Forum >> Alfasud-33

granturismo09-10-2006 13:06:41 // 23421
Vigyáztam a görgőimre, hogy nálad is hibamentesen folytathassák jól megérdemelt görgésüket:-) Jó érzés, hogy Boxim egykori részei másik gépekben tovább élnek.
granturismo09-10-2006 13:03:46 // 23420
Ez a kis venti végülis nem rossz ötlet. Kérdés, hogy az időjárásnak meg a hőnek mennyire állnak ellen.
ingegnere09-10-2006 12:43:01 // 23419
Köszönöm.:-) Az elmúlt 5 évben nem nagyon fogtam boxermotort, így nem is csiszolhattam tudásomat.:-) Jó dolog, csak kondiznom kéne még. Ékszíjtárcsa nem gond. Arról ügyesen már előre levágtam a klíma tárcsáját, így már csak kettő van, és gond nélkül elfér. Az a baj, hogy nagyon kicsi a hely. Ha fent van akár a szivattyú, akár a generátor a hűtőt már nem lehet berakni. Szóval előbb a radiátor, aztán a szerelvények. Előről sajnos a hűtőrács gyakorlatilag felfekszik a hűtőre, szóval előre nem tudom rakni. Arra gondoltam még, hogy kereskedelmi gorgalomban kaphatók 12v-os kis ventik. Nekem 60 mm-esek hűtötték az erősítőimet. mi van, ha nem sokkal nagyobból veszek párat és csinálok egy "ventimátrixot" a szabad helyekre valami konzollal? HF-ek ent vannak, szíjak a helyükön. A görgők szépen görögnek.:-) Remélem hamarosan beindítható lesz.
granturismo09-10-2006 12:26:51 // 23418
Pedig van a Bárdiban AL-Co meg Armafilt is.
granturismo09-10-2006 12:25:50 // 23417
Igen a gumifékcsövet le kell venned. És szét kell szedni a féknyerget. Meg utána légteleníteni kell mikor összerakod.
granturismo09-10-2006 12:24:40 // 23416
Mérnököm. Gratula!!! Boxi szempontból akkor e hét végén "lejöttél a fáról":-)) Motorbeemelés kellemes emlékeket ébreszt bennem. Nem a főtengely ékszíjtárcsánál vannak gondjaid véletlenül? Ez még a 146-on is gondokat okoz. KB 6mm van ott összeszerelt helyzetben... Mi lenne. ha nem a hűtő mőgé hanem elé tennéd a ventit? Megfordítod a lapátot és kész. Hengerfej, szíjak, feszítők, felkerültek?
brien09-10-2006 12:21:12 // 23415
Azért gondoltam én is. Ha már úgyis félig szétszedem a féket, bár ahhoz már ki kell kötönm a fékcsöveket is, nem? :)
granturismo09-10-2006 12:18:21 // 23414
Pedig én is azzal festettem:-) Van a Motipnek, meg a Dupli Colornak is kimondottan féknyeregre való festéke. Obi, Baumax stb.... Aztán van hőálló Dupli-Color festék az is jó hozzá. A lényeg a rozsdamarás, drótkorongozás, zsírtalanítás benzinnel. Ha ez alapos akkor fent marad a sima Trinát is rajta, ha nem akkor lehet spéci 5eft-os festék, az is lejön. Igazán a féknyerget is úgy lehet profin megcsinálni ha le van véve szétszedve és úgy megtisztítani és festeni.
ingegnere09-10-2006 12:13:12 // 23413
Üdvözletem uraim! Hétévégén nagy lépést tettem a Sud felélesztése érdekében. Bekanalaztam a motort.:-) Eddig csak úgy csináltam ilyet, hogy lefeleé engedtem, illetve alulról emeltem. Jelentem, aki még nem próbálta, megteheti úgy is, hogy bent van a váltó. Csak a hátulját kell kicsit leengedni, és bejátszható a dolog. Sudba is, ahol a 33-nál kisebb a hely. Ja, és aki puszta kézzel akarja csinálni, mint én is, az ne tegye fel a hengerfejeket előtte.:-) A derekam így is leszakadt. Vasrárnap a lehetőségekhez mérten komplettíroztam az utasteret is. Mivel az Imola ülései mentek be, hátulra egy komplett konzolgarnitúrát le kellett "gyártani". Vágtam fúrtam faragtam fél napoot, de megérte, mert bent van és funcionális is, azaz dönthető. És egy megjegyzés valamint kérés: Bent van a szervó is. Minden említett buktatót sikerült áthidalni. Egyet kivéve! Azt tudtam,hogy a szivattyú és a hűtő között nem fog elférni a ventillátor. Gondoltam a 33-ét, mivel az keskenyebb, átteszem a másik, azaz bal oldalra. A tippem azonban nem jött be,mert a generátor kevesebb helyet hagy, mint gondoltam.:-( Tehát keresem a világ legvékonyabb ventijét, vagy valami tippet kérnék. Már arra is gondoltam, hogy a szervószivattyú tárcsájára ráapplikálok egy lapátkereket, de az szabadonfutó nálköl elég meredek lenne.:-) Annak meg már megint nincs hely. Tudtok segíteni? Képek vannak az oldalamon megint.
brien09-10-2006 12:07:24 // 23412
Tényleg, te lekented a féknyergeket is. Arra mit használtál? Mert nem bízom ezekben a stroboszkópos-neonos-gagykrómrendszámtábla árusító boltos 5e forintos festékben.
Bálint3309-10-2006 11:48:21 // 23411
Hát sajna nem, úgyhogy feltettem a kisebbiket :(
pb_09-10-2006 11:41:00 // 23410
Ott van 1 jó kis trükk a franciakulccsal. Amúgy nem árt, ha van hozzá 1 19-es jobb fajta dugó, ill, 1 nagyobbacska erőkar is.
granturismo09-10-2006 11:33:07 // 23409
Az első cseréje egyszerűbb.
brien09-10-2006 11:30:23 // 23408
Biztos megszerelt valamit :) Remélem nem fog érni semmi, mert a hátsó fékbetét cserénél az öcsém segítsége kellett :)) Mondom gyorsan kicserélem, mielött elindulok a barátnőmért a munkahelyre...metróval jött haza :DD Alig bírtuk visszatekerni a munkahengert...
kando.09-10-2006 11:28:55 // 23407
:-))) király! A természetbarát boxi :) Wikinél cicák vannak a motortérben, Nálad meg egerentyaűk :)
Ferke09-10-2006 11:28:34 // 23406
Na jó, mot már bevallom, az az én beépített egerem volt, és azért küldtem, hogy ellessen néhány fortélyt! Sikeresen hazaért, de nem dícsértem meg, amiért lebukott...:)))
granturismo09-10-2006 11:20:19 // 23404
Semmilyen meglepetés nem fog érni. Jaj nem is mondtam, szombaton lementem az aknába a Boxi alá. Csak a lépcsőnél vettem fel 2db padlót lementem az aknába hátra és ott feltoltam a 2 db utolsó padlót, a motort akartam megnézni. Ennek érdekében belekapaszkodtam a leömlőbe és kb egy 40cm-t hátrébb akartam húzni a boxit, hogy a motor a rés fölé kerüljön. na ahogy megmozdítottam a boxit egy műszaki érdeklődésű egér-kolléga kiugrott a lökhárítóból végig a kereszttartón, majd át a kereszt stabilizáló lemezen a másik oldalra. Kb félúton nagy igyekezetében megcsúszott és lebukfencezett mellém az aknába. Az akna alja homokos úgyhogy nem ütötte mag magát, futott lenn 2 kört aztán a vakolt falon függőlegesen felmászott és kiszaladt a garázsból. :-)))
brien09-10-2006 11:02:05 // 23403
Egyébként nincs valami "képes illusztrációd" a tárcsacseréről? :))) Szeretném tudni mit miért csinálok, és legfőképp hogyan :DD Nehogy meglepetés érjen amikor megpróbálom levenni...
pb_09-10-2006 10:46:14 // 23402
23409
kando.09-10-2006 10:41:54 // 23401
Ez olyan Imola-design, abban voltak ilyen kapcsolók...
pb_09-10-2006 10:38:01 // 23400
A hangszórók már benne voltak, csipogók nincsenek. Az MQ/92-es verziónál ilyenek a gyári kapcsolók.
granturismo09-10-2006 10:35:43 // 23399
Tényleg azok a gombok az enyénem sem így néztek ki. "Tele" gombok voltak ha jól emlékszem.
Rumi09-10-2006 10:23:19 // 23398
a hangszórók, meg a kis csipogó eddig is bent voltak? a ködlámpa kapcsolói nekem típus idegennek tűnnek :PPPP legalábbis részben mert nálam nem ilyenek a kockák
granturismo09-10-2006 10:18:46 // 23397
Szia Brien! Jó helyre került a Brembo:-)
pb_09-10-2006 10:10:52 // 23396
Nehéz kérdés.
granturismo09-10-2006 09:51:09 // 23395
Nade meddig menjen? Az a gond ha pld a 2. gyűrű fordítva van akkor az fordítva kopik be ha utána megfordítom az életbe nem lesz jó. Az első gyűrű az jelölt volt, a 3. tökmindegy hogy áll. Ha elcseréltem akkor csak a 2.-nál lehet a hiba. Erre kb 1% esély van. Ha gyűrűtörés van akkor meg fenáll a veszély, hogy bármikor letolja a gyűrűdarabot a karterba és megsérül a hengerfal. (ha már nem történt meg)
brien09-10-2006 09:24:26 // 23394
Ciao gt! :)) Még1x köszi. 7 végén szerelek azt hiszem :D
pb_09-10-2006 09:24:04 // 23393
Mostani, még nem műxik.
kando.09-10-2006 09:10:44 // 23392
Ez mostani állapot ? :))) Na jó már a vekker ? :)
Ferke09-10-2006 09:05:55 // 23391
gt, szerintem egy sima hf tömítés-hiba is lehet ez. Sejtettem, hogy enni fogja az olajat, hiszen olajat füstöl ki...:(((
pb_09-10-2006 08:14:29 // 23390
Mi lenne, ha végig vinnéd a bejáratási ciklust, és ha utána is csinálja, akkor szétszedni, ellenőrizni amiket leírtál.
granturismo09-10-2006 08:11:19 // 23389
Én sem tudom mi lehet a gond:-(( Ez a legnagyobb baj. Teljesen tanácstalan vagyok.:-(
kando.09-10-2006 08:03:28 // 23388
:-))) Van benne valami... ;-)
Seriff08-10-2006 22:15:31 // 23387
Hű ez zsíros:)
pb_08-10-2006 22:08:35 // 23386
pb_08-10-2006 21:44:35 // 23385
+ lehet próbálni, de akkor tényleg nagyon le kell fixálni, gt-vel mi is próbáltunk 1 ilyet, de csak elmászott 1-2 fogat. Esetleg jól kötözd +, és jelöld össze valami fix ponttal a motoron. Szóval nagyon vigyázni kell, hogy ugyanoda kerüljön vissza a szíj, mert ugyan 1-2 fog esetén még nem fog összeütni, de sok egyéb probléma forrása lehet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-10-2006 21:39:04 // 23384
nekem a jel bent van a szelepfedélházban. szóval a szelepfedelet le kell szednem, ha szerinted nem veszélyes,valamivel ki is ékelhetem a vezműtengelyt! :-)
pb_08-10-2006 21:38:32 // 23383
Nem tudom. Amit leírtál, kigondoltál azt próbáld végig játszani, hátha kiborul a bili. Én sztem 1 ideig hergelném magam, és sztem 1 óriási büntetés lenne a vége.)
pb_08-10-2006 21:34:38 // 23382
Akkor végülis fizetett, ez jó Tedd jelre a folyamat elején, csak figyelni kell a lazításnál, és a +húzásnál a 3szögre kell tekerni. Sztem a szíj leszedése után nem kell vele foglalkozni. lehet, hogy elmozdul, de akkor fogod, és visszaállítod.
granturismo08-10-2006 21:29:04 // 23381
Hát igen. Az a trükk, hogy esetleg semmi baja sincsen. Egyszerűen az olajlehúzása nem jó. Dehát mi a fenét csináljak?
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-10-2006 21:21:59 // 23380
szevasz! hát,a kialkudott 14-ből a múltkor adott egy 10-est. a maradék meg olyan,hogy szerintem ő is arra apellál,hogy nem lesz pofám ennyi miatt hívogatni. annyiban igaza is van,hogy mire rászánom magam ("kiválasztom a hangnemet") kis túlzással már meg is kerestem ezt a pénzt! :-) vízpompa: épp az előbb néztem a mikéntjét. Érdekes,hogy a hűtőt nem írja kiszedni,de nekem az amúgy is kificcen. a vezműszíjat látom,de csak a balt kell nem? ha szerelés előtt jelre tekerem a mocit,és a bal szíjt :-) kiengedem-leszerelem akkor kicsit elfordul magától a balos vezműtengely,nem? összerakáskor meg... összerakáskor meg mi is van...? :-)
pb_08-10-2006 21:12:44 // 23379
Nem rossz a hang, csak lehetne 1 kicst brutálisabb.)) Sztem sok benzint kap, azért van szaga.
pb_08-10-2006 21:09:44 // 23378
Most +néztem élőben is.))
pb_08-10-2006 21:09:05 // 23377
Sztem nem lesz gyűrű törés. Én inkább valami tömítésre, vagy fordított gyűrűre tippelnék. Bár +mondom őszintén, ha az én autóm lenne ilyen, nem tudnám merre induljak.
pb_08-10-2006 21:00:47 // 23376
A hűtőt + a kereszttartót pár óra alatt + lehet javítani. Végül fizetett az ember? A vízpumpa cserénél az a nagy baj, hogy le kell hozzá venni a vezműszíjat.
Rumi08-10-2006 20:58:31 // 23375
hú vazz, erre kapásból egy Subaru impreza hangja jutott eszembe. gyönyörű. az enyémnek alapjáraton sajnos nincs szép hangja. olyan mintha hangerfejes lenne, mintha vmi kalapálna benne. pedig hát lehetelen, mivel még mindig csak 800 km-et mentem vele összerakás óta. és azóta egyzer sem volt 3000 felett a ford szám mérője. a füstölés nálam időszakos gond. néha van, néha nincs. viszont ha van akár csak egy enyhe füst is. iszonyatos szaga van.
granturismo08-10-2006 20:57:54 // 23374
Figyeld a repedést.
granturismo08-10-2006 20:57:22 // 23373
Spanyol? Dolz lesz. Műanyaglapátos. Az lesz a baja meglátod.
Ez egy Dolz.
granturismo08-10-2006 20:53:54 // 23372
Meg kéne próbálni leengedni az olajat és levenni a kartert. Ha gyűrűtörése van akkor esetleg lehet gyűrűdarab a karterban. Ha feltolom felső holtpontra, megvizsgálom a hüvelyeket. Ha nem sérült akkor a katasztrófaveszély elmúlt. Ezt további szétszedés nélkül is meg tudom csinálni. Ha ilyen módon nem látok hibát akkor az egyrészt öröm, mert a hüvely nem sérült, másrészt viszont akkor tovább kell bontani a motort. Akkor esetleg még azt nézem meg, hogy a Paco féle módszerrel le lehet-e venni a dugókat. Ha igen akkor veszek egy dugattyúgyűrű szorítót és leveszem egyenként a dugókat, hogy nincse-e tényleg valamelyik gyűrű fordítva vagy rosszul betéve vagy mittudomén, vagy nem-e törött csak bennt van a helyén. Ha ezt is leellenőriztem és nincs hiba akkor hengerfejek le. Tömítés ellenőrzés. És hengerfejek szétszedése szelepszárszimmeringek ellenőrzése. Ha ez sem akkor nem tudom... Akkor szétbontom teljesen a motort. Visszaviszema Makrainak hogy ez van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.