Forum >> MiTo

Seriff29-09-2008 14:41:53 // 1588
Szólj ha kész vagy az összessel:))
koz29-09-2008 14:36:44 // 1587
Még régebben linkelte valaki a német árlistát, ott 95 lovat írtak a szívó 1,4-re, akkor nem is foglalkoztam vele különösebben, de most néztem az UK oldalt is, és ott is 95 bhp-t írnak rá. Nincs kedvem végignézni Európát, de lehet, hogy kétféle telj. szinttel adják.

Na jó, megnézek még 1-2-t...
BeeGee29-09-2008 14:36:39 // 1586
Arra használta az autót, amire való.
Vicces az lett volna, ha 80al gurul, spórolásból :)
Zool29-09-2008 14:30:40 // 1585
Speciel nekem az ezévi 45e km 80%-a úgy ment el, hogy regel beültem és este 1300km múlva kiszáltam (plusz 2 tanklolás és matricavétel). Minden felesleges kiállás időbukta. Ha pedig a babával vagyunk akkor nem is szabad megállni, mert felébred a gyerek. Ezért nekem nincs alternatíva a dízelre. Amúgy meg röhögtem rajta, amikor egy vadiúj C klasse AMG 3szor előzütt ki passautól Bp-ig, csak ugyebár kétszer tűnt el közben benzinkutak lejáratánál...
Seriff29-09-2008 14:29:10 // 1584
Jujj, ezt remélem nagyon kevesen olvassák majd...áááááááááááááááááááááááááááá
Kazes☻29-09-2008 14:27:46 // 1583
2/2 - szerintem is, egyetértek. :)))
Zool29-09-2008 14:27:00 // 1582
A 8c-T nem tervezeik belépő dízelváltozatban ? :)
koz29-09-2008 14:24:27 // 1581
Szépek. Érdekes, hogy mennyire másnak látom a Mitot, most, hogy már láttam élőben. Eddig erőltetettnek tűnt az ottoci mellett, de már tetszenek így a bátyussal. :)

Meg az jutott még eszembe, hogy mintha változna a benyomás közeledve az autóhoz. Távolabbról szép, de közeledve durvul, terpeszt, el akar rugaszkodni, mint egy rövidtávfutó a rajtvonalnál. Szerintem.
Seriff29-09-2008 14:18:16 // 1580
Vegyél Hondát:)
Somez29-09-2008 14:14:46 // 1579
Teddy a mai világban bizony nézni kell a fogyasztást. Hiába szabadkoztok, hogy turbó ide meg turbó oda, a fogyi baromi sokat számít mindenkinek. Én úgy képzelek el egy jó autót, hogy ha kímélem akkor keveset eszik, ha pedig taposom, akkor sokat. Hondák ezt elég jól tudják :-) Szóval nem mentség, hogy 155 ló sokat kér, amikor olyan tempóban megyek, amihez 80 is elég lenne. Persze egyetértek veletek abban, hogy egy 155 lóerős kocsitól korrekt a 10 liter Budapesten. Engem sem tántorítana el a vásárlástól ekkora érték.
Seriff29-09-2008 14:07:45 // 1578
Ugye?:PP De mivel az előbb már kiterítetted a kártyáidat, a rövidebbet kapod, dízellel:)
Zool29-09-2008 14:03:14 // 1577
Ha jól meggondolom az a fogyi nem is olyan fontos, mégis a hossazbbik modellt kérném :)
Seriff29-09-2008 14:03:02 // 1576
nemishasonlítanakcsakaszínükhasonló:P

Seriff29-09-2008 14:02:37 // 1575
Ha lenne egy Imprezám, nem cserélném le egy dízölre az fix:) max mellé vagy vmi:)
Zool29-09-2008 14:01:28 // 1574
Mondjuk ilyen elmebetegség helyett én inkább lemondanék egy kis dinamikáról és 159 Q4 JTD esetleg csippelve, ha beleférne a ktsvetésbe ...
Seriff29-09-2008 13:59:40 // 1573
ON topic:


Seriff29-09-2008 13:41:06 // 1572
Szegény ember:P
Zool29-09-2008 13:26:20 // 1571
Erről mindig az a sztori jut eszembe, amikor az egyik kilégát hergelték, hogy mutassa be egy kcisit a pályán mit tud az Impreza WRX-e. Mire ő:
- nem lehet mert akkor 40 litert eszik, és nem érnek el a célállomásra (kb 70kmre) tankolás nélkül :).

(Egyébbként ráadásul ez a cilivebb autója szegénynek )
Seriff29-09-2008 12:48:34 // 1570
Vagy ezt egy békávés srác mondta?:)
Seriff29-09-2008 12:45:16 // 1569
Persze, amíg a literszám nem előzi meg a km-ek számát a l/km törtben, addig nincs para:D
Tedi29-09-2008 12:44:22 // 1568
Ésszerű határokon belül :)
Seriff29-09-2008 12:43:50 // 1567
Én úgy, hogy egy benzines bármit megérdemel:P
Tedi29-09-2008 12:42:08 // 1566
Mé, hogy hallottad? :)
Seriff29-09-2008 12:38:36 // 1565
13? Túmács? LOL:DD én nem így hallottam;))
Tedi29-09-2008 11:31:52 // 1564
Ehh, megfogtál :D
13 liter már télleg túmáccs. Pontosítanék úgy, hogy ez az élmény, amit a MiTo ynújt max 10-12 literes fogyiig éri meg :)
BeeGee29-09-2008 11:25:20 // 1563
Látod, mégis csak számít :)
10 liter még nem a világ :)
Tedi29-09-2008 11:10:33 // 1562
Ifjú padawan...LOL :DDD
Én úgy vagyok vele, hogy ha olyan élményt nyújt, ami megéri a 10 literes fogyasztást, akkor nem érdekel :) Most is ennyivel járok és soknak hangzik, de legalább élménnyel teli az a ~500 km, amit egy tankkal elmegyek.
BeeGee29-09-2008 10:59:02 // 1561
Már ne s haragudj, ifjú padawan, de a soft turbó kategóriában számít a fogyi :)

Somez:
Szerintem tök rendben van a fogyija, a tesztautónak volt kb 10 literes átlaga (nem a fedélzeti szerint, olasz komputerben nem bízunk :) ) ami állt városi dugózásból, és éjszakai örömautózásból. Összeszokva, bejáratva még a 8-9 t is kinézem belőle.
Tedi29-09-2008 09:45:26 // 1560
Pontosítok...

Turbo benzinában ki nézi a fogyasztást?! :))
Seriff29-09-2008 09:31:00 // 1559
"De könyörgöm...turbós autóban ki néz fogyasztást?! :)"

A traktorosok? :)
Tedi29-09-2008 09:17:17 // 1558
Amennyit vezettem városban a MiTót, abból lejött, hogy turbó nélkül is tökéletes lenne a motor a normál városi közlekedéshez. 2800nál épül fel a turbónyomás, nem is az a gond, hogy nincs elég kraft benne, hanem inkább az, hogy nagyon hamar el kéne váltani. De könyörgöm...turbós autóban ki néz fogyasztást?! :)

Az én Alfonzom legutoljára 10 litert evett városban, ami azzért nem rossz...
Zool29-09-2008 09:10:23 // 1557
Mint dízeles azt mondom, hogy nem csak a fogyi miatt...

Volt a totalcaron egy érdekes cikk a bejáratásról. TKP a széthajtással sem lehet a kocsit tönkretennei 2 éven belül (persze kivételek mindig vannak), az új autók motorjait töbnyire melegtesztetlik, engem külöm biztosíttak több márkánál is, hogy a bejáratásra semmis szükség. Mármint nekik, mert a garis időre le vannak fedezve. De pont most lett morohibás egy koléga opelje, 2 év 2 hónaposan!. Ő már nincs lefedezve, az opel viszont jépp ól járt...
Somez29-09-2008 08:34:31 // 1556
A lényeget nem írtam le :-)
Szóval kímélve 10 literes fogyasztás a Mi.To-tól Budapesten szerintem megfelelő. Akinek pedig tényleg a fogyi a legfontosabb, az remekül érzi majd magát az 1.6 JTDm-ben is.
Somez29-09-2008 08:32:45 // 1555
Hát a bátyám 2004-ben vásárolt Toyotáját elvileg nem kellett bejáratni, de azért a fizika törvényeit egy autógyár sem tudja figyelmen kívül hagyni. Tehát vagy bejáratják neked a gyárban, vagy te járatod be. Az előbbi elég nehezen hihető, hiszen hatalmas költség lenne minden egyes motort napokig járatni a megfelelő fordulaton, olajat cserélni majd megint járatni.

Mi.To-nál az lenne a frankó, ha az 1.4 TB töltés nélkül hozna elég nyomatékot egy lámpás elindulásig, de hát kicsi motortól ilyet nem kérhetünk. Én akárhogy is próbálok vezetni az 1.6 TS-sel, a fogyim magas. Nyáron cserélték a lambdámat, és akkor fele M7 - fele Balaton környékén mértem 8,3 litert. Budapesten viszont majdnem 10-et. Most hogy komolyabb a forgalom, így már 10 fölött eszik valamivel. Tök mindegy neki, hogy finoman indulok, 2000-nél elváltom, stb.
Attie28-09-2008 23:23:17 // 1554
Ez biztos, ártani nem árt. :)
Én is cserélném legkésőbb akkor az olajat de lehet hogy 3000 km után, ha egyszer lenne új autóm.
De a szervíz könyv meg nem kéri.
Poló28-09-2008 23:12:55 // 1553
Nálunk (négykarikás márka) az erősebb motoros autókkal voltak gondok (R8, Gallardo). Vevő megkapta és már tolta is neki, mert hogy ezeket nem kell bejáratni. Így aztán rövid idő alatt meg is gyilkolták a motort, ezért a hajtókarokba másabb csapágyak kerültek, mint a gyengébb, kisebb fordulatszámú motorokba (mint pl 4,2 V8 Touareg, Q7, S6). Szerintem nem árt nekik, ha be vannak járatva, 5000 km-nél egy olajcsere.
Attie28-09-2008 23:05:54 // 1552
Bejáratósak voltak. Ha még létezik ez a fogalom :) Úgy tudom a mai motorokat már nem kell bejáratni. Az első olajcsere simán 15-20e km a szervízkönyvek szerint.

Na végre még egy ember alátámasztja azt hogy az 1.6 TS 10-et eszik Bp-en :) Haleszé is ennyit evett. A 2.0 TS pedig 11-12-t.
Szerintem a fogyi nem köbcenti, hanem inkább lóerő függvénye, ezért az 1.4 TB is simán be fogja kajálni a 11 litert.

Elvileg ha tölt a turbo, akkor több levegőt is szállít, amihez több üzemanyag is kell. Tehát ha jó fogyit akarsz, akkor az kell hogy ne legyen felépülve a turbónyomás. Az más kérdés, hogy enélkül viszont nem tudod a lépést tartani majd a forgalommal. Értem ez alatt egy pirosnál indulást.
+ ha jól tudom akkor a turbós autókban kisebb a kompresszió, mint a szívós társaikban (legalábbis a 155-nél így volt), tehát amíg nem jön meg a turbónyomás, addig harmatosabb mint egy szívó 1.4-es.
Mondjuk a VGT óta nem kell annyit várni a nyomás felépülésére :) Legalábbis dízelnél.

A Mito is változó geometriás turbós lesz?
Somez28-09-2008 23:01:33 // 1551
Eszembe nem jutna venni :-)
Zool28-09-2008 22:55:28 // 1550
A próbaautóknál már aligha. Autóvásárlás első szabálya, sose vegyél bemutatóautót, főleg ha hátsókerekes vagy ha hot hatch....
Somez28-09-2008 22:36:21 // 1549
Hát ha 10 liter körül lesz, az tényleg jó. Nekem Budapesten a 145 1.6 TS 10-et eszik, bár legutóbb a brutál dugók miatt összehoztam neki egy 12,8 literes fogyit :-)

Viszont azt nem tudom, hogy mi a jobb a fogyasztásnak:
1. Ha próbálod úgy használni, hogy ne jöjjön meg a maximális turbó töltés.
2. Ha ésszel forgatod, de már rendes töltéssel, így nagyobb a nyomaték.

Halesz mindjárt írja, hogy próbáljak ki egy Mi.To-t végre :-)

Ja és az meg a másik, hogy mennyire voltak bejáratósak a kocsik, amiket vezettetek? Mert ha még nem volt bennük elég kilométer, akkor simán lejjebb mehet a fogyi 1-2 literrel a későbbiek során.
Alfati28-09-2008 21:57:52 // 1547
Az első bekezdéssel nem értek egyet! Miért csatlakozol a "vészmadarakhoz"? Miből gondolod, hogy rögtön elvágják? A mini is és a MiTo is rétegautónak számít, és nem mindig a lóerő dönt! A feeling, a kinézet, az újdonság varázsa...Vannak olasz hívők is :) Az egyik barátomnak arany medál Alfa jel lóg a nyakában, a vállára pedig ugyanezt a motívumot hímeztette, ő magasról tojik arra hogy ki hogy fikázza le majd a MiTo-t! Neki van/lesz és ez elégedettséggel tölti el, és miközben élvezkedve vezeti majd, nem arra gondol, hogy jajj a körülötte levők mit gondolnak róla, vajon hány kereke van, miért ilyen autót vett mikor mindenki tudja hogy jobb a mini, mert az német!
Egyáltalán nem gondol ilyenre! Sőt másik barátom, akinek 155-öse van, sem szégyenli az autóját és nem búslakodik azért mert neki már nem jutott vectra, csak ilyen talján autó!
Az ALFA egy élvezeti cikk, míg a többi autó egyszerűen elvisz A pontból B pontba, és semmi több! Kérdezd csak meg a tagokat, hányan tartják így, hányan gondolják családtagnak az autójukat!
Az Alfások jelentős hányadát nem érdekli mit gondolnak az autójáról, neki elég a kaján vigyor az arcán ami az autójával való együttélése miatt van, az élvezet amit ad!
Te sem tucatautóban ülsz, gondolom nem is vágysz arra, vagy ha igen akkor nem Alfát kell használni!
A különbség az Alfa erőssége, és SOHA ne érdekeljen más véleménye( úgyis elámul majd mikor elviszed egy körre, mert csak szajkózza a mások véleményét anélkül hogy neki kellő tapasztalata vagy információja lenne)
Egyébként sem észérvek döntenek az Alfa mellett, hanem az érzelmekre hat, figyeld csak meg!
Seriff28-09-2008 20:52:30 // 1546
Hűűűűű... látom honnan fúj a (kimerülést nem ismerő) szél:PP
Attie28-09-2008 20:28:55 // 1545
Én meg nem vártam a soromra :-P
:))
Seriff28-09-2008 20:24:49 // 1544
Én üzemmelegen kaptam meg ;DDD
Attie28-09-2008 20:24:36 // 1543
Max ha végig úgy közlekedsz, hogy ne töltsön a turbó.
Én itt most csak Bp-i közlekedésre gondolok.
Attie28-09-2008 20:23:53 // 1542
Biztos :))
Mondjuk én nem tapostam neki amíg hideg volt. Az út végére már csak 14.6 volt a fogyi :)
Zool28-09-2008 19:43:45 // 1541
Az enyém 12.x volt. De inkább fizetek azért az élményért, amit nyújtott... Valszeg gond nélkül le lehet vinni 9re. Vezetési stílus kérdése...
zolee14528-09-2008 19:25:18 // 1540
Gondolom mindenki úgy ment vele mintha a sajátja lenne, és mondjuk már megszokta volna, hogy mit tud a gép, és biztosan senki sem használta ki az autó tudását.:D
Attie28-09-2008 19:02:11 // 1539
10 liter tuti lesz. Sőt, ha 10 literből megáll akkor én ujjongok, hogy milyen jól fogyaszt.
Sztem 11-12 között lesz Bp-en.
A teszt autó 14.7-et mutatott átlagfogyinak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.