Forum >> 75-90
Tocsa20-04-2007 09:51:33 // 18029
"A kartergáz lecsapatóban lehet olaj, attól nem kellene a hibajelenéget produkálnia. Ez az olaj a motor kopottságát jelöli, karterból hozza fel a dugók melleti lefújó nyomás az olajgőzt. Ez a pillangó előtt szokott össegyűlni. Ez nem lehet ok."
Ez érdekes mert most lett felújítva a moci tehát hüvelyhónolás, gyári állapotú drabok voltak kevés km-rel, dugók szintén megse voltak kopva !
A gyűrűk újjak összes csapágy új tömítések szimeringek szelepek be voltak csiszolva stb ! Akkor mi ez az olaj? Nem lenne még összekopva a motor?
Bár még csak 4000 Km van benne ! Most készülök olajat cserélni!
Tocsa20-04-2007 09:45:20 // 18028
Tenx az patent alig bírom rápattintani a füleket ! Sajna a múltkor nem volt csak 1 darab amikor vettem és csak az egyiket cseréltem de veszek mégegyet mert kicsit be van már égve ! Talán ez is gond lehet ! A rotorok nagyon rajta vannak
a tengelyen nem bírom lehúzni van valami trükje? Mert azt is kicserélném !
Még sose szedtem le szerintem még a gyári ! A giuilettámról simán lejött!
Tocsa20-04-2007 09:40:26 // 18027
Tenx ! Rajta vagyok a témán ! Légáram mérő az jó !A Gyertyák háát nem valami szépek , kicsit kormosak! KÁbelek folyt köv!
Gyújtókábelt már terezem hogy veszek egy garnitúrát de nemtudom hogy milyet vegyek ami nem horror árban van!
Mit ajánlassz! Vegyek méterre pipákkal és rakjam össze magamnak vagy a készreszereltekből válogassak?
prooF_7519-04-2007 22:33:47 // 18026
És ha már méregetsz, nem árt megnézni hogy rendesen fel van-e téve az elosztófedél. A piros ts-ünk is valami eszméletlenül misztikus rángatást produkált 2000-3000rpm körül, de volt hogy lejjebb. A hibára már Mr.Mr.Jeti jött rá: az elosztófedél nem volt rendesen rögzítve. Úgyhogy érdemes elsőként azt megnézni.
ALFA75td19-04-2007 17:40:32 // 18025
Nem nem a BKV busz 1500 fodulatnál megy 50 km\h
1000 ford nál kb 25- 30 km\h :-)))))
[k i z z o]19-04-2007 17:25:24 // 18024
A kartergáz lecsapatóban lehet olaj, attól nem kellene a hibajelenéget produkálnia. Ez az olaj a motor kopottságát jelöli, karterból hozza fel a dugók melleti lefújó nyomás az olajgőzt. Ez a pillangó előtt szokott össegyűlni. Ez nem lehet ok.
Nézd meg a légtömegárammérőt, bár szerintem lehet inkább gyújtás, gyertya.
A mai golden lodge - k szerintem szarok, na meg 80 -as években fejleszették, sima horganyzott acél testelektróda, esetleg valami réz keverék középelektródával. Bele lehet nyúlni rendesen ha most rendel az ember, főleg a maiak nem OK -k. Én NGK -t használok, a Golden Lodge nem egy mai gyerek, nem igen veszi fel a versenyt egy mai nikkel alloy v. iridium gyertyával. De szerintem pl. Nord ba egy NGK B7ES sokkal jobb mint a golden lodge 2HL.
Gyertyaképnél arra gondoltam, hogy milyenek a gyertyáid, ugymond őzbarna, vagy kormos stb.
Ha hidegen jobban csinálja akkor lehet hideg üzemi dúsítási gond, de inkább gyertya, azaz gyújtás - gyújtókábelek, pipa, elosztó, rotor na meg a Lodge.
Az, hogy a Motronicba soros porton belogolsz csak hibakód olvasásra jó.
Hibakódokat olvashatsz belőle. Segithet, de abszolute nem fejlett.
Amit tud az egy K line egyirányú kommunikáció, azaz be lehet léptetni Selfdiag. módba, és küldi ki a hibákat státusszal együtt. un. blinkmode hibaazonositást használ. de nem ODB v. ODB2
Gyertya. Nézd meg minden hengerben, az összeset. Mérd ki a gyűjtókábel ellenállásokat, rotor, elosztó, pipa ellenállásokat. Kohm nagyságrendbe kell essenek. Max. 20-30 kohm.
kizzo
Wickey19-04-2007 13:51:46 // 18023
Ha 1000rpm 45, akkor meglepetésre a 2000rpm 90, 3000rpm a 135, az 50, 60 ne érdekeljen, annyival a BKV buszok közlekednek.
Amúgy némi osztással szorzással pedig az összes többi sebességhez tartozó fordulatszámot megkapod. Igaz, kell hozzá egy zsebszámológép.
Wickey19-04-2007 13:44:45 // 18022
Úgy lesz, ámbár nem kívánok még 30mm-et sem ültetni, a 225 széles gumik így is mindenbe bele fognak érni akár muszáj nekik akár nem :)
Tocsa19-04-2007 13:07:47 // 18021
Üdv a töröttből nem adod el a klímát? Legalább is ami maradt belőlle! Vagy átrakod?
Tocsa19-04-2007 13:05:55 // 18020
"Az, hogy mitöl fullad be a motor sok minden lehet. Mikor csinálja? Hidegen, melegen, terhelve, kisgázzal stb. Vagy amikor leléped 2000 -nél?"
Nos hidegen h amegyek vele olyan szaggatottan húz legalább is eza legjobb szó rá! Melegen olyan 1500 felettha lelépem 3 dik ba akkor is csinélja de sokkal finomabban !
Alapjárati motor tiszta és jól működik falsot nem szív! De viszont találtam némi olajat a (szívócső) gumi alján gondolom karter felől , vagy szelepdekli felől jöhet??? lenne valami gond? Vagy dugulás?Mármint abba a kis lecsapató szűrőben vagy mi az!
Na meg a llégtömeg mérőmet most fogom kiméregetni eddig sajna nem sok időm volt vele foglalkozni!
Gyertyaképet nem tudok nézni hacsak nem igaz hogy sima sorosporton össze lehet kötni a Pc vel a motronicot ! Diag. szoftver még akad is !
A gyertyák gyári belevaló Golden lodgék kb: 15000km lehet bennük!
Mobil19-04-2007 12:05:38 // 18019
A töröttből kéne kiszedjem a berakást már Robi intézné.
Az van hogy lassan eltörik a pedál annyira nyomnom kell hogy megálljon az autó. 2 szerelő is azt mondta h vákumpumpa nem termel eleg vákumot.
Lehet benne vmi mert ha elég sokáig nem fékezek működik. 1 x aztan huss :)))
jakuska19-04-2007 10:09:27 // 18018
Hali! De ez diesel óra... Most nézegetem a többiekét akik belső fényképet is raktak fel a kocsiról... Nekik is ilyen van! A turbó nyomás mérőt meg szerintem csak a benzinesek kaptak. Én nem hiszem hogy ez nem lenne eredeti müszerfal, inkább valami bibi van a mechanikával (vagy nemtom milyen elven müködik) Amugy már nem emléxek, de valaki tanácsára lecseréltem a 2005/55/15 ös gumikat 195/60/14 re.. mert elvileg az is csalhat, de ugyan annyit csal, mindegy milyen kerék van alatta. A lényeg, hogy valaki azt nézze már meg, hogy vajon hanyas fordulatban mejek 50, 60, éa 90 nel, és 130 al. A váltó és az egész gép eredeti, ugyhogy stimmelnie. Azt én is tudom,hogy 1000es fordulatban 45-tel kell hogy menjen 5 ben. Ezeket azadatokat nagyon köszönöm, de nem segit rajtam, mert nem enyivel szeretnék menni... Köszönöm még egyszer!!
Saughassy19-04-2007 08:27:42 // 18017
Ha minden eredeti, akkor 45.3 km/h val gurul 1000nel. Vagyis esetedben 85-90 korul lenne a valos sebesseg. De ez a km óra nem dízelé, innentől kezdve barmi lehet. Mondjuk meg az is, hogy a vegatteteled sem gyari. Szerezz egy GPSt, esetleg nem artana a dizel muszeregyseg sem, mar csak a turbonyomas miatt is.
jakuska18-04-2007 23:37:19 // 18016
Hali mindenki!! Raktam fel az oldalamra új képeket, szeretném kérdezni alfa 75 tulajoktól, hogy ebben a fordulatokban a kocsi mennyit megy 5ösben? Ugyanis nekem nem jól mutat a km óra. Érzésem szerint itt a képeken látható fordulatban van a 60 és a 90... De nem bizti... szóval ha megnéznétek nekem nagyon megköszönném, mindig attól rettegek, hogy bemérnek, mert ebben e kocsiban nem érzni a sebességet:))) Köcike!
prooF_7518-04-2007 18:05:00 // 18015
És azt nem tudjátok hogy a gyárilag ültetett tipusok (Ts és társai) esetében hogyan orvosolták ezt a problémát? Mert noha láttam már ts-en olyan gumit hogy a közepe teljesen le volt zabálva, de egyrészt ugyanezt láttam már nem ültetett verzión is (1.6) -gondolom a szilentek lógtak rajta-, meg olyan ts-t is láttam ami egyenletesen fogyasztotta a gumit...
[k i z z o]18-04-2007 17:54:20 // 18014
A torziot okosan tekerd.
Elöl 35 fog, hátul 34 fog van a torziós rudon. Azaz, ha okosan tekergeted, akkor elméletileg 2.5mm lépésekben lehet állitani a magasságot.
Pl. ültetni akarod 2.5mm -t akkor 1 et lelépted az elsöt, egyet fellépteted hátul.
Sokan elöl leléptetnek 1 fogat és olyan lesz a 75 mintha szétszakadt volna az eleje. Ha nem tul drasztikusan ülteted, pl. 30mm -t csak akkor az első negativ dőlés az alsó lengőkar és kaszni közötti távtartó hengerek kisebbre esztergálásával gyógyítható egészen addig amig a lengőkar végi nagy anya nem kezdi enni a kasznit.
Ha már ülteted érdemes a lengőkarszilenteket is megnézni - majd minden 75 -ön szarrá mennek az évek alatt - , meg mindenféle képpen kisebb gátlók jól jöhetnek. Ha a gyári gálóval ülteted igencsak unkomfortos lesz az eleje, valamint okosan be tud jönni a teleszkóp felső konzollal együtt a motortérbe.
A szilenteket azért mondom, mivel ültetés után méginkább szenvedni fog az eleje. Meg ha már lehúzod a lengőkarokat a torzióról.
Ja a karter védelme igen fontos, valami találj ki erre is. Ültetés után hajlamos lesz mindent összeszedni.
Robi18-04-2007 17:23:20 // 18013
Köszi. :)
Eldobta a futófelületét a drótokkal együtt, és ettől feldagadt, mint egy lufi. Be se fért a csomagtartóba, le kellett ereszteni. :DDD
Hari18-04-2007 17:07:46 // 18012
Csak az az egy probi, ha az elejét leülteted, akkorbetyárul ki fog terpeszteni a kerék. (Megoldás : a felső lengőkart kiveszed és a gömbtámasz eltávolítása után a felfogatást 3-5mm-rel kitolni. - furó,ujmaró,stb -)
Az alsó lengőkarok felfogatási pontja(-i) közé érdemes berakni keresztmerevítőt!!! (ketös célja van : 1. a futomű stabilitása; 2. az olajteknő védelme!!!)
Wickey18-04-2007 14:31:20 // 18011
-40mm-es ruganyó hátsótengelyre 80 eur újonnan, 5 év garanciával
Ehunn e. A torzión meg lehet tekerni hogy csüccsenjen.
Hari18-04-2007 07:49:22 // 18010
Igen a te motorodba bel van építve a burkolat alá, az adagoló, vevérlés meghajtás része. Elég s..r kiszedni, -fökép mert kell egy lehúzó a fötengelyszíjtácsához- és agyári jelölések szerint összerakni -tökölős- .
Egyébként mi van avákum szivatyúddal?
Mobil18-04-2007 00:44:16 // 18009
lesz-lesz sok újjítás még csak jojjon a lóvé....
Csütörtökön megyek egy kovácshoz fehérvárra, azt meglátom mit mond.
Ez a kisrugós cucc jol hangzik csak nincs kedvem olaszba kiszaladni érte.
Ultetés max elöl mert a hátulja elég alacsony. igyis leér a kipuff sokszor.
meg lóg az egész kipuff rendszer lehet azért is.
A vákumpumpa a fekete fedél alatt rejőzik? nehéz kiszedni?
picsába!!! nem uszom meg az aknaásást :))))
Marek18-04-2007 00:11:59 // 18008
Egy kedves pillanat a taliról:
[k i z z o]17-04-2007 23:14:47 // 18007
Hi,
az enyémben hátul dupla rugó van. Anno az olaszok a gázos kivitelekbe raktak bele még egy kisebb spirálrugót hátra, kettő gumi konzol kozé, pontosan bele a nagyobbik - gyári - spirálrugóba. Olaszban bontottam én is.
Szerintem ez a legjobb megoldás. ha ültetni akar az ember a gyáriból lehet vágni, a végét megkovácsoltatni + kisrugó vágva, kovácsolva. Komfortosan lesz kemény, de egy adott rugóút alatt a kicsi dolgozik, és a kerék nem szedi le a mázt a sárvédőről:)
Volt nekem is Eibach + 1 HKS ültetőrugó szettem is, de hátra ez a régi kis kovácsolós dolog vált be.
Igaz a gyári méret 16e /db ezért már van Weitec v. HKS, eibach stb. ha esetleg még ültetni is akarsz. Bár a kisrugós ültetés a leg - komfortosabb.
kizzo
Wickey17-04-2007 13:09:03 // 18006
Még nem.
Nem cserélek és nem újítok fel kuplungot, váltót, kardánt, fékeket (tárcsa, és betétek), rugókat és lengéscsillapítókat, ellenben új lesz a futómű, a kormánymű, a motor alja a hengerfejekig bezárólag (tömítések szimmeringek, tartóbakok), fék és tüzelőanyag csövek. Nem foglalkozok azokkal amik később is viszonylag fájdalommentesen cserélhetők.
Ellenben ha beszéltek vele, és hozott mintából tud dolgozni, odakölcsönzöm a -15mm-es Eibach sportrugóimat, azok pöpecek, az a keménység meg ültetés pont jó nekem. Nyilván egyszerűbb, és olcsóbb egyidőben többet legyártatni vele, ezesetben beszállok.
Gábor(figi75)17-04-2007 11:01:43 // 18005
Jók lettek a képek főnök!:-)
Azé még van hova fejlődni!!!:-)))
Kis dezign elemeket bevinni,pl középkonzol,légbeömlők stb megfújása!ű
Féknyerek rossosítása,lökösök megfényezése,lightos fólia az üvegekre stb...
silversurfer17-04-2007 10:58:40 // 18004
Beszéltél már velük?
Mert árakat nem nagyon találtam, nekem is kéne....
Wickey17-04-2007 09:58:18 // 18003
Nem olyan sok az, esetleg bepróbálhatsz bontottat, de az lutri.
Esetleg irány a rugókovács, azokból több is van az országban, én egyet találtam így hirtelen aminek weboldala is van:
http://www.autorugojavitas.hu/
Ők ott vannak a 15. kerületben a Pázmány és a Dembinszky sarkánál. Lap, és spirálrugót vállalnak, engem az izgatna, vajon a torzióhoz mit szólnak :-) lekopíroznám ezt az Eibach rugót ami a fekában van, igen eltalált darab.
Mobil17-04-2007 09:40:30 // 18002
A töröttről is...
Mobil17-04-2007 00:44:50 // 18001
raktam fel képeket az oldalamra a vasról
Mobil17-04-2007 00:11:51 // 18000
Hátsó rugók kerestetnek de vmi nagyon faszák ócsón.
Az enyémbe megfáradtak és HEPEHUPÁS :) úton vagyha beülnek hátra állandóan leér a segge.
Egy ismerősöm kovácsoltatott még anno de már nem melózik az öreg.
Ha van ötlete vkinek szójjon lécci. ujonnan 16 darabja. kicsit sokallom
Wickey16-04-2007 23:24:42 // 17999
Willy banyek... :-PPP
[k i z z o]16-04-2007 23:19:56 // 17998
Hi,
ha van lambda szonda meg Potis is az AFM -ben az normális.
A Motronic ML4.1 nek a köv. üzemállapotai vannak:
1. Lambda fitted - low octane
2. Lambda fitted - high octane
3. Lambda not fitted - low octane
4. lambda fitted - high octane
Ezt a Motronic melletti relé kinézetű S30 poziciójú config "doboz"adja meg.
Ez a doboz a Motronic egyes lábait hivatt kivezetni, és maga belül egy négypólus, ide oda kötött dolgokkal.
A kihozott lábak ide, a pin 10,11,15,27. ezek mind digitális bemenetek a Motronicnak, azaz egyes üzemállapotok itt vannak bekódolva. Neked ha van rajta kat. akkor closed loopos, azaz Lambda fitted - ilyenkor nem veszi figyelembe az AFM poti értékeit, és Lambda =1 értékre törekszik a mért kipufogógáz oxigéntartalom alpján - tehát pin 27 GND lambda ON, pin 10 lehet GND = low octane vagy Open = high RON>= 98 octane a használt oktánfaktortól függően.
Azaz teheted te Open loopba is és kézzel állitod be az alapjárati CO-t.
De a configtól biztos nem fullad be:) Az inkább AFM, vagy valamelyik injektor, vagy falsot szív, szikra, stb.
Az, hogy mitöl fullad be a motor sok minden lehet. Mikor csinálja? Hidegen, melegen, terhelve, kisgázzal stb. Vagy amikor leléped 2000 -nél?
Kéne rajta egy lambda szabályzás jelet mérni, falsot ne szivjon sehol, azt sem ártana átnézni. Sehol egy szisszenés az AFM után:)
Az AFM -nek a fedelét nyugodtan vedd le, nézd meg a szénpályát, tisztisd meg, és zárd vissza. Amit korábban irtál, az AFM ed nem gyári stb. Az AFM -et nagyon el kell ahhoz gyengiteni, hogy bekajáljon.
Milyenek a gyertyáid? Mármint gyertyakép.
kizzo
prooF_7516-04-2007 22:24:12 // 17997
Az szerintem nem gáz hogy van katalizátorod meg lambda szondád is. a motorkódból meg lehet állapítani hogy gyárilag katalizátoros-e. az lmm-et meg ki kell mérni, ha nincs vele gond, akkor viszont rejtély mitől fullad vissza a moci...
Gábor(figi75)16-04-2007 21:40:04 // 17996
Nagyot pirítottál Marek,milyen moci volt az ellenfélben? :-)))
Robi ez nem ér,neked hátul kelett volna ülni,kivételesen!:-)))
Tocsa16-04-2007 21:31:52 // 17995
Kis szemfüles nem is figyeltem! :-(
Willy16-04-2007 21:20:18 // 17994
Tocsa16-04-2007 21:13:33 // 17993
Király volt a Pörgés Robikám !!!!:) Gumi szétment? :))
Csongor16-04-2007 18:59:35 // 17992
Sziasztok!
Marek kérésére ide id belinkelem a szombati Alfa-Honda talin készített két 75-ös videómat:
75-ösök harca
Robi ihletet kapott :-)
Jó szórakozást!
Tocsa16-04-2007 17:28:36 // 17991
Hali !
Akkor krva nagy gebasz / disznóság van mert az Afm em potis és van lambdaszondám is katalizátorral!!!! Ja a lambdaszondám 3 vezetékes!!!
Akkor ilyenkor mi a helyzet? Valószínűleg valaki faragott annakidején mert nem én tettem bele az tuti!!!!
[k i z z o]16-04-2007 17:10:51 // 17990
Hi,
a felujitast nem ajanlom. Ha a szénpálya kikopott akkor indulhat kuka city -be.
Amugy ha a gyujtást rárakod és méred az AFM kimenöjelet, fedél nélkül mozgatod a csuszkát akkor lineárisan növekvő értékeket kell látnod egészen kb. 5V -ig. Segithet elsore még ha pl. WD40 -el áttörlöd a szénpályát, finoman.
Ha valahol az olvasás - feszültség - megtorpan, vagy leesik, illetve 5V -ra ugrik, akkor szakadt a pálya, ki kell dobni az AFM -et. Grafitpálya felujitása gyerekkoromban 6B grafit ceruzával ment, de mivel az AFM egy nagyon intenziven mozgó dolog, pillanatok alatt felemészti az utólagos felvitt grafitot.
A fedelet azonban minden esetben légmentesen vissza kell ragasztani pl. motortömitő masszával.
[k i z z o]16-04-2007 17:04:27 // 17989
Hi,
ha a váltókart levágod elvileg gyorsabban huzod a szinkronokat is. Azaz feeling -re jobb a dolog, de hosszabb uton érzed amikor fékez s kapcsol:)
Mobil16-04-2007 15:20:14 // 17988
Beindult a gép!! Hangosabb lett :)
Szal az olajsár handszigetelő hatású.
A váltókar azért lesz levágva mert rövidebb sugár ugyanaz a szög = rövideb ív
Tehát a 70 ms ból 50 ms os kapcsolási sebesség lesz. Szal így amikor te 3 asba váltasz én már a 6ost keresgetem :))))
Amugy nemtom, csak rövidebb jobb, vagy nemtom.
Az ülés azért venném ki hogy bevonjam bonobittal mert az homogén és szép fekete. :)
De lehet valami bőr vagy műbőr anyaggal.
prooF_7515-04-2007 23:49:20 // 17987
A visszafulladást lehet hogy kontakthiba okozta! Általában úgy mennek tönkre az lmm-ek, hogy kikopik az a csúszka ami az átáramló mennyiségről adja a jelet. szóval ha az össze-vissza küldi az infót, akkor a vezérlés is össze-vissza fog működni. Elvileg fel lehet újítani, az oldalamon a kedvenceim között van egy lap,ahol találsz hozzá leírást.
Hari15-04-2007 21:31:24 // 17986
Én már régen levágtam ...semmi gáz!
Saughassy15-04-2007 14:38:28 // 17985
Padlokarpit es ules talalkozasanal van egy femful ami a padlohoz fogja, azt kicsavaroz (ajto oldalan), de asszem ez inkabb csak a hatso tamlanak van. Utana az ulest csak erosen felrant, 2 helyen fogja egy brutal pattintos valami, uleshelyek kozepen-elol. Ha nem volt szerencsed es eloregedtek, akkor azok mar nem is fognak rendesen visszamenni. :) A hattamlat is celszeru lelazitani, mert akkor konnyebben alamegy az ulolap. Ja ott kozepen hatul is van vmi rogzitese az ulesnek, ha nem csak felbillenteni akarod, hanem kivenni. :)
Gábor(figi75)15-04-2007 13:49:18 // 17984
Aztán az miért lessz jó neked ha levágod? :-O
Az ülés alá gurult valami hátul? :-)
A mocit én is leszoktam mostni brigeciolos oldattal,eddig nekem se ázott be sehol!
Néha érdemes a vazatékeket és a csatlakozókat megtisztítani le-fel húzgálni,ne oxidálodjon be!
Még a testvezetékeket is érdemes megnézni elöl a kasznin!:-)
Mobil15-04-2007 01:04:12 // 17983
Hali
A váltókart egy flexel 5 centit ha megröviditem lesz vmi gond? :)
A hátsó uléseket vette már ki vki? én még nem jöttem rá hogy kell
Lemostam a mocit! remélem holnap beindul és zárlat sem lesz sehol.
[k i z z o]14-04-2007 23:59:38 // 17982
Hi,
meg nemetorszagban vettem ilyet kibaszásból haverom kocsijába.
Keressetek rá ebay.de -n a turbo whistler - re.
Iszonyat mód sipol. Nagyon durva hangja van.
Hari14-04-2007 23:41:44 // 17981
:O))) Na ez nem jutott eszembe, de ami késik....
Wickey14-04-2007 21:04:44 // 17980
A céges Kókuszokba is tettem ilyeneket. Lélekszakadva rohant szervízbe a fél társaság munkaidő után :))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
574
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?