Hát márpedig csúnyáskodok...én jó előre kivesézem, hogy mi jöhet majd szóba vásárláskor, legyen az kávéfőző vagy autó. Végigtúrom a netet, felbosszantok néhány fórumozót, osztok szorzok és végül általában nem nyúlok mellé :-))
Most épp egy boxerdízel piszkálja az agyamat...a ronda beltéren kívül nem sok ellenérv van egyelőre :-P
De ne add meg még a címed, ez még változhat, van időm, az Alfa traktor még szorgalmasan elketyeg nekem egy jódarabig :-)) Addigra meg már a boxerdízelből is csak az új lesz elérhető, ami annyira gusztustalanul néz ki, hogy nem bírnám megvenni....És még titkon várom Júliát :-))
Forum >> Giulietta
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2010 17:30:18 // 2870
Jimmi T.25-11-2010 13:25:43 // 2869
Nagyobb gusztustalanságot is követtek már el németek.
Azt nem értem hogy ez az egész polémia miért alakult ki. Vannak akik szeretik a takarékos és nyomatékos kocsikat. Vannak akik egy idő után már unják a dízel hangját. Aztán magyarázzuk itt százféle képpen.A por nélküli és az audi legyen csak azoknál iránymutató példálózás akik a rajongó táborát vevő körét gyarapítják.
Azt nem értem hogy ez az egész polémia miért alakult ki. Vannak akik szeretik a takarékos és nyomatékos kocsikat. Vannak akik egy idő után már unják a dízel hangját. Aztán magyarázzuk itt százféle képpen.A por nélküli és az audi legyen csak azoknál iránymutató példálózás akik a rajongó táborát vevő körét gyarapítják.
Gerion25-11-2010 12:49:24 // 2867
GabCsi25-11-2010 12:43:27 // 2866
Hibrid is van a kájenből. Bár az amugy is kilog a porse sorból.
GTPeti25-11-2010 12:43:15 // 2865
(Dízel Porsche már több, mint 1 éve létezik. Cayenne Diesel.)
Gerion25-11-2010 12:35:43 // 2864
Lesz az is, nyugi, csak ki kell várni. Mint ahogy hibrid verziót is fognak előbb-utóbb csinálni.
Dízel Porsche máris van.
Dízel Porsche máris van.
Kazes☻25-11-2010 12:30:11 // 2863
Hajrááá! :)))))
Jimmi T.25-11-2010 10:59:53 // 2862
Hajrá! Dízel motort az összes Ferrariba és Lambo-ba!
Gerion25-11-2010 10:44:57 // 2861
"Bizton állítom, hogy benzineseket meghazudtolóan pörög fel "
Ahogy mondod! A dízeltechnika sokkal többet fejlődött az elmúlt 10-15 évben, mint a benzines, utóbbiak a kisköbcentis turbós motorok megjelenésével most vannak ugyanannak a szemlélet- és korszakváltásnak a küszöbén.
Nekem a 147-esemben a 150 lovas 16 szelepes dízel olyan lendülettel pörgött fel és lőtt ki előzéskor, hogy néha mármár ijesztő volt abban a (viszonylag) kicsi autóban.
Aki az évtizedes golf-I élményei alapján ítéli meg a mai dízeleket, menjen el tesztvezetésre valami szalonba, és megvilágosodva fog kiszállni a kocsiból. :) :)
Ahogy mondod! A dízeltechnika sokkal többet fejlődött az elmúlt 10-15 évben, mint a benzines, utóbbiak a kisköbcentis turbós motorok megjelenésével most vannak ugyanannak a szemlélet- és korszakváltásnak a küszöbén.
Nekem a 147-esemben a 150 lovas 16 szelepes dízel olyan lendülettel pörgött fel és lőtt ki előzéskor, hogy néha mármár ijesztő volt abban a (viszonylag) kicsi autóban.
Aki az évtizedes golf-I élményei alapján ítéli meg a mai dízeleket, menjen el tesztvezetésre valami szalonba, és megvilágosodva fog kiszállni a kocsiból. :) :)
Kazes☻25-11-2010 10:36:18 // 2860
Pedig hamar eljön, ha még sokat 'csúnyáskodsz' az offfosokkal, máris mondom a címet, tudod!? :)))
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2010 00:14:24 // 2859
A kőrégi 8V traktorom 5000 fölé forog remapolva...más világ már ez bizony. Én is vonakodtam a dízelektől nagyon, de nem bántam meg a választást. Lehet, hogy lesz még benzines autóm, de én már a szívembe zártam a jtd-t örökre az tuti. Nehéz zívvel fogom átadni a kulcsát ha eljön az ideje..és ez nekem elég érv a dízelek mellett :-)
GEORGE24-11-2010 23:51:26 // 2858
Csak halkan más meg ne hallja :-)
Aug. 20-án meg kéne nézni a gyorsulási verseny adatokat :-)
Mondjuk egy 156 2,4 mjet-ét meg egy szép 166 3.0V6-ét és az nem automata :-)))))))
érdekes adatok :-))))))
Aug. 20-án meg kéne nézni a gyorsulási verseny adatokat :-)
Mondjuk egy 156 2,4 mjet-ét meg egy szép 166 3.0V6-ét és az nem automata :-)))))))
érdekes adatok :-))))))
GEORGE24-11-2010 23:43:38 // 2857
Andy haver, nem egy alkalmat kell kiragadni, mert abban bárki részéről lehet szerencse és bénázás, ergo az nem mérvadó.
De ha így nézzük akkor a 2,4 mjet-em odavert Kaposon Ronnie nitros 1562.5 V6-nak, igaz elfogyott a nitrója, de ettől még én léptem át a célvonaalt elsőnek.
Ellenben amikor mi vagy 15-20szor összemértük a 156 2,4 mjet 20v-t a te 1663.0V6 24v-el-dal és egyszer sem tudtál 200-ig közeledni az már inkább muataja, hogy mit tud a két gép. :-)))))
De ha így nézzük akkor a 2,4 mjet-em odavert Kaposon Ronnie nitros 1562.5 V6-nak, igaz elfogyott a nitrója, de ettől még én léptem át a célvonaalt elsőnek.
Ellenben amikor mi vagy 15-20szor összemértük a 156 2,4 mjet 20v-t a te 1663.0V6 24v-el-dal és egyszer sem tudtál 200-ig közeledni az már inkább muataja, hogy mit tud a két gép. :-)))))
GEORGE24-11-2010 23:37:16 // 2856
utálom, hogy nem hajlandó forogni,
Bizton állítom, hogy benzineseket meghazudtolóan pörög fel a 2,4 mjet 20v
Tessék már megérteni, hogy ezek nem gof I-es dieselek.
Nincs már adagoló nincs örvénykamra, stb stb......
Bizton állítom, hogy benzineseket meghazudtolóan pörög fel a 2,4 mjet 20v
Tessék már megérteni, hogy ezek nem gof I-es dieselek.
Nincs már adagoló nincs örvénykamra, stb stb......
Kazes☻24-11-2010 21:36:06 // 2855
Szvsz. még ez sem lenne olyan nagy probléma. Az igazi gond az, hogy ezeket a dolgokat anélkül készítik, alkotják meg, hogy tudnák mi lesz velük ha már nem kellenek és a hulladékba kerülnek és most ezt szívjuk mind, ugyanakkor meg már a Marsot akarják kolonizálni. :)
Grando24-11-2010 19:40:42 // 2854
:DDD A zoknis példa tetszik. ;)))
Na de sajnos ez a helyzet. Még hogy visszafele fejlődik az elektronikai és az autóipar (és még lehetne sorolni)... Felhasználói szempontból persze igaz is. Gyakran lamentálgatunk erről. Na de ilyen programozott öregedéseket előállítani - művészet. Maga a tökély! Na erre használják a közgazdász urak a mérnök urak tudományait. Szomorú valóban.
Na de sajnos ez a helyzet. Még hogy visszafele fejlődik az elektronikai és az autóipar (és még lehetne sorolni)... Felhasználói szempontból persze igaz is. Gyakran lamentálgatunk erről. Na de ilyen programozott öregedéseket előállítani - művészet. Maga a tökély! Na erre használják a közgazdász urak a mérnök urak tudományait. Szomorú valóban.
Gerion24-11-2010 19:04:16 // 2853
Pedig ez itt a koncepcionális átbaszás. Az igazi környezetvédelem és takarékosság ugyanis nem a hibridautóval és a szelektíven gyűjtött kólásflakonokkal való látványos bohóckodás és mindent PR-zöld színre festés lenne, hanem az, ha valóban tartós minőséget gyártanának, és nem kéne mindent egy-két év után eldobni. 1 évre jó telefon, max 2 évig tartó laptop, első felvétele után máris lyukas zokni és a többi....
Grando24-11-2010 18:59:38 // 2852
Hová gondolsz? Nem funkciója neki sokáig üzemképesnek maradni. Downsizing van, nem longliving! :DD ;)))
Halesz24-11-2010 18:51:12 // 2851
Ne kérdezd... sajna ebben az esetben pont nem kapcsolja ki automatikusan a start/stopot! Leteszteltük.
Szóval, if hajtod, then kapcsold ki magad a startstopot!
Szóval, if hajtod, then kapcsold ki magad a startstopot!
Vikking 31124-11-2010 18:04:53 // 2850
OFF
Asszem a 944-es Porscheban leállás után az olajat keringetik elektronyos úton. :)
ON
Asszem a 944-es Porscheban leállás után az olajat keringetik elektronyos úton. :)
ON
Gerion24-11-2010 18:00:48 // 2849
A Volvoban a D5 motornál pl így megy a dolog! Ott a turbó vízhűtéses, tehát nem érzékeny a leállás körülményeire.
A startstop kérdésed jó, meg is kérdezem majd a kereskedőtől, hogy ezzel mi a helyzet. Mondjuk software-esen nem lenne nagy dolog kivédeniük: if turbóhőmérséklet > akárhányfok then startstop nemleállni... :)
A startstop kérdésed jó, meg is kérdezem majd a kereskedőtől, hogy ezzel mi a helyzet. Mondjuk software-esen nem lenne nagy dolog kivédeniük: if turbóhőmérséklet > akárhányfok then startstop nemleállni... :)
mizooo24-11-2010 17:53:29 // 2848
Itt van is egy számomra fekete folt. A Start Stop rendszer forró turbóval is leállítja a motort? Esetleg ha leáll a motor egy elektromos pumpa tovább keveri a vizet? (Olajat tuti nem) vagy mi?
üdv
üdv
Gerion24-11-2010 17:32:20 // 2847
" dízel volt és utálom, hogy nem hajlandó forogni, turbóból él az egész konstrukció (ezt a bimmer be is mutatta, turbó elszállt autó megállt :D )"
A vita ezen része annyiból okafogyott, hogy a benzinesek esetében egyértelműen a kis köbcenti+turbó kombináció a jövő, sőt a jelen is, ha a Giulietta 1.4-ből kipréselek 170 lovat dolgát nézem. A dízeltechnológia korábban lépte meg a turbóra átállást, de csak ezért kár a dízelt azonosítani a turbó hibáival. Majd most bejön ugyanez a turbósdi a benzineseknél is, és kíváncsi vagyok, hogy tényleg fejlődött-e annyit az anyagtechnológia, hogy 15 éve egy Astra 1.4-es motor még 60 lóerő volt, most meg 1.4-ből az Alfa 170-et gyötör ki. Kérdés, milyen élettartam mellett, de ez majd kiderül itt is a későbbiekben.
A másik, nyilván tudjátok, a turbóra vigyázni kell. Pl. nyomod az autópályán tartósan nagy sebességgel, megállsz a benzinkútnál hirtelen, motor egyből leáll, no, ilyenektől is hagy cserben egy idő után a turbó. Hagyni kell kis fordulaton járni és lehűlni, ezt pl sokan hanyagolják, azután csodálkoznak, hogy így szar a turbó, meg úgy.
A vita ezen része annyiból okafogyott, hogy a benzinesek esetében egyértelműen a kis köbcenti+turbó kombináció a jövő, sőt a jelen is, ha a Giulietta 1.4-ből kipréselek 170 lovat dolgát nézem. A dízeltechnológia korábban lépte meg a turbóra átállást, de csak ezért kár a dízelt azonosítani a turbó hibáival. Majd most bejön ugyanez a turbósdi a benzineseknél is, és kíváncsi vagyok, hogy tényleg fejlődött-e annyit az anyagtechnológia, hogy 15 éve egy Astra 1.4-es motor még 60 lóerő volt, most meg 1.4-ből az Alfa 170-et gyötör ki. Kérdés, milyen élettartam mellett, de ez majd kiderül itt is a későbbiekben.
A másik, nyilván tudjátok, a turbóra vigyázni kell. Pl. nyomod az autópályán tartósan nagy sebességgel, megállsz a benzinkútnál hirtelen, motor egyből leáll, no, ilyenektől is hagy cserben egy idő után a turbó. Hagyni kell kis fordulaton járni és lehűlni, ezt pl sokan hanyagolják, azután csodálkoznak, hogy így szar a turbó, meg úgy.
mesa24-11-2010 16:46:34 // 2846
"régi fajta 1,6 diesel ( még ha turbós is volt ) egy akkori 1,6 benzines autó tempóját megközelíteni???
Mára azért tök más a helyzet."
Miért ma mi a helyzet egy azonos lökettérfogatú turbó benzines, és turbódízel között?
Esélye sincs a traktormotorosnak
Ugyanott vagyunk, mint azonos lökettérfogatú szívó benzines VS szívódízel esetében
Volt egy időszak a XXI. század elején, amikor a turbódízelesek elkezdték összemérni az erejüket a löketazonos szívós benzinesekével, és elégedetten jutottak el arra a szintre, hogy teljesítményben elkezdtek pariban lenni, és nem kidobott pénz, amivel többe került
:D
Mára azért tök más a helyzet."
Miért ma mi a helyzet egy azonos lökettérfogatú turbó benzines, és turbódízel között?
Esélye sincs a traktormotorosnak
Ugyanott vagyunk, mint azonos lökettérfogatú szívó benzines VS szívódízel esetében
Volt egy időszak a XXI. század elején, amikor a turbódízelesek elkezdték összemérni az erejüket a löketazonos szívós benzinesekével, és elégedetten jutottak el arra a szintre, hogy teljesítményben elkezdtek pariban lenni, és nem kidobott pénz, amivel többe került
:D
Grando24-11-2010 16:28:51 // 2844
Na erre írtam én az előbb, hogy inkább nem baxtatom. Mee' haver! De csak azért! :)))
tipoatti24-11-2010 15:54:20 // 2843
Sasszemkém, a rinyálási hajlamot is kinőttem már, jó fiú lettem, tudod jól! :P ;)
Andy24-11-2010 15:53:44 // 2842
Én arra is emléxem mikor a "szupertúrós" kormost aprította a nagyvad NŐvel a volánja mögött!!!! :))))))))
tipoatti24-11-2010 15:52:46 // 2841
"A dízellel szembeni elutasítást szerencsére még nem vettem észre"
:D Erről tudnék mesélni... ;) Nézz be néha a nagyvad-topicba, különösen ajánlom figyelmedbe Arno166 cartársat! :))))
:D Erről tudnék mesélni... ;) Nézz be néha a nagyvad-topicba, különösen ajánlom figyelmedbe Arno166 cartársat! :))))
Andy24-11-2010 15:52:01 // 2840
Kivéve a Tipoattit! :)))) Rinyagép... :PP
tipoatti24-11-2010 15:50:10 // 2839
Akinek viszont szaros kormos a nagyvadja, sosem nyafog! ;)
GEORGE24-11-2010 15:02:36 // 2838
Én is azt mondom, hogy mindig is ott lesz a SPORTDIESEL :-)))))))))))))))))
Grando24-11-2010 14:59:05 // 2837
Sose lenne vége, mert vannak, akik nem értenék. ;)))
Kapsz te még "élőben" eleget! :DDD
Kapsz te még "élőben" eleget! :DDD
GEORGE24-11-2010 14:42:18 // 2836
:-)))))))))))) hamar feladtad :-))))))))))
Grando24-11-2010 14:39:34 // 2835
Na jó, inkább nem szívom a véredet. ;)))
GEORGE24-11-2010 14:29:34 // 2834
nekem a kipufogó oldali kerék tört le tőben. én tudtam vele menni, majd 1 hónapot úgy jártam veel, igaz szívódiesel lett max 130-al bírt menni a pályán és kurva lusta lett.
A a szívó benzinben lecsökkenne a kmpresszió hasonló mértékűra mint ahogy a turbósból elemgy a nyomás turbó nélkül, akkor az a motor se érne úgy semmit se.....
A a szívó benzinben lecsökkenne a kmpresszió hasonló mértékűra mint ahogy a turbósból elemgy a nyomás turbó nélkül, akkor az a motor se érne úgy semmit se.....
GEORGE24-11-2010 14:27:33 // 2833
Igen sajnos volt turbó gondom, nem is tagadtam sose :-)
De előtte is rendben volt, meg hála istennek most is rendeben van és bizony ott van a SportDiesel valamikor nagy benzinesek elött és van amikor nyakukon :-)))))
Egy a lényeg, hogy attól jóval többet tud, mint ahogy páran beállítják :-)
De előtte is rendben volt, meg hála istennek most is rendeben van és bizony ott van a SportDiesel valamikor nagy benzinesek elött és van amikor nyakukon :-)))))
Egy a lényeg, hogy attól jóval többet tud, mint ahogy páran beállítják :-)
Robiik24-11-2010 14:25:29 // 2832
:D:D faternak konkrétan eltört a turbó tengelye anyagfáradás miatt és az autó nem tudott magától felállni a trélerre... mellesleg a turbósbenzinest sem szeretem, ezt a múltkor kifejtettem a 155 topicban :D üvöltő szívóbenzines a király :D
GEORGE24-11-2010 14:24:13 // 2831
A benzines turbó is a turbóból él :-))))
A gof 1 és escort dieseleket nem említeném egy napon eme modern dieselekkel.
Hol tudott, hogy olyan régi fajta 1,6 diesel ( még ha turbós is volt ) egy akkori 1,6 benzines autó tempóját megközelíteni???
Mára azért tök más a helyzet.
A gof 1 és escort dieseleket nem említeném egy napon eme modern dieselekkel.
Hol tudott, hogy olyan régi fajta 1,6 diesel ( még ha turbós is volt ) egy akkori 1,6 benzines autó tempóját megközelíteni???
Mára azért tök más a helyzet.
Grando24-11-2010 14:19:39 // 2830
A turbós problémát George is ismeri. Szokott is hivatkozni rá, ha véletlenül alul marad... :DDD ;)))
Robiik24-11-2010 14:15:15 // 2829
Tudom, hogy milyen egy jó dízel, faternak új 320d bimmer volt, csendesebb volt mint a benzines volvó elötte, meg feleakkora fogyasztással erősebb is... ennek ellenére nekem egy életre elegem lett a dízelekből, az egyes golftól kezdve mindenből dízel volt és utálom, hogy nem hajlandó forogni, turbóból él az egész konstrukció (ezt a bimmer be is mutatta, turbó elszállt autó megállt :D )
Mondjuk nem vagyok olyan prédikátor, hogy lökje mindenki árokba a dízelét és vissza a karburátorokat, de mindig jó szívni az olajkályhások vérét :P
Mondjuk nem vagyok olyan prédikátor, hogy lökje mindenki árokba a dízelét és vissza a karburátorokat, de mindig jó szívni az olajkályhások vérét :P
GEORGE24-11-2010 14:08:39 // 2828
Az első gázolajos Alfáma mostani. A korábiaktól jóval csendesebb, gyorsabb, rugalmasabb. No persze a motor cm3 nem egyeznek tudom, de ettől még kiforrott technika lett a diesel ( 155 2.0 Ts8V 146 2.0 Ts 16v )
Addig amig a 166 3.0 V6 24 aut 200-ig nem tud rájönni addig nem bánom, hogy a benzinkúton a gázolajos pisztolyt kell megfognom -))))
A Giuliettában a 2.0 JTDm tudja azt amit a mostani 2,4-es 156-om.
5 pacival gyengébb csak a "júlis" motorja de cserébe könyebb.
Kár, hogy "csak" 4 hengeres.
Addig amig a 166 3.0 V6 24 aut 200-ig nem tud rájönni addig nem bánom, hogy a benzinkúton a gázolajos pisztolyt kell megfognom -))))
A Giuliettában a 2.0 JTDm tudja azt amit a mostani 2,4-es 156-om.
5 pacival gyengébb csak a "júlis" motorja de cserébe könyebb.
Kár, hogy "csak" 4 hengeres.
Robiik24-11-2010 14:04:14 // 2827
Jujj de idegenül hangzik ez a kifejezés :D
Ez a benzin vs dízel dolog addig fog tartani amíg belő égésű motorok léteznek. Én speciel benzin párti vagyok erősen :)
Ez a benzin vs dízel dolog addig fog tartani amíg belő égésű motorok léteznek. Én speciel benzin párti vagyok erősen :)
Gegee24-11-2010 14:01:45 // 2826
Milanoban tapasztalatam, h padlógázt kell nyomni, ha mögötted szeretnék maradni. :))) Ritkán vagyok Pesten sajnos, de megtisztelő az ajánlatod! :)
GEORGE24-11-2010 13:54:33 // 2825
Ha pest fele vet a sors szólj, felajánlok egy próbakört a 2,4 mjet-el :-)
Hogy tudd miért mondom rá, hogy SPORTDIESEL :-)
Hogy tudd miért mondom rá, hogy SPORTDIESEL :-)
Gegee24-11-2010 13:49:38 // 2824
Én benzines vagyok. Nincs semmi bajom a dízellel. Kivéve 1. Még nem vezettem alfában dízelt. Már vagy egy éve nyafogok Tibének, h cseréljünk verdát egy kör erejéig, mert érdekelne a dolog. :) Mostanában van alakalmam hajtani 5-ös bmw-t 3.0 s5 4 kerék hajtású és meg kell mondjam, h nagyon tetszik. Alfa dízelre is kiváncsi lennék már! Tibe hallod? Röffenjünk már össze valamikor! :)
Kazes☻24-11-2010 13:47:25 // 2823
Én teljesen egyetértek veled. Jó mindkettő, kinek-kinek igénye szerint, de mindig lesznek olyanok akik azért mert már mondjuk öt éve itt vannak, majd jobban tudják a frankót, mint Te, itt is-ott is, de igyekezni kell átlépni. :)))
GEORGE24-11-2010 13:43:16 // 2822
Még nem régóta vagy köztünk, így még nem éltél meg mindent :-))
Sajnos nehezen tudják elfogadni itt páran, hogy bizony a diesel is méltó erőforrás egy Alfában. Továbbá az is bosszantja "őket", hogy egy bizonyos szaros kormosok lépést tudnak tartani nagyvadakkal :-)))
Sajnos nehezen tudják elfogadni itt páran, hogy bizony a diesel is méltó erőforrás egy Alfában. Továbbá az is bosszantja "őket", hogy egy bizonyos szaros kormosok lépést tudnak tartani nagyvadakkal :-)))
Gerion24-11-2010 13:40:21 // 2821
Azt már látom pár hét után is, hogy az Alfaamore-n a nagy Alfa-barátság mellett is vannak kimondatlan irányelvek, és véleményformáló emberek, pl a Forma-1 topic ilyen, viszonylag zárt közösség. A dízellel szembeni elutasítást szerencsére még nem vettem észre.... :) Én senki véleményét nem akarom formálni, csak azt mondtam, én a dízelre voksoltam. :) Másnak is lehet igaza, nekem is lehet igazam, sőt akár mindannyiunknak is lehet igaza a saját szempontrendszere alapján. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
450
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?