Forum >> Alfasud-33
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-05-2005 09:05:33 // 3521
GT:
ami biztos:
pénteken "zörgettünk" a Bükkben, a vége felé éreztem,hogy alapjárat és normálnak számító 3e között félúton "darál" .
Dugulásra gyanakodtam,azt hittem megint előjött.
(előző nap majdnem üres tankba tankoltam és a kútra menet rángatott.Utána sokat autóztam 1szerre és minden OK volt,)
7végén minden kipucc,mégis szar (részletek Keleti Vég topikban)
az volt gyanús,hogy az alapjárat dübögőssé,puffogóssá vált - egyértelműen elment az előgyújtás.
Elosztó a helyén ,tehát csak a vezérlés "mozdulhatott".
Ja,és bármit csináltam rajta,utána kicsit jó volt ,aztán megint szar.
Korábban egy szerelő eleve szarul tette fel a szíjat,1/2 évet szívtam akkor ugyanezzel a jelenséggel,mire "induljunk az alapoktól" vizsgálódásba kezdtem és kibukott a félre-vezérlés :-(
De lehet,hogy akkor is ugrott,és az is a jobb volt,lehet a jobb tárcsa a szar?
Tegnap megnéztem és kb.1 foggal "mínuszba" van a jobb tárcsa ,tehát a szíj "előreugrott".
pb_02-05-2005 08:29:42 // 3520
Vez.szíj csere után?? Nagyon + kell nézni, szíjat görgőket, mindent, főleg azt kell kideríteni, hogy mitől volt a dolog. Sztem jobban jársz, ha lebontasz minden sallangot, hogy normálisan lásd, és hozzáférj mindenhez.
granturismo02-05-2005 07:54:49 // 3519
Ádidi
Nem mondod!:-((
Hogyan ugrott át?
Rosszul lett megfeszítve? Vagy hibás a feszítő? Szíjad nem sérült? Alaposan vizsgáld meg.
Egyszer láttam egy 164 3000V6 24v vezérlést ami átugrott és csak hosszas vizsgálódás után lehetett észrevenni, hogy egy ponton valami átszúrta a szíjat. Valszeg valami beleesett a burkolat alá és és az csinálta a galibát.
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-05-2005 23:56:20 // 3518
Alfasud!
bocs,de én csak a hűtőVENTILÁTORT szeretném kiszedni!
Köszi,de nem arra a kémlelőre gondoltam! :-)
amit te írsz,az a lendkeréknél van,de állítólag a vezérlésburkolaton
is kellene lennie (legalábbis 90 után) amin a vezműtárcsát néznéd!
nekem nincs,így ki kellett bontani félig és méregetni innen-onnan
a helyzetét :-(
Viktor8501-05-2005 23:30:44 // 3517
Hi!
Nekem Sudban úgy lett cserélve vezérműszíj, és feszítő görgő, ahogy leírtad (hűtő, generátor, burkolat ki). Egész "jól" hozzá lehet férni.
Enyémen a kémlelőnyílás a gyújtásfedél mögött van lennt. Elvileg egy kis vajszínű kupak van rajta.
Nem tom segít-e ez vmit:)
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-05-2005 21:21:37 // 3516
viszont nem azt kérdeztem!!! :-p
Paco01-05-2005 21:05:23 // 3515
Nem ügy. Két darab méterszer 40 centis ék pont befér a csomitartódba :) Bár nem gyári megoldás :-P
veteranviking01-05-2005 20:58:04 // 3514
Viszont a karbi ki van pucuva,mint állat:)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-05-2005 20:54:02 // 3513
Jóestét alfisti!
naon úgy fest,a jobb vezérműszíjam (boxer 1,3 8V) átugrott egy fogat.
sajnos valahogy nekem olyan verzió jutott,ahol nincs kémlelőnyílás a
burkolaton,de 1 órát méregettem mindenféle referenciához képest és
nem egyforma a két oldal a lendkerék-jelnél.
ennek megfelelően a motor - betegesen, de - megy.
kérdés: ez a "külső" szíj. Vissza-e lehet-e állítani "felölről" ,mondjuk a generátor és a hűtőventi kijönne meg a zavaró csövek ,hűtővíz le,de a lökös-hűtő-motorháztető bennmaradna?
köszi a segítséget!
Azmo01-05-2005 14:17:06 // 3512
vazze, hülyék....hát itt a szigeten sok a lejtő :D
Robi01-05-2005 00:56:41 // 3511
Az nekem is bejött, amikor szar volt az önindítóm. :)))
Paco30-04-2005 21:23:46 // 3510
Racevét kollega. :(
Javaslatom: próbálj meg lejtőn parkolni. :-P
Azmo30-04-2005 12:14:36 // 3509
Tegnap este de jól beszoptam!
Megálltam benyakúton, oszt nem indult el a verda....vazz, benzinkúton nincs bika kábel, tudjátok olyan kigyúrt majmok a kutasok, ránézésre eszembe nem jutott megkérni hogy segítsenek betolni az autót, mert még koszos lenne a fehér testére feszülős pólója...
Megkértem taxist segítsen, hát ő nem....egy másik tagot az sem....hogy a hosszúfaszú öszvér tolja meg mindet ha a szarjával lerohad egy drappok által sűrűn lakott faluban, akkor gondoljon rám, én boldog leszek!
Na de sikerült egy tagot találni, aki kipattant a fiával az egyterű teherszállító valamiből és felkiáltott, hogy hóó, de szép Alfa Romeo! Szal betoltak, mégis vannak jó emberek a földön!
Egyértelmű számomra, hogy ezt valami érintkezési hiba....ha a km óra megy és úgy állítom le a motort, akkor ha azonnal megint indítózok, akkor beindul az autó. Ha nem megy a km óra és úgy állítom le, akkor már nem tudom nagyon....jó, mi?
Bandita29-04-2005 22:21:33 // 3508
Utánna járnék, hogy a vezérműszíjfeszítő egyben van e , esetleg feszít e rendesen, a csattogásból gondolom. Már hallottam ilyet, de persze ezt meg lehet halgatni álló autónál is ha rárántod a gázt hirtelen.
Jó fülelést!
pb_29-04-2005 15:29:56 // 3507
2 db rajz, + még 1 kép a feketéről. A hiányzó részeket jövő 7en elküldöm.
M-GEGE29-04-2005 15:10:09 // 3506
ma megcsinálom a többit is...mit is? van egy rajz a motorról...meg még melyiket?
Ja és a 17. 18. oldal hiányzik a katalógusból!
pb_29-04-2005 14:51:08 // 3504
A leg1szerűbben úgy lehet előcsalogatni, ha a hővédó adta + magát, hogy +rúgdosod a hátsó dobot. De mondom sok minden lehet, lehet akár még kuplung szerkezet, vagy tárcsa, vagy bármi. Konkrétabban + kéne határozni a helyet.
Inner Circle29-04-2005 14:31:02 // 3502
Eladó négy 33 P4 gyári felni, kettő felejtős + kettő elég jó Michelin Energy gumival. Az oldalamon a fekete 33-ason vannak. Nagyon ritkák és szépek, de tudj' Isten miért nem mennek rá a piros 16V-mre, pedig állítólag full ugyanolyannak kéne lennie a kerékagynak... ehhez képest nem is hasonlít és nem passzol :-((( Úgyhogy ha valaki megvenné a 33-asára (vagy egyébre), előtte mindenképpen fel kell próbálni.
M-GEGE29-04-2005 13:45:30 // 3501
Nekem is berezonál a hővédő lemez, 2500-3000 között, de csak ha bemelegszik, ha nem hajtom a gépet és nem megy 80fok fölé a hőmérséklet, akkor nem hallani, egyébként nekem sem ad semmi különös hangot a lemez, ha megütögetem.
swan29-04-2005 13:32:36 // 3500
Azzem az elöbb öszeolvatsam az irásod. Tehát a csapágyzajt vedd a gyujtáselosztó alá és akkor már elképzelhetőnek tartom. Az félreértettelek és gondoltam az első problémámra írtad a csaoágyzajt.
swan29-04-2005 13:30:35 // 3499
A csapágyzajt én sem tartom elképzelhetőnek, mert nem olyan a hangja. A kipoffon rajta van a hővédő. De alámásztam és akárhogy rázom, ütügetem mmég hasonló hangot sem tudok belőle kicsikarni. Ezért gondolom, hogy nem az.
pb_29-04-2005 12:43:15 // 3498
Kipuffon rajta van még a hővédő? Esetleg az tud ilyet produkálni.
Elképzelhető csapágyzaj, de nem tartom valószínűnek.
swan29-04-2005 11:26:28 // 3497
Pontosan úgy zajlik le, hogy ha bármelyik fokozatban lepadlózom akkor előjön a hang. És ahogy felgyorsult az autó akkor elmúlik. Olan mintha hírtelen nagysobb terhelést kapna mint amekkora teljesítményt az adott fordulaton el tud adni. És ha már felpörgött akkor abbahagyja. Mondom olyan mintha.......
Más: Ma reggel a gyujtáselosztóból mintha csapágy zajt halottam volna. Miután bemelegedett megszünt. Levettem az elosztó tetejét semmi érdekeset legalábbis számora érdekesen nem láttam. Elképzelhető a csapágyzaj és ha igen hogyan tudom orvosolni. Meddig lehet így elmenni vele.
vivalfa29-04-2005 09:19:54 // 3496
Csákó Scott!
Ja, jelen állás szerint megmarad :-)
Tegnap - 13 év gyakorlat után - életemben először égve hagytam a világítást, mert kiégett a műszerfali visszajelző. Aksi és én örült neki.
Hi
pb_29-04-2005 08:47:05 // 3495
Az a helyzet, hogy ez így sok minden lehet. Csak bizonyos ford. szám tartományban jelentkezik, vagy végig, kb. merről jön a hang? Úgy tudom, ha a hidrotőke kezdi +adni magát, akkor az minden esetben hallatszik.
swan29-04-2005 08:32:58 // 3494
Sziasztok!
Állj témánál vagyunk! Érdekes dolgot hallok mostanában a kocsin. Alapjáraton, egyenletes menet vagy egyenletes gyorsítás közben nem lehet hallani. De ha hirtelen kezdek el gyorsítani vagy lepadlózom csörgést hallok a motor felől. Olyan csattogás szerűt. Tart egy ideig majd egy bizonyos fordulatszám fellett megszűnik. Kipróbáltam ha 2000 alatt padlózom le pláne ha nagy a tömeg akkor is hallani. Mi lehet? Lehet hidrotőke vagy valami más? Ötlet?
Ja jut eszembe nincs lelazulva semmilyen bilincs vagy egyéb azt megnéztem.
Barni14728-04-2005 22:50:49 // 3493
Valamiért az az érzésem hogy berágtál rám ,pedig nem volt szándékomban hogy megbántsalak , vagy megkérdőjelezzem a szakmai hozzáértésed.
Én sem azért kérdezősködöm, mert ez az úri passzióm. A mester levél nekem is ott figyel a falamon ,de már tíz éve nem " praktizálok " és te is nagyon jól tudod hogy akkoriban még túlsúlyban voltak a cocoialista technológiát felvonultató gépjárművek. Ha nem vagyok biztos a dolgomban inkább 10 helyről begyűjtöm az infót és tanulmányozom a kérdést.
A téma pedig ha jól emlékszem a hidrotőke volt, melynek alapvető működését ismertettem volt. De amiről te az opellel kapcsolatban emlegetsz az ugyan ez a technológia, emlékeim szerint a 86-tól gyártott Ford Escortokban is ilyen megoldással volt megtalálható, i abban is felül volt a dugattyú. Ha satuban összenyomod akkor a dugattyútérben lévő nyomás ellenhat a rugónak és a golyónak, ezért folyik ki belőle az olaj. Ha a kezedbe akad egy darab, nyugodtan fűrészeld ketté, és meglátod.
Meglátásom szerint, ugyanarról az technológiáról ( alkatrészről ) beszélgetünk csak más megoldással.
De ha ténylegesen valami más megoldás, akkor mégegyszer küldj egy képet , vagy rajzot róla,mert nagyon érdekel milyen megoldások léteznek még az automatikus hézagkiegyenlítésre.
Barni14728-04-2005 22:26:24 // 3492
:-)) Ugyanarről beszélünk.
KisP28-04-2005 20:36:19 // 3491
Sziasztok!
GT: autó jövő hét kedden lesz elvileg leadva,aznap még meglesz bontva,kiváncsi vagyok, mi lesz,mi nem lesz.:)
Scott28-04-2005 19:35:19 // 3490
Szia vivalfa ! :)) Mi újság ? Remélem a gép megmarad, ugye ?
granturismo28-04-2005 12:48:11 // 3489
Szia Petike.
A tiéd olyan mint amilyet a Banya kartárs belinkelt.
Autóval mi a helyzet?
vivalfa28-04-2005 12:39:21 // 3488
Szia Scott. Félreértesz, nem célzás volt, csak én se voltam 33 közelben, azért írtam a forrást, hogy hiteles legyen. :-)
hali
bb1828-04-2005 08:23:55 // 3487
csak tájékoztatásul: pl az opel ugy mükszik mint pl a tárcsafék munkahengere. kifelé nyomja az olaj. és önzáró a rendszer ( mondhatni szorul ) és ugy megy vissza hogy satuban elkezded összenyomni. semmilyen szelep nincs benne. ha lenne nem menne össze vagy eltörne nem ? és erről én sem nyitok vitát. nem tudom mennyi gyakorlatod van vagy hol tanultál, de sok tanár mond hülyeségeket ,éppen azért mert soha sem szereltek, csak azt a tipust ismerik aki a sulit nyomja. legutóbb a volt saját sulimban tapasztaltam amikor a fiamat vittem beiratni. az én régi tanáraim még mindig jók, de volt nehány fiatal tanár akik tökök. ha megnézed az oldalam kb. leirtam miket végeztem ill. csináltam. mindamellett soha nem mondom hogy mindent tudok, de amit tudok azt ne kérdőjelezze meg senki !
Barni14727-04-2005 22:30:11 // 3486
Nézd meg a honlapomat a szelepvezérléscímszónál. www.ina.com pl.
Barni14727-04-2005 22:29:03 // 3485
Se opelosat, se himbába beépítettet nem láttam. please küldj róla rajzot, hadd csemegétzzek. Hidrotőke az hidrotőke. Erről nem nyitnék vitát, A hidrotőke működése márpedig ez, és punktum.:-) Az oskolában is ezt tanítják. Legalábbis az én időmben.
Persze voltak hibrid megoldások is, meg lapkás, meg kontranyás hernyócsavaros, stb.
Bandita27-04-2005 22:18:52 // 3484
Mint "dizájn" praktika elfogadható, mert még nem írt senki véleményt róla!
M-GEGE27-04-2005 22:18:26 // 3483
KisP27-04-2005 20:35:10 // 3482
Nem akarom rabolni az idődet,ezért nem is kérek sokat,ha esetleg boxer hidrotőkéről tudsz nekem szkennelni rajzokat,azt már nagyon megköszöném!
bb1827-04-2005 19:03:22 // 3481
sajna a neten nem tudom hol lehet találni max beszkennelek rajzokat, vagy javitási könyvekből ezt azt. azért ebben a témában is van érdekes.pl.: kényszervzérlés, meg amit irtam, hogy a hidrotőke a himbában, vagy volt olyan, hogy járo motornál kellett állitani a szelepet fülre. és ez volt a gyári megoldás !! meg 2-3-4-5 szelep per henger. stb.
KisP27-04-2005 18:57:05 // 3480
Igazából típusspecifikusan,de jó az általában is.Tudsz nekem segíteni ebben?:)
bb1827-04-2005 18:21:56 // 3479
azután meg a jó magyar utak meg egy járdaszegély és annyi. ( nem kivánom de tapasztaltam.)
Bandita27-04-2005 17:33:26 // 3478
Na csákány majd éjszaka folyt köv
Bandita27-04-2005 17:31:16 // 3477
A lámpák szöge nagyjából ok, de belül van egy maszk amit lehet hajtogatni, amíg el nem törik, azzalmelég komolyan lehet befolyásolni.
bb1827-04-2005 17:27:38 // 3476
az állitási lehetőségről se feledkezz meg !
Bandita27-04-2005 17:17:23 // 3475
Kézben próbáltam, emberes elemlámpa : ).
Másrészt a lencse középen 2 centi vastag, és domború, talán nem törik ki olyan könnyen mint a gyári. Másrészt gyárit nem találtam second hand-ba
Az új meg horror.
Csinos lessz vagy sem?
M-GEGE27-04-2005 17:10:53 // 3474
Ezekről a lámpákról jókat hallottam. Kíváncsi vagyok te mit mondasz majd!
Bandita27-04-2005 17:07:32 // 3473
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
375
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?