Forum >> 75-90

prooF_7520-09-2007 23:33:30 // 20429
asszem itt az ideje hogy váltsak uno ds-re:D végül is, ha ügyes vagyok azzal is tudok gumit füstölni:)
Marklar15520-09-2007 22:50:20 // 20428
Hy.
Egy haverom szeretne egy élmény autót. 1,8-as, vagy 2,0-as 75 személyében.
Ajánlatokat a:
cartman74@t-online.hu
címre lehet kűldeni.
jakuska20-09-2007 08:42:37 // 20427
oksa!!
Wickey20-09-2007 08:40:40 // 20426
kapcsolónál kezdjed, de télleg. :-)
jakuska20-09-2007 07:57:34 // 20425
Köszöntem mindenkinek az infót!:)) Hétvégén szétkapom, és meglátjuk! A meló az autó rovására megy, hétköznap örülök, hogy beesek az ágyba... :((
Szal hogy a témához is szóljak, a motor nem erőlködik, szépen huzza föl le, ha épp van kedve müködni. Ha nem akar akkro jönnek a praktikák:)) ajtá töbszöri bezárása, kézzel nyomkodás föl le, mert akkor csodás módon beindul. majd megbontom, és jelezm mi a betegsége:))
[k i z z o]19-09-2007 18:54:48 // 20424
HI,

ahhoz hogy kontaktos legyen kicsit sok áam folyik rajta:) Eloszor nezd meg a kapcsolonal. Csereld meg a vezeto és utasoldali kapcsolot. A kapcsolo is beéghet - primo direktben viszi át mind a max. 10A -t. ha ig yOk akkor kapcsolo égett be. A kapcsolot amugy esetleg tisztithatod is - a pogácsái hozzáférhetőek.
Ha nem akkor a z ajtonal belül nézd meg kimegy e a kapcsolt 12V. ha nem akkor data elszakadt valahol, a bal elso oszlop alatt van végig vezetve.

Ah megvana 12V akkor probald ki direktben a motort mondjuk pl. egy akksirol, ah igy viszi tutin akkor a 12V megvan az ajtoban, de nem eleg a kraft - Amper. Akkor megintcsak kapcsolo kornyéke kell lebontani.

Ha mechanikai hiba akkor szorul a bowden stb. tipusu dolog lehet.

Ugy is nekiallhatsz, hogy kiveszed a kapcsolot a tetőkárpitnál, és megnézed mennyi áram folyik el az ablamotorok felé, de ez bonyolultabb. Ebből látni lehetne ha pl. folyik 10-12A akkor szenved a motor, de nem mozog mechanikailag.

Bár ha kézzel segited + nyomod, akkor mechanikai baja lesz. nem veszélyes szétszedni, talán nem a bowden ment haza.
prooF_7519-09-2007 18:08:41 // 20423
a kapcsolónál nem lehet? próbáld ütögetni-mozgatni a tetőkárpitnál a konzolt, hátha. nehogy potyára szenvedj az ajtókárpittal.
Gábor(figi75)19-09-2007 13:38:22 // 20422
Már meg is válaszoltad!:-)
jakuska19-09-2007 13:32:52 // 20421
hali figi! szal az van, hogy a biztosíték tuti jó! ugy nem mükszik, hogy hol megy hol nem, de inkább nem:(( ha nem megy akkor nem hallani a motort, hogy erőlködne, az szerintme nem kap áramot. Mostanában a fifika az, hogy néhányszor bazárom az ajtót, aztán elidul, vagy nyomom a gombot, hogy húzza le, és tolom az ablakot is kézzel lefelé, és ugy beindul... csak egy határátkelőn ezzel nincs kedvem égetni magam:)) valami kontakt hiba lesz vagy az ajtóban, vagy a kapcsolókban...
Gábor(figi75)19-09-2007 13:08:29 // 20420
Oh,micsada malőr!:-)
Ez rém 1xü,csak van benne kis fifika! :-)))

Azzla kezd,hogy a kapaszkodót lecsavarozod amivel becsukod az ajtót,leppantintod a burkolatát mögötte 2 csavar van!
Majd kiveszed óvatosan a kp záradreteszét amit 1 kis imbusszal,most nekérdezd hanyas lehet kitekerni,annak is felkell pattintani a tetejét és kicsavar kihúz!
Uttánna lepantintod a tükörnél lévő kis háromszog burkulatot ezzel a bontás majdnem kész!:-)
Aláfeszítessz a kárpitnak alolról és szépen körbe felpattintod!
Ha nemvolt még levéve akkor rendesen belessz szigetelve az ajtót,azt is szépen leveszed ha szerencséd van vissza is ragad a helyére!:-)

Ha nem működik az lehet bizti is,de megszorulhatott a moci is,az lenne a legjobb hamár levetted halgatozz hogy van-e valami mozgás kisérlet!:-)
Whiteskull19-09-2007 08:43:25 // 20419
Én csak a fotós vagyok. :))))

A szakmai részbe nem szólok bele. :))))

Bár egy kicsit megrettentem, mikor a nagyflexet elővették. :DDDDD
jakuska19-09-2007 08:27:19 // 20418
Hali! Ha már szerelek.... és szétszedem a gépet, akkor már mindegy, ha az apró hibákat is orvosolom. Hogy kell lepattintani a "kárpitot" az első ajtóról? Nem mükszik az el. ablak a sofőr oldalon.. 2 hónapja ugy járok vele, hogy a határon nyitom az ajtót... gáz... szal a kérdés az, hogy hogy vegyem le a burkolatot ugy, hogy ne törjek el semmit, másik kérdés, hogy ha nem ott a baj, akkor hol lehet még? kösszencs a segitséget!
pb_18-09-2007 22:58:00 // 20417
Na majd +sasolom a boxeren van-e ilyen.
Wickey18-09-2007 22:29:32 // 20416
Király! A fotókat elrettentésül? "Aki beszól így jár"? :-))

Közben elkezdtem keresgélni patent lökhárítókat, hűtőrácsokat, spoilereket is, mire össze kell rakni, ott legyen minden hogy flottul álljon a gúnyája.
Mit ne mondjak, kihívás :-))

Jut eszembe, karcos szélvédővel lehet kezdeni valamit?
Mintha valamelyik veterános magyarázott volna olyasmiről, hogy az üveggel megegyező fénytörésű anyaggal bevonják, és utána azt lehet polírozni, de hogy ebből mi igaz...
Whiteskull18-09-2007 21:57:59 // 20415
Lassan meg lesz nyúzva a gép. :))))

Majd fotókat küldök. :)))
[k i z z o]18-09-2007 21:56:30 // 20414
Nem biztos, hogy ott de tuti ra van irva - vésve. Valahol a végén a tengelynek.

Ideje lesz szetszedned.)
Wickey18-09-2007 21:52:32 // 20413
Aha, csapágy alatt. Odáig nem szedtem szét. Inkább megszámoltam, sima 10/41-es :D
[k i z z o]18-09-2007 21:46:20 // 20412
Ha jol emlekszem a kihajtas elott a csapagy alatt van a szam a transaxlen.
pb_18-09-2007 19:17:13 // 20411
Sztem csak a difin lesz rajta a szám.
pb_18-09-2007 19:13:58 // 20410
Ahogy mostanában elkezdtem foglalkozni a váltókkal nem is tűnik olyan bonyolultnak, régebben.) Igaz engem, leginkább most a boxer váltók érdekelnek.))
Wickey18-09-2007 18:20:31 // 20409
Ahha. Na, azt én nem láttam, igaz, innen aztán olyan sok nem is látszott a tengelyből :D
[k i z z o]18-09-2007 18:07:41 // 20408
Majdnem:)

A tengelyen hosszirányban van gravirozva / anno vhogyan vésve a felirat. nem irka firka.

Gyári munkálás.
Wickey18-09-2007 18:03:48 // 20407
Ahha, úgy, mint ahogy erre a 10-esre azt, hogy 13? :D
[k i z z o]18-09-2007 17:21:34 // 20406
+ tengelyre is ráfirkálta az olasz:) 11/41 v. forditva
[k i z z o]18-09-2007 17:20:36 // 20405
Hi,

a bontott válto nem egyenlő a bontottakbol összerakott tuti váltóval. Az enyém is ilyen módon bontott:) De olaszban pl. kocsirol levett bontott legtöbbször nem jön be.
[k i z z o]18-09-2007 17:19:08 // 20404
Igy van.) Annélkül nem ér semmit az egész.
[k i z z o]18-09-2007 17:18:30 // 20403
kb. 60e
Wickey18-09-2007 09:07:58 // 20402
Én készséggel elhiszem neked, elvégre belőled kinézem, hogy meg tudod számolni a két kúpfogaskerék fogszámát mielőtt berakjátok az autódba :-)))
Bélával majd beszélek, ha itt lesz az ideje. Kap egy tesztváltót, megnézzük mire jut vele. :-)
jakuska18-09-2007 08:21:34 // 20401
bocsi... 13/40.. tévedtem eggyel:))
jakuska18-09-2007 08:20:20 // 20400
Köszike a tanácsokat, de nekem akkor is az eredeti 2.4 kell alá.. én nem akarok nagyobb végsebességet, se nagyobb gyorsulást, csak gyári állapotot! Kizzó, és az enyém hol van??? 13/41 et sehol sem láttam.. mápedig a kupcsavar 13 fogból áll... na jó az enyém a kukás csak 12 ből:))) Egy a lényeg, bárki tud ilyet, azonnal kell!!! szép napot!
pb_18-09-2007 08:12:50 // 20399
"Persze jobb lenne könnyített fogaskerekekkel"
Akkor nyer értelmet ez a dolog, ha belül full makulátlan minden, szinkrongyűrűk, kapcsolókörmök(fogaskerékpárok), kapcsolóhülyelyek, kapcsolóvillák.
pb_18-09-2007 07:55:38 // 20398
Ahogy látom itt sem lehet büntetlenül cserélgetni a difiket.)
prooF_7518-09-2007 01:55:09 // 20397
Hali.
Azér lehet bontott váltót találni ami reccsenésmentes, csak nagy szerencse kell hozzá. :)Nekem Ali rakta össze, bontott fogaskeréksorból meg bontott szinkronokkal, és ez sem reccsen szinte soha. Na jó amikor 1-esből kicsit gyorsan raktam át 5-ösbe akkor egy picit vakkant, amúgy igaz nem kínzom, de 1-es 2-es 3-mas nem reccsent a felújítás óta.
Persze jobb lenne könnyített fogaskerekekkel, de így most végül is gyári állapotú.:)
Ryuk18-09-2007 00:42:04 // 20396
És ha nem nagy titok mennyiért rakta össze ezt a tuti váltót?
[k i z z o]17-09-2007 23:43:02 // 20395
Nem, de ott is használták ezeket a végáttételeket.
A miféle váltóban is volt 3.73 elhiheted:) Nezz utanna alfabb.com

Jo ejt.
Wickey17-09-2007 23:03:21 // 20394
Hömm. Ezek 105-ös szériák. Annak még zsiguliváltója volt. Azoknak a diffije is beműthető transaxle-be?
[k i z z o]17-09-2007 22:39:40 // 20392
41/11 -es jelölésű:) azaz kb. 3.73:)

Svájci 2.5V6 alatt volt ilyen. titka de tuti. A 3.55 3.0V6 hosszú 1.8T -ét akartam az 3.9 de lett a 3.73 ami még elég dinamikus de nem olyan hosszú.

Szoval ilyen is van:)

1.6 IE 1.8 IE 1.8 TURBO 2.0 TS 2.0 TD 2.5V6 (nem átlagos:)
4.56 4.30 3.91 4.10 3.55 3.73

Amugy az 1.8iE ben van tuti hosszu 1-2es H kerék pár.
Wickey17-09-2007 22:30:59 // 20391
3.73? Na. Ez meg milyen diffi? Erről eddig nem hallottam. 4.1 ugyebár a TS, meg a 2.0, és a 2.5V6, a kövi amiről tudok az a 2.0 TD és az America 3.54-ese.

Rakjuk már össze a kobakot, aszt találjuk már ki mi merre hány méter. :-)
[k i z z o]17-09-2007 22:25:08 // 20390
Hi,

váltó ügyben Schulek Béla barátom 130% tuti. Nekem is ő rakta össze anno, 2 éve.

Kell neki egy donor váltó amit használ, a többi az ő dolga. Nekem is hosszú 1,2 + 3.73 difivel van rakva a váltó + könnyitett kerekek mindenhol.

A váltó hosszabb mint ideális, egy 4.1 essel jobban gyorsulna, de igy 4-ben megy 204-et:) hosszu uton ideális, városban meg 3.

Fel is rakja + összerak egy váltót tuti szinkronokkal stb. , mindenre odafigyel, az enyémet eggyütt csináltuk, én adtam a könnyitett kerekeket + csapágykat, ő adta a szinkronokat + a hosszabb difit sperrel.

Szeritem nem érdemes vele kinlodni otthon. Az enyém 2 éve 1x sem reccsent meg, 2 be akár 100-nál vissza lehet huzni.

Alkatrészben is biztos tud segiteni. Bontott váltót el kell felejteni:) Mind recseg.
Gábor(figi75)17-09-2007 19:32:11 // 20389
Én a sor elején vagyok! :-)
Wickey17-09-2007 16:37:53 // 20388
Dejó, akkor mostmár háromfajta váltóról tudok:
gtv6::::75 D:::75 B
3,500 3,500 2,875
1,956 1,956 1,720
1,345 1,258 1,226
1,026 0,946 0,946
0,780 0,780 0,780

nem számítva mondjuk azt a sokfajta diffit :D
jakuska17-09-2007 15:56:07 // 20387
alinak már firkantottam... köszi! pitykét is megkukk :))
jakuska17-09-2007 15:55:16 // 20386
hallgatok az okosra, Ti és sokan mások többet tudtok erről mint én, ezért is maradt alatta a 2.0. meg ahogy lacit ismerem (mestert) ki se engedett volna ugy a szervizből..
prooF_7517-09-2007 15:54:49 // 20385
Mondom, érdeklődj Ali76-nál, neki is van néhány váltója, meg lehet h ismer valakit akinek épp van elfekvőben. Vagy Pityke, elvileg szokott olaszba menni alkatrészekért, hátha tud hozni.
jakuska17-09-2007 15:52:14 // 20384
diffi ugyanolyan nehéz ügy mint a váltó... 2.0 van mindenhol.. 2.4 meg még csak hirből sem ismerik... volt akit akkor világositottam fel hogy van olyan is...
prooF_7517-09-2007 15:50:59 // 20383
szerintem van olyan ember aki rakott össze vagy nem habozna összerakni így egy váltót...néhányan tudják kire gondolok ;)
én spec nem raknám össze, mert valszeg előbb-utóbb törne a szomszédos fog is.
prooF_7517-09-2007 15:47:14 // 20382
Akkor lényegében neked egy 2.0td vagy 3.0v6 5-ös fogaskerék kell, meg egy 2.4td diffi? A fogaskerék még sima ügy, csak a diffi lenne nehéz sztem...
Sajna történnek ilyenek, de én sem értem mitől törhetett el...gondolom akkor szokott ha már nagyon xar az olaj, vagy nincs is benne elég, vagy túlmelegszik, vagy túl nagy nyomatékot kap, vagy ezek egyszerre:)
Nekem is most egy ts váltónak a fogaskeréksora van benn, aminek szintén a diffije ment tönkre, de szerencsére a fogaskerekek megmaradtak épen.:)
jakuska17-09-2007 15:44:48 // 20381
raktatok már ugy össze diffit, hogy egy fog hiányzott a 13 ból? duruzsol nagyon? már ez is megfordult a fejembe...
jakuska17-09-2007 15:42:42 // 20380
mondom amit láttam és számoltam... a 2.0 kúpcsavar 11 fogból áll, a 2.4-esé meg 13 ból... szal emiatt nem jó a cucc alá... sőt az 5 ös is több fogból áll a 2.0 ban és a 2.4 ben asszem.. vagyis ugy számoltam... mindezzel együtt jár még az is, hogy cseréltem a féltengelyeket, mert ugye az is más felfogatás.. szal elszállt az agyam, hogy mi minden más a két td váltó tájékán:)) most mesternél pihennek a cuccok mig nem keritek egy váltót alá...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.