Forum >> Autóvásárlás
Selmak05-01-2010 14:53:46 // 22303
Öröljünk hogy anno az Opel motor még drágább volt mint a Fiat mert akkor már rég nem lenne TS se. Lenne ecofos meg twintroty átmatricázva.
Selmak05-01-2010 14:51:40 // 22302
A Vtechez képest meg diesel.
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2010 14:51:17 // 22301
ugye? :-) 1 évig kerestem a megfelelőt, elkínlódtam ott sokat :-)
Ferke05-01-2010 14:51:16 // 22300
Na igen, a Subaru megcsinálta, amit az Alfának kellett volna...és akkor most itt azon lehetne vitatkozni, hogy melyik a jobb? A 150le-s 2.0 boxerdízel, vagy a benzines boxer:)))
Selmak05-01-2010 14:50:52 // 22299
Én se mondhattam volna szebben.
tipoatti05-01-2010 14:50:41 // 22298
A JTD-hez képest egy flex.
Selmak05-01-2010 14:49:55 // 22297
Miért a pörgős szívót talán nem könnyű szétcseszni?
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2010 14:49:41 // 22296
Tartósságban nem kérdéses, hogy melyik fogja bírni jobban, ha azonos színvonalon készül el. Node fogyasztói társadalomban élünk ha jól rémlik. Egyrészt. Másrészt emlékszem én arra, amikor bejöttek a CR dízelek az elképzelhetetlennek tűnő 1000 Baros railnyomásaikkal. Nagybátyám is, aki autószerelő, csak csóválta a fejét, hogy meddig fogják ezek bírni. 100e-t elmennek oszt' kalap? Az akkori autós beszélgetések konklúziója sokszor volt az, hogy a nagynyomású befecskendezés és a turbo együtt jól megy, de szét fog hullani mind. Az idő lássuk be igazolta a technikát, sőt, amit akkor gyanakodva figyeltünk, az ma robosztus őskövületnek számít, tele anyaggal. A turbos benzinesekre visszatérve azért nem sz.rból tapasztják össze ezeket a blokkokat, a technológia mai állása szerint ezek olcsóbban gyárthatók megbízhatóra.
Ferke05-01-2010 14:48:09 // 22295
Mert anno, amokor a boxert megtervezték, még nem feltétlen az volt a cél, hogy 30 féle karosszériába beilleszthető legyen, és hogy 1.4-2.0-ig lehessen variálni. Ezen kívül anyag is volt benne, szóval a fogyasztói társadalom ellenségének is nevezhetjük...a fiatnak már akkor meg voltak az "olcsó" módszereik, amik ezeket felváltották, így olcsón lehetett gyártani, cserébe xart...lásd TS műanyag szívósor....vicc...:(
Selmak05-01-2010 14:48:01 // 22294
Ha azonos fordulatra tervezel akkor valóban nem olcsóbb a turbó, de ha azonos tejesítményt azonos lökettérfogattal kell elérni akkor turbó előnye tagadhatatlan a pörgős szívóval szemben mert prögős szívó már annyival drágább anyagokat igényel.
Grando05-01-2010 14:43:26 // 22293
Sokmindent lehet. De nem ez lesz a tapasztalat, ha beérnek ezek a kis túrós csodák. Ugyanúgy, ahogy a nagynyomású dízelek sem fogják elérni már azokat a futásteljesítményeket, amiket a jó öreg VM dízelek. Például.
Amúgy meg mi olcsóbb? Az altalad feltételezett jobb anyagok, vagy hogy kisebb a "lyuk" a köbcenti miatt? :DD
Amúgy meg mi olcsóbb? Az altalad feltételezett jobb anyagok, vagy hogy kisebb a "lyuk" a köbcenti miatt? :DD
Selmak05-01-2010 14:42:57 // 22292
Aresi V6 se az a fűrészgépként pörgő motor mint amit néhány japó gyártó előad. Lökettérfogatból meg lendtömegből nyomja az erőt nem fordulatból.
tipoatti05-01-2010 14:42:24 // 22291
Igen, emléxem rád autókeresős korszakodból a zindexről... ;)
Wickey05-01-2010 14:40:36 // 22290
olcsóbb? Mitől lenne olcsóbb egy sornégyes turbós 1.4 benzines, mint egy sornégyes 2.0-2.2 szívó benzines? Mert per pillanat még nagyjából itt tartunk. A multiairtól vonatkoztassunk el, csak a turbót ha nézzük, annak a rávarrása még ipari méretekben is legalább 4-500 eur pluszköltség. A I4 motor meg I4 motor, négy hüvelydugó szettel 2 vezműtengellyel és 16 szeleppel, most az a pár mm furatban löketben olyan sokat nem számít sztem...
Xixo05-01-2010 14:39:46 // 22289
Ha annyival korszerűbb volt, akkor miért nem a Fiat vette át a boxereket az Alfától?? :))
Wickey05-01-2010 14:38:14 // 22288
viszont helytelenül használva könnyebb szétcseszni őket. :-)
Xixo05-01-2010 14:37:38 // 22287
Nem is mondta senki, hogy a JTD rosszabb motor lenne. :) A 146ossal meg egy ritka de jó párosítás! Nekem pl jobban kéne, mint egy elsőszériás 156 ugyan ezzel a motorral. Igaz akkor már inkább egy 45ösbe rakjuk... :)
Selmak05-01-2010 14:37:13 // 22286
De jóval nagyobb élettartamot lehet velük produkálni mint ha ugyanazt teljesítményt feltöltő helyett a fordulatszám növelésével érnék el, ráadásúl jóval olcsóbb is.
Wickey05-01-2010 14:36:13 // 22285
jaja. ez igy van. szarul fogalmaztam amikor írtam, a lényeg az volt, hogy a V6 nem a nagy nyomatéka miatt istencsászár, hanem a 6k+rpm-es végfordulatától. Attól lesz combos, nem úgy mint a dízel, ami másfélszer kisebb fordulaton másfélszer nagyobb nyomatékkal bír, és úgy tolja ki magából a powert
Selmak05-01-2010 14:34:40 // 22284
Azok motorok amiből a Boxert és Nordot leváltó TS készült abszolút nem voltak korszerübbek mint amiket levátottak. Ennyi erővel ezeket is lehetett volna tovább fejleszteni csak ugye a Szent Profit, meg a jó tanítómester a GM.
Xixo05-01-2010 14:34:03 // 22283
Vagy nézd meg az összes többi autógyárat! :))
Youri05-01-2010 14:33:52 // 22282
És nem volt alapja,ugye?? Mint akkor is mondtuk,egyszer csak kitaláltuk h TÉGED fogunk szemét módon bántani,OK NÉLKÜL......
Grando05-01-2010 14:32:55 // 22281
A dízel teljesen más dolog. Turbó nélkül egy vicc.
De nem is erről van itt szó. Hanem hogy mi ma a "divat". Kisméretű turbós motorokból hozzák ki ugyanazokat a teljesítményeket, mint korrábban a nagy(obb) szívókból. Senki nem tudja bemagyarázni nekem, hogy egy 1,8 literes túrós ugyanabban az autóban tovább fogja bírni, mint egy ugyanolyan teljesítményű, de majd dupla akkora szívó motor.
Azt egy pillanatig sem vitatom, hogy jó móka egy turbós motor. De maga a downsizing mánia egy parasztvakítás - ha azokat az "előnyeit" nézzük, amiért egy átlagjúzernek tetszetős lehet (elvárt kisebb fogyasztás főként, ami totál kamu).
A súly meg... A különbség még annyi sincs, mint hogy én ülök be az autóba vagy a Don (pedig mostanában fel is szedtem pár kilót). ;))
De nem is erről van itt szó. Hanem hogy mi ma a "divat". Kisméretű turbós motorokból hozzák ki ugyanazokat a teljesítményeket, mint korrábban a nagy(obb) szívókból. Senki nem tudja bemagyarázni nekem, hogy egy 1,8 literes túrós ugyanabban az autóban tovább fogja bírni, mint egy ugyanolyan teljesítményű, de majd dupla akkora szívó motor.
Azt egy pillanatig sem vitatom, hogy jó móka egy turbós motor. De maga a downsizing mánia egy parasztvakítás - ha azokat az "előnyeit" nézzük, amiért egy átlagjúzernek tetszetős lehet (elvárt kisebb fogyasztás főként, ami totál kamu).
A súly meg... A különbség még annyi sincs, mint hogy én ülök be az autóba vagy a Don (pedig mostanában fel is szedtem pár kilót). ;))
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2010 14:30:59 // 22280
Részemről meg annyi, ha már így aktivizáltam magam itt kávé után, hogy 3 éve még dízelutáló Skodávaljáró voltam, és soha eszem ágában nem volt traktorba ülni. Ellenben 146-ot akartam, nagyon (meg a Skodritól szabadulni míg lehet :-)). És az index Alfás fórumon akkor elég korrekt módon leírták (leírtátok) , hogy mitől mit várjak. És azok alapján bizony nem mertem megvenni a TS-t. Hogy ez a konstrukció, vagy a sok leharcolt példány miatt, nem tudom, de veszélyesebbnek tűnt abba belevágni, mint a dízelezésbe. Pedig volt a listámon egy szép fészliftes TI-is. Nem bántam meg azóta sem a döntést.
Ferko05-01-2010 14:30:01 // 22279
xD
Ott a pont.:-))
Ott a pont.:-))
tipoatti05-01-2010 14:28:53 // 22278
szerintem is, lásd Porsche, Subaru...
Xixo05-01-2010 14:28:27 // 22277
Legenda.... :))))))))
Ha annyival korszerűbb volt, akkor miért nem a Fiat vette át a boxereket az Alfától?? :))
Ha annyival korszerűbb volt, akkor miért nem a Fiat vette át a boxereket az Alfától?? :))
Ferke05-01-2010 14:25:38 // 22276
Azért azt nem mondanám, hogy korszerűtlenebb lett volna a boxer, volt abban még bőőven tartalék! Csak gazdaságtalan lett volna már hozzá passzintani a fiat cuccokhoz:))))))
Ferke05-01-2010 14:24:25 // 22275
Ok, így már értem, miért nem voltam elájulva tőle:)))
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2010 14:22:23 // 22274
Szívesen megülnék egy RS-t, sokan áradoznak róla. Mondjuk újonnan esélye sem lenne nálam, (mégha ki is tudnék ennyi lóvét tenni játszós kocsira) ugyanis egy Imprezával szemben nálam nem játszik egy Ford bármelyik is legyen műszakilag jobb (Bár gyanítom a Subaru a jobb). Árban meg nem sok a különbség. Családi vasnak meg egy Lancer EVO és annyi :-)))
tipoatti05-01-2010 14:22:00 // 22273
A boxert tisztelem,becsülöm!
Xixo05-01-2010 14:18:31 // 22272
Ááá, az nem számít! :))
Csak hogy a szervizes mennyit csinált már...
És milyen érdekes, hogy a hibátlanok nem kötnek ki nála. Ez miért lehet? Ja, hogy ha jó az autó, akkor nem visszük szerelőhöz? :)) Lehet néha akkor is járni kéne hozzájuk, amikor semmi baj, csak hogy reálisabb képet kapjanak a világról?
Persze jobb az Mjet, meg a Tjet, de vazz azoknak van tizeniksz év előnyük. A TS se véletlenül váltotta le a korszerűtlenebb boxereket...
Csak hogy a szervizes mennyit csinált már...
És milyen érdekes, hogy a hibátlanok nem kötnek ki nála. Ez miért lehet? Ja, hogy ha jó az autó, akkor nem visszük szerelőhöz? :)) Lehet néha akkor is járni kéne hozzájuk, amikor semmi baj, csak hogy reálisabb képet kapjanak a világról?
Persze jobb az Mjet, meg a Tjet, de vazz azoknak van tizeniksz év előnyük. A TS se véletlenül váltotta le a korszerűtlenebb boxereket...
Selmak05-01-2010 14:18:07 // 22271
Csak fordulatszám növelésével nagyon durván nő a surlódás ami elviszi a tejesítmény jelentős részét , anyagminőség nagyon nem mindegy főleg dugatyúk, hajtókarok és a csapágyazás szempontjából. Sokkal "nemesebb" anyagokat kell használni mint feltöltésnél ha élettartamot is akarsz. Honda Vtec motorok is pörögtek mint egy motorkerékpár, de ha forgatták őket akkor olajat is ette rendesen mert akkora tűréssel kellett a motor illeszteni a hogy nagy fordulaton se szoruljon meg. De elég megnézni a F1 motorokat turbós korszakból alig mentek 10K felé mégis 1000LE körül voltak 1.5 literből ből, az anyagminőség is röhelyes volt a mostani méregdrága szívókhoz képest.
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2010 14:18:00 // 22270
Ez hozzáállás kérdése. Én turbofüggő lettem pl, még így télen is van hogy letolom az ablakot, hogy halljam amikor felpörög :-)) Mint egy Scania, komolyan mondom...:-D
A hang és a robosztusság elvitathatalan a V6-tól, ám a kisebb turbós javára írnám pl, hogy sokkal könnyebb a motor, jobb súlyeloszlású lesz az autó. A nyomaték is elég komoly egy 1.8-2l turbonál. Nem azt mondom, elfogadnék egy 155 V6-ot, vagy valami még régebbit, de újban már nem biztos hogy a nagyköbcenti javára döntenék egy jó turbossal szemben.
A hang és a robosztusság elvitathatalan a V6-tól, ám a kisebb turbós javára írnám pl, hogy sokkal könnyebb a motor, jobb súlyeloszlású lesz az autó. A nyomaték is elég komoly egy 1.8-2l turbonál. Nem azt mondom, elfogadnék egy 155 V6-ot, vagy valami még régebbit, de újban már nem biztos hogy a nagyköbcenti javára döntenék egy jó turbossal szemben.
tipoatti05-01-2010 14:17:59 // 22269
Az ST mondjuk "sport", az RS igazi "részing" verda.
Satti05-01-2010 14:17:02 // 22268
Ég és föld a 2 autó, semmi közük egymáshoz.
Kb. olyan, mintha egy 147 2.0 TS-t és egy GTA-t hasonlítanál össze.
Kb. olyan, mintha egy 147 2.0 TS-t és egy GTA-t hasonlítanál össze.
tipoatti05-01-2010 14:16:39 // 22267
Az "örök témához" részemről annyit, számos emberke kérte a véleményemet ( láma/user vagyok, NEM szaki! ) motorválasztást illetően a tapasztalataim meg az OFF-os szemszögből látható "fanatizmusom" miatt ( azért idézőjelben, mert sokatokhoz képest nevezhetem magam "lájtosnak" is ), és azt szoktam erre mondani hogy JTD, vagy - ha megteheti a delikvens - akkor feltétlenül V6 ( nem GM ). TS, JTS részemről sem ajánlott. A viszonylag ritka 1,8 16V TS viszont valamiért a legjobb, erről más, nagy nevű ( pl. András bácsi ) tag is értekezett már az oldalon. Jómagam is NAGYON szerettem, az 1,6-ért ( 156-ban!!!! ) nem voltam oda. Szerintem gyenge és kissé "kelletlen" karakterrel bír...
Satti05-01-2010 14:15:41 // 22266
Az bizony nem az. :-)
Abból is elsősorban a Dieselt viszik, a 2.5T az elég ritka, főleg, hogy újban drágább mint néhány diesel modell.
Van most nálunk is egy 2007-es eladó, ghia kivitel, minden lényeges extrával, 1. gazda, sértetlen, jó az ára, de nem egyszerű eladás lesz.
Abból is elsősorban a Dieselt viszik, a 2.5T az elég ritka, főleg, hogy újban drágább mint néhány diesel modell.
Van most nálunk is egy 2007-es eladó, ghia kivitel, minden lényeges extrával, 1. gazda, sértetlen, jó az ára, de nem egyszerű eladás lesz.
Ferke05-01-2010 14:14:11 // 22265
RS-t nem próbáltam, de ST-t igen. (Fingom nincs, mi a különbség) Na szóval nem voltam elájulva tőle, egész jól ment, de ennyi, nem több.
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2010 14:10:24 // 22264
Ja hát Mondeo..az nem arra való, nem sportkocsi :-)
Wickey05-01-2010 14:07:16 // 22263
jah. Ezért nem rossz dolog egy túrós 1.4 ami tud mittudomén 200Nm körül 2000rpmnél. Úgyis akörül van átlaguser esetén használva, ott jól is megy, a hülyegyerekek meg a tömör kőgolyót is szét tudják rúgni ha arról van szó. :)
tipoatti05-01-2010 14:06:37 // 22261
igen, érdekes tud lenni, amikor egy RS-t, ami konkrétan kategóriája legjobbja minden általam olvasott/látott teszt alapján, fikáz valaki... az a Te bajod, meg az enyém is, hogy meg tudjuk adni a tiszteletet egy OFF vasnak is... ;)
Wickey05-01-2010 14:04:09 // 22260
a V6 nyomatéka nagyságrendekkel kisebb :-)
Teljesítményt meg nem ügy csinálni, csak pörgetni kell a motrot. :-)
Teljesítményt meg nem ügy csinálni, csak pörgetni kell a motrot. :-)
Wickey05-01-2010 14:02:38 // 22259
az 1.9 mjet a 2.4 jtd-hez úgy aránylik, mint egy 2.0TS a 2.5 12V V6-hoz.
ELVILEG ugyanolyan erős, de GYAKORLATILAG más karakterisztika. A 2.4 alacsonyabbról húz és kevésbé pörgős. És sokkal szebb hangú.
ELVILEG ugyanolyan erős, de GYAKORLATILAG más karakterisztika. A 2.4 alacsonyabbról húz és kevésbé pörgős. És sokkal szebb hangú.
Grando05-01-2010 14:00:37 // 22258
Ne keverd a szezont a fazonnal. ;))
Ferko05-01-2010 14:00:28 // 22257
Én elsimerem, hogy nem vagyok egy nagy szaki. Nem értek dolgokhoz, de nem is fikázom amihez nem értek. Viszont volt egy TS motoros autóm, aminek nem volt semmi baja; csak kopó alkatrészeket kellett kicserélni.
Ferko05-01-2010 13:59:07 // 22256
És mi van azzal, aki nem bontózik, nem autószerelő, nem volt még TS mocija, de úgy fikázza?
Selmak05-01-2010 13:57:19 // 22255
Vagy már az iratmegsemmisítőben. :(
Wickey05-01-2010 13:56:04 // 22254
lehet több tapasztalata van azzal az egy konkrét példánnyal. És mi van azzal, aki bontózik, és már úgy veszi fel a telefont, hogy "autóbontó, jónapotkívánok 2.0TS főtengely és fűzöttblokk nincs, mibensegíthetek?"
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
374
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?