Forum >> Alfasud-33
Scott10-04-2005 18:04:33 // 3121
Hol vagytok kollegák ? :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-04-2005 12:56:56 // 3120
halihó!
karbi VS injekció:
közhely,de igaz: mindkettőnek magvan a maga előnye és hátránya...
szerintem bármilyen boxert is hozott neki az élet ,mindenki megkedvelte a maga kis "keverékképző berendezését".
én is így vagyok a karbikkal,nagyon bírom ,hogy holmi "régen letűnt"
cucc dolgozik a gépháztető alatt.
Az Alfákba szerelt Webereknél (gondolom a Dell'Orto-k is ilyenek) nagyon okosan leszarták a fogyasztást,nem kísérleteztek holmi elektromágneses benzinmegtakarító szelepekkel,ami csak arra volt
jó,hogy esetleges hibája esetén ne induljon a kocsi.
Egy kolléga mesélte,hogy OFF Fordja ON karbihiba miatt 1/2 éve Szlovákiában áll,ahol lerobbant vele.
Én diribekre szedtem a Webereimet és állíthatom: azzal lerobbanni vagy ottmaradni lehetetlen! (dugulás nem számít,azt 2 perc alatt megcsinálom)
1szóval nekem nem hiányzik több elektronika az autó ezen részébe.
Elég nekem olyan kellemes elektronikai meglepetésekkel foglalkozni,mint hogy pl. a legutóbbi nagyszerelés óta mitől tökéletes ismét az ablaktörlőm szakaszos üzemmódban?! :-)
(korábban néhány karcsapás után folyamatosra váltott és 15-20 perc múlva lett megint jó!)
Ezek után nem maradhatott el a Bal1 ajtókeret beázásának kiiktatása sem:
garázsba be
kritikus szakasz (a tükör feletti ferde felétől a felső vízszintes
feléig) bejelöl
gumi lekap
ajtónyílás-peremet franciakulccsal finoman kifelé feszeget:
és lőn porszáraz Alfa-belső! :-)
M-GEGE10-04-2005 10:54:14 // 3119
Ja, de megint szedhetem szét a féket, mert megint nyikorog :-(
Robi10-04-2005 10:12:36 // 3118
"A 16v-t átépíteni karbisra, azt elég nagy botorságnak tartom. Sztem nem szabad 1 jó rendszert összegányolni."
Nem vagy valami vállalkozó szellem. :))) Én tuti bevállalnám, nagyon vadállat gépet lehetne így csinálni.
Robi10-04-2005 10:07:25 // 3117
Nekem volt két karbis benzinesem is, igaz, egyik se volt Alfa, de mindkettőnek tökéletes volt a motorja. Ha azt akartam, hogy jobban menjen, beraktam egy nagyobb főfúvókát, és máris harapott a gép. Injektorossal csak a macera van, ha beszarik rajta valami, lehet tippelgetni, vagy jópénzért computerre rakni. Ezenkívül az injektorost szar vezetni, természetellenes, míg egy karbis teljesen közvetlen.
Jahh, és még hozzátenném, hogy egyik karbis benzinesem motorjához se kellett soha hozzányúlni, csak ha én akartam. Ellenben anyám injektorosához már kellett, pedig jóval fiatalabb gép.
pb_10-04-2005 01:25:45 // 3116
Nem tudom miért nem szeretitek a befecskendezős verdákat. Sztem jó kis rendszerek. Nekem volt/van mind2 fajta, de a karbisnál mindig gond volt, sose volt jó a beállítás, + mindig volt valami baja, többek között, ezért is adtam el. Az Alfanal a motorral még sosem volt bajom(minden mással igen, amihez ember nyúlt), kivéve 1 esetet amikor kiderült, hogy az 1ik tengelyen 1 foggal el van rakva a vezérlés(állítólag neves szerviz csinálta).
A 16v-t átépíteni karbisra, azt elég nagy botorságnak tartom. Sztem nem szabad 1 jó rendszert összegányolni.
Egyébként az átépítésesdiről kérdezzétek Robesz kollegát..
pb_10-04-2005 01:25:14 // 3115
Jól van látom kezdesz belejönni az otthoni szerelésbe
pb_10-04-2005 01:24:34 // 3114
Tény és való a legköltség hatékonyabb megoldás az otthoni szerelés, ha valamennyire műszaki beállítottságú vagy, mondjuk mellé van 1 garázsod, és néhány szerszámod, akkor elég sok mindent + lehet csinálni otthon
Robi09-04-2005 21:34:27 // 3113
Nincs jobb a karbisnál. Sokkal kellemesebb vezetni, mint egy injektorost, sokkal közvetlenebb, nem egy computer ad gázt helyetted. Szerintem tegyél be egy 1.7 16V-t, és alakítsd át karbisra. A papírral nem érdemes szopni, egyszerűbb átüttetni a motorszámot az új motoron.
Scott09-04-2005 20:20:44 // 3112
Hívj fel, ha akarod, hogy rendberakjuk az "ikudat" :))
krisz3309-04-2005 20:20:42 // 3111
Scott zaklathalak IKU ügyben ???????????:-))))))))))))))
krisz3309-04-2005 20:19:32 // 3110
ok csak kérdés volt ,lehet hogy kicserélném a mocit a gépembe egy brtulabra, :-)))
Scott09-04-2005 20:17:24 // 3109
Andorka ! Rosszul gondolod a dolgot, mivel tökéletes állpotú bontott lámpákat lehet szerezni 33-hoz. Én pl. 10-ért vettem a kettőt ( inedx-szel együtt ) hibátlan foncsorral. Úgy látszik nem jó helyre jársz alkatrészért :))
Scott09-04-2005 20:14:07 // 3108
Már megint milyen hülyeségen jár az eszed ? :))
Szerintem inkább a jó öreg karbis verzió, mint az injektoros..
pb-vel ellentétben én úgy gondolom sokkal többet lehet szívni egy injektoros mocival, mint egy karbissal.
M-GEGE09-04-2005 19:34:39 // 3107
Szerintem is sok mindent meg lehet csinálni otthon! Főleg ha olyan virtuális szervízcsapat áll az ember mögött, mint amit itt kaphat :-)
Paco09-04-2005 19:28:50 // 3106
Csak akkor jársz jól ha magad szervizeled :-P
Metacarpus09-04-2005 19:25:30 // 3105
Sziasztok! Tuti jó helyne járok! Megfertőződtem. Már nem az első Alfa a fenekem alatt (céges) de a mostani az enyém (AF145 1.6 boxer) és csak az enyém! Nincs vele semmi gondom, DE ha valamiko valami vagy éppen csak meg akarnám nézetni akkor hová forduljak. Sok minden kering hogy ki milyen műhely és ki mennyire "lehúzós" (nem akarok itt direkt műhelyeket megjelőlni). Szóval adjatok légyszi tanácsokat és elérhetőségeket! Előre is köszönöm. Jaa és Budapest vagy környéke de az ember a világ végére is elmegy egy jó szervízért!
Üdv
Andorka09-04-2005 15:26:28 // 3104
Befér.
Csak a nagyobb motor miatt erősíteni kell a fékrendszert, a kipufogót is cserélni kéne. Ráadásul a motorszám változás miatt lesz papírmunkád, és pluszköltséged.
pb_09-04-2005 00:23:59 // 3103
Sztem inkább vegyél 1 16v-t, és add el az 1.3-t. Jobban jársz, sokkal kevesebb lenne a szívás.
pb_09-04-2005 00:21:48 // 3102
Délelőtt hívlak.
krisz3308-04-2005 22:52:55 // 3101
Üdv cartársak szerintetek egy 1.7es 16v moci bemenne az1.3as helyére ????
granturismo08-04-2005 18:21:37 // 3100
pb
hívj fel 209278954
pb_08-04-2005 08:18:43 // 3099
"de a service manual képe szerint muszáj leszednem, legalábbis kivenni a csavarokat , különben a "szelepfedél" nem jön le."
Biztos így van? Számomra 1 kicsit furcsa a dolog, a service manualok sztem igen soxor tévednek. A 33-nál simán le lehet szedni a szelepfedelet, az már más kérdés, hogy a hely hiány miatt nem nagyon lehet kiszedni.
Nekem is van 1 hasonlő gondom az 1ik, féknyeregnél, mint neked, ha van előre lépés a dologban lécci, írd már be.
granturismo08-04-2005 07:56:14 // 3098
Banya Mail ment.
És fotózol remélem!:-)
KisP08-04-2005 07:53:42 // 3097
Banya!
Ha megvolt az operáció,írsz nekem egy rövid-hosszú beszámolót? Nálam is érik a tőke csere....
Köszi:)
Barni14707-04-2005 22:49:44 // 3096
Köszi a hozzászólásokat!
A cuccosom meg jött hozzá. Csak a hidrotőkék lettek wv konszernbe valók, állítólag ezek is tuti jó bele és jobb is. Egy kicsit aggódtam és utána jártam , télleg jó bele.
Nem terveztem a hengerfej levételét, mert csak a hidrotőkéket akartam cserélni, de a service manual képe szerint muszáj leszednem, legalábbis kivenni a csavarokat , különben a "szelepfedél" nem jön le.
Igy, ha már megbontom, akkor a szeleszár szimeringeket is cserélgetem.( van egy kis kartergázképződésem )
Beigérték a szelerugó lenyomót, de a nem túl gyakori használat miatt nyoma veszett, talán még megkerül. Ha nem az sem gáz, marad az
" ugrajtásos" módszer (kalapács+cső), elég brutális módszer és figyelni kell az elrepülő ékek röppályáját :-))
Szombaton esek neki a dolgoknak, addig is van tennivalóm a jobb hátsó fék tekintetében ( még mindíg ). Eddig azt hittem hogy a betét szorul, de ma szétszedtük a dugattyút hogy kicserélük a tömítőgyűrűt benne, de nem csereszabatos alkatrész miatt ( elsőnek dobfékes verziót kaptam azt kapásból visszaküldtem, most meg 2cm el nagyobb dugattyúátmérőre valót kaptam ) újra összeraktuk. Egyértelművé vált a dolog , mivel rosszabb lett, mint volt. Nem kéreckedik vissza a dugattyú.
Remélem ez a projekt holnap délután megoldódik!
Ha a hidrotőkéket kicseréltem utána a dugattyúgyűrűket cserélem, állítólag alulról is kivitelezhető :-)))
Én megpróbálom a kipufogón keresztül, utána beállok nőgyógyásznak .
:-))))))))
Robi07-04-2005 19:09:57 // 3095
Olyan Philipsem nekem is volt, tényleg nagyon jó, csak baromi rövid az élettartama.
Andorka07-04-2005 19:03:16 // 3094
No kérem, kis összefoglaló az Alfa 33 első lámpájáról...
Szóval a villanyoszlop még februárban megfogta a kocsit:( Lámpát kiverte; mivel öreg is volt (foncsor zöldeslilásra öregedve), elhatároztam hogy párban cserélem.
Bal lámpát még tudtam szerezni újat (utángyártottat), de jobb elős lámpát nem. Állítólag a gyártását már be is szüntették, tehát első generációs 33 tulajok óvatosan a duhajkodással. Bontós lámpák szintén öreg vackok.
Tegnap sikerült is tesztelni izzókat. Eddig 100/90-es Osram izzóim voltak elől. Beraktunk kékfényűt, sárgafényűt, zöldfényűt és többféle fehéret. Nekem a Philips 60/55-ös tetszett (H4 Premium UV Bock halogen, 12342PR)
Egyik lámpatestben maradt a régi izzó, a másikban cserélgettük a halogéneket és így látható lett a különbség. Ez a Philips azonos fényerőt produkált a korábbi 100/90-essel.
Ti milyen lámpát használtok? Télire lehet Osram sárgafényűt fogok berakni, az a havas-ködös úton állítólag jobb.
KisP07-04-2005 18:03:49 // 3093
Hengerfej levétel nélkül cserélhető a hidrotőke? ez biztos? 145-nél is?
pb_07-04-2005 12:29:06 // 3092
Ha leveszi, akkor, tényleg könnyebben hozzáfér a dolgokhoz.
granturismo07-04-2005 12:24:55 // 3091
A hengerfejet az le kell venni, de szerintem az le is veszi Banya kolléga, mert nálam a hengerfejcsavarok mghúzásáról érdeklődött. Csak magát a motorblokkot nem akarja kivenni.
pb_07-04-2005 11:26:30 // 3090
Hát ja, de a hfejet mindenképp le kell szedni hozzá.
granturismo07-04-2005 11:13:03 // 3089
Ha van az a gyári karos benyomód (vagy le van koppintva) akkor fél kézzel lenyomod, fél kézzel kiveszed a csapot.
pb_07-04-2005 10:15:47 // 3088
A szeleprugó összenyomása és a biztosító csap leszedése 2 emberes meló. Igen és nem árt hozzá 1 olyan szerszám se amivel össze tudod nyomni a rugót.
granturismo07-04-2005 10:02:53 // 3087
A szeleprugót. tényleg szep rugó.
granturismo07-04-2005 09:57:16 // 3086
Végülis ha a szeprugót össze tudja nyomni akkor meg lehet csinálni, de a hengerfejet én is inkább gépműhelyben szedetem majd szét. (Azért ott leszek a műhelyben)
pb_07-04-2005 09:49:10 // 3085
Akkor a hely kérdés +oldva, de szelepszár szimm.-t nem fog tudni cserélni.
granturismo07-04-2005 09:43:16 // 3084
Szerencsére a 146 motortere sokkal nagyobb mint a 33-é, ráadásul a 8 szelepes boxer hengerfeje sokkal kisebb mint a 16 szelepes boxeré, úgyhogy a helyzet jóval kedvezőbb.
pb_07-04-2005 09:13:12 // 3083
Nem lesz 1xű műtét. Nem tudom a 45/46-ban mennyi hely van, de a 33-ban szinte lehetetlen ezt +csinálni motorkivétele nélkül. A szelepszár szimm-t nem igazán tudod majd kicserélni, ha nem veszed le a hfejet, méh úgysem könnyű. Ha benn hagyod a motort, és nem veszed le a hfejet, max veztengelyt és hidrotőkét tudsz csak cserélni.
HGyuri07-04-2005 07:49:24 // 3082
Nézd át a gyertyákat, és a gyújtáskábeleket! A csatlakozásokat is, és az elosztót is. És nézd át a vákumvezetékeket is, hogy nem esett-e le valamelyik.
Nekem a szivatós vákumcső a központi légbeömlő alatt volt (nem lehet látni, és könnyen leesik)
Esetleg ha ezek nem használnak, akkor vehetsz egy injektortisztítót is (ha injektoros).
Lacika07-04-2005 01:39:06 // 3081
Helló!Nekem nagyon egyenletlenül jár a motor alapjáraton.Mi lehet a baj?33boxer
Barni14707-04-2005 00:38:27 // 3079
A hétvégén , ha minden összejön, nekiesek a hidrotőkék és szelepszárszimeringek cseréjének, motor kivétele nélkül. Ha esetleg van valakinek tapasztalata a cselekménnyel kapcsolatban, megoszthatná velem.
pb_06-04-2005 23:58:10 // 3078
Ez jó! Bár a felvetés teljesen jogos, a topic címével kapcsolatban.
Kisjuhász06-04-2005 22:47:39 // 3077
Igazad van,bocsi!A kereskedő Vácon van,én Pesten élek.Tehát pestiek előnyben.Mégagyszer köszi hogy szóltál,éreztem hogy kimaradt valami:D
Inner Circle06-04-2005 22:19:42 // 3076
Én egy eredeti, Prágából hozott Pilsnerrel lazítom el a Spidereken és Alfetta GTV-ken töprengésen kifáradt agyvelőmet :)
Inner Circle06-04-2005 22:18:23 // 3075
Sprintre van külön topic :)
Robesz706-04-2005 21:06:56 // 3074
ok, csak nem tudja, mikor lesz.... ma este is találkozó és kénytelen leszek lacival menni egy sör kíséretében.....:-)))
granturismo06-04-2005 21:05:11 // 3073
Robszkám csigavér!:-))
5eft az jó ár. Vedd meg csak próbáljátok bele mielőtt megveszed (próbaut)
Robesz706-04-2005 21:02:43 // 3072
gt: kicseréltük a folytószelep jeladót, mentem vele egy kört5, hibátlan volt
az enyémet szétszedtem, kitakarítottam, összeraktam, de nem jó.....nem változott semmi..... előfordulhat, hogy nem javítható? azért kérdezem, mert, mint mondtam, egyszerjó, egyszer rossz és idegesít, hogy nem én vok e hülye és nem néztem meg eléggé a másikkal, de mikor megálltam a csere miatt, akkor épp rossz volt, kicseréltük, jó lett, vissza, ismét rossz, majd szétszedtem az enyémet, volt hogy jó volt, de most is rossz..... 5e FT körüli árat mondtak nyíregyen, de nem biztos, hogy lesz.... nincs vmi ötleted, nekem máris kéne.... :-))) ??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
463
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?