Forum >> Alfasud-33
pb_03-02-2006 20:39:16 // 12271
Akkor ezt bebukta a kolléga.
kando.03-02-2006 20:36:45 // 12270
Naa :))
Én is akarok sokmindent.. de akkor ez amolyan felújítás-rendbetétel dolog ?
Na, akkor hajrá ;-))
Bálint3303-02-2006 20:36:38 // 12269
Én úgy hallottam, hogy már némelyik '83-asba is raktak.
tzoli15503-02-2006 20:36:17 // 12268
Ködlámpa helye megvan, de csak a fele van rajta, az is gagyi.
Bálint3303-02-2006 20:35:25 // 12267
Teeee! Ha csak ilyeneket tudsz mondani akkor télleg ne törd magad ! :)))
Semmi különös csak a régi mese: Bálint stabilizátort akar a gépébe, csak olyan balfasz, hogy még mindíg nem tudta elintézni.
tzoli15503-02-2006 20:35:21 // 12266
Dobtam fel képeket az oldalamra.
A szürkéből már átraktam a stabit az Imolába.
A zöldben nem tudom van-e holnap kiderül!
pb_03-02-2006 20:33:52 // 12265
A '90-es 1.7 IE-t kell célba venni. Egyébként nem tudom, hogy mitől függött, hogy tettek-e bele, én úgy gondolom, hogy a korai verziókba nem tettek csak.
kando.03-02-2006 20:32:34 // 12264
Te Bálint, mit építesz most, hogy ennyi sokminden kell a vasba ??
Vagy ennyire széthajtottad, hogy már a motor is ki akar szakadni, hogy cserélni kell a merevítést ?
Bálint3303-02-2006 20:31:26 // 12263
A '86-os oro-ban van ködlámpa?
Bálint3303-02-2006 20:29:44 // 12262
Lehet. Mondtam is az imént, hogy nem túl megbízhatóak. Ezért keresek valami más forrást. Szerinted a kolléga imént felajánlott gépében lehet stabilizátor? Egyáltalán mitől függött ez Giovanniéknál, hogy tesznek-e bele avagy sem ?
pb_03-02-2006 20:29:12 // 12261
Az alsó keresztmerevítőt keresi, ami 1ben a motort is tarja(ezen van az 1. motortartóbak), ill a stabilizátort, a felfüggesztő fülekkel 1ütt. De lehet elég lenne neki a stabilizátor is.
Bálint3303-02-2006 20:27:36 // 12260
Kanyarstabilizátort, az összes felfogató alkatrészével. Nagyon jó lenne ha tudnánk boltot csinálni.
tzoli15503-02-2006 20:25:35 // 12259
Hali!
Mit is keresel tulajdonképpen?
Azért kérdezem, mert van egy 90-es évjáratú 33-asom bontásra,
és holnaptól lesz egy 86-os 33 "oro" is.
Az alkatrészeket szeretném gyorsan és persze nagyon olcsón elpasszolni.
Ha tudok segíteni, keress meg vagy itt, vagy telszám az oldalamon!
Üdv.: Zoli
pb_03-02-2006 20:25:22 // 12258
Sztem 1 kcsit keveset mondtak, vagy rohadttul nem azt nézték ami kell.
Bálint3303-02-2006 20:15:49 // 12257
Kerszttartó, stabilizátor rúd, meg az egyéb szükséges cucc.
pb_03-02-2006 20:14:40 // 12256
Ja, hogy semmi nincs +. A 15k-ban mi lenne benne?
Bálint3303-02-2006 20:11:55 // 12255
Nincs. Arra gondoltom az előző hsz.-ben. Stabilizátor kéne, mindenféle kiegészítőkkel és felfogató akármikkel (ez aztán a szakszerű megfogalmazás! :))
pb_03-02-2006 20:07:03 // 12254
A stabilizátor +van?
Bálint3303-02-2006 19:57:59 // 12253
Köszi szépen.
Esetleg ha valakinek van otthon elfekvőben, vagy találkozik egy 33-assal bontóban az légyszi szóljon, mert én magam nem igen tudok szerezni. Egy helyen mondták, hogyha leteszek előleget akkor 2-3 hét múlva talán lesz, de velük már máskor is befürödtem.
pb_03-02-2006 19:51:58 // 12252
+próbálok én is utána nézni. Bár volt a kezemben már jópárszor a keresztmerevítő, de nem rémlik ilyen, ill +int látnom kéne élőben.
Bálint3303-02-2006 19:44:20 // 12251
Nincs, talán majd holnap tudok csinálni...
Az a baj, hogy én még sosem láttam élőben ilyet, így nem igazán tudom elképzelni, hogy milyennek kéne lennie.
pb_03-02-2006 19:38:33 // 12250
Ezt nem igazán értem. Hegesztett helye?? Nincs képed a tiedről, alulról?
Bálint3303-02-2006 19:34:02 // 12249
Ja, amúgy azt mondták, hogy mindenestül 15e körül van az ára.
Bálint3303-02-2006 19:33:21 // 12248
Azt mondták, hogy azért kell cserélni, mert azon a kereszttartón hegesztett helye van, az enyémen meg nincs. Most nem igazán tudom, hogy megrendeljem-e vagy nem...
pb_03-02-2006 19:23:43 // 12247
Sztem nem. Annyi, hogy ugyanaz a 4 csavar fogja, mint a keresztmerevítőt. A merevítőrúdon viszont lehet, hogy kell 1 kicsit alakítani kell majd, ha nincs rajta a 4db 8-as furat.
Bálint3303-02-2006 17:26:55 // 12246
Sziasztok!
Megint stabilizátor ügyben kérdeznék:
- lehetséges az, hogy ahoz, hogy feltegyem a stabilizátort, kereszttartót is cserélnem kell? (ill. a kérdés úgy szól, hogy feltétlenül szükséges-e?)
A boltban megnézték és azt mondták, hogy erre nem lehet feltenni.
kando.03-02-2006 09:09:36 // 12245
Igen, igaz :)
Itthon van nekem egy olajátfolyás-mérőm, azt kéne egyszer behekkelni a gépbe, csak kicsit nagy, kb 10x10 cm helyet kér (Bopp & Reuther)
Scott03-02-2006 08:52:46 // 12244
Jogos , így gondoltam én is, csak hülyeséget írtam le :))
bb1802-02-2006 20:59:17 // 12243
ha fülre állitod a gyujtást akkor a következö az eljárás:
addig forgatod amig a legmadasabb fordulatot eléri a motor, majd kb 6-8 fokot adsz elögyujtást. a legmagasabb fordulat ugyanis utogyujtásnál jelentkezik, mert alapjáraton nincs terhelés. ha ilyenkor visszaforditod az elosztot 6-8 fokkal akkor kb jo lesz az elögyujtás.
ezek után persze mindig kell ellenörizni müszerrel, az elöirt modon.
bb1802-02-2006 20:56:01 // 12242
bocsi de ezzel nem értek egyet. a röpsuly a fordulatra szabályoz mig a vákum a terhelésre. olyan nics hogy nem tud eeget ráadni. legalábbis normál esetben. szélsöséges esetre mér 20 éve is csináltunk tuning elosztokat, amikben a röpsuly nagyobb elögyujtást tud adni. akkor még ladákba ment a darab.
bb1802-02-2006 20:51:33 // 12241
azért használna azt is, pl a fogyasztás mérésnél az üzemanyagnál.
bb1802-02-2006 20:47:15 // 12240
a BERNER-nél van normális áron és jo minöségü saruzo fogo. én kb 8 éve vettem 5 ezer volt és kifogástalan a mai napig. tecskos meg ilyesmit nehogy vegyél,.
kando.02-02-2006 19:35:01 // 12239
Ha meglátogatlak, hozzak stroboszkópot is ? :-))))
Scott02-02-2006 19:33:58 // 12238
Tanulság : ha másnap fontos, hogy rendelkezésre álljon a verda, akkor meggondolatlanul nem szabad hozzányúlkálni :PPPP :))))))
Scott02-02-2006 19:32:18 // 12237
Ha nem laknál olyan messze tudnék strobit szerezni, pontosabban elhozni nem lehet, de azért helyben odaadják :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-02-2006 17:19:52 // 12236
Jó van,főnök! ;-)
Holnap olyan vidéken járok ,ahol viszonylag nagy az 1 km2-re eső stroboszkópsűrűség.
Majd megnézetem meg a rögzítést is ellenőrzöm.
csak az idegesített fel,hogy a tegnapi nap erre volt szánva,megy szinte hibátlanul,
reggel meg amikor minden mp számít,beszopat... :-(
Scott02-02-2006 16:07:48 // 12235
Annak nem szabad leállnia. Ha beröffen, akkor érzésre azért simán be lehet úgy állítani, hogy vígan eljárj vele. A leállás szerintem azért van mert nem jól van visszarakva, ill. nincs leszorítva rendesen és kiugrik a horonyból az elosztó, bár elég hihetetlenül hangzik :). Feltételezem, hogy a gyújtáskábeleket rendesen raktad vissza. Azért azt is érdemes ellenőrizni :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-02-2006 15:51:41 // 12234
abból induljunk ki,hogy előtte jó volt...
tehát a legutóbbi beállításakor is az elosztóházat forgatták el a rotortengelyhez képest,ami ahogy te is írod,egy bizonyos beállításnál szintén állandónak tekintehető a blokkhoz képest,tehát az összejelölősdi elvileg működik.
Mondjuk nem halálpontos lett az a festékpötty.
Csak az volt furcsa,hogy máskor Gyöngyösről is hazajöttem szar előgyújtással,most meg max 2 mm eltérés miatt leállt.
Persze lehet,hogy tényleg a rögzítéssel is gond volt.
Scott02-02-2006 15:44:46 // 12233
még annyit tennék hozzá, hogy az igazán pontos beállításhoz jónak kell lennie a vákuumkamrának is, mert önmagában a röpsúly magas fordulaton nem tud annyit utánállítani, hogy meglegyen az előírt gyújtási szög.
Scott02-02-2006 15:36:49 // 12232
Bejelölősdivel szvsz nem lehet gyújtást visszarakni oda ahol volt.
Amúgy ha kiszeded az elosztót és visszarakod és azt akarod, hogy beinduljon , akkor a következőt kell tenni:
Berakod sebességbe a verdát, addig mozgatod, amíg a lendkeréken lévő T jelzés a blokkon lévő jelzéssel "megegyezik". Ilyenkor az 1-es henger a felső holtponti helyzetben van. Megnézed merre áll a rotor és úgy rakod vissza az elosztófedelet, hogy a rotor pont az egyes hengerhez vezető kábel érintkezőjénél álljon. Igy be tudod indítani a gépet. Viszont pontos gyújtás állításhoz feltétlen kell strobi: alapjáraton ( 900 ) a lendkeréken levő I jelzés-nek meg kell egyeznie a blokkon lévő jelzéssel . 4500-as fordulaton pedig a II jelzéssel. Igy lehet gyári értékre állítani a gyújtást.
Amúgy ha kézzel el tudod forgatni a rotort, akkor tuti nem raktad vissza rendesen az elosztót, valóban nem ment vissza rendesen az olajpumpa tetején lévő horonyba.
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-02-2006 12:11:55 // 12231
pb_!
igen,olyat én is láttam,hogy amikor a csavart kioldottam,akkor a bubi mintha kívülről ment volna bele.
Ennek ellenére azért lehet mégis jó,mert ezután baromi finoman nyitogattam a csavart.
Mondjuk mennyivel egyszerűbb lett volna benyomva tartatni a pedált :-D
viszont a gyújtáselosztó jól mexopatott:
bejelöltem az oldalán a blokk élével egyvonalban lévő pontot.
összereakáskor szépen a lendkeréknél ellenőriztem a jelet,visszaraktam a pipákat, a festett jel is stimmelt.
Indítanám,semmi csak pukkanás.
tesóm: ÓÓÓÓ! Láng lövelt ki a szívócsőből!
na,akkor jól csináltam,csak fordítva.Ki az elsoztót,180°-kal elfordítva
tettem vissza.
Indítom: indul!
mentem vele pár km-t a városban,ment rendesen.
(visszagondolva: kicsit magasabb lett az alapjárat)
ma reggel: garázsba pöccre indul,kiállok az udvarra.
elindulok: 50 m után egy fingással leáll.
Gyerek otthon vár, 10 perc múlva bölcsödében kell lennünk.
ami érdekes: nem tudom normális-e de becsavart elosztónál a
rotort el tudtam forgatni,és mintha ilyenkor kiugrana a horonyból?
visszateszem: indul - 20 m.
utána elosztó ki,mindent ellenőrzés.
beindul megint,kicsit eltekertem az elosztót ,hogy ejtse a fordulatot,így indultam el.
Megint kb. annyit mentem vele,mint tegnap,jól ment.
Csak kicsit idegesítő volt ez egész...
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-02-2006 08:31:47 // 12230
annyira a bubikra koncentráltam,hogy ezt nem kötöttem külön az öcskös lelkére...
viszont érzésre nagyon jó,ha lesz 1 kis időm,legfeljebb újralégtelenítem.
pb_01-02-2006 23:28:43 // 12229
Amikor kinyitod a csavart lenyomva kell tartani a pedált, különben visszaszívja a levegőt.
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-02-2006 23:21:10 // 12228
na érthetően:
nem mondtam neki külön,hogy tartsa lenyomva a pedált és nem is figyeltem.
De szerintem felengedte :-(
Gondolom ettől nem lett rosszabb?
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-02-2006 23:20:37 // 12227
na érthetően:
nem mondtam neki külön,hogy tartsa lenyomva a pedált és nem is figyeltem.
De szerintem felengedte :-(
Gondolom ettől nem lett rosszabb?
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-02-2006 23:19:05 // 12226
szerintem igen!
kicsit sokáig tartott ,ennek 2 oka lehet.
1 . a szerelés több"drámai pillanata" közül az egyik az volt,hogy hidralika-cső munkahengeres végén nem forgott az anya,csak a csővel együtt. a főhengernél igen,ezért kénytelen voltam onnan is kicsavarni.
2. REMÉLEM EZ MÁST NEM OKOZ(OTT):
a tesóm nyomkodta a pedált ,és meg nem tudnám mondani,hogy a pumpálások végén benntartotta vagy felengedte a pedált...
pb_01-02-2006 23:13:02 // 12225
Sikerült rendesen abszolválni a légtelenítést?
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-02-2006 23:09:16 // 12224
szia pb_!
nem tudom,tényleg vagy-e,
mindenesetre nagyon szépen köszönöm a telefonos supportot a mai szereléshez! ;-)
KisP01-02-2006 20:20:08 // 12223
Ezt a MAP szenzort merre találom?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
646
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?