Forum >> 75-90

prooF_7508-01-2015 16:38:10 // 34179
Jó ötlet a hengerfej (tömi), habár attól szerintem egyenetlenné válna. Még esetleg a kipuff leömlő környékén nézz szét, hátha ott fúj ki, az simán tud olyan hangot adni mintha csak kopogna. Hideg motornál indítás után pár mp-ig kézzel is hozzáérhetsz a kipuffhoz, míg be nem melegszik. Persze az apró rántásra az nem adna magyarázatot, az inkább hajtáslánc hibára utal.
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2015 11:30:32 // 34178
semerre nem fúj ki? volt egy 55 VM ami szabadlevegő felé lett hengerfejes,nem víztérbe nem olajba,semmit nem evett nem füstölt és 200-al bírt menni:D Buddha cartárs csinálta meg végül...
Settantacinque08-01-2015 11:11:13 // 34177
Győző (mivel nem tag), írt az Adok-veszek-be, bemásolom:

"okos 75 ös mesterek! a kopogás a kipufogó vergődésének az eredménye!!!!!!!!!!!!!!!"

Válaszomat leginkább neki szánom:
Sajnos nem ez a hiba, mert bármennyire amatőrnek tűnök, a kipufogórendszer kasznihoz verődésének hangját ismerem, sőt, külön odafigyelek arra, hogy NE érjen semmihez a rendszer, mert k*rva idegesítő hangja van. Mégegyszer mondom: a hang a motorból jön. Hétvégén fogok az autóhoz férni, addig semmilyen eredménnyel nem tudok szolgálni.

Bemásolom az eredeti hsz-ból a lényeget:
Tünet: stabil 80 km/h-nál apró rántás, majd kattogás.
atika06-01-2015 18:18:48 // 34176
Azért javaslom nézz rá mert a kardáncsövek képesek elvinni a hangot. Először azt hittem én is hogy az első hardy a problémás!
dragon7506-01-2015 16:58:02 // 34175
Itt lehet kapni és fel is ujjitanak! benzinpumpát tölük szoktam venni
http://aruhaz.vtx.hu/?mod=lista&katid=59
TDI7505-01-2015 21:52:46 // 34174
Azért szívesen kipróbálnám ezt Igaz nem v6 csak sor4 de azért tudhat valamit.
Settantacinque05-01-2015 20:08:19 // 34173
A hang a motorból, alulról jön.
Settantacinque05-01-2015 20:07:53 // 34172
Még nem szedtem le, de gyanítom, nem ez a hiba, mert egyenletesen jár. Ha valamelyik nyomórúd kiugrott volna, ugrálna a motor a helyén, mint a centrifuga a kiegyensúlyozatlanság miatt.
atika05-01-2015 17:19:54 // 34171
Ne add fel! Ha egyszer összeáll, nagyon jó lesz! Én is szívtam sokat.Szét-össze. Mostmár faxán összeállt.
atika05-01-2015 17:14:22 // 34170
Szia!

A hajtásláncot nézted már? Nálam is volt hasonló és akkor a hátsó hardynál lazult fel a villát a kuplungtengelyhez rögzítő anya! Sokat szoptam vele mert sűrűn meglazult, de esztergáltattam 2 vékony anyát rá és lekontráztam!
TDI7505-01-2015 16:34:41 // 34169
Szia! Hallottam már ilyen dolgot. Azt nézzed meg hogy szelepfedél alatt az összes tolórúd ami a himbákat nyomkodja a helyükön vannak e. Annó az 5 hengeres VM dieselnél Alfa 6-ban láttam ezt a hibát. visszatettük a helyére és minden kopogó hang eltűnt.
Settantacinque05-01-2015 11:17:43 // 34168
Megőrít a VM dízel.
Tegnap indulás után 20 km-rel elkezdett kattogni a motor. Még jó, hogy közel voltam otthonról, mert így haza tudtuk húzni.

Tünet: stabil 80 km/h-nál apró rántás, majd kattogás. Azonnal kinyomtam a kuplungot, alapjárat 10mp-ig, mert addigra tudtam félreállni lendületből, utána leállítás.
-"Erő" van benne
-Alapjárat nem mozdult se lefelé, se fölfelé
-Olajnyomás alapjáraton 2 bar üzemmelegen 5W40-nel
-Nem melegedett
-Egyenletesen jár, minden hengerben van kompresszió, befecskendezés, nem ugrál a blokk a bakokon (kiszakadt himbatartó csavarokat kizárnám)
-Nem füstöl
-Porlasztók mellett nem fúj ki
-Gázadásra erősödik

Kifejezetten kattogó hang, nem kopogás.

Hajtókarcsapágyra tippelek, ill. hogy a dugótető belever a hengerfej síkjába. Gázadásra erősödik, de van olajnyomás, hogy is van ez?

Egyébként kezdem érteni, miért utálják ennyien a VM motorokat.
[k i z z o]03-01-2015 19:03:19 // 34167
Nekem most azok vannak, 50%-on is elég kemények utcára. Kb. 30%-al van így a gyári felett.
LacUS03-01-2015 17:13:11 // 34166
Csak megnyomkodtam volna kocsiban,hogy mennyire kemény. :)
Bár ha jól emlékszem Marek kocsijában is az van, na majd rákérdezek.
panboy03-01-2015 16:50:16 // 34165
Kiszerelt állapotban sárga konik,igen stimmel miért?
LacUS03-01-2015 15:38:10 // 34164
Van valakinek Pesten vagy környéken állítható (sárga) koni a kocsijában?
[k i z z o]03-01-2015 08:34:27 // 34163
Olasz ebay, a gyári ár 2x - 4x - ért. Gyári cikkszámon szervizekben nem sok minden van már hozzá, rég lejárt a 15 éves szervizkötelezettség rájuk:(

Jó vadászatot!
AdamV602-01-2015 22:23:16 // 34162
Köszönöm
Lali7502-01-2015 22:20:26 // 34161
Eper tudja..legalábbis motorszámot,kárpitot én már lenéztem
AdamV602-01-2015 21:38:19 // 34160
Továbbá szeretném megkérdezni, hogy új alkatrészeket honnan szerezhetek be?

Olaszországban vagy Angliában van-e valakinek vonala?

Köszönöm

Ádám
LacUS02-01-2015 21:38:05 // 34159
Elvileg írsz a gyárnak és küldik a pontos specifikációt. Hogy hova kell írni azt ne kérdezd :D Kinti fórumokon olvastam ezt.
pettinke02-01-2015 21:37:56 // 34158
megírod az alvázszámot ékes angolsággal Marco de Fazio-nak, aki az Alfa archívum kurátora, és ő cserébe visszaírja neked, amit tud az autóról: centrodocumentazione@alfaromeo.com vagy archiviostorico@alfaromeo.com

ebbe sajnos nem mindig tartozik bele a felszereltségi szint ... de azért próbálj rákérdezni. motorkódot szerintem fog tudni mondani.
AdamV602-01-2015 21:11:21 // 34157
Sziasztok!

Boldog új évet mindenkinek!

Kérdésem lenne, hogy szerintetek hol lehetne utána nézni, hogy az autóm eredetileg milyen motorral, felszereltséggel gördült le a gyártósorról.

Folytatni szeretném a felújítást, de csakis az eredeti állapotra...

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Ádám
Gábor(figi75)01-01-2015 10:52:50 // 34156
BUÉK!
bszl01-01-2015 08:47:57 // 34155
Boldog Újévet!
LacUS23-12-2014 19:55:32 // 34154
Valakinek nincs gátlója kiszerelve amin le tudná mérni hogy összenyomva mekkora a távolság az alsó szilent és a felsők közül az alsó alja közt a távolság valamint a teljes kirugózott hosszt a fenti ként pont közt?
TDI7523-12-2014 16:35:22 // 34153
ja és ez filléres tétel volt.
TDI7523-12-2014 16:34:51 // 34152
Ha ügyes vagy, akkor a Zsiguli ac membránja és szelepei is jók, csak egy kicsit szerelgetni kell. Nekem anno ez volt a megoldás.
Settantacinque21-12-2014 21:00:43 // 34151
Szia!

Unixnál van új, 9950 Ft listaáron, tömítéssel együtt.
bszl18-12-2014 08:18:24 // 34150
Nincs valakinek elfekvőben 75-ös dieselhez használható állapotú tápszivattyúja (AC pumpa)?
(Nekem anno átszakadt a membrán, aztán később szereztem egy használtat - ami gondolom sokáig állhatott és emiatt totál kiszáradt a membránja, így a beépítése után sajnos nem sokkal annak is átszakadt, szinte eltörött a membránja és belefolyt a gázolaj a motorolajba... OIajcserekor 14 litert sikerült leengednem...)
Settantacinque14-12-2014 22:51:08 // 34149
Urak!

Van-e igény motortér hangszigetelő filcre, amely kivételesen nem szakadt hétfelé? A tűzfalon lévő darabot persze valami rágcsáló elkezdte zabálni, de nem lyukas. A két oldalsó abszolút vállalható (tisztítást igényelhet).
Van ezen kívül utastéri kátrányos padló hangszigetelés és komplett szőnyeg, ill. csomagtér belső oldalburkolat.
Tocsa12-12-2014 22:21:35 // 34148
Már ásatom a földbe a tartályt és bespajzolok . :D
[k i z z o]11-12-2014 21:16:23 // 34147
tavaszig biztos, hogy felmehessen jövő nyáron 450 körülire vagy fölé:)
Tocsa11-12-2014 20:58:47 // 34146
Jah . Na de Etanol az minek mikor egyre olcsóbb a benzin ?? :D:D:D
Remélem lemegy még legalább 300 ig ! :-)
Tocsa11-12-2014 20:56:59 // 34145
Ugyanazt mondjuk csak másképp . ;-)
LacUS11-12-2014 19:54:47 // 34144
2 pumpát inkább a megnövekedett üzemanyag szükséglet miatt szoktak berakni vagy ha van puffer tartály. 4-500ig bőven jó egy bosch 044 vagy walbro 450L/h. Ha mondjuk etanolozol 500 felett az 2L es mociknál már 1600ccm-es injektorokat igényel azt meg etetni kell :D
[k i z z o]11-12-2014 19:17:20 // 34143
Csak előszállító, szerintem alacsony benzinszintnél kell.
Tocsa11-12-2014 11:24:58 // 34142
Na ja de a hirtelen üzemanyagigény ugrásokat nem tudja egyedül kompenzálni. A versenyautóknál sem egy pumpát használnak . :) Kell az bele a tiédbe meg főleg! :)
[k i z z o]06-12-2014 19:56:32 // 34141
Megy a nélkül is, egy hetet próbáltam, de valami miatt belerakták...

3L benzint is kiszív a fő AC egyedül.

Ma azért bekerült egy nagyon jó állapotú segéd:)
Tocsa06-12-2014 19:21:12 // 34140
Na ugye hogy kell az a kis szivattyú bele ! ;-)
HL_7504-12-2014 19:31:48 // 34139
Ez a régi, menthetetlen tank volt, ezen próbáltam ki hogy álljon és "újba" utána tettem be. Azóta is hibátlan.
[k i z z o]03-12-2014 19:29:36 // 34138
Így könnyű hozzáférni:)
HL_7503-12-2014 15:14:03 // 34137
Talán valami Ford Mondeo vagy mi volt amit befaragtam :)
http://www.alfaamore.hu/tagok/5198/autok/6154/blog/14310

[k i z z o]02-12-2014 09:34:12 // 34136
Sziasztok,

75 -höz keresnék tankban lévő jó állapotú, (halk, szépen forgó) segéd benzin szivattyút! Ha valakinek van, elcserélném egy új Bosch külső AC -re!

A csövezéssel együtt is jöhet:)

Köszi,

kizzo
Tocsa30-11-2014 19:28:48 // 34135
Ha szerencséd van akkor valamelyiket meg lehet csinálni rendesen. Nekem van kettő de minda kettő nyomtáv rúdja más méretű . :( Szóval érdekes történet a kormánymű projekt. :)
Settantacinque29-11-2014 15:05:58 // 34134
Köszi a tanácsokat. Elviszem hidraulikához, hátha...
A gáz ott van, hogy volt egy közel hibátlan kormányművem a donorban, csak összetört. De olyan szinten, hogy a fogasléc is elhajlott. Ez volt az az alkatrész, amit a legjobban sajnálok belőle.
Ezen kívül van még kettő, azok brutális mértékben fossák az olajat, az egyikben fel sem épül az olajnyomás.
Settantacinque29-11-2014 14:59:49 // 34133
Donor már van, ezek az alkatrészek hiányoznak. Donor nélkül 10x ekkora lenne a lista :-)
Tocsa28-11-2014 22:52:01 // 34132
Hajrá Ebay . De van amit kapsz itthon is még. Kérdezd fangio -t is hátha van pár eladó cucca még. A kormány szervó kispálya felújítani ha nincs elkopva a tengelyen a persely elég ha az O gyűrűket kicseréled benne. A kormánymű az már érdekes menet . :)
Sajnos hiába esztergáltattam bele tömítéseket kb 1 évet bírt . Vacak egy konstrukció alul vannak méretezve a tömítések ,és ha kopott a nyomtávrúd benne akkor hamar ujra kikopik. Add oda hidraulikás szakembereknek átalakítják neked nagyobb ma is használatos tömítésekhez utána jó lesz. A rudat is feltudják szabályozni ha kell. Nem éri meg bajlódni vele én is végigjártam csak költöttem rá feleslegesen .
dev16628-11-2014 22:43:48 // 34131
én bespájzolnék 1 donort, amíg még lehet. Ennyi mindent összevadászni egy kihalt típushoz emberfeletti feladat és a végén nem is lesz olcsó mulatság. Saját tapasztalat, én 164-gyel jártam ugyanígy.
Tocsa28-11-2014 22:40:30 // 34130
Én sachsot használok évek óta komplett kuplungszett volt cserélve azóta kop kop semmi gond. Eltelt már lassan 7 év és minden ok vele . Persze nem szokásom "szétrúgni" így a kardánom is jól bírja. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.