Forum >> 75-90

HL_7504-11-2011 07:06:42 // 32380
Mióta (öreg)Alfázom nem unatkozom :)
Tegnap tankolás után nem volt műszerfal világításom + mutatok gyújtásra kimozdultak, helyzetjelzőre meg max kitérés...

Nem baj, este kiszedtem a hétvégén betett műszeregységet, kormányburkolat le.
Nem találtam semmi konkrétat de bontás után megint minden ok.

Ma reggel azért vízhőfokmérő tudott újra közel 100fokot mutatni, grrrrrrrrrrrrr.
joe7503-11-2011 23:40:36 // 32379
Sziasztok! Alkatrész guruk, 1990-es 1.6-os karbis 75-höz kéne úszó..Tudtok segíteni?
Marek03-11-2011 20:36:05 // 32378
Vettem ma egy franko TS-t, sajnos el kell bontanom, mert nincsenek papírjai! A kasztni törés mentes, és minimális rozsda van csak rajta! Narancs műszeres, minden gyári rajta!
Ha bárkit érdekel belőle valami, szóljon bátran! :)
75 TS 1988
Tocsa01-11-2011 18:44:33 // 32377
Szaraspacevazze ! :D

Különben is minek iszol annyithanembírod ! :D:D

A GTV ről rakhatnál már fel képeket , hogy hogy áll a projekt ! :)
HL_7501-11-2011 18:19:54 // 32376
Átalakítottam a gyári műszerkiosztást, nem tetszett.
+ ablakemelő kapcsolói új izzókat kaptak végre.



Sebességmérő vasúti átjárókban a döccenéstől meghal, kontakthiba.
+ fordulatszámmérő túl alacsony fordulatot mutat.
V6-é volt a műszer ? Eredetit már kikaptam helyéről de nincs energiám most betenni az újba...
Lali7501-11-2011 14:23:12 // 32375
Gábor(figi75)01-11-2011 13:07:04 // 32374
Lehúzod,csak nehéz ugyanoda visszatenni...........
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)01-11-2011 12:41:54 // 32373
Nagyon azon filózok, hogy télen ki se fogja tenni a kerekét a garázsból. Szeretek vele hóban csúszkálni, de amíg a sózás helyett nem találnak ki valami humánus megoldást, addig inkább téli álmot fog aludni.
HL_7501-11-2011 10:04:39 // 32372
Mutatót hogy lehet leszerelni ? Mostani fordulatszámmérő(4 hengeres) belét akarnám átteni az új, átalakított műszeregyüttesbe mert V6-é szerintem.

Wickey01-11-2011 09:00:01 // 32371
Vicces mínusz 10-ben utcán tárolt autóban. Oké, hogy látott már az az L-Jetronic is szebb napokat, de a hidegindítás utáni másodpercekben "stabil" 800-as alapjárat két utcasarokkal később ment csak fel 1000 körülre, amikorra valamelyest már megmozdult az olajhőfok fölfelé. :-)
[k i z z o]31-10-2011 23:15:20 // 32370
Mínuszban azért próbáld ki :)
HL_7531-10-2011 20:16:29 // 32368
Műszeregység : hogyan lehet a mutatót leszedni és a műszert leszedni a skálázott lapról. Új műszerem valszeg 6 hengeresé volt és fordulatszámmérőt át akarom pakolni. HPX ? Az mi ? Meséljétek el mint egy 4 évesnek please ! Thx!
Wickey31-10-2011 16:19:36 // 32367
én is csak azóta wrd-zek mióta fiatozok. :-P
Marek31-10-2011 16:03:07 // 32366
Én csak HPX-et használtam, mióta Alfázok...:)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)31-10-2011 13:07:19 // 32365
Nekem bejött a HPX, igaz eddig nagy hidegben nem használtam, csak egy nyári szezont futottam vele végig. Előtte én is úgy voltam vele, hogy inkább az olaj hidegoldali viszkozitását néztem, hogy hidegindításkor legyen a lehető legjobb kenőképességű a cucc, üzemi hőfokon meg nagyjából mindegyik tudja ugyanazt, legyen szó 0W-40-ről, 10W-40-ről vagy 15W-50-ről. (Azzal meg ugye nem kalkulálunk, hogy üzemi hőfok felett mi van, mert olyan úgyse lesz.) Ha eszegeti, akkor én meg utántöltögetem, oszt csá.

Aztán jöttek ugye a hosszabb autópályás menetek a nyári dögmelegben, és ott már érződött, hogy a 10W-40 oda kevés. Utánakutattam, megnéztem, hogy a HPX hidegoldali viszkozitási mutatója jobb, mint a 15W-40-esek többsége, egy-két félszintetikus 10W-40-est is simán megközelít, gondoltam, hogy ennyi kompromisszum belefér. Bejött. Most már azon agyalok, hogy lehet, hogy a felújítás után is ezt rakom bele...
Wickey30-10-2011 20:33:48 // 32364
Hja. Asszem pl. Agip Synth 2000 10W40 szintetikus volt a gyári ajánlás. TS-be és V6-ba is egyformán, emlékeim szerint. Most az, hogy hidegen picit eszi ésvagy kéken füstöl amíg bemelegszik, az meg a korszak és az életkor sajátossága. Szerintem sem kéne pakurával stresszelni a hideg motort és olajszivattyút.
[k i z z o]30-10-2011 12:36:44 // 32363
Egyet értek. A gyári ajánlás is 10W -től kezdődik, használattól függően 10W40,50,60. Nyári meleg indításokhoz jó a HPX.

Ha az olajat jobban eszi, akkor egy 10W50 / 60 tovább tarthat.
prooF_7530-10-2011 12:11:45 // 32362
Szerintem meg manapság értelmetlen nem fullszintetikus olajat használni. Nem drágább annyival, mint amennyit kopik a motor amiatt, hogy hidegen túl vastag a 15w-s, főleg télen.
Én azt javasolnám, ha nem iszonyatosan kopott a motor, akkor próbáld 10w-40-nel, ha nagyon eszi, mondjuk 0.5L/1000km-nél többet, akkor inkább 20w-50-et, pl HPX-et tegyél bele.
prooF_7530-10-2011 11:59:24 // 32361
Az igaz, hogy elfért volna még néhány írásjel a szövegben, de azért aki súlyos szombat esték után reggel 8-kor fórumot olvasgat, az magára vessen!:P
Wickey30-10-2011 08:11:55 // 32360
azért tagolhatnád a mondandód barátom. Egy igen súlyos szombat este után komoly percekig tart elolvasni, és kihámozni. :-P
Tocsa30-10-2011 07:45:58 // 32359
Szép mondhatom ! :(
A gyártók felléphetnének ellene mert az ő hitelüket rontja a hamis alkatrész . :(
[k i z z o]30-10-2011 00:16:33 // 32358
Már van hamis Greentop Bosch injektor is :(
Hari29-10-2011 22:28:35 // 32357
A 8 szelepes TS motorok is tetundra ua. mint a NORD! Ugyan azokat a csapágyakat ua, az illesztéseket alkalmazta a gyár! .... és még hidrótőkéje sincs - ami a 10W40 felé vinné a választást! A legjobb ezekbe a motorokba a 15W40 -es olaj. (... persze nem a Tacskós-zacskós!!!)
HL_7529-10-2011 22:04:12 // 32356
S '89-es TwinSparkba mi a tuti olaj ?
Hari29-10-2011 21:57:57 // 32355
:-) A King csapágyaktól ne félj! Nagyon jó minőség! ( Főleg az alu miatt!)
A régi "nord" mocikba nem is szabad más olajat önteni csak 15W40 !!! ... esetleg nyáron 20W50-et!!!
Ezeknek a motoroknak az illesztése még a 15W40 olajhoz van méretezve, ezért a 10W40-es többet árt mint használ! ( Az 5W40-ről nem is beszélve!)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)29-10-2011 21:16:21 // 32354
A szétszedés után majd meglátjuk mi az ábra. 230 ezer van benne óra szerint (plusz amennyit esetleg tekerve volt), az előző tulaj nem volt ökörállat, nem parkettázta hidegen, igaz csak sima 15W-40-es ásványi olajjal használta. Előtte meg nem tudom ki mit követett el ellene, de talán még alapméreten van.
A csapágyak beszerzésével nincs gond, mert alkatrész-kereskedelemmel foglalkozom. :)
Lali7529-10-2011 21:15:17 // 32353
Szép munka! Gratula!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)29-10-2011 21:04:22 // 32352
Csak azt tudom rá mondani, mint a Király Sanyi az Üvegtigrisben: Szépótó! :)
Tocsa29-10-2011 17:21:34 // 32351
Remek ! Hajrá hajrá !! :)
Újjabb 75 regenerálódik ez nagyon jó hír . :)
Tocsa29-10-2011 17:20:16 // 32350
Ohh !
Na most leesett az állam picit hogy hamisítják basszus . :-O
Punisher29-10-2011 12:49:05 // 32349
Végre nekiálltam a 75-nek. Tavasszal akrtam elkezdeni a munkálatokat, de a várható átírási költségek miatt muszáj még idén forgalomba helyeznem. Esténként munkálkodok, és most itt a hosszú hétvége is.
Meglepetés nem nagyon érhet, az elmúlt években mindent összegyűjtöttem. Csak le kell venni a polcról. :-)
Van mit kicserélni...
Punisher29-10-2011 12:17:44 // 32348
Csak egy megjegyzés SKF-el kapcsolatban. Nem akarom megvédeni, de érdemes tudnotok valamit.
Csapágyat kizárólag hivatalos forgalmazótól vegyetek! Szegény kis autósboltos, jóhiszeműen megvesz mindent mindenhonnan occsóért, és ő sincs tisztában vele, hogy mit árul. Rendkívül sok a hamisítvány SKF-ből (és nyilván más nagynevű gyártóból is). Nemrég volt nálunk az SKF-től egy ember, aki elmondta, hogy olyan hamisítványokkal találkoznak, amire még ők is nehezen jönnek rá, nem hogy egy laikus. Persze itt kizárólag a kinézetről van szó, mert a minőség az csapnivaló.
Az meg hogy hol készül tök mindegy. Sznobok vagyunk, mert a Made in Germany-ra és Sweden-re gerjedünk, de egy tök új magyar, vagy bármilyen keleti gyárban újabb és modernebb gépek vannak, mint az imádott nyugati országokban. Bár elvileg a minőség ugyanaz. Én már rendeltem gyári Mercedes csapágyakat is Made in Hungary felirattal.

Hamisítás ügyében a Castrol olajra kell még nagyon vigyázni! Csak olyantól vegyétek, akiről biztosan tudjátok, hogy a Castrol Hungáriától veszi!
jakuska28-10-2011 19:08:30 // 32347
Köszi szépen, én még nem tudtam betelni vele... :D
jakuska28-10-2011 19:07:47 // 32346
Igazából még nem adtam össze, de az alkatrészek futkározással együtt vagy egy 100e, egy komplett elejét kellett vennem, az 65-e volt, a festés lakatos munkával kb. 300e, összes futómű elem cseréje/vagy festése az is vagy 100e, belső ülésekkel együtt kb. 60-70, de ez elég baráti áron csinálták, szinte csak az anyag árát kellett kifizetnem nem volt szerelési költsége. Meg + az egyéb apróságok, (alfa jel, nyomtávszélesítés, termosztat, stb. megint vagy egy 100e). Lehet hogy már 7 jegyű a szám, ha mindent összeadnék.
Tocsa28-10-2011 17:49:21 // 32345
HI !
Lessz beigér kipuff konzolom meg fékerő szabályzóm vagy igyak rá hideg vizet ??
Tocsa28-10-2011 17:46:27 // 32344
Igen mert saját tapasztalat a 145 be volt ! :)
De már mások is panaszkodtak sajna már az skf et is gyártják sok helyen. :(
Pl egy egyszerű dolog szivattyú motor egy házi vízműben kapott két skf csapágyat mert az jó és bízunk benne kibírt másfél évet szétszedtem dög volt nem kapott vizet megjegyzem ott nem is lehet víz a fej külön egység . Nos utánna lévén mindegy ha 1,5 év egy márkás csapágy jó lessz bele valami spanyol 3 ad áron ócsóért gondoltam na ez 5 éve még nem ment tönkre és azóta is használva van.
Nem okoskodom lehet egyedi eset vagyok csak leírtam a tapasztalatomat ennyi . :)
Tocsa28-10-2011 17:31:41 // 32343
Köszi ! :)
Tocsa28-10-2011 17:29:58 // 32342
Ha szét van szedve nagyon fontos hogy megnézd a szinkódot a főtengelyen minden csap megvan jelölve szinkóddal ezek a szabvány gyári tűréseket jelölik és meghatározzák a csapágy vastagságokat is !! A doksiban megvan adva milyen értéket kell mérni a csapokon. Tehát mielőtt vennél csapágyat mindenképp méresd le a főtengelyt . Egy gépműhelyes szaki ezzel tuti tisztába van addig kár venni bármit na meg lehet ő jó áron tud neked rendelni hozzá . :)
Gábor(figi75)28-10-2011 15:04:46 // 32341
Nagyon kaRAJ!:-)
HL_7528-10-2011 14:58:40 // 32340
Szép! Tuti az ülés is ! Mennyi pénzben van eddig ? Érdekel, akkor is ha nem szabad ilyen szemmel nézni, enyémet sem...
jakuska28-10-2011 14:48:07 // 32339
Sziasztok!
Raktam fel képeket a most felújított 75-ös Dongómról a saját oldalamra
Csekkoljátok aki kíváncsi rá!
HL_7528-10-2011 12:07:51 // 32338
Sziasztok! Ki tudna adni kölcsön motorhangoláshoz (vagy csak hogy tisztán lássak) egy szélessávú lambdaszondát ? VEMS round pl
Punisher27-10-2011 20:50:44 // 32337
tudom nem mostanában kérdezted: Leon Hardirit
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-10-2011 12:53:11 // 32336
Üdv kollégák!

Köszi a választ mindenkinek. Alapból én is az AE-t néztem, de az valahogy kikopott a Szakál kínálatából, valszeg azt váltották ki a King csapágyakkal, csak annyira olcsónak tűnt, hogy gondoltam inkább utánajárok mielőtt döntök.

Mondjuk én mindenképp alapméretes csapágyakkal raknám össze, ha köszörülni kell, akkor a főtengely is megy a lecsóba.
prooF_7526-10-2011 21:02:56 // 32335
Én nem értek hozzá, csak próbáltam okoskodni.:)
"az ujjabb modellekben és döglik meg 1 év után" - valószínűleg nem az 1 évnyi állásban döglik meg, hanem mert annyit volt használva, neadjisten valami egyéb hiba okozta a megdöglést.
"az snr olcsónak mondható mégis szolgál már 5 éve !" hmm, oké, és pontosan ugyan olyan üzemi körülmények között mint az skf, amelyik 1 évig bírja?

Egyébként meg ki lehet keresni 1','en','PDF','800','600','/skf/productcatalogue/servlet/pdf?&presentationType=3&lang=en&tableName=1_4_1')' target='_blank'>táblázatból hogy mekkora a terhelés-tűrése adott csapágynak, nyilván amelyiknek nagyobb, az fogja tovább bírni. Ha meg idő előtt menne tönkre, akkor garanciális probléma (persze, tudom hogy pl egy főtengely-csapágynál ez elég sok gondot okoz, de nyilván nem arra játszik ez a több mint 100 éve csapágyakat gyártó vállalat, hogy gagyikat áruljon).
[k i z z o]26-10-2011 20:45:10 // 32334
Az AE jó, de nem mindíg kapni. Jó a gyári is.

kizzo
Mester26-10-2011 20:44:19 // 32333
Ismerem a márkát,szerintem az egyik legjobb. Sok versenymotorba rakják,nekem is ilyen van a v6-ba de ezzel rakom mindet össze de csak ami köszörülve van és nincs hozzá gyári. Én össze hasonlítottam a KING és a FEDERAL MOGULT jobb minőség a KING! A Federal tényleg a borgo volt. Ez csak az én tapasztalatom és véleményem! Kérdezd meg más véleményét is.
Tocsa26-10-2011 16:18:39 // 32332
SKF ???? Ne viccelj !
Már csak a neve hangzik jól ! Az összes feszítő és vezető görgökben az van az ujjabb modellekben és döglik meg 1 év után érdekes az snr olcsónak mondható mégis szolgál már 5 éve !
Tocsa26-10-2011 16:16:05 // 32331
Miért nem raksz bele AE federal mogult szakál metálnál lehet kapni elég jó minőség nekem az van benne .
Azt hiszem régen borgo italia néven futott talán csak megvették a céget vagy ilyesmi de javítsatok ki ha tévedek . :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.