskull16-11-2005 12:53:54 // 8834
na itt van mégegy
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=4325951
kando.16-11-2005 12:49:51 // 8833
Óóó, pedig tetszik.... :-PPP
Ááá, csak kéne rá... erre meg itt a karácsony is.. :-)
/ehh, minek egy ilyen rozsdaboglyát megint... ;-))/
Viktor8516-11-2005 12:48:51 // 8832
Érdekes gazdája lehet: " ELCSERÉLEM KB 60 GRAMMOS ARANYLÁNCRA,KARKÖTŐRE"
:DDDD
Whiteskull16-11-2005 12:47:41 // 8831
Most találtam a vaterán
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=4380686
Scott15-11-2005 21:10:39 // 8830
Közben, hogy a többiek tudják miről van szó : a karbinál a vákuumfelvevő pontoknál távadó segítségével feszültésget mérünk . Ennek finomítása folyik :))
pb_15-11-2005 15:12:06 // 8829
GT küldtem 1 mélt, fékes témáról!
granturismo15-11-2005 14:31:30 // 8828
Sziasztok
bb
Ez így van, sőt nemcsak a betétek hanem a tárcsák is kevébé melegednek, mert jelenleg a gyári tömör tárcsák vannak elől.
Valahogy muszáj volt megpucolnom a tárcsát, abban az állapotban mégsem tehettem fel. De egyébként nem olyan durva szőrű kefével csináltam. Sőt az igazán hatékony az nem is a drótkefe hanem a műanyag ilyen ágasbogas kefe amit a hengerfej pucolásához vettem.
Majd ha felszereltem az új féket meglátom milyen lesz, de szerintem messze áll attól, hogy szabályozni kelljen. Mikor kész lettem áttörölgettem még benzines ronggyal a tárcsákat.
Olvasgatom a cikkeket az Autobild-ben ott van fékút mérés. Megmérik először az első fékezést, majd utána a 2-10. fékezés adatait átlagolják. A kisautóknál az első fékezés és a 2-10. fékezés adata közöttt kb. 1m az eltérés. A nagyobb autókon (éppen off mondeo, passat, vectra, összehasonlítás van) már csak 0.1m ez az eltérés a hideg meleg fékezés közöt gondolom ez a nagyobb betét és a hűtött tárcsák eredménye. A kisautók átlag 39-44 méteres fékutat produkálnak (hidegen) a nagyok 37-39.5m-t. De itt is érdekes hogy a off Kia Picanto egy fél méterrel lenyomja a off Passatot. (2.299 eft vs. 6.790eft)
kando.15-11-2005 13:32:01 // 8827
Scott!
No igen, nem a legkönnyebb mbar-okat mérni, még ha van is az embernek a huzat-távadó kategóriájába tortozó műszere (a gyári ajánlott 40 mmHg érték közel 45-60 mbar-nak felel meg...)
Alant egy rajz, hogyan tudjuk mérni ha van direkt kis nyomáshatárú távadónk (v1,0), alatta pedig, ha a nyomásmérő mérési tartománya túl nagy lenne, de értékelhetően pontos eredményt ad a változásokra
A különbségképző áramkör (INA) arra kell, hogy ha egyik lábán fixen megkapja a 0,4 V-ot, ami a távadónál a szabad levegő nyomásakor fellépő 4 mA áramhoz tartozik, a másik bemenetén pedig a távadó kimenő jelét. Az áramkör be van állítva, hogy kis változásokat erősítsen, hogy multiméterrel kiértékelhető eredméynt kapjunk.
/persze majd valami excel-táblát fel kell állítani, hogy hány volt hány mbar vákuum, de ez Scott-nak nem okozhat problémát ;-)) /
Arra viszont figyelni kell, hogy a mérést hosszú ideig kell végezni, mert azért az alapjáraton járó motornál lehetne hirtelen rángatások, amik a mérést zavarják, de esetleg egy kis alulátersztő szűrővel kiszűrhetők ezek a ,,tüskék'' :-))
Van kérdés, nincs kérdés?
oké ;-)
No igen, nem a legkönnyebb mbar-okat mérni, még ha van is az embernek a huzat-távadó kategóriájába tortozó műszere (a gyári ajánlott 40 mmHg érték közel 45-60 mbar-nak felel meg...)
Alant egy rajz, hogyan tudjuk mérni ha van direkt kis nyomáshatárú távadónk (v1,0), alatta pedig, ha a nyomásmérő mérési tartománya túl nagy lenne, de értékelhetően pontos eredményt ad a változásokra
A különbségképző áramkör (INA) arra kell, hogy ha egyik lábán fixen megkapja a 0,4 V-ot, ami a távadónál a szabad levegő nyomásakor fellépő 4 mA áramhoz tartozik, a másik bemenetén pedig a távadó kimenő jelét. Az áramkör be van állítva, hogy kis változásokat erősítsen, hogy multiméterrel kiértékelhető eredméynt kapjunk.
/persze majd valami excel-táblát fel kell állítani, hogy hány volt hány mbar vákuum, de ez Scott-nak nem okozhat problémát ;-)) /
Arra viszont figyelni kell, hogy a mérést hosszú ideig kell végezni, mert azért az alapjáraton járó motornál lehetne hirtelen rángatások, amik a mérést zavarják, de esetleg egy kis alulátersztő szűrővel kiszűrhetők ezek a ,,tüskék'' :-))
Van kérdés, nincs kérdés?
oké ;-)
bb1815-11-2005 09:10:59 // 8826
majdnem, de a keverékállitáshoz a co mérés kell
a vizoszlop magasságábol a különbözö gázállásoknál a pillangoszelepeket tudod összelöni, hogy mind ugyanugy álljon ( ne legyen gyengébb az egyik, és a másik viszi magával az a hengert)
itt amik a rajzodon vannak, tulképp egy ilyen páhuzamos sziváserösség mérés van, egy co mérö ( ami lehet hengerenként is , ugy jobb ), és egy oszcilloszkop amivel a gyujtásképet tudod ellenörizni, ami azért kell, nehogy a gyujtás valamely alkatrésze a szekunder körben befolyásolja a hengerek teljesitményét mert akkor ha összeállitod mechanikusan akkor be leszel csapva.
Koviubi15-11-2005 09:03:56 // 8825
Ja igen, nem figyeltem, hogy neki már injektoros gépe van. A karbisnál egyszerűbb, ott elég a légszűrőházat lekapni.
pb_14-11-2005 21:59:11 // 8824
Termosztát hiba. Nem zár, valószínű +ragadt nyitott állapotban.
pb_14-11-2005 21:56:54 // 8823
Ha kényelmesen akarsz dolgozni leszeded a generátort és a szívócsövet. 1. alkalommal(igen kezdő voltam a témában) nem szedtem le, + is lett az eredménye az összes ujjon horzsolások, sebek.
HGyuri14-11-2005 21:09:58 // 8822
ja, Pb-nek még annyit, hogy kipróbáltam, és szépen elkezd melegedni a felső cső, majd kb egy perc után az alsó is. Ez akkor most annak számít, hogy egyszerre melegszik (gondolom igen)?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
523
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?