Forum >> 75-90

Zsotti01-10-2011 18:58:27 // 32228
Bocsi!
Link egyszerűbben:
75 2,4 TD
Zsotti01-10-2011 18:57:11 // 32227
Sziasztok!
Ő ismerős valakinek?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_2.4_td-5132535
Ha tud valaki róla megköszönném!
Gábor(figi75)01-10-2011 07:31:05 // 32226
Pár cuccom ami maradt benn azt szedd már ki légyszives!!!
prooF_7501-10-2011 02:03:17 // 32225
Melyik Alfát szeretitek ennyire?:)
Kisbubi30-09-2011 22:14:34 // 32224
Most 7végén lesz alfa égetés. Majd rakom fel a videót h sikerült. Legalább nem kell szétválogatni a vasat a többitöl:D:D:)))
HL_7530-09-2011 11:08:33 // 32223
Csak ötletelek mint amatőr : kéne kölcsön kérni egy széles sávú lambda szondát és azzal
optimalizálni a benzines üzemmódot. LPG befecskendező ugye a benzinbefecskedezőről veszi le a jelet. Bár utána azt oda programozzák ahova akarják, kérem. De benzinnel legyen először mint frankó. Úgy kipróbálnék egy valóban tuti 75 TS-t végre... Talán majd Szakival cserélünk egy menetre.
HL_7530-09-2011 10:52:46 // 32222
LPG ha jól tudom 105 oktán, tehát ha mennyiséget optimálisan meg tudja kapni akkor jobb is lehet mint benzinnel. Persze ez nem keverőfejes rendszert jelent... $$$... mondjuk mivel az enyém már gázos ezért "csak" +100ezer ft és gázbefecskendezős a rendszer.
[k i z z o]30-09-2011 10:17:22 // 32221
A highoctane gyújtás MAP a normálhoz képest.
[k i z z o]30-09-2011 10:16:07 // 32220
Motorvezérlőn a konnektor meg van számozva. Ezek a lábak a diag. konnektorhoz is ki vannak hozva, a config relét ahová berakod ott is lehetnek vezetékek, attól függ be van e fűzve a konnektorba. (Ezt meg tudod nézni, ha magad felé fordítva benézed, hogy van e sarú a konnektorban.). A vezérlő kötegen lévő konnektorát szét tudod szedni, csavart kiveszed belőle, és széthúzod. Oda tudsz berakni + vezetéket, pl. lambda jelet, vagy highoctance kapcsolónak cuccot.

A lambdánál 1 jel, 1 fűtés, 1 fűtés GND ás 1 Signal GND, a GND -ket külön vidd. A fűtést relével kapcsold, mehet folyamatosan, 3 - 4A.

Mindenképp rakd át Highoctane -ba, sokkal jobban megy, az előgyújtás különbségek miatt.
Gábor(figi75)29-09-2011 14:56:12 // 32219
Ömlik bele a gáz,muszáj lesz gázszondával finom beállítani!
HL_7529-09-2011 11:51:46 // 32218
Köszi! S hol találok lábkiosztásról képet ? Hmm... kábelköteg megy ECU-ra. Kultúrált ember hogy tesz oda be +3 vezetéket ?

pin 27 - test : lambda jelét keresse, vegye figyelembe
pin 24 - lambda jel
pin 10 - test : ha van lamda jel akkor Highoctane mód él, ok 98-as benzin kell

Fűtött szonda 4 vezetéke mi ?
fekete - jel
szürke szokott lenni talán
fehér 1. : test
fehér 2 : táp mindegyik melyik a test melyik a táp ? Reléről kell tápot adni ?
Kb 3A megy ott ?

Szondából milyen márkát, típust ajánlasz ?
HL_7529-09-2011 11:19:04 // 32217
20 liter gáz elfogyott kb 130km alatt, picit hangolni kell... És néha van szag az utastérben, országúton !
[k i z z o]28-09-2011 23:38:14 // 32216
Az csak alapjárati, ha lambda OFF. A 27 -es láb testre, akkor lambda ON, a lambda jel a pin24, és a pin 10 GND lehet, akkor van Highoctane módban, 98 -as benzint kér lehet, attól fúgg, milyen a motorod.

Igen, vegyél egy 4 vezetékes szondát.
HL_7528-09-2011 21:03:29 // 32215
Egy fűtésnélküli szonda ez. Cseréljem 3 vezetékesre ? S hová kell bedrótozni ? Mi kell ahhoz hogy ECU figyelembe is vegye a jelét ? Légmennyiségmérőn a CO csavar a teljes müködési tartományra hatással van ? Valamiért az van a fejemben hogy "alapjárati CO csavar".
[k i z z o]28-09-2011 20:55:33 // 32214
Akkor itt az ideje bekötni...
Mester28-09-2011 18:31:36 // 32213
A motor a régi. Nem is lett hozzá nyúlva. Nem volt szándékában ennyire felújítani de így sikerült. Én csak a szerelő munkát csináltam meg az elektromos munkát! A villanyos után amit elbaszott rendesen azzal az érvel hogy szar olasz.
HL_7528-09-2011 13:16:47 // 32212
Gyárilag nincs kat., lambda szonda, csak én építtettem be hogy lássak valamit mit kap a motor. Tehát lambda és motorvezérlő nincs kapcsolatban.
Tocsa28-09-2011 10:55:43 // 32211
Jah arra gyúrni kéne egy darabig ! :(

Nézegettem az ebay on lehet kapni használtan is de rizsrakétákra való méretben .
Szerintem a 18 " elég túlzás az itthoni utakra meg főleg.
Én olyan 16 "- 17" ra gondoltam hogy raknék fel de a 16" előnyben még a gumi sem horror rá.

Most egyenlőre marad a 15 ös zender polírozva :)
A díszcsavarok is megvannak azok majd feketék lesznek ! :)
Persze ha valakinek tetszik és ajánl rá értelmes árat eladó van 6 db 5X98 E38 7" széles. Mindenáron nem eladó esetleg nagyobb méretű zenderre ráfizetek 16 - 17" az se baj ha javítandó a karikás is jöhet.
Tocsa28-09-2011 10:43:54 // 32210
Nagyon szép lett ! :)
Grat a munkáért !
sprint8328-09-2011 06:30:27 // 32209
Ez Jakuska autója?? Régen készülget már, de szép lett:)) A szolnoki talin mondta, hogy már nem sok meló van vele. Maradt a 2.4 TD ugye?
Mester27-09-2011 21:54:29 // 32207
Józsikám!!!
Én már nem használnám mindennapi autónak!
Mester27-09-2011 21:52:07 // 32206
Végre kész lett:
GTPeti27-09-2011 21:36:38 // 32205
Megnéztem. Szép felni az is. Tetszik!
LacUS27-09-2011 21:31:42 // 32204
Egy felni árából 2 készlet Compomotive MO-ot vehetnék :D
GTPeti27-09-2011 20:54:37 // 32203
Amúgy szerény 1000+ ojró. Darabja.
LacUS27-09-2011 20:49:41 // 32202
Szerintem nem,de attól még nagyon jól néz ki. :)
Tocsa27-09-2011 20:18:33 // 32198
Sejtem hogy nem olcsó de érdekelne a márkája mert nagyon jól ál rajta ! :D:D
[k i z z o]27-09-2011 20:10:23 // 32197
Szép, drága :)
[k i z z o]27-09-2011 20:09:42 // 32196
Elsőre, egyedül:) Raktam fel egy Audi munkahengert, sehol sem volt olaj, mindent leszívattam először vele, majd feltöltés után 1 órával már csikorgattam.
Tocsa27-09-2011 20:09:25 // 32195
Nem tudja valaki ez milyen tipusú felni ?
[k i z z o]27-09-2011 20:07:43 // 32194
Ha van lambda szabályozásod, akkor nem lehet konstans 6xx mV. És ha lambda szabályozásban van, akkor a légmennyiség mérőn sem kell állítani - ha el nem csavargatta már valaki. Lambda On módban a potit sem olvassa az AFM -ről.

kizzo
[k i z z o]27-09-2011 20:04:55 // 32193
Vettem most nyáron én is egy jó kis vákuumost, azzal egyedül megvan 1 óra alatt olajcserével. A pumpálós is jó, de halál...
[k i z z o]27-09-2011 19:58:39 // 32192
Igen, vissza kellene ugrania. Hézagolás úgy van, ahogyan írod.

kizzo
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-09-2011 19:06:56 // 32191
A légmennyiségmérőn kell lennie egy CO-potinak, azzal lehet finomhangolni.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-09-2011 19:04:18 // 32190
Oké, akkor beragasztom az aktuátort abba az aluházba, szerencsére tudok hozzá faragni poliuretánból egy perselyt. (Scania fülkestab gumibakból egész konkrétan.) Közben leteszteltem az aktuátort és a szelepdekinin belül levő variátor részt is, szerencsére mind a kettő működőképes.

Két dolog van már csak. Az egyik: A hézagoláshoz - ha jól értelmezem - akkor az kéne, hogy nagy villással ráfogok a külsőre a hatlapfejű részen, az aktuátort meg elkezdem kézzel tekergetni, amíg nem lesz jó a hézag. Na egyfelől kézzel meg se moccan (franciakulccsal meg nem merem összebaszni), de ha végül meg is mozdulna, mivel rögzítem a helyes pozícióban? Sehol nem látok rajta rögzítőcsavart.
A másik: Ha ráadom a 12 voltot, akkor, akkor szépen faszán kiugrik a nyomótag, de ha leveszem, akkor úgy marad, pedig ennek vissza kéne ugrania alaphelyzetbe, nem?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-09-2011 18:51:15 // 32189
Köszi a tippet. Ha jól tudom, akkor a szíjas motorokon már más felépítésű vezmód volt, úgyhogy nem biztos hogy ez passzolni fog.
Tocsa27-09-2011 17:48:31 // 32188
Neked nem bántja a kasznit a powerflex ? Nem túl kemény utcára ?
Tocsa27-09-2011 17:43:26 // 32187
Hi all!

Szerintem jó az a pumpálós módszer is csak tovább tart ! :)

A hátsó fékeket be kell állítani a kézifék miatt is !

Az én módszerem az hogy felhúzom a kézit 3 katt ra és utánna hátul az összes önbeállót rátekerem amíg a fékpofák rá nem szorulnak a tárcsára teljesen persze fokozatosan a külsőt belsőt ne nyomja el a tárcsát mert nem lessz egyforma ! Utánna a kézi is fog 4 katra beton módon és tuti egyforma a két oldal hátul tehát nem fog semerre húzni ha nem ragadnak a munkahengereid.
LacUS27-09-2011 11:36:56 // 32186
Ezzel egyetértek. :-) Ha a szilenteket még lecseréled Powerflexre vagy hasonló polira, még jobb lesz. Sok állítólag jó gyári futóműves kocsiban ültem, de nálam a 75 dobogós.:)

Figi ez a vákumos dolog komoly? Én a sima pumpálóssal csináltam, mondjuk sokadszorra, de jó lett. Vákumossal elsőre fasza lesz?
Gábor(figi75)27-09-2011 09:39:14 // 32185
A legfeszesebb futóműve messze a 75 és transaxle modelleknek van!!!
Kicserélted a szilenteket a trapézkarban 4 db,ha nem akkor lógni is fog......
A féket vákummal kell légteleníteni akár csak a kuplungot.
A hátsó féket a finombeállító csavarral kell ráhangolni nem hagyományos módon!!!
HL_7527-09-2011 08:56:31 // 32184
Félreértés ne essék, csak a saját példányommal van bajom.
Egyszerűen nem adja azt a a feszes, jó autó, jó futómű, jó motor érzést amit más autóimban megszoktam. A motort be kéne hangolni egy széles sávú lambdaszondával, futómű imbolyog nagy sebességnél, fék mintha levegős lenne. Ok, lesz egy futóműállítás, csütörtök reggel pedig egy nem pumpálós légtelenítés. De amíg nem lesz tuti addig is a 18-as kerekekkel legalább szép és olcsón üzemeltethető (LPG). Tegnap mire Fehérvárról Dégre értem egész jó lett a fék, már lehetett nagyot lassulni vele blokkolás nélkül. Bár ijesztő amikor néha meglepetésszerűen elrántja a seggét jobbra...

A motor, benzin üzemben reggel úgy láttam lambdaszondán hogy dús keverékkel járok részterhelésen is, 680mV stabilan. Légmennyiségmérőn kell állítani ?
prooF_7527-09-2011 02:03:08 // 32183
Miért nem élvezed? Ha műszakin átment, olyan rossz nem lehet..:)
HL_7526-09-2011 13:06:26 // 32182
Sziasztok!
Van műszaki a gépen. NKH
km számlálóm rossz, 000000-t mutatott, úgy nem megy át...
ok, csavarhúzó és 210ezer km... persze úgy is cserélem az műszereket az új meg 128ezret mutat. De talán az nem bűncselekmény még. + különben sem történik adás-vétel.

Alvázszám is macera volt mert lakatos lefestette én meg nem tudtam hol van.
Túrtunk egyet azért...

+ kétszer vissza kellett menni oda ahol a gázbiztonsági szemlét csinálták mert tanúsítványba régi gáztartály számát írták be, az új tanúsítványba pedig májusi dátumot.... (30 napos lehet max, 09/07-én volt)

És most van egy autóm amit még messze nem élvezek de legalább qrva drága...

Laci
GTPeti25-09-2011 22:59:53 // 32181
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de a német fórumokon sokat témáznak a "Phasenversteller" javításáról.

Pl. ezt a javítókitet ajánlgatják. Persze ez nem 75-höz való.

Link1
Link2
[k i z z o]25-09-2011 22:13:45 // 32180
A külsőt ragaszd be valami flexibilis ragasztóval, és a belsőt tudod forgatni (menetes), hogy hézagot állíts.

A dekliben egy nyomószár van talppal, amely a variátor végén lévő szelepet nyitó szárat nyomkodja. Szedd szét és megérted.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-09-2011 10:45:19 // 32179
Üdv kollégák!

Akadt egy kis gondom a vezmódosítóval. Szegény ránézésre eléggé meg volt kaffanva, de szétszedéskor kiderült, hogy csak a gumipersely (ami ebben az alu házban tartja), na az ment tönkre. Ahogy elnéztem, mondjuk nem is volt ott nagyon semmilyen gumipersely, csak pasztával körbe volt okádva jó vastagon, ami persze nem tartott semmit.



Na, a kérdésem az lenne, hogy ezt csak szépen faszán vissza kell sajtolni egy megfelelő gumi vagy poliuretán persellyel, oszt csá, vagy azért nem ennyire egyszerű? Ha jól értelmeztem, akkor az szervizkönyv azt írja, hogy ennek a szarnak a nyomótagját pontosan ki kell hézagolni.

Másik baj: van ennek egy olajzófurata nincs azon valami irányított fúvóka, vagy bármi? Nekem a szelepdeknin van egy lyuk, onnan néha kibőffen egy kis olaj amiből aztán vagy jut a nyomótagra, vagy nem. A motorra, na oda jut bőséggel, de szerintem gyárilag ezt nem így gondolták. Jól sejtem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.