Forum >> Giulietta

NaTo15-11-2010 09:36:47 // 2720
nem is tudom :) Szerintem a veszélyes egy lassanhajtó is simán lehet, elég, ha elédkanyarodik, vagy úgy vált sávot, hogy nem néz hátra, vagy csak simán béna. :) Sok összetevős ez. Mindenesetre ha lassan hajtasz, nagyobb esélyel kerülöd el a baleseteket :)
mesa15-11-2010 09:34:39 // 2719
Akkor ebből egyenesen következik, hogy mind a kettő sokkal veszélyesebb pilóta, mint aki sosem hajt gyorsan és ezzel le is lehet zárni az OFFolást :)))
NaTo15-11-2010 09:28:35 // 2718
szerintem aki csak kipróbálja mit tud a kocsija, az abban a pillanatban veszélyesebb, mint az, aki rendszeresen gyorshajt. :) Statisztikailag ha rendszeresen gyorshajtasz, veszélyesebb vagy, de ha soha nem szoktál, és elkezded tesztelni a kocsit, és magad, akkor nem ismered a kocsid és magad határait, tehát akkor sokkal veszélyesebb vagy.
zolee14515-11-2010 08:50:52 // 2717
Látom mindenkinek sikerült megérteni mi volt a hsz lényege.

Akkor most kicsit egyszerűbben: a matekolás azok ellen jó akik folyamatosan lépik túl a sebességet.

Aki csak száguldozni akar, megnézni mit tud a kocsija az ellen szart se ér.

2000Ft-os kérdés: vajon melyik a veszélyesebb a fenti két verzió közül?
Tom1215-11-2010 08:31:48 // 2716
Igen, ha csak lehet /hosszabb út/ én is ezt szoktam alkalmazni, éjjel még soha, sehol nem volt problémám, illetve városban már állítottak meg, de csak azért, hogy megkérdezze, hogy mennyi a max. megengedett sebesség lakott területen belül, aztán tovább engedett...:-)
13715-11-2010 08:25:07 // 2715
Sokkal egyszerűbb éjjel menni. Bár városon belül láttam már éjjel is látó sebességmérőt, városon kívül, pályán ilyet még sosem. Plusz nincs is rendes munkaidő a rendőröknek, nincs forgalom sem, amiért megérné a dolog, és a reflektor miatt jó eséllyel beég a CCD vagy a CMOS. Nem mellesleg biztonságosabb is. Persze csak akkor működik, ha nem kell mindenképp nappal menni.
Gerion15-11-2010 00:07:40 // 2714
Éppen ezért kell úgy használni a blokkolót, hogy ha mérést észlel, azonnal gyors fékezés, majd azonnal blokkoló kikapcsolása. Így végül meg tud mérni a lézerező jómunkás, de akkor már rendben lesznek a számok.
WarbiRunner (Gyuri)14-11-2010 23:26:09 // 2713
Ennél a helyzet egyszerűbb. Nekik joguk van ellenőrizni a sebbességedet. Ha ebben bármilyen eszközzel, legyen az kapunyitó, vagy lézeres szőrtelenítő Te megakadályozod, akkor akadályozod abban a jogában, hogy műszeresen megmérje a sebességedet. Valahol olvastam erről, hogy elvileg csak ezért 50e-re azonnal megbüntethet. Más kérdés, hogy a gyakorlat egyelőre nem ez, mindaddig amíg nem túl sok a blokkoló...
GEORGE14-11-2010 22:01:15 // 2712
OFF

lehet újdonságot mondok, de akinek pénze van, annak mindent lehet .-((

ON
Tom1214-11-2010 20:59:43 // 2711
Nem kérdeznek, jelzi nekik a radar, hogy valami zavarja / blokkolja, "csak" ennyi.
A pénznek meg már olyan mindegy, hogy gyorshajtásért, vagy blokkoló "tiltott" használatáért adod ki...:-)
GTPeti14-11-2010 20:53:07 // 2710
Mondjuk pikk-pakk hozhatnak egy rendeletet, hogy innentől csak infrás garázsnyitók és ultrahangos parkolássegédek engedélyezettek. De reméljük nem így lesz.
Az mondjuk mindenesetre zavar 1 kicsit, hogy egy gengszter akinek M6-osa van, teleblokkolózhatja az autóját és száguldozhat ahogy akar. (Az viszont nem, hogy vki egy üres pályán adott esetben 160-180-nal megy/menne.)
GEORGE14-11-2010 20:46:47 // 2709
OFF

Az útszéli rendőr, hogy dönti el, hogy neked blokkolód vana Giuliettádon :-), vagy elektromos kapunyitód, vagy lézeres parkolósegéded ???

Ha engem megállítanak és megkérdik mi az a két fej, azt mondom parkolósegéd.
Bekapcsolom,majd megmutatom, hogy ahogy közeledem az autóhoz egyre sűrűbben csipog.......
Hallhatják és láthatják. Ilyenkor szerintem kutya kötelessége meghajolni nekem.

De tovább megyek, vannak már olyan elrejtő modulok amik gombnyomásra eltüntetik a fejeket. Mielőtt lefékezem, már nyoma sincs az autón a fejeknek.
22 éve vezetek, a rendőrség mindig több lépéssel hátrébb van-volt mint a fejlett technológia.
Ha az az ütem fel is gyorsulna, akkor is mindig le lesznek maradva pár lépéssel.....ebben az országban ez a dolog azok közt van ami neked tetszik :-)))))
Szóval ne izgulok, hogy hip-hop betiltják majd.
GTPeti14-11-2010 20:42:35 // 2708
Ez nem semmi :)
GEORGE14-11-2010 20:38:54 // 2707
A Paksi Atomerőmű ügyeletes és más autóiban is mind van blokkoló!!!
GEORGE14-11-2010 20:36:53 // 2706
Ha megtudod venni a Yeront, gondolom nem lesz gond néha bedobni 300ezret a rendőrségi kasszába :-))))legalább is neekm nem lenne gond.
No meg akkor nem lenne gond, az sem, hogy az Interceptorral "kitapétázzam" a kocsi elejét és hátulját :-)))
GEORGE14-11-2010 20:34:21 // 2705
Köszi Fiam :-)))))))
GEORGE14-11-2010 20:34:06 // 2704
Erre meg a motorosan lehajtható rendszámtábla a megoldás!!!
Ki vannak ill ki lesznek írva a szakaszhatárok!
Mikor oda érsz lehajtod, majd vissza...na utána jegyezze meg a rendszámodat :-))))
ystuc14-11-2010 20:33:58 // 2703
Nekem mindegy, tőlem használhatod! Én sosem foglak érte megbüntetni, ezt megígérem! :-D
GEORGE14-11-2010 20:32:11 // 2702
Aztán mi van ha betiltják??????
Én akkor is fogom használni.
Amióta bent van használtam Olaszba, Horvátba is.....
Amúgy ez meg nem blokkoló, hanem lézeres parkolósegéd!
( De valamiért kommunikál a rendőrségi lézeres mérőkkel :-)))))
Természetesen tudja a parkoló funkciót.
Parkolósegédet meg soha életben nem fognak betiltani.
GEORGE14-11-2010 20:26:35 // 2701
Én is ezt a blokkolót használom már jó ideje, valóban ütős a mérések ellen -)
Tom1214-11-2010 11:07:29 // 2700
Én is fizettem már 50 helyett 63-ért 50 EUR-t, volt is egy szép kerek vita belőle ott a helyszínen, mert épp akkor, mikor engem lefényképeztek -szemben jövő autóból /!/, láttam is őket - egy Volvo, meg egy Octavia elhúzott mellettem, vagy 80 -85 - el, de mire megnyomták a fényképezőgép gombját pont én voltam "képben"... :-/
Tom1214-11-2010 11:00:50 // 2699
Mindenre van megoldás /kiskapu/, ez egy örök körforgás, de a többség biztos fennakad majd azon a hálón is...:-/
Tom1214-11-2010 10:58:48 // 2698
Szólj, ha meg van hozzá a SW...;-D
Grando14-11-2010 10:49:26 // 2697
Vagy lefilmezik, meg is baxxák, csak nem csönget be hozzád elmondani. :))
Grando14-11-2010 10:47:18 // 2696
Majd felülírjuk. :DD
mizooo14-11-2010 10:45:42 // 2695
És tényleg lehúzás! A környezetemben nagyon sok olyan ember kapott csekket, akiről nem is gondoltam volna, mivel indokolatlanul kitett 30-as táblánál a Jagellók kemény 40-el lefilmezték. Aztaq mennyire gyorsan hajtott... De az M0-án a Merga elmegy mellettem 180-al azt nem filmezik le, vagy blokkolja...
Gerion14-11-2010 10:45:25 // 2694
Újabb ígéretes piacai területet nyitva ezzel ügyeskezű hekkereknek.... :)

Vagy 15-20 éve olvastam: Egy akkor új Porsche gépben volt valami elektronikus lekorlátozás. Azért csak sportkocsi, menjen már jól, így a gyáriak gyorsan tettek valami efféle, igen álszent sajtónyilatkozatot: Nem értjük, miként szivároghatott ki az információ, hogy a sárga vezetéket kell lecsatlakoztatni....
Tom1214-11-2010 10:27:17 // 2693
Izgalmasan hangzik...:-DD
Tom1214-11-2010 10:26:03 // 2692
Dehogy akarják megszüntetni a gyorshajtást, hová gondolsz ? :-) A fél világ ebből él, tutti biznisz, itt minden csak a lehúzásról szól, amit nem lehet elszedni különböző adók, járulékok címén, abból így csípnek még le nem kis összegeket - egy "tökéletes" világban élünk...:-) :-/

Egyébként már olyan verziót is hallottam, hogy a személygépkocsikban valami hasonló /elektronikus/ rendszer lesz, mint ami a teherhordó társaiknál már régen létezik /csak más formában/, ami folyamatosan rögzíti majd a sebességadatokat és a rendőrnek csak annyi dolga lesz, hogy rászúrja az USB csatlakozóra a "szondáját" és elkönyveli a "tiszta profitot". Szép jövő...
Gerion14-11-2010 10:17:25 // 2691


Egy orosz gyártmányú lézerblokkolós rendszer, egy eleme lásd a fotón.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shtora

Hátránya: maga a műszer 400kg

Előny: csatlakoztatható az ágyú tűzvezető számítógépéhez, és így vissza is tud lőni. :))
Tom1214-11-2010 10:17:10 // 2690
Az lesz, vagy az, ami Szlovákiában, nincs betiltva, de keményen büntetik, ha észreveszik...
:-/
Gerion14-11-2010 10:13:26 // 2689
Nyilván igazad van, az esélye fennáll, és csak szeretném hinni, hogy ezúttal rossz próféta vagy... :)

Amúgy ha az állam(ok), ha VALÓBAN meg szeretné(k) szüntetni a gyorshajtást, akkor egyszerűen nem engednének forgalombahozni olyan motorizáltságú autókat, mint a 170lovas Giuletta, hogy a topicnál is maradjunk. Az ilyen, vagy a még jóval erősebb autók legális forgalmazása is a gyorshajtás egyfajta burkolt segítése. :)

A másik, hogy mi a blokkoló és mi nem az? Anno régen volt egy LT-400 lézerblokkolóm (az akkori trafipaxos környezetben rendben tette a dolgát), és ha jól emlékszem, ez "garázskapunyitó elektronika" címen volt forgalmazva, leszámlázva, stb!! :) A kezelési útmutatója is tiszta álszent szöveg volt, pl olyasmikkel, hogy felhívjuk a figyelmét, hogy a garázskapunyitó interferálhat bizonyos rendőrségi mérőeszközökkel, így ilyen esetben a hatóság munkáját segítendő, a kapunyitó eszköz azonnal kikapcsolandó. (Ja, miután lefékeztél 130-ra, 90-re, akárhányra... :) )
ystuc14-11-2010 09:31:58 // 2688
Én csak annyit mondtam, hogy nem csodálkoznék, ha előbb-utóbb ezek is betiltásra kerülnének. :-)
Gerion14-11-2010 09:29:25 // 2687
Akadémikus vita... Mindegy, hogy az állami kocsikban mennyiben van, és mennyire büntetik meg őket, ha megbüntetik. Valamiért valakik úgy gondolták "fent", hogy ezek az eszközök legyenek legálisak. Ők tudják, miért döntöttek így, de biztos volt valami oka.... Számomra a lényeg, hogy ezek a cuccok léteznek, jók és hasznosak.
ystuc14-11-2010 08:02:27 // 2686
Nem csak elvileg, hanem gyakorlatilag is be kell fizetni. És lehet, hogy önkormányzati autókban található ilyen, de állami, "törvényhozó ember" alatt guruló kocsiban nincs, úgyhogy cáfolom. nem kell mindent elhinni, amit a neten olvasol... :-)
Gerion13-11-2010 23:47:41 // 2685
Nem cáfoltad...! Kék lámpa nélkül be kell fizetniük a büntetést (elvileg), de épp ezért van sok állami kocsiban is dektektor/blokkoló, plusz ők hozzák a törvényeket.

Itt egy interjú a témában, idézek a végéről:

"Betiltás? Elég sok önkormányzati, és állami autó sofőrje vitt már innen berendezést ahhoz, hogy ettől ne nagyon kelljen tartani. "

Link ehhez
Gerion13-11-2010 23:43:05 // 2684
Zolee, ha Veyront veszel, és 400 felett küldöd a pályán, akkor sz.rd le az egészet! :) A 300e bírság percig ne aggasszon, sőt egyből ajánlj fel még 300-at a rendőrárvák javára. Ha meg a sofőröd jogsiját elveszik, akkor helyezd át a kastélypark kertészei közé, és vegyél fel új sofőrt! :)

Vagy még jobb! Ha ennyi lesz a dohány otthon, akkor vásárold fel az NJL Kft-t, akik az SCS sorozatú lézeres sz-rokat gyártják, és az SCS-százakárhányak majd azután software-ük révén rendszám szerint felismerik és nem mérik be a a Te kocsidat! :) :) Mondjuk a "BOSS-01" gyárilag benne lesz a lézeres cuccban... :)
ystuc13-11-2010 22:12:11 // 2683
Az 1-es pontodat sajnos meg kell cáfolnom... Hiába érdekük, a büntetést be kell fizetni kék lámpa nélkül, ezt biztosan mondhatom!
zolee14513-11-2010 22:06:25 // 2682
Ezzel egy baj van: ha én nem egy 1,2-es Corsa tulaj vagyok, aki folyamatosan küldi padlón 155-tel a gépet, mert siet, hanem mondjuk egy Veyron tulaj, aki ki akarja próbálni, hogy igaz-e a 407 km/h akkor semmit nem ér a menetidő alapú matekolás.
Bemegyek a pályára, majd az első pihenőnél megállok. Szundítok fél órát, majd lepadlózom a gépet és 4 kilóval végigtolom. Nem kicsit vagyok balesetveszélyes, miközben lassabb átlagot megyek mint a Kispolszkis öreg papa...:))
Gerion13-11-2010 21:59:42 // 2681
A vesémbe látsz! :))) Először a "box" szót írtam be, de visszatöröltem, mert hátha van valaki itt, aki nem F1-rajongó, és még félreérti.
Kazes☻13-11-2010 21:46:04 // 2680
Stílusosan, a boxba! :)))))
Gerion13-11-2010 21:41:03 // 2679
"Méghozzá az idő alapú mérés rendszám alapján.. Ekkor fel, akkor le.. ha a matek alapján kevesebb idő alatt tetted meg mint amennyi az etap legrövidebb számolt ideje a megengedett sebességek alapján+tűrés, akkor menne a csekk."


Hát itt az a kérdés, milyen sűrű zónákkal mérnek. Ha csak fel-lehajtóknál nézik a rendszámot / menetidőt, vagy plusz max 1-2 helyen az úton, addig a most is meglévő 10 perc kávé-mosdó-szélvédőmosás megállás Bpest előtt kihozhatja normálra a szintidőt nem ámokfutó gyorshajtás esetén, legfeljebb figyelni kell, mikor és hol érdemes bemenni a depóba... :)
Gerion13-11-2010 21:36:00 // 2678
Amíg:

1. a döntéshozóknak is érdekük, hogy mehessenek gyorsan, meg esetleg ciki állandóan leköteleződni a szívességet tevő rendőröknél,
2. olyan drágák a valódi(!) védelmet adó cuccok, hogy csak a kocsik minimális százalékában van, tehát nem okoz bírságokban érzékelhető kiesést.

addig ettől szerintem ne féljünk. (A Tesco-szintű, ablakra tapasztható ócsó cuccok meg a vicc kategória, ott az állam csak nyer az ÁFÁ-n.)
ystuc13-11-2010 17:36:35 // 2677
Meg merem kockáztatni, hogy előbb-utóbb nálunk is tiltott lesz a használata, mint ahogy már egy-két országban az...
Sporter13-11-2010 16:53:07 // 2676
:)))))) hehehe
Gerion13-11-2010 16:23:40 // 2675
A kedvencem: vagy 2-3 hete jövök haza Bpestről, elég késő este volt, M3 kivezetőn gyér forgalom. A Szerencs utca előtt automatára állítva dolgozott egy 103-as, blokkolóm messziről észleli, sípol, lassítok és kikapcsolom. Ezután ki a szélsőbe, megyek a megengedettel a távoli mérőműszer felé. A belsőben elhúz vagy 130-cal mellettem egy Audi, az utasülésről még be is intett nekem valamit egy kretén arc, de nagyon nem láttam, úgy elhúztak. A végén már én röhögtem rajtuk, amikor látom előttem, hogy meglátták a lézert, satufékeznek, de ekkor már rég késő persze. A lámpánál beállok melléjük, mutogatok nekik hátrafelé a lézer irányába, de a fiúk valamiért már nem voltak vicces kedvükben.... :)
Gerion13-11-2010 16:12:29 // 2674
Amikor vettem a Volvot, 2007-ben rakattam bele blokkolót. A hűtőmaszk mögött van egy Bel966R radardektektor az autóopályás fix radarok (M1/M7) miatt, de ami a lényeg, egy Antilaser AL G8 dektektor/blokkoló a rendszám körülre beépített fejekkel. 3 éve ez volt a legjobb, és már "tudta" az SCS-102, 103 lézereiket is a rendőröknek, így ma is jónak számít, plusz a software-e upgradelhető. Nem volt olcsó rendszer, de simán megéri, amennyi mérés van mindenfelé.

Kijössz Debrecenből a pályára, pár km és a Shell kútnál máris jó eséllyel ott figyelnek a rendőrök. Pályán általában még egy mérés, majd a pesti bevezetőn a harmadik mérés, jó eséllyel a Hungária krt-s felüljáró előtt. Simán megéri a blokkolóra szánt 200-300e.
A Giuliettába egy új, Laser Interceptor 4 típust tervezek egyből rakatni, ez már hátulról is véd két fejjel, szerintem most ez a legjobb! Újabban egyre jobban szeretnek hátulról mérni, így fontos a hátsó védelem is.
Link róla:

Laser Interceptor
Tom1213-11-2010 13:41:48 // 2673
"ha a matek alapján kevesebb idő alatt tetted meg mint amennyi az etap legrövidebb számolt ideje a megengedett sebességek alapján+tűrés, akkor menne a csekk."

Néha meg kell állni egy - egy rövid pihenőre, én úgy szoktam /ha van rá idő/ - csak azért is...:-)))
Sporter13-11-2010 13:36:20 // 2672
B-A-Z megye tábla környékén is szoktak, és ott konkrétan "telefon fülke" mellől/mögül.
KGBMAN13-11-2010 10:22:39 // 2671
És ez merre volt konkrétan? melyik szakasz?? Van pár kedvenc helyük.. Pl.. Hatvannál a benzinkút végén az elzárt területről szembe a forgalommal, vagy az Aszód előtti nagy 100-as kanyar vége felé az erdő alól, ahol van egy lezárt lehajtó. Onnan sasszerolnak ki megy 100 felett és repül a kismadár.
Blokkolón én is gondolkodom, de az ellen amit terveznek nem játszik.. Méghozzá az idő alapú mérés rendszám alapján.. Ekkor fel, akkor le.. ha a matek alapján kevesebb idő alatt tetted meg mint amennyi az etap legrövidebb számolt ideje a megengedett sebességek alapján+tűrés, akkor menne a csekk.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.