Forum >> Alfasud-33
M-GEGE26-01-2005 14:57:03 // 1171
tervben van a négy dobfék rendszer...te az a jövő évi tuning-programban lesz csak bent :-D
norbee26-01-2005 14:51:09 // 1170
Elöl mééé dobfék? :)))
FRC26-01-2005 14:50:08 // 1169
Mintha rá szabták volna!
szépet mutat. :-)
M-GEGE26-01-2005 14:44:55 // 1168
Viktor8525-01-2005 17:41:27 // 1167
thx
Viktor8525-01-2005 12:29:55 // 1165
Költői kérdés: Az 1.2es '82-es Sud hidrotőkés?
vivalfa25-01-2005 08:33:43 // 1164
Köszi, már beszéltem is velük, nagyon korrekt összeget mondtak, a héten viszem gyógykezelésre a gépet :-)
Remélem a szondacsere megoldja az "5000-től nem megy úgy ahogy kéne" problémát...
granturismo24-01-2005 11:38:46 // 1163
Rendesek. És az olcsóbbak közé tartozik a szerviz.
A Vajda Andris még a Mercator (első magyarországi Alfa márkaképviselő) szervizében dolgozott amíg ben nem zárt. (90-es évek eleje) Én akkortól ismerem. A Bernáth Zolinak meg már az apukája is nagy Alfa buherátor volt 80-as években.
norbee24-01-2005 11:05:23 // 1161
Andorka
Ne izgulj, ha télen nem vajkrémes a boxer, akkor nincs benne olaj... :)))
norbee24-01-2005 11:04:41 // 1160
Járt. Megbízhatóak. A drágaság relatív, szerintem kifejezetten olcsó. Javasolt.
vivalfa24-01-2005 10:57:42 // 1159
Sziasztok
Vinném a Ber Do Bt.-hez a gépem, viszont nem ismerem őket. Vki járt már náluk? Megbízhatóak, drágán dolgoznak, stb?
Várnám a javaslatotokat.
Lambda szondát+katalzátort szeretnék cseréltetni, remélem nem lesz 1 vagyon...
hali
Andorka22-01-2005 14:43:46 // 1158
Megnéztem ma én is az olajszintet, meg az olajtöltő kupakját is, kíváncsiságból.
A kupakon belül nekem is szemet szúrt a 'vajkrém'... A felújítás óta 1500km van a motorban, felújításkor olaj, olajszűrő, összes tömítés, hűtőfolyadék is cserélve volt.
Jövő héten megy a kocsi vissza a szerelőhöz olajcserére. Majd megnézi, meg mond rá valami okosat.
Bandita21-01-2005 08:45:58 // 1156
Nálam is volt ilyen probléma, de megéri a fáradtságot. Sárga cérnákon jön a villany, a feketék meg testek. Amúgy baró a dolog, mert első körben bekötöttem az ABS előkészítésbe a rádiót, oszt vagy féklámpa volt, vagy rádió, a kapaszkodóval hátul meg becsíptek két drótót, a hátsó ablaktörlő és a rendszám világítás felváltva üzemelt : ). Már kezdtem magam hülyén érezni, mert villamos lennék, vagy mi a fene!
Szóval sok odafigyelés, és szeretet kell hozzá, meg egy jó gépkönyv!!!!!!!!
Robesz720-01-2005 19:13:36 // 1155
Na ezt figyeljétek: :-))))
Tegnapelőtt Hondás haverral kocsikázunk, hosszú egyenes út, élvezzük a honagokat, mikor a fordulatszámmérőre terelődött a figyelmünk. 1.6 boxer 8V, 1.4-es váltó.... 150-nél pörög, mint állat, 190-nél 6500-as fordulat, még gyorsult a gép,(5.-ben szabályoz 7400-nél) tükör, hátranéz....iszonyat füst....pánik.....megáll.....kipuff nem füstöl, tehát nem hengerfej.......hirtelen semmi hibára utaló jel, majd brutál füst a motorháztető alól....mint a filmekben, alig látszott a kocsi.....motorháztető felnyit.....még mindíg füst....minden csupa olaj.....még erősebb pánik......kis vontatás, majd eszmecsere és vizsgálódás...... Na mi történt????? Kicsúszott a vezérműtengely szimmering, ami egyébként jó minőségű és kb 7000 km-rel ezelőtt volt cserélve. Már akkor is gyanús volt, hogy könnyebben ment bele a jobb oldali vez.tengely házba, mint a balba, de nem gondoltam, hogy baj lehet. Tegnap szimmering vásárlás, vezérlés lebont... Azt hittem, a házzal van a baj, de mikor az új szimmeringet kb 15 percig kínlódtam be a "régi" helyére, rájöttem, hogy gyárihibás lehetett, mivel azt, amit kilőtt,kézzel, bár nem gyanúsan könnyen toltam bele. Szóval, ha valaki ilyet cserél és nagyon könnyen bele megy, ne rögtön a házra gyanakodjon, próbáljon egy másik szimmeringet.... Szóval ezt megoldottam, de itt még nem ért véget a megpróbáltatásaim sora... Na ezt figyu: Próbakör, minden hibátlannak tűnik. Motorhang zsír, gondoltam kinyittom az orrát és meghallgatom. Húzom a nyitót, semmi.... jéééééé nem zártam le???? Még jó, hogy ki nem nyílt. Mikor előre megyek látom, hogy mégiscsak lezártam. De akkor miért nem nyílik????? Bazzzzzeeeggg..... nem akasztottam vissza a motorháztető nyitó drótját.....pánik....majd pár óra kínlódás és 2 szalonasütő nyárs fel és elhasználásával sikerült kinyitni úgy, hogy még egy karcolást sem ejettem semmin. Ekkor már gondoltam, hogy ez nem az én napom. Viszont még nincs vége a napnak. Miután bezártuk a hifit, indulunk haza...olyan fourcsa hangot hallok.....csak nem túl feszes lett valamelyik szíj???? hazaérkezés után 15 perces út vissza a műhelybe, (kb este 7-kor) generátor szíj leszed.....még mindíg furcsa.....szervo leszed...még mindíg.....pánik.....idegesség....irány haza, majd holnap folytatjuk. És hogy-hogynem még mindíg nincs vége a napnak....eszembejut, hogy este autós tali és gyorsulás....így mégsem mehetek....gondoltam, visszamegyek és szétszedem a vezérlést, mikor eszembe jutott, hogy pizzát rendeltem, mikor hazaértem, így mégsem mehetek vissza, mert mire megjön és megeszem, már készülni kell, hogy 10-re ott legyek a talin. Még most sincs vége! A pizzát hamar kihozták és gyorsan ettem, így 8-ra végeztem otthoni teendőimmel. Nem hagyott nyugodni a dolog..... 20:03-kor vissza a műhelybe....20:16-ra álltam be, 20:46-ra mindkét oldali vezérlés lebontva, szíjfeszesség ellenőrizve és korrigálva (nem is tudom, miért húztam meg jobban ,mint kell...biztosan a sok idegesség), mindez úgy, hogy kocsi orra lebontva és összerakva(ekkor volt 20:46)20:59-re otthon a lakásba....zuhanyzás....gyors készülődés....22:00-ra hibátlanul a talin.:-)) De megérte.... Honda civic 1.5 114 Le .....1-re nagyjából egymás mellett, 2.-ra kb 2-3 kocsit kapott......megérte.... :-))))))
Robesz720-01-2005 18:42:08 // 1154
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy a 33 1.7 16V injektora miben különbözik a 146 1.6 8V injektorától??? Sejtem, hogy több üzemanyagot szállít, de valóban???? És mindezt hogyan teszi.... Légyszi, csak olyan valaki írjon, aki biztosan tud valamit, mert a működési elvét én is tudom, csak tényeket nem.
Köszi... :-)))
pb_20-01-2005 15:05:39 // 1153
Sztem még úgy sem fogsz beférni oda.
"Van ott annyi ilyen világítás kábel (hamutartóban is van 2 égő), hogy azt sem tudtam már hogy mit hova, de már minden kombinációt kipróbáltam."
Mondd pontosan melyik azt megnézzűk, ki, hova. Egyébként ezek a hülyeségek nekem sem működnek, de kb. ez az utolsók között lesz a sorban.
M-GEGE20-01-2005 14:47:16 // 1152
Sejtettem, hogy ez lesz :-(
Egyébként nem tudom miért ment el. Már a nyáron elment, amikor egyszer hozzácsavaroztam a kapaszkodóval egy drótot a kasztnihoz és mindig kinyomta a bisztosítékot, persze pont azon volt minden ilyen bisz-basz, lehúzkodtam mindent, hogy mi lehet a baj. Azóta nem jó. Van ott annyi ilyen világítás kábel (hamutartóban is van 2 égő), hogy azt sem tudtam már hogy mit hova, de már minden kombinációt kipróbáltam.
Ha kiszedem a hifit, meg alatta a hamutartót, meg mellette a kesztyűtartót akkor talán látnék valamit azért szerintem. De ezzel ilyen hidegben nem foglalkozok.
Már úgyis tudom sötétben is hogy melyik kapcsoló micsoda :-)
pb_20-01-2005 14:41:24 // 1151
A lámpa csatlakozóim nekem is ilyenek. Valamit majd kitalálok rá, lehet egy másik típusból lesz áttéve.
A fűtés világításhoz csak a kozépkonzol kiszedésével lehet hozzáférni.
M-GEGE20-01-2005 14:31:57 // 1150
4ből 3 jó lett. A jobb első fényszóró bepárásodott. Egyébként pont ez volt az amelyikről nem tudtam leszedni az üveget. 2 lehetőség van:
-valahol nem nyomtam ki rendesen, erre a legnagyobb esély alul középen van annál a vas pöcöknél amibe bepattan az üveg meg a lámpa alatti műanyag csík, itt ugyanis nem lehett hozzáférni
-esetleg a tömítésnél van a bibi, ugyanis ezekkel első körben nem akartam piszkálni, ha nem muszály akkor nem ragasztom be.
Azért felnyomta az agyamat a történet, miután beraktam a lámpákat jobb oldalon nem ment semmi se index, se tompított, de csak a drótok érintkeztek rosszul. Elég gány a csatlakozó, cserés lesz az fix, a fényszóró csatlakozójának a fekete háza szét van törve, csak úgy külön külön kell rácsúsztatni a drótokat az égőre.
Összejött már pár villamosság dolog, de keddig még nem érek rá (vizsgaidőszak keményen) Utána viszem a szakihoz és megcsináltatok rajta mindent. Van rajta még pár apróság (ablakfűtés, hőfokjeladó, középkonzol világítás, na meg a sebességmérő)
Erről jut eszembe: hozzá lehet vhogy férni a fűtés világításhoz anélkül hogy kiszedjem a középkonzolt?
András bácsi20-01-2005 12:43:26 // 1149
QH is érdekes darab, de spec. a Good Year szíjakra gondoltam. Lehet, hogy csak rossz szériájuk volt, de egy időben szakadtak azok is rendesen, márka ide vagy oda. Egy ilyen nálam elég a bizalomvesztéshez.
pb_20-01-2005 11:24:10 // 1148
Mi a helyzet a fényszóróval?
M-GEGE20-01-2005 11:07:39 // 1147
Az enyémen meg 50es...gondolkodtam, hogy átcserélem 60asra, de félek nem férne el abban az alagútban ami kivan neki alakítva, így is nagyon ki kellett merevíteni, hogy a dob ne húzza bele egy-egy döccenőnél az oldalfalba.
Egyébként a leölőnél vékonyabbak a csövek, és Andorka is erre gondolt.
Robi20-01-2005 01:32:35 // 1146
Pfff... 33-asok... :))) Az enyémen 60-as rendszer van gyárilag. :)))
Andorka19-01-2005 21:28:08 // 1145
Nekem a 33-on 4-2-1 leömlő van, tehát a két oldal előbb egy-egy ágba jön össze, majd a váltó előtt-alatt a két oldal is eggyé válik.
Első generációs 33okon ilyen volt, 1.2-1.3 és 1.5 nél is, az 1.5ön a cső átmérője nagyobb (asszem azon már 40es, a kisebbeken 36körüli)
A kombin meg a 4WD-n van másfajta, ha jól emléxem.
pb_19-01-2005 14:58:59 // 1144
A 33-asnak volt vagy 3, 4 féle kipuf elrendezése. Azt tudom, hogy a P4-é kacsgaringós(a kardán miatt nem lehet a kardánalagútban hátrafelé vezetni), teljesen eltér a sima 16v-től. Bár az enyém rohadttul egyenes, mert valami házilag gányolt rendszer van rajta.
pb_19-01-2005 14:49:17 // 1143
Örülök, hogy segíthettem.
Bandita19-01-2005 14:16:52 // 1142
Hello
Sikerült szétkapni a szabályzót, már ki is pucoltam!
A hidegvágó, és Dr. kalapács segített. Valószínű, hogy visszarakom az eredetit, ha lessz helyem, és időm. A cromáé nem igazán tetszett, nem szabályzott le meggyőzően. Ép volt benne minden csak a kosztól beállt.
Kösz a tippeket!
M-GEGE19-01-2005 13:36:01 // 1141
Aha arra én is gondoltam, meg ugye a 4kerék hajtás miatt eleve nem mehet középen, nade attól még a leömlő lehet ugyanaz, és az enyémen nincs középdob, csak kat.
Az enyém nem P4 csak sima QV.
Kazes☻19-01-2005 13:13:09 // 1140
Valszeg azért, mert Azmo155 kocsija P4, a tied meg nem, ha jól látom!
Robi19-01-2005 13:07:12 // 1139
Szerintem Azmonak azért olyan kacskaringós a kipuffja, mert ki kell cselezze hátul a merevtengelyt. Középen nem mehet, mert ott a difi.
M-GEGE19-01-2005 12:57:17 // 1138
Na a nap kérdése:
Milyen a gyári leömlő és kipufrendszer elrendezése a 33ason. Olyan mint Azmo kocsiján (lsd képek), vagy olyan mint az enyémen?
Nekem nincsenek képek, de nekem úgy van, hogy a leömlők oldalanként vannak, aztán középen összecsatlakoznak, utána katalizátor, majd nyíl egyenesen hátra - no középdob - aztán a hátsó dobnál (ha gyárit veszem figyelembe) kikanyarodik a szélére.
Ennek a más leömlő-elrendezésnek van valami hatásfoknövelő hatása? :-)
Robesz718-01-2005 21:02:11 // 1137
Ja...:-))) Bocsi...köszi a dícséreteket.. :-)))
Kívülről van fújva, rendes fekete festékkel és lakkal....
gabi3318-01-2005 19:55:31 // 1136
Robesz: olvasd el az üzenőfalad néha!
Robesz718-01-2005 19:42:20 // 1135
Lényeg, hogy meg tudtunk egyezni...:-))))
Robi18-01-2005 18:13:30 // 1134
Csak nem a QH szíjakra gondolsz? :) Azok már akkor szakadnak, amikor felrakod. :)
András bácsi18-01-2005 15:56:42 // 1133
Mindenben van igazság, és mindenki saját és más pénztárcájának függvényében döntheti el a dolgokat. Voltam én is úgy, amikor úgy döntöttem, hogy az alkatrész/autó értékarány már nem éri meg a befektetést, sőt vezérműszíjat is tettem vissza használtan. De ismeretlen előzményekkel nem vállalnám be az biztos. Sőt bizonyos márkájú szíjak esetében rögtön keresném a kukát.
pb_18-01-2005 14:12:48 // 1132
Meg. Mindjárt írok 1 másikról.
Azmo18-01-2005 14:02:05 // 1131
(sorry az OFFért, de pb megkaptad a mail-em, amiben kérlek más címről írj?)
pb_18-01-2005 13:53:35 // 1130
Nem értettelek félre. De azért különbséget kell tenni 1 szerelő(aki ebből él) és nem szerelő(aki magának javítja az autóját) között. Nyilván 1 szerelő nem engedheti + magának, hogy félvállról vegye a dolgokat, pl. az adott témában, nagy valószínűséggel kifogja cserélni az általad említett dolgokat.
Én, személy szerint azon a véleményen vagyok, ha valamit nem muszáj cserélni(nem szakadt tömítésekre gondolok), akkor nem cserélek, természtesen ez a dolog nem mindig kompromisszum mentes. Ezután jön be a kockázat dolog, persze volt, hogy már én is ráfaragtam: az előző autómnál a vízpumpával.
norbee18-01-2005 13:18:03 // 1129
Jaja, elég idiótán néz ki jobbkormányosban... :)))))
Robi18-01-2005 13:04:05 // 1128
Amikor annak idején megvettem a dízel 626-os Mazdámat, egyből kicseréltem a vezérműszíjat. 50 ezer km-t mentem az autóval, ezalatt 3-szor hengerfejeztem, és egyszer se vettem új szíjat. Mégse szakadt el, semmi baja nem lett. Annyira figyeltem csak oda, hogy ugyanabba az irányba tegyem fel, ahogy előzőleg volt. Erre azért érdemes odafigyelni.
vivalfa18-01-2005 12:59:10 // 1127
András bácsi18-01-2005 12:36:24 // 1126
Kissé félreértettetek urak! Nem azt írtam, hogy egy hidrotőke cserénél újítsuk fel az egész motort, csupán azt, hogy bizonyos dolgokat érdemes kicserélni, felesleges spórolni rajta. Mintha szíjat, feszítőt tán eg-két tömítést írtam volna. Nekem még úgy tanították, hogy előfeszített szíjat újrafeszíteni nem célszerű. A feszítő perzse állapotfüggő.
Ezek szerint ti még nem találkoztatok átugrott vezérléssel, netán szíjszakadással, vagy nem ért még benneteket olyan szívás, hogy pl. kuplungozás után pár héttel elkezdett folyni az olaj a főtengelyszimmeringnél, vagy esetleg megadta magát a vízpumpa tömszelence vezérműszíj-csere után. Ja persze, ha sok ideje van az embernek molyolni, vagy van másik gép ami elviszi A-ból B-be, akkor a fentiek nem számítanak.
pb_18-01-2005 08:30:21 // 1125
Nagyon hasonló a véleményem nekem is.
Robesz717-01-2005 20:11:34 // 1124
Sziasztok! Sajnálom, hogy este nincs itt senki, én csak ilyenkor vagyok net-közelben... :-)))
Köszi "pb"...látom, te tudod, hogy mire gondoltam..... amúgy a másik megoldás sem rossz, csak nagyon sok pénz kell hozzá és nem biztos, hogy megéri. Ha így állunk hozzá a javítáéshoz, akkor vízpumpát is kell cserélni, sőt generátor csapágyat, ellenőriztetni a szervó szivattyút , vezérmű tengelyeket (általában megkopik, mire a hidrotőke megadja magát). Pénzt takarítunk meg akkor is, ha cserélünk főtengejcsapágyakat is, mert sookkal olcsóbb, mint ha köszörülni is kell később és az már nem is olyan....
Ha kint van a motor, akkor egy nyelestengelycsapágyat, mivel ez boxer betegség, sőt vele együtt természetesen szimmeringet is, de ha már az elsőt cseréljük a váltóban, akkor a hátsókat is illik. A gyűrűk nagyon sokat elmennek, de ha már cseréljük a szelepszár szimmeringeket, akkor egy olajlehúzó gyűrűsort se sajnáljunk a géptől.....stb. Régebben én is így álltam hozzá, de szerintem ez nem túl kifizetődő és nem is éri meg....szerintem ennek a sorozatnak sehol nincs vége, ezért gondolom, hogy jobb, ha meg sem bontom..... Megy,ameddig megy, persze minden hibát javítok, bár eddig még csak hidrotőke volt, de csak akkor mélyülök bele, ha megáll a motor. (főtengelyes, vagy vmi eltörik...stb így sem kerül semmivel többe a felújítás)
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-01-2005 19:51:21 // 1123
Paco17-01-2005 19:48:35 // 1122
Talán rüki jeladőkapcsoló? :) Nem is tudom, úgy össze vagyok zavarodva, annyi tyúkbél futkorászik ott összevissza :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
572
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?