Forum >> 75-90

prooF_7523-10-2011 13:02:45 // 32328
Nagyon nagy ötlet ez a kamera! Mondjuk én inkább arra lennék kíváncsi, hogy néz ki a "gépészet" ilyen igénybevétel közben, pl mennyire mozog a váltó/kardán, ilyenek...
Kisbubi23-10-2011 12:00:39 // 32327
75 kicsit más szemszögböl
Marek20-10-2011 14:51:12 // 32326
Ha esteleg túl erős lenne a hiányérzeted, tudod hol találsz meg! :)))
HL_7520-10-2011 13:59:03 // 32325
Alakul a gép, kezd Autó lenni. Bár még messze nem tökéletes de már lehet használni és élvezni. Kezd hiányozni egy V6 bele... Amúgy szépen bugyog a TS moci, tetszik.

Ezt a fehér aszfaltot hogy lehet legálisan útnak használni ??? Mint a jég egy kis esőtől. Meg amúgy is...


(off : vajon milyen lehet ezt vezetni ilyen úton ? 6.2L + kompresszor http://totalcar.hu/tesztek/2011/10/20/izomauto_az_evszazad_vetele/ )
HL_7517-10-2011 13:46:43 // 32324
Hát, pedig nekem napi 100km-t kell megtennem vele Dég-Szfehérvár-Dég távon.
Audi 11-12 litert eszik a 400ft-os cuccból. Alfa meg 12-t a 214ft-osból. Generátort még előző motornál újította fel az autóvillamossági szerelőm. Eddig nem esett szét.
prooF_7517-10-2011 12:32:09 // 32323
Egyáltalán túlélte a generátor? Amúgy sajna ennyi idős autóknál számítani kell mindenre, de segíthet ha aprólékosan átnézi az ember, amit csak tud, amilyen gyakran csak tud.
Igáslónak nem az igazi, de ahogy Tocsa is írja, egy kis szórakozást mindig be lehet iktatni menet közben.:))
HL_7517-10-2011 12:30:11 // 32322
A motor szépen jár.
ECU-nak HighOctane módot még nem kötöttem be.
Magas fordulaton mintha vibrációt éreznék.
Meg fűtött lambdaszondát sem kötöttem még be.
Tocsa17-10-2011 10:36:47 // 32321
Legalább megy rendesen a gép? :) Reggelente elég deres már nálunk az út meg is viccelget a speer accony meg azt hiszi direkt csinálom ! :D:D:D
Kemény az a pirelli p6000 felkéne már tennem a téligumikat.
Tocsa17-10-2011 10:33:52 // 32320
Üdv !
Oh neked ténleg nincs szerencséd ! :(
A generátor csavarját valaki elfelejtette visszarakni legalább is az anyát a végére . :(
A fűtőventi szokásos nem szereti a hideget. Mikor szét volt szedve darabokra meg kellett volna zsírozni a tengelyét szegény huszonéve rójja benne a köröket . ;)

Na de mindenre nem tud gondolni az ember előrre ! :D
HL_7517-10-2011 08:02:38 // 32319
Jóóó reggelt Cartársak! Szép a reggel. Nincs is jobb dolog mint csípős reggel a napfelkeltében az erős fékezés során a generátor forgórészébe előrecsúszó csavart visszatákolni kb az eredeti helyébe az út szélén... ja, és megszólalt a fűtőventilátor is...
Marek16-10-2011 14:10:09 // 32318
A turbó is!
2.0 KKK 16-os
2.4 KKK 24-es!
:)
prooF_7516-10-2011 12:59:02 // 32317
A 75-ben (és a többi transaxle tipusban) egyetlen 1 fajta dízel motor volt gyárilag, mármint magát a blokkot tekintve. A 2 és 2.4-nek csak a furata/lökete különbözik (meg talán a turbo?).
Alvázszám/motorszám alapján kéne beazonosítani, de ha már újra lett fűzve a blokk, akkor ki tudja, mit rejt a belseje.
Figi van benne nagyon az ilyenekben.:)
NTomika16-10-2011 12:01:52 // 32316
Sziasztok!

Az én autómba fogaskerekes blokk van, a vakumszivattyú felül menetirány szerint bal oldalon. Ez a blokk valójában mekkora 2.4td es vagy 2.0td ás volt és kb mikori lehet? Nagyon szépen köszönöm!
prooF_7515-10-2011 18:22:30 // 32315
Alsó? Én még olyat nem láttam! 3 autóra tisztán emlékszem, hogy nem volt benne, csak felül. Alul meg valami műanyag cső van ráhúzva a rugóra. V gyárilag volt?
prooF_7514-10-2011 18:18:53 // 32314
A fékerőelosztó annyit csinál, hogy a hátsó fékekhez kisebb nyomást küld, mint elölre. De attól még ugyan úgy beblokkolhat hátul, főleg ha nem gyári méretű gumik vannak az autón. De ha van fékerőelosztód, és nem vagy vele megelégedve, cseréld ki egy újra.:P
Ezek 20+ éves autók, ne legyenek túlzott elvárásaid, még új korukban is ésszel kellett őket hajtani, főleg csúszós úton. Tocsánál a pont a fékezés módját illetően.
Dags14-10-2011 13:50:01 // 32313
Üdv! Van valakinek esetleg fényvisszaverő csíkja a csomagtérajtóra?
Tocsa14-10-2011 13:13:22 // 32312
A fékerőszabályzó közvetlen a főfékhenger mellett van egy konzolra felfogatva (ha van) a főfékhengerről oda megy először a cső és onnan ágazik el a nyergekhez !

Kanyarban nem illik fékezni előtte kel lelassítani !!! :)

Abs meg beszerelhető a 75 be is keresel egy nagy tárcsás abst mondjuk alfa 146 ból minden kócerájával együtt becsövezed külön körre a két hátsó nyerget és elmész bevizsgáltatni egy fékpadon . Ha minden ok akkor örülsz ! :)
A kerékagyaknál kel küzdeni hogy a fogazott jeladó tárcsát összehozd de nem lehetetlen hátra lehet rakni olyan féltengely csuklót is amin rajta van ! Létezik gyári abs is de az őslelet .A kerékagyak lényegesek . Utánna már mindegy milyen bosch vezérlőt raksz rá .
HL_7514-10-2011 12:45:43 // 32311
! A fékrendszer elvileg úgy van tervezve +++ fékerőszabályzó (hol van 75-ön ?) is van, tehát egy egészséges autón nem az agyadon múlik hogy kanyarban fékezel akkor leesel az útról vagy sem.
prooF_7514-10-2011 12:34:20 // 32310
Ehh, lazák voltak a futóműcsavarok?! Csoda akkor h nem esett szét.
Fékezésnél a hátsó tengelyen sokkal kisebb a terhelés, tehát nem csoda ha előbb csúszik meg. Az a lényeg, hogy az első is beblokkoljon, ha agresszívabban taposol a fékbe.
Télen meg az abs-t az idegrendszerbe kell integrálni.:))
HL_7514-10-2011 12:07:22 // 32309
Telhetetlen vagyok ? Futóműcsavarok meghúzása után egész rendben lévőnek érződik az autó... De! Most ha fékezek a hátulja előbb csúszik meg mint eleje... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Az ugye télen nem lesz annyira nyerő. De azért örülök neki.
pityke14-10-2011 00:39:56 // 32308
p rendszám 200000 minimum..
prooF_7514-10-2011 00:14:21 // 32307
Tudom h ugyan az a rendszer, csak HL-nek ugye voltak gondjai a fékkel. Na meg ha pályára viszi az ember, ott hamar elfogy a gyári fék (=elmelegszik). Ezért kellhet nagyobb átmérőjű, jobb hűtésű, stb. Persze lehet anélkül is, csak úgy nem az igazi.:)
Marek13-10-2011 23:12:31 // 32306
Csak a V6-okom sokkal komolyabb a szervódob, így erősebben nyomja meg a dugattyúkat, ezért erősebb!
Tocsa13-10-2011 20:00:33 // 32305
A bika féken mit értessz ? A ts -en ugyan az a brembo van mint a v6 on tudtommal !
Kardán dupla kuplung és rövid féltengely az kell hozzá tutira ! :)
Tocsa13-10-2011 19:58:44 // 32304
Nah remek végre belőtted a fékeket ! :)
Minek vártál eddig vele már leírtam neked hogy a legegyszerűbb . :D
Egyébkén jól megy a gép ?
A féltengely csavarokra pici menetrögzítő és lehúzni nyomatékra gyári adat szerint a doksikban megtalálod ! Nekem azóta nem lazult még fel sose mérgemben vettem nyomaték kulcsot is na meg fogom én kórincsálni állandóan kell az ! :D
HL_7513-10-2011 15:15:28 // 32303
Van fék :) Igen, hátsó betéteket kellett ráállítani tárcsára manuálisan.
+ futóműbeállítás + kipuff felfüggesztés javítás + stb = 16000ft de most nem fáj

:)
Hari13-10-2011 07:28:59 // 32302
Igen a 90-ben volt2000 V6 és Marelli IAW rendszer táplálta! (Nem volt az rosszab!) ... ebböl is összesen 574db készült! (Ezek mind "exluziv verzióban" kerültek forgalomba!) ... de ez legalább szerepel is a hivatalos gyártói listán. A 75-ben viszont szériában soha nem került 2000 V6! ... ezen igen L-Jetronik van! ... szabályozott kattal. :-(
Wickey12-10-2011 22:49:19 // 32301
ez mondjuk így nem teljesen igaz. Attól hogy kódos a motor, még mindig csak ugyanolyanra cserélheted. Csak onnantól senkit nem fog érdekelni a motorszám max. annyira, hogy dekódolják belőle a motorkódot.
Wickey12-10-2011 22:47:20 // 32300
a 2000V6 az nem valami elborult széria volt az Olasz piacra, ahol valami furcsa módon így kedvezőbb adósávba került? Volt 2.0V6 injektoros Alfa 90-es is, egyet láttam MO-n, egy dologra emlékszek belőle, hogy nem Bosch L-Jetronic volt, hanem valami egyéb kreténség, ami ránézésre is bőven eltért a 2.5V6-os 90esek-től (ami in essence ugyanaz mint az összes L-jet transaxle gtv6-tól a 2.5-3.0V6 Americáig).
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-10-2011 22:35:36 // 32299
Na , itt a fotó az emelőről:


Nem egy művészfotó egyik sem, de a lényeg látszik.
Kisbubi12-10-2011 22:15:36 // 32298
Ha lóeröt akarsz akkor ugymond "zsugormotort" kell csinálni. 2,5 motor 3,0 hüvelyel és dugóval és hfejjel, plusz normális (nem gyári)veztengellyel. Ha meg már át van iratva a kutya sem fogja nézni a motorszámot még vizsgán sem.
Én csak motorcserét akartam fiaton a kcm és a lóerö is azonos volt csak a motorkód volt más (mivel a fiat uazt amotort 73-tól 95-ig v nemtom meddig majdnem eltérés nélkül gyártotta) és elkértek volna 350e Ft-ot mint regisztrációs dij. Igy motorkódoztatni kell és ennyi. A kódot arra a motorra ütöd rá amit épp beleraksz.
prooF_7512-10-2011 17:29:38 // 32297
Még annyival egészíteném ki Hari leírását, hogy jogszabály szerint csak megegyező, vagy kisebb lökettérfogatú (vagy teljesítményű?) motort lehet beépíteni, még akkor is, ha tipusazonos lenne. Tehát a TS-be gyári 2.5 és 3.0 V6 nem játszik, de ugyebár még a V6TB is több ccm, tehát mindneképp átalakítási engedély kellene hozzá.
Plusz, ha a TS-be akarod beépíteni, át kell hegeszteni az oldalsó motortartó bakokat, nagykardánt kell szerezni, ajánlott egy nagykuplung is, nagyféltengelyek, bika fék. (nagy=2.4td/2.5v6/3.0v6 gyári)

Napi használatra tuti nem éri meg, próbarendszámmal pályára hordani már sokkal olcsóbb lenne (ugye p-rendszámnál elvileg villanymotorral is hajthatod, vagy amit akarsz:)
Hari12-10-2011 17:18:32 // 32296
A fék problémádra meg nem is reagáltam!
Na igen! Ilyen velem is előfordult már nem egyszer! minden kicserélve, precízen felújítva és olyan a fék mintha híg tehénszarba lépnél! :-) ... rendesen gyötörd meg a fékeket! Szinte izzanak a tárcsák! Aztán várd meg, hogy lehűljön és nézd meg a hátsó betétek beállítását!
( 0,1mm -nek kel lenni a betét és a tárcsa közt!) :-) Be kell rendesen állítani és jó lesz!
Hari12-10-2011 17:09:47 // 32295
Nagyon örülök, hogy ennyire elszánt vagy! ... minden tiszteletem!
Az enyémben? :-) .... igen! Az enyém 2000 V6 szívó - az utcai! - a "játszós" (ami a fotón van) az 2000 V6 Bi-Turbó! ... az Giannoéknál kint van Vicenzában! :-)
Az én kis 75-öm egy "proto széria"-nak (Magyarországon!) egyetlen darabja!
( '87-ben egy jubileumi alkalomból (próbálkoztak) 2000 V6 szívó motorral, amiből aztán nem lett semmi! Összesen 50 db készült belőle, aminek nagy része a teszttelésekre ment rá! Utcára nem több mint 10 db került! ... még 1 példányról tudok - ui. mint az enyém! - Hamburgban van egy gyüjtőnél. Kb. 2 éve vette 14'500 EU-ért. 23'600km-rel !!!) :O ... azért ez egy kicsit durva, de a Német csávó azt mondta " kaufte wenig Geld " ... Igen! :-) ... neki! )
Maradt a 2500 + a 3000 V6 !
HL_7512-10-2011 13:44:49 // 32294
Nem vetted el a kedvem. S ami V6 tiedben van ? Az gyári, nem ? Meg nem lenne szép most feladnom amikor szétszedtem, összeraktam, lemüszakiztattam ;s m;g forgalmija is van.Fék miatt vagyok elkenödve leginkább. Uj föfékhenger, tárcsa, betét és ma városban nem tudtam satura fékezni. De a pénz is most elfogyott már hozzáértö kezekbe adjam...
Hari12-10-2011 13:29:16 // 32293
Igen! .. egy kicsit vissza olvastam, hogy miben is sántikálsz! (Lehet, hogy engem nem kérdeztél, de ....! ... megpróbálom tömören. )
Akkor szépen sorjában!
- Igen a 2000 V6 Turbó motoron meg van a helye az oldalsó motortartó bakoknak! ... igaz így a turbó nem fér sehogy az eredeti helyén!
- A másik oldala a dolognak nem ennyire egyszerű! Na nézzük csak mit is mond a jogszabály?! (Mármint az MHK !) ... csak olyan motor építhető be az autóba amilyennel valaha is gyártották szériában! (Tehát a 2000 V6 Turbó az nem !) Még átalakítási engedéllyel sem!!! - ennek a magyarázata: Amióta "Unios" törvényeket alkalmaznak a hatóságok, azóta csak amihez megtalálható az összes üzemeltetési adat az alkalmazható! Itt a károsanyag kibocsájtást hangsúlyozzák! Unióban ez úgy néz ki: - Az autó 100 km-en mennyi káros anyagot bocsájt ki!/ Ami nagyban fűg az autó súlyától / a beszerelt motortól. - Szóval ez bizony nem egyszerű eset!
Mégis lehetséges a 2000 V6 Turbó beépítése!!!
1. Egyedi műszaki engedélyeztetés! / tervezés; dokumentációk; ... és ami nagyon rázós! Magyarországon 1 helyen készítenek autó károsanyag mérést - már amit a MHK is elfogad! - ennek összege: 2-300 e Ft!!!
2. A másik: Hivatalosan 2,5 V6 motort - ami szerepel a 75 gyártási palettáján - vissza alakítani 2,0 V6 -ra!!! Ezt ledokumentálva! Az MHK-nál egy 10e Ft-os átalakítási engedéllyel beadva ! ..... és már kész is!
(Csak megjegyzem! A kutya meg nem nézi a motor tényleges lökettérfogatát!)
Remélem nem vettem el akedved ?! ... nagyon?! :-)
... ha van kérdés, - és tudok válaszolni! - nagyon szívesen! ... csak kérdezz! :-)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-10-2011 13:04:57 // 32292
Oké, délután lefényképezem. :)
Hari12-10-2011 12:25:02 // 32291
Azt kell mondanom: Maximálisan egyet értek veled! Amit leírtál az bizony így van! (Talán a "4
-500e " egy kicsit szolid saccolás! ... de nagyságrendileg igaz!)
.... és egy fotó amivel alátámasztom ezt a véleményemet! :-)


... és hogy orrnehéz?! ... lehet! ... de engem ez csöppet sem zavar! :-)
LacUS12-10-2011 11:12:39 // 32290
Max bontottat,de újat már sehol.
HL_7512-10-2011 10:29:01 // 32289
Hátsó tekercsrugó alá a gumitányért honnan lehet szerezni ? Alsót.
HL_7512-10-2011 09:51:35 // 32288
Fotózd le kérlek, vizuális alkat vagyok... ;) Thx! :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-10-2011 09:37:54 // 32287
Nem tudom, én speciel szívómotor-párti vagyok. Ha már sok erő kell, akkor az legyen meg nagy lökettérfogatból. :) Viszont a 75-öst szerintem eléggé orrnehézzé teszi a V6, szóval a legharmonikusabb megoldás az a 2000 köbcentis sornégy (esetleg kompresszorral). Ennek az egyetlen hibája, hogy nincs V6-os hangja. :)

Az emelő az - ha jól emléxem - azt trapéz, de olyan csappal a tetején, mint a Zsiga-Fiat-Kispolák rendszerű emelőkön. De délután kiballagok, aztán megsasolom a csomagtartóban...
HL_7512-10-2011 09:23:35 // 32286
OK, csak ötletelek. Mondjuk az eszem azt mondja Alfa maradjon meg szívónak, és Audimba kell 20V turbót betenni, ott tényleg nem kell barkácsolni. De először jussak el addig hogy az Alfa egy JÓ AUTÓ legyen. Tegnap elmaradt futóműbeállítás. Az összes féltengely csavar ki volt lazulva. Bal elején egyik szilent nyöszörög, stb.
Wickey12-10-2011 08:50:21 // 32285
A blokk elméletileg ugyanaz, mint az összes V6-é, tehát nem a motortartóval lesz gondod. A segédberendezésekkel, a turbóval és a szívósorral lesz inkább, variálni kell, hogy elférjenek. A V6TB ráadásul egy turbós, a hosszmotor-V6nak jobban feküdne egy biturbó kialakítás. Leömlőn biztos alakítani kell mert a keresztmotorosé értelemszerűen használhatatlan, akkor meg már miért ne menjen fel két csiga, pláne, hogy úgyis ki kell találni az egész levegőcsövezést a légszűrő-turbó-szívósor között. Nem a simán belecsavarozom kategória. Alsó hangon félretehetsz 4-500ezret (+ a motor + az engedélyeztetés) a projektre, és még lehet, kevés is lesz.
LacUS12-10-2011 08:47:25 // 32284
A blokk maga beépíthető, de a turbót legalábbis a gyári formában elfelejtheted. Más leömlő kell,máshol kell elvezetni, szuper szívás. Ha Kizzo felrakja azt a Roush szörnyeteget, kérdezd meg a régi kompresszort hátha eladja.
HL_7512-10-2011 08:39:52 // 32283
2.0 V6 Turbó beépíthető 75-be ? Hosszában be lehet tenni ? Motortartó bakot lehet rögzíteni a blokk közepén ?


Ha egyszer összeállna autó, fék , futómű, stb akkor jól esne némi KRAFT is. De ne legyen 2000ccm-nél nagyobb hadd ne szivasson az államigazgatás regisztrációs adóval... Elég az átalakítási engedély. Igen, én már szeretem a legális dolgokat, öregszem...
HL_7512-10-2011 08:27:01 // 32282
Urak! Gyári emelő hogy néz ki ? Mint zsigulié ?
Kisbubi11-10-2011 21:12:16 // 32281
Itt is van szivás rendesen. Egyik autómat 2x kellett átiratnom és a csekket nem fizethetem be csak az elözö tulaj aki nem iratta át??? mondom, nem tökmindegy h ki fizeti be? utánnanézés kb ugy h csak én voltam ott 1,5 órát telefonálgatott és nézelödött a gépen mire sikerült elkérnem a csekket és befizettem.
A másik h 7 éve lejárt az autó forgalmi vizsgája, forgalmija bevonva biztositás nemfizetése végett. Utánnajárás és irodán mondták h még hiteles is volt persze csak akkor amikor már irattam volna át. elötte amikor átnézettem az autó papirjait akkor szót se mondtak róla,....uh.Na akkor a tulajjal megkerestettem a több mint 7 évvel ezelötti leveleket amiket kapott. a tehermentességet igazolot és a forgalombol való kivonást igazolot. És meglett:)))) bár elég gyürött volt. Utánna vizsga, rendszámot kiadták de a forgalmit nem. igy le tudtam vizsgáztatni. de elötte 2 hétig járkáltam a papirok után.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)11-10-2011 20:01:33 // 32280
Lenne rá egy rekesz söröm, hogy ugyanaz az ügyintéző néni szívózott veled is, mint aki velem. A fehérvári ocsmányiroda hármas terme az tutira a pokol valamelyik bugyra. Engem pl. azért basztak ki, mert amikor írtuk az adásvételit, az előző tulaj a "Jármű fajtája" rubrikába, ahová is azt kellett volna beírni, hogy "SZGK", na oda beírta, hogy Alfa, aztán észrevette, hogy nem azt kéne, áthúzta, és föléírta, hogy szgk.

Az ocsmányirodás néni meg mondta, hogy hát ez így nem jó, merthogy javított, és hogy ez visszaélésre ad módot. Kérdeztem tőle, hogy ugyanmá' milyen visszaélésre? Illegálisan átpapírozom a jármű fajtáját mopedre, vagy mi a fasz? Neki is be kellett látnia, hogy egy nagyon életszerű problémával van dolgunk, itt bizony komoly visszaéléseket lehet elkövetni, de azért kibasztak, hogy utazzak vissza az előző tulajhoz, papírozzuk újra az adásvételt, aztán menjek vissza. Másnap aztán visszatértem miután "újraírtuk az adásvételit az előző tulajjal". A formailag hibátlan adásvételi már jó volt nekik, és az egy cseppet se zavarta őket, hogy... ....értitek. :)

Mindezt azután, hogy egy álló hónapig ment a szívás ilyenformán:
1.) Vizsgaállomás mondja: nem jöhet műszakira, amíg nincs rajta rendszám.
2.) Okmányiroda mondja: nem adjuk ki a rendszámot, csak ha forgalomba helyezzük újból.
3.)Na de nem helyezhetjük forgalomba, amíg nincs rajta műszaki. Lépj az 1.)-es mezőre.
prooF_7511-10-2011 19:11:08 // 32279
Mindkét sztori vérlázító. De sajna ez van, muszáj dörzsöltnek lenni, mert a balekokat simán lehúzzák, átvágják, semmibe veszik, stb.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.