Forum >> 75-90

LacUS20-01-2009 18:32:23 // 28329
Egy általuk épített fullos 3,8-as 400BHP-it írtak.....:)És jól nézted a 3.8 új főtengellyel értendő...Csakhát azé 2700Font +ÁFA az nem kevés viszont legalább jó sok pénz:(
Amúgy az Ecus részre már megkezdtem a gyűjtést....:)Faszom a köcsög afmbe...A 6 pillangó, ammá nagyon pervez dolog...:)
Wickey20-01-2009 18:03:49 // 28328
hja. A 3.8-ashoz meg ha jól deriválom vadonatúj főtengely jár (a 3.2GTA-é, azért is drágább 700 fonttal). Szóval az örökdarabnak tűnik a tizenhuszonéves gyári főtengelyhez képest :-D
A hatos throttle body kit naaaggggyon tecc. :-D Meg az afm nélküli custom ecu is, az elosztó nélküli gyújtással.
Ha azt veszed, hogy kábé 5-6ezer fontból összekukázol egy alsóhangon is 300 lóerős mocit, akkor nem is OLYAN nagyon drága. :-)
Tom55520-01-2009 17:52:14 // 28327
Sziasztok!
Akit érdekel SPERR FELUJJÍTTÓ SZETT a bolti ár feléér gyárival megegyező anyagminőségben az jelezze nálam: 6db külső nyomólap(external segment), és 2db belső fogazásu kapcsoló(internal segment). Ezek így kereken 20e-be fájnak, nagyobb érdeklődés esetén kicsivel olcsobb!
LacUS20-01-2009 16:38:12 // 28326
Nem rosszak, de ha már rugó akkor eibach.Ebayen ugyanannyi mint a H&R :)
LacUS20-01-2009 16:36:52 // 28325
Szar az a kitt nem is kéne... :)3.8 + nagytengelyek.:)

Laci problémájáról annyit még, hogy nekem gyanús az egész.nem lehet,hogy belehányták a lent említett homok kezelt mocit, kapott egy kis váltóolajat oszt szaladjon míg bír?Nekem egyből ez jutott eszembe....Bocsi.
NaTo20-01-2009 15:27:14 // 28324
Ismeri valaki a H&R rugókat?
http://www.hrsprings.com/
Van idehaza disztribútorok, vagy tudja valaki mihez lehetne ezeket hasonlítani?
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 14:47:32 // 28323
Ment a mél,olvasd el!!!!Mindent megtudsz belőle,de nem publikus,mint említettem:-D
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 14:20:35 // 28322
leirtam már párszor,de a kedvedért küldök neked egy mail- és abban egészen részletesen leirom a dolgot.Na ezt csak azért mert a dolog már 3 hónapja történt,és nem kívánok senkivel vitába szállni a történtek miatt:-DD
NaTo20-01-2009 14:01:48 // 28321
pfúj de kókáááány :D
Wickey20-01-2009 13:57:48 // 28320
na, az egyetlen értelmes hozzászólás már vagy két napja :-P

Pontosan így van. A 3.5-ös szett 2000 font nettó, a 3.8-as szett 2700. A teljesítményt persze önmagában nem ez adja, hanem a többi okosság ami szintén polcról kapható náluk. Csak pénztárca kérdése.

Amúgy egy ilyen

cucc ténylegesen a kókány kategóriába tartozik vélhetően... :-)
Marek20-01-2009 13:34:46 // 28319
S milyen igaz!
Odafigyelj neked ugat Barna báttyád!!! :DDD
NaTo20-01-2009 13:20:54 // 28318
Miért nem hirdeted meg ott?
Egyáltalán Hsfat, nem bántani akarlak ezzel, távol álljon tőlem, sőt, bírlak is, szoktunk mi együtt csapatni is ugyebár :) , de a lényeg: haver, mi a túrónak is vetted te meg azt az Americát???
NaTo20-01-2009 13:17:49 // 28317
sajnálatosak ezek a hírek. :(
JÓ lenne azért tudni, hogy akkor most mi is volt abban a motorban valóban?
Én is visszavinném (vitetném) az egész autót, mert egy olajcsere után nem történhetne ilyen. Azért ha lehet próbáld meg békésen intézni ezt az egészet. Nyomozni kellene először, hogy ki mit tud a múltjáról, és a legfontosabb, aki legutoljára szerelte a motort, azt megkeresni és egy interjút kérni tőle.

Más: HSFAT : Tuning...

Valószínűleg másként értelmezzük magát a "tuning" szót is. A tuning az én szótáramban egyenlő a hangolással. Egy motort lehet ám sokféleképpen "tuningolni". Mivel amíg nem Ferrárikkal járunk (beszép is lenne :) ), addig a motorjaink nem kézzel készült, hanem sorozatgyártott cuccok. Ezek aztán egy középértéknek megfelelnek, de messze nem a legoptimálisabbra vannak tervezve pont a tömeggyártás költséghatékonysága miatt. A motoron elkövetett szakértő(!) tuningolás, azaz beállítások, hengerfejpolírozás, hajtókarok dugók kiegyensúlyozása, könnyítése, lendkerék könnyítés, stb stb véleményem szerint mindig csak javít a motor teljesítményén, és ha a chiptuningot nézed, akkor az akár a fogyasztáson is javíthat.
Végszókéne erre még idézném apum egyik országos autószerelő barátját, aki ezt mondta:
- Barnuskám (apum :)) )! Nincs rossz, vagy jó márka. Egy autó tartóssága nagyrészt a használója lábától függ.
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 13:01:51 // 28316
Akkor nincs más hátra vissza kell kérni píízt,de legalább a vételár felét.Alsóhangon.........
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 13:00:31 // 28315
Nem,mert ha itt akarnám eladni akkor az adok veszekbe 2 naponta meghírdetném.De egyszer sem láthatáttok ott,és nem is fogom oda felrakni.
Marek20-01-2009 12:58:20 // 28314
Pl:: a Tedet mi?? :D
Gábor(figi75)20-01-2009 12:57:53 // 28313
Nem hiszem,hogy visszaviszi Laci,mert a nevére vette,úgy,hogy állt,csak legurult vele,tulképpen csak állt eddig,mert életveszélyes vezetékekkel nem akarta hajtani,meg a gardán is kolompolt alatta stb...
Aztán mire készlett lecserélte az olajat benne,ami 1 trugyi volt,és most már elfelejtett beindulni a többi meg..............
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 12:51:55 // 28312
én visszavinném ugy ahogy van az egészet,ez így elég végeláthatatlannak tűnik,bár a kábelezés már ugye kész van.Meg hát ugye nyílván azt fogják mondani,hogy Laci hajtotta szét.De sztem egy próbát megér,max elhajtanak hogy nem veszik vissza.Ennyiből biztos lehet venni egy apróbb hibákkal ugyan megtüzdelt,de megbízható Amerikát.
Gábor(figi75)20-01-2009 12:49:01 // 28311
A kaszni a legkevesebb,festeni nem kell,az alját meg kikel hegeszteni,de épp azért vettük meg mert ugye a motorja az nagyon "penge",és láss csodát...............
Arról nem beszélve,hogy az egészet újra kellett kábelezni!:-(
Most megoldás kell,mert így elég drága vas magában állva!!!
LacUS20-01-2009 12:36:51 // 28310
Általánosságban..persze.Azt hogy mennyire vagy jó, azt meg te tudod:)
Bát ugye ez is nézőpont kérdése :)
De komolyra fordítva a szót, Ha arányaiban nézed,hogy egy tuning motort hogy használnak és ugyanolyan használat mellett mennyit bírna egy széria, nos, akkor asszem a tuning motor és a stock életartamának ideje megfordulna...:)Szóval ésszel használva minden motor tartós.
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 12:15:57 // 28309
Biztos csak általánosságban jegyezted meg a falábú pilótát.

Én nem tartom magamat annak,egy kicsit sem.
LacUS20-01-2009 12:14:18 // 28308
Laci neked kitartást!Elvileg neked a blokk a legfontosabb, szóval szerintem a 164-é jó lehet a lendkereket át lehet szerintem rakni, a HF-t meg fel lehet újítani.
LacUS20-01-2009 11:58:50 // 28307
A sufni tuning az a motor halála.
A 3,8-as átalakítást meg lehet csinálni, de nem 100ezer forintból...Egy angol cég az AH Motorsports csinál ilyet, a 3,8-as szett 2700 font+ áfa....Egy általuk felkészített ilyen moci 400LE, és hát miután szinte minden kovácsolt cucc,elég strapabíró.
De a tuning moci legnagyobb ellensége mindig a falábúpilóta.
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 11:48:09 // 28306
legalább nem kell szenvedned az alkatrész miatt.Csak kihúzod a fiókot és előveszel egy váltót vagy motort vagy akármit:-DDDD
Marek20-01-2009 11:44:44 // 28305
Könnyű, könnyű, mikor ki kellett egy Amerika árát fizetni az alakatrészbázisért, akkor nem volt olyan jó ! :)))) Így utólag már jó!
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 11:35:26 // 28304
jah......úgy könnyű hogy benézek a spájzba és.........hopp,egy 1.8 váltó!!kipróbálom:-))))))))))))))
Marek20-01-2009 11:31:08 // 28303
Még arra gondoltam, hogy találtam otthon 1.8 Turbo Amerika váltót, hogy azzal kipróbálom! :))
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 11:26:48 // 28302
szívesen kipróbálnám,ha lenne fölösleges pénzem egy 2.0 váltóra,de sajnos nincs.És nem is fogom megtartani az Amerikát...........
Marek20-01-2009 11:14:49 // 28301
Ez sem tuningolva lett, met ügye hüvelyes a V6 blokk és "csak" a helyett kellett megcsinálni, a zsír új 3,8-as hüvely és dugó garnitúrának!
Olyan mintha bele tettek volna egy 3,8-as motort, kis túlzással, de Lacin ez most nem segít sajnos! :(
Marek20-01-2009 11:10:49 // 28300
Figyu, nem álltunk fel vele padra, de határozottan jobban pörgött fel a motor!
Próbáld ki azt tudom mondani neked! :))
Pap Laci20-01-2009 11:09:57 // 28299
Köszönöm az eggyüttérzést mindenkinek!!

AMI NEM ÖL MEG AZ ERŐSEBBÉ TESZ!!!

Már csak azértis rendbe teszem!!!!
Pap Laci20-01-2009 11:08:32 // 28298
A kasztni is elég roggyant!
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 10:41:23 // 28297
a kasztniért sztem max egy kiló lehet reális...................de 3 kilót nem fognak visszaadni ez tuti.
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 10:36:09 // 28296
Ja persze a témától már eltértünk,hogy Pap Laci baját ezek az vélemények nem oldják meg,csak észrevételeztem a dolgot:-))))))
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 10:32:50 // 28295
Lehet azért vagyok ilyen tájékozatlan mert nem nézek tuning oldalakat mert:

És most az saját véleményemet mondom,de biztos lesz aki ellentmond ennek......

A TUNING A MOTOR HALÁLA!!!!!!!!!Én így gondolom.Persze nem egy váltó cserére gondolok,de egy 3.0át 3.8 ra furni(ami sztem nem is kivitelezhető)na az gányolás.meg csipsztuning,sztem ezek a gyilkosság kategóriájába tartoznak.

Pl:Fiatal koromban volt 2 béjembém,amiknek semmi baja nem volt amig gyári volt.
Ohhh....mondom gyerünk tuning,na ment abba minden csipsztől kezdve fúrás faragás,vége is lett mind2 nek,viszonylag hamar.Na én onnantól nem tuningoltatok.
Ha akarnék,akkor csak úgy ahoy Longman tette:bele egy nagyobb ccm-es motort,ami gyári,és meg iy van a plusz LE.

Még1y:ez az én véleményem,de azt senki nem tudja elhitetni velem,hogy egy tuning motor ugyanolyan tartós mint egy gyári.KIZÁRT!!!!
Gábor(figi75)20-01-2009 10:32:09 // 28294
Marci,te nem hallottál valamit a javítás körülményeiről,állítólag téged is megkerestek,hogy vedd meg!!!

Most még ami homályos,mit tettek a motorba amitől még hazajött,és ez volt az utolsó útja szegénynek!!!:-(
Én amit láttam,hogy "szétlopták" már rendesen,de az,hogy Béla által felújított motorként adnak el 1 széthajtott szétkopott motort és felöntik valami adalékkal,hogy menjen ez már kicsit gáz!!!
Sztem vissza csurgathatna valami a kedves eladó társaság,mert 1 kaszniért 4 kiló elég sok...........
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 10:26:38 // 28293
persze irod hogy arányosan,de érdekelne,hogy mégis konkrétan számokban kifejezve..........
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 10:24:30 // 28292
"Nekem is, Kopassznak is 16-ot evett a 3000 V6, a 2,0 TS váltóval ( többet forgott, jobban is gyorsult )!"

Igazad van kicsit túloztam,de akkor is számottevő a különbség.A javulás is van ekkora mértékű?
Marek20-01-2009 10:21:13 // 28291
Laci!

Én nem ismerem az adás-vétel körülményeit, nem voltam, ott, nem Én próbáltam ki a gépet, nem tudom, hogy volt az egész!
Ezt neked kell tudnod, mit mondtak el, és mit kaptál, ahhoz képest, ez a Ti ügyetek és nem hiszem, hogy bárki bele fog szólni, aki nem közvetlen érintett!
Az biztos, hogy Krisznél állt a baleset után még jó idejig a gép és, ott még semmi baja nem volt és 3,8-as volt!
Aztán mi örtént...???
Egy biztos, most sajnállak, annak ellenére, hogy csak egyszer találkoztunk és, akkor sem beszélgettünk! :((
Marek20-01-2009 10:15:26 // 28290
A 16 a 13-nak nem a 2x ese a mifelénk!! :P
A teljesítmény meg asrányosan nőtt, ha megnézel külföldi Alfa tuning oldalakat, akkor előszeretettel használják a 2,0-ás váltókat a 3000 V6-okhoz, nem véltetlenül!! .-)
Pap Laci20-01-2009 09:57:13 // 28289
A HF- be 3.0 van írva!
Nekem a "segítő" eladó ZSÉ 145 azt mondta, hogy ez 3.0- ás motor, csak meg van okosítva!!!
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 09:42:14 // 28288
hm..........érdekes.SZóval jól értem?

Ha beleraksz egy amerikába egy 2.0 TS váltót akkor 100%-al nő a fogyasztás?Jó üzlet:-DDD
De gondoloma a gyorsulása még 30% növekedést sem éri el.Akkor nekem maradjon inkább a gyári cucc:-DDDD
Marek20-01-2009 09:39:01 // 28287
Na látod ezt nem tudom, az boztos, hogy kronológiailag legutoljára, mikor találkoztam vele, akkor csinálta a spoilert is az enyémre ( Egom előtt közvetlenül ) , akkor dicsekedett, hogy 3.8-as lett - még meg is dícsértem a gépet -, rá 2-3 héttre, meg tudjuk mi történt szegénnyel, tehát nem hiszem, hog y Ő kivette volna belőle, a frissen készül, bivaly erős ( 291 LE ) motort!!!
Ha minden gyári méret, akkor nem tudom mi történt???
A HF-be mi van írva 3,0?
Marek20-01-2009 09:33:29 // 28286
Reális!
A gyári váltóval, ami a 3.8-as motornak rövid!
Nekem is, Kopassznak is 16-ot evett a 3000 V6, a 2,0 TS váltóval ( többet forgott, jobban is gyorsult )!
A gyárivall kijön 8,5 / 11 / 13 ( országút / város / csapatás ésszel )!!
Akkor 800 köbcentivel nagyobb motor ( 20 éves technológia ), egy szintén nem hozzá mértetezett váltóval, az alap ( alapjáraton ) 18 literből, simán lehet 22 !!
Ha meg még szúrod is neki, akko határ a csillagos ég!!!
Ez V6, nem V8, igen nagy löketúű motor! :)
Pap Laci20-01-2009 09:27:52 // 28285
Ez nem 3.8- as motor!!! Gyári furatxlöket (93x73) nem lehet 3.8!!!
A szelepek is gyári méretűek!!
Lehet, hogy valaha volt 3.8- as blokk benne, de én nem ezt kaptam vele, hanem azt a homokos-sóderes változatot!!
BMW forever!!!!!!!!20-01-2009 09:21:06 // 28284
Már megint nem kéne szólnom,de sztem 22 litert egy 3.8 as motornak nem kéne ennie normál üzemmódban.A haverom 5000ccm-es motorja sem eszik annyit,pedig az elvileg jobb konstrukció(A8).Sztem akkor már korábban is gázos lehetett vmi,mert a 22 L elég sok.
Marek20-01-2009 09:17:46 // 28283
Viccelődve mesélte, hogy 22 litert eszik, normál üzemmódba!
Marek20-01-2009 09:09:47 // 28282
Laci!

Csak a blokkod (kívülről ) az!
3,8-asra lett felfúrva, más hüvelyeket, más dugókat, más főtengelyt kapott, mások az injektorok is ( tudod szürke ), más a motor vezérlése ( ECU), szerintem az AFM is, gondolom a nagyobb köbcentihez nagyobb szeléepek, más vezműtengely is kellett, meg minden! Mintha egy 1,2-es motort hasonlítanás, egy 2,0-hoz!

Te ezt nem tudtad???
Tibynek egyszer homokot és sódert öntöttek az Amerika olajbetöltőjébe ( valami nőügye miatt, vagy mi ) és az szétkúrta az egész motorját, ekkor furatta fel, és nem is birztos, hogy a 3.8-as cuccok alfából vannak, valami más típusból, ha jól emlékszem...)
Pap Laci20-01-2009 08:33:59 // 28281
Nem Amerika??
Marek20-01-2009 08:25:01 // 28280
Majdnem!

Egyik keresztbe másik hosszába van benne ez igen sok problémát vet fel,
/ más hosszúságú a motorkábelköteg, máshova jön, ki a gyújtáselosztó, szívósor, vízcsövezés, stb. /, a lendkeréken nincs tőcsavar, amihez a kardán csatlakozzon - azt kifúrni precíziósan, szinte lehetetlen -motorkábelköteg, kasztnikábelköteg közötti kommunikációt is meg kell oldani.../
A blokk maga ugyanaz mint egy 3000 V6 Amerikának, de a Tied ügye nem az. ezért nem is lesznek a dolgok kompatibilisek sajnos! :(((
Ezer, meg ezer szopás, de ha sok időd van, minden lehetséges, csak zsebbenyúlós kicsit!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.