Egy picit tartok a custom ecu-któl, vagyis inkább attól hogy ki az aki beprogramozza profin-es mennyiert?! Láttam olyan tuning motort ami ilyen miatt ment tönkre...
Azt se mondom hogy a bosch motronic egy tökély, viszont muukodik:)
ITB vel kapcsolatban még valami eszembe ötlött; 33 mas 1.7 16 V az motronic és hengerenkénti pillango AFM-mel..
Lehet leakasztok tenyleg valahonnan egy gyorsasági pillangósort, afm marad a helyén aztan meglassuk hoz e valamit.
Forum >> 75-90
Tom55516-10-2010 09:39:34 // 31129
LacUS15-10-2010 21:18:28 // 31128
Ilyet még nem is láttam.Van egy képed róla?
LacUS15-10-2010 21:17:27 // 31127
Hogy minek? Hát hogy erős legyen :) :)
Kisbubi15-10-2010 21:08:00 // 31126
Nem lesz nagy a fogyasztás karbival sem. csak be kell "normálisan" állitani. Régen és ma is az autok benzin-levegö keverékkel mennek. Minek annyi elektronika? :)
Amugy sztem a dubla karbiknak isteni hangjuk van:)) és nagyon látványos is.
Amugy sztem a dubla karbiknak isteni hangjuk van:)) és nagyon látványos is.
[k i z z o]15-10-2010 17:31:57 // 31125
Viheted a süritést, sőt kell is, mivel különben nincs power.
Az E85 -öt nem szeretem, nekem nem illik be a sportmotor kategóriába :) Egy sutom ECU -val persze igen, de az nem a Hunflex kategória.
VVT -hez is van nagytengely, anélkül sem megy a gép.
Az E85 -öt nem szeretem, nekem nem illik be a sportmotor kategóriába :) Egy sutom ECU -val persze igen, de az nem a Hunflex kategória.
VVT -hez is van nagytengely, anélkül sem megy a gép.
LacUS15-10-2010 11:21:45 // 31124
Egyértelműen EFI, sokkal precizebben hangolható és egy ügyes programmal nem fogaszt annyival többet e85ből sem, mig karbival szerintem brutális fogyasztás lesz.
Neked a 2lityóra hayabusa 4 pillangó kéne, az nem is tűnik vészesnek, és ugye az befecskendezős és 45-ös azt hiszem... :) Egy jó ecu és kész.
Neked a 2lityóra hayabusa 4 pillangó kéne, az nem is tűnik vészesnek, és ugye az befecskendezős és 45-ös azt hiszem... :) Egy jó ecu és kész.
Tom55515-10-2010 11:09:12 // 31123
bocsi benéztem nem karbit irtál .. szóval itb-ből tényelg van okosság pl 750es szuzukikon átmérő 40 es.
csak ugye akkor kell az alpha/n....
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/152806-twinspark-running-motorcycle-throttle-bodies.html
csak ugye akkor kell az alpha/n....
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/152806-twinspark-running-motorcycle-throttle-bodies.html
Tom55515-10-2010 11:04:49 // 31122
Igen-, -jó-dolgokat írsz! :)
Na akkor ha ennyire belejöttem az álmodozásba hogy hogyan képzelem el.. :
bővitett járatok, nagyobb szelepek, jól méretezett 4-2-1...,
jó dugók, gyűrük, grammolt hajtókarok, meg ami most nem jut eszembe...
amiben még nem vagyok biztos:
-a gyári sürítést érdemes e feljebb vinni? (E 85 öt szeretnék majd járni későbbiekben nem 95 össel)
-E85 öt össze lehet e frankón hozni karbival hogy ne egyen naggggyon sokat?
-változó szelepvezérlést szeretném megtartani, viszont nagyobb tengelyt nemigen lehet így találni ha ez marad a vti. , érdemes e kivenni a változó szelepvezt, nem e lesz pl alul halott?
-karbi(pl.:2x45) vagy EFI?
Na akkor ha ennyire belejöttem az álmodozásba hogy hogyan képzelem el.. :
bővitett járatok, nagyobb szelepek, jól méretezett 4-2-1...,
jó dugók, gyűrük, grammolt hajtókarok, meg ami most nem jut eszembe...
amiben még nem vagyok biztos:
-a gyári sürítést érdemes e feljebb vinni? (E 85 öt szeretnék majd járni későbbiekben nem 95 össel)
-E85 öt össze lehet e frankón hozni karbival hogy ne egyen naggggyon sokat?
-változó szelepvezérlést szeretném megtartani, viszont nagyobb tengelyt nemigen lehet így találni ha ez marad a vti. , érdemes e kivenni a változó szelepvezt, nem e lesz pl alul halott?
-karbi(pl.:2x45) vagy EFI?
Tom55515-10-2010 10:49:27 // 31121
szerintem a motorkerékbár karbik kicsik ide nekünk. általában átm. 35-40mm esek. maximum.
Egy képlet segitségével egyszer már kiszámoltam hogy az ényémnek karbiból minimum 45 ös kéne de inkább 48 as :)
Egy képlet segitségével egyszer már kiszámoltam hogy az ényémnek karbiból minimum 45 ös kéne de inkább 48 as :)
NaTo15-10-2010 10:38:20 // 31120
ja ha már keresem ezt a szervómotort: valakinek meg van a 75-ös manuáljai közül az ABS-es rész? Abban talán benne van ennek a kütyünek az ATE kódja, ami alapján rá tudnék keresni, hogy mivel helyettesíthetem?
NaTo15-10-2010 09:26:57 // 31119
Halló!
Keresek ABS-es 75-öshöz fékrásegítő motort. Az enyémnek az öntvénye átrepedt, és köpi az olajat :( Ha valaki tud ilyet, esetleg infót arról, honnan szerezhetnék, VAGY! hogy mivel lehet helyettesíteni, ami hasonló, az keressen! Köszi!!!
Keresek ABS-es 75-öshöz fékrásegítő motort. Az enyémnek az öntvénye átrepedt, és köpi az olajat :( Ha valaki tud ilyet, esetleg infót arról, honnan szerezhetnék, VAGY! hogy mivel lehet helyettesíteni, ami hasonló, az keressen! Köszi!!!
[k i z z o]14-10-2010 22:40:28 // 31118
Az ITB nem sokat hoz a konyhára, nekem volt fenn SPICA 4x38 pillangó, de ha megnézem a motort ami most Bélánál van, azon sincs ITB, csak 2 db 70 -es pillangó, mégis 600LE felett van:) Azaz máshol van ez a motor elrontva...Nehéz dugók, hosszú löket, szar anyagok, csúnya szelep, de ez sok helyen le van írva.
A 2 darab 45 -ös Weber igencsak jó választás, ha birod vezetni, bár soha nem lesz olyan, mint egy EFI. Sok gond lesz vele amire jól be lesz állitva, de ha összeáll atom. Arra kell egy jó minőségű pipercross szűrő, nem zsiguli fémszűrő, és had szóljon. A lényeg, tudni kell vezetni, elsőre nagyon un-komfort.
Ahhoz is kell kipufogó, jó szelep, jó járatok, JÓ DUGÓ, és a 2 karbi árából programozás nélkül tudsz egy aftermarket ECU - t venni. De 40 -es Weberrel is szépet tud egy 2.0. Gondolom vágod, hogy nem a karbitól vagy AFM -től fog a motorod menni, az csak kiszolgálja a rendszert ami majd kér rendesen. Ja, vezérműtengely is kell, de olvasol JK -t, úgyhogy tudod mitől megy egy szívó.
Amitől jobb egy Vems stb. a karbitól, hogy mivel 5874 helyen lesz kül. VE a motorban, lyuk, bezabál, szegény - a karbisat nem tudod ebből a csávából kiszedni. Egy ECU esetén van log data, tudod hova kell belenyúlni, meg tudod magadat értetni vele. Egy karbin 2 csavar van, na több de kifújt. A gyújtásról ne is beszéljünk.
Az AFM miatt nagyon jól megy egy Alfa, ha van jó Motronic hozzá. Az AFM kb. 2500mm2 ami bőven elég, majd egy 60 -as pillangó átmérője. Gondold el, egy csatornád szív 38 -on, de ugye az lesz legalább 42:)
A gond a szívó tuningal amint azt már irtam itt, hogy egy brutál szivóval nehéz felmenni a dombon, nem megy át a fekvőrendőrön, forog mint az állat, és mivel sok alfa alkatrész maradt benne, ezért egy idő után kifekszik...
A 2 darab 45 -ös Weber igencsak jó választás, ha birod vezetni, bár soha nem lesz olyan, mint egy EFI. Sok gond lesz vele amire jól be lesz állitva, de ha összeáll atom. Arra kell egy jó minőségű pipercross szűrő, nem zsiguli fémszűrő, és had szóljon. A lényeg, tudni kell vezetni, elsőre nagyon un-komfort.
Ahhoz is kell kipufogó, jó szelep, jó járatok, JÓ DUGÓ, és a 2 karbi árából programozás nélkül tudsz egy aftermarket ECU - t venni. De 40 -es Weberrel is szépet tud egy 2.0. Gondolom vágod, hogy nem a karbitól vagy AFM -től fog a motorod menni, az csak kiszolgálja a rendszert ami majd kér rendesen. Ja, vezérműtengely is kell, de olvasol JK -t, úgyhogy tudod mitől megy egy szívó.
Amitől jobb egy Vems stb. a karbitól, hogy mivel 5874 helyen lesz kül. VE a motorban, lyuk, bezabál, szegény - a karbisat nem tudod ebből a csávából kiszedni. Egy ECU esetén van log data, tudod hova kell belenyúlni, meg tudod magadat értetni vele. Egy karbin 2 csavar van, na több de kifújt. A gyújtásról ne is beszéljünk.
Az AFM miatt nagyon jól megy egy Alfa, ha van jó Motronic hozzá. Az AFM kb. 2500mm2 ami bőven elég, majd egy 60 -as pillangó átmérője. Gondold el, egy csatornád szív 38 -on, de ugye az lesz legalább 42:)
A gond a szívó tuningal amint azt már irtam itt, hogy egy brutál szivóval nehéz felmenni a dombon, nem megy át a fekvőrendőrön, forog mint az állat, és mivel sok alfa alkatrész maradt benne, ezért egy idő után kifekszik...
Kisbubi14-10-2010 22:17:24 // 31117
dobj rá Weber-t v Dellorto-t, de ha tényleg hengerenkénti kell akkor meg vmelyik moror karbisort Mikuni-t. gsxr, r6, cbr...motorokról
LacUS14-10-2010 14:43:24 // 31116
Hengerenkénti pillangó, az jó, de szerintem ahhoz kell valami ecu..:) Én nem tudom elképzelni,hogy egy gyári ecut (ilyen régit mint a mieink) olyan jól,precízen lehetne írogatni mint akár az én kis szaros gotechemet.
Tom55514-10-2010 13:08:24 // 31115
Bevallom én azért agyalok ilyesmin mivel szeretnék egy hengerenkénti pillangósort(ITB) a gépre. A vems meg a többi alpha/n -es cucc nem játszik mert nincs rá elég lové.
Plussz különösebben nincs bajom a motronic-al, csupán az AFM miatt lenne rossz a flow (szerintem), és így nem sokat dobna az ITB.
B terv: 2 darab 45 ös Weber :)
Plussz különösebben nincs bajom a motronic-al, csupán az AFM miatt lenne rossz a flow (szerintem), és így nem sokat dobna az ITB.
B terv: 2 darab 45 ös Weber :)
Jucuska13-10-2010 21:55:40 // 31114
Marad nekünk így is bőven :) csak most másra kell a pénz így sajnos meg kell váljunk 1alfától :(
Gábor(figi75)12-10-2010 19:17:14 // 31113
Gábor(figi75)11-10-2010 22:41:02 // 31112
Alfazsolti szétszórja az autóit,miért???
Jucuska11-10-2010 22:12:11 // 31111
Gábor(figi75)10-10-2010 21:30:07 // 31110
+ az okosítások,amik kellenek,hogy bírja!:-P
A szivattyút holnap leteszteljük.
A szivattyút holnap leteszteljük.
Kisbubi10-10-2010 21:04:42 // 31109
Na majd 17-én tanulok Kunmadarason, utcai 150Le -vel
pityke10-10-2010 20:34:45 // 31108
E télleg nem : )))
Marek10-10-2010 20:27:30 // 31107
Ez nem mindegy! :))))
NaTo10-10-2010 09:45:50 // 31106
Gyerekek! Szerintem ez a "nem mindegy" :)
Giulietta keresztben
Giulietta keresztben
Marek09-10-2010 09:48:38 // 31105
Srácok!
Jött egy pár ÚJ 75-Alfetta alkatrész!
Pár tétel a teljesség igénye nélkül, ezekből a tételekből csak pár db van raktáron, utána már nem lesz ennyiért, mert raktárkisöprés van az egyik cégnél!!!!
Új első hardy tárcsa kicsi ( nem V6, nem 2.4 TD) 11.000 .-
TS gyújtókábel szett 18.000 .-
TD levegőszűrő 1800 .-
Gyújtókábel sor 4 Nord-hoz 1500 /db
1.6-1.8 hátsó kipufogó dob 9900 .-
Főfékhenger 13.000 .-
Fékbetét Remsa 4500 .-
Kuplung főhenger 7000 .-
Kuplung alsó munkahenger 6200.-
Gázbowden 990 .-
Rotor 990.-
Gyújtógyertya 990.-
Lengőkar gömbfej 4900.-
Kormánymű gumiharang 2200.-
Vízpumpa Nord-hoz 6500.-
Motortartó bak sor 4-hez 7000.-
Jó szemezgetést!
:)))
Jött egy pár ÚJ 75-Alfetta alkatrész!
Pár tétel a teljesség igénye nélkül, ezekből a tételekből csak pár db van raktáron, utána már nem lesz ennyiért, mert raktárkisöprés van az egyik cégnél!!!!
Új első hardy tárcsa kicsi ( nem V6, nem 2.4 TD) 11.000 .-
TS gyújtókábel szett 18.000 .-
TD levegőszűrő 1800 .-
Gyújtókábel sor 4 Nord-hoz 1500 /db
1.6-1.8 hátsó kipufogó dob 9900 .-
Főfékhenger 13.000 .-
Fékbetét Remsa 4500 .-
Kuplung főhenger 7000 .-
Kuplung alsó munkahenger 6200.-
Gázbowden 990 .-
Rotor 990.-
Gyújtógyertya 990.-
Lengőkar gömbfej 4900.-
Kormánymű gumiharang 2200.-
Vízpumpa Nord-hoz 6500.-
Motortartó bak sor 4-hez 7000.-
Jó szemezgetést!
:)))
Gábor(figi75)08-10-2010 10:05:52 // 31104
Ízléses video,természetesen a 75 csak keresztben! :-)
spot
spot
[k i z z o]06-10-2010 18:09:46 // 31103
Csak mert a 75-ben is ilyen van :)
Marek06-10-2010 14:30:02 // 31102
Ez szép, és informatív volt Zoli! :)
[k i z z o]06-10-2010 00:59:28 // 31101
Mert a magyar mindenfélét kitalál, van AFM és MAF :) Ezekből persze van sok tipus, de a lényeg, hogy ez a befecskendezett benzinmennyiség 1. alapja.
Ha AFM akkor kell dT korrekció, ha MAF akkor konstans beszivott levegőt kell neki emulálni.
E nélkül nem megy a vezérlő, nem olyan mint egy ML1.5x ECU amely lehuzott MAF szenzorral is valamit csinál. A Motronic ML 4.1, 2.1 rosszabb esetben el sem indul - attól függően, mi volt a vezérlp külső RAMjában, az LE JET elindulhat, de ugy ott nem beszélünk számításról, ott a benzinmennyiségek nem MAPoltak, csak analóg módon származtatottak.
Az AFM egy negyon érzékeny, precíz eszköz. Főleg az alsó tartományban, fentebb már nem oly érzékeny, így néz ki a standard átviteli görbéje, nem nagyon tanácsos manipulálni, csak akkor, ha a korrekció utána mérhető ol. LSU 4.2 -vel, mint látható alapjárat közelében pl. könnyen bekajáltatja a motort, ha a reménybeli telj,. növekedés érdekében 3-4 fogat arrébb kerül.
Ha AFM akkor kell dT korrekció, ha MAF akkor konstans beszivott levegőt kell neki emulálni.
E nélkül nem megy a vezérlő, nem olyan mint egy ML1.5x ECU amely lehuzott MAF szenzorral is valamit csinál. A Motronic ML 4.1, 2.1 rosszabb esetben el sem indul - attól függően, mi volt a vezérlp külső RAMjában, az LE JET elindulhat, de ugy ott nem beszélünk számításról, ott a benzinmennyiségek nem MAPoltak, csak analóg módon származtatottak.
Az AFM egy negyon érzékeny, precíz eszköz. Főleg az alsó tartományban, fentebb már nem oly érzékeny, így néz ki a standard átviteli görbéje, nem nagyon tanácsos manipulálni, csak akkor, ha a korrekció utána mérhető ol. LSU 4.2 -vel, mint látható alapjárat közelében pl. könnyen bekajáltatja a motort, ha a reménybeli telj,. növekedés érdekében 3-4 fogat arrébb kerül.
pb_06-10-2010 00:13:52 // 31100
A tömeg 1 mennyiség.)
Diesel05-10-2010 23:56:19 // 31099
A légtömeg meg a légmennyiségmérő nemugyanaz amúgy...
Hari05-10-2010 22:02:35 // 31098
:-) hmmm?! Jó kérdés! Még nem néztem bele mit tartalmaz a belseje! Egyébként meg a gyári ECU-m sima Jetronik (LE) ! :-)
... azthiszem jól emlékszel! Nekem is valahol megvan egy angol leírás + rajz egy V6 2,5 -ös moci vezérlőjének az átalakítására! .... és nem túl bonyolúlt! Meg kell, hogy legyen valahól!!!
... azthiszem jól emlékszel! Nekem is valahol megvan egy angol leírás + rajz egy V6 2,5 -ös moci vezérlőjének az átalakítására! .... és nem túl bonyolúlt! Meg kell, hogy legyen valahól!!!
[k i z z o]05-10-2010 19:31:04 // 31097
Ilyenben nincs plug&play, hacsak nincs hozzá egy új Motronic SW.
LacUS05-10-2010 11:52:16 // 31096
150e vihető a gotechem, kábelköteggel programmal. És nincs matek, csak berak, indít.
Tom55505-10-2010 11:05:02 // 31095
Kár hogy nem emlékszek a cucc nevére. Pedig ha jól emlekszek egy relative egyszerű plug&play dobozrol volt szó
Tom55505-10-2010 10:56:14 // 31094
Hari! Azt szeretném kérdezni, hogy amit most vissza raksz a gépbe Ecut az a gyáriból lett átalakitva, hogy legmennyisegmerő nélkül üzemeljen? Ha igen mekkora művelet reprodukálni, és pl. a vezérlő chippet ( 28 lábu) érintetlenül lehet hagyni?
Köszi!
Köszi!
Tocsa05-10-2010 10:03:21 // 31093
Hát nekem nincs gondom az lmm el csak ne lenne mechanikus !
És persze mérni azt kell mert kell valamihez szabályozni a motronicnak.
De én kizárólag a mechanikus rész (idióta potméter ami elkopik és kontakthibázik) kiváltására gondolok !
A légmennyiséget azt tudjuk mérni és hőmérsékletet mechanikus szarok nélkül is nem ?
És persze mérni azt kell mert kell valamihez szabályozni a motronicnak.
De én kizárólag a mechanikus rész (idióta potméter ami elkopik és kontakthibázik) kiváltására gondolok !
A légmennyiséget azt tudjuk mérni és hőmérsékletet mechanikus szarok nélkül is nem ?
[k i z z o]04-10-2010 22:22:10 // 31092
Az AFM jel nélkül nem igen megy a Motronic. AFM jel kell neki, szimulálni nem igen lehet. Az, hogy az AFM - et emuláljuk neki, úgy, hogy MAF szenzor van a rendszerben, az működik, (azon dolgozom most). Simán nem megy MAF szenzorral sem, kell neki rendesen korrekció, valamint a Motronic transzfer görbékét is át kell írni, amely AFM -re volt kitalálva. + ugye a motronic flow + temp. -ből kalkulál MAF -ot, amit ki kell iktatni.
Az ötlet jó, csak nem ilyen egyszerű :)
Amúgy nem tudom miért bántja nyomorult AFM -et, amikor egy nagyon jó szenzor, csak tudni kell bánni vele. Egy MAF szenzor sem csinál jobbat, csak a piacon lévő AFM -ek kiakadnak 300kg/h felett, de szivómotorba hibátlan, főleg, hogy a Motornic firmware ahhoz lett irva.
Az ötlet jó, csak nem ilyen egyszerű :)
Amúgy nem tudom miért bántja nyomorult AFM -et, amikor egy nagyon jó szenzor, csak tudni kell bánni vele. Egy MAF szenzor sem csinál jobbat, csak a piacon lévő AFM -ek kiakadnak 300kg/h felett, de szivómotorba hibátlan, főleg, hogy a Motornic firmware ahhoz lett irva.
Hari04-10-2010 21:57:12 // 31091
..... ezzel elkéstem! :-( ... de csak az bánt, hogy ezt az ECU-t nem tudom pótolní! :-((( ... esetleg megpróbálom javítaní!
OK! Akkor nekiesek! ( Kibelezem!) :-)
OK! Akkor nekiesek! ( Kibelezem!) :-)
Tocsa04-10-2010 21:30:19 // 31090
Én kifzettetném vele gyorsan mondjuk ingyen kasznizott?
Amúgy érdekel a kütyü szerintem sokunkat hogy oldják meg ez az lmm egy nemkívánt dolog sok galibát okozhat . :)
Amúgy érdekel a kütyü szerintem sokunkat hogy oldják meg ez az lmm egy nemkívánt dolog sok galibát okozhat . :)
Hari04-10-2010 20:48:56 // 31089
Na jóóó! ... nem olyan nagy ördöngőség az! :-)
Az eredeti ECU-m nekem ilyen - most kénytelen leszek visszarakní :-) - ugyanis az ügyes kezű kasznisom kinyírta a proto ECU-mat! (Tett ő rá túlfesz védőt, csakhogy az aksim menetközben megpusztult, és gyönyörűen megégett a vezérlő belsejébem néhány IC! ... szörnyű bakelit szaga volt! ...inkább levette volna az aksisarkot!!!!)
Úgyhogy megy vissza a régi vezérlő, amibem van egy plusz kis elektronika. Egyébként pedig van külon levegőhőmérséklet szenzorja, és egy pillangoszelep poti a kapcsoló helyén! ...és nagyon frankóul múkszík!
:-)
(A napokban fogom visszaszerelní. ...már nagyon hiányzík az öreg vas ... ha lessz időm akkor alaposan megnézem miből is áll az a + kis panel!)
Az eredeti ECU-m nekem ilyen - most kénytelen leszek visszarakní :-) - ugyanis az ügyes kezű kasznisom kinyírta a proto ECU-mat! (Tett ő rá túlfesz védőt, csakhogy az aksim menetközben megpusztult, és gyönyörűen megégett a vezérlő belsejébem néhány IC! ... szörnyű bakelit szaga volt! ...inkább levette volna az aksisarkot!!!!)
Úgyhogy megy vissza a régi vezérlő, amibem van egy plusz kis elektronika. Egyébként pedig van külon levegőhőmérséklet szenzorja, és egy pillangoszelep poti a kapcsoló helyén! ...és nagyon frankóul múkszík!
:-)
(A napokban fogom visszaszerelní. ...már nagyon hiányzík az öreg vas ... ha lessz időm akkor alaposan megnézem miből is áll az a + kis panel!)
Tocsa04-10-2010 20:08:28 // 31088
De nem sokból tartana egyet összedobni kaszkád ellenálással és egy léptető áramkörrel ami kapcsolgatja az ellenállásokat és mondjuk feszültség szintre fezérlődik ! :)
Van is ilyen áramkör sokféle ua mint a kivezérlésjelzők meghajtója a hifiken ! :)
Mondjuk kizzo csinált is egy lambdaszonda kijelzőt ha jólemlékszem ! :)
Sima ügy . Már csak az ellenállás szinteket kell tudni belőnni megfelelő léptékben !
Persze mikrovezérlővel izgisebb a megoldása ! :))
Van is ilyen áramkör sokféle ua mint a kivezérlésjelzők meghajtója a hifiken ! :)
Mondjuk kizzo csinált is egy lambdaszonda kijelzőt ha jólemlékszem ! :)
Sima ügy . Már csak az ellenállás szinteket kell tudni belőnni megfelelő léptékben !
Persze mikrovezérlővel izgisebb a megoldása ! :))
Tocsa04-10-2010 20:02:16 // 31087
Ez szép és jó és szerintem páran gondolkoztunk is már ilyesmin ! :)
Csak az a kérdés hogy jó-e az ha fixen beállított szintek vannak mondjuk fordulatszám függvényében ! Mert szerintem az egy butább dolog mint dinamikusan a pillanatnyi tényleges légmennyiség és léghőmérséklet alapján szabályozni a keverékarányt !
Működni működne az tuti csak kérdés a fogyasztás és teljesítmény hogy alakulna !
Csak az a kérdés hogy jó-e az ha fixen beállított szintek vannak mondjuk fordulatszám függvényében ! Mert szerintem az egy butább dolog mint dinamikusan a pillanatnyi tényleges légmennyiség és léghőmérséklet alapján szabályozni a keverékarányt !
Működni működne az tuti csak kérdés a fogyasztás és teljesítmény hogy alakulna !
Tom55504-10-2010 15:33:53 // 31086
ja és az egész lényege az volt hogy így nem kellett LÉGTÖMEGMÉRŐ a kocsiba henem ennélkül is ment.
Tom55504-10-2010 15:32:14 // 31085
..bocsi légmennyiségmérőt szerettem volna irni...
Tom55504-10-2010 15:31:17 // 31084
Egy német porsche 944 fórumon olvastam egyszer régebben hogy létezett (sajnos már csak mult idő) egy olyan kütyű amivel lehetett szimulálni a légtömegmérő jelét. gyakorlatilag egy doboz amit az LMM csatijába dugsz és ennyi.
Szóval a kérdésedre a válasz: A légtömegmérő jelét akarom szimulálni. (nem Vems, vagy ilyesmire gondolok hanem valami low-cost megoldásra)
Szóval a kérdésedre a válasz: A légtömegmérő jelét akarom szimulálni. (nem Vems, vagy ilyesmire gondolok hanem valami low-cost megoldásra)
prooF_7504-10-2010 14:44:40 // 31083
LMM=légtömeg (vagy légmennyiség) mérő! Úgy érted hogy lmm helyett potit?:)
Én nem raknék, de Tomnak az volt a kérdése, hogy van-e lmm szimulátor. Szerintem egy potival lehet szimulálni...
Én nem raknék, de Tomnak az volt a kérdése, hogy van-e lmm szimulátor. Szerintem egy potival lehet szimulálni...
Tocsa03-10-2010 19:35:00 // 31082
Köszi ! Kérdés a sineket csak eccerűen átrakom rá és kész ? Minden stimmel?
És a hátsó ülések ??
És a hátsó ülések ??
Tocsa03-10-2010 19:33:31 // 31081
És raknál bele lmm helyett légtömegmérőt ???
Ezzel kiiktatnád a mechanikus cuccokat de mérni azt mindenképp kell az alapján szabályoz a computer benyát !
Ezzel kiiktatnád a mechanikus cuccokat de mérni azt mindenképp kell az alapján szabályoz a computer benyát !
prooF_7503-10-2010 13:40:26 // 31080
Az LMM gyakorlatilag egy potméter, amit egy "szelep" mozgat (legalább is a 75-ösben pölö). Tehát egy potival lehet szimulálni, ha úgy érted, hogy kézzel akarod állítani a feszültséget rajta.
Ezen kívül még a levegő hőmérséklete is befolyásolja a kimenő feszültséget (talán egy termisztor diódával?), de ugye ez kézi állításnál nem lényeges.
Ezen kívül még a levegő hőmérséklete is befolyásolja a kimenő feszültséget (talán egy termisztor diódával?), de ugye ez kézi állításnál nem lényeges.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
504
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?