Forum >> 75-90

LacUS13-02-2015 23:56:40 // 34230
A mi autóink sajnos vagy sem de réteg autók. Így végül sajna aki nem akar egyedi gyártással foglalkozni és a lehetőségek után kutakodni az úgyis megveszi.Na meg minden politikai felhang nélkül,de kint ez nem egy nagy összeg egy átlag dolgozónak.
quasimoto13-02-2015 23:45:18 // 34229
Értem. És miért kibaszottul arcátlanul drága? Veszek egy alutömböt és kimaratom kész. 850$ beszarok komolyan. Nettó. Csont hülyének néznek. A dugókkal is felbosszantanak. 1000Ł nettó közben meg fele se a WISECO nál egyedi gyártásban.
LacUS13-02-2015 22:39:28 // 34228
Gyárilag is más-más a súly 2.5 és 3.0nél a legfőbb különbség az hogy a 3.0 es 'alján' van egy távtartó szerű felfekvő felület ahol a főtengelyhez kapcsolódik, a 2.5-ön nincs ilyen. Onnan tudom,hogy az én lendkerekem megrepedt, és miután Mareknak éppen 2.5 volt olyat raktam fel, 1kg val jobb a súly, de távtartó nélkül a blokkban elakadt.
quasimoto13-02-2015 22:14:10 // 34227
Oké, tehát a kuplungnál lévő maradjon gyári. Bár nem tudom miért remegne tőle a kardán, inkáb csúsztatásnál remeghet be, ahogy "bekap" a tárcsa, azt lehet. Szóval az első lendkeréket lehet cserélni. A performateknék külön van 2.5 és 3.0 verzió. Ez miért lehet?
Lali7513-02-2015 21:11:11 // 34226
Nekem volt 1.5 sprint-én. Kiegyensúlyozni külön bőven elég.a gyárit akkor ajánlott lecserélni,ha szinteres tárcsa kerül bele.
LacUS13-02-2015 21:01:15 // 34225
Szerintem a hátsó lendkerék könnyítése magában nem sok mindenre jó. Én csak azt nem is csinálnám, főleg nem utcára mert ha igazak esetleg a mendemondák és rázni kezd a kardán tőle az minden csak nem kívánatos egy utcai autóban. A Performateknél igaz első lendkereket,de lehet kapni jó könnyűt...az ár, hát az szép na.
Miután én most szívó motort szeretnék (éppen most ez a projekt) a távolabbi jövőben tervezem egy ilyesmi gyártatását, na persze azt a végleges nem kísérletezős motorhoz. :)
quasimoto13-02-2015 13:50:24 // 34224
Nem akakrok a motorhoz hozzányúlni, szuper motor van a kocsiban, isten ments, hogy bántsam. Az lesz az utolsó amihez hozzányúlok. De egyébként persze, hogy úgy kell., ellensúlyokkal. Szerintem minden motort úgy kell elrendezéstől függetlenül.

Szóval én a hátsó lendkerékre gondoltam, azt szeretném könnyíteni. Bár most pont azt olvastam, hogy érdemes inkább alut venni, valószínüleg így van, a motoroknál mindenképpen kerülendő az acél faragása, az Alfánál ráadásul öntött vasról irogatott valaki, de az azért csak nem igaz. Szóval könnyű lendkerék kell. Ötlet?

A kuplungot köszönöm, elmegyek hozzájuk megkérdezem mibe kerül a móka.

Tuboly Csabiék Győr mellett vannak Győrújbaráton, nekem eddig váltót építettek, eddig faszán végzi a dolgát, bár nálam csak kilómétert kap, az igazi terhelés valami egészen más ( egy buszban van... ) szeretek hozzájuk be benézni, jó csapat! Csak ugye nem Alfás vonalon mozognak, látta a kocsimat nem volt érte oda annyira mint a múltkor egy régi kupé BMW - ért, ez van nem olaszosok...

Van egy lendkerék elöl is, ez már csak elméleti kérdés, azt állítólag csak a ftengely, hajtókar, dugó, hármassal együtt kell centírozni, egyszerűen nem értem miért. Tudja valaki?

Ez a lendkerék móka a legolcsóbb tuning. A motorokon baromi látványos a hatás, 70-80 dkg leugrik és a motor kereke nem akar lentmaradni. Ott a 2 henger és a kis lendtömeg azért használatbeli kompromisszumokat követel, városban nem lesz egy mintagyerek, de autómotornál - gondolom - nincs ilyen hatása, gondolom könnyebben lefullasztható és nem szereti a kis fordulatnál lepadlózást.

Van valakinek könnyített lendkereke a kocsiján?
LacUS13-02-2015 00:14:02 // 34223
Hát a V6 bizony mint a legtöbb V moci tényleg csak egyben vagy bob weigth-ekkel egyensúlyozható ki, itthon a Tubolyék tudják megcsinálni (talán Győrben). A Kartalamakis féle könyvben amúgy benne van,hogy milyen súlyokkal helyettesíthetőek a hajtókarok+dugó. Hagyományos gépműhelyek seprűvel kergetnek ha ilyet akarsz :D
A dupla tárcsást anno Fastcarnak Kovács Szabi alias Stefan Zorst Racing aki amúgy a Jármű mechanika kft tulaja csinálta, nekem a szimpla tárcsást is ő csinálta miután a Whistler elbaszta... Anno amikor az én kéttárcsásomat odavittem nem volt őszinte a mosolya, sőt.:D De mindent megold:)
quasimoto12-02-2015 21:51:14 // 34222
Rendbe szeretném tenni a GTV hajtásláncát, ez lenne az idei projekt.

Hallottam egy cégről Pesten akik szuper kuplungokat csinálnak. A duplakuplungot megcsináltanám velük, de nem tudom kik ők.

Felmerült bennem a lendtömeg csökkentés is mint ötlet, no itt 1000 féle vékemény létezik. A legkellemetlenebb az, amelyik azt mondja, hogy a v6 motor forgórészei együtt vannak centírozva a lendekerekekkel. Ezt végiggondoltam többször és nem bírom elhinni. A forgórész alap, hogy dinamikusan kell centírozni, de mi köze lenne a f.tengely, hajtókar, dugattyú harmóniához a lendkerekeknek? Valakinek véleménye, tapasztalata?

A hardy - kat is jó eséllyel cserélnem kell, mert egyre remegősebb a kardánom. Eher helyről lehet venni, mindenhol komoly ára van, jó lenne vmi aranyközéputat találni minőség és ár tekintetében...

A segítséget, tapasztalatokat nagyraértékelném!
Vigla11-02-2015 06:16:10 // 34221
Üdv Urak!
Ts vŕltňt keresek sajŕt fogyasztŕsra. Ha valakinek van kallňdňbban...
Settantacinque23-01-2015 10:24:53 // 34220
Természetesen számla nuku, viszont akkor a legutóbbi hengerfejezést is nekik kellene állniuk, mert akkor a szelepülék mozdult ki a hasonló kiváló minőségű hidegpréselés miatt.
Tocsa23-01-2015 09:34:28 // 34219
Én megfizettetném velük a káromat ! Számla volt a javitásról ?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-01-2015 23:12:26 // 34218
Jaja, alapállapotban 0, vagy legalábbis ahhoz konvergál az ellenállása a gombának, üzemi nyomáson még nem néztem, de holnap lesz időm rákukkantani, úgyhogy teszek egy próbát a módszereddel. Mondjuk nagyon sokat nem akarom járatni a motort, mert ha tényleg kevés az olajnyomásom, akkor annak elég csúnya vége lehet.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-01-2015 23:07:31 // 34217
Hát egy ilyen sztori után mondjuk az lenne a minimum a gépműhely részéről, hogy gariban kijavítják, amit elbasztak. Más kérdés, hogy a garanciában elvégzett javítás milyen minőségű. Én se biztos, hogy visszavinnék bármit hozzájuk.

Ja, a bootolás alatt felvillannak a kontroll-lámpák, aztán kialszanak, ahogy szoktak. Az alfacontrolnak vannak apróbb nyűgjei az autómban, de ezeket az alapfunkciókat még tudja, szóval egyre inkább gyanús, hogy mechanikai gondom lesz. :(
Settantacinque22-01-2015 15:11:52 // 34216
Azért Győzőnek van üzleti érzéke :DDDDD Nagyon röhögtem, amikor megláttam a hirdetést. De legalább van alkatrész.
[k i z z o]21-01-2015 21:41:15 // 34215
Tegyél egy multimétert vagy 1W -os kicsi izzót az olajgombára - ittó a +12V és a gomba közé, mert tetet kapcsol. Amikor megjön az olajnyomás, el kell aludnia az izzónak, úgy képzeld el, mint egy kapcsolót, mi zár / nyit ha jól emlékszem 0.5bar körül. Azt hiszem zár alapban az alfa, és ekkor világít az olajnyomás, ha kapcsol nyomásra akkor szakít és elalszik.

Ezt ki tudod a régivel is próbálni, rárakod a multit ellenállás vagy szakadás vizsgálatban a gomba saruja és a menetek közé, és egy 1 bar - ra redukált kis levegőpisztollyal megfúvod.
prooF_7521-01-2015 16:25:54 // 34214
Ijj, részvétem! Egy ilyen hülye hiba miatt megy gallyra a dugó és a HF is! Mindenképp meg kell akkor nézni a többi hengert is, ha u. az csinálta...
Settantacinque21-01-2015 16:18:18 // 34213
HF is kuka.
A hibaforrás (ki gondolta volna - ÚJRA a gépműhely). A szívószelep szelepvezetőjét kézzel tudom pofozgatni fel-le.
Kiderült, hogy anno, mikor síkoltattam a fejeket (alul-felül), a felül síkoláshoz kivették a vezetőket, és teljesen nyilvánvalóan hidegen nyomták vissza (és szedték ki).
Úgy, ahogyan a szelepülékeket is - ez volt a legutóbbi probléma 3000 km-rel ezelőtt. A kérdés, hogy a másik három HF-ben mikor gondolja úgy valamelyik vezető, hogy megmozdul, és elkezd táncolni a szelepszáron. Egy vicc. Senkinek nem ajánlom: http://2tm.hu/

Petya: az olajnyomásgomba, ill. ha jól emlékszem a membrános érzékelő is kúpos menetű
Nem lehet, hogy az Alfa Control szart be? "Bootolás" után elalszik az összes lámpa? Műszerfal három izzóját és LED-eket is ideértve? Ha nem, akkor tuti, hogy Alfa-Control hiba.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)20-01-2015 00:35:01 // 34212
Na, megérkeztünk. Megjött az új olajgomba, kb 5 perc volt kicserélni. (Érdekes, hogy ennek az ellenállása kb 30 ohm volt, míg a réginek gyakorlatilag nulla.) Ráindítottam, hogy megnézzem ez volt-e a gond, és hát sajna nem. Beindítás után kb 5 másodperccel ugyanúgy virít az olajnyomás-lámpa, ahogy eddig. Mit nézzek még meg, mielőtt nekiállok atomjaira szedni a motort? (Mechanikus olajnyomásmérő egyelőre beszerzés alatt.)

Ja, és még valami! Kell az olajgomba alá O-gyűrű, vagy tömítő alátét, vagy maga a kúpos(?) menet tömít? Az új gombával nem jött semmi tömítés, de a régi alatt volt valami szilikonszerűség odataknyolva.
pb_19-01-2015 20:58:22 // 34211
33 lámpának néz ki.)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)19-01-2015 01:37:17 // 34210
Húbazz, részvétem. Én Kispolákon láttam hasonlóan kinéző égésteret, amikor a fojtószelepet a tengelyéhez rögzítő csavarok közül az egyik elszabadult, aztán elindult befelé a szívócsőben. Megy a lecsóba a hengerfej is, vagy ki lehet belőle síkolni ennyit?
Settantacinque18-01-2015 21:56:19 // 34209
Hüvely hibátlan.
Tud valamelyikőtök 1db 92mm-es MAHLE dugattyút VM81A motorhoz? Új vagy használt - tökmindegy, csak Mahle legyen.
Marek18-01-2015 21:32:16 // 34208
elaó a jakuska féle 75 behonosítva!
1991-es komplett felújítva 550.000.-
Marek18-01-2015 21:25:41 // 34207
75-ös kiárusítás!
Magyar papíros 1.8 i.e 91-es 320.000-ért!
Marek18-01-2015 21:08:46 // 34206
Ja! Valami őrült fordítva rakta be az első lámpákat...
prooF_7518-01-2015 18:25:01 // 34205
Valami fura ennek a fizimiskáján:)
prooF_7518-01-2015 17:21:36 // 34204
beszabadult egy elefánt a porcelánboltba :D

amúgy racevét! :'( a hüvely is kapott?
DieselManiaco(NagyVad)18-01-2015 12:18:57 // 34203
ki szabadult itt el?:D
Settantacinque17-01-2015 19:46:00 // 34202
Tocsa, Petya UK-ben van :-)

Szóval a motort szétszedtem. No comment.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-01-2015 00:14:10 // 34201
Ha nyár lenne, nem is bánnám. Na jó, de. :)
Az eBay nekem kézenfekvőbb.Otthonról olcsóbb lenne, de a postázás hazavágná az egészet. :)
Ebay-ről meg csütörtökön itt is van a gomba, szóval pénteken azt be is tudom szerelni, aztán akkor kiderül, hogy csak egy elektromos hiba szopatott egy hétig, vagy elkezdhetek komolyan aggódni. A vezetéket kimértem, a gomba és az Alfacontrol vezérlő között nem testel sehol. A régi gomba ellenállása elenyésző, bár járó motornál értelemszerűen inkább nem néztem.
Tocsa14-01-2015 11:27:21 // 34200
Olajgomba meg van itthon is . Ebay re sokat kell várni bár attól függ honnan jön.
Tocsa14-01-2015 11:22:56 // 34199
Nézd a jó oldalát !
Olcsó és környezetkímélő ! :D:D:D:D

Csak ne lenne ilyen hideg ! ;D
Tocsa14-01-2015 11:21:07 // 34198
Ez mind nagyon jó hír ha rendben találtál mindent . :)

Eszembe jutott még valami !

Adagoló ???? :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-01-2015 01:24:09 // 34197
Az új olajgomba már úton van, hála az eBay-nek. Amíg meg nem érkezik, kimérem a vezetéket, nehogy ott testeljen le valahol. Ha a gomba nincs rottyon, akkor szakadásként kell neki látszani ha rámérek multiméterrel, ugye?

A közelben van egy szerviz, ahol az egyik csákó egy 155-össel jár, lehet megkérem őket, hogy mérjenek nekem egy olajnyomást mechanikus cuccal. Biztos, ami biztos. Azért vicces az egész sztori, mert a 156-os is pont most dobta el a kanalat (gázbovden szevasz), úgyhogy gyalog járok, mint az állatok.
pb_14-01-2015 00:16:00 // 34196
Mérd + sima mechanikus műxerrel a nyomást, akkor minden kiderül.
[k i z z o]14-01-2015 00:00:22 // 34195
Vegyél egy új gombát, nekem 2 már elromlott, az is azt mutatta, nincs olajnyomás.

Az a leggyorsabb, legolcsóbb ellenőrzés.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)13-01-2015 23:46:40 // 34194
A mutatós műszer már akkor szar volt, amikor legyártották. :) A gomba rendes jelet adott neki, amikor legutóbb néztem, de a műszer eléggé semmit se csinált már akkor se. (Mechanikus műszerrel mérve elég masszív olajnyomása volt a gépnek.) A lámpának ellenben hiszek, szóval most megállj van a járgánynak. A mutatós műszer gombájára rá tudnék mérni multiméterrel, de félek, hogy közben hazabasznám a motort, ha tényleg olajnyomásgondja van, én meg úgy járatom.
A workshop manual-ból persze miért is pont ne az olajpumás rész hiányozzon, basszus. :(
Settantacinque13-01-2015 11:53:36 // 34193
Hello Petya!
A mutatós műszer sem dolgozik? Két különböző jeladó van, egy a lámpának, egy membrános pedig a műszernek.
Mechanikai hiba esetén első körben a túlnyomás-határoló szelepet nézném meg, a többit majd a Nordos kollégák elmondják, mert nem vagyok benne ezekben a motorokban (sajnos).
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-01-2015 20:42:20 // 34192
Üdv kollégák! Na engem is utolért a végzet, úgy fest, elment az olajnyomásom. Mennyire valószínű ez egy alig 30 ezret futott motornál? Gyanús, hogy az olajnyomás-gomba, vagy az Alfacontrol baszakszik, de nem tudom 100% biztosan kizárni. Az olaj meg a víz nincs összerottyanva, a motor szépen jár, minőségi olaj van benne, és azt is kevesebb, mint 10 ezrenként cserélem. A pilács a gyújtás ráadása után felvillan, aztán elalszik, ahogy kell. A beröffentés után, alapjáraton előjön, és fordulaton sem akar kialudni, úgyhogy nem is nagyon erőltettem.

Van valakinek valami ötlete, hogy mit nézzek meg?
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2015 08:19:14 // 34191
hát sosem lehet tudni amikor ilyen van...akár a szivattyú áthajtása is lehet... balansztengelyek? sok minden van abban a motorban amit meg lehet nézni...:D meg ugye az a baj hogy mi nem halljuk a kattogást...:D
atika12-01-2015 08:02:34 // 34190
Nekem nincs több ötletem, de nagyon várom a megoldást!
Settantacinque11-01-2015 23:47:16 // 34189
Vákuum van, ha valami elszállt volna benne, megszűnt volna a rásegítés, nem?
Olajnyomás van. "Befecskendezés" van, úgy mint eddig, stabil alapjárattal.
DieselManiaco(NagyVad)11-01-2015 21:48:10 // 34188
egyéb perifériák? vákumszivattyú? stb?
Settantacinque11-01-2015 19:14:20 // 34187
Szétszedtem a csattogós lepkét:
-szelephézagok ott vannak, amire állítottam őket legutóbb (2000 km-rel ezelőtt)
-himbák, tolórudak helyükön
-nem fúj ki
-generátor nincs fellazulva
-hajtókarcsapágyak hibátlanok
-dugattyúcsapszegek hibátlanok
-hajtáslánc OK, hardyk nem repedtek, nem szakadtak, nem üt semmi

Mi a p*csáért kattog a motor?
djliott7510-01-2015 20:36:20 // 34186
Nekem ezek vanak hátrul 4cm kisebb de háromszor kemènyebb
djliott7510-01-2015 20:21:27 // 34185
Hasonlo idegesitö hangot éltem át én is mikor rá jöttem hogy a generátor also csavarja lazult meg 2-napig kutattam mire rá döbbentem véletlenül. :-)
DieselManiaco(NagyVad)10-01-2015 07:32:37 // 34184
lehet már a leengedett olajból is meglátni...bár ne legyen igazad...
Tocsa09-01-2015 23:44:26 // 34183
Győző bácsi nem ma kezdtük !!! Zörgő kipufogó igényes tulajnál nincs !!
Tocsa09-01-2015 23:25:24 // 34182
Szelep ? Szelepemelő pálcák himbák én átnézném azokat is. Hajtókar csapágy is elszállhatott és most csattog várja hogy kikönyökölhessen a blokk oldalán a hajtókarod. :-)
Biztosat csak alapos vizsgálódás után lehet tudni. Olajteknőt simán le lehet kapni a helyén megfelelő szerszámokkal. Csuklós T kulcs pl.
Settantacinque08-01-2015 17:08:21 // 34181
A kifúvás hangját is ismerem, az csattogás, és lehet kézzel érezni, hogy honnan jön ki a nyomás.
Új Reinz tömítésekkel van összerakva, 2000 km sincs bennük.
Mechanikus zaj. Mondjuk a hajtáslánccal bogarat tettél a fülembe, csekkolom azt is természetesen... Bár 300 km-rel ezelőtt semmilyen hiba nem volt a hardykon, csavarokon. De igazából tökmindegy, vaktában lövöldözünk. Szerintem téma zárható, köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.