Forum >> GTV-GTA
TarP10-04-2006 10:37:57 // 36564
Mázlista vagy, hogy hegyen lax! Csak le kell gurulni, be sem kell indítani a gépet :)
Csöri10-04-2006 10:35:19 // 36563
Akkor te vagy aki rejtett számról hívogat.:)))
Chekkolom a listát, és egyeztetrünk.
Nemesis10-04-2006 10:25:33 // 36562
Csöri!
Nem veszed fel a telódat. Most mi legyen? Nagyjából leírom mik a kínjaim aztán majd szólsz ha hülyén fogalmaztam:
- ki kéne cserélni a vezérlést (szíj, görgők meg mittudomén még mi tartozik még oda)
- ha kell kéne gyertyákat is csereberélni
- szeretném ha lecserélnéd az összes olajat+szűrőt (kivéve levegőszűrő+motorolaj)
- át kéne nézni a "hűtő rendszert" mert valahol ereszt a szemét (van egy cső a légszűrő-ház mögött azt mindenképp cserélni kéne), ki kéne tisztítani amennyiben van erre lehetőség, meg fel kéne töteni friss cuccal, mert az utóbbi időben abba már volt minden
- meg fejteni azt a múltkori fékolajfolyás témát (tudod az ABS szívószáljainál eresztett)
- meg kéne nézni mi a szarért nem működhetett múltkor a váltóm (olyan volt két napig mintha nem nyomnám ki rendesen a kuplungot és nagyon nehéz volt bármelyik sebességbe betenni), aztán most hétvégén mikor mentem le már nem volt semmi baja
- ha elindulsz a kocsival főleg "hidegen" 1-es 2-esben olyan fémes csilingelős hangot hallat a gép (üresben hallani igazán ha gurulsz vele) aztán egy idő után abbahagyja
- mostanában egyere sűrűbben van olyan, hogy nem akar beindulni (főleg hidegen) csak másodikra, harmadikra, forgat, forgat de semmi (érdekes ha hagyom lejtőn gurulni lefelé és úgy indítózok rá akkor no problem, csak nem mindenhol van lejtő)
Kb. ennyi. Igazából úgy gondolom az olajcseréken kívül semmit nem fogalalkoztak az autóval és mivel a km. elvileg 48K, de szegényke már 8éves ezért kéne átvizsgálni, inkább megelőzvén a lehetséges bajokat.
Ha még eszebe jut valami szólok.
Köszike!
Ollah10-04-2006 09:49:43 // 36561
Akó' kiküldöm a szavazócédulákat. Van még idő listát állítani? :PPP
Szilárd
Neked is szólt, mennek a papírok.
Én leszek a tárca nélküli miniszterelnök. Vagy üres tárcás. Végülis mindegy. :DDD
Ollah10-04-2006 09:47:47 // 36560
MoTSok szemét!!! ;PPPPPPPPP
Gio'
A fogyasztást 100km-re nézzük, nem 50-re. ;DDDDDDDDDDDDDD
TarP10-04-2006 09:29:54 // 36559
Hát, ezzel az antihétfő párttal semmivé zúznád a jelenlegi pol.erőket egy választáson :)
TarP10-04-2006 09:28:27 // 36558
Azért agyaltunk, mert kérdezte egy tag, hogy mi a véleményünk a mindennapi használtról.
Két fontos pont jött elő: Gödörbe való beesés, meg a fenntartási köccség.
Az előzőn nehéz agyalni :(
Márpedig agyalni kell! :)
Szilárd10-04-2006 09:26:18 // 36557
Hol kell aláírnom???
TáDé10-04-2006 09:25:06 // 36556
Jó reggelt Mindenkinek!
TarP10-04-2006 09:24:15 // 36555
1.6-nak átlagos használata (mert kolléga vidékre jár) 40% BP, 60% vidék, aminek kb fele autópálya. 140 fölött már túl hangos, így nem érdemes vele száguldozni, mer' nemhallod a Gigasztárt...
GTV használata: 15% BP 35% országút, 50% autópálya...persze ezek csak kb adatok.
Hasonló használat mellett kb 3 literrel eszik többet a V6TB, amivel persze autópályán nem kell zajkorlátozás miatt finomkodni, 225-230 fölött van az oldalablak mellett egy kis susuusuuusuuusuuu hang, amit az okozhat, hogy valami nincs jól kiöntve epoxi-gyantával :)
TáDé10-04-2006 09:22:46 // 36554
Nem értem mit agyaltok állandóan a fogyasztáson ... állandóan gyorsulgatva 8 liter 200Ft-os gázolajjal járok ... :PPPPPPPPPP
(feltéve ha hajlandó beindulni a ribanc, ma beindult egy rúgásra)
giovanni10-04-2006 09:19:33 // 36553
Jó reggeleket :)
Most miért a Punto még nem fogyasztott 16 fölött :)) viszont sima 10-re tudtam hozni csöpögő tankkal.. ;-)
Ollah10-04-2006 09:17:34 // 36552
Ahamm. Ez a félatutomata túró? :PPP
Aki meg mögém beül, höhö, az örül, ha egy helyben meg tud maradni, nemhogy még rugdalózzon is. Illetve ha van helye rugdalózni, akkor hátrább tolom az ülést, hogy jobban elférjek. :)))
Ollah10-04-2006 09:16:05 // 36551
Mosmé'? A Squadra fogyit kellene csökkentsen, a decat kipuff meg, ööö, azt hagyjuk. :PPP
Más nietzsche rajt'. Mondom, majd' full széria az autó, mint pl. TarP-é. Nehéz a lábam. De a legnehezebb Giovannié, ez tudományos tény. :DDD
Szilárd
Semmivel össze nem hasonlítható fos minden hétfő. Verhetetlenül sz@r. Gyűjtsünk aláírást, hogy minden hét szerdával kezdődjön. Szegény hétfőt má' mindenki úgy utálja. :)))
TarP10-04-2006 09:15:12 // 36550
Tetszett az eszmecsere Blade és közötted, mindketten jó érvekkel bírtatok.
Igen, biturbó tényleg szélesebb fordulatszámtartományt fog át és bonyolultabb rendszer, így látsd Maserati, 2.0liter elég a kb 3.6 szívó helyett, így kisebb tömeg, meg rugalmasabb viselkedés...ugyanakkor sok hibalehetőség.
A hátbarúgást megoldhatod úgy, hogy mögötted ülő haverod minden gázadásnál jól beletérdel a hátadba ülésen keresztül... Ha csak ezen múlik :)
Szilárd10-04-2006 09:09:59 // 36549
Jó reggelt mindenkinek!
Egy újabb hétfő reggel:((
Kicsit álmos vagyok...
SKrisz10-04-2006 09:08:33 // 36548
Nem a lábaddal van a baj! Ez az állandó tyunning őrület! Ez a baj! Csoda, hogy lezabálja a vas a gatyádat is?:))))
SKrisz10-04-2006 09:07:17 // 36547
Hát igen! Az F50 bitúró az überállesz!:)))) Ettől függetlenűl teljes mértékben egyet értek magával az Úttal! Ha nem vág hátba akkor minek túró??? De most komolyan! Ebben épp ez a feeling! A GTV-t is addig nem nagyon komáltam amíg csak "simán" ment a vas. Most viszont megvan 2800-nál a hátbarúgás és ez az érzés mindent visz... Ez az egyik nagyon fontos dolog ami miatt még mindíg sír a szívem, hogy már nincs meg a Dedra... :(
SKrisz10-04-2006 09:02:47 // 36546
Telefont mé' nem veszi fel?:))))
Csöri10-04-2006 08:58:34 // 36545
Nemesis!
Valamit mondjál, hogy mit kell csinálni a kocsiddal.:)))
Ollah10-04-2006 08:39:13 // 36544
Na itt van, elárulta magát!!! Nála egy 1.6 is 8 litérrel megy! Há' csoda a GTV 10,5 országúti fogyija? Naugyehogynem! ;PPP
Én az OFF 1.6-al sztenderd 9 litérrel járok demszkigrádban, tojásokon.
A 147 1.6 sztenderd 10,5 litér volt, szintén nem részing tempóban.
Az én lábammal van a baj, kezd egyértelművé válni. :P
Ollah10-04-2006 08:35:49 // 36543
No ez az, hogy a bitúró olyan, mint egy "kib@szott vonat" (c & tm), mint egy nagyköbcentis szívó, de utasként hiába tetszett nagyon, a hátbarúgás élménye hiányzott. Eccer majd kipróbálok egy komoly szívó autót, hátha meggyőz. És akkor lesz bitúró gépem majd. :)
Nem vitatom a bitúrós motor általad említett előnyeit, de az akkor is egy komolyabb szerkezet, a 2 túró miatt több hibalehetőséggel, másrészt pedig azt meg sem lehet próbálni takarékosan terelgetni. A GTV-ben pedig nagyon komoly faragás nélkül nem megoldható, úgyhogy tárgytalan. :P
Nem tudtam, hogy az RS4 2 csigás. 2.7?
Benzines túrós autót fordulaton kell tartani, hogy elinduljon, ez tény. Nyilván egy WRX-et találtál magadnak egy bamba pilótával, azért sikerülhetett a bravúr, amihez egyébként nagy gratula. (Bár a sima WRX-et talán fordulatról is meg tudod fogni.)
Szóval szvsz előnye és hátránya is van a 2túrós konfignak, de anyagi kereteim szűkössége, valamint a konzervatív felfogásom miatt egyelőre a szingli feltöltést favorizálom.
Természetesen, ha megveszem az F-50-emet, két vastüdőt tetetek majd rá. ;)))
És persze pálinkásat a nagyérdeműnek. :)
SKrisz10-04-2006 08:33:49 // 36542
Csak vasárnap voltunk otthon... Luigival kapcsolatban gondoltam, hogy nem lesz semmi:( Felniket meg szokás szerint elfelejtettem... :(
TarP10-04-2006 08:32:26 // 36541
Ja, láttam a kérdésedet GTV-vel kapcsolatban, de olyan elsöprő volt a lebeszélők csapata, hogy csak most merek megmukkanni:)
Szerintem útminőségtől függ a GTV mindennapi használhatósága, ha a fogyasztástöbblettel megbarátkoztál.
Pl egy kisvárosban, ahol vannak normális útfelületek, vagy elfogadható országúton, autópályán bármikor, nyugodtan használható.
Nekem eddig ez jött le. Én magam BP belvárosban OFF-ot használok a parkolók, karcolások, gödrök, útpadkák miatt, de amint ki kell menni a városból azonnal GTV!
Fogyasztásról úgy látom nagyok az eltérések, nekem 10,5liter körüli a nagyátlag (Nem puhány nagyapó, de nem is Zsanalézi stílusban.), ami nem halálos, főleg úgy, hogy egy 1.6Extramulitmodern autó is megeszi a 8-at normális vezetésnél.
Csöri10-04-2006 08:23:24 // 36539
Magába is.
Elmaradta a Luigi kajálás, ráadásul van még számodra 4db 16-os felni a raktárba.:)
SKrisz10-04-2006 07:58:06 // 36538
'Reggelt!:)
Blade09-04-2006 23:14:09 // 36537
igen,az a ECU. DE sok hibát takarhat,ne gondolj feltétlen rosszra.Nekem pl a fázisszenzor miatt jelzett,kicseréltuk,megint jelzett.Végén kiderult hogy csatlakozási hiba:) A GTV-nél gyakori az ilyesmi,egy kis tisztitás meg vd40 megoldja.A Dadogás sokminden miatt lehet.Adok egy jotanacsot. ÉN ugy vettem meg a GTV-t,hogy amikor megegyeztem az árban,kikotottem hogy az még a feltételem,hogy egy általam kijelolt szervizben átvizsgáltatom az autot.Igy is tortént,készult jegyzokonyv az átvizsgálásrol, ECu,legzsakvezérlo,kompresszio-veszteség mérés,futomu,festékréteg vizsgálat stb stb. Igaz ugyan hogy 16ezerbe kerult,de mindent megtudtam az autorol,és lealkudtam 80ezret..:)
Alfa-Bandi09-04-2006 22:27:04 // 36536
Jajajaj... van egy piros spricnis lámpa a müszerfalon. Valami miatt világított, de mostmár nem, és a motor meg dadog gyorsításnál...
Blade09-04-2006 21:44:37 // 36535
Az nem fog:)Csak akkor legfeljebb,ha olyan hibárol van szo amit lehet torolni,és ha nem csinaltak meg akkor ismet elojon... Milyen hibajelzés volt amuszerfalon? Mert nem mindegy hogy az ECU-ban volt vagy más periférias tároloban...
Alfa-Bandi09-04-2006 21:38:09 // 36534
háátööö... remélem a komputere árulkodni fog még...
SKrisz09-04-2006 21:28:36 // 36533
Piros lámpából van épp elég, nem mindegy mit "utöttek" ki belőle!:)
Blade09-04-2006 20:52:09 // 36532
Versenysportban azért nem haszálnak 2 turbot,mert egyrészt az esetek 90%-ban a szabaly tiltja,másrészt értelme nem sok lenne mert a bitrubonak akkor van eőnye,ha nullárol kell nyomást épiteni,magyarán egybol ero kell nem turbolyuk.Ez ugye általában kis fordulaton jelentkezik,minnel kisebb a fordulat annál tobb idonek kell eltelnie mig a turbo magához tér,ilyenkor jelentkezik legjobban a biturbo elonye.Továbba kitolja a legalsó fordulatot lejjebb,ami alatt már nem él a turbo.A versenysportban meg a fordulatszam tartomány felso harmadát használják,ahol a leglustább turbo is eléggé "élénk".Versenysportban általában teljesitmény kell,nem nyomaték,vagyis az is,de a teljesitmény a lényegesebb.Igen, a modern feltoltoknek jobb a reakcioidejuk,de azért a tehetetlenségét soha nem lehet eltuntetni.Ez a fejlodés csupán egy dolognak köszönheto,mégpedig annak hogy a mai modern turbok,mind változo geometriáju lapátozással készulnek.Eza fordulatszám függvénye.Érezni pedig olyan,mintha a turbo sokkal furgébb lenne. De egy példa. Subaru Impreza vs Audi RS4. Elobbi sima turbo, utobbi biturbo.Az iprezanak komoly "gondolkodási ideje" van kis fordulaton,az RS4-nek viszont semmi!A feeling viszont megvan mindekttonel,csak máshogy.Az RS4 jobban fütyul,mondhatnam ugy is mint a diszno,és ugrik egybol, az impreza viszont hátbavág.Amugy multkor az impreza pont-e hibája miatt tudtam körbeautozni egyet az M3-on a GTA-val:))
Alfa-Bandi09-04-2006 20:23:30 // 36531
...még valami! Emberünk (eladó) az első megtekintés után, amikor világított az piros lámpácska a müszerfalon, elvitte egy "ismerőséhez" és kiütötték a hibakódot, a lámpa nem világít...már.
SKrisz09-04-2006 20:14:13 // 36530
Sajnos nem... Nem láttam eddig a te autódat.
Alfa-Bandi09-04-2006 20:01:41 // 36529
Köszi! Kiindulásnak bíztató! Esetleg tudtok valamit az autóról? :)
SKrisz09-04-2006 19:57:49 // 36528
Lehet túl egyszerűnek tűnik a megoldás, de első körben mindenképp nézzétek meg a légszűrőt! Ha el van tömődve, koszolódva, az megöli a motort. Már próbáltam én is olyan autót, ami keményen rángatott és csak ennyi volt a baja!
Alfa-Bandi09-04-2006 19:29:01 // 36527
Sziasztok! Most hitelezzük a GTV turbót, és van egy intő jel: dadog a motor amikor durván gyorsítunk. Tehát a városi viszonylatban kellemesen ment, de autóúton dadogva gyorsult... Segítsetek, mert nagy tetszik a szekér!!!
SKrisz09-04-2006 18:14:17 // 36526
Erőteljesen gondolatban volt, de sajnos nagy volt a rohanás:( De egy szép napos hétévégén eccercsakmajd... Szóval számítsz ránk mindenképp!:)))
Ollah09-04-2006 15:19:00 // 36525
Szinte kizárt. Mostantól minden hétvégén dolgozom.
Ha esetleg úgy érek haza vasárnap, akkor a döntőkre kiérek. De csak mint néző.
KORYY09-04-2006 15:17:11 // 36524
akkor kinézel jövő vasárnap tökölre?
Ollah09-04-2006 15:00:06 // 36523
A slickre azért gyanakodtam, mert a célvonalijaid gyengébbek, mint nekem voltak tavaly, időben viszont előrébb vagy sokkal. Főleg 1/8-on. És a 60 láb eredményed is "túl jó".
Én a következő projektre leszek kíváncsi. ;)
KORYY09-04-2006 14:12:20 // 36522
rajta volt slick,de nem forgott ki a motor, 5500-nál megált . a második 3.-4.futamon pedig annyit mentem mint elötte utcai gumival ezek 15.204-15.265 között voltak utcaival 2hete mentem hidegben a rábaringen 15.3-at
Ollah09-04-2006 14:00:40 // 36521
A 60 láb nagyon jó, az 1/8 is. És az 1/4 sem rossz. Bár az eleje jobbat sejtet.
Slicked volt, ugye?
KORYY09-04-2006 13:58:32 // 36520
sziasztok
tegnap rábaring volt és rajtam és simin kívül senki sem képviselte a márkát, pedig nincsen túl messze sem és az idő is jó volt. az eredményeink azért biztatóak simi kocsija nagyon szépen ment, nekem meg alacsony benzin nyomás miatt nem volt túl ésszerű döntőzni a 7.helyről mert a 6.
0.7-ttel ment jobbat meg 1ébként is egyre jobban dadogott a motor 5500-tól.
ja és ez volt a legjobb timeslipünk:
futam: 71 71
rsz: 219 314
kat: a2 a3
pálya: 1 2
reak: 0.833 0.844
60 láb: 2.452 2.270
201m 10.229 9.658
108.515 115.246
402m 16.021 15.135
136.364 145.897
nemtúl fényes de tökölre talán összeál a gép és talán 1-2 gtv és gta is beállhatna a sorba.
Ollah09-04-2006 12:57:40 // 36519
OFF
Kedves Bahátaim!
Kérek mindenkit, látogasson el a www.timeslip.hu oldalra, ott pedig nézze meg a legfrissebb mérést és az arról készült videót.
Egy 1.6 VTI TB-t mérnek, ami 12,666-ot szaladt 1/4-en a méréskor. Később javult még 2 tizedet... :O
3-asban 270 LE-t mérnek keréken. Egy 1.6-ból. Iszonyatos. Ez cirka 320 LE lehet főtengelyen.
A 80-120 gyorsulását is ajánlom mindenki szíves figyelmébe. 2,74 sec... NYIHAHAHA!!!
Ja, és azé' az milyen, hogy egy gép nagyobbat megy 2-esben, mint 1-esben? :DDD
ON
Csótány a gép, de irdatlant megy. Kár, hogy nem olasz. :P
Ollah09-04-2006 12:30:14 // 36518
Nézd, egy ilyen komoly műtét után természetes a lábadozás. :P
Legközelebb meg is nézem a szekeret, ha már ez a hétvégée nem jött össze.
TáDé09-04-2006 12:14:59 // 36517
Ma is húzásra indult csak. :( Nem teccett neki a szívműtét ... :)
Ollah09-04-2006 12:10:44 // 36516
Well, én nem naon értek ehhez, még műkedvelő amatőrnek sem nevezném magam, de az biztos, hogy a versenysportban nem használnak 2 túrót. V6-on és V8-on sem.
A mai modern feltöltők sokkal gyorsabban felpörögnek és tovább "kitartanak", mint a régiek, teljesen más világ. Önmagában nyilván kiküszöbölhetetlen a turbólyuk egy nagy feltöltőnél, bármilyen modern a tekknika. De erre vannak egyéb módszerek, hogy a turbólyuk gyak. eltűnjön/minimálisra csökkenjen.
Másrészt a turbós fíling az, amikor elkezd tolni a csiga, a kocsi meg hátbavágja az embert. Ha ez zavarna vagy nem élvezném (de hát pont ezt szeretem benne; na jó, meg a tüsszögést :)))), akkor nagyköbcentis szívó autóval járnék. Éppen ezért sánta a bitúró bimmer dízel: ugyanúgy pince-padlás módon megy, mint pl. a GTA (tehát nincs túrós fílingje), csak 4500-ig, nem 7200-ig; kerreg; ha kicsivel is, de lassabb; alig eszik kevesebbet; cserében ott van rajta 2 csiga, ami tök jó, ha elromlik. Több csiga = több hibalehetőség.
A GTV-t pedig nagyon át kellett volna tervezni, ha bi- vagy twinturbo setup-ot akartak volna belőle, mivel a megvalósult darab orrában nincsen hely. Én is vettem egy gyárinál alig nagyobb túrót rá, tudom... Drága lecke volt. :)
Szóval számomra azon kívül, hogy kimondhassam, "ez twin-/bitúró vazze', jeee!", nincs előnye. Illetve nem látom előnyét, inkább hátrányát. De győzz meg, ha nincs igazam. ;)
Fritzee09-04-2006 11:58:55 // 36515
Nem mindegyik. Van turbos és biturbos dízelük. Pl. 530d és 535d ugyanúgy három literes dízelmotorral rendelkezik, az előbbi csak sima turbos, az utóbbi biturbos.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
694
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?