Forum >> Alfasud-33
Ferke10-05-2006 00:17:10 // 16071
Szia, próbáltam napközben többször is, mindíg foglalt volt, vagy nem vették fel, nem értem. Ami a weboldalon van, az a szám a másik cégé gondolom. Vagy próbáljam azt is holnap, ha még mindíg nem vennék fel, amit adtál?
Buddha10-05-2006 00:04:06 // 16070
A féltengelyek belső talpa, amit a váltóhoz csavarozol más átmérőjű! Pontosabban a csavarok más körön vannak! Nem tudom, hogy mikor volt váltás ebben, de van valami furfang!
L+K-t hívtad?
Ferke10-05-2006 00:03:15 // 16069
elvileg szerintem is uanak kell lennie, csak a kihajtás van másképp. De Whiteskull biztos tudná.:)
pb_09-05-2006 23:57:57 // 16068
Sztem igen, bár a 33-ban jobban otthon vagyok, mint a Sprintben.
Ferke09-05-2006 23:48:12 // 16067
Esetleg tudjátok, hogy a régi belsőfékes sprint váltója megegyezik a külső fékes váltójával?Ugye csak maga a féltengely+fék az eltérés?
pb_09-05-2006 23:04:35 // 16066
pb_09-05-2006 22:53:33 // 16064
pb_09-05-2006 20:00:06 // 16063
Akkor, ha ilyet keres 1értelmű a válasz.) Elég vadállat autókat is lehet belőlük csinálni.
pb_09-05-2006 19:57:55 // 16062
Nem biztos, hogy ugyanaz. A difi különbözhet.
pb_09-05-2006 19:56:15 // 16061
Ezt amit Vivalfa kolléga mutatott nem hiszem. Vagy gányolsz, vagy kapásból olyat gyártasz ami jó. Egyébként milyen anyagból csináltad, és hogy oldottad + a csőhajlítást?
pb_09-05-2006 19:42:38 // 16060
"Az alvázszám az ahhoz hogy van-e benne katalizátor vagy sem"
Ahhoz is inkább a motorkód. Bár sztem csak elírtad a dolgot.))
AR 30746
AR 30747
pb_09-05-2006 19:39:43 // 16059
Akkor eléggé belecsaptál a közepébe. Ha ez tényleg így van, érdemesebb inkább a kasztniról leolvasni az alvázszámot(így kezdődik ZAR905000xxxxxxxx). Elméletileg a C98 az alvázszám utolsó 8 számjegye alapján +mondja a motorszámot is, de az a biztos, ha +van az is.
Akkor valószínű, hogy a rövid váltó miatt gyorsul jól a géped.
pb_09-05-2006 19:29:07 // 16057
A tiedben biztos nincs kat., a karbisokba nem raktak. Sztem ennek az olóm pótlósosdinak nem sok értelme van.
bb1809-05-2006 19:13:01 // 16056
ok körbenézek. drága mulatságot talált a cimborád.
na lépek, holnap várom a telefonod... aztán ha minden oké, akkor a jövö héten megyek is arra...
kando.09-05-2006 19:08:51 // 16055
2,0-s turbós
De nem most akar, csak ezt szeretne egyszer venni..
szerintem évjárat mindegy, csak működő vas legyen és menjen, mint atom :-)))
bb1809-05-2006 19:05:29 // 16054
utánanézek, jo lenne valami több rola hogy mit keres, hány ccm, milyen évjárat, miegyéb...
kando.09-05-2006 18:58:52 // 16053
bb, a másik feltett kérdésre tudsz mondani valamit ? :-))
mert nem is tudom hirtelen, az az autó hogy néz ki...
bb1809-05-2006 18:56:39 // 16052
HOHÓÓÓÓ!
vigyázz mert a slick 50 nem beépülö hanem a felületre ráépül, tehát teljesen másképpen müködik mint az ujabb generácios adalékok! :-0
bb1809-05-2006 18:54:30 // 16051
a válto amugy ugyanaz, tehát ez igazán nem érdekes. ha leveszed rala a 4x4 tornyot simán ráteheted a másik kupakot.
ugyanigy lehet sima váltobol 4x4-et csinálni. én is igy csináltam, pedig aztatat monták hogy nem ugy van az !
bb1809-05-2006 18:50:46 // 16050
az uj fajta olom potlo ( felsö kenö adalékok ) tehetök katalizátorosba is, csak olom származék nem. ezt a csomagolásokon mindig feltüntetik.
ha jo olajjal jársz akkor nem kell adalékolni, max tisztito-tisztán tarto adalékokat használok én is.
igaz anno nyomattam én is adalékot, és jo is volt.
bb1809-05-2006 18:47:42 // 16049
egy haver esküszik rá hogy érezhetöen jot tett ( ért is hozzá ezt tudom ), nekem nem csinált semmit amit észrevettem volna.
bb1809-05-2006 18:44:59 // 16048
fel lehet csak egy kis átalakitás kell.
tudni kell, hogy 4x4-re az olaszoknál nem csináltak tuning leömlöt, de ha az enyém megnézed, akkor láthato hogy megoldhato.
bb1809-05-2006 18:43:43 // 16047
persze, akár telefonon szolj rám, az oldalamon a számom.
bb1809-05-2006 18:42:53 // 16046
milyen érdekes, hogy mi a saját fejünk után menvén gyakorlatilag ugyanet alkottuk. :-))
Ferke09-05-2006 18:00:29 // 16045
Sima, kézi. Bár Scott próbál rábeszélni a tőkésre, de szeretném eredeti állapotában felújítani, tehát a sima 8V, sima szelepeshez kellene. Lehet, hogy inkébb Tőled kérnék segítséget a beszerzésében, mert ha felkutatom a nyagykereket, akkor sem tudom, milyet érdemes, hogyan, stb.Ráadásul, ha tudsz esetleg olcsóbban, és segítesz, akkor inkább végképp nem nézelődök.
kando.09-05-2006 17:53:22 // 16044
Mi pont így csináltuk, mivel ez nem gyári Alfa-tömítés, hanem ,,vegyes'', 2,5-ös VM motorokhoz való, full fém volt, flexelni kellett az egészet, ráadásul ez 4 réteges.. Talán 2,5 mm vastag lehetett...
Kétékes, ha ez mond Neked valamit.
A gyári egyékes volt.
Viszont a hengerfejet kétoldalt lefogó fémtömb (na, nem tudom, mi a rends neve), ami elvileg annyival vastagabb a hf-nél, mint a tömítés, mer volt belőle csiszolva, s kb 1 mm-re volt már csak vastagabb, így azt kicsit kifele rakva tetük fel, most a hf rendesen lenyomja a tömítést, be lett fújva rézsprével is, a kipuf leömlők rézpasztával.
Egyik fúvókánál (porlasztó) hiányzott a rézkarika, azt is pótoltuk, mostott sem fúj ki, a szelepofedél tömítés is kapott grafitos zsír kenést is.
Igaz, nem boxi, de most ténylegszépen jár.
granturismo09-05-2006 17:50:54 // 16043
A Te motorod már tőkés vagy kézi állítású? Mert különböző a szelepfedél részük. Bár Scott meg Alfabu tesóknak amit hoztam komplett garnitúrát abban mindkét változat tömítései benne voltak...
granturismo09-05-2006 17:48:11 // 16042
Ezt Németországból rendeltem és másfél hónapot vártam rá. Valszeg nekem gyártották, mert a rábélyegzett gyártási idő a megrendelésem utáni. Lehet kapni Reinz tömítést itthon is, de csak gyakori modellekhez mint Opel, VW stb.
A 8V boxi tömítés nem ilyen gázos, mert gyakoribb típus, jobban tartják a nagykerek. Ráadásul olcsóbb is, hiszen kevesebb dolog kell hozzá.
granturismo09-05-2006 17:44:11 // 16041
Szóval át volt égve a tömítés...
Milyen magasságú tömítés lett rajta végül?
A 4. hengert levágtad róla ollóval. Na így csinálták az olaszok a 33-ba az egész diesel motort.:-) A 2.4-esből leflexeltek egy hengert aztán kész.:-)
Ferke09-05-2006 17:41:45 // 16040
Na ettől féltem, asszem eléggé nagy bajban leszek azzal, hogy megállapitsam, jó-e, amit találok. Na meg azzal is, amit kiveszek most.:)
Ferke09-05-2006 17:39:31 // 16039
Akkor asszem nem variálok, marad a kpl majd. Ezeket honnan szoktad rendelni egyébként?Mennyi idő alatt jött meg?
granturismo09-05-2006 17:37:54 // 16038
Bontottat. Az ilyen gyári motoralkatrészek szó szerint horror árban vannak.
Kell kereseni jó bontott tengelyeket, de szigorúan párban!
kando.09-05-2006 17:37:10 // 16037
gt!
Na, elkészült a hétvégén a motorom :-)
Eddi hozott bele tömítésszettet, ami bár 4 hengeres volt, sikerült darabolni, hogy ráférjen az én blokkomra is (azt hiszem, Ajusa).
A 3-as hengernél a tömítés fala volt kiégve, azon az oldalon, ami a 2-es henger felé néz...
A gyári tömítés ugyan hengerenkénti volt, a mostani meg egyben van, de nem csak emiatt láttam célszerűnek az egészet cserélni.
Igaz, más motorgenerál dolog elamradt most, de ezzel is érezni, hogy sokkal jobban jár. Az az érzésem, hogy már régebben is kifújhatott, mert mikor tegnap jöttem haza Fehérvárról, 2300-2500 felett hallottam a turbót végre, amit eddig valami más mellékzaj miatt eddig nem.
NA, ez volt a hab a tortán ;-)
granturismo09-05-2006 17:35:38 // 16036
Ez csak így egyben kapható nem lehet kivenni belőle semmit. Van alsó tömítésgarnitúra, felső tömítésgarnitúra, és komplett tömítésgarnitúra. Vagy pedig a tömítések, szimmeringek, O gyűrűk, külön külön. Persze úgy már drágább. Lehet ha egyenként veszed meg olyan drága lesz mintha vennél egy komplett garnitúrát a hengerfejtömítésekkel együtt.
Ferke09-05-2006 17:35:20 // 16035
Na ezt a számot próbálgattam hivni a nap folyamán többször is, de nem veszik fel, vagy foglalt.
gt, nincs ötleted, hogy ha esetleg (ahogy pb_ mondta) a vezműtengelyeimet dobhatom ki, akkor hol szerezzek?Egyáltalán újat? Vagy bontottat-jót?
Ferke09-05-2006 17:32:14 // 16034
Jaj, még 1 dolog. Ez a tömítésszett csak igy egyben kapható?Csak mert hfejtömítéseim már vannak, és felesleges lenne még1et vennem.
granturismo09-05-2006 17:28:51 // 16033
A mostaniba. A jelenlegi 8v motor M zárolásra kerül.
Ferke09-05-2006 17:27:47 // 16032
És ezt a mostani gépedbe rakod majd be?Vagy egy másikba?
granturismo09-05-2006 17:25:31 // 16031
Nem csak a motor hanem mostmár minden megvan ami ahhoz kell hogy hamisítatlan gyári 1.7 16V boxerré változzon.
Pár eszement dolog is. Pld a 8V hez képest 2mm el ültetett gyári 16V rugók. 260-as km óra, fányszórómosó (itt már széria volt) elől belső hűtésű tárcsafék) egy komplett 16V váltó gyári erős kuplunggal persze, stb. stb. az utolsó kötőelemig minden.
vivalfa09-05-2006 16:53:25 // 16030
Szia!
Én ódzkodnék minden fajta "beépülő" adaléktól.
Röviden: a siklócsapágyak (pl. hajtókarcsapágy, stb.) megfelelő kenéséhez szükséges egy adott felületi érdesség (a tengelycsap és a csapágypersely között), azaz ha bármilyen fémfelületbe beépülő adalékanyagot töltesz a motorolajba az pont ezt a feltételt szünteti meg. Jó példa GP_ti cartárs régi 33-a, amibe anno nagy divatot élő Slick 50 nevű csoda került és láss csodát: pár ezer km után hajtókarcsapágyas lett (100e km-nél kevesebb volt benne); az anyag másik "jó" tulajdonsága az volt, hogy a fémfelületről egy idő után leperegve az olajban lebegve smirgliként viselkedett.
Üdv
Ferke09-05-2006 16:52:02 // 16029
Á, értem. Már meg is van a motor?
Cs09-05-2006 16:49:18 // 16028
Oks, én is így gondoltam. Akkor dobok majd bele egy Ólompótlót. Kíváncsi vagyok a hatására.
Mindenkinek köszi mindent.
granturismo09-05-2006 16:48:13 // 16027
Ezt az épülő boxer 16V motoromhoz vettem.
granturismo09-05-2006 16:47:30 // 16026
Igen ebben minden benne van ami kell. Sőt még annál is több. Az enyémben benne volt pluszban egy tőkés 8V-be való egyik oldali szívócsonk talptömítés is.
Mondjuk ez 33 16V garnitúra. Egyetlen tömítés más a 146 boxer 16V-n. A vízelosztó csonk talptömítése az nekem nem egy papírtömítés hanem O gyűrűs.
Ferke09-05-2006 16:45:46 // 16025
gt, Te most ezt melyik verdához vetted???
granturismo09-05-2006 16:42:07 // 16024
Most néezm az oldaladat 2 dupla karbi miegymás. Kizárt, hogy kat-os legyen a gíp.
Ferke09-05-2006 16:40:42 // 16023
Most nézem, hogy ebben szimmeringek is bennevannak?
granturismo09-05-2006 16:33:11 // 16022
A motorkód az az ólommnetes benzin használatának a kiderítéséhez kell. Az alvázszám az ahhoz hogy van-e benne katalizátor vagy sem. Viszont ha ilyen berhelt autó akkor feltettem a kezem.... Akkor bármi lehet. Alá kell feküdni aztán megnézni, de nekem az az érzésem hogy nem lesz benne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
654
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?