Forum >> Alfasud-33
granturismo08-01-2007 11:43:52 // 26220
Az oldalamon a digitklíma fellelési állapot c képeken látszik. A kerete is megvan.
kando.08-01-2007 11:42:03 // 26219
Van róla fényképed ?
Mármint a kontroll egységről... :)
pb_
Oké, nem szedem szét.
Azért akartam, mert nem tudom, hogy jó-e vagy sem, de ha be van rohadva és nem érdemes szétszedni, akkor nem.
Mondtam, gyakorolni akartam, de ha nem, hát nem..
pb_08-01-2007 11:38:54 // 26218
Esetleg lesz eladó hfejed?))
pb_08-01-2007 11:37:42 // 26217
1 kuplung munkahengert átvennék tőled.
pb_08-01-2007 11:36:32 // 26216
Őszintén, miért akarod szétszedni?)
Alap esetben nem kell cserélni. Cserélni akkor kell, ha szétesik szerelés közben, be van rohadva(bár lehet a +járatás még segít rajta), vagy engedi az olajat. A tárcsakféknél annyiból más a helyzet, hogy azt a legvégső esetben cseréli az ember, mert a nyereg elég húzós árban van.
granturismo08-01-2007 11:33:03 // 26215
Új szerzemény! Van egy spéci 16v hengerfejpárom 129LE-s:-)
pb
Asszem vissza fogom építeni 129LE-re.
Rumi
Neked is újra egyben van az a hengerfejed. Megjöttek Robesztől a tengely leszorítók.
granturismo08-01-2007 11:25:20 // 26214
Nekam van első generációs 33-ba és Sprintbe való Alfa Control egységem.
Eladó:-)
Munkahengerem is van vagy 10.:-)
Szétkapod a minkahengert benyúlsza hővelyébe ha érzed, hogy egyenetlen, vagy vállas akkor kuka. Különben jó a felújítókészlet.
Én pld 2003-ban felújítókészleteztem a munkahenger is jelenleg is hibátlan.
kando.08-01-2007 11:10:45 // 26213
Akkor a munkahengert szétszedjem ?
Vagy mit ne szedjek szét ?
Illetve a szintérzékelőkhöz való tömítőgumit nem lehet cserélni ? (bár az is lehet, hogy be van ragasztva...)
Másik kérdés:
(igaz offnál, de) a hátsó fékpofák cseréjénél a munkahengert kell cserélni ? Vagy ez alfáéknál, dob ill tárcsaféknél hogyan van ?
Jó, tudom, volt már itt szó elégszer fékekről, megkershetem persze, hiszen Wiki is írt erről már meg pb_ is .))
pb_08-01-2007 09:50:08 // 26212
Ne szedd le róla, mert sanszos, hogy a tömítőgumik +adják magukat. 1általán nem biztos, hogy a többi része kukás.
kando.08-01-2007 09:27:17 // 26211
Oké, akkor legközelebb elhozom..
Kell az egész tartály, vagy csak 1 v 2 szintérzékelő ? (az egy alfa controlos Imolából volt, gondolom azért van rajta két érzeklő..)
Face08-01-2007 09:20:19 // 26210
Ez egy Benditalia tartály? Ha igen akkor az egyik szintjelzőre, vagyis annak kupakjára vevő vagyok :), van egy ilyenem tarcsiba amit a külsőfékesítésnél akarok majd beépíteni, csak törött az egyik kupak rajta... Ezek a dupla érzékelős régi Sud/Sprint tartályok mindig is jobban tetszettek mint az ujabb szimpla érzékelősek :DDD
kando.08-01-2007 09:10:39 // 26209
Ok, akkor lebontom róla a szintjelzőket, az még jó, ha kell cserélni, ezen meg kettő is van :-)
Akkor a többi kuka ?
pb_08-01-2007 09:03:47 // 26208
Várj tartály is van rajta? Mert akkor az 1 főfékheneger lesz. Azt a múltkoriban én sem tudtam szétszedni, + rájöttem, hogy tök fölösleges szórakozni vele, inkább ment bele 1 bontott cucc.
kando.08-01-2007 08:52:48 // 26207
Csak mert van 1 ilyenem, de lehet, Te is láttad már, s ezen két szintjelző van, gondolom a másik az AC miatt :)
Gyakrolásképpen gondoltam szétszedni, kipucolni, rendbetenni... :)
pb_08-01-2007 08:44:15 // 26206
26213
Mind1ik felújít6ó. A kérdés csak az, hogy van-e értelme. A felújítással nem sokáig fogja bírni, így 2x kell szétszedni, légteleníteni, stb. Persze, ha valaki élvezi ezt a dolgot, csinálja.))
pb_08-01-2007 08:29:28 // 26205
A szerszámot viszont csak 1x kell +venni(feltéve, ha az ember nem amortizálja le), és 1 idő után, jó szolgálatokat téve, behozza az árát.))
pb_08-01-2007 08:18:51 // 26204
Neked kuplung munkahenger kell, a főhenger a főfékhenger mellett van fent.
pb_08-01-2007 08:17:35 // 26203
Összerakás előtt, felszokták polírozni(már aki), a hengert, és a dugót is.
pb_08-01-2007 08:15:17 // 26202
Pl. szemre vételezéssel.)) Aztán +tekergeted, +nézed, hogy a fogasléc, és a +hajtó fogaskerék kotyog-e, ill az összekötő elemnél mekkora a holtjáték. Utána otthon mindenképp szét kell szedni +pucolni, új harmónikákat rá, beszírozni, és mehet be az autóba.
Ezenkívül a kormányoszlopt is célszerű ellenőrizni.
kando.08-01-2007 08:08:13 // 26201
Biztos hülyeséget kérdezek (jobban mondva azért kérdezem, mert nem tuodm..), a motortérben a fékfolyadék tartály alatti munkahenger melyik munkaheneger ?
Az szétszedhető, felújítható, csak ha kukás, akkor --> trash ?
pb_08-01-2007 08:05:56 // 26200
A dobféknél, nem éri + felújítózni, inkább új munkahenger. A tárcsaféknél viszont más a helyzet, azzal csodákat lehet tenni 1 felújítás tisztítás alkalmával(persze ez akkor igaz, ha a dugó nem viseletes állapotú).
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-01-2007 02:01:07 // 26199
csatlakozom a felújítást ellenzőkhöz! :-)
az biztos,hogy a felújítás max 1-1,5 évig bírja. Uis inkább a dugattyúk/hüvelyek kopnak el, és nem a tömítés miatt folyik.
A felújításnál a szerelés időigénye a ki-beszerelésen túl megnő a szét-összeszereléssel. Ha szerelő csinálja, már el is kérte a felújító-munkahenger ára közti különbséget a felújításért.
Persze ha tényleg ennyire számít az a 3-4000 ft és időd is van,akkor nyilván a felújítás a célszerű!
nálam úgy nézett ki,hogy először felújítót vettem és szerelő csinálta,és majdnem ott voltam pénzileg, mintha magamnak csináltam volna egy új henger cseréjét.
1,5 évig bírta nekem is,aztán cseréltem sk.
(mondjuk én - tekintve a hiányos szerszámozottságot - még megfejeltem a kiadást egy majd' 4000 ft-os fogóval,amivel gyerekjáték volt a zégert lekapni és azóta már sok mindenhez jó volt :-)
pb_08-01-2007 00:30:34 // 26198
Ha nem akarod szivatni vele magad, akkor 1 újat raksz bele, kb. 5-6k között van az új.
pb_08-01-2007 00:29:07 // 26197
Az a baj a javítókészlettel, hogy sajna csak átmeneti tűzoltásra jó.
Tomee07-01-2007 22:59:43 // 26196
Okos emberek figyelem!
Ha ezt is olvasod, beképzelt vagy :P Szóval: 145-ös kuplung munkahengere jó lehet bele? Van esetleg vkinek képe / leírása 145-ös munkahengerről? Előre is köszi skacok!
Tomee07-01-2007 20:42:48 // 26195
Holnap megy a telefonálgatás, aztán hadd szóljon! :)
Mindenkinek köszi a segítséget! Remélem nem kell benneteket többet emiatt piszkálnom :)
Andorka07-01-2007 20:18:24 // 26194
Javító készlet 2005 decemberében volt 1000HUF. A komplett munkahenger meg 4500(kábé). Felújítással nem éri meg szerintem töcsölni, mert nekem is volt feljavított de csak másfél évig bírta. Ha már kivetted a rosszat, akkor inkább újat rakjál bele. Érdemes Unix/Bárdi/Meteort körbetelefonálni, hol olcsóbb.
Tomee07-01-2007 20:06:38 // 26193
És ha betekerem szigszalaggal, hogy tömítsen és visszarakom? :D
Néztem Unix honlapján, hogy 5600 HUF a Samko főmunkahenger kompletten. Olyat megérheti venni?
Face07-01-2007 20:01:30 // 26192
Én kiscsavarhuzóval vagy vmi tompa fémeszközzel alányúlnék azé nem olyan nehéz dolog ez :))), lényeg hogy ne karcold meg közbe...
Tomee07-01-2007 19:56:32 // 26191
Face07-01-2007 19:46:38 // 26190
Szétszedni szétlehet, meg lehet benne cserélni dolgokat..de Scott-nak igaza van, nincs értelme szarozni vele ha pl el van kopva a fogasléc benne vagy más kritikus alkatrész... bontózni olcsóbb és egyszerübb jobbat! Aztán hogy miként állpítod meg a bontóban, hogy az adott darab milyen állpotú azt az okosabbak majd elmondják... :))) konkétan még nem tanulmányoztam meg saját kézzel kormányművet :)))
Laci 146 1.9 jtd07-01-2007 19:37:20 // 26189
Igazad van még nem szedtem szét csak viszonyítotam a fékmunkahengerhez azt már javítottam.Bocsi!Mit tudsz a kormányműről lehet-é felújítani?
Tomee07-01-2007 19:34:10 // 26188
No megpróbálom szétszedni, meglássuk mi van benne!
Face07-01-2007 19:31:29 // 26187
Sztem nem kell visszakötni, ha nem fogja a seeger akkor valszeg kinyomja a belső rugó (ha nincs berohadva belül, vagy nincs eltörve a rugó).
Visszanyomásnál meg inkább kis fékfolyadékos megkenés minthogy zsír kerüljön a hidraulikus rendszerben.
Nem kötekedni akarok :DDDD félre ne értsetek... :DD
Gery8307-01-2007 19:27:43 // 26186
Szia!
Ha egyik du kijössz, hozzád tudok vágni egy-két használtat ingyé'. :DDD
Face07-01-2007 19:25:51 // 26185
Laci 146 1.9 jtd07-01-2007 19:22:01 // 26184
Bocs az összegért nem voltam teljesen tájékozott.
Én úgy szedném szét vissza kőtném a hejére és addig nyomkodnám a kuplung pedált amig kinem esik a dugatyu belőle, aztán javító készlet kis zsir azt visza nyum a dugó a satuban vigyázva a tőmítésre.
Tomee07-01-2007 19:11:01 // 26183
Akkor első körben javítókészlettel próbálkozok. De hogyan lehet ezt szétszedni? elég masszívnak tűnik.. Illetve hol kéne megvenni a javító cuccot?
Face07-01-2007 19:08:20 // 26182
Egyforma az összes boxerben, ~1300 HUF a javitókészlet, könnyű szétszedni, ha nincs toálisan szétkopva vagy berohadva akkor érdemes javítani, bontottat szétszedés nélkül tuti nem tennék be, lehet egy hét mulva az is folyni kezd és lehet megint kiszedni...
Laci 146 1.9 jtd07-01-2007 19:02:17 // 26181
Probáltál már hozzá tömítés készletet szerezni és cserélni az csak pár száz forintba kerül.
Tomee07-01-2007 18:49:42 // 26180
Ahoi mindenkinek!
Az alábbi alkatrészből keresnék akár újat, akár bontottat, a lényeg, hogy jó legyen és mocskosul olcsó :) Elvileg kuplung-munkahenger, vagy valami ilyesmi. Folyik belőle az olaj rendesen, ezért kéne egy jó cseredarab. 1.2 Alfasudba lesz, de ha belemegy, felőlem IFA alkatrész is jöhet a helyére :D
Mindne észrevételt, szerelési javaslatot előre is köszönök a hozzáértőknek!
Az alábbi alkatrészből keresnék akár újat, akár bontottat, a lényeg, hogy jó legyen és mocskosul olcsó :) Elvileg kuplung-munkahenger, vagy valami ilyesmi. Folyik belőle az olaj rendesen, ezért kéne egy jó cseredarab. 1.2 Alfasudba lesz, de ha belemegy, felőlem IFA alkatrész is jöhet a helyére :D
Mindne észrevételt, szerelési javaslatot előre is köszönök a hozzáértőknek!
pb_07-01-2007 14:40:01 // 26179
1 szivattyú már nálam van.) Nem tudom van-e másik.
pb_07-01-2007 14:37:10 // 26178
Be lehet, ingegnere kolléga már csinált ilyet, igaz az 1 Sudnál történt. Ahogy írta volt vele szívás, a kormányoszlopnál nem volt jó a ricnizés(lehet, hogy 33-nál ez nem lenne gond), a szivattyú konzoljának a rögzítése sem volt 1xű. De igazából akkor derülnének ki a dolgok, amikor csinálnád.
Laci 146 1.9 jtd07-01-2007 13:02:30 // 26177
Meg van hozzá a szivatyu és a tartáj is ?
Laci 146 1.9 jtd07-01-2007 13:01:39 // 26176
Szerinted a szervost be lehet építeni a nem szervósba?
pb_07-01-2007 11:32:24 // 26175
Gyanítom, hogy a kormányműnél, nincs különbség td, és boxer között. Inkább az a különbség, hogy szervós, vagy nem.
Rumi07-01-2007 09:40:33 // 26174
az enyém szervos!
hogy tádéhoz jó e aztat én nem tudhatom :)
Laci 146 1.9 jtd07-01-2007 08:22:46 // 26173
Köcike!
Van 33 1.8 td sw-hez?
És a boxi kormány mű megegyezik ezzel nem szervos?
kando.06-01-2007 21:42:47 // 26172
Jó, jó, elnnézést! Asszem ma ez nekem nem megy... :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
547
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?