Forum >> 75-90
Marek09-04-2007 21:48:11 // 17829
Szevasztok!
Ma este hazaérve, mikor letettem a Puntót az Alfával szemben, azt a tényt kellett konstatálnom, hogy a Húsvéti ünnepel alatt lelopták előről az emblémámat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hirtelen megmozdult bennem egy érzés....
Adja az Isten, hogy csak egyx észrevegyem amikor valaki az autómhoz nyúl!
Saughassy09-04-2007 21:21:35 // 17828
Mi tobb, az en listamon nincs is rendelheto bor. Opcionalis az ABS es metalfeny, az elektromos toloteto(nna ezt se gondoltam volna, mindig azt hittem szeria.) Es a klímaanláge. :) Ez egy dajcs prosi, amúgy hat jahre garival gegen átrozsdásodás
Saughassy09-04-2007 21:02:42 // 17827
Hmm...vmi mas lesz ott a problema feltengelyek kornyeken, nekem egyet sem sikerult elfogyasztanom, pedig ki tudja milyen allapotban vettem. Sot az egyik lelkes szerelo osszerakta nekem -1 csavarral es azt is elviselte honapokig. A sperr pedig eleve nem gyotorheti, az max a diffire lehet kellemetlen hatassal. Hiszen ha mindket kerek kapar akkor az egy kerekre/feltengelyre juto ero is felezodik. Lehet, hogy vmiert ferden all a DeDion vagy a valtod?
Saughassy09-04-2007 20:59:45 // 17826
Na mutasd azt az extralistat. Az en katalogusomban szeria. Scanneljem?:)
Wickey09-04-2007 20:58:41 // 17825
de Fiatok, csak jól álcázzák :)
Annyit még ehhez, hogy én pont lesz@rom ki mennyire olcsójános, amíg működik az autóm, és ennek a 156-nak 200ezer km-el a háta mögött sincs több baja mint egy első/második tulajos, megkímélt 220-250ezer km-es 75ösnek. Sőt.
Fangio09-04-2007 20:55:15 // 17824
Ugyanakkor 1 mai Fiat -ban sem ülnék pl. 147, 156, 159 stb, ahhoz látom túl sok szart fejlesztünk beléjük, elektronikailag a GM csoport FIAT / Alfa tagja a leg olcsó Jánosabb azaz rendesen nincs bennük ANYAG, csak design ami meg 1 idő után nem elég.
Volt egy sudom nagyon jó autó volt, és ha egyet újonnan lehetett volna venni vettem volna egyet, mikor minden erőfeszítésem ellenére szétrohadt. Volt egy 75-öm is az biztos, hogy egy igazi alfa, és lehet hogy nemlesz többet ilyen jó alfám, de egy idő után sajnos minden felett eljár az idő, és kompromisszumokat kell kötni. Ha majd egyszer megengedhetem magamnak hobbi autónak újra veszek egy 75-öst. Részben igazad van, de nem hinném, hogy most egy Fiatom lenne, /ültem már Fiatban/ ebből csak azt akartam kíhozni hogy nemkell bántani azokat sem akik a körülmények alakulása miatt engednek az álmaikból, nem tehetnek róla, hogy a világ rossz irányba "halad". Szóval 147,156,159 nem Fiat.
Tocsa09-04-2007 20:32:23 // 17823
Várom válaszod mi is lenne a jó megoldás szerinted ésszerű keretek közt ?
Van egy tarcsi hengerfelyem ! Amit meglehetne csinálni! csak vezmű tengejyek kellenek bele !! aszthiszem középen kikönnyített szelepek vannak benne a szívó oldalon tehát homorú a közepe ezek a gyáriak? mert ami most rajta van azok síkak és nemtudom melyik a gyári ! ???? :)
Ja most látom hogy a béla a motort is eladta . Kár !
Tocsa09-04-2007 20:22:50 // 17822
Direkt szűrő és a zaj orbitális orgiává változik ha fokozni akarod akkor kell még egy jó kipuff rendszer savállóból!! :DD
Engem nem zavar egyébként és jó hangja van ma is az úton csak mindenki bámult utánnam amikor odanyomtam neki a kanyarokban hegynek felfelé keresztbe!!!!! :D Csak az asszony hamar figyelmeztetett hogy hátul vannak a gyerekek! :((
Tocsa09-04-2007 20:17:41 // 17821
Nos akkor én gtv6 osét keresek kinek van eladó????:DD
Tocsa09-04-2007 20:16:32 // 17820
Akkor melyik is a leg optimálisabb tipus?:D
Közepes fogyi alap speer és elég jól is megy !! :D
Csak háát kinövi az ember idővel és többre vágyik!!!!!:DDD
Tocsa09-04-2007 20:14:04 // 17819
Az a bajom a féltengelyekkel hogy már a harmadik párt cseréltem eddig!
Eszi a speer rendesen!Na meg a pörgés és a sok szerpentines út a bükkben meg a zemplénben!!!:DDD
Igaz bontottak voltak a csere darabok de jók és mindegyik gondosan elmosogatva és újra lezsírozva, felgumizva ! Talán az ucsó csere nem volt de az így is ugyan addig bírta az van most is alatta bár már kezd lógni!
Tehát azért gondolkodtam a rövid kombináccióban! :-)
Tocsa09-04-2007 20:01:53 // 17818
Nyugodj bele pajti de neked az a legjobb váltó ami alatta van, mert annál hosszabb nincs ez az igazság ! Lásd alább a táblázatot!
Rakj alá nagyobb kerekeket!:) Tehát csere lelőve! :)
Azé érzékeled a fanokat mennyire jó a brancs !:DD
Csak fel kell dobnom egy jó műszaki témát és ugrik is rá mindenki!!! :DDDD
Tocsa09-04-2007 19:57:58 // 17817
Először is köszi a kimerítő választ! Nos a kompresszió arányt hogy is növelhetnénk? Mondjuk levennénk a hengerfelyből? Ha igen mennyit szabad leszedni hogy a gyári dugók még ne verjék szét? Gondolom vannak konkrét adatok! A dugattyúzás enyhén költséges megoldás!:) Tehát hengerfely megszed , +nagyobb vezmű tengely ?! A Kb 170-180 lóerővel meglennék elégedve! :))
Ez még élvezetesbbé tenné a hétköznapi autózást , és gondolom ésszerű keretek között maradna a fogyasztás is!:)
Egyik külföldi alfás oldalon olvastam hogy van kompi optimalizálás (chip tuning)
a 2.0 Ts mocihoz olyan +20 le igér aszthiszem de megnézem és belinkelem!
Ez valóban megoldható kompival? Vagy csak humbuk!
Legszivesebben csinálnák egy turbós Ts -t de ahoz sok pénz kell , na meg imfó!!
Egyenlőre a lóvé a ház építgetésére kell de majd utánna belefogok egy szűz motorba!
A váltó ügyben szerintem a ts váltó a leg optimálisabb tehát marad !
Amúgy végre a dízzelé a tuti ! Erős motorhoz biztos 2.5 ös váltóját raknám vagy egy turbósét! De szerintem a ts moci is bírná csak kissé lustábbnak hatna a nagy ejtések miatt ezért nagyon pörgetni kéne!
Sajnálom azt a giuilettát nagyon fájt rá a fogam főleg hogy akkoriban az enyém elég gatya volt ! A mociját megtartotta? az egy turbó volt ha jól tudom nem?
Amúgy megírhatnád a tel számát nekem megköszönném!
Wickey09-04-2007 18:04:17 // 17816
akármit csinálsz, az america extralistáján a légkondi és a bőrbelső között szerepelt a sperr. Csak a TSbe rakták gyárilag szériában.
Persze akinek volt dójcsmark a 3.0V6 75re, annak futotta a párszázas felárba fájó sperre is.
Saughassy09-04-2007 16:35:50 // 17815
Lusta vagyok visszakeresni ki irta, de a kozdarabos hatso erosebb feltengely az a GTV6 e, a 3.0e egyben van es hosszabb. Keseru tapasztalat volt. :)
Saughassy09-04-2007 16:34:09 // 17814
Őrületbe kergettek ezzel a sperres America/3.0 valtoval. Látott már vki sperr nelkulit? Hacsak nem olyan "Americaban" amire utolag ragasztottak a feliratot, vagy mint nehany jobb sorsra erdemes Milanoban amiben max a kozepkonzolra kendacsolt Milano felirat az eredeti. :) Bar tegyuk hozza tenyleg nem minden Milano sperres. :)
Robi09-04-2007 15:44:37 // 17813
Keríteni kellene neked egy 2.4 TD váltót. Azzal pont jó lenne.
Nekem a 90-es 3000-et forog 130-nál, de a 90-esnek nagyobb a kereke, mint a 75-ösnek. A 75 gyári mérete 195/60R14 (590 mm), ami megközelítőleg a 195/55R15-nek felel meg (596 mm), a 90-esé viszont 195/60R15 (615 mm).
Tehát mondjuk saccoljuk úgy, hogy neked 120-nál forogna 3000-et. Akkor 180-nál 4500-at forogna. Az úgy jó lenne neked, nem? :)
Gábor(figi75)09-04-2007 14:23:41 // 17812
Ok BOSS,én neked hiszek!:-)))))
Szóval akkor vagy mendemonda,vagy 115 lovas!:-O
A T betű "tévedés" volt!:-)
Viszont sokat pörög 180-nál,benne a pirosba,az az 5-dik kiosztás nekem rövidek tünik!:-/
Robi09-04-2007 13:20:43 // 17811
Elég egy akna is. 1-es autó váltó le, 2-es autó váltó csere, utána 1-es autó váltó fel. Ha minden simán megy, akkor egy nap alatt megvan.
Robi09-04-2007 13:17:58 // 17810
Egyébként a visszaalakítást már Esztergomban megkezdtük, az öntapadós T betű formájában. :DDD
Robi09-04-2007 13:17:13 // 17809
Vissza kellene alakítani oktatóautónak, és akkor lenne mivel tanítgatni a barátnőket/feleségeket. :)
Robi09-04-2007 13:15:11 // 17808
TS alá a TS hajtáslánc a legjobb szerintem. Nem érzem úgy, hogy rövidebb vagy hosszabb váltó kellene alá. A kis féltengelyek miatt meg ne izgasd magad, ha a hátsó fékek nyomatékát át tudják vinni, akkor a TS motor szerény 186 Nm-étől sem fognak kifeküdni. :)
Robi09-04-2007 13:10:29 // 17807
Na figyelj:
VM08B, VM32B: 125 paci. Ezek elektronikusan vezérelt adagolóval vannak szerelve. Onnan ismered meg például, hogy viszonylag vastag kábelköteg meg az adagolóra.
(Bosch VE 0 460 404 997)
VM84A: 114 paci. Ezek is 2.5-ösek, ilyen volt a régi, még nem krómcsíkos 164-esekben. Ezeknek full mechanikus adagolójuk van, mint a te autódnak.
Bosch VE 0 460 404 050 és Bosch VE 0 460 404 065 adagolókkal szerelték.
Szóval ha át lenne fűzve a motorod 2.5-re, akkor 114 lóerős lenne gyárilag. Mondjuk én jobban hiszek a tolómérőnek, mint egy mendemondának, amivel egy előző tulaj vakítja a következőt. :) A plusz lóerők inkább a megemelt turbónyomásnak, és a megemelt kaja adagnak köszönhetőek.
Wickey09-04-2007 12:09:57 // 17806
TS körülbelül 5500-nál megy 180-at. Jó lenne az neked? :)
Wickey09-04-2007 12:09:13 // 17805
2.4TD váltó.
Gábor(figi75)09-04-2007 12:06:34 // 17804
:-))))
Szóval a lényeg az,hogy hosszabb vátó kéne nekem,mert ez a dög menne,de nem tud mert elfogy az áttétel miatt 5-ben!:-/
180-nál még mindíg van kraft,de már pirosban pörgök és ez nagyon idegesít!:-/
Wickey09-04-2007 12:02:27 // 17803
mégse nekem kell könyörögni egyfolytávan, hogy ne hisztizzek :-))))))
prooF_7509-04-2007 11:46:19 // 17802
hello! csak nyugodtan.:)
prooF_7509-04-2007 11:33:21 // 17801
Ez azért felháborító hogy az 1.8ie áttételei 1:1-ben azok mint a 2.0TS-é! azért van némi különbség a két motor között... Mondjuk nekem nincs különösebb gondom vele, azt leszámítva hogy az 5. lehetne sokkalsokkal hosszabb is.Ha az ember mondjuk nyugisan akar 100-as tempoval haladni, akkor is már 3300 körül forog a motor, és az már eléggé zajos tud lenni, aki utazott már ts-ben az tudja, hogy 2500-tól már ordít a motor. :(
Gábor(figi75)09-04-2007 11:29:43 // 17800
Téged aztán lehet húzni,rosszabb vagy mint én!:DD.. .-)))
kaibinger8409-04-2007 10:57:38 // 17799
sziasztok!
Lenne egy kérdésem!
Wickey09-04-2007 10:54:02 // 17798
Váltóból van ezerféle, valahol találtam sebességfokozat és diffi áttételeket egy szép nagy (nagyon nagy) táblázatban, esély sincs rá hogy ember megjegyezze. Amikkel én eddig találkoztam: 150le körül a 75TS a legoptimálisabb, 180-190le körül (3.0V6) pedig teljesen jó az America váltó. Van egy sperres America váltóm, azt megtartom a 210 lovas motoromhoz, de gyorsulási versenyekre TS váltót tolok alá :)
[k i z z o]09-04-2007 10:06:38 // 17797
Hi,
Béla eladta a Giuiletta -t pont most viszik, arról vettem tőle az első futóművet.
Amúgy az üres kasznit adta el, a motort már régebben, csak a tuti váltó van meg az én kerekeimmel benne:)
Kérdeztés sokat:)
Injektorok, ami nagyobb injektor a gyári helyett azzal simán be fog zabálni, ha csak levegőt nem adsz neki valahogy, azaz komolyan faragni kell.
Ami nagyobb standard injektor az az 1.8TB de más a benzin becsatlakozása mint a TS-nek.
Power gyújtás nem kell neki, attól jobban nem megy, csak szebben ég, plusz nagy kompresszió esetén - a gyári TS 10:1 / nekem olyan 12:1 - van jelentősége, értsd biztosabban áthúz. Gyári moci esetén nem igen kell.
Amit a motorral lehetne csinálni: kompressziót fel - legyen benne kakaó, mondjuk ez attól függ mekkora szivótengelyt választasz, esetleg nagyobb szivószelep, de nem muszáj, optimalizált csatornák, meg egy nagyobb CSAK szívótengely. Ezek után lehet neki benzint adni, de van esély, hogy a légtömegárammérő megoldja. Elsö blikkre jó a gyári kipufogórendszer is , bár nem optimális.
Sürités + tengely, + kis benzin OK for 148 ----->>> 170,180 LE
A TS nek sokkal optimálisabb az égéstere, kompresziót is könnyebb emelni rajta, mint a 2.0 Nord -nak.
Benzinnyomás szempontjából a gyári 2.8 - 3BAR ok, az injektor nem igen szereti a 3BAR feletti nyomásokat, azért kell bele nagyobb cc injektor, uakkora nyitvatartási idővel, és akkor az AC sem hal be.
Szóval szerintem először mechanikai tuning, utána kellenek a cullangok.
A váltós beszélgetésre, nekem is egy 2.5 V6 váltó van alatta, hosszú 2-es -el,
igy 2ban kb. 120-at megy. valóban hosszú a 2.0iE alá, 1.6 váltóval brutálul gyorsult, igy lomhább, de jobban lehet vele haladni. Vigyázni kell mert rengeteg váltó tipus volt hozzájuk, ami biztos, hogy utcára a köv. difi végáttételek voltak: 3.0 V6 is 3.55
1.6 IE 1.8 IE 1.8 TURBO 2.0 TS 2.0 TD 2.5 V6
4.56 4.30 3.91 4.10 3.55 3.73
Azonban variáltak rendesen a sorkerekekkel, nekem is igy van hosszú 2-es váltóm.
Itt egy referencia kb. sebességet számolni: Ezeket 1000 rpm -re kell érteni
1.8 IE 1.8 TURBO 2.0 TS 2.0 TD 2.5 V6
1 -- 8.81 km/h 9.61 km/h 8.81 km/h 8.78 km/h 10.14 km/h
2 -- 14.72 km/h 16.20 km/h 14.72 km/h 15.71 km/h 16.96 km/h
3 -- 20.66 km/h 22.73 km/h 20.66 km/h 24.42 km/h 23.79 km/h
4 -- 26.77 km/h 29.45 km/h 26.77 km/h 32.48 km/h 30.83 km/h
5 -- 32.47 km/h 35.72 km/h 32.47 km/h 39.39 km/h 37.39 km/h
kizzo
ALFA75td09-04-2007 09:12:00 // 17796
Sziasztok skacok milyen jól elszorakoztajátok egymást :-)
Wickey09-04-2007 09:04:22 // 17795
Tocsa 2007-04-08 22:59:45 // 17789
figyu eladom neked a speres váltómat ha intézel egy america váltót az se baj ha szinkronos! :) Tehát hajrá fizetni ráérsz részletekben! :)
Neki írtam hogy a 2.0TS-nek hosszú az America váltó, ami mellesleg, ne áruld el senkinek, de áttételeiben kábé egy az egyben megegyezik a 2.0 TD váltóval. Valami apró különbség van, de tényleg nüansznyi. Szóval amit America váltóról írtam nyugodtan helyettesítheted 2.0TD váltóval.
Továbbmegyek, Figi, neked America váltó van a kocsid alatt, na? Itt a soha vissza nem térő lehetőség hogy legyen egy hulla rövid sperres váltód.
Gábor(figi75)09-04-2007 08:49:23 // 17794
Aha,ismét köszönöm a kimerítő választ,tetsztelem meddig tudod ezt fokozni!:-))))
Az Amerika váltót akkor is te kevertet ide! :DD.. :-)))
Wickey09-04-2007 08:45:42 // 17793
Amúgy a faszt fogok neked magyarázkodni, ha kifizetsz Robinál egy váltó föl-le szerelést, adok kölcsön egy benzines váltót. Csak nézegetnél, apám, nem menne 100-at se az autód.
Wickey09-04-2007 08:44:56 // 17792
figi, ezt már vagy ötször elmagyaráztam.
Gondolkozz, a dízel max.4000-ig forog. A benzines meg 6000 fölött.
A dízel ötödikben 4000 körül 150-160-at megy, még a rövidebb, 2.0td is.
A benzines, ötödikben, 4000 körül meglepő módon ugyanannyit.
A fogaskereket ugyanis vajmi kevéssé érdekli mi tekeri meg őket. Ha ugyanannyi a fordulatszám, ugyanannyit megy az autó ugyanazzal a váltóval / diffivel.
Namost. A benzines viszont leforog 6500-ig akár. 6500/4000*150, azaz elméletileg 250 lenne a végsebessége. Ráadásul most még csak a rövidebb 2.0TD váltóval számoltam. A 2.4TD váltó még hosszabb.
Amúgy ugyanez a gondolatmenet érvényes alacsonyabb sebességi fokozatokban is. A dízel mondjuk 1000-4000-ig terjedő tartományban dolgozik, a benzines 1000-6500-ig. A dízel egyesben mondjuk 50et megy, a benzines mondjuk 60-at. Visszaosztva 1000rpm-re a dízel megy 12.5km/h-val, a benzines 9km/h-val. Ugyanazon a fordulaton... A dízel váltó tehát sokkal később fogy el, 6500rpm-en megy 85-90et. Annyit mint egy benzines váltó kettesben.
Gábor(figi75)09-04-2007 08:20:14 // 17791
Wickey: az America váltót már te keverted bele,én csak cserére invitáltam TS-dizel!:-)
És ha a dízelt teszi a TS alá,akkor lent pörög fent elfogy,nem? :-O
Rumi09-04-2007 00:41:07 // 17790
nem gyenge, irigy vagyok mint állat, hogy volt időd és kitartásod beleásni magad, és megis csinálni!!
hatalmas gratula a vashoz!
Wickey08-04-2007 23:56:54 // 17789
figi, kihagytál egy szót. "szar". A gyorsulása America váltóval nem iszonyat hanem iszonyat szar lesz. :) Harmadikban 170, negyedikben 200, és utána meg egy ötös, ez így jól hangzik, de úgyis gyenge a motor ahhoz hogy ötösben 5200-5500 fölé forgassa, akkor meg minek? :)
Wickey08-04-2007 23:54:25 // 17788
Túl hosszú neked az America váltó. Nekem is hosszú a 2.5 alá.
Amúgy meg a gtv6 és a TS váltó felül egyforma, alul a gtv6 rövidebb, többet ejt a fordulaton. Kettesben valami röhejes 80 a vége, igaz, még hármasban is megnyikkantotta a gumikat anno :)
150-160 lóerő környékére nincs hibátlanabb a TS váltónál, ráadásul gyárilag sperres. Ja. TS váltót keresek. Nagy tételben. :-)))
Tocsa08-04-2007 23:32:10 // 17787
Na csá jóéjt ! Majd holnap mesélek merre jártam! :-)
Tocsa08-04-2007 23:29:24 // 17786
:))) Elég nehezen tudnánk összehozni a cserét! legalább egy teljes nap és két akna vagy csápos emelő!:) Na meg engem az erősített kuplung izgat! :) na meg az erősebb difi legalábbis az szerintem erősebb!
Gábor(figi75)08-04-2007 23:06:53 // 17785
Gondolod hamarabb szerzek V6 váltót mint speerest!:-O
Legfeljebb cserélhetünk akkor legalább iszonyat gyorsulásod lessz,nekem meg speeres váltóm!:-)))))
Tocsa08-04-2007 23:02:01 // 17784
nembaj akkor majd dobunk bele oda is pedált és cerélünk egy hétre hogy megtanítsam vezetni az asszonyt! :DDD Mert nem tud még vele menni sajnos és én meg nem ihatok!:(
Tocsa08-04-2007 22:59:45 // 17783
figyu eladom neked a speres váltómat ha intézel egy america váltót az se baj ha szinkronos! :) Tehát hajrá fizetni ráérsz részletekben! :)
Gábor(figi75)08-04-2007 22:59:01 // 17782
Bal = jobb!:-)
Gábor(figi75)08-04-2007 22:56:56 // 17781
Igen,egészségükre!:-)
Nagyon hiányzik belőlle a speer,de ahogy a dolgok állnak nem is lessz benne 1hama!:-/
Aztán,hogy igaz-e amit a muki mondott nem tudni,nagyon nehezen akart emlékezni a dolgokra,és mivel telefonon értem utol,még az is lehet szivatott!:-O
Ez 1 elég nagy cég akik oktatással foglakoznak több autóval!:-O
Gyanus is volt a bal oldalon valami nyulvány volt a kesztyűtartó alatt,nos az volt a pót pedál helye!:-/
Tocsa08-04-2007 22:53:14 // 17780
Robikám lenne egy szakmai kérdésem ! A 2.5 ös váltó mennyivel tud többet ?
Érdemes a ts alá tenni? Ja és erősített america féltengelyeid vannak -é?
persze a toldó adapterrel együtt vagy mi a fene az mert rövidebb. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
484
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?