Forum >> Alfasud-33
kando.12-09-2006 10:16:45 // 22221
Való igaz, generátoroknál csúszógyűrű van, amivel adják a gerjesztést a forgórésznek és a villanyt az állórészről veszik le.
granturismo12-09-2006 10:14:57 // 22220
Asszem a tranzisztorban is van kollektor nem?
kando.12-09-2006 10:12:23 // 22219
Jólvanna, szétszedve én még nem láttam.
A csúszógyűrű fogalmát is ismerem, de ezek szerint a képen nem jól vettem ki, mi van ott... bár lehetett volna gyanús, hogy nem annyira osztott, mint egy motor forgórésze.
Egyébként tudom, hogy néz ki a csúszógyűrű, kommutátor.
Kollektor nem csak napelemben van :-P
granturismo12-09-2006 10:00:37 // 22218
Ha nincs rajta a kapcsoló akkor sem a 2-es sem a 3-sa ponton nincs test. Tudja a vezérlés, hogy valami gáz van. Az alapjárattól a csúcsfordulatig van kb. 6000 fordulatos intervallum. Ezt megfelezi biztos ami biztos az 3000. Arra beállítja a fordulatot aztán kész:-))))
granturismo12-09-2006 09:51:56 // 22217
Whiteskull12-09-2006 09:47:45 // 22216
És még néhányan tagadják, hogy van menyország! :)))
granturismo12-09-2006 09:47:30 // 22215
Miaz, hogy picit vág a témába??
Ez az, ami igazán a témába vág!!
:-)
Paco12-09-2006 09:47:22 // 22214
Az hagyján de én lefelejtettem a szmájlit a végéről :)
granturismo12-09-2006 09:46:23 // 22213
Uhh fejest ugrottam ebbe az oldalba. Annyira jó látni, hogy vannak hasonló ökörmarhák másutt is:-)))
Van egy kép ahol áll egy Autobianchi A112 előtte egy Lamborghini traktor egy 8v boxer és a 16V karbis boxermotor egymás mellett a földön. Az aknán előtérben egy Sud...na ez egy klassz hely...
Whiteskull12-09-2006 09:37:40 // 22212
Ezt csak te tudod eldönteni! :))))
pb_12-09-2006 09:30:00 // 22211
Jogos!
Az önindítónál van a kommutátor.
Akkor mégsem tudok helyesen írni, bár mindig is küzdöttem ezzel a dologgal.. Pedig qrvára gondolkodtam, hogy milyen jé, a folyik ugrott be, nem pedig a fojt, csak azt nem tudom miért.(
Face12-09-2006 09:25:21 // 22210
Bár csak picit vág a témába, de ezt most találtam.. :))) Hollandul van, de a csomó kép miatt érdemes végig nézni a végéig.. hogyan teszünk 1.7es 16v-s motort egy Sudba ráépítve 40-es dellorto karbikkal... :)))
16v-t a Sudba...
Whiteskull12-09-2006 09:20:11 // 22209
Gyönyörűek ezek a képek! :)))
Paco12-09-2006 09:19:29 // 22208
Mernék fogadni, hogy nekem régebben :)
granturismo12-09-2006 09:17:54 // 22207
Nem volt vicc, ez komoly. Amikor hengerenkénti fojtószelep van és több hengersor akkor kell ilyen összehangolás és nem az elaviltság miatt van.
Példa az illusztris társaságról ahol hasonló műveletet kell végezni. Masereati, Ferrari összes motorja, a komolyabb BMW motorok (V8, V10, V12) , és ezeken mind Dellorto gyártmány a fojtószelepsor mint a boxin. A dellorto utolérhetetlen a témában:-)
Példa az illusztris társaságról ahol hasonló műveletet kell végezni. Masereati, Ferrari összes motorja, a komolyabb BMW motorok (V8, V10, V12) , és ezeken mind Dellorto gyártmány a fojtószelepsor mint a boxin. A dellorto utolérhetetlen a témában:-)
Whiteskull12-09-2006 09:12:54 // 22206
Köszi szépen! :)))
Régen volt fizikaórám. :))))
pb_12-09-2006 09:11:46 // 22205
THX a kiegészítést! Érdekes dolog, amikor nincs rajta a csatlakozó ezen a kapcsolón, van vagy 3k-s alapjárat.) Az utolsó 2 kép honnan van? Arról a bosos oldalról, ahonnan a műltkor az LE3 lett belinkelve?(bár sajna már azt a címet is elfeledtem, de talán valahol +van, vagy, ha nincs, akkor kikutatom)
Paco12-09-2006 09:09:34 // 22204
Kandó,pb, whiteskull.....
Nem kommutátor és főleg nem kollektor, hanem csúszógyűrű a neve :)
Kollektor az a napelemben van, a kommutátornak pedig pont az a lényege, hogy különbőző tengelyállásoknál különböző tekercsrészekre adja át az áramot. Legfeltűnőbb külső ismertetőjele hogy a tengely irányában szigetelőanyaggal bordázott. A csúszógyűrű a teljes kör folyamán ugyanarra a tekercsre adja/kapja a szuflát.
És pb. Lécci, lécci léccci.... Fojtó.
granturismo12-09-2006 08:45:38 // 22203
Az ML 4.1-nél a gázpedál helyzetének érzékelésére használják azt a kapcsolót.
Végülis csak 2 helyzet van: Alapjárat és nem alapjárat.
A házba egy 2 állású billenőkapcsoló van. A középső láb (18) testet kap. A kapcsoló alapjárati állásban a 2-es ponttal rövidzárban van és ezt a jelet viszi a vezérlőegység 2-es pontjára. Ha a gázpedálra lépsz a kapcsoló átkapcsol elveszi a testet a 2-es pontról és a 3-as pontra helyezi át.
Az ML 2.10.3-nál (enyém) a kapcsoló helyén potenciométer van. Ez lényegében ugyanezt csinálja de ennél a rendszernél van egy vészüzemmód ami azt jeleni hogy ha a légtömegmérő meghibásodik akkor ennek a potenciométernek a jele alapján számítja ki a befecskendezendő üzemanyag mennyiségét. Ez persze nem olyan pontos, de nem maradsz az út szélén.
Végülis csak 2 helyzet van: Alapjárat és nem alapjárat.
A házba egy 2 állású billenőkapcsoló van. A középső láb (18) testet kap. A kapcsoló alapjárati állásban a 2-es ponttal rövidzárban van és ezt a jelet viszi a vezérlőegység 2-es pontjára. Ha a gázpedálra lépsz a kapcsoló átkapcsol elveszi a testet a 2-es pontról és a 3-as pontra helyezi át.
Az ML 2.10.3-nál (enyém) a kapcsoló helyén potenciométer van. Ez lényegében ugyanezt csinálja de ennél a rendszernél van egy vészüzemmód ami azt jeleni hogy ha a légtömegmérő meghibásodik akkor ennek a potenciométernek a jele alapján számítja ki a befecskendezendő üzemanyag mennyiségét. Ez persze nem olyan pontos, de nem maradsz az út szélén.
granturismo12-09-2006 07:40:23 // 22201
Nagyon szép az első 4 kép, de az utolsó a legeslegszebb.
Gratula ezerrel!!:-)
Whiteskull12-09-2006 07:32:30 // 22200
Köszönöm! :)))
KisP12-09-2006 07:23:03 // 22199
értem, de ez csak a karbisokon van,nem?ezért nem értettem GT-t, hogy behangolni:), akkor csak vicc volt?:)
pb_12-09-2006 00:26:35 // 22198
Szökőévenként 1x jelölnek +, nem fogom kigyani.)))
kando.12-09-2006 00:26:14 // 22197
Na igen, még gyakorolnom kell :-))
De van 1-2 jó mesterem -)))
Whiteskull12-09-2006 00:24:23 // 22196
Ez még kevés volt, bár határozottan fejlődsz. :)))
Whiteskull12-09-2006 00:23:39 // 22195
Jó, csak azért mondtam, hogy ha megérkezik a felkérés visszajelölhetnél. :)))
Jutka és Zsolti
kando.12-09-2006 00:22:42 // 22194
Keves :)
Mikor te a reggeli kv-t keresd, én akkor fordulok a másik oldalacskámra :-PPP
pb_12-09-2006 00:22:09 // 22193
Én is bár, már zárom a boltot.)
Whiteskull12-09-2006 00:19:50 // 22192
Mennyi előnyöm van? :))
kando.12-09-2006 00:19:19 // 22191
Nem azt mondtad, hogy alszol ?? :)
Whiteskull12-09-2006 00:18:51 // 22190
Én vagyok MSN-en. :)))
pb_12-09-2006 00:14:38 // 22189
Azért írtam 2-t, mert az oldalak 1 házban vannak, és fizikailag nem lehet szétválasztani őket.(persze mindent lehet))
pb_12-09-2006 00:08:51 // 22188
Még 1 rész kimaradt, a kedvencem, az általam max/min kapcsolónak nevezett dolog. Ami, mint alább kitárgyaltuk a 45/46-ban 1 potméter. A teljes működését én sem tudom pontosan, még jobban utána kell majd nézzek, de a lényeg annyi, hogy információt szolgáltat a vezérlőegységnek, hogy alapjárati szintet. Az állítási lehetőség annyi, hogy ezt milyen folytószelep állásnál tegye.
kando.12-09-2006 00:08:36 // 22187
S Te ?
Te innen mész munkába ? :-PPP
Whiteskull12-09-2006 00:05:44 // 22186
És az alvással mi lesz? :)))
kando.12-09-2006 00:05:09 // 22185
Helyes, helyes, végre valami örömhír :))
Ferke12-09-2006 00:03:02 // 22184
Igen, ott mindíg szoktam zsírozni!:)
kando.11-09-2006 23:28:20 // 22183
Jó, csak oda kicsit nagyobb csavar kell, de meg lehet próbálni ;-)
Azt még ajénlanám, hogy akkunál is, meg ahol nagyobb áramok folynak éssarus, kábeles kötések vannak, kenjél a saukra pici zsírt, hogy mikor összetolod őket, a levegőt kiszorítják, kontaktus lesz,de a levegőben maradó részek nem fognak korrodálódni.
Ezt főleg az akku saruinál ajánlatos. (csapágyzsír, gépzsír stb.)
Ferke11-09-2006 23:23:20 // 22182
Á, ez nagy ötlet! Köszi!
De várj csak! Van ott pont mellettük két luk. Szerintem azok nem funkcionálnak. Asszem megpróbálom oda!
kando.11-09-2006 23:10:19 // 22181
No, Ferke kolléga, megnéztem és kianalizáltam a kpeket.
Igen, az a forgórészen levő ,,bigyó'' a kommutátor, bronzból van és szerintem is érdemesebb csiszolni, mint cserélni. Ha cserélni akarok, akkor akár már a forgórészt újra is tekertethetnéd, mert legalább annyi munka az is :-PPP
Itt a kép a szénkefék szereléséről, ráírtam amit ötletnek gondolok:
Igen, az a forgórészen levő ,,bigyó'' a kommutátor, bronzból van és szerintem is érdemesebb csiszolni, mint cserélni. Ha cserélni akarok, akkor akár már a forgórészt újra is tekertethetnéd, mert legalább annyi munka az is :-PPP
Itt a kép a szénkefék szereléséről, ráírtam amit ötletnek gondolok:
Whiteskull11-09-2006 23:10:13 // 22180
Nem vitatkozásképpen, de szerintem, a motoron 4 db szívótorok van.
pb_11-09-2006 23:01:19 // 22179
Tüzi pákával forraszd +.
Bazze felexel szerelsz?))))
Kommutátornak hívják, a forgórészhez tartozik. Fel szokták szabályozni, befogják 1 esztergába, és 1enesre munkálják. Házilag is + lehet csinálni, csak 1 állványos furó kell hozzá, aztán mondjuk 1 reszelővel szépen ledolgozod.
pb_11-09-2006 22:52:15 // 22178
Minden henger külön folytószeleppel rendelkezik, ezek a szívótorkokban talál6óak.
A motoron 2db szívótorok van, így 1 tengelyen 2 folytószelep(pillangószelep) van. A 2 torkot 1 rúd köti össze, amire még a gázbowden is csatlakozik. A behangolás azért szükséges, hogy a 2 oldal teljesen 1xre nyisson-zárjon, különben a motor működése nem lesz optimális. Aztán be tudod még állítani, hogy alaphelyzetben mennyire legyenek nyitva a folytók. Ill még 1 dolgot lehet állítani az ón CO csavarral, az alapjárati vákuumot. Ez tulképp annyit jelent, hogy "teljesen lezárt" folytószelepnél mennyi levegőt kapjon a motor, ez erőteljesen befolyásolja az alapjárati CO értéket.
A motoron 2db szívótorok van, így 1 tengelyen 2 folytószelep(pillangószelep) van. A 2 torkot 1 rúd köti össze, amire még a gázbowden is csatlakozik. A behangolás azért szükséges, hogy a 2 oldal teljesen 1xre nyisson-zárjon, különben a motor működése nem lesz optimális. Aztán be tudod még állítani, hogy alaphelyzetben mennyire legyenek nyitva a folytók. Ill még 1 dolgot lehet állítani az ón CO csavarral, az alapjárati vákuumot. Ez tulképp annyit jelent, hogy "teljesen lezárt" folytószelepnél mennyi levegőt kapjon a motor, ez erőteljesen befolyásolja az alapjárati CO értéket.
Ferke11-09-2006 22:38:30 // 22177
Na igen! Gyorsabban kész lett, mint a generátorom.:))))
Whiteskull11-09-2006 22:35:53 // 22176
"a generátoron lévő réz izét, amihez súrlódik a szénkefe" : szerintem kollektor a neve. :))))
Hát az az 1 mm nem lehet nagy gond szerintem, de erről azért várd meg a többiek véleményét is.
A pici meg egyszerűen Gyönyörű!!!!! :))))))
Szép munka volt! :))))))
Ferke11-09-2006 22:30:02 // 22175
Szaaasztok boxisok!:)
Kicsit ma tudtam boxizni is, véégre.:)
Beszereztem a generátorhoz+önindítóhoz cuccokat, csapágyak SKF, szénkefék CARGO, íme:
És íme Kandonak ígért kép, bekarikázva azt a furcsa "rásütött" véget, amit nem tudom, hogyan volna a legjobb egyrészt leszedni, másrészt az újat rátenni:
És így sikerült a csapágylehúzóm...tehát sehogy, mert addig szarakodtam, míg nem lett rá időm, és mérgemben a külső részt leroppantottam, a belsőt pedig óvatosan leflexeltem...ezért most gt meg fog ölni!:)
Következő nagy kérdés: a generátoron lévő réz izét, amihez súrlódik a szénkefe (foglalmam sincs mia rendes neve) szerintetek kell cseréljem?Lehet kapni, de a felújító képsor, ami múltkor ide be lett linkelve, azt mutatja, hogy elég lehet felcsiszolni a felületet. Nekem eléggé meg van kopva, de valszeg elég hosszú a szénkefe, hogy elbírja azt az 1mm lecsiszolást, ami kéne.
Végezetül gondoltam feltöltöm ide is a 4napos Panna képét, amit most csináltam, mert nem tudok betelni vele!:)))))))))))))))))))))))))))))
Kicsit ma tudtam boxizni is, véégre.:)
Beszereztem a generátorhoz+önindítóhoz cuccokat, csapágyak SKF, szénkefék CARGO, íme:
És íme Kandonak ígért kép, bekarikázva azt a furcsa "rásütött" véget, amit nem tudom, hogyan volna a legjobb egyrészt leszedni, másrészt az újat rátenni:
És így sikerült a csapágylehúzóm...tehát sehogy, mert addig szarakodtam, míg nem lett rá időm, és mérgemben a külső részt leroppantottam, a belsőt pedig óvatosan leflexeltem...ezért most gt meg fog ölni!:)
Következő nagy kérdés: a generátoron lévő réz izét, amihez súrlódik a szénkefe (foglalmam sincs mia rendes neve) szerintetek kell cseréljem?Lehet kapni, de a felújító képsor, ami múltkor ide be lett linkelve, azt mutatja, hogy elég lehet felcsiszolni a felületet. Nekem eléggé meg van kopva, de valszeg elég hosszú a szénkefe, hogy elbírja azt az 1mm lecsiszolást, ami kéne.
Végezetül gondoltam feltöltöm ide is a 4napos Panna képét, amit most csináltam, mert nem tudok betelni vele!:)))))))))))))))))))))))))))))
KisP11-09-2006 21:46:26 // 22174
Jó estét!
GT! Örülök, hogy már lassan a végére érsz, már kiváncsi vagyok,mit mondasz az 1,6 után:)
Egy gyors kérdés, mi az hogy szivótorkokat behangolni? Bocs fiúk,de ilyet most hallok elöszőr, vagy csak poén? Mert akkor megettem:)))
pb_11-09-2006 15:20:10 // 22173
Ja, tényleg, ezt + én felejtettem el.)
kando.11-09-2006 15:17:25 // 22172
Ok, még mielőtt miattam kárt tennél magadban...
:)))
Úgyis minnyá mennem kell a városba...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
703
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?