Forum >> 75-90

Kazes☻06-05-2007 20:04:27 // 18229
Komplett leszereltem az egész első futóművet, mivel körbe akartam csiszolni és újra lefesteni. A rugót nem is akartam kivenni a lengőkarból, nehogy visszarakáskor elállítsam. A torziószilenteket úgy szedtem ki, hogy gázlámpával kívülről felhevítettem a vasat aztán vasrúd és kalapács segítségével kiütöttem. Muszáj volt, mert az akkor 21 éves autóból még a berohadt eredeti szilenteket vettem ki. Az összerakás sokkal könnyebb volt. A új szilentek eredeti gyáriak voltak, akkor 6000Ft/db körüli áron vettem őket, számla nélkül. :-)
ALFA75td06-05-2007 19:51:15 // 18228
Hogy csináltad iszom a szavaidat:-D
Kazes☻06-05-2007 19:42:40 // 18227
Én a torziószilenteket a rugók kiszedése nélkűl cseréltem! :-) Jó kis menet volt.
Kazes☻06-05-2007 19:40:33 // 18226
Hi! "Azokkal a kis gumicsövekkel van felfogatva a karbi, egyébként elöször gumicsövek voltak csak szimplán, aztán kaptak aluminium borítást, hogy még jobban tartsanak." Bocsesz, de ezt mindjárt gondoltam, a kérdésem arra irányult, hogy miért vannak a gyári gumitalpak helyett a kis gumicsövek, mivel ránézésre is látszik, hogy hosszabbak mint a gyári gumitalpak. Jobb lesz tőle valami, jobban porlasztódik az ü.a., vagy nincs célja, csak így sikeredett?
ALFA75td06-05-2007 19:02:19 // 18225
Az alsó lengőkarról lenne szó a torzió aggaszt meséljetek,hogy a legkönnyebb kiszedni a rugót a lengőkarból?
[k i z z o]06-05-2007 18:29:29 // 18224
gondolom első. alsó, felső? A torzióról az alsót le kell huzni, a felsőnél csavar motortérben. Nincsenek manuáljaid? Tölds le őket: http://www.users.on.net/~craigf/ Sok sikert. kizzo
ALFA75td06-05-2007 17:16:25 // 18223
Sziasztok meséljetek valamit a lengőkarszilent cserérő.Még nem volt "szerencsém"hozzá a lengőkart a rugóról le kell szedni ?Van egy sejtésem,hogy igen de hátha nem.Tehát meséljetek:-)l
Wickey06-05-2007 15:25:17 // 18222
Középső? Az elég ritkán megy tönkre tudtommal. Utángyártottban 9-12ezer forint körüli összegekért megy újonnan emlékeim szerint. Mintha a Meteorban sikerült volna utoljára venni...
Hari06-05-2007 13:49:25 // 18221
Ja, és majd elfelejtettem, kéne nekem egy középső hardi is, méghozzá "Amerika". A gyári c.száma : 60522066 , ha valakinek van ilyen - új, vagy jó állapotú bontott - ne fogja vissza magát!!!
prooF_7506-05-2007 11:49:08 // 18220
Használat közben nem láttam, de komolyabb folyás nincs rajta. Ha gondolod vidd el, nézd meg, aztán ha beválik akkor megveszed ha nem akkor sztorno.. Vagy ha valaki ad kölcsön egy adak szervóolajat akkor letesztelem:)
Hari06-05-2007 09:02:40 // 18219
Skacok, valakinek!!!!!!!!!!!!!!! B.E. sárvádője?????????!!!!!!!! 2 db kéne, de nagyon.
Tocsa06-05-2007 09:00:46 // 18218
A szervós kormányművet nemtudod hogy folyik -e?? Mert ha nem esetleg vevő lennék rá csak egyenlőre pénz hiányában csak később!!!
Tocsa06-05-2007 08:57:52 // 18217
Na akkor a tied veszem meg ha a másikról lemaradtam! :-)
Tocsa06-05-2007 08:57:04 // 18216
Helló fanok! A segéd Ac és az olajsapi kell!!! De ha nem kell a Robinak a tank akkor megveszem komplett !
prooF_7505-05-2007 17:16:52 // 18215
Átengedem neked, én csinálok vmit ezzel a dizelessel. Nem vészes a lyuk rajta.
ALFA75td05-05-2007 16:26:47 // 18214
gyerekek nálam is van egy tank lefényképezem azt kiderititek mihez való nem dieselhez az biztos
Robi05-05-2007 16:04:30 // 18213
Ha Proofnak nem kell, akkor én lennék rá a kettes számú jelentkező. :)
Wickey05-05-2007 12:46:59 // 18212
gondold át Proof, ez télleg nem összeg egy tankért. Ráadásul így megteheted azt is, hogy elmész érte, elhozod, lekezeled kívülről ahogy kizzo elég precízen leírta, majd üresre járod a kocsin lévő tankot, és pikkpakk kicseréled. Nem kell benzint leereszteni nem kell szórakozni, drag and drop. Nézd meg a benzincsöveket, szellőzőket, csőcsatlakozásokat is ha már arrafele kutakodsz. Tákolgatni nincs értelme.
Ali7605-05-2007 12:29:19 // 18211
Mondjuk 6500 forint:) szerintem az bagó:) No mindegy majd meglátod:)
prooF_7505-05-2007 12:23:59 // 18210
Tocsa: dízelből szerintem csak alsó tankos volt. én úgy tudom h csak a v6-ok voltak nagytankosak. Ami mondjuk ésszerű is, mert jóformán a dízelek fogyasztják a legkevesebbet a v6-osok meg a legtöbbet. Még nem tudtam megnézni h van-e benne segéd ac.. Olyan alkatrészem amitől meg is válnék, már inkább csak karosszéria és futómű cuccok vannak. Van még egy szervós és egy sima kormányművem is fölösbe. Ali: köszi, előbb még megpróbálkozok a toldozás-foldozással, gondolom nem bagóért adnád azt a tankot. És már spórolok a váltóra:)
Ali7605-05-2007 10:04:48 // 18209
Tocsa: Van segéd ac-m tankba! Valami nevetséges összegért a Tied lehet. Ki is van szedve. Olajsapim is lehet, hogy van, azt meg kell néznem. Azokkal a kis gumicsövekkel van felfogatva a karbi, egyébként elöször gumicsövek voltak csak szimplán, aztán kaptak aluminium borítást, hogy még jobban tartsanak. Kellett gyártanom hozzá egy konzolt, ami lehetővéteszi, hogy a TS szívosora illetve a karbikat össze lehessen valahogy hozni. proof: ha nem akarsz heggesztgetni, van komplett tankom is!
Tocsa05-05-2007 08:24:25 // 18208
Figyu ha folyik fogod szétszeded és megnézed mennyire kopott a henger ,nyugodj meg fogod látni! HA nem megkarmantyúzod és kész ha jó akkor megúsztad egy 1000 -res ből meg némi munkából ! HA meg utánna is folyik akkor kuka és veszel újjat és bővültél egy tapasztalattal! :-) Nos én is így jártam! :D A tapasztalat om a következő ha ragad a kuplung tehát nehezen jön föl a pedál 100 % osan javítható felújítással ,ha pedig folyik akkor kopott és álltalában kukás tehát 50% az esélyed! Amúgy milyen cuccaid vannak még a 75 re ?
Tocsa05-05-2007 08:13:57 // 18207
Ha van már meg is vettem de szerintem nem lessz benne ! Ja és a dízzelben volt alsótankos? Mert lehet hogy az valójában egy Ts tank? :-)
pb_05-05-2007 00:10:37 // 18206
Volt szerencsém beépíteni munkahengert, és főhengert is LPR-t, eddig mind2 autóban bírják. Főfékhengert is tettem már fel LPR-t, de kiszedtem mert más ötlet már nem volt, hogy mi lehet a rossz, aztán az utána beépített 2 bontott gyárival sem lett jobb, valószínúleg mind1ik főfékhenger jó volt.
Kazes☻04-05-2007 22:17:20 // 18205
Miért van a karbi és a motor között az a kis gumicső, attól jobb lesz?
prooF_7504-05-2007 19:08:45 // 18204
Alsórol van szó. (a felsőt főhengernek szoktam hivni:) Csak eleinte volt puha, utána felkeményedett a kuplungpedál miután feltöltöttem a tartályt. Gondolom kilégtelenítette magát. Utánanéztem: hegyaljánál 2féle van, az egyik 6700 web szerint nincs raktáron, másik 8300, az van, márkát nem irnak. Unix: samko 5000ft web szerint van. bárdinál minden transaxle tipust leszedtek webröl, 33-mas a legközelebbi tipus.. ehez árulnak valami "cifam"-ot, 5600-ért. A láng-nál meg van LPR, 6500,- ez _pb szerint megbízható márka. De talán segítene a felújítószett is, ha még van erő a hengerben csak folyik(?) Más: nem szoktak ilyen olcsón menni az 1.8T-k... főleg nem 15 órával aukció vége előtt. Ha lenne ennyi pénzem megvenném:)
Robi04-05-2007 18:04:00 // 18203
Nekem eddig bevált a Samko. Karmantyúzni pedig tényleg nincs sok értelme.
[k i z z o]04-05-2007 17:02:55 // 18202
Alsó v. felső? Az alsót régebben én Autofrennel 1x lejavitottam, kb.1000HUF a felujitó készlet, de pár hónap után elfosta magát újra. Meg kell nézni, hogy a karmantyúk mentek rajta szarrá, vagy a munkahenger is nagyon ki van kopva? 6-7ezer az még SAMKO, volt hozzá szerencsém, főfékmunkahegerben, mondhatni elég rossz illesztésekkel stb. dolgoznak, folyatott a tarálynál is. Inkább olasz bontottat raktam fel. Ha van, valami jobbat kellene szerezni bele, mint a SAMKO. Kuplungban lehet jó.
prooF_7504-05-2007 15:48:42 // 18201
Másik problémám, hogy elkezdett folyni a kuplung munkahenger. Valakinek van tapasztalata javítoszettel? Valahogy nincs kedvem kicsengetni azt a 6-7ezret egy utángyártottért...
prooF_7504-05-2007 15:11:08 // 18200
Köszönöm a kimerítő választ, ezek alapján fogok eljárni.:) Tocsa: ha van a dizeles tankban is segéd ac, akkor egyet majd tudok adni a tankjavítás után!
Tocsa04-05-2007 09:49:47 // 18199
NAA ilyenek lesznek a beömlőim ha végre beperemezik a haverék a géptetőmet!!
Tocsa04-05-2007 09:47:13 // 18198
Emberek egy benzintankba való segéd ac ra vevő lennék a 75 ts embe! Továbbá légmennyiségmérő és olajsapka is kéne ha van valakinek szóljon!
Tocsa04-05-2007 09:45:11 // 18197
Üdv! A guminál maradok egyenlőre ! De ha találok bele gömbfelyet ami szépen odavaló akkor átalakítom! Az általad írt tipusokban nem olyan van mint a képen talán az opel asconáé hasonló de majd megnézem. A meteor online áruházba keresgéltem és csak ezt találtam kép alapján , talán jónak!
[k i z z o]04-05-2007 00:27:40 // 18196
Hi, szerintem a guminal maradj. Pályán jó ha merev,de in Ungarn, jobb ha tud minden kicsit mozogni. A túlzott keménység miatt gondolj arra is, a kaszni nem enged e valahol - ponthegesztések. Volt nekem a kocsi alatt 1 hónapig full Powerflex garnitura, hátul G szem a keresztben, elöl 2 racing intelligens titánházas Sachs állitható teló Bélától. A stabilizátorokon is G szemek. Ahova nem volt a Powerflex szettben POLI oda esztergáltunk. A 4 gumi helyett is Powerflex volt. Olyan volt mintha full alu szilentekkel mennél, mint a 75 DTM. Tutin hangzik. Az addig nem zörgő belsőm beindult, CD ugrott, teleszkóptorony repedt, belső lemezelésnél motortérben a festék elrepedt a lemezösszeillesztéseknél, asszony nem akart a kocsiban utazni, a végén már és sem:) Hol a G szemek nyikorogtak, hol a POLIk roszogtak. Kiszáltam a kocsiból, hallották megjöttem:) Race körülmények között ezeket futamok után lezsírozzák, ha nem automata a zsírzásuk. Vittem a gáthoz a cuccot, ott még ellepte:) Barátom kinlódótt vele 1 darabig. Lett mindenhova tisztességes gyári szilent, mintha kicserélték volna. Nem olyan szar a 75 futómű gyárilag:) Amúgy a 2 gömbfejes megoldás jó lehet, csak tisztességesen meg kell erősiteni a fészküket. Esetlég rálemezelni a gyári konzolra + ba. kizzo
[k i z z o]04-05-2007 00:01:39 // 18195
Hi, sem a szélvédőragasztó sem a 2K gitt nem benzin / gázolajálló. Nem ide találták ki:) Ha neki áll ereszteni, fincsi szag lesz a kocsiban, legalább lehet tudni. megint le kell venni a tankot... Ha diesel, le kell üriteni a tankot, majd hideg zsiroldóval - pl. Well Done - átfujni - olcsóbb mint a brigéció 1L utántöltős TESCO 700HUF, tuti agressziv anyag, bőrödet is sikamlóssá teszi, minden olajat,zsírt csuklóból levesz, alun ne hagyd rajta - GUMIKESZTYŰ, ezek után átmosni vizzel. Nem árt ha elötte a segéd AC ki van belöle véve, nehogy viz menjen bele, de csak akkor ha van alá új tömités. Ha bent marad, a munka után át kell vele szivatni kis gázolajat. Lehet a dizelben nincs segéd AC? Szerintem kell lennie. Lehet nincs. Vizes öblités után, napon kicsepegtetni,ki kell száritani hőlégfúvóval v. hajszáritó is OK. bele lehet állitani muter kedvenc hajszáritóját, aztán kis fordulaton had levegőztesse ki belöle a vizet. Vagy napon pl. PC ventillator a tankjeladohoz, beöntön had menjen ki a vizpára. Porszáraz lesz. Ha száraz, le kell a lyuk környékét mondjuk drótkorongozni, majd fémtisztára csiszolni - nem amig átszakad. Az elhalt:) részeket okosan lepucolni. Kell rá csinálni egy normális acél foltot kb. 0.75 - 1es lemez, ami ha stimmel a lyukra rézzel körbeforrasztani v. AWI -val, kis árammal befoltozni. A réz elérhetőbb, ha AWI val csinálod nem fog helyi galvánelem keletkezni, réznél igen, ha ügyes kéz csinálja saját anyagával egybe össze lehet heggeszteni. Ügyes lakatos ha más nincs CO val is befoltozza, felrakja a lyukadat. Ha van hőlégfúvód, + páka régi ipari nagyfeles power, akkor egy darab rézlemezt te is fel tudsz rá ónozni, szerezni kell hozzá folyasztószert. Bádogos nincs a közelben? Ha kész, az egész tankot lepucolni, ahol még nincsen elrohadva ott is, aztán lehet alapozni pl. Standox Rotbraun 2K de jó a nitros 1k rotbraun is. Vagy még Hammerite is. Legyen lealapozva valamivel. Adhatsz neki valami szint, aztán az aljára rücsi pl. Body 950, tetejére + élekhez viasz. Fel a helyére, csöveket átnézni. Ha amugy ifjabb korában le van kezelve kivülről, nem rohad el soha. + nem árt mindig teletankolni, igaz ez tárcafüggő, de amig a nafta belülről éri, addig sem indul el belülről. Lehet bele dobálni a tankba dolgokat, amit a benzin nem kezd ki, pl. csibemájas konzerv befér a szintjeladónál, és akkor nem kell bele annyi anyag, de mindig tele lesz:) A jeladó alatti gumigyűrűt sem árt lepucolni, v. újat venni 350HUF a gyári, + masszával berakni. Szaga lehet ott is + a tankolócső szokott a gyári varratnál elrepedni. Örökös lesz. kizzo
Marek03-05-2007 23:22:52 // 18194
Han diesel volt , egyrészt nem tud felrobbanni, másrészt lehet nem vízzel kéne átmosnod, hanem mondjuk brigéciollal!! A víz nem oldja az olajat! Azt meg te se szeretnéd gondolom, hogy egy napi foltozás után, megint szethesd szét mert bedadog a verda a vizes, olajos cucctól! :) Szerintem od kéne a likra szélvédőragasztót nyomnni, vagy ha nagy a luk akkor odafoltozni, egy szétvágott benzincső darabot! Ha meg a tetején lukas ráadásul szinte nem sokx éri benzin, ha te is annyix tankolod tele mint én!! :))
prooF_7503-05-2007 20:09:15 // 18193
Köszi, még nagyon jól át kell gondolnom, nem vagyok túlzottan eleresztve anyagilag, főleg igy hogy mindenféle javitás előtt állok.
Ali7603-05-2007 15:32:13 // 18192
Ha minden igaz, van egy eladó jó állapotú tankom, 75 1.6-on volt. Ha kell csörögj...
Szala03-05-2007 15:29:16 // 18191
tess:
prooF_7503-05-2007 14:06:18 // 18190
A dízeles kasztniról operáltam le a tankot, volt benne kb 2-3 liter megállapíthatatlan eredetű (de valszeg dízelmotorba szánt) lötty, azt leengedtük belőle meg át lett mosva a belseje vízzel. Majd egy gyufás próbát lehet hogy végrehajtok rajta.. habár lehet inkább egy hosszú kanócot beleengedek, kiviszem valami rét közepére aztán jól fedezékbe vonulok miután meggyújtottam:D Egyébként csak az egyik felső sarkán van egy kisebb lyuk, úgyhogy lehet hogy egyszerűen gittel be lesz foltozva és kész. Kérdés hogy azt mennyire kezdi ki a benzin? Jó tankot venni meg nem egy egyszerű feladat, sajna tipushiba hogy kilyukadnak/szétrohadnak...
Marek03-05-2007 11:38:16 // 18189
a., Az ac-vel kiszivatod a benyát csontra, majd leveszed a tankot a maradékot is kicsurgatod belőle, kitörlöd ronggyal és szépen a szabadban hagyod állni, ha lehet melegben egy fél napot /addigra elpárolog az összes benzingőz valószínűleg/. Aztán jöhet a gyufás próba! :))) Ezt szerintem csinálja bátyád! :)))))) Utána már bajod nem eshet, nosza heggeszteni! b., veszel egy jó tankot, oszt alávágod...
Wickey02-05-2007 22:13:20 // 18188
Aha. Fogadjunk hogy nem mosta át és töltötte föl előtte vízzel.
Hari02-05-2007 21:53:16 // 18187
Aha! Kézenfekvő. ....Vagy talán koporsoban. Most viccen kivül, nagyon vigyázni ezzel a benzintank repera ügyben!!!!..... Egy barátom pont igy halt meg, - és ez nem vicc -!!!
prooF_7502-05-2007 20:47:11 // 18186
Köszi, ez a vizes megoldás kézenfekvőnek tűnik, noha már elég alaposan ki van takarítva kivülről-belülről..
ALFA75td02-05-2007 20:32:35 // 18185
Vizzel szokták teleengedni és lánggal foltozzák legalább is a teherautóknál és buszoknál igy történik
Robi02-05-2007 20:30:06 // 18184
Hegesztőtrafó + végrendelet. :)
prooF_7502-05-2007 19:58:52 // 18183
Cartársak, van valakinek tapasztalata benzintank foltozás terén? Milyen módszerrel érdemes hozzálátni?
Tocsa02-05-2007 18:51:38 // 18182
Részvétem a hátsó csapágycsere miatt !!! :-) HÁÁT kösd fel az összes gatyádat! Már a féltengely végén levő csavar ha nem jön le mert bevan gyógyulva elég szépen lehet vele szívni! És akkor a fogazott porvédő vagy mizé még ott van amihez spec kulcs kell!
prooF_7502-05-2007 18:41:29 // 18181
hát, ki kell próbálni. én bp-re nem biztos hogy bevállalnék egy ilyet. habár ki tudja mennyire van igénybe véve az az egész.. olajsapim sajna max egy dieseles van:(
Tocsa02-05-2007 18:34:34 // 18180
HElló cartársak! Igen az a gumi akörül mozog ,de 4db kell belőlle és a gömbcsuklós gondolom merevebb és tovább bírja! Na meg a felső lengőkar szilentek/gömbfelyek élettartamát is megnövelné! Amúgy olajsapek ügyben nem tudnátok segíteni? szerintem a v6-é is ugyanolyan!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.