Forum >> 75-90
NaTo28-09-2006 10:20:20 // 14579
Szevasztok!
75 TURBO motorleírást, bármilyen szerelési útmutatót, doksit keresek! Ha valaki ismer olyat, aki látott már ilyet, írjon nekem please!
Inner Circle27-09-2006 08:09:00 // 14578
Oszt szénkefét hol vettél?
Amúgy gratz :-)
Mobil26-09-2006 23:36:31 // 14577
nah sikerült a generátor problemot elhárítani:)
elkezdtem lebontani a csöveket otthon, hoigy hozzáférjek a gemerátorhoz mivel nem volt töltés, de azt már nem tudtam leszerelni mert az alsó csavar berohadt. Akna hiányában nem is fértem hozzá. Áthívtam autóvillamosági "szakembertt" idézem: "már régi kell bele egy új mert 9ezerbe kerülne a felújítás"Gondoltam leszedem a fesszabályzót róla hátha. És az egyik szénkefe kb 1 centivel rövidebb volt mint a masik.500 ft la pár bele. kicsereltem és már jó is.
Rossz volt Alfa nélkül!!!
Ja es rönóba kb. 50 km után jöttem rá miert nem int vissza 1 kartárs se:)))
De holnaptól.......:DDD
Inner Circle26-09-2006 14:30:53 // 14576
A hátsó ülés dönthető, tetszőleges irányban, sőt csavarható és forgatható is, csak előtte ki kell szerelni az autóból. Ja és mögötte van a benzintank, ami egy kicsit gátolja az utas- és csomagtér összenyitását :D
Wickey26-09-2006 13:53:02 // 14575
Először is kit érdekel a hátsóülés? Örüjjenek hogy beülhettek.
Másodszor is mi ez fócvágeny, hogy a két érdemleges kényelmi extra az autóban a 40-60 arányban dönthető hátsóülés, és a fejtér? :)
Inner Circle26-09-2006 12:15:44 // 14574
Hömm. Egyelőre jó lesz úgy, amilyen lett (nem sűrűn nézegetek fölfele, szóval egy-két ránc nem a világ, és fő hogy nem lóg a fejemre), majd a nagygenerelnál lesz aktuális a kérdés. Hogy oldottátok meg a 3D tereptárgyakat, mint pl. a középső lámpa?
Másik kérdés: az is idegesít, hogy maga a kárpitváz is lóg. A lámpatest pl. imád "bebólintani" előre, mert csak hátul van felfogatva egy csavarral: itt van egy olyan ötletem, hogy a két lámpaizzó között fúrok egy lyukat, mert pont fölötte van a tetőben egy kiemelhető vas merevítőlemez, ami szintén megfúrható, ellendarabot bele és máris két ponton lesz rögzítve a lámpatest, amit ráadásul a búra hibátlanul eltakar majd.
A hátsó ülések fölött meg centiket lóg a kárpit, ez annyira nem érdekel, de azért ha már egyszer csinálunk valamit, csináljuk meg jól... Először arra gondoltam, hogy egy fémlemezt (pl. a lakásajtó-küszöbökhöz használt alumínium sávot) behajlítom-befeszítem a kárpit és a tető közé és az majd szépen felfeszíti, de elvetettem, mert nem tudtam volna úgy a kárpithoz rögzíteni, hogy a kárpit alján ne látszódjon a vékony szövetanyag alatt a rögzítés. De ha ilyen drabálisabb tetőkárpit lenne, mondjuk padlószőnyeg, akkor az alá már simán el lehetne rejteni a tetőkárpit és a fémcsík összeerősítését és ezzel a hátsó utasok értékes cm-ket nyerhetnének a fejtérben :-)
kando.26-09-2006 08:52:23 // 14573
Miféle jeladó szenzor van abban ??? :-o
Zsót25-09-2006 22:29:27 // 14572
Remélem is!:-)
Kéne vennem 1 bal hátsó féknyetget,de akkor már mit aprózzam:DD
Gábor(figi75)25-09-2006 22:12:41 // 14571
Aha,akkor sajnálom is!:-)
Nah,mit hallok veszel 1 TS-t? :-O
És minek az neked, :-)
Gábor(figi75)25-09-2006 22:10:08 // 14570
Hiszem ha látom!:-)
Zsót25-09-2006 22:06:47 // 14569
Különben qrva jó volt a fiatos buli!!!Faszás vót!!Nagyon tetszett!!! Bánhatod,hogy nem jö(7)ttél.... Csak a hazafelé jövetel volt monoton,mert már fáradt voltam,de legalább teszteltem a mocimat!Nyomtam neki a 150et végig:)és rájöttem,hogy 5ezres fordulaton megy legszebben:)akkor a legnyugodtabb.
Gábor(figi75)25-09-2006 22:05:02 // 14568
Hmm,akkor elmondom a frankót!:-)
Tudod én tősgyökeres alföldi srác vagyok és ha hiszed ha nem elég ritkán járok a vidámparkba hullámvasutazni!
Nos,Budán a szűk utcákon szerpentineken ott ahol Robi az úr,te vagy a nyerő!:-))))
De itt sztyeppén othonosabban mozgok!:-)
prooF_7525-09-2006 20:16:12 // 14567
Na menj a tudod hova:DD Megtartom a hardykat, és veszek hozzá egy nagykardános Alfát:)
Wickey25-09-2006 19:53:05 // 14566
hehe, és még nem vittem a 156-tal az Árpi hídon. Amikor ugye még nem voltam tisztában a 156 és a gtv közötti szélesség és hosszúságkülönbséggel... Nagyon népszerű lehettem akkor :D
Robi25-09-2006 18:10:50 // 14565
Azért még gyúrhatsz egy kicsit a dologra, ha jól emléxem, múltkor valaki egyszerre akart bekaksizni és behányni, amikor megkergettem egy kicsit a jó öreg 90-est. :D
Lobot25-09-2006 17:42:23 // 14564
IC: Az a szőrözés, amire te gondolsz, az a flokkolás. És szerintem többe kerülne a tetőkárpitod ilyen módon történő bevonatolása, mint amennyiért vetted a vasat. Én is TDI75 féle verziót javaslom. Nekem is így készült, annyi eltéréssel, hogy nem szőnyegpadlót, hanem normál kabát szövetet (Remete mester ötlete alapján) ragasztottam fel. Az talán nem olyan "durva", mint egy szőnyegpadló.
Zsót25-09-2006 15:17:03 // 14563
A gumi van rákenődve a felnire!!!
Gábor(figi75)25-09-2006 15:13:04 // 14562
Nah,apád megint nekiment a talicskával? :-)))
Kenegesd le szépen!:-)
Gábor(figi75)25-09-2006 15:08:31 // 14561
Ha a töltésed jó,akkor a jeladó szenzorod sz@rt be!
A töltést úgy nézd meg,hogy indítás után röktön ráadod az ablaktörlőt és ha 2-3 mp után felgyorsul akkor van rendesen töltésed,a többivel ne törödj!:-)
TSABA25-09-2006 15:07:14 // 14560
Mérd meg,ha 13.5 alatti akkor szerelés.Nem ajánlom a generátorcserét mert mocsok drága.Diódahidat kiméred v. kiméreted,fesszab. megnéz,megmér ,generátorbelső kipucol,kimos,kiszárit oszt kész.Leszedni nem sok,ha rám hallgatsz kiveszed a légszűrőházat,úgy könnyen hozzáférni.Nekem is villog néha de a tizedik km után abbahagyja.Lehet hogy érzékeny.Álló motornál nem szabad világitani csak ha gyújtást adsz ,akkor ugye minden ég pár másodpercig.Azt is nézd meg hogy minden csatid rajta van e a generátoron.Az utastér felé megy egy szál ami a chek controll felé ad jelet.Gerjesztés nélkül sincs töltés,tehát az akku felöl is jönni kell egy kábelnek(légszürő alatti sorkapocs,próbalámpával kimérhető.
TDI7525-09-2006 15:06:10 // 14559
Nézzed meg az oldalamat!
1 lekopasztott tetőkárpit
2 padoószőnyeg KB. 1000 forintos/nm
3 Palmatex
4 ecset
5 Palma higító
6 KB 2 óra ragasztás
A végtermék magáért beszél, csak légy nagyon türelmes és hörűltekintő.
Zsót25-09-2006 15:05:07 // 14558
Gábor(figi75)25-09-2006 15:04:56 // 14557
Nem lessz benne nagyhardy sajnos!:-(
A többit meg sem halottam,vegyél mutyukit az hozzád való!:-)
Gábor(figi75)25-09-2006 14:58:33 // 14556
A góf 2,azt én is eszegetem,van itt a környéken néhány agyontunigolt csoda!:-)))))
Amúgy mindenkinek neki megyek,a végeredményt annak tudom be álltalában ki volt a bátrabb,magunk között mondva én szoltam az lenni! DD.. :-))
Mondjuk én előnnyel indulok,éjjel,nappal a száguldozást gyakorolom és mit mondjak elég jól csinálom,eddig még nem fordultam fel!:-)
Ezért merek relatív gyengébb Alfámmal bömm-525 ellen kiálni!:-))
Inner Circle25-09-2006 13:52:26 // 14555
Ejnye, be kell lássam, hogy az Asztma kombi csomagtartóját a fontos igénybevételek szem előtt tartásával tervezték:
Pont belefér a 75 tetőkárpit! :-)
Aminek az otthoni helyreragasztását továbbra sem javaslom senkinek... a hétvégén sikerült egyet tönkretenni, egyet meg rondán megragasztani. Pedig ez már a második és a harmadik volt és már enyvezőcsipeszt meg hasonló csodafegyvereket is bevetettem... Szerintem lehetetlen, mert a tetőkárpit kétdimenziós anyagát háromdimenzióssá torzították a gyárban, és ez a háromdimenziósság a lógó tetőkárpitból már eltűnt. Került bele viszont másféle torzulás: a lógásban kinyúlt és már nem passzol a kárpithoz. Szóval egy ilyet házilag visszaragasztani: bukta.
Viszont az autókiállításon láttam az egyik "segédpavilonban" egy műszerfalakat "szőrösítő" társaságot. Szerintem piszok ronda a végtermék és hülyének kell lenni ahhoz, hogy az ember ilyen műszerfalat akarjon, viszont tetőkárpitra jó lehet. Nem tudja valaki, melyik cég csinálja ezt, és hogy vajon a kárpit szövettől megfosztott vázát be tudják-e burkolni? Az lenne a tuti megoldás.
Pont belefér a 75 tetőkárpit! :-)
Aminek az otthoni helyreragasztását továbbra sem javaslom senkinek... a hétvégén sikerült egyet tönkretenni, egyet meg rondán megragasztani. Pedig ez már a második és a harmadik volt és már enyvezőcsipeszt meg hasonló csodafegyvereket is bevetettem... Szerintem lehetetlen, mert a tetőkárpit kétdimenziós anyagát háromdimenzióssá torzították a gyárban, és ez a háromdimenziósság a lógó tetőkárpitból már eltűnt. Került bele viszont másféle torzulás: a lógásban kinyúlt és már nem passzol a kárpithoz. Szóval egy ilyet házilag visszaragasztani: bukta.
Viszont az autókiállításon láttam az egyik "segédpavilonban" egy műszerfalakat "szőrösítő" társaságot. Szerintem piszok ronda a végtermék és hülyének kell lenni ahhoz, hogy az ember ilyen műszerfalat akarjon, viszont tetőkárpitra jó lehet. Nem tudja valaki, melyik cég csinálja ezt, és hogy vajon a kárpit szövettől megfosztott vázát be tudják-e burkolni? Az lenne a tuti megoldás.
kando.25-09-2006 11:32:11 // 14554
Gyújtás kapcsolásnál villog ?
Akkor lehet valami kontakthiba, vagy feszszab. hiba, szerintem.
Mobil25-09-2006 11:28:57 // 14553
akksu tökéletes. 2 hete vettem. Az a fura, hogy be sem indul a motor és ugy is mar villog. eddig nem csinalta. Töltés ugye pedig nincs csak járó motornál?
Van vkinek egy szerelési könyve digtális v bármilyen formában?
kando.25-09-2006 11:16:38 // 14552
Feszszabályozó hiba nem lehet még ?
Vagy itt egybe van építve a generátorral ?
Esetleg kontakthiba a töltésnél vagy valahol a generátor, akksi kábelezésénél..?
Inner Circle25-09-2006 11:15:14 // 14551
Mikor villog? Indulásnál, nagy terhelésnél, vagy csak úgy? Amúgy az aksid jó?
Mobil25-09-2006 11:12:50 // 14550
Az aksijel villogása csak generátor probléma lehet ugye? ma megmérem hogy tölt e vmit, ha nem akkor biztos galyrament :-). Nagy meló leszedni?
Szerintetek csere vagy felújítás?
Szombat hajnal 4 körül lágymányosin nero nagyvaddal városba befelé jött vki közülünk?
prooF_7525-09-2006 00:06:59 // 14549
Akkor ez most nagykardános projekt lesz? Mert még itt van nálam a két hardy, ha akarod azt visszajuttatom hozzád. Habár most úgy néz ki, Transzporter úr elviszi a piros gépet, de alkatrésznek kell neki.. És a hardykat nem igértem hozzá, úgyhogy mondom, ha kell szólj.
Az 1.6-osból meg elvileg remete vesz meg sokmindent, úgyhogy ha minden jól megy, Alfa nélkül maradok:))
TSABA24-09-2006 23:50:00 // 14548
Látod Figi-bácsi,ilyenkor esek be a gép elé.Ne csodálkozz hogy nem sokat irok:amugy is mindenféle marhaságot képes vagyok leirni:Ja,megnéztem végre a bejáratós időszak végefelé hogy tényleg megy e a kicsike.Golfkettőgétéi kontra kettőnullatádé.Na jó a golfos elbambult picit de AKKORA lebőgés!Megbizható gyors német technika meg minden.Oszt a füstös Digó olajkályha gyereküléssel(üres) meg otthagyja!:)))Picit jólesett megmondom őszintén:
Robi24-09-2006 22:18:45 // 14547
Legyek idióta? Nem kell kétszer mondanod. :D
Wickey24-09-2006 21:55:27 // 14546
Gábor(figi75)24-09-2006 21:17:36 // 14545
Hát el!:-(
De remélem a pillanatnyi nézeteltérésre nemsokára fény derül,és akkor mindenki derül! DD.. :-)))
Láttam nagyot alakítottál a Ringen,becsületedre mondva szép volt! :-))
A GTV,az az ami rövidebb lett,vagy másik,én nem láttam a bibit? :-O
Wickey24-09-2006 21:08:36 // 14544
elkúrtad!!
Eeeelkúúúrtaaad! :DDDDDDDDD
Sőt. Én is elkúrtam!
Képes voltam rosszul berakni a fényszóróizzókat azért világított összevissza a tompítottam :P Most jól le is mondok az esti sörömről. :))
Gábor(figi75)24-09-2006 21:06:29 // 14543
Nehogy átharabd már a torkomat vazze!:-O
Értelemzési problémád lehet,van ott 1 vessző a mondatban,olvasd újra!:-)
Nincs semmi lekonkretizálva senkivel sem,téged nem hibásztat semmiért senki,csihadjál le komi!:-)))
És elkapkodni sem kell semmit sem,de ha még megvan akkor várom,ha nem áll a bolt,akkor sincs harag!:-)
Mondtam már,hogy bocsánat amiért rá felejtettem a visszaválaszra,beismerem,hogy hibáztam,ha kell lemondok és vállalom a következményeket,csak ne menjetek az utcára kövekkel dobálozni! DD.. :-)))
Fangio24-09-2006 20:58:11 // 14542
Azt mondtad, amíg nem szólsz ne küldjem,most meg várod az alkatrészt? Megnézted a képeket,megjött a visszaigazolás, mégsem jelezted,hogy kell, most meg rám hivatkozol.
Gábor(figi75)24-09-2006 20:48:01 // 14541
Neked mi bajod van? :-O
Ki takarózik kivel,ebbe bele sem kelett volna folynod,hiszen nem tudod miről van szó sztm!
Mondtad aznap vagy másnap feladod,még nem jött meg! :-O
Bocs,hogy nem írtam vissza de elvagyok havazva és vagy ráfelejtettem!:-(
Fangio24-09-2006 19:59:52 // 14540
Telefonon beszéltünk,szarakodott, hogy ráér még,meg hátha nem is jó,külgyek képet.Küldtem képeket, méretekkel 3 db-ot.A mai napig nem jött rá válasz. Ne velem "takaródzon" senki!
Gábor(figi75)24-09-2006 11:58:47 // 14539
Jolvan na,azért még barátok vagyunk,nem? :-O
Ha azt akarod,hogy utaljam a lóvét magtehetem,de arra gondoltam Kaposlakra elviszem neked! :-)
Jólvan akkor elmegyek nemsokára,és megbotoljuk az új projektet,ha ráérsz,elötte telefonálok neked!
Nagyon komoly lettél mostanába,ne vedd személyes sértésnek,de nem eszt szoktam meg tölled!:-O
ÖÖ......akkor nem kell a keret,beszéltem a sráccal,és odaadja neked,10k ért!:-)
kando.24-09-2006 09:35:51 // 14538
Az én hengerfejezésemet nem tudod megejteni ?
Robi24-09-2006 08:52:11 // 14537
"Amúgy a rezonálás nállam is fennál de csak 110 felett,az a baj,hogy erősen meglett húzva a csuklónál a karod a kulissza alatt és átveszi a rezgést,Robi nekem is nagyon megtépte,de majd orvosoljuk!:-)"
Kilazíthatom neked, de akkor lógni fog a rudazat, nagyobb lesz a holtjáték. Szerintem a rezonálás inkább a kardán problémáddal függ össze.
Robi24-09-2006 08:49:59 // 14536
Ne szopd be. De azt hiszem, hogy 15 rugó egy hengerfejezésért + kardán le+fel igen baráti. Szóval ne alkudozz. Ha jó pillanatomban kapsz el, akkor még az is lehet, hogy az újabb kardán le-fel-re is hasonlóan baráti árat találok ki.
Egyébként meg van egy ilyenem is:
11600006-00000000-09676754
Erre bárki, bármikor, bármennyi lóvét utalhat. :D
Mobil22-09-2006 17:40:49 // 14535
Kössz nektek sokat segítettetek!
Gab a tetővasra mit mondasz? :)
Gabi15922-09-2006 13:11:29 // 14533
Szia Barátom !
Reggel indításnál Figi által leírtak alapján kell eljárni.Minusz fokokban is könnyen indult nálam,bár csak 1 telet töltött szabad ég alatt.Az adagoló 2005 februárjában lett teljesen felújítva.
A váltóról nem sokat tudok mondani mert amikor az Ádám megvette pont előtte szart be az eredetije,azt ki kellet cserélni.A váltót Willy-től vettem,de Ő sem ismerte működés közben.Gyorsan kellet mert az eredeti nagyon szét ment.A váltó és a difi itt egybe van építve,javítani drága és nehéz(állítólag)Ezért döntöttem én is a cserénél.A 75 ösöknél típushiba a szinkrongyűrű hiba 2-3 as fokoztanál.Ha tudsz szerzni váltót lehet hogy jobba jársz,csak arra figyelj hogy 2,0 Td legyen(áttételek miatt)A turbó mindig bekapcsol 2300-2500 fordulatnál.Azt érzed is,és látod hátul amikor füstöl egy nagyot,de a 75 ös tipikus olajkályha.A sötétitésel átmegy én is már úgy vizsgáztattam,én fóliáztattam le,ne engedd leszedni.A főfékhenger ilyenkor csere,2003-ban cseréltük,nem érdemes javítani,elvileg nem drága.
Elvileg kaosz innen onnan tanácsokat én igy látom.2005 szeptemberéig minden rezdülését ismertem,38 000 km-es kora óta van infó.
Most TE a 4-ig tulaj vagy.
Az első egy szekszárdi rendőr volt aki kb 30e km -el hoza be az országba.Utánna a feleségem vette meg az akkori férjével.2004 ben kezdtem használni addig a feleségemé volt.Jól vezet soha sem volt széthajtva.Olaj 6-8 ezer km-enként cserélve.Erre te is ügyelj,meghálálja.Csak Seléniát!!!!
Aztán Ádám és Te....Vigyáz a kicsire.Ezzel mentünk amikor született a kislányunk.:))))
Gábor(figi75)22-09-2006 09:00:53 // 14532
A régi dízeleknek lelkük van,és azt javaslom taktikázd ki hogyan szeret indulni!
Az én tapasztalatom izzítás hidegen,a lámpa kialszik utánna 3-4 mp várni és fél gázzal indítani!:-)
Minuszba 2x kell izzítani rellé lekapcsolásig elősször,majd 5 mp várni és a fent említett módon indítani!:-)
Ha melegen nem indul akkor olyan mint az enyém,mindíg izzítani kell,ha megszokod nem lessz baj,ha mégis hírtelen indítani akarsz melegen és nem indul be,akkor megszívta magát cuccal,olyankor várj vele 20-30 mp és izzítva fél gázzal kiköhögi és már jár is!:-)
A váltóval szívni fogsz,de Robi megcsinálja neked ha szépen kéred!:-)
Amúgy a rezonálás nállam is fennál de csak 110 felett,az a baj,hogy erősen meglett húzva a csuklónál a karod a kulissza alatt és átveszi a rezgést,Robi nekem is nagyon megtépte,de majd orvosoljuk!:-)
Főfék hengerrel kapcsolatban "alfa75 td" keresd,most esett át rajta!:-)
Gábor(figi75)22-09-2006 08:49:57 // 14531
Hmm,most akkor szopjam be még 1x? :-(
Csak tudod arra gondoltam,hogy meglehetne-e oldani mivel nem sikerült megcsinálni!
Itt van a lé már rég,csak elég ritkán találkozunk ugyebár és nem szeretném ha az eddigi nem felhőtlen kapcsolatunkat ezzel tovább rontanánk! DD.. :-)))
Azért még felveszel szerelőnek ugye? DD.. :-))
Robi22-09-2006 07:59:35 // 14530
Váltó:
Típusbetegség, meg lehet csinálni, de soha nem lesz olyan, mint egy Fiat váltó. Ha ismersz olyan váltóst, aki be meri vállalni, és tényleg ért is hozzá, akkor a váltó fel-le szerelést elvállalhatom, ha gondolod.
Az lehet, hogy a turbo néha nem "kapcsol be"?
Lehet, bár ez lehet akár adagoló probléma is. Egyik verzió, hogy tényleg nem épül fel a turbónyomás, a másik verzió, hogy a nyomás megvan, csak az adagoló nem "érzi meg" mindig.
A sötétítéssel át tudom vinni "legál" műszakin?
Ha megfelel a szabályoknak, akkor műbizonylattal át tudod vinni. Ha ezek közül csak az egyik is hibádzik, akkor inkább csókoshoz vidd.
A fékfőhengerhez lehet e kapni tömítőszettet?
Van, aki próbálkozik ilyesmikkel, de szerintem jobban jársz, ha komplett főfékhengert veszel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
427
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?