Lenne rá egy rekesz söröm, hogy ugyanaz az ügyintéző néni szívózott veled is, mint aki velem. A fehérvári ocsmányiroda hármas terme az tutira a pokol valamelyik bugyra. Engem pl. azért basztak ki, mert amikor írtuk az adásvételit, az előző tulaj a "Jármű fajtája" rubrikába, ahová is azt kellett volna beírni, hogy "SZGK", na oda beírta, hogy Alfa, aztán észrevette, hogy nem azt kéne, áthúzta, és föléírta, hogy szgk.
Az ocsmányirodás néni meg mondta, hogy hát ez így nem jó, merthogy javított, és hogy ez visszaélésre ad módot. Kérdeztem tőle, hogy ugyanmá' milyen visszaélésre? Illegálisan átpapírozom a jármű fajtáját mopedre, vagy mi a fasz? Neki is be kellett látnia, hogy egy nagyon életszerű problémával van dolgunk, itt bizony komoly visszaéléseket lehet elkövetni, de azért kibasztak, hogy utazzak vissza az előző tulajhoz, papírozzuk újra az adásvételt, aztán menjek vissza. Másnap aztán visszatértem miután "újraírtuk az adásvételit az előző tulajjal". A formailag hibátlan adásvételi már jó volt nekik, és az egy cseppet se zavarta őket, hogy... ....értitek. :)
Mindezt azután, hogy egy álló hónapig ment a szívás ilyenformán:
1.) Vizsgaállomás mondja: nem jöhet műszakira, amíg nincs rajta rendszám.
2.) Okmányiroda mondja: nem adjuk ki a rendszámot, csak ha forgalomba helyezzük újból.
3.)Na de nem helyezhetjük forgalomba, amíg nincs rajta műszaki. Lépj az 1.)-es mezőre.
Forum >> 75-90
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)11-10-2011 20:01:33 // 32280
prooF_7511-10-2011 19:11:08 // 32279
Mindkét sztori vérlázító. De sajna ez van, muszáj dörzsöltnek lenni, mert a balekokat simán lehúzzák, átvágják, semmibe veszik, stb.
Punisher11-10-2011 13:19:12 // 32278
Ez semmi!
Évekkel ezelött történt.
Önkormányzatnál megigényeltem a működési engedélyt. Ehhez kibérelsz egy helyiséget, megveszed a berendezést, mert a gépek műszaki dokkumentumait le kell adni. Érintésvédelem, tűzvédelem, környezetvédelem mind kijön ellenőriz, pénzt kér, papírt ad.
Ezt mind beadom az önkormányzathoz, kérek működési engedélyt. 30 napjuk van rá. Egy nappal sem hoz korábban határozatot. Végül közli, hogy ebben a kerületben nem adható ki új működési engedély, csak a régiek működhetnek tovább, mert már fél éve lakóövezetté nyilvánították az egészet.
Akkor miért fogadta be a kérelmet, hiszen már akkor tudnia kellett volna, hogy nem kapok engedélyt? Miért hagyta, hogy költségekebe verje magát az ember és az idejét pazarolja?
Ennyi a sztori.
Évekkel ezelött történt.
Önkormányzatnál megigényeltem a működési engedélyt. Ehhez kibérelsz egy helyiséget, megveszed a berendezést, mert a gépek műszaki dokkumentumait le kell adni. Érintésvédelem, tűzvédelem, környezetvédelem mind kijön ellenőriz, pénzt kér, papírt ad.
Ezt mind beadom az önkormányzathoz, kérek működési engedélyt. 30 napjuk van rá. Egy nappal sem hoz korábban határozatot. Végül közli, hogy ebben a kerületben nem adható ki új működési engedély, csak a régiek működhetnek tovább, mert már fél éve lakóövezetté nyilvánították az egészet.
Akkor miért fogadta be a kérelmet, hiszen már akkor tudnia kellett volna, hogy nem kapok engedélyt? Miért hagyta, hogy költségekebe verje magát az ember és az idejét pazarolja?
Ennyi a sztori.
HL_7511-10-2011 09:58:03 // 32277
okmányiroda vs motorcsere :
ha panaszt akartok tenni úgy általában okmányirodára :
okmanyfelugy.foosztaly@mail.ahiv.hu
nyilvantarto.hivatal@mail.ahiv.hu
ez meg a fehérvárié: 'okmanyiroda@pmhiv.szekesfehervar.hu'
Tehát, tegnap legszívesebb felgyújtottam volna okmányiroda udvarán a gépet. Ok vagy valamit...
Tisztelt Hivatal!
Panaszt teszek a fehérvári okmányirodában tegnap történtek miatt.
Időpont : 2011.október 10. délután fél 3 kb
Helyszín : Székesfehérvár Dr. Koch László utca 4/ B. 3-as iroda, 12-es ablak
CHS-470 -es forgalmi rendszámú autómat leműszakiztattam és ezt szerettem volna okmányirodában elintézni.
Az autóban motorcsere is történt. Műszakira már új motorral ment az autó, ez a papírokban szerepel, minden rendben volt.
Egy jelenleg forgalomban lévő autónak a régi motorját vettem meg ami egy hivatalos motorcsere során került ki az autóból.
Erre a motorra adásvételi szerződést írtam a volt tulajjal.
A motor típusazonos, átalakítási engedély nélkül betehettem saját autómba.
Teljesen nyugodtan érkeztem tegnap az okmányirodába hisz minden rendben lévőnek gondoltam.
A 12-es ablaknál levő hölgy azonban a papírokat átnézve nem így gondolta.
Ö azt mondta ez a motor csak akkor épülhet be az autómba ha a donor autót már végleg kivonták forgalomból és bontótól veszem meg a motort.
"Használt alkatrészt csak bontótól szabad venni, magánszemélyek közt tilos."
Ezek után konzultált a kb 14-es ablaknál ülő szintén tapasztalt kolléganőjével aki egyetértett azzal hogy 2008 óta ilyen nincs...
A hölgy még azt is mondta hogy "a rendszer sem fogja engedni majd."
Ha egyszerűen elfogadom a tisztelt hivatal első reakcióját akkor kijövök az okmányirodából és mivel az autóm legálisan nem használható akár fel is gyújhattam volna ott helyben ? Mivel azzal érkeztem az okmányirodába.
De nem ezt tettem. Megemlítettem hogy 1-2 hónapja mikor más ügyből kifolyólag voltam ua. abban az irodában akkor egy másik kollégájuknak -aki épp tegnap a 15-ös ablaknál ült, Dénes - megmutattam az adásvételi tervezett formáját, az autó, motorok adataival és megkérdeztem lát-e bármi problémát, akadályt hogy a motorcsere majd hivatalosan is megtörténhessen. Dénes korábban úgy nyilatkozott nem lesz gond.
Ezt elmeséltem 12-es ablakban ülő kolléganőnek. Ezek után csak azt mondta hogy akkor menjek a 15-ös ablaknál ülő kollégához és probálkozzak nála.
Normális hogy személyfüggő az okmányirádoban hogy mit és hogyan lehet elintézni ?
15-ös ablakhoz átmentem, kollágájuk átnézte papírokat és ahogy korábban sem, most sem talált semmi kivetni valót abban hogy egy most is úton futó autó régi motorját most én tegyem be saját autómba és ezt irassam be forgalmiba.
Ezek után pedig kiállította részemre az új forgalmit amiben már az új motorszám szerepel.
Valamelyik kolléga rosszul végezte a munkáját !!!
Fölöslegesen húzta az adófizető idegeit és idejét !!!
Ezek miatt fél órával tovább voltam bent és közben a parkolójegyem is lejárt.
Ha 1 perccel később megyek ki meg is büntetnek.
Ha elfogadtam volna a "12-es" válaszát hogy nem lehetséges az új forgalmi kiállítása, s úgy autózom(Dég-Székesfehérvár, napi munkábajárás, ami után adót fieztek, s részben amiből az Önök fizetése származik...) és a rendőr megállít, feljelent, megbüntet, akkor ki lett volna a hibás ???
Gondolom én, miért ülök olyan autóba aminek nem rendezettek a papírjai...
Panaszt teszek a tegnapi nap során a 3-as iroda 12-es ablakánál ülő hölgyre és kolléganőjére is akivel konzultált!
Nem gondolom hogy egy motorcsere annyira ritka és különleges eset lenne ami miatt így kellene, lehetne reagálni, ami miatt igy és ekkorát lehetne hibázni !
Várom mielőbbi válaszukat !
Üdvözlettel, Horváth László
ha panaszt akartok tenni úgy általában okmányirodára :
okmanyfelugy.foosztaly@mail.ahiv.hu
nyilvantarto.hivatal@mail.ahiv.hu
ez meg a fehérvárié: 'okmanyiroda@pmhiv.szekesfehervar.hu'
Tehát, tegnap legszívesebb felgyújtottam volna okmányiroda udvarán a gépet. Ok vagy valamit...
Tisztelt Hivatal!
Panaszt teszek a fehérvári okmányirodában tegnap történtek miatt.
Időpont : 2011.október 10. délután fél 3 kb
Helyszín : Székesfehérvár Dr. Koch László utca 4/ B. 3-as iroda, 12-es ablak
CHS-470 -es forgalmi rendszámú autómat leműszakiztattam és ezt szerettem volna okmányirodában elintézni.
Az autóban motorcsere is történt. Műszakira már új motorral ment az autó, ez a papírokban szerepel, minden rendben volt.
Egy jelenleg forgalomban lévő autónak a régi motorját vettem meg ami egy hivatalos motorcsere során került ki az autóból.
Erre a motorra adásvételi szerződést írtam a volt tulajjal.
A motor típusazonos, átalakítási engedély nélkül betehettem saját autómba.
Teljesen nyugodtan érkeztem tegnap az okmányirodába hisz minden rendben lévőnek gondoltam.
A 12-es ablaknál levő hölgy azonban a papírokat átnézve nem így gondolta.
Ö azt mondta ez a motor csak akkor épülhet be az autómba ha a donor autót már végleg kivonták forgalomból és bontótól veszem meg a motort.
"Használt alkatrészt csak bontótól szabad venni, magánszemélyek közt tilos."
Ezek után konzultált a kb 14-es ablaknál ülő szintén tapasztalt kolléganőjével aki egyetértett azzal hogy 2008 óta ilyen nincs...
A hölgy még azt is mondta hogy "a rendszer sem fogja engedni majd."
Ha egyszerűen elfogadom a tisztelt hivatal első reakcióját akkor kijövök az okmányirodából és mivel az autóm legálisan nem használható akár fel is gyújhattam volna ott helyben ? Mivel azzal érkeztem az okmányirodába.
De nem ezt tettem. Megemlítettem hogy 1-2 hónapja mikor más ügyből kifolyólag voltam ua. abban az irodában akkor egy másik kollégájuknak -aki épp tegnap a 15-ös ablaknál ült, Dénes - megmutattam az adásvételi tervezett formáját, az autó, motorok adataival és megkérdeztem lát-e bármi problémát, akadályt hogy a motorcsere majd hivatalosan is megtörténhessen. Dénes korábban úgy nyilatkozott nem lesz gond.
Ezt elmeséltem 12-es ablakban ülő kolléganőnek. Ezek után csak azt mondta hogy akkor menjek a 15-ös ablaknál ülő kollégához és probálkozzak nála.
Normális hogy személyfüggő az okmányirádoban hogy mit és hogyan lehet elintézni ?
15-ös ablakhoz átmentem, kollágájuk átnézte papírokat és ahogy korábban sem, most sem talált semmi kivetni valót abban hogy egy most is úton futó autó régi motorját most én tegyem be saját autómba és ezt irassam be forgalmiba.
Ezek után pedig kiállította részemre az új forgalmit amiben már az új motorszám szerepel.
Valamelyik kolléga rosszul végezte a munkáját !!!
Fölöslegesen húzta az adófizető idegeit és idejét !!!
Ezek miatt fél órával tovább voltam bent és közben a parkolójegyem is lejárt.
Ha 1 perccel később megyek ki meg is büntetnek.
Ha elfogadtam volna a "12-es" válaszát hogy nem lehetséges az új forgalmi kiállítása, s úgy autózom(Dég-Székesfehérvár, napi munkábajárás, ami után adót fieztek, s részben amiből az Önök fizetése származik...) és a rendőr megállít, feljelent, megbüntet, akkor ki lett volna a hibás ???
Gondolom én, miért ülök olyan autóba aminek nem rendezettek a papírjai...
Panaszt teszek a tegnapi nap során a 3-as iroda 12-es ablakánál ülő hölgyre és kolléganőjére is akivel konzultált!
Nem gondolom hogy egy motorcsere annyira ritka és különleges eset lenne ami miatt így kellene, lehetne reagálni, ami miatt igy és ekkorát lehetne hibázni !
Várom mielőbbi válaszukat !
Üdvözlettel, Horváth László
Szaki08-10-2011 19:19:29 // 32276
http://www.youtube.com/user/TheAlfaromeo75#p/u/14/uQWZ5cnpN5Qszöveg...
Szaki08-10-2011 19:11:46 // 32275
http://www.youtube.com/user/TheAlfaromeo75#p/u/14/uQWZ5cnpN5Q
Szaki08-10-2011 19:10:06 // 32274
Tocsa08-10-2011 18:35:53 // 32273
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D !
prooF_7507-10-2011 12:43:24 // 32272
Szia!
Erről az oldalról ha a 75 ws manual temp editiont szeded, abban vannak adatok.
Erről az oldalról ha a 75 ws manual temp editiont szeded, abban vannak adatok.
NTomika07-10-2011 08:38:11 // 32271
Sziasztok!
Olyan kéréssel fordulok hozzátok, hogy VM 2.4 TD motorhoz kellene minél több műszaki paraméter leírás. De az átlagosnál jóval több kellene!
Köszönöm
Olyan kéréssel fordulok hozzátok, hogy VM 2.4 TD motorhoz kellene minél több műszaki paraméter leírás. De az átlagosnál jóval több kellene!
Köszönöm
prooF_7506-10-2011 23:22:45 // 32270
Na ezt még nem ismertem. De biztos megérte azt a néhány mm futófelületet a swiftes priceless arca.:)
LacUS06-10-2011 22:41:48 // 32269
Halihó Cartársak!
Szükségem lenne egy első lengőkar támasztóra, kompletten szilent nélkül. Ajánlatokat az oldalamra dobjátok . Előre is kösz :)
Szükségem lenne egy első lengőkar támasztóra, kompletten szilent nélkül. Ajánlatokat az oldalamra dobjátok . Előre is kösz :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)06-10-2011 11:07:00 // 32268
Asszem erre mondják, hogy pofára esés deluxe. :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)06-10-2011 11:04:26 // 32267
Tulajdonképpen a Fószvágent elrettentő példaként is említettem.
A 75-ös meg még egy olyan kor szülötte, amikor még gyártottak rendes autót normális embereknek, a mai autók meg elpuhult, elkényelmesedett, fakezű-falábú beszari bránerbéláknak készülnek. A rendes kocsikat, amik minden autóbuzi szívét megdobogtatnák, na azokat meg megölte az 5 csillagos törésteszt, meg az Euro4-5-6-os emissziós norma, vagy ha mégsem, akkor meg veszteséges a gyártása.
Mondjuk logikus: tegyük fel, hogy lehetne újonnan kapni 75-ös Alfát, vagy Alfetta GTV-t. Megveszed. Lecseréled 3 év múlva? Ugye hogy nem! :)
A 4C-re mondjuk kíváncsi leszek. Ha tényleg olyan, mint amilyennek mondják, akkor eladom a lelkem sátánnak, meg a vesém valami gazdag orosznak, aztán veszek egyet. :)
Pályázós autóba viszont kell a mászóka szerintem. Kasztnimerevségben ég és föld a különbség egy csöves meg egy széria autó között, és ez azért a köridőkben is megmutatkozik.
A 75-ös meg még egy olyan kor szülötte, amikor még gyártottak rendes autót normális embereknek, a mai autók meg elpuhult, elkényelmesedett, fakezű-falábú beszari bránerbéláknak készülnek. A rendes kocsikat, amik minden autóbuzi szívét megdobogtatnák, na azokat meg megölte az 5 csillagos törésteszt, meg az Euro4-5-6-os emissziós norma, vagy ha mégsem, akkor meg veszteséges a gyártása.
Mondjuk logikus: tegyük fel, hogy lehetne újonnan kapni 75-ös Alfát, vagy Alfetta GTV-t. Megveszed. Lecseréled 3 év múlva? Ugye hogy nem! :)
A 4C-re mondjuk kíváncsi leszek. Ha tényleg olyan, mint amilyennek mondják, akkor eladom a lelkem sátánnak, meg a vesém valami gazdag orosznak, aztán veszek egyet. :)
Pályázós autóba viszont kell a mászóka szerintem. Kasztnimerevségben ég és föld a különbség egy csöves meg egy széria autó között, és ez azért a köridőkben is megmutatkozik.
Wickey06-10-2011 09:51:22 // 32266
a buszra nem kenődött föl, de az árpi hídról balra a vácira kanyarodó részen a Rendőrpalota előtt beállt este 11-kor jobbra a 75 mellé, hogy majd elmegy jobbról, és bejön elém majd folytatja földi pályafutását a Váci úton kifele.
Teljesen debil volt, mert alapvetően ezt én szoktam hagyni, ha nem tart fel, de ez még rednáztatott is, biztos ladán nevelkedett ezt pedig tetézte azzal, hogy szilajul nézett...
Én meg áthelyeztem a ballábam súlypontját a fékpedálra, közben adtam egy kis gázt, le ne fulladjon a motor. Merthogy a váltót egyesben tároltam. Oszt mutogattam a kiscsávónak hogy tekintsen hátra. Addigra kezdett megülni a gumifüst a felüljáró alatt. Emberünk szépen hátranézett, majd nyelt egyet, előrefordult, visszafordította a fején az addig hátrafelé viselt bézbólsapkát, és még a roxyrádiót is lehalkította. Majd tanulóvezető stílusban elrajtolt. Hozzám képest persze, pedig én egyszerre vettem el a gázt meg léptem le a fékről, mégse tiltáson dadogó motorral haladjak tovább ha már egyszer nem fékezem tovább a hátsótengelyt (is). :-)
Teljesen debil volt, mert alapvetően ezt én szoktam hagyni, ha nem tart fel, de ez még rednáztatott is, biztos ladán nevelkedett ezt pedig tetézte azzal, hogy szilajul nézett...
Én meg áthelyeztem a ballábam súlypontját a fékpedálra, közben adtam egy kis gázt, le ne fulladjon a motor. Merthogy a váltót egyesben tároltam. Oszt mutogattam a kiscsávónak hogy tekintsen hátra. Addigra kezdett megülni a gumifüst a felüljáró alatt. Emberünk szépen hátranézett, majd nyelt egyet, előrefordult, visszafordította a fején az addig hátrafelé viselt bézbólsapkát, és még a roxyrádiót is lehalkította. Majd tanulóvezető stílusban elrajtolt. Hozzám képest persze, pedig én egyszerre vettem el a gázt meg léptem le a fékről, mégse tiltáson dadogó motorral haladjak tovább ha már egyszer nem fékezem tovább a hátsótengelyt (is). :-)
Tocsa06-10-2011 08:32:23 // 32265
Ok Köszi szépen kellene . :)
Én már régen elvittem volna a kasznit úgy ahogy van ha lenne mivel de sajna nincs és az üza költség se olyan olcsó 400 feletti benzinnél/gázolajnál sajna de annyit megér mindenképp csak kurva meszze van innen. :(
Én már régen elvittem volna a kasznit úgy ahogy van ha lenne mivel de sajna nincs és az üza költség se olyan olcsó 400 feletti benzinnél/gázolajnál sajna de annyit megér mindenképp csak kurva meszze van innen. :(
prooF_7506-10-2011 01:16:27 // 32264
Igen ám, csak akkoriban még tényleg Alfa Romeo volt a cég, na meg a nagy leghülyébb-gyökér-se-törje-össze-magát-vele hullám előtt voltunk. Fosvágeneket meg ne is említsük, max elrettentő példának.:)) Persze mostanra minden autónál ez a trend.
Az átalakítások meg természetesen nem NKH-kompatibilisek, de én a becsövezést mindenképp elkerülendőnek tartom (az -3 ülőhely, +ronda, +kényelmetlen ki/beszállni). Kell esetleg elölre toronymerevítő, meg mondjuk az alsó lengőkar bekötési pontot összekötő, kartervédőként is funkcionáló keret, ennyit még műszakin is el kell nézzenek.
Amúgy ez a swiftes sztori engem is érdekelne, habár volt valami sávelfogyásos-buszhátuljárafelkenődős (?) incidens, nem tom ez az-e...
Bubi: elismerem hogy olcsóbb egy már megépítettet megvenni, de azzal ugyebár elvész az építés öröme, meg az hogy olyanra csinálod pont, amilyenre neked kell. (ha csak nem szeded darabjaira megvétel után)
Az átalakítások meg természetesen nem NKH-kompatibilisek, de én a becsövezést mindenképp elkerülendőnek tartom (az -3 ülőhely, +ronda, +kényelmetlen ki/beszállni). Kell esetleg elölre toronymerevítő, meg mondjuk az alsó lengőkar bekötési pontot összekötő, kartervédőként is funkcionáló keret, ennyit még műszakin is el kell nézzenek.
Amúgy ez a swiftes sztori engem is érdekelne, habár volt valami sávelfogyásos-buszhátuljárafelkenődős (?) incidens, nem tom ez az-e...
Bubi: elismerem hogy olcsóbb egy már megépítettet megvenni, de azzal ugyebár elvész az építés öröme, meg az hogy olyanra csinálod pont, amilyenre neked kell. (ha csak nem szeded darabjaira megvétel után)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)05-10-2011 21:36:57 // 32263
Én még nem hallottam a sztorit, én még friss versenyző vagyok itt. Na ki vele, hogy volt! :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)05-10-2011 21:35:05 // 32262
Na akkor ennyit a sztereotípiákról. Olvasgattam én is a súlyadatokat anno, de nem akartam elhinni, hogy a Giulietta nehezebb, mint a 75-ös. Az autóiparban ugye az az általános trend, hogy az újabb autó nehezebb is. Lásd pl. mekkora bálna egy 6-os Golf az 1-es Góófhoz képest.
Nekem is szimpatikus elgondolás a lábon vihető, kozút-kompatibilis trackday-autó, de a magyar hatóságok nem igazán partnerek ebben. Pl. ha becsövezed az autót (ami egy normális országban nem jelent azonnali tarkónlövést mondjuk műszakin), akkor egy életre elbuktad, hogy azt az autót közúton leglálisan használhasd. Kivéve ha nem gépkönyvezteted, amihez is homológ cső kell, meg egy rakat egyéb FIA-homológ kacat a kocsiba, neked meg MNASZ licensz, hogy vezethesd. Nem olcsó.
Akkor már inkább egy full-full versenygép, meg egy tréler.
Nekem is szimpatikus elgondolás a lábon vihető, kozút-kompatibilis trackday-autó, de a magyar hatóságok nem igazán partnerek ebben. Pl. ha becsövezed az autót (ami egy normális országban nem jelent azonnali tarkónlövést mondjuk műszakin), akkor egy életre elbuktad, hogy azt az autót közúton leglálisan használhasd. Kivéve ha nem gépkönyvezteted, amihez is homológ cső kell, meg egy rakat egyéb FIA-homológ kacat a kocsiba, neked meg MNASZ licensz, hogy vezethesd. Nem olcsó.
Akkor már inkább egy full-full versenygép, meg egy tréler.
Kisbubi05-10-2011 20:46:50 // 32261
mennyire komolyról lenne szó?:) többe van némeik de eladhatatlan és ezért ésszerübb venni egyben ilyet mint épiteni. Sárga Koni vhogy nekem nem jött be. Inkább a gyári átalakitani olyanra amilyenre akarod. De nem a futómü fog meghalni, hanem más. Enyémben dupla stab, sárga koni, jó szilentek.... De csak bohockodni jó, versenyre nem.
LacUS05-10-2011 16:36:43 // 32260
Értem, csak bezavart a verseny szó :) Ez egy hangulatos kis utcai autó.Versenyre kevés:(
prooF_7505-10-2011 15:53:44 // 32259
Félreértettetek! Szó nem volt versenyautóról, csak olyanról, ami nem nyúlik úgy mint a takony egy tempósabb kanyarban. Meg egy komoly gép nem is jön ki 3-500ból, kérdezzétek meg Mestert. (term. nem Ladáról beszélünk)
Szóval szerintem a kicsivel keményebb rugók, kicsivel nagyobb kanyarstabik, sárga konik, pici ültetés, jó szilentek együtt már adnak olyan stabilitást, hogy autózható legyen aszfaltos pályán meg közúton is. Főleg ha utcára nem 17-es keréken viszi ki az ember.:)
Szóval szerintem a kicsivel keményebb rugók, kicsivel nagyobb kanyarstabik, sárga konik, pici ültetés, jó szilentek együtt már adnak olyan stabilitást, hogy autózható legyen aszfaltos pályán meg közúton is. Főleg ha utcára nem 17-es keréken viszi ki az ember.:)
Zsotti05-10-2011 15:51:18 // 32258
A V6-okkal kapcsolatban köszönöm mindenkinek az infokat!
Nehéz lesz kitalálni, melyik az igazi, de sokat segítettetek benne. Régóta figyelem már a "V6-os piacot" úgy látom már egyre kevesebb kerül csak eladósorba. Ezért igyekeznem kell :)
Nehéz lesz kitalálni, melyik az igazi, de sokat segítettetek benne. Régóta figyelem már a "V6-os piacot" úgy látom már egyre kevesebb kerül csak eladósorba. Ezért igyekeznem kell :)
LacUS05-10-2011 11:18:55 // 32257
Amen, ezt akartam én is leírni. Sajnos én megpróbáltam és sok fölösleges kiadástól megkimélhettem volna magam, ha egyből versenyautót kezdek építgetni nem hibridet.
Kisbubi05-10-2011 10:00:33 // 32256
Olyan h utcára és versenyre is jó, nem lehet csinálni, mert minden valami romlására megy. Persze 2x annyiba kerül megcsinálni, tehát 1 verseny autót +1 utcait tartani még mindig olcsóbb. Mindkettöre akarod akkor vagy veszel 1 bmw-t vagy japán autót. Ez tapasztalat, amint hajtod és utcai akkor vmi szétmegy benne (ha vadiuj alkatrésszel is volt összerakva), ha beerösited akkor meg az utcán lesz kényelmetlen. Ha körülnézel a piacon 1 versenyautó bármire nézünk 300e Ft-tól már van, a normális meg 4-500körül és abba már szinte minden benne van.
Wickey05-10-2011 07:50:03 // 32255
Add kölcsön az America lökőst, levesszük róla a sablont, és kikenjük üvegszállal majd kitalálunk neki valami lightweight konzolt. Pályán ha törik az autó az úgyse koccanás lesz, nem kell az a vaskos konzol mint ami gyárilag tartja távol az autótól a tehetséges kispolszkisokat.
Mondjuk ez eddig még egyszerű, de nem oldja fel a kérdést, hogy honnan lesz bele harmónika, azt nem egyszerű "kikenni" üvegszálból... :-)
Mondjuk ez eddig még egyszerű, de nem oldja fel a kérdést, hogy honnan lesz bele harmónika, azt nem egyszerű "kikenni" üvegszálból... :-)
Wickey05-10-2011 07:47:58 // 32254
buzi robi ragasztott D betűt a Márti Americájára a 3.0V6 felirat mögé.
Azt a sok kretént aki bekajálta hogy nagyköbcentis szívódízel. :) a pizzafuci sutyukist asszem már többször elmeséltem. :-)
Azt a sok kretént aki bekajálta hogy nagyköbcentis szívódízel. :) a pizzafuci sutyukist asszem már többször elmeséltem. :-)
prooF_7505-10-2011 01:07:41 // 32253
Igen, de nyilván az sem ez az árkategória. Meg utcán már igencsak kompromisszumosan használható. Cserébe persze driftre (meg gondolom más aszfaltos versenyre is) tökéletes.
Mellesleg a súlyról: Haynes manual szerint: Giulietta 1.6-1.8: 1100kg, Alfetta 1.6-1.8: 1120kg, 75 1.6-1.8: 1060 kg. De netes oldalakon persze lehet más adat is, le kell mérni, az a biztos.:) Szerintem ésszerű, hogy az újabb modellben le tudtak faragni a súlyból, a felszereltség érdemben nem változott.
Amúgy ha én belevágnék egy "veretős" autó projektbe, tuti olyat terveznék, amivel el is lehet jutni saját lábon a pályáig, szóval rendszám+ magyarút-konform futómű+ nem-repedtfazék kipuff+értelmes áttételek a váltóban.
Mellesleg a súlyról: Haynes manual szerint: Giulietta 1.6-1.8: 1100kg, Alfetta 1.6-1.8: 1120kg, 75 1.6-1.8: 1060 kg. De netes oldalakon persze lehet más adat is, le kell mérni, az a biztos.:) Szerintem ésszerű, hogy az újabb modellben le tudtak faragni a súlyból, a felszereltség érdemben nem változott.
Amúgy ha én belevágnék egy "veretős" autó projektbe, tuti olyat terveznék, amivel el is lehet jutni saját lábon a pályáig, szóval rendszám+ magyarút-konform futómű+ nem-repedtfazék kipuff+értelmes áttételek a váltóban.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-10-2011 23:12:33 // 32252
Versenygépnek inkább akkor Mester Giuliettája, mert hát az mégiscsak egy kicsi könnyű bódé, egy 75-ös az még kicsontozva is nehezebb 30-40-50 kilóval. Ennyi meg azért elég sokat számít pályán.
LacUS04-10-2011 20:35:46 // 32251
Tulajdonképpen igazad van. Ha azt nézem, pl versenygépnek tökéletes lenne Lacié, mert azok az america lökösök kib@szott nehezek :( Hiába néz ki kicsit durvábban, ha a súlya 10 TS lökös.
Én szeretném megtartani az america lökösöket, de súlyt is szeretnél csökkenteni. Hát meglátjuk.
Én szeretném megtartani az america lökösöket, de súlyt is szeretnél csökkenteni. Hát meglátjuk.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-10-2011 20:24:11 // 32250
Nemtom, én úgy vagyok vele, hogy egy ilyen autónál a lényeg, hogy meglegyen a 3000 köbcenti, meg a sok paripa, az America kiegészítők hiánya jelentené a legkisebb problémát. Jó, persze tényleg komolyabb kiállása van úgy a gépnek, de így meg lehetne belőle egy tökéletes sleepert építeni.
A vicc kedvéért még ráraknám a 2.0TáDé feliratot, aztán nézném a visszapillantóban hogy követ el harakirit a paraszt, amikor az X5-öst lealázza az "öreg dízel foskordé". :)
A vicc kedvéért még ráraknám a 2.0TáDé feliratot, aztán nézném a visszapillantóban hogy követ el harakirit a paraszt, amikor az X5-öst lealázza az "öreg dízel foskordé". :)
Pap Laci04-10-2011 20:20:59 // 32249
Nos, hogy tisztán lásson mindenki! Ezt az autót elkezdtem rendbe vágni, de az élet közbe szólt és haszonjármű kell!
Ez egy TS kasztni, ami ki van lakatolva (de a két küszöb, csak lemezből van "lehajtva"). Ami tény, hogy festeni kell (nem volt rá pénzem).
A motorja gyári tökéletes hónolású hüvelyekkel lett összefűzve új gyűrűkkel, csapágyak jók,nem kopog! Amit még csinálni kéne rajta, az egy hengerfej átnézés (szelep csiszolás szimeringek cseréje....) de adok hozzá másik hengerfejeket!
Elektronikailag minden tökéletesen működik rajta (két hétig szívtam mire minden jó lett)!
Motorhőmérséklet-forráspont jelző gombát cserélni kell(hőt jól méri,de forrást jelez); úgy néz ki a légtömegmérő is cserés!
Fék, futómű átlagos, jónak mondható!
Meg van minden amerika kiegészítő, bár már elég viseltesek, (lásd oldalamon a képeket) szélesítés, lökös, ülések, és klíma is!
Mindennel együtt 300 ért oda adom!
Leírtam a hibáit! Én nem zsákba macskát árulok!
Ez egy TS kasztni, ami ki van lakatolva (de a két küszöb, csak lemezből van "lehajtva"). Ami tény, hogy festeni kell (nem volt rá pénzem).
A motorja gyári tökéletes hónolású hüvelyekkel lett összefűzve új gyűrűkkel, csapágyak jók,nem kopog! Amit még csinálni kéne rajta, az egy hengerfej átnézés (szelep csiszolás szimeringek cseréje....) de adok hozzá másik hengerfejeket!
Elektronikailag minden tökéletesen működik rajta (két hétig szívtam mire minden jó lett)!
Motorhőmérséklet-forráspont jelző gombát cserélni kell(hőt jól méri,de forrást jelez); úgy néz ki a légtömegmérő is cserés!
Fék, futómű átlagos, jónak mondható!
Meg van minden amerika kiegészítő, bár már elég viseltesek, (lásd oldalamon a képeket) szélesítés, lökös, ülések, és klíma is!
Mindennel együtt 300 ért oda adom!
Leírtam a hibáit! Én nem zsákba macskát árulok!
LacUS04-10-2011 17:33:52 // 32248
A legolcsóbbnál azt írta asszem Kisbubi,hogy minden america kiegészítője megvan.Ha mechanikusan jó, és jóárasítva meglehet venni a kiegészítőket az sem rossz. :)
A sport üléses ilyen kis trackdayes verdának kis okosítással jó lenne :)
A sport üléses ilyen kis trackdayes verdának kis okosítással jó lenne :)
Zsotti04-10-2011 17:18:24 // 32247
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Mareké vitán felül szép és legalább az biztos jó is, csak igazán annál kisebb egy kicsit az anyagi keret. Csak úgy gondoltam "teljes legyen a lista", és én összesen ezt a három eladó darabot találtam.
A második szerintem is (képről) ígéretes, ezt élőben kéne látni, hogy valóban igényes-e. a színre fújt kilincsek, festett fekete elemek, piros sportülések szerintem nem ilyen kaliberű autóra valók. De ez ízlés kérdése, ettől még lehet jó autó, ezért sajnálom, hogy pont ezt nem ismeri senki.
Az első meg (a legolcsóbb), no azon én is látom, hogy valami átépített talán, de ettől még szintén lehet akár jó is, de könnyel lehet akár rémes is. Nem az a baj ha dolgozni kell vele, ez nem áll messze tőlem, de ugye lehet, hogy egyszerűen nem érdemes. Úgyhogy erről viszont akkor szívesen várom még az infókat.
Ha meg hozna még egy kis pénzt a Télapó vagy akárki, akkor meg kényelmes lennék és vinném Marek-ét :D
Mareké vitán felül szép és legalább az biztos jó is, csak igazán annál kisebb egy kicsit az anyagi keret. Csak úgy gondoltam "teljes legyen a lista", és én összesen ezt a három eladó darabot találtam.
A második szerintem is (képről) ígéretes, ezt élőben kéne látni, hogy valóban igényes-e. a színre fújt kilincsek, festett fekete elemek, piros sportülések szerintem nem ilyen kaliberű autóra valók. De ez ízlés kérdése, ettől még lehet jó autó, ezért sajnálom, hogy pont ezt nem ismeri senki.
Az első meg (a legolcsóbb), no azon én is látom, hogy valami átépített talán, de ettől még szintén lehet akár jó is, de könnyel lehet akár rémes is. Nem az a baj ha dolgozni kell vele, ez nem áll messze tőlem, de ugye lehet, hogy egyszerűen nem érdemes. Úgyhogy erről viszont akkor szívesen várom még az infókat.
Ha meg hozna még egy kis pénzt a Télapó vagy akárki, akkor meg kényelmes lennék és vinném Marek-ét :D
Gábor(figi75)04-10-2011 14:00:12 // 32246
Ezeknek a 80 % van nekem,megírom mik pontosan és mennyi.
LacUS04-10-2011 13:25:17 // 32245
A fehér Mareké nagyon szép kis gép.
A középső az számomra ismeretlen,de a képek alapján igéretes.
Az elsőről Figit,Pap LAcit kérdezd, mindent elmondanak.
A középső az számomra ismeretlen,de a képek alapján igéretes.
Az elsőről Figit,Pap LAcit kérdezd, mindent elmondanak.
HL_7504-10-2011 12:48:53 // 32244
Mareknak van. 3.5 24V...
Zsotti04-10-2011 12:17:06 // 32243
Sziasztok!
Esetleg nem tud valaki egy jó állapotú eladó V6-ost?
Ezeket ismeri valaki?
3.0 V6 ?
3.0 V6 America
3.0 V6 QV
Tudom a legelsőről nemrég volt már itt szó. Élőben nem látta senki?
Ha tudtok valamit segíteni előre is köszönöm!
Esetleg nem tud valaki egy jó állapotú eladó V6-ost?
Ezeket ismeri valaki?
3.0 V6 ?
3.0 V6 America
3.0 V6 QV
Tudom a legelsőről nemrég volt már itt szó. Élőben nem látta senki?
Ha tudtok valamit segíteni előre is köszönöm!
HL_7504-10-2011 09:20:05 // 32242
Szia! Bár most nincs pénzem de hosszútávon senkinek nem maradok adósa.
Amire szükségem lehet :
- kormánykerék ? gyári 380mm-esnél kisebb de nem sokkal
- műszeregység keret
- műszeregység két szélén a kapcsolók+ a két kis keret ha hibátlan
- alfa controll... ha hibátlan
- olajnyomásmérő
- bal első ajtóbehúzó
- ajtók "reteszelője", amit fel-le lehet húzni /amit központi zár mozgat
- milyenek az ajtókárpitjaid ?
- ablakmosótartály ! + motor
- motorvezérlőt se dobd ki, ECU, ja nem is néztem milyen típus pontosan...
Amire szükségem lehet :
- kormánykerék ? gyári 380mm-esnél kisebb de nem sokkal
- műszeregység keret
- műszeregység két szélén a kapcsolók+ a két kis keret ha hibátlan
- alfa controll... ha hibátlan
- olajnyomásmérő
- bal első ajtóbehúzó
- ajtók "reteszelője", amit fel-le lehet húzni /amit központi zár mozgat
- milyenek az ajtókárpitjaid ?
- ablakmosótartály ! + motor
- motorvezérlőt se dobd ki, ECU, ja nem is néztem milyen típus pontosan...
Gábor(figi75)04-10-2011 00:37:26 // 32241
Te a cuccaimat el ne égesd!!!
Kisbubi04-10-2011 00:14:18 // 32240
Azok félre vannak rakva, majd küldöm, ha odáig elérek.
A többi cucc pazarlás?! Amennyiért hirdettem az egészet annyit kapok a méhben érte. Külön biztos többet ért volna, de mindene odalesz holnap
A többi cucc pazarlás?! Amennyiért hirdettem az egészet annyit kapok a méhben érte. Külön biztos többet ért volna, de mindene odalesz holnap
Tocsa03-10-2011 16:20:27 // 32239
Gyere le egy nap alatt rendbevágnám az egészet neked . :)
Ezek mind pitiáner hibák apróságok a kasznizásodhoz képest . :)
Ezek mind pitiáner hibák apróságok a kasznizásodhoz képest . :)
HL_7503-10-2011 15:57:26 // 32238
Igen, élvezte a villamossági szerelőm. Már majdnem felhívott mikor csinálta hogy nem kell fizetnem de vigyem a francba... Aztán több napi apránkénti szopás után fele annyit kért amire számítottam és működött alapvetően.
Ami még vissza van :D :(
- központizár javítás
- fék nem tetszik : nyomáspont, stb
- futómű beállítás
- ablakmosó tartály csere, folyik
- fűtött lambda bekötés ECU-ba
- HighOctane mód bekötés kapcsolóval
- jobb első ködlámpa : próbalámpa tud világítani de ködlámpa nem pedig jó
- olajnyomás mérőműszer + mezei olajnyomás jelző : nem müködik
- tolótető keret hátul túl közel van tetőhöz, fényezett betét beleér tetőbe, tetőkárpit leszed, keret alátét, vissza
- klíma NOK
- gázrendszer : keverőfejes rendszer cserélje befecskendezősre
Amúgy eladó : irányár 1.000.000.- alku nincs :)
Ami még vissza van :D :(
- központizár javítás
- fék nem tetszik : nyomáspont, stb
- futómű beállítás
- ablakmosó tartály csere, folyik
- fűtött lambda bekötés ECU-ba
- HighOctane mód bekötés kapcsolóval
- jobb első ködlámpa : próbalámpa tud világítani de ködlámpa nem pedig jó
- olajnyomás mérőműszer + mezei olajnyomás jelző : nem müködik
- tolótető keret hátul túl közel van tetőhöz, fényezett betét beleér tetőbe, tetőkárpit leszed, keret alátét, vissza
- klíma NOK
- gázrendszer : keverőfejes rendszer cserélje befecskendezősre
Amúgy eladó : irányár 1.000.000.- alku nincs :)
prooF_7503-10-2011 15:37:31 // 32237
Mondjuk nekem az olajnyomás mérő gomba az pont hibás volt, legalább is gondolom nem kontakthiba volt mert csere után egyből jó lett. De persze a sarukat érdemes megnézni.
Tocsa03-10-2011 14:57:27 // 32236
Szerintem tele vagy még kontakthibával ! :(
Anyósülésnél a műszerfal alatt van egy rakás csatlakozó ott lessz a bibi azokat kéne átnézni megpucolgatni ...stb . A csak kontakspray al való befújás nem elég neki a körsarukat összébb kel nyomogatni tűreszelővel megsimogatni szóval jó játék . :D:D
Anyósülésnél a műszerfal alatt van egy rakás csatlakozó ott lessz a bibi azokat kéne átnézni megpucolgatni ...stb . A csak kontakspray al való befújás nem elég neki a körsarukat összébb kel nyomogatni tűreszelővel megsimogatni szóval jó játék . :D:D
HL_7503-10-2011 12:47:24 // 32235
Köszi! Úgy is ki kell pakolni szívósort. Olajnyomás műszer nem jelez, olajnyomás gomba nem jelez. Ok, műszeregységen legalább is nem látom amit kéne. Műszeregység háttérvilágítása meghalt de sikerült megjavítani. Hajlékony NYÁK-on egy csatlakozási pontnál a vezető szakasz meg volt törve. Forrasztottam.
Tocsa03-10-2011 09:39:19 // 32234
A vastag fekete és fekete narancs a fűtésé a zöld a lambda jel . :)
Tocsa03-10-2011 09:37:26 // 32233
Tocsa03-10-2011 09:25:57 // 32232
Hi !
Még igértél nekem egy fékerő elosztót meg egy kipufogó konzolt abból már nem lessz semmi ???
Sajna amit küldtél munkahengereket a szervo dobbal mind megvan rohadva szét se tudtuk szedni sajna kukás ! :(
Kárpótlásul elküldhetnéd azt a konzolt mielőtt elégeted na meg nagy pazarlás lenne !! :((
Még igértél nekem egy fékerő elosztót meg egy kipufogó konzolt abból már nem lessz semmi ???
Sajna amit küldtél munkahengereket a szervo dobbal mind megvan rohadva szét se tudtuk szedni sajna kukás ! :(
Kárpótlásul elküldhetnéd azt a konzolt mielőtt elégeted na meg nagy pazarlás lenne !! :((
HL_7502-10-2011 21:48:23 // 32231
SZEKVENCIÁLIS INJEKTOROS GÁZRENDSZER
Az elv, amivel a gázrendszer vezérlõegysége meghatározza a gáz injektorok befecskendezési idejét a gáz üzemmód alatt, a benzin befecskendezési idõn alapul.
Az elv, amivel a gázrendszer vezérlõegysége meghatározza a gáz injektorok befecskendezési idejét a gáz üzemmód alatt, a benzin befecskendezési idõn alapul.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
414
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?