Forum >> 75-90

Gábor(figi75)02-05-2007 12:51:44 // 18178
Aha,a hátsó csapágyak nekem is kukásak!:-( Viszont a féltengelyeket még nem szedtem szét,mivel jónak tünik,viszont van 1 kis késés mikor ráengedem a kuplungot ez már érezhető kottyanás,igaz lehet központi szilent is!:-/
Hari02-05-2007 11:52:53 // 18177
Szeva kolegák! Sürgösen kéne 2db bal első sárvédő, ha valakinek van szoljon (irjon) az oldalamra. Elöre is köszi.
Mobil02-05-2007 11:18:46 // 18176
Kartársak!!! Keresek hátsó lengéscsillapítókat jót és ólcsót egyszerre:) Ja és tegnapra már késő ;) Szóljatok ha van vkinek fölös.
[k i z z o]01-05-2007 18:30:16 // 18175
Hi, ez ha jol tudom Spider gyári v. egyes Giulia -kon van ilyen az elsö támasztó gömbfejek. Nekünk gyárilag gumi van ott 2db. Gondolkodtam és is rajta, mivel csak a helyét kell kimarni, és mehet be a 75 -be, de ha kikopnak elég tutin kopognak. Ha jó a gumi akkor nincs vele semmi gond. Szar guminál van az, hogyha fékezel, befordul az eleje. Persze a gömbfejes megoldás erősebb, merevebben tartja a felső lengőkart. A 75 felső lengőkar gömbfejéből is meg lehet csinálni, csak a menetes közdarabot kell legyártatni. Nem tudom milyen tipusban van benne konkrétan, azt tudom unixnal nincsen. kizzo
Tocsa01-05-2007 13:30:06 // 18174
Tehát erről van szó!!
Tocsa01-05-2007 13:27:55 // 18173
Üdv! Megtudod mondani nekem hogy ezek milyen tipushoz való gömbfejek?
Mert átakarom alakítani a kitámasztó rudat én is mert azok a gyári gumik hamar tönkre mennek!
[k i z z o]30-04-2007 09:49:11 // 18172
Szép a Giulia, de amikor elindul elso kigyorsitáskor hallani lehett kicsit befal:) A karbis nálam is 1st class amúgy. De pont a pénz. 2x weber, meg valami gyújtás, még összeszedhető - gondolkodtam utánaépiteni 1 Megasquirt 1-t - de a fő gond utána a fogyasztás, senki nem akar vele menni nyaralni:) A motroniccal meg elveszem a benzint, gyújtást, eszik városban 10-11 -et, de ha olyan kedvem van , akkor mindenki átáll a kedvemre, aztán zenél. Ha végig umond magasabb rendű módban jár a motor akkor akár 20 litert is befal. Idáig miuán bejárattam, 1 tankkall kiprobáltam:) Hát igen. kizzo
Ali7630-04-2007 00:26:40 // 18171
Amikor totál nem volt benne a motronic, akkor egy megszakítós gyújtás figyelt benne az alsó elosztónál és valamelyik citroen dupla (talán XM) trafója volt a gyári helyett.
Ali7630-04-2007 00:23:45 // 18170
giulia Én sajna az ecu-k világában nem vagyok ennyire otthon. Anno az átalakítást próbából csináltam, és sajnos, ahogy sokunknál a lové igen nagy úr, így nem jutottam tovább azóta sem, illetve annyit eldöntöttem, hogy korhű dologra fogok törekedni, így a ts kiesett. Egy olyan variáció még szóba jött, hogy egy nord hf-ből duplagyertyást csinálni a régi gta-k mintájára. De ezek most kerülnek talán majd terítékre, talán... Egyébként igen ezért is evett sokat, mert a motronic jobbára csak a fordulatszámot kapta, talán még hőfokot is, de ennyi. Kicsit mozdonyos volt a motor:) Ja és karbi a kiráj:))) Én pont ezekbe a dolgokba szerettem anno bele, mikor megvettem első verdámat 12 éve:))) (Alfetta 2000) és azóta 7 Alfettám volt, szóval Forza Carburatore!:)))
prooF_7530-04-2007 00:18:37 // 18169
Igen, engem is az érdekelne, hogy a gyújtás milyen módon működött... De gondolom ha ki volt "irtva" teljesen a motronic akkor csak meg volt oldva valahogy. A fogyasztásra meg: ha alacsony fordulaton is húz, akkor ugyebár nincs értelme pörgetni, ergo mégse fogyaszt olyan vészesen. Jó, persze karbival sokkal többet eszik, de így talán le lehet szoritani 10-11 liter köré városban. És a ts még gyári adat szerint is 9,5 köröl van ha jól tudom...
[k i z z o]30-04-2007 00:01:01 // 18168
Amúgy nagytengelyes, 45-ős TS v. nord 900 -on nem megy el, szépen:) Ezt ne úgy értsd, hogy nem stabilan jár +-30RPM méréssel melegen az alapjárat ingadozás, hanem úgy, hogy a motortartókat + hajtást szétszedi. Nagyon rotyog:) Rázza a hajtást, itt 75 -re gondolok, akinek elől van a váltója ott csak a moci mocorog, de a hajtás csendesebb jóval. Én 75-re irtam az alapjárati dolgot, és tuning motorra, nem egy gyári + karbi kombóra:) Az enyém 900-on meleg motorral kibaszottul rázza a kardánt, megijedtsz az aknában:) 1000 -en már 1 vonalban látod futni a kardánt. Ez a nagy sürítés miatt van valószínű, de kis sürítéssel meg nincs ereje, alul. Szerintem a TS is hasonló. Amit én láttam 1 TS en - Made in Alfaholics 2000TS - uazok a dolgol voltak a motoron csinálva mint az enyémen kb. azaz ott JK303/12mm nagytengely, 2xWeber 45, 46mm szivószelep + 12:1 sürítés. 1100- en szépen járt. Egy karbis TS nem egy 180 lovas TS:) ECU csere. Nem csere v. ilyesmi, de átprogramozás. Ha a gyári motorra rakod rá a karbit, akkor gyújtási idők uazok, mint széria. Ha ezt csináltad, nem is kellett ECU csere. De azért tolóüzemet + teljes terhelést érdemes érzékeltetni. Motroniccal a karbis, gyújtás ügyileg elég vad dolog. Ezért irtam valami aftermarket ECU -t illik használni, vagy Motronicból hülyét csinálni:) Ha meg azért rak fel az ember Webereket, hogy power is legyen, akkor mindenképpen kell aftermarket ECU v. egy modosított súlyozású vákumos Bosch elsosztó - 8 kimenetes egy elosztóban, vagy a frontra is vákumos 4-es, mivel gyújtás ügyileg a nagymotor mást kiván. Lyuk. Ez sem törvényszerű, de ha valaki nem egész életében keverőcsövekkel alszik, meg fuvókázik akkor egy W45 -őt elég nehéz jól beállitani tuningmocihoz. Ha egy gyári 40-es dellortot v. Webert felraksz a gyári TS -re valoszinuleg nem lesz lyukad, csak zabál, meg jobban lép alulról. Ezért irtam egy jól átprogramozott akár motronic is jobb mint a karbi - mondjuk angliában. Na de magyarországon ki programoz jól Motronicot? Egyáltalán ki csinál jó csiptuningot? Én 5 éve motorvezérlőkkel dolgozok, fejlesztek, tudom mi micsoda 1-2 szoftverben, de mivel padom nincs, meg pénzem se 105x lepróbálni az új szoftvert a szomszédban, sajátomon alakitgatok, kisebb nagyobb sikerrel, marad a gyorsulás stopperrel, meg loggolás stb. saját magamnak garanciával. Ha jól megy lehet zabál vele:) Szerintem az összes magyar csipes kókány:) Utánuk jönnek a 20ezres tuningboxosok. Senki nem birna egy 45-ös TS re szoftvert alakitani. Magyarán, itthon jó a karbi + kinlodás, akinek meg van pénze, annak mindenkinek WEBER alpha v. Motec rotyog a gépháztető alatt. Vagy idegrohamot kap hogy jól megy az új asm. de egy hét után rájössz, még a kagylót is befalná a shellkuton. + Ha jól beállitod a nagymotort ami pl. 180HP, ugyse kell aszfaltgyűrésre számitani 4000 alatt. Az enyém az eredeti 300/12mm tengellyel alig akart átmenni a műhelyküszöbön gázra, viszont 4000,4500 tól leorditott mindenkit. Ezért kapott kicsikébb tengelyt, hogy munkába ne 2-be kelljen mennem fordulaton. És a 45 + nagytengely vaárosban 15-20-25 eszeget. Amúgy jól alakul a karbis TS a képeiden. Azok a robogó légszűrők azonban sokat árthatnak a mocidnak: Inkább valahogy a gyári karbis airboxot raknám fel, tudom 1 Piper szett kurva drága. Ez csak az én véleményem, elnézést. Ha Motronic hajtja a gyújtásodat, milyen jellegmeződ van gyújtásügyileg? Ugye sem beszivott levegő höm, sem levegő menny. sem tolóüzem / teljesterhelés üzem nincsen a Motronicnak jelezve. Ezek mind előgyújtás összetevők. Hogy oldod meg? Vákuumot ne látok. Nem ezért is evett nagyon sokat? Ja, nehogy kötekedésnek vedd a irásomat, vitázni jó, és épiti a kocsit + agyat:) kizzo
Ali7629-04-2007 23:56:06 // 18167
Elviekben nálam is felszabadul majd a ts, és ez egy nagyon jó kis moci, kb 150ezer kilóméterrel, még soha nem volt bontva...
tt (tt Alfa team)29-04-2007 21:34:12 // 18166
Nekem is 2.0 TS motor volt GTV6-ban (injektorral), de találtam hozzá eredeti mocit, így ez fölös lett. Kell valakinek?
tt (tt Alfa team)29-04-2007 21:32:36 // 18165
Konkrét! :))))
Pap Laci29-04-2007 20:20:54 // 18164
Sziasztok! Ha valakit érdekel: tudok eladó 2.0 (AR 75-ből) diesel blokkot adagolóval, hf.-ek nélkül 30000 Ft. ért. Az adagoló tutira jó!
prooF_7529-04-2007 20:20:09 // 18163
Na igen, ez az egyik legnagyobb "hibája" a motronicos ts-nek, hogy 2500 alatt nem él. És csak elmegy a karbival is 10 lityóból... Meg ha elromlik mondjuk az lmm, és éppen van a polcon két 40-es Weber, akkor nyugodt szívvel rá lehet applikálni szükségmegoldásként.:)
Toy dolls29-04-2007 19:16:08 // 18162
igen, élek:)) a régi felniken maradtak a téligumik és majd azok kerülnek vissza télre.így mindkét granutúra tovább bírja:)
Ali7629-04-2007 18:35:31 // 18161

Ez például egy 182 lóerős Giulia!
Majd rakok videót is a hangjáról.
Ali7629-04-2007 18:26:39 // 18160
Szóval, szeretném azért megnyugtatni a karbis motortulajokat:) hogy nincs mindig valahol lyuk a karbis mociknál:))) Kapásból tudok egy Alfettát egy Giuliettát és két GTV-t, amik teljesen tökéletesen gyorsulnak, az alapjáratuk 900, és ha nem nyomod ki a szemüket akkor 10 literrel elketyegnek a városban:)
Én anno megcsináltam a karbis ts-t és teljesen jól üzemelt, két hónapig minden nap azzal jártam. Sokat evett és nem ment jobban, viszont sokkal egyenletesebben gyorsult és már 1000-1200-től. TS karbinak csak úgy van értelme, ha 45 karbikat tesz rá az ember és tengelyeket, meg még egy pár dolgot átalakít, akár lazán elbújik a 180 paci belőle! Egyébként nem kellett ecu-t se cserélni sőt próbából megcsináltam, hogy ki lehessen kötni totál a motronicot!

Ja és a belinkelt konzolt egy magyar srác gyártya mind az angoloknak, mind a németeknek:)
[k i z z o]29-04-2007 17:50:58 // 18159
Hi, 10.9 - 12.9 keménység ami OK + menetrögzitő. Elég borsos ára van egy ilyen csavarnak, inkább a bontott gyári szerintem. Sose "hullhat" ki. kizzo
ALFA75td29-04-2007 16:56:56 // 18158
Helló Figi! Nem most épp ugy néz ki,hogy egy összetett projektet hajtok végre . Kerékagy csapágy csere,féltengely csere és féknyeregfelújjítás. De az már most látszik,hogy roncsolásmentesen nem szedhetőek ki a csavarok. Tehát igy jártam:-(
Gábor(figi75)29-04-2007 16:20:22 // 18157
Te még élsz? :-) Szépek a felnik,a régivel milett? :-O
Gábor(figi75)29-04-2007 16:18:26 // 18156
Na,már megint szétrángattad a tengelyt!:-/ Az enyém vagy levan heggesztve,vagy valami japán kardkészítő mester kovácsolta a csavart,mert nem akar kihullani!:-) Jah,és helyetteíthető edzett acél csavarral,tudtommal!:-)
ALFA75td29-04-2007 16:12:53 // 18155
Szasztok a féltengelycsar valami különleges minőség vagy a csavarboltban kapható edzettacélcsavarral nyugodtan helyettesíthető?
Toy dolls29-04-2007 16:01:22 // 18154
ilyent tettem rá
Toy dolls29-04-2007 15:45:05 // 18153
sziasztok! tettem fel pár új képet a vasról, mert vettem rá másik kerekeket:)) szerintem jobban nézki:) amúgy minden rendben van a géppel
Tocsa29-04-2007 15:17:39 // 18152
Ha valakinek lenne egy olio feliratú olajsapka kupakja Alfa75 TS re az üzenjen már az oldalamra lécci! A múltkor elhagytam és nagyon kéne ! Előrre is tenx!
ell28-04-2007 19:55:58 // 18151
csak szoban egyeztünk meg de valamelyik hétvégén jönfel pestre azt majd viszi,ha akarja.egyelöre karbis ts lesz ugynézki.
Marek28-04-2007 09:38:43 // 18150
Marek28-04-2007 09:30:54 // 18149
Nem kőnnyű a kedvedben járni! ell: Nem eladtad azt a motrot a múltkori talin??
Saughassy28-04-2007 07:37:57 // 18148
:) De szép V6.
ell28-04-2007 06:16:01 // 18147
marcika ha látnád az 1.8karbi szivbilentyüit,képek majd késöbb.
Hari28-04-2007 00:12:13 // 18146
Aha.....(Neked, de csak neked megsugom, ne is fogsz több ilyet mert tudtommal csak ez az 1 létezik. De, havalaki tud még 1-et azt szeretném Én is látni!)
Robi27-04-2007 18:53:06 // 18145
A kis naiv, azt hitte... :)
Vikking 31127-04-2007 18:06:27 // 18144
Najóvan, akkor legyen béke... De azér legközelebbi találkozón megnézném azt a kétezres véhatot, mer még sose láttam olyat... :P Na de nem vok telhetetlen :) Azér meglesem, ha látom valahol !
Marek27-04-2007 18:01:56 // 18143
Csak, hogy jobban megértsd: :)))) A TS szíííve!
ghosty927-04-2007 14:15:45 // 18142
Nem mondod, hogy Szentesrol nem latsz el Szegedig? Meg ilyet. :-) (Na, eleg ebbul.)
Gábor(figi75)27-04-2007 13:12:38 // 18141
Aha,felvehetek én akár 2 szemüveget is,akkor sem látok semmit,csak hallok bizonyos hangokat,"vennem kell egy 75-öst",meg ilyenek!:-)
ghosty927-04-2007 12:50:57 // 18140
Nem, hanem hogy tovabb lass az orrodnal. :-)
Gábor(figi75)27-04-2007 09:55:36 // 18139
Minek,hogy úgynézzek ki mint te?:-))))
Wickey27-04-2007 09:49:22 // 18138
http://cgi.ebay.de/Alfa-Romeo-75-T-Spark-Luftmengenmesser_W0QQitemZ110118673920QQihZ001QQcategoryZ106731QQrdZ1QQcmdZViewItem Ennyiért már majdhogynem akkor is megéri ha rossz :)
ghosty927-04-2007 09:11:19 // 18137
"Tudod én erre csak azt szoktam mondani: hangot hallok,de embert nem látok mögötte!!!:-)))" Kene neked egy szemuveg. :-)
Saughassy27-04-2007 07:50:49 // 18136
Szép TS, de mi az a Milano felirat rajta?:)
[k i z z o]26-04-2007 22:50:20 // 18135
Ha a szénpályája jó akkor fabrikálni mindent lehet. Ha mechanikailag stimmel a dolog, a szénpálya csak egy feszültségosztó, a régebbi L jet ben voltag még ellenállások eltolni a karakterisztikát. Amit lehet, szétszedni mindkét AFM -et, és szakaszonként megméregetni az ellenálláspálya értékeket - vannak rajta osztások a pálya mellett. Ha kb. megegyezik, akkor az eredeti házba bele lehet munkálni a TS eredeti rugójával, mivel ez adja meg az AFM karakterisztikáját. A 0 280 202 206 alfa 33 teszem azt 1.7iE, elvileg egy próbát megér a TS -en, ha a lábkiosztása ugyanaz - szerintem uaz. Esetleg karakterisztikában térhet el a TS-re gyártottal. Tapasztalatom azt is mutatja, hogy pl. 1.6iE légtömegárammérővel szépen megy a 2.0iE, mivel a beszivott levegő több lesz de azt az AFM pont kompenzálja. Esetleg a rugón kell kicsit később kemnyiteni. Ha a 0 280 202 206 tutui, meg kell probálnim esetleg utánhangolni. A dadogást meg kell szüntesse, ha AFM volt a hiba. Hogy milyen lesz a gázreakció, meg fogyasztás az meg rugó. kizzo
pb_26-04-2007 21:28:34 // 18134
A 25HL-ről úgy tudom inkáb 8v boxerba ajánlják.
pb_26-04-2007 21:27:23 // 18133
A 0 280 202 206-ot nem lehet ráfabrikálni esetleg?
Hari26-04-2007 21:24:44 // 18132
Bocsika! Nem akartalak félrevezetni, egy kicsit szétszort voltam. Vagy mégsem?.....:-((.....:-))))
Hari26-04-2007 21:21:13 // 18131
Hasonló tapasztalatokról mesélhetnék Én is. A régebi masinákba - a 75-el bezárolag - volt Golden a gyári gyertya, a modernebb motorokba már a gyár is NGK gyertyákat használ.
Marek26-04-2007 20:08:26 // 18130
Bocsi és akkor itten vannak a képek is!
Marek26-04-2007 19:54:56 // 18129
Arculatváltás, ill. üdv. az unióban!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.